Veel sneeuw ligt er hier niet op de wegen, maar waar ik die auto zag was het idd gewoon asfaltquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang er sneeuw ligt is het praktisch, maar op asfalt niet nee
Dat was voor de kerst wel handig ja maar nu lijkt t me een beetje overdreven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zag daarstraks (in Nijmegen) een auto met sneeuwkettingen om
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:45 schreef Hymn het volgende:
Begint hier in Twente een aardige puinhoop te worden.
Sneeuwt hier nagenoeg de hele dag al en de wegen waar ik woon worden niet schoon gemaakt en ons strooizout is grotendeels geconfisceert door de provincie
Auto rijden is haast schaatsen op vier wielen geworden
Ben ik blij dat het geen werkdag is, op werkdagen kom ik dagelijks langs Westerhaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Om toch maar eens te reageren op alle ':')' reacties. Het weeralarm gaat over sneeuwduinen die nu al aan het ontstaan zijn.
Actuele foto van Vincent (Westerhaar, Overijssel) op Weerwoord
[ afbeelding ]
En komt er nog sneeuw naar Zuidholland of hebben de noordelijke provincies weer all1 geluk?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:57 schreef -0- het volgende:
Prachtig, de meeste modellen lieten in de loop van de week het winterweer toch wat uitdoven. GFS oper was vandaag alweer wat beter en EC oper is weer een ijskodue run met ijsdagen tot iig volgende week zondag, in het zuiden misschien af en toe wat lichte dooi eerst maar ook weer steeds kouder.
(Ik vind 't zo'n kloteweg die N36 richting Ommen. Met een beetje pech hang je vanaf Almelo of Wierden achter dezelfde vrachtwagen die 10km te langzaam rijdtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ben ik blij dat het geen werkdag is, op werkdagen kom ik dagelijks langs Westerhaar.
Ik kom meestal niet over de N36, ik steek hem over bij Westerhaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:05 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
(Ik vind 't zo'n kloteweg die N36 richting Ommen. Met een beetje pech hang je vanaf Almelo of Wierden achter dezelfde vrachtwagen die 10km te langzaam rijd)
Jullie treffen het wel daar in het noorden zegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man man wat een wind en inmiddels sneeuwt het ook al
Wij zouden morgen naar Dokkum gaan, maar hebben het maar afgeblazen. In normale omstandigheden rijden we er twee uur over, volgens mij gaat dat morgenochtend niet lukkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man man wat een wind en inmiddels sneeuwt het ook al
Neerslagsignaal is even wachten op de pluim maar lijkt me in ieder geval niets spectaculairs te worden. Af en toe wat lichte sneeuw misschien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En komt er nog sneeuw naar Zuidholland of hebben de noordelijke provincies weer all1 geluk?
Daar was ik al bang voor na even op buienradar te hebben gekeken. Als die klopt mogen de Noordelijke provincies hun scheppen ed wel alvast binnen zetten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Neerslagsignaal is even wachten op de pluim maar lijkt me in ieder geval niets spectaculairs te worden. Af en toe wat lichte sneeuw misschien.
Mooiquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Eergisteren schaatsten er hier kinderen door de straat!![]()
Brakke impressiefoto's van hedenavond, de ijsbaan is bedekt onder een dikke laag nieuwe sneeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ging net even sigaretten halen en er gebeurt hier geen fuck.quote:
Heb geen angst die sneeuw komt er echt aan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:17 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik ging net even sigaretten halen en er gebeurt hier geen fuck.
Het is gewoon best lekker weer.
En wat moet ik nou met mijn nieuw nood-kerst-pakket?
Ik heb zelf 24cm gemetenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jullie treffen het wel daar in het noorden zeg![]()
Wat is eigenlijk het 'record' qua sneeuwhoogte in de noordelijke provincies in de laatste paar weken?
Ik raad je dat indd afquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij zouden morgen naar Dokkum gaan, maar hebben het maar afgeblazen. In normale omstandigheden rijden we er twee uur over, volgens mij gaat dat morgenochtend niet lukken.
Meeste mensen stoken op gas, dus dat zal wel meevallenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:26 schreef Greys het volgende:
Heel de Bollenstreek zit al een uur zonder stroom (Noordwijk, Katwijk, Lisse, Hillegom etc).
Hoe koud zou het in je huis worden? Of duurt dat vrij lang voordat het écht heel koud wordt?
Meeste ketels hebben wel stroom nodig toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Meeste mensen stoken op gas, dus dat zal wel meevallen
En hoe wordt dat gas aangestuurd?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Zonder stroom doet je CV ketel het toch ook niet?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier nog een ouderwetse houtkachel (en ook nog stroomquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Zonder stroom doet je CV ketel het toch ook niet?
Of bedoel je gaskachels? Want die heeft toch bijna niemand meer?
Da's een scene van The Day After Tomorrow.quote:
Uiteindelijk toch maar goed dat ik ivm het verwachte noodweer toch maar niet richting mijn ouders in Noordwijk ben gegaan dusquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:26 schreef Greys het volgende:
Heel de Bollenstreek zit al een uur zonder stroom (Noordwijk, Katwijk, Lisse, Hillegom etc).
Hoe koud zou het in je huis worden? Of duurt dat vrij lang voordat het écht heel koud wordt?
laat die nou eens lekker echt over Rotterdam heen razen met veel sneeuw, zag wel dat hier morgen 70% kans op sneeuw is in het rijnmond gebied dus ben benieuwd, het zou vannacht al kunne beginnenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Da's een scene van The Day After Tomorrow.
Vanuit het zuiden van Duitsland komt de volgende sneeuwstoring alweer aan:
http://www.niederschlagsradar.de/
Huh, alleen het Noorden toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:12 schreef Libereco het volgende:
Inmiddels voor heel Nederland een weeralarm. Hier (Gouda, Zuid-Holland) is het al een tijdje gestopt met sneeuwen. Ik verwacht vanavond misschien nog wat lichte sneeuw, maar het zal allemaal wel meevallen.
Mijn schoonouders gaan ook maar vroeg naar bedquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:19 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch maar goed dat ik ivm het verwachte noodweer toch maar niet richting mijn ouders in Noordwijk ben gegaan dus
Dat lees ik nergens...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:12 schreef Libereco het volgende:
Inmiddels voor heel Nederland een weeralarm.
Nee, het geldt uitsluitend in de noordelijke provincies.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nee, geldt in het bijzonder voor de bovenste provincies.
Het beeld sneeuwt een beetje.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwgebied dat nu uit Zuid-Duitsland komt opzetten laat overigens ook aardig wat neerslag achter, zoals te zien in Stuttgart.
http://www.stuttgart-tourist.de/DEU/ipunkt/livecam_gross.htm
En ook in de rest van het land kunnen sneeuwduinen voorkomen, hetgeen tot gevaarlijke situaties kan leiden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, het geldt uitsluitend in de noordelijke provincies.
Maar geen weeralarm dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En ook in de rest van het land kunnen sneeuwduinen voorkomen, hetgeen tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoringquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn schoonouders gaan ook maar vroeg naar bed
Zitten nu met kaarsjes aan en de dekens liggen klaar
Is toch nog dik 600 km hiervandaanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwgebied dat nu uit Zuid-Duitsland komt opzetten laat overigens ook aardig wat neerslag achter, zoals te zien in Stuttgart.
http://www.stuttgart-tourist.de/DEU/ipunkt/livecam_gross.htm
Handig voor mensen in de gebieden zonder stroom inderdaad ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoring
Jij bent hier de wijsneus, hoor, met je landelijke weeralarm.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je kan wijsneuserig blijven doen, maar KNMI maakt het er zelf naar met hun onduidelijkheid.
[ afbeelding ]
Weeralarm mag pas vanaf 1 februari regionaal uitgegeven worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je kan wijsneuserig blijven doen, maar KNMI maakt het er zelf naar met hun onduidelijkheid.
[ afbeelding ]
Oké, ik dacht dat het nieuwe systeem al was ingevoerdquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Weeralarm mag pas vanaf 1 februari regionaal uitgegeven worden.
Vandaar dat ze wel zo expliciet die provincies erbij noemen waarschijnlijk.
Niet veel verandering in de voorspelling. Na woensdag kan het nog steeds alle kanten opgaan.quote:
Als dat brede maar breed blijft en ook veel sneeuw in de randstad dumpt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Vanuit het zuiden van Duitsland komt de volgende sneeuwstoring alweer aan:
http://www.niederschlagsradar.de/
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoring
Wees blij hier haalt t de 0.3 cm niet eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:00 schreef -CRASH- het volgende:
sneeuw resultaat van 1 dag... magere 2 cm.....
Deze lijkt trouwens warmer dan de door mij geplaatste pluim. Heeft er mee te maken dat in deze pluim het gemiddelde eigenlijk de mediaan is. In de door mij geplaatste is het werkelijk het gemiddelde. Dat dat even duidelijk is.quote:
Er gebeurt hier inderdaad niets.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef junkiexp het volgende:
In het noorden is het ook niet echt bepaald zware sneeuwval zo te zien ?
Weinig activiteit op de radar.
Ja, daar woont dus niemand,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:38 schreef MassimO het volgende:
Is dus voor het noordenZoals hier mooi te zien is
[ afbeelding ]
Of je kan er gewoon niet tegenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, daar woont dus niemand,
hele avond gewerkt (dordt) geen enkel probleem, niet koud, weinig wind, nergens glad en al uren droog.
Ze kunnen me wat met d'r weeralarm.
Weiland, zeg ik, daar woont niemandquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gebeurd niks??
Dikke 7bft! Pieken ver in de 60km/h!
Wat te denken van de wegen, letter ondergesneeuwd met 5cm hoogte. Dit te danken aan de weiland die vol sneeuw ligt en de sneeuw die valt. Tja NO = Dijk = Weiland (0.5 tot 1km) = Autoweg...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |