Mijn schoonouders gaan ook maar vroeg naar bedquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:19 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch maar goed dat ik ivm het verwachte noodweer toch maar niet richting mijn ouders in Noordwijk ben gegaan dus
Dat lees ik nergens...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:12 schreef Libereco het volgende:
Inmiddels voor heel Nederland een weeralarm.
Nee, het geldt uitsluitend in de noordelijke provincies.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nee, geldt in het bijzonder voor de bovenste provincies.
Het beeld sneeuwt een beetje.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwgebied dat nu uit Zuid-Duitsland komt opzetten laat overigens ook aardig wat neerslag achter, zoals te zien in Stuttgart.
http://www.stuttgart-tourist.de/DEU/ipunkt/livecam_gross.htm
En ook in de rest van het land kunnen sneeuwduinen voorkomen, hetgeen tot gevaarlijke situaties kan leiden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, het geldt uitsluitend in de noordelijke provincies.
Maar geen weeralarm dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En ook in de rest van het land kunnen sneeuwduinen voorkomen, hetgeen tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoringquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn schoonouders gaan ook maar vroeg naar bed
Zitten nu met kaarsjes aan en de dekens liggen klaar
Is toch nog dik 600 km hiervandaanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwgebied dat nu uit Zuid-Duitsland komt opzetten laat overigens ook aardig wat neerslag achter, zoals te zien in Stuttgart.
http://www.stuttgart-tourist.de/DEU/ipunkt/livecam_gross.htm
Handig voor mensen in de gebieden zonder stroom inderdaad ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoring
Jij bent hier de wijsneus, hoor, met je landelijke weeralarm.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je kan wijsneuserig blijven doen, maar KNMI maakt het er zelf naar met hun onduidelijkheid.
[ afbeelding ]
Weeralarm mag pas vanaf 1 februari regionaal uitgegeven worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je kan wijsneuserig blijven doen, maar KNMI maakt het er zelf naar met hun onduidelijkheid.
[ afbeelding ]
Oké, ik dacht dat het nieuwe systeem al was ingevoerdquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Weeralarm mag pas vanaf 1 februari regionaal uitgegeven worden.
Vandaar dat ze wel zo expliciet die provincies erbij noemen waarschijnlijk.
Niet veel verandering in de voorspelling. Na woensdag kan het nog steeds alle kanten opgaan.quote:
Als dat brede maar breed blijft en ook veel sneeuw in de randstad dumpt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Vanuit het zuiden van Duitsland komt de volgende sneeuwstoring alweer aan:
http://www.niederschlagsradar.de/
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoring
Wees blij hier haalt t de 0.3 cm niet eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:00 schreef -CRASH- het volgende:
sneeuw resultaat van 1 dag... magere 2 cm.....
Deze lijkt trouwens warmer dan de door mij geplaatste pluim. Heeft er mee te maken dat in deze pluim het gemiddelde eigenlijk de mediaan is. In de door mij geplaatste is het werkelijk het gemiddelde. Dat dat even duidelijk is.quote:
Er gebeurt hier inderdaad niets.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef junkiexp het volgende:
In het noorden is het ook niet echt bepaald zware sneeuwval zo te zien ?
Weinig activiteit op de radar.
Ja, daar woont dus niemand,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:38 schreef MassimO het volgende:
Is dus voor het noordenZoals hier mooi te zien is
[ afbeelding ]
Of je kan er gewoon niet tegenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, daar woont dus niemand,
hele avond gewerkt (dordt) geen enkel probleem, niet koud, weinig wind, nergens glad en al uren droog.
Ze kunnen me wat met d'r weeralarm.
Weiland, zeg ik, daar woont niemandquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gebeurd niks??
Dikke 7bft! Pieken ver in de 60km/h!
Wat te denken van de wegen, letter ondergesneeuwd met 5cm hoogte. Dit te danken aan de weiland die vol sneeuw ligt en de sneeuw die valt. Tja NO = Dijk = Weiland (0.5 tot 1km) = Autoweg...
60 km/hquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gebeurd niks??
Dikke 7bft! Pieken ver in de 60km/h!
Wat te denken van de wegen, letter ondergesneeuwd met 5cm hoogte. Dit te danken aan de weiland die vol sneeuw ligt en de sneeuw die valt. Tja NO = Dijk = Weiland (0.5 tot 1km) = Autoweg...
Waar kan ik niet tegen? Ik werk in de wijkverpleging, veel buiten onderweg, ik heb het snikheetquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Of je kan er gewoon niet tegenkom hier maar heen dan praten we verder
HO Ik praat wel over de dijk en daarna weilandenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weiland, zeg ik, daar woont niemand
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar kan ik niet tegen? Ik werk in de wijkverpleging, veel buiten onderweg, ik heb het snikheet
quote:
quote:
Jij snik heet?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar kan ik niet tegen? Ik werk in de wijkverpleging, veel buiten onderweg, ik heb het snikheet
Er is dan ook alleen een weeralarm afgegeven voor de Noordelijke provincies. Één keer zo'n opmerking over geen mensen in het noorden is misschien grappig, een tweede keer klinkt ie al een beetje zuur.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, daar woont dus niemand,
hele avond gewerkt (dordt) geen enkel probleem, niet koud, weinig wind, nergens glad en al uren droog.
Ze kunnen me wat met d'r weeralarm.
Kom op man. Ik heb ben ooit naar school gefietst met windkracht 12 en hagel. WTF is 60km/h dan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[img]http://www.weerstation-holwerd.nl/weer/HiWindSpeedHistory.gif[/img[
Gemiddelde ligt tussen de 50 en 55km/h (7bft)
*kuch*Bullshit*kuch*quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kom op man. Ik heb ooit naar school gefietst met windkracht 12 en hagel. WTF is 60km/h dan.
Wind mee telt nietquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kom op man. Ik heb ooit naar school gefietst met windkracht 12 en hagel. WTF is 60km/h dan.
Wind mee waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Met windkracht 12 fiets jij niet naar schoolquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan had je wind mee zekerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja heen en terug wind mee.quote:
Toch is t gelukt. Maar aan de reacties te zien gelooft niemand t.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Met windkracht 12 fiets jij niet naar school
Sterker nog, dan loop je niet eens naar school.
Ah, te warm aangekleed.quote:
Dat denk ik idd jaquote:
In Nederland ergens begin jaren 90 eind jaren 80. In februari. Ik weet nog dat t de februari stormen genoemd werden. Ik heb al gezocht op google maar kan er niets over vinden.quote:
Dan wordt t lastigquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef kepler het volgende:
Trouwens, de laatste storm met windrkacht 12 was in 1944 volgens Wikipedia
Er waren idd wind stoten met die snelheid. Fietsen was dan ook niet makkelijk maar ik (en mn hele generatie die toen naar school moest fietsen ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Met 12 bft (117km/h) kun je echt niet in fietsen dat kun je lekker vergeten!
Ik ookquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
* Outpost76 is een disceptie rijker.
Nederland moet aan de sneeuwschuiver. 1x schuiven en dan strooien. Alles wat er dan valt smelt. Kijk eens hoe men t bv doet in Duitsland of (helaas) de Usa.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:19 schreef ACT-F het volgende:
Laat de strooiwagens maar wegblijven, ik vind het prima zo. En het sneeuwt nog steeds licht:
[ afbeelding ]
25 Januari 1990 was die en windkracht 11.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
In Nederland ergens begin jaren 90 eind jaren 80. In februari. Ik weet nog dat t de februari stormen genoemd werden. Ik heb al gezocht op google maar kan er niets over vinden.
Niets te vinden in februari? Nou ja 11 of 12 scheelt wel wat maar t is iig meer dan die lullige 60km/h waar men t nu over heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
25 Januari 1990 was die en windkracht 11.![]()
http://www.knmi.nl/cms/co(...)rm_laatste_decennia_
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef Outpost76 het volgende:
Zeker mn laaste onder regel niet gelezen?
25 januari 1990 vermoed ikquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
In Nederland ergens begin jaren 90 eind jaren 80. In februari. Ik weet nog dat t de februari stormen genoemd werden. Ik heb al gezocht op google maar kan er niets over vinden.
[..]
Dan wordt t lastigIk meen me te herinneren dat men dat toen riep op de tv en radio.
* Outpost76 is een disceptie rijker.
Ik geloof best dat je naar school bent gegaan, maar dat was never nooit bij windkracht 12.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:09 schreef Outpost76 het volgende:
Toch is t gelukt. Maar aan de reacties te zien gelooft niemand t.
Dan kan ik all1 nog maar zeggen dat ik weet dat t waar is en verder boeit t me niet.
Kijk eindelijk iemand die t begrijpt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
25 januari 1990 vermoed ik
Ging toen ook door de storm van school naar huis, en dat was erg heftig, maar geen orkaan idd
Overigens hoorde ik toen bij thuiskomst op de radio aan het eind van het nieuws de waarschuwingen voor de scheepvaart, die had je toen nog, en die was historisch: "Alle districten zuidwest 12"![]()
Dus dat jij dacht dat het een orkaan was dstijds vind ik niet zo vreemd hoor
Lees even verder vent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je naar school bent gegaan, maar dat was never nooit bij windkracht 12.
Het kan zijn dat je zelf gelooft dat het windkracht 12 was, omdat het natuurlijk fucking stoer is dat je door hele harde wind naar school bent gefietst
In 1990 had je er 2, in januari en februari:quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
Meteonetquote:25 januari 1990: Ons land werd getroffen door een extreem zware storm, één van de zwaarste, ooit voorgekomen, met name landinwaarts. In IJmuiden werd een windstoot genoteerd van 159 km/uur, aan zee werd zelfs een uur lang gemiddeld 108 km/h (windkracht 11) gehaald. Zelfs in het binnenland kwamen windstoten tot 140 km/uur voor (Soesterberg 70 knopen), hetgeen er vrijwel nooit voorkomt.De schade was dan ook enorm.
26 februari 1990: Op deze dag opnieuw een zeer zware storm die veel schade aanrichtte. Ditmaal kwam de zwaarste windstoot in Den Helder voor, 148 km/uur met een uurgemiddelde van 94 km/uur.
Benieuwd of van dat gebied boven oosten van Duitsland nog wat Nederland weet te bereiken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:41 schreef basst2005 het volgende:
Komt nog aardig wat aan vanuit Duitsland richting noord en midden Nederland.
Zo te zien blijft het boven de lijn Enschede/Apeldoorn/Amersfoort en wil niet verder dan Flevoland/Ijsselmeer.
[ afbeelding ]
Ben net teruggereden van Akkrum naar omgeving Buitenpost.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:17 schreef i2Them2 het volgende:
Hey, stel oude zakken, kunnen jullie niet een apart topic openen om over het weerverleden te praten. Weer nostalgie
.
Hier nu de hele avond al sneeuw. Jammer genoeg is het lichte sneeuw en is er nog maar zo'n 2 cm gevallen. Van de wind is hier ook maar weinig te merken. Zo maar eens naar het rand van het dorp om te kijken hoe het daar is.
Kan nog wel eens een lange nacht worden voor het noorden. Ben benieuwd wat voor beelden daar vandaan komen morgen...
Hier in Fryslan ook. Heb nu alleen mijn achtertuin nog maar bekeken, maar zal morgenvroeg wel eens ff buurten wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hier in Groningen is het echt bar en boos. Hoorde net van een vriend die op een afgelegen landweggetje tussen de weilanden woont, dat er tegen de achterkant van het huis een sneeuwduin van zo'n 2,5 meter ligt. Het begint ook steeds harder te sneeuwen. Hele fijne poedersneeuw nog steeds.
Juist klopt helemaal, ben echt blij dat ik de weg niet op hoef want je komt er gewoon niet meer doorheenquote:Op zondag 10 januari 2010 00:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hier in Groningen is het echt bar en boos. Hoorde net van een vriend die op een afgelegen landweggetje tussen de weilanden woont, dat er tegen de achterkant van het huis een sneeuwduin van zo'n 2,5 meter ligt. Het begint ook steeds harder te sneeuwen. Hele fijne poedersneeuw nog steeds.
Mwah, ik kwam om 0:15 uur de oprit oprijden en heb toch nog een rit gemaakt van zo'n 45km.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:35 schreef themauster het volgende:
[..]
Juist klopt helemaal, ben echt blij dat ik de weg niet op hoef want je komt er gewoon niet meer doorheen
Zou wel kunnen inderdaad, kan misschien morgenochtend nog voor wat sneeuw zorgen.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Benieuwd of van dat gebied boven oosten van Duitsland nog wat Nederland weet te bereiken.
Hier nog 1quote:Op zondag 10 januari 2010 00:43 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's in daglicht
Heel vaag idd.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:57 schreef Skwish het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er toch met vlieland aan de hand deze winter, nu weer boven nul.ik denk de minst koude plek deze winter. Blijkt zelfs geen sneeuw te liggen op dit moment.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, zei ik net dat het hard waaide?
Nu waait het pas hard...
Heb hier wel een weerstation, maar zit in de luwte van een boerderij op het moment. Wel hoor ik de verte de wind door de bomen en langs de huizen suizen.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:20 schreef garnage-patrick het volgende:
baal er van dat ik nu nog geen weerstation incl. windmeter enzo heb!
harde wind idd nu in het noorden! heerlijk!
morgen vroeg op, en dan genieten! (moet het weer trouwens wel beter worden!)
Bij mij niet hoor, hooguit de neerslagmeterquote:Op zondag 10 januari 2010 01:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar als het heel bar weer is, vriezen die stationnetjes dan niet gewoon vast?
Jah, dat is wel vaker een probleem. Een verwarmingselementje zit er vaak niet in.quote:Op zondag 10 januari 2010 02:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor, hooguit de neerslagmeter.
quote:Waarschuwing SNEEUWJACHT: GROTE OVERLAST
Toelichting Naast sneeuwjacht wordt nu ook IJZEL waargenomen. De sneeuwjacht (=>6Bft) geldt voor de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland met als gevolg vorming van sneeuwduinen. Deze sneeuwjacht zal tot in de middag voortduren. In het zuiden en midden van het land zijn vooral de snelwegen verraderlijk glad door IJzel.
Bericht nummer 4
Opgesteld zondag 10 januari 2010 07.50 uur
Volgend bericht 08.00 lt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |