BRON:quote:Frankrijk wil dragers boerka beboeten
PARIJS - Frankrijk wil moslima's met gezichtsbedekkende gewaden beboeten met 750 euro. Dat staat in een wetsvoorstel, dat donderdag door de leider van de meerderheid in het parlement is gepresenteerd.
Moslims die hun vrouwen dwingen een boerka of nikab te dragen, moeten rekening houden met een zwaardere straf.
De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift.
Click here to find out more!
Alleen voor speciale culturele evenementen of carnaval wordt een uitzondering gemaakt.
Rechten beschermen
Volgens Cope moet de boerka worden verboden om de rechten van vrouwen te beschermen. De wet zal functioneren als afschrikwekkend middel door de ''duidelijke boodschap'' af te geven dat Frankrijk het niet toestaat dat vrouwen zich geheel verhullen, aldus de UMP-leider.
Zeker niet met Boerka Terpstra.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
Ik draag mijn steentje bij. Mijn stem gaat naar Wilders.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs ik als zijnde linksmens ben hier voorstander van
Moet bekennen dat ik vrijwel nooit burqa's tegen het lijf lopen. Laatst liep er eentje langs mn kantoor, wij met zn allen natuurlijk voor het raam staan dat figuur aangapen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijksquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Ik zie ze regelmatig toch door de straat heen lopen!.En dan is het soms -/+ 25/30 graden en dan zie je ze met een boerka lopen.Dus voor mij is het geen principieel probleem,Maar meer een probleem van dat ik het vrouw onwaardig vind:)quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Ja, een keuze. Alsof daar uberhaupt sprake van is. Als ze het niet doet krijgt ze een pak slaagquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."²
Rustig aan het gaat langzaam komen dat het moslim geloof weer terug gaat waar het vandaan komt ..quote:
Ja, de UK is al een stuk verder afgezakt i.v.m. de rest van Europa.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijks
Vrijheid is niet absoluut. Dan maar wat minder vrijquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."²
Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen. Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo zit het niet BSBquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Begrijpelijk, dat lossen we op met een hoofddoek. "Wat? Dat mogen ze ook niet dragen op school. Dat is jammer."quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef shouta het volgende:
[..]
Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen.
Dat ligt ook aan de perceptie van de andere partij.quote:Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
zet je rose linkse bril af aubquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb ook niks tegen kopvodden. Helemaal niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Begrijpelijk, dat lossen we op met een hoofddoek. "Wat? Dat mogen ze ook niet dragen op school. Dat is jammer."
[..]
Dat ligt ook aan de perceptie van de andere partij.²
Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo zit het niet BSBWanneer ik met iemand praat dan wil ik graag het gezicht zien van diegene. Heeft met een stukje wederzijde beleefdheid te maken.
Een burka of niqab heeft niets met de religie te maken. Nergens staat dat je dat moet dragenquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.²
haha precies.. en met een boerka ben je onherkenbaar, wat niet kan in een westers land.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Alsof vrouwen in de meeste/sommige (streep door wat niet van toepassing is) islamitische gezinnen een keuze hebben
Ik kom uit een Islamitisch gezin, ik weet waar ik het over heb. Ik zeg het niet graag, maar de onderbuikgevoelens halen de ratio in. Helaas.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Alsof vrouwen in de meeste/sommige (streep door wat niet van toepassing is) islamitische gezinnen een keuze hebben
Kinderen die in sprookjes geloven krijgen van mij wel respect. Die weten niet beter.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.²
Nu ben je gewoon aan het provoceren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Erkend door wie?quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat een erkende (!) religie...
Dat valt me van je tegen, dat is nl. niet zo. Dit meen ik oprecht. Kijk, rationele argumenten als "ze kan op die manier haar functie niet uitoefenen of misschien zit er wel een man onder", daar kan ik nog in mee. Maar een vrouw die geheel vrijwillig een hoofddoek draagt dit verbieden. Dat is van den zotte.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
Nu ben je gewoon aan het provoceren.
Ja, die zou helemaal afgesloten moeten worden zelfsquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:00 schreef shouta het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens vind ik dat voor sommige vrouwen de boerka juist verplicht zou moeten zijn.
Het gaat niet zozeer om een hoofddoekquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat valt me van je tegen, dat is nl. niet zo. Dit meen ik oprecht. Kijk, rationele argumenten als "ze kan op die manier haar functie niet uitoefenen of misschien zit er wel een man onder", daar kan ik nog in mee. Maar een vrouw die geheel vrijwillig een hoofddoek draagt dit verbieden. Dat is van den zotte.²
Moest dat nu?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:00 schreef shouta het volgende:
Overigens vind ik dat voor sommige vrouwen de boerka juist verplicht zou moeten zijn.
Het gaat niet om een hoofddoek.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat valt me van je tegen, dat is nl. niet zo. Dit meen ik oprecht. Kijk, rationele argumenten als "ze kan op die manier haar functie niet uitoefenen of misschien zit er wel een man onder", daar kan ik nog in mee. Maar een vrouw die geheel vrijwillig een hoofddoek draagt dit verbieden. Dat is van den zotte.²
We hebben het toch over burqa's, niet over hoofddoeken? Met een hoofddoek heb ik namelijk geen enkel probleem. Burqa's zijn een ander verhaal. Ik kan gewoon niet normaal communiceren met een burqa-drager. Niet dat dat ooit is gebeurd, maar goed.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik moest huilenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:00 schreef shouta het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het breder. Hetzelfde land verbiedt vrouwen nl. om een hoofddoek te dragen op school. What's next, verbieden om naar de moskee te gaan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:02 schreef marmelade het volgende:
[..]
Het gaat niet om een hoofddoek.
Blijf eens bij het onderwerp en dwaal niet af. Het slaat immers nergens opquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie het breder. Hetzelfde land verbiedt vrouwen nl. om een hoofddoek te dragen op school. What's next, verbieden om naar de moskee te gaan?²
Dat geld dus ook voor niet burka-dragers, dus kijk uit met je helm, sjaal, muts, pet.. je gelaat moet zichtbaar blijven. Alleen met carnaval mag je zoiets dus dragen.quote:De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden.
Joh...quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik waan mezelf alweer slachtoffer.²
Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook absurd als iemand met een helm op blijft rondlopen. Ook bekeurenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:07 schreef Zith het volgende:
[ [url=De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden.]afbeelding[/url] ]
Dat geld dus ook voor niet burka-dragers, dus kijk uit met je helm, sjaal, muts, pet.. je gelaat moet zichtbaar blijven. Alleen met carnaval mag je zoiets dus op straat een masker dragen.
Ah, de zgn. Franse methode: We willen A doen, maar om het er door te krijgen verzinnen we er een geloofwaardig argument bij. Hoe Hebreeuws!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:07 schreef Zith het volgende:
[ [url=De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden.]afbeelding[/url] ]
Dat geld dus ook voor niet burka-dragers, dus kijk uit met je helm, sjaal, muts, pet.. je gelaat moet zichtbaar blijven.
Dat is niet aan Frankrijk voorbehouden hoor, dat is een algemeen politiek iets. De politiek sleept er vanalles bij om de eigen standpunten door te kunnen drukken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, de zgn. Franse methode: We willen A doen, maar om het er door te krijgen verzinnen we er een geloofwaardig argument bij.
Zo deden ze het ook met de hoofddoek: keppeltje en kruisjes hebben ze toen ook verboden.²
Je hebt gelijk. Maar ik vond het hoofddoekjes voorbeeld hier wel goed bij passen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:10 schreef Hukkie het volgende:
Dat is niet aan Frankrijk voorbehouden hoor, dat is een algemeen politiek iets. De politiek sleept er vanalles bij om de eigen standpunten door te kunnen drukken.
Waaromquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef Iblis het volgende:
Dat men eisen stelt aan de kledij als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een uitkering en je kledingkeus je kans op werk aanmerkelijk kleiner maakt, daar zou ik in kunnen komen.
Maar een Burka in z’n algemeenheid verbieden is natuurlijk een ontstellende inbreuk op de persoonlijke vrijheid.
Men kan dan wel het voorwendsel van gezichtsbedekking gebruiken, maar laat men dan hard maken waarom dit tot 2010 niet zo belangrijk was, maar nu ineens wel.
Dat er specifieke omstandigheden zijn waarin gezichtsbedekking niet toegestaan is, ook daar kan ik nog inkomen, maar een algeheel verbod getuigt gewoon van populisme en angst.
Ik ga zelf vaak genoeg met hoed+zonnebril, of sjaal+muts over straat. Dat zal dus uiteindelijk niet meer mogen (en een boete van honderden euro's kosten)... Nee, ik juig niet bij het inleveren van burgerrechten en vrijheiden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:08 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook absurd als iemand met een helm op blijft rondlopen. Ook bekeuren
Zeker, maar hoe vaak komt dat voor dat het nu opeens zo’n probleem is? En verder, in hoeverre zal zo’n verbod ene sikkepit helpen? Als je toch een bank of winkel overvalt, denk je dan dat die eventuele boete voor gezichtsbedekking je ervan zal weerhouden?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:11 schreef Stuart het volgende:
[..]
WaaromKun jij iemand met een burka of niqab herkennen op een beveiligingscamera
Elk gestoord figuur kan wel een burka aantrekken en iemand neersteken of beroven en niemand zal dit persoon herkennen door deze vermomming. Ik vind het wel degelijk begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt
Het dragen van een bivaksmuts op straat is gewoon toegestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:13 schreef Jesper22 het volgende:
Wat mij betreft gaat het niet om het geloof. Iemand mag geloven dat alle joden het kwaad van de wereld zijn van mij, of dat alle niet-moslims dood moeten. Wat dat betreft ben ik vrij liberaal. Echter volledig onkenbaar over straat lopen is gevaarlijk, als je met een bivakmuts over straat loopt word je ook aangehouden. Het gaat me puur om het technische aspect.
Ik ben het voor een deel met je eens. Mijn punt is echter dat ik de burqa hoogst onbeleefd vind. Misschien dat een verbod een tikkeltje te ver gaat, maar zal mij er in ieder geval niet keihard tegen verzetten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zeker, maar hoe vaak komt dat voor dat het nu opeens zo’n probleem is? En verder, in hoeverre zal zo’n verbod ene sikkepit helpen? Als je toch een bank of winkel overvalt, denk je dan dat die eventuele boete voor gezichtsbedekking je ervan zal weerhouden?
Bovendien, wat let je pas op het laatste moment die gezichtsbedekking op te doen (waarbij een boerka sowieso niet voor de hand ligt, ook omdat het natuurlijk moeilijker rennen is in zo’n soepgewaad).
Als dit echt aantoonbaar een overvalgolf kan terugdringen, dan zou ik erover kunnen nadenken, maar ik geloof er niets van dat men dit met cijfers kan staven.
toch als je bij sommige winkels binnen komt en je heb een must en zonnebril op of capuchon op kunnen ze je vragen om de Winkel te verlaten of om ej even herkenbaar te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ga zelf vaak genoeg met hoed+zonnebril, of sjaal+muts over straat. Dat zal dus uiteindelijk niet meer mogen (en een boete van honderden euro's kosten)... Nee, ik juig niet bij het inleveren van burgerrechten en vrijheiden.
Ik snap dat dit frankrijk is.
Hoor jij niet in ONZ thuis?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:
Overigens vind ik een burka ook intimiderend voor kinderen. Die worden 's nachts gillend wakker en zouden daarmee niet geconfronteerd hoeven te worden. Het lijken net spoken. Leg dat maar eens uit aan een kind van 3 of 4
Maar natuurlijk, winkels zijn namelijk van de eigenaren, die mogen mensen aan de poort stoppen. Ik loop dan ook sowieso niet zo winkels binnen. Ik had het over buiten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
toch als je bij sommige winkels binnen komt en je heb een must en zonnebril op of capuchon op kunnen ze je vragen om de Winkel te verlaten of om ej even herkenbaar te maken.
ivm dat de camera's je goed in beeld kunnen hebben voor als je wat van plan ben.
Jij hebt zeker geen kinderenquote:
Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:
Overigens vind ik een burka ook intimiderend voor kinderen. Die worden 's nachts gillend wakker en zouden daarmee niet geconfronteerd hoeven te worden. Het lijken net spoken. Leg dat maar eens uit aan een kind van 3 of 4
Wat dacht je van kaalkoppen. Die zijn eng. Of boys met tatoeages.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.
Mee eens, van die achterlijke kaalkoppen mogen van mij ook bekeurd wordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat dacht je van kaalkoppen. Die zijn eng. Of boys met tatoeages.![]()
²
Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jij hebt zeker geen kinderenLeg jij het verschil eens uit aan een kind dan. Het is wel degelijk angstaanjagend voor een klein kind hoor
Nee is niet toegestaan alleen als het extreme weer is .. inde wet staat al dat een persoon herkenbaar moet wezen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Het dragen van een bivaksmuts op straat is gewoon toegestaan.
Ik stel voor dat we Hugo Boss mooie zwarte uniformen voor iedereen laten ontwerpen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Mee eens, van die achterlijke kaalkoppen mogen van mij ook bekeurd worden
Maar een burka is het engst omdat je iemands gezicht niet kan zien. Je weet niet wat eronder zit. Een vrouw, een kerel, een weerwolf
Wat een geweldige conclusie. Zeker kinderpsycholoogquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef beeer het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.
Zielig schaapje dat je bent
Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzoquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.
Zeker nooit kinderen kennis zien maken met het fenomeen baard of snor?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzoMet een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaarquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker nooit kinderen kennis zien maken met het fenomeen baard of snor?
In mijn visie loopt Frankrijk juist voorop binnen Europa met passende regelgevingquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Bowlingbal het volgende:
Frankrijk doet het de laatste jaren niet zo goed op het gebied van vrijheid. Jammer.
Mijn poa droagt en snor!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaar
Ja, en een blaffende hond kan kinderen ook nachtmerries geven. Honden maar door de hakselaar gaan gooien dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaar
Die ruiten is gewoon omdat je niets op je ruiten mag plakken wat je zicht belemmert. Een algemeen gezichtsbedekkingsverbod is er niet, wel in omstandigheden. Je moet je wel te allen tijde kunnen identificeren als de politie je erom vraagt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee is niet toegestaan alleen als het extreme weer is .. inde wet staat al dat een persoon herkenbaar moet wezen.
dat is dezelfde wetgeving als die met geblindeerde ruiten rijden in een auto is ook verboden.
omdat je ten aller tijde je gezicht gezien moet worden .
daarom maakte Wilders dus ook gebruik van die wet om de boerka te verbieden.. dit is dus nu deels doorgevoerd maar als je de wet er op na leest is het al verboden.
Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzoMet een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
Eens, baarden zijn op de een of andere manier eng, de dochter van mn beste vrienden had daar ook moeite mee. Met als gevolg dat ik niet in de buurt mocht komen, gelukkig is ze nu een heel stuk bijgedraaid.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.
En terecht. Een baard bedekt een groot deel van het gezicht. Laat staan als je het gehele gezicht bedektquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.
„Der Bart sollte, als halbe Maske, polizeilich verboten sein. Zudem ist er, als Geschlechtszeichen mitten im Gesicht, obszön …”quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef Stuart het volgende:
[..]
En terecht. Een baard bedekt een groot deel van het gezicht. Laat staan als je het gehele gezicht bedekt
Ik vind hem leukquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
„Der Bart sollte, als halbe Maske, polizeilich verboten sein. Zudem ist er, als Geschlechtszeichen mitten im Gesicht, obszön …”
De baard zou, als half masker, door de politie verboden moeten worden. Bovendien is hij, als geslachtskenmerk midden in het gezicht, obsceen.
Aldus Schopenhauer – hij voegt eraan toe ‘daarom bevalt hij de vrouwen zo’. Ik weet niet of dat nog geldt.
Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:36 schreef RAVW het volgende:
trouwens hier in Nederland is het eigenlijk al verboden want
Er is dan geen specifieke wetgeving tegen de burka als religieuze uiting, maar wel een verbod op vermomming; je in het openbaar zo kleden dat je onherkenbaar bent.
Met een burka aan is je identiteit niet zichtbaar en dus overtreed je de wet.
Met uitzonderingen daargelaten.
Het verbod op gezichtsbedekkende kleding geldt niet indien gehandeld wordt in het belang
van de veiligheid, de gezondheid of krachtens een ontheffing van de […]
artikel 174 van de Gemeentewet (als ik het goed heb dan hoorquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.
quote:
Stelt dit het nou echt?quote:Artikel 174
1.De burgemeester is belast met het toezicht op de openbare samenkomsten en vermakelijkheden alsmede op de voor het publiek openstaande gebouwen en daarbij behorende erven.
2.De burgemeester is bevoegd bij de uitoefening van het toezicht, bedoeld in het eerste lid, de bevelen te geven die met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid nodig zijn.
3.De burgemeester is belast met de uitvoering van verordeningen voor zover deze betrekking hebben op het in het eerste lid bedoelde toezicht
ja ik zat ook te twijfelen even geduld ben het aan het opzoekenquote:
Het metrieke stelsel valt erbij in het niet inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:01 schreef SoldMayor het volgende:
Ik heb altijd een hekel aan fransen maar dit is het beste IDEE ooit van hun
Het ziet er toch niet uit man!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef beeer het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.
Zielig schaapje dat je bent
Ik ben er ook voor dat mensen een sekseverandering kunnen ondergaan als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil. Of dat ze kunnen emigreren als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Het ziet er toch niet uit man!
ga zelf een burka dragen, als je voor bent, om vrouwen met zo'n doek om hun lijf te laten lopen...
vrouwenonderdrukking is vrijheid in jouw ogen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Bowlingbal het volgende:
Frankrijk doet het de laatste jaren niet zo goed op het gebied van vrijheid. Jammer.
Alsof ze in hun land niet raar kijken naar vrouwen zonder burka?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik ben er ook voor dat mensen een sekseverandering kunnen ondergaan als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil. Of dat ze kunnen emigreren als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil.
En dat is waarom precies relevant?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Alsof ze in hun land niet raar kijken naar vrouwen zonder burka?
Ben jij de papagaai van Bansheeboy somsquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:04 schreef Meki het volgende:
Gaat de goede kant op.. de kant op van de nazi's
En maar roepen democratie, terwijl er overal schijndemocratie.
Wat is de volgende optie moskeeenverbod ?
Nee. Ik sta wel achter de meningen van Bansheeboyquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:05 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ben jij de papagaai van Bansheeboy soms
Als het verplicht zou zijn, waarom draagt dan slechts een heel kleine groep moslims 'dit'quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Meki het volgende:
Burqaah staat niet in de Koran. Niqaab staat wel in de Koran.
Burqaah is naar mijn weten een andere interpretatie. Niqaab is wel verplicht volgens de islam.
Omdat ze blijkbaar daar zich in goed voelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:07 schreef Stuart het volgende:
[..]
Als het verplicht zou zijn, waarom draagt dan slechts een heel kleine groep moslims 'dit'
Mufti Meki wellicht kan jij ons even aanwijzen welk vers precies de nikaab verplicht maakt. Zowel Arabisch als Nederlandse vertaling aubquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Meki het volgende:
Burqaah is naar mijn weten een andere interpretatie. Niqaab is wel verplicht volgens de islam.
http://www.al-yaqeen.com/moslima/kleding/hidjaabirhaab.htmquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mufti Meki wellicht kan jij ons even aanwijzen welk vers precies de nikaab verplicht maakt. Zowel Arabisch als Nederlandse vertaling aub
Kun jij aangeven waar in de koran staat dat de niqaab verplicht is?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Meki het volgende:
Ze doen juist goed BSB. Ik ben ook tegen het verbieden, maar niet vanwege religieidiotie maar vanwege milieuoverwegingen. Immers, als de hitsige dame onder de boerka buiten op straat wat methaangassen lekt uit haar laxeerpunt wordt dit weer door haar eigen opsnuiven grotendeels in de longen weer afgebroken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hihi, kijk jou eens lollig zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ze doen juist goed BSB. Ik ben ook tegen het verbieden, maar niet vanwege religieidiotie maar vanwege milieuoverwegingen. Immers, als de hitsige dame onder de boerka buiten op straat wat methaangassen lekt uit haar laxeerpunt wordt dit weer door haar eigen opsnuiven grotendeels in de longen weer afgebroken.
Het wetsvoorstel is op 25 januari 2008 bij de Tweede Kamer ingediend door Henk Kamp, toen nog VVD-Tweede-Kamerlid. Inclusief geleidende brief en memorie van toelichting, precies zoals het hoort. Dat is daarna ook meteen het laatste dat ermee gebeurd is. Geen behandeling, geen intrekking, niets. Voor de geïnteresseerden, het is Kamerstuk nr 31331.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.
Ik vind dat er helemaal niets dusdanig veel 'respect' moet krijgen dat het boven geldende normen moet staan. Je kunt hoogstens in overleg de norm aanpassen, maar iets per definitie boven alles zetten is mij te dogmatisch.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Gelulquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:25 schreef Zith het volgende:
Snap niet dat iedereen maar over de Islam door blijft gaan, dit heeft ook invloed op schattige hollandse meisjes met sjaal en muts.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:25 schreef Zith het volgende:
Snap niet dat iedereen maar over de Islam door blijft gaan, dit heeft ook invloed op schattige hollandse meisjes met sjaal en muts.
Hoe kom je daar nou bijquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:25 schreef Zith het volgende:
Nee inderdaadquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets bedoel je?
Dat is ook echt compleet gelaatsbedekkend!
quote:De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Ik vind de Franse staat hierin benijdenswaardig, ik ben ook voor een Nederlandse ban op vervlechting met religie of koninklijke uitingen in openbare gebouwen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
Frankrijk kent een heel ander principe dan hier. Het principe van laicité. Dat hebben wij hier niet en dus kunnen we dat niet zomaar toepassen.
De Laicité is erop gericht dat het publieke terrein niet wordt besmet met religieuze symbolen. In die zin is een boerkaverbod, zeker op openbare terreinen, te rechtvaardigen mits dat ook geldt voor keppeltjes e.d.
Je hebt helemaal verkeerd..de Islam groeittt meer dan ooit tevoren..en het zal blijven groeien tot het einde van de wereld...er is niemand op deze aardbol die de Islam tegen kan houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:52 schreef RAVW het volgende:
[..]
Rustig aan het gaat langzaam komen dat het moslim geloof weer terug gaat waar het vandaan komt ..
De laatste jaren zijn er al aardig wat dingen in gevoerd die het Moslim geloof toch aardig gaan beperken hier in het westen.
het is wat aan de late kant maar het gaat steeds meer en meer komen.
Beter laat dan nooit.
De terreur van moeders schoot.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Je hebt helemaal verkeerd..de Islam groeittt meer dan ooit tevoren..en het zal blijven groeien tot het einde van de wereld...er is niemand op deze aardbol die de Islam tegen kan houden.
Loop jij ook in een burka?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Je hebt helemaal verkeerd..de Islam groeittt meer dan ooit tevoren..en het zal blijven groeien tot het einde van de wereld...er is niemand op deze aardbol die de Islam tegen kan houden.
Al komen ze met 750e boete..die word wel desnoods betaald..maar voor geen goud dat ie burka of een niqaab er af gaat..
En nogmaals de moslim vrouwen kiezen er zelf voor.er is echt niemand die hun dwingt!
Haar zogenaamde schoonheid mag niemand zien.quote:
En dat is?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:59 schreef El_Matador het volgende:
Liberite is blijkbaar uit de Franse principes verbannen.![]()
De vrijheid in de publieke ruimte te dragen wat je wil.quote:
Nog niet. Maar ze wil een streng gelovige man en die mag haar dat verplichten, dan zal zij gehoorzamen.quote:
Liberite...... Sorry, heb jaren Frans gehad op school, maar dat woord ken ik niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vrijheid in de publieke ruimte te dragen wat je wil.
Liberte. Pff. Ik spreek nauwelijks Frans. Je begrijpt wat ik bedoel je bent het er alleen niet mee eens waarschijnlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Liberite...... Sorry, heb jaren Frans gehad op school, maar dat woord ken ik niet.![]()
Zou het tijd zijn voor een nieuwe feministische beweging?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog niet. Maar ze wil een streng gelovige man en die mag haar dat verplichten, dan zal zij gehoorzamen.
Eigenlijk is de islam 1 grote SM-sekte:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou het tijd zijn voor een nieuwe feministische beweging?
Feminisme is niet zo eenduidig als jij het voorstelt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou het tijd zijn voor een nieuwe feministische beweging?
Ik zie vrij weinig verschil met de westerse wereld.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eigenlijk is de islam 1 grote SM-sekte:
- vrouwen onderdrukken
- geweld gebruiken
- keelklanken slaken
- rare pakkies dragen waar je je gezicht niet ziet
Behalve dan dat hier op afvalligheid meestal geen doodstraf staat.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie vrij weinig verschil met de westerse wereld.
Och, niet mee eens......ik vind dat het woord vrijheid, en zeker van godsdienst, nogal wordt misbruikt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Liberte. Pff. Ik spreek nauwelijks Frans. Je begrijpt wat ik bedoel je bent het er alleen niet mee eens waarschijnlijk
Dan kijk maar eens in haar fobo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haar zogenaamde schoonheid mag niemand zien.
Liberalisme (het streven naar zoveel mogelijk vrijheid) is dan ook bij uitstek een seculiere ideologie.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, niet mee eens......ik vind dat het woord vrijheid, en zeker van godsdienst, nogal wordt misbruikt.
Uit naam van vrijheid van godsdienst wordt in Nederland art 1 met voeten getreden. Iedereen is gelijk, zonder uitzondering van ras, GELOOF enz...... behalve de moslims, die mogen op grond van vrijheid van godsdienst op allerlei vlak een uitzondering vormen.
Ik behoor in een bepaalde mate tot de Westerse wereld. Zo wil ik niet horen bij het gedeelte van de Westerse wereld dat een bepaalde vorm van agressie en intolerantie propageert. Overigens heb je een vreemd beeld van de Islam en moslims. Misschien moet je eens niet naar die olierijke walhalla's gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Behalve dan dat hier op afvalligheid meestal geen doodstraf staat.![]()
Jij hoort toch ook tot "de westerse wereld" trouwens?
En Christenen uiteraard. Waar is je zelfkritiek Gia.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, niet mee eens......ik vind dat het woord vrijheid, en zeker van godsdienst, nogal wordt misbruikt.
Uit naam van vrijheid van godsdienst wordt in Nederland art 1 met voeten getreden. Iedereen is gelijk, zonder uitzondering van ras, GELOOF enz...... behalve de moslims, die mogen op grond van vrijheid van godsdienst op allerlei vlak een uitzondering vormen.
Ik heb best een goed beeld van de islam en moslims.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik behoor in een bepaalde mate tot de Westerse wereld. Zo wil ik niet horen bij het gedeelte van de Westerse wereld dat een bepaalde vorm van agressie en intolerantie propageert. Overigens heb je een vreemd beeld van de Islam en moslims. Misschien moet je eens niet naar die olierijke walhalla's gaan.
Maar zo kunnen we niet eens zien of het wel een vrouwtje is.. Laat staan dat we kunnen zien of ze er sensueel uit zou zien in badkleding.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, je hebt een erg fout beeld van de Islam en moslims. En al helemaal van Islamitische samenlevingen. Je gaf trouwens zelf al op een bepaalde manier toe vrij weinig van de Islam te weten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb best een goed beeld van de islam en moslims.
De islam zuigt. Veel moslims zijn ok.
Zo van: lees de koran en je wordt moslim.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je hebt een erg fout beeld van de Islam en moslims. En al helemaal van Islamitische samenlevingen. Je gaf trouwens zelf al op een bepaalde manier toe vrij weinig van de Islam te weten.
Nee, zo van lees niet de Koran, maar schreeuw er wel over.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef El_Matador het volgende:
Zo van: lees de koran en je wordt moslim.![]()
Nee hoor, je hebt een heel vreemd beeld van moslims en Islamitische samenlevingen.quote:Nee hoor, ik heb een heel genuanceerd beeld van moslims. Ken er genoeg. En juist daarom zijn de probleemmoslims zo hardnekkig.
Ik denk dat de moslims die je kent niks meer met jou te maken willen hebben als ze lezen wat jij zoal over hen post op het internet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo van: lees de koran en je wordt moslim.![]()
Nee hoor, ik heb een heel genuanceerd beeld van moslims. Ken er genoeg. En juist daarom zijn de probleemmoslims zo hardnekkig.
Ik kan prima met ze ouwehoeren hoor. En bierdrinken. En shisha roken. En alles.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:45 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de moslims die je kent niks meer met jou te maken willen hebben als ze lezen wat jij zoal over hen post op het internet.
Ja, het strand behoort niet tot de openbare ruimte. Neen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef marmelade het volgende:
Overigens, voor zover ik weet is het in het openbaar dragen van badkleding ook niet toegestaan.
Je bedoelt dat feminisme geen geloof is? Klopt. Maar feministes komen op voor gelijke rechten voor vrouw en man en hebben daar jaren voor gestreden, en ik denk dat ze het vreselijk vinden om te zien dat vrouwen zich weer als slaaf van de man gaan gedragen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feminisme is niet zo eenduidig als jij het voorstelt.
Nee, ik bedoel dat het feminisme in vele vormen zichtbaar is. Feminisme is ook de keuze om een hoofddoek te dragen, of in ieder geval het recht daarop te claimen. Feminisme is meer dan gelijke rechten voor de vrouw en man, feminisme is respect voor de keuze van de vrouw.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt dat feminisme geen geloof is? Klopt. Maar feministes komen op voor gelijke rechten voor vrouw en man en hebben daar jaren voor gestreden, en ik denk dat ze het vreselijk vinden om te zien dat vrouwen zich weer als slaaf van de man gaan gedragen.
Klopt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het feminisme in vele vormen zichtbaar is. Feminisme is ook de keuze om een hoofddoek te dragen, of in ieder geval het recht daarop te claimen. Feminisme is meer dan gelijke rechten voor de vrouw en man, feminisme is respect voor de keuze van de vrouw.
Geeneen religie, in ieder geval niet de Islam.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
80% van de communicatie verloopt non-verbaal, wordt gezegd... Daarom wil het gezicht en de mimiek kunnen zien van de mensen waarmee ik praat.
Welke religie zou vrouwen op deze manier monddood willen maken?
....dus maken we maar weer een wet. Een wet die voorschrijft dat je het gezicht en de mimiek van iemand moet kunnen zien als je tegen ze praat.....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
80% van de communicatie verloopt non-verbaal, wordt gezegd... Daarom wil ik het gezicht en de mimiek kunnen zien van de mensen waarmee ik praat.
Het was iets vanzelfsprekends, het is jammer dat hier een wet voor nodig is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef trekhengel het volgende:
[..]
....dus maken we maar weer een wet. Een wet die voorschrijft dat je het gezicht en de mimiek van iemand moet kunnen zien als je tegen ze praat.....
Oh ja? Een christelijk kind mag toch echt geen petje ophouden in de klas. Een katholiek meisje mag geen hoofddoek ophouden in de klas. Terwijl dat toch wel in de bijbel staat, nietwaar?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En Christenen uiteraard. Waar is je zelfkritiek Gia.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |