abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:41:36 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76543553
quote:
Frankrijk wil dragers boerka beboeten

PARIJS - Frankrijk wil moslima's met gezichtsbedekkende gewaden beboeten met 750 euro. Dat staat in een wetsvoorstel, dat donderdag door de leider van de meerderheid in het parlement is gepresenteerd.

Moslims die hun vrouwen dwingen een boerka of nikab te dragen, moeten rekening houden met een zwaardere straf.

De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift.
Click here to find out more!

Alleen voor speciale culturele evenementen of carnaval wordt een uitzondering gemaakt.

Rechten beschermen

Volgens Cope moet de boerka worden verboden om de rechten van vrouwen te beschermen. De wet zal functioneren als afschrikwekkend middel door de ''duidelijke boodschap'' af te geven dat Frankrijk het niet toestaat dat vrouwen zich geheel verhullen, aldus de UMP-leider.
BRON:
http://www.nu.nl/buitenla(...)boerka-beboeten.html

Gaat lekker , en hier maar klagen dat Wilders met een voorstel komt en dan als extreme behandeld word.
Het hoeft dus geen probleem te zijn als je het beestje maar goed bij naam noem.
Kan niet meer zeggen dan doorvoeren in heel Europa.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_76543587
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:43:23 #3
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_76543628
Goed idee
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_76543698
"Frankrijk is een mooi land, jammer alleen dat er Fransen wonen."

Dat neem ik terug!

Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76543701
Vind het ook een goed idee.Het is pure discriminatie!! dat die vrouwen er zo bij ><moeten<>.Lopen
Straight up from the west
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:44:44 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76543705
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76543716
Uitstekend voorstel dat ook wat mij betreft in heel Europa mag worden ingevoerd
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76543728
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
pi_76543744
pi_76543775
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
Zeker niet met Boerka Terpstra.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76543778
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Ik draag mijn steentje bij. Mijn stem gaat naar Wilders.
pi_76543868
Zelfs ik als zijnde linksmens ben hier voorstander van
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76543882
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs ik als zijnde linksmens ben hier voorstander van
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76543933
Maar goed, om mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem? Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544004
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Moet bekennen dat ik vrijwel nooit burqa's tegen het lijf lopen. Laatst liep er eentje langs mn kantoor, wij met zn allen natuurlijk voor het raam staan dat figuur aangapen.
pi_76544022
quote:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijks
pi_76544065
quote:
Ik zie ze regelmatig toch door de straat heen lopen!.En dan is het soms -/+ 25/30 graden en dan zie je ze met een boerka lopen.Dus voor mij is het geen principieel probleem,Maar meer een probleem van dat ik het vrouw onwaardig vind:)
Straight up from the west
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:51:33 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76544066
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76544098
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."

²
Ja, een keuze. Alsof daar uberhaupt sprake van is. Als ze het niet doet krijgt ze een pak slaag
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:52:22 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76544104
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef shouta het volgende:

[..]

Zeker niet met Boerka Terpstra.
Rustig aan het gaat langzaam komen dat het moslim geloof weer terug gaat waar het vandaan komt ..

De laatste jaren zijn er al aardig wat dingen in gevoerd die het Moslim geloof toch aardig gaan beperken hier in het westen.
het is wat aan de late kant maar het gaat steeds meer en meer komen.
Beter laat dan nooit.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_76544119
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijks
Ja, de UK is al een stuk verder afgezakt i.v.m. de rest van Europa.
Als iemand uit Breda ben ik wel wat camouflage gewend maar ik heb nog nooit IRL een boerka gezien.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544202
quote:

²
Vrijheid is niet absoluut. Dan maar wat minder vrij
Seculier-Fundamentalistisch
pi_76544214
quote:

²
Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen. Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544231
quote:

²
Zo zit het niet BSB Wanneer ik met iemand praat dan wil ik graag het gezicht zien van diegene. Heeft met een stukje wederzijde beleefdheid te maken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:56:22 #25
13462 BansheeBoy
pi_76544295
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef shouta het volgende:

[..]

Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen.
Begrijpelijk, dat lossen we op met een hoofddoek. "Wat? Dat mogen ze ook niet dragen op school. Dat is jammer."
quote:
Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.
Dat ligt ook aan de perceptie van de andere partij.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:56:33 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_76544303
quote:

²

Alsof vrouwen in de meeste/sommige (streep door wat niet van toepassing is) islamitische gezinnen een keuze hebben
Ik ben inmiddels overleden
pi_76544307
quote:

²
zet je rose linkse bril af aub
pi_76544369
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Begrijpelijk, dat lossen we op met een hoofddoek. "Wat? Dat mogen ze ook niet dragen op school. Dat is jammer."
[..]

Dat ligt ook aan de perceptie van de andere partij.

²
Ik heb ook niks tegen kopvodden. Helemaal niet.
Maar ik wil iemands gezichtsuitdrukking zien!!!

En ja, die perceptie is er nu eenmaal. Daar kan ik vrij weinig aan doen.
Signature:
Maximaal 4 regels
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:58:09 #29
13462 BansheeBoy
pi_76544380
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo zit het niet BSB Wanneer ik met iemand praat dan wil ik graag het gezicht zien van diegene. Heeft met een stukje wederzijde beleefdheid te maken.
Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.

²
pi_76544417
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.

²
Een burka of niqab heeft niets met de religie te maken. Nergens staat dat je dat moet dragen
pi_76544427
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Alsof vrouwen in de meeste/sommige (streep door wat niet van toepassing is) islamitische gezinnen een keuze hebben
haha precies.. en met een boerka ben je onherkenbaar, wat niet kan in een westers land.

als ze zo graag dat zielige gedoe willen uitoefenen gaan ze maar terug naar hun zandbak waar het wel mag (middeleeuwen).
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:59:09 #32
13462 BansheeBoy
pi_76544430
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik kom uit een Islamitisch gezin, ik weet waar ik het over heb. Ik zeg het niet graag, maar de onderbuikgevoelens halen de ratio in. Helaas.

²
pi_76544432
quote:

[..]

²
Kinderen die in sprookjes geloven krijgen van mij wel respect. Die weten niet beter.

Maar volwassenen?
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544444
quote:

[..]

²
Nu ben je gewoon aan het provoceren.
pi_76544457
quote:

[..]

Ik vind dat een erkende (!) religie...
Erkend door wie?
pi_76544501
http://www.commentbuddy.c(...)ekcodes_227_5922.jpg

Overigens vind ik dat voor sommige vrouwen de boerka juist verplicht zou moeten zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 08-01-2010 01:30:02 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:01:19 #37
13462 BansheeBoy
pi_76544524
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
Nu ben je gewoon aan het provoceren.
Dat valt me van je tegen, dat is nl. niet zo. Dit meen ik oprecht. Kijk, rationele argumenten als "ze kan op die manier haar functie niet uitoefenen of misschien zit er wel een man onder", daar kan ik nog in mee. Maar een vrouw die geheel vrijwillig een hoofddoek draagt dit verbieden. Dat is van den zotte.

²
pi_76544525
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:00 schreef shouta het volgende:
[ afbeelding ]

Overigens vind ik dat voor sommige vrouwen de boerka juist verplicht zou moeten zijn.
Ja, die zou helemaal afgesloten moeten worden zelfs
pi_76544564
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat valt me van je tegen, dat is nl. niet zo. Dit meen ik oprecht. Kijk, rationele argumenten als "ze kan op die manier haar functie niet uitoefenen of misschien zit er wel een man onder", daar kan ik nog in mee. Maar een vrouw die geheel vrijwillig een hoofddoek draagt dit verbieden. Dat is van den zotte.

²
Het gaat niet zozeer om een hoofddoek
pi_76544570
quote:

Moest dat nu?
pi_76544582
quote:

[..]

²
Het gaat niet om een hoofddoek.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544669
quote:

[..]

²
We hebben het toch over burqa's, niet over hoofddoeken? Met een hoofddoek heb ik namelijk geen enkel probleem. Burqa's zijn een ander verhaal. Ik kan gewoon niet normaal communiceren met een burqa-drager. Niet dat dat ooit is gebeurd, maar goed.
pi_76544715
quote:
[ afbeelding ]

Ik moest huilen
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:05:25 #44
13462 BansheeBoy
pi_76544739
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:02 schreef marmelade het volgende:

[..]

Het gaat niet om een hoofddoek.
Ik zie het breder. Hetzelfde land verbiedt vrouwen nl. om een hoofddoek te dragen op school. What's next, verbieden om naar de moskee te gaan?

²
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:05:36 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_76544751
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Erkend door wie?

Door één of andere haatbaard denk ik
Ik ben inmiddels overleden
pi_76544785
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zie het breder. Hetzelfde land verbiedt vrouwen nl. om een hoofddoek te dragen op school. What's next, verbieden om naar de moskee te gaan?

²
Blijf eens bij het onderwerp en dwaal niet af. Het slaat immers nergens op

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 08-01-2010 01:31:29 ]
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:07:11 #47
230491 Zith
pls tip
pi_76544832
quote:
De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden.
Dat geld dus ook voor niet burka-dragers, dus kijk uit met je helm, sjaal, muts, pet.. je gelaat moet zichtbaar blijven. Alleen met carnaval mag je zoiets dus dragen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76544840
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik waan mezelf alweer slachtoffer.

²
Joh...
pi_76544905
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:07 schreef Zith het volgende:
[ [url=De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden.]afbeelding[/url] ]

Dat geld dus ook voor niet burka-dragers, dus kijk uit met je helm, sjaal, muts, pet.. je gelaat moet zichtbaar blijven. Alleen met carnaval mag je zoiets dus op straat een masker dragen.
Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook absurd als iemand met een helm op blijft rondlopen. Ook bekeuren
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:09:08 #50
13462 BansheeBoy
pi_76544922
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:07 schreef Zith het volgende:
[ [url=De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden.]afbeelding[/url] ]

Dat geld dus ook voor niet burka-dragers, dus kijk uit met je helm, sjaal, muts, pet.. je gelaat moet zichtbaar blijven.
Ah, de zgn. Franse methode: We willen A doen, maar om het er door te krijgen verzinnen we er een geloofwaardig argument bij. Hoe Hebreeuws!

Zo deden ze het ook met de hoofddoek: keppeltje en kruisjes hebben ze toen ook verboden.

²
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:09:57 #51
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76544958
Dat men eisen stelt aan de kledij als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een uitkering en je kledingkeus je kans op werk aanmerkelijk kleiner maakt, daar zou ik in kunnen komen.

Maar een Burka in z’n algemeenheid verbieden is natuurlijk een ontstellende inbreuk op de persoonlijke vrijheid.

Men kan dan wel het voorwendsel van gezichtsbedekking gebruiken, maar laat men dan hard maken waarom dit tot 2010 niet zo belangrijk was, maar nu ineens wel.

Dat er specifieke omstandigheden zijn waarin gezichtsbedekking niet toegestaan is, ook daar kan ik nog inkomen, maar een algeheel verbod getuigt gewoon van populisme en angst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:10:41 #52
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76544993
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ah, de zgn. Franse methode: We willen A doen, maar om het er door te krijgen verzinnen we er een geloofwaardig argument bij.

Zo deden ze het ook met de hoofddoek: keppeltje en kruisjes hebben ze toen ook verboden.

²
Dat is niet aan Frankrijk voorbehouden hoor, dat is een algemeen politiek iets. De politiek sleept er vanalles bij om de eigen standpunten door te kunnen drukken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:11:46 #53
13462 BansheeBoy
pi_76545047
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:10 schreef Hukkie het volgende:
Dat is niet aan Frankrijk voorbehouden hoor, dat is een algemeen politiek iets. De politiek sleept er vanalles bij om de eigen standpunten door te kunnen drukken.
Je hebt gelijk. Maar ik vond het hoofddoekjes voorbeeld hier wel goed bij passen.

²
pi_76545052
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef Iblis het volgende:
Dat men eisen stelt aan de kledij als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een uitkering en je kledingkeus je kans op werk aanmerkelijk kleiner maakt, daar zou ik in kunnen komen.

Maar een Burka in z’n algemeenheid verbieden is natuurlijk een ontstellende inbreuk op de persoonlijke vrijheid.

Men kan dan wel het voorwendsel van gezichtsbedekking gebruiken, maar laat men dan hard maken waarom dit tot 2010 niet zo belangrijk was, maar nu ineens wel.

Dat er specifieke omstandigheden zijn waarin gezichtsbedekking niet toegestaan is, ook daar kan ik nog inkomen, maar een algeheel verbod getuigt gewoon van populisme en angst.
Waarom Kun jij iemand met een burka of niqab herkennen (op een beveiligingscamera)
Elk gestoord figuur kan wel een burka aantrekken en iemand neersteken of beroven en niemand zal dit persoon herkennen door deze vermomming. Ik vind het wel degelijk begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:12:49 #55
230491 Zith
pls tip
pi_76545099
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:08 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook absurd als iemand met een helm op blijft rondlopen. Ook bekeuren
Ik ga zelf vaak genoeg met hoed+zonnebril, of sjaal+muts over straat. Dat zal dus uiteindelijk niet meer mogen (en een boete van honderden euro's kosten)... Nee, ik juig niet bij het inleveren van burgerrechten en vrijheiden.
Ik snap dat dit frankrijk is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76545138
Wat mij betreft gaat het niet om het geloof. Iemand mag geloven dat alle joden het kwaad van de wereld zijn van mij, of dat alle niet-moslims dood moeten. Wat dat betreft ben ik vrij liberaal. Echter volledig onkenbaar over straat lopen is gevaarlijk, als je met een bivakmuts over straat loopt word je ook aangehouden. Het gaat me puur om het technische aspect.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:14:18 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545158
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:11 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom Kun jij iemand met een burka of niqab herkennen op een beveiligingscamera
Elk gestoord figuur kan wel een burka aantrekken en iemand neersteken of beroven en niemand zal dit persoon herkennen door deze vermomming. Ik vind het wel degelijk begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt
Zeker, maar hoe vaak komt dat voor dat het nu opeens zo’n probleem is? En verder, in hoeverre zal zo’n verbod ene sikkepit helpen? Als je toch een bank of winkel overvalt, denk je dan dat die eventuele boete voor gezichtsbedekking je ervan zal weerhouden?

Bovendien, wat let je pas op het laatste moment die gezichtsbedekking op te doen (waarbij een boerka sowieso niet voor de hand ligt, ook omdat het natuurlijk moeilijker rennen is in zo’n soepgewaad).

Als dit echt aantoonbaar een overvalgolf kan terugdringen, dan zou ik erover kunnen nadenken, maar ik geloof er niets van dat men dit met cijfers kan staven.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:15:42 #58
230491 Zith
pls tip
pi_76545227
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:13 schreef Jesper22 het volgende:
Wat mij betreft gaat het niet om het geloof. Iemand mag geloven dat alle joden het kwaad van de wereld zijn van mij, of dat alle niet-moslims dood moeten. Wat dat betreft ben ik vrij liberaal. Echter volledig onkenbaar over straat lopen is gevaarlijk, als je met een bivakmuts over straat loopt word je ook aangehouden. Het gaat me puur om het technische aspect.
Het dragen van een bivaksmuts op straat is gewoon toegestaan.
pi_76545262
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zeker, maar hoe vaak komt dat voor dat het nu opeens zo’n probleem is? En verder, in hoeverre zal zo’n verbod ene sikkepit helpen? Als je toch een bank of winkel overvalt, denk je dan dat die eventuele boete voor gezichtsbedekking je ervan zal weerhouden?

Bovendien, wat let je pas op het laatste moment die gezichtsbedekking op te doen (waarbij een boerka sowieso niet voor de hand ligt, ook omdat het natuurlijk moeilijker rennen is in zo’n soepgewaad).

Als dit echt aantoonbaar een overvalgolf kan terugdringen, dan zou ik erover kunnen nadenken, maar ik geloof er niets van dat men dit met cijfers kan staven.
Ik ben het voor een deel met je eens. Mijn punt is echter dat ik de burqa hoogst onbeleefd vind. Misschien dat een verbod een tikkeltje te ver gaat, maar zal mij er in ieder geval niet keihard tegen verzetten.
pi_76545273
Overigens vind ik een burka ook intimiderend voor kinderen. Die worden 's nachts gillend wakker en zouden daarmee niet geconfronteerd hoeven te worden. Het lijken net spoken. Leg dat maar eens uit aan een kind van 3 of 4
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:17:16 #61
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76545286
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik ga zelf vaak genoeg met hoed+zonnebril, of sjaal+muts over straat. Dat zal dus uiteindelijk niet meer mogen (en een boete van honderden euro's kosten)... Nee, ik juig niet bij het inleveren van burgerrechten en vrijheiden.
Ik snap dat dit frankrijk is.

toch als je bij sommige winkels binnen komt en je heb een must en zonnebril op of capuchon op kunnen ze je vragen om de Winkel te verlaten of om ej even herkenbaar te maken.
ivm dat de camera's je goed in beeld kunnen hebben voor als je wat van plan ben.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:17:36 #62
230491 Zith
pls tip
pi_76545305
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:
Overigens vind ik een burka ook intimiderend voor kinderen. Die worden 's nachts gillend wakker en zouden daarmee niet geconfronteerd hoeven te worden. Het lijken net spoken. Leg dat maar eens uit aan een kind van 3 of 4
Hoor jij niet in ONZ thuis?
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:18:16 #63
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76545339
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:18:27 #64
230491 Zith
pls tip
pi_76545348
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

toch als je bij sommige winkels binnen komt en je heb een must en zonnebril op of capuchon op kunnen ze je vragen om de Winkel te verlaten of om ej even herkenbaar te maken.
ivm dat de camera's je goed in beeld kunnen hebben voor als je wat van plan ben.
Maar natuurlijk, winkels zijn namelijk van de eigenaren, die mogen mensen aan de poort stoppen. Ik loop dan ook sowieso niet zo winkels binnen. Ik had het over buiten.
pi_76545367
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoor jij niet in ONZ thuis?
Jij hebt zeker geen kinderen Leg jij het verschil eens uit aan een kind dan. Het is wel degelijk angstaanjagend voor een klein kind hoor
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:19:02 #66
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545374
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:
Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:19:41 #67
230491 Zith
pls tip
pi_76545404
De Fransen leveren vrijheid en rechten in en staan dit toe omdat ze onder de impressie zijn dat het of alleen burka dragers aangaat, of omdat ze sowieso voor moslimpesten zijn. Lijkt mij.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:20:23 #68
13462 BansheeBoy
pi_76545435
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.
Wat dacht je van kaalkoppen. Die zijn eng. Of boys met tatoeages.

²
pi_76545463
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat dacht je van kaalkoppen. Die zijn eng. Of boys met tatoeages.

²
Mee eens, van die achterlijke kaalkoppen mogen van mij ook bekeurd worden
Maar een burka is het engst omdat je iemands gezicht niet kan zien. Je weet niet wat eronder zit. Een vrouw, een kerel, een weerwolf
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:21:33 #70
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76545481
ts
Snollebolt
pi_76545565
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen kinderen Leg jij het verschil eens uit aan een kind dan. Het is wel degelijk angstaanjagend voor een klein kind hoor
Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.

Zielig schaapje dat je bent
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:23:38 #72
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76545586
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Het dragen van een bivaksmuts op straat is gewoon toegestaan.
Nee is niet toegestaan alleen als het extreme weer is .. inde wet staat al dat een persoon herkenbaar moet wezen.
dat is dezelfde wetgeving als die met geblindeerde ruiten rijden in een auto is ook verboden.
omdat je ten aller tijde je gezicht gezien moet worden .
daarom maakte Wilders dus ook gebruik van die wet om de boerka te verbieden.. dit is dus nu deels doorgevoerd maar als je de wet er op na leest is het al verboden.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:24:13 #73
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545607
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:21 schreef Stuart het volgende:

[..]

Mee eens, van die achterlijke kaalkoppen mogen van mij ook bekeurd worden
Maar een burka is het engst omdat je iemands gezicht niet kan zien. Je weet niet wat eronder zit. Een vrouw, een kerel, een weerwolf
Ik stel voor dat we Hugo Boss mooie zwarte uniformen voor iedereen laten ontwerpen.
pi_76545642
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef beeer het volgende:

[..]

Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.

Wat een geweldige conclusie. Zeker kinderpsycholoog
Echt, kinderen zijn gewoonlijk juist wel bang voor allerlei dingen. Hoeveel kinderen zijn standaard bang voor een hond terwijl de ouders daar helemaal geen last van hebben? Monsters onder het bed of in de kast?
Kom niet met zulke kolder aanzetten
pi_76545660
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzo Met een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
pi_76545755
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzo Met een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
Zeker nooit kinderen kennis zien maken met het fenomeen baard of snor?
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:27:36 #77
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76545789
Frankrijk doet het de laatste jaren niet zo goed op het gebied van vrijheid. Jammer.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76545811
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker nooit kinderen kennis zien maken met het fenomeen baard of snor?
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaar
pi_76545840
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Bowlingbal het volgende:
Frankrijk doet het de laatste jaren niet zo goed op het gebied van vrijheid. Jammer.
In mijn visie loopt Frankrijk juist voorop binnen Europa met passende regelgeving
pi_76545853
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaar
Mijn poa droagt en snor!
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:29:19 #81
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76545860
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, en een blaffende hond kan kinderen ook nachtmerries geven. Honden maar door de hakselaar gaan gooien dan?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:29:50 #82
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545874
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef RAVW het volgende:

[..]

Nee is niet toegestaan alleen als het extreme weer is .. inde wet staat al dat een persoon herkenbaar moet wezen.
dat is dezelfde wetgeving als die met geblindeerde ruiten rijden in een auto is ook verboden.
omdat je ten aller tijde je gezicht gezien moet worden .
daarom maakte Wilders dus ook gebruik van die wet om de boerka te verbieden.. dit is dus nu deels doorgevoerd maar als je de wet er op na leest is het al verboden.
Die ruiten is gewoon omdat je niets op je ruiten mag plakken wat je zicht belemmert. Een algemeen gezichtsbedekkingsverbod is er niet, wel in omstandigheden. Je moet je wel te allen tijde kunnen identificeren als de politie je erom vraagt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:31:01 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545930
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:33:20 #84
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76546042
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.
Eens, baarden zijn op de een of andere manier eng, de dochter van mn beste vrienden had daar ook moeite mee. Met als gevolg dat ik niet in de buurt mocht komen, gelukkig is ze nu een heel stuk bijgedraaid.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76546076
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

En terecht. Een baard bedekt een groot deel van het gezicht. Laat staan als je het gehele gezicht bedekt
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:36:15 #86
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76546158
trouwens hier in Nederland is het eigenlijk al verboden want
Er is dan geen specifieke wetgeving tegen de burka als religieuze uiting, maar wel een verbod op vermomming; je in het openbaar zo kleden dat je onherkenbaar bent.
Met een burka aan is je identiteit niet zichtbaar en dus overtreed je de wet.

Met uitzonderingen daargelaten.

Het verbod op gezichtsbedekkende kleding geldt niet indien gehandeld wordt in het belang
van de veiligheid, de gezondheid of krachtens een ontheffing van de burgemeester ten
behoeve van een evenement van culturele of commerciële aard.
Zo is het dragen van een integraalhelm wel toegestaan indien de drager ervan per brom- of
motorfiets deelneemt aan het verkeer. Ook de lasser die op de openbare weg een breuk in
een leiding repareert en daartoe een veiligheidsmasker draagt, valt buiten de werking van
het verbod. De gezondheidsexceptie ziet op de situatie waarin het gezicht van een persoon
om medische redenen in verband gehuld is. Hieronder valt tevens de situatie dat
uitzonderlijke weersomstandigheden noodzaken het gezicht met een shawl en/of
hoofddeksel te beschermen. In individuele gevallen kan worden teruggevallen op de
algemene rechtvaardigings- en schulduitsluitingsgronden.
Met het verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding wordt niet beoogd het
verkleden in verband met carnaval, Halloween, sinterklaas en Kerstmis onmogelijk te maken.
Dergelijke activiteiten zijn daarom uitgezonderd van het verbod. Voorts is het dragen van
gezichtsbekkende kleding toegestaan tijdens activiteiten van culturele en commerciële aard,
zoals circusvoorstellingen, theatervoorstellingen en promotie-evenementen, indien en voor
zover gehandeld wordt met een algemene of individuele ontheffing van de burgemeester. Op
die manier kan goed worden ingespeeld op de lokale omstandigheden. De ontheffing kan
worden verleend onder voorschriften die de veiligheidsrisico’s tot een minimum beperken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:37:28 #87
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76546215
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef Stuart het volgende:

[..]

En terecht. Een baard bedekt een groot deel van het gezicht. Laat staan als je het gehele gezicht bedekt
„Der Bart sollte, als halbe Maske, polizeilich verboten sein. Zudem ist er, als Geschlechtszeichen mitten im Gesicht, obszön …”

De baard zou, als half masker, door de politie verboden moeten worden. Bovendien is hij, als geslachtskenmerk midden in het gezicht, obsceen.

Aldus Schopenhauer – hij voegt eraan toe ‘daarom bevalt hij de vrouwen zo’. Ik weet niet of dat nog geldt.
pi_76546267
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

„Der Bart sollte, als halbe Maske, polizeilich verboten sein. Zudem ist er, als Geschlechtszeichen mitten im Gesicht, obszön …”

De baard zou, als half masker, door de politie verboden moeten worden. Bovendien is hij, als geslachtskenmerk midden in het gezicht, obsceen.

Aldus Schopenhauer – hij voegt eraan toe ‘daarom bevalt hij de vrouwen zo’. Ik weet niet of dat nog geldt.
Ik vind hem leuk
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:39:27 #89
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76546289
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:36 schreef RAVW het volgende:
trouwens hier in Nederland is het eigenlijk al verboden want
Er is dan geen specifieke wetgeving tegen de burka als religieuze uiting, maar wel een verbod op vermomming; je in het openbaar zo kleden dat je onherkenbaar bent.
Met een burka aan is je identiteit niet zichtbaar en dus overtreed je de wet.

Met uitzonderingen daargelaten.

Het verbod op gezichtsbedekkende kleding geldt niet indien gehandeld wordt in het belang
van de veiligheid, de gezondheid of krachtens een ontheffing van de […]
Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:42:29 #90
230491 Zith
pls tip
pi_76546414
EDIT: die laatste post niet gezien

Zo ver ik weet is dit tot nu toe nog niet zo, idd. Als de politie om je legitimatie vraagt moet je meewerken, maar mag je daarna gewoon doorlopen.

Gemeentes mogen lokaal APV (algemene plaatselijke verordeningen) schrijven die dit wel verbieden, maar er moet een gegronde reden voor zijn.

Maar goed, dat is hoe ik het weet

En als ik je tekst google, kom ik overal in grote letters 'WETSVOORSTEL' tegen, van een VVDer.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:46:38 #91
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76546566
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

artikel 174 van de Gemeentewet (als ik het goed heb dan hoor )
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:48:44 #92
230491 Zith
pls tip
pi_76546651
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

artikel 174 van de Gemeentewet
quote:
Artikel 174

1.De burgemeester is belast met het toezicht op de openbare samenkomsten en vermakelijkheden alsmede op de voor het publiek openstaande gebouwen en daarbij behorende erven.
2.De burgemeester is bevoegd bij de uitoefening van het toezicht, bedoeld in het eerste lid, de bevelen te geven die met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid nodig zijn.
3.De burgemeester is belast met de uitvoering van verordeningen voor zover deze betrekking hebben op het in het eerste lid bedoelde toezicht
Stelt dit het nou echt?

Staat hier trouwens nog iets zinnigs? http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Bivakmuts/t/6657/
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:49:22 #93
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76546682
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Stelt dit het nou echt?
ja ik zat ook te twijfelen even geduld ben het aan het opzoeken
maar het is wel in een van die wetten staat het wel ..
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:54:42 #94
230491 Zith
pls tip
pi_76546866
Either way, het franse volk verliest vrijheden en juigt het blijkbaar toe, doet me denk aan...

dramatisch he

pi_76547141
Ik heb altijd een hekel aan fransen maar dit is het beste IDEE ooit van hun
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:16:37 #96
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76547701
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:01 schreef SoldMayor het volgende:
Ik heb altijd een hekel aan fransen maar dit is het beste IDEE ooit van hun
Het metrieke stelsel valt erbij in het niet inderdaad.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:20:44 #97
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76547842
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef beeer het volgende:

[..]

Het ziet er toch niet uit man!

ga zelf een burka dragen, als je voor bent, om vrouwen met zo'n doek om hun lijf te laten lopen...
Snollebolt
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:27:27 #98
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76548065
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Het ziet er toch niet uit man!

ga zelf een burka dragen, als je voor bent, om vrouwen met zo'n doek om hun lijf te laten lopen...
Ik ben er ook voor dat mensen een sekseverandering kunnen ondergaan als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil. Of dat ze kunnen emigreren als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil.
pi_76548489
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Bowlingbal het volgende:
vrouwenonderdrukking is vrijheid in jouw ogen?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:39:27 #100
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76548533
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik ben er ook voor dat mensen een sekseverandering kunnen ondergaan als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil. Of dat ze kunnen emigreren als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil.
Alsof ze in hun land niet raar kijken naar vrouwen zonder burka?
Snollebolt
pi_76548574
Laffe symboolpolitiek.... Bang om echte problemen aan te pakken...
Wir haben es gewusst
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:50:20 #102
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76548872
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Alsof ze in hun land niet raar kijken naar vrouwen zonder burka?
En dat is waarom precies relevant?
pi_76549204
Gaat de goede kant op.. de kant op van de nazi's
En maar roepen democratie, terwijl er overal schijndemocratie.

Wat is de volgende optie moskeeenverbod ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76549212
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:04 schreef Meki het volgende:
Gaat de goede kant op.. de kant op van de nazi's
En maar roepen democratie, terwijl er overal schijndemocratie.

Wat is de volgende optie moskeeenverbod ?
Ben jij de papagaai van Bansheeboy soms
Je bent dus maar een nazi als je het gezicht van een ander wenst te zien? Opmerkelijke conclusie
pi_76549227
Burqaah staat niet in de Koran. Niqaab staat wel in de Koran.

Burqaah is naar mijn weten een andere interpretatie. Niqaab is wel verplicht volgens de islam.
pi_76549235
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:05 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ben jij de papagaai van Bansheeboy soms
Nee. Ik sta wel achter de meningen van Bansheeboy
pi_76549249
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Meki het volgende:

Burqaah is naar mijn weten een andere interpretatie. Niqaab is wel verplicht volgens de islam.
Als het verplicht zou zijn, waarom draagt dan slechts een heel kleine groep moslims 'dit'
pi_76549277
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:07 schreef Stuart het volgende:

[..]

Als het verplicht zou zijn, waarom draagt dan slechts een heel kleine groep moslims 'dit'
Omdat ze blijkbaar daar zich in goed voelen.

Dit is ook moslimvervolging in Europa. Om zo tientallen vrouwen hun vrijheden afpakken en een signaal geven naar de islam.

Hoe je het went of keert. Dit is moslimvervolging net als Iran de kerken willen sluiten.
pi_76549286
quote:

Mufti Meki wellicht kan jij ons even aanwijzen welk vers precies de nikaab verplicht maakt. Zowel Arabisch als Nederlandse vertaling aub
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76549360
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:09 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Mufti Meki wellicht kan jij ons even aanwijzen welk vers precies de nikaab verplicht maakt. Zowel Arabisch als Nederlandse vertaling aub
http://www.al-yaqeen.com/moslima/kleding/hidjaabirhaab.htm

“O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.” (Soerat al-Ahzaab: 59)

“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (een kledingstuk waarmee de vrouw haar hoofd, hals, nek en oren mee bedekt) over hun Djayb (opening van de kraag) dragen.” (Soerat an-Noer: 31)

“En blijft in jullie huizen en vertoont jullie aantrekkelijkheden niet zoals in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.” (Soerat al-Ahzaab: 33)

Er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) in de volgende overlevering waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen, hij (vrede zij met hem) zei: “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)

En Allah weet het beter.
pi_76549906
http://www.nujij.nl/brits(...)boerka.6486035.lynkx

Nu zeg ik dus JUIST NIET dat de overvallers moslim zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat een Burka van mij geweigerd mag worden op plekken waar gezichtsherkenning bij overvallen belangrijk is. Gaat voor mij dus ook voor de helm etc op.

Met een hoofddoek is een gezicht gewoon te herkennen dus vind ik gewoon moeten kunnen.

Tunesië is het geloof ik verboden en volgens mij zijn meer Islamitische landen er op tegen.

Meki? Dan nog heeft de koran het niet over een Burka

Een man hoort van achter een gordijn met een vrouw te praten wanneer hij tot zonde geneigd is. Een gordijn dus niet over de vrouw heen.

Dezelfde regels over bedekken gaan ook voor de man op trouwens. Zie zomers weinig mannen zich volledig bedekken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 02:16:43 #112
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76550142
“O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.” (Soerat al-Ahzaab: 59)

Hoe kun je iemand herkennen die helemaal is ingepakt ?En hoe kunnen ze dan de conclusie trekken dat ze door het "niet" herkennen niet worden lastig gevallen ?

Vreemd....

Ook kun je uit bovenstaand halen dat de Koran er dus van uit gaat dat alle Moslim mannen, de moslimvrouwen "lastigvallen".

En vervolgens is Allah vergevingsgezind.
Dus....zonder niqaab worden vrouwen herkend >> daardoor lastig gevallen >> dragen niqaab >> vrouwen worden niet lastig gevallen >> ook al zouden ze worden lastig gevallen het maakt niet uit, immers Allah vergeeft een ieder.

Dus waarom een niqaab ?
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:21:56 #113
3542 Gia
User under construction
pi_76551574
quote:

Kun jij aangeven waar in de koran staat dat de niqaab verplicht is?

Sorry, te vroeg gereageerd. Maar goed, in die artikelen staat niet dat een vrouw het hele gezicht moet bedekken. Er staat niet eens dat ze hun haar moeten bedekken. Er staat puur en alleen dat ze de doeken die ze dragen over hun vrouwelijke vormen zouden moeten slaan, zodat mannen daar niet opgewonden van raken.

Dat sommige achterlijke idioten hiervan gemaakt hebben dat vrouwen als spoken door het leven moeten, kan ik ook niks aan doen.

't Is wel duidelijk dat het mannen zijn die dat bedacht hebben.

Waarom staat er niet dat mannen oogkleppen op moeten als ze zich niet kunnen beheersen.
pi_76551772
quote:

[..]

²
Ze doen juist goed BSB. Ik ben ook tegen het verbieden, maar niet vanwege religieidiotie maar vanwege milieuoverwegingen. Immers, als de hitsige dame onder de boerka buiten op straat wat methaangassen lekt uit haar laxeerpunt wordt dit weer door haar eigen opsnuiven grotendeels in de longen weer afgebroken.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 09:49:10 #115
230491 Zith
pls tip
pi_76553318
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ze doen juist goed BSB. Ik ben ook tegen het verbieden, maar niet vanwege religieidiotie maar vanwege milieuoverwegingen. Immers, als de hitsige dame onder de boerka buiten op straat wat methaangassen lekt uit haar laxeerpunt wordt dit weer door haar eigen opsnuiven grotendeels in de longen weer afgebroken.
Hihi, kijk jou eens lollig zijn
pi_76555059
Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen maar Frankrijk
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:03:29 #117
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_76555614
Eigenlijk is er geen probleem.

Iedereen die graag zo´n doek wil dragen verhuist naar Irak. Verhuizen naar wat je zo heerlijk vindt.
Anderen mogen gewoon blijven en normaal doen.

Het is trouwens ook zo idioot. Zie hier regelmatig meisjes lopen met een hoofddoekje en vet onder de make-up en een strakke broek. Of In volle burka in een dikke mercedes met een blikje cola in je hand.

Of in volle burka naar Euro Disney, enz.
Alles wat je zelf vervloekt (het westen) lekker zelf wel doen behalve als we ineens moslim moeten zijn.
Hou toch op met dat hypocriete gedoe!

Burka verbod? Ja en mag van mij nog verder.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:04:42 #118
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76555663
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het wetsvoorstel is op 25 januari 2008 bij de Tweede Kamer ingediend door Henk Kamp, toen nog VVD-Tweede-Kamerlid. Inclusief geleidende brief en memorie van toelichting, precies zoals het hoort. Dat is daarna ook meteen het laatste dat ermee gebeurd is. Geen behandeling, geen intrekking, niets. Voor de geïnteresseerden, het is Kamerstuk nr 31331.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:09:51 #119
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76555857
quote:

²
Ik vind dat er helemaal niets dusdanig veel 'respect' moet krijgen dat het boven geldende normen moet staan. Je kunt hoogstens in overleg de norm aanpassen, maar iets per definitie boven alles zetten is mij te dogmatisch.

²
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_76556287
Uitstekende zaak, dit verbod. Dat Nederland maar snel mag volgen. Wat mij betreft gaat Europa veel duidelijker stelling nemen tegen ongewenste uitwassen van de (extremistische) islam. De boerka hoort wat mij betreft thuis in dezelfde categorie als een KKK-outfit of een hakenkruis: een ongewenst symbool dat wij in onze samenleving niet willen zien.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 12:25:44 #121
230491 Zith
pls tip
pi_76558582
Snap niet dat iedereen maar over de Islam door blijft gaan, dit heeft ook invloed op schattige hollandse meisjes met sjaal en muts.
pi_76559742
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:25 schreef Zith het volgende:
Snap niet dat iedereen maar over de Islam door blijft gaan, dit heeft ook invloed op schattige hollandse meisjes met sjaal en muts.
Gelul
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:04:44 #123
3542 Gia
User under construction
pi_76559927
quote:

Zoiets bedoel je?

Dat is ook echt compleet gelaatsbedekkend!

Ook echt te vergelijken met:

vrijdag 8 januari 2010 @ 13:23:19 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76560596
Frankrijk kent een heel ander principe dan hier. Het principe van laicité. Dat hebben wij hier niet en dus kunnen we dat niet zomaar toepassen.

In tegenstelling tot wat velen denken is de laicite niet anti-religieus. Sterker nog: kerken krijgen subsidie van de franse staat. De Laicité is erop gericht dat het publieke terrein niet wordt besmet met religieuze symbolen. In die zin is een boerkaverbod, zeker op openbare terreinen, te rechtvaardigen mits dat ook geldt voor keppeltjes e.d.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76560678
quote:
Hoe kom je daar nou bij Vermommen zij zich dan ook
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 13:31:32 #126
230491 Zith
pls tip
pi_76560922
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets bedoel je?

Dat is ook echt compleet gelaatsbedekkend!
Nee inderdaad

Oh wacht er staat:
quote:
De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift.

Gelaat bestaat uit het voorhoofd, de wenkbrauwen, de ogen, de neus, de mond, de kin, de wangen, de oren.

Bedek je hiervan te veel mag je als burger een boete van een paar honderd euro verwachten. Zoals ik al eerder zei; sjaal en muts (maar dan zoals gedragen bij vorst; voor mond en neus, en muts laag), of zonnebril en pet kunnen al te veel van het gelaat bedekken. Kan best dat je daar geen moeite mee hebt, Ik heb dat wel. Ik wil namelijk anoniem over straat kunnen, mocht ik dat willen. Keuzes, vrijheid, eng he.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:19:58 #127
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_76568201
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
Frankrijk kent een heel ander principe dan hier. Het principe van laicité. Dat hebben wij hier niet en dus kunnen we dat niet zomaar toepassen.
De Laicité is erop gericht dat het publieke terrein niet wordt besmet met religieuze symbolen. In die zin is een boerkaverbod, zeker op openbare terreinen, te rechtvaardigen mits dat ook geldt voor keppeltjes e.d.
Ik vind de Franse staat hierin benijdenswaardig, ik ben ook voor een Nederlandse ban op vervlechting met religie of koninklijke uitingen in openbare gebouwen.

Als men terecht een punt maakt van kolossale kruisbeelden in ieder Beiers klaslokaal, zo vind ik het ook bedenkelijk dat in iedere Nederlandse rechtbank een portret van Beatrix boven de rechter hangt en dat in de Troonrede en ceremonies de Hervormde Kerk als staatsgodsdienst een te laken rol heeft.

Ik ben ook hier voor een hoofddoekverbod op school. Onder het mom van de vrijheid van godsdienst als grondrecht, kun je wel alles gaan toestaan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:38:46 #128
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76571202
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:52 schreef RAVW het volgende:

[..]

Rustig aan het gaat langzaam komen dat het moslim geloof weer terug gaat waar het vandaan komt ..

De laatste jaren zijn er al aardig wat dingen in gevoerd die het Moslim geloof toch aardig gaan beperken hier in het westen.
het is wat aan de late kant maar het gaat steeds meer en meer komen.
Beter laat dan nooit.
Je hebt helemaal verkeerd..de Islam groeittt meer dan ooit tevoren..en het zal blijven groeien tot het einde van de wereld...er is niemand op deze aardbol die de Islam tegen kan houden.

Al komen ze met 750e boete..die word wel desnoods betaald..maar voor geen goud dat ie burka of een niqaab er af gaat..

En nogmaals de moslim vrouwen kiezen er zelf voor.er is echt niemand die hun dwingt!
pi_76571927
Liberite is blijkbaar uit de Franse principes verbannen.

Beter maken ze zich druk om echte (zelf)islamisering.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76571960
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Je hebt helemaal verkeerd..de Islam groeittt meer dan ooit tevoren..en het zal blijven groeien tot het einde van de wereld...er is niemand op deze aardbol die de Islam tegen kan houden.
De terreur van moeders schoot.

Gaat niet werken. Uiteindelijk kotst ieder verstandig mens die islamitische principes uit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 18:09:58 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_76572290
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Al komen ze met 750e boete..die word wel desnoods betaald..maar voor geen goud dat ie burka of een niqaab er af gaat..

En nogmaals de moslim vrouwen kiezen er zelf voor.er is echt niemand die hun dwingt!
Loop jij ook in een burka?
pi_76572393
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Haar zogenaamde schoonheid mag niemand zien.

vrijdag 8 januari 2010 @ 18:21:11 #133
3542 Gia
User under construction
pi_76572667
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:59 schreef El_Matador het volgende:
Liberite is blijkbaar uit de Franse principes verbannen.

En dat is?
pi_76572694
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:21 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat is?
De vrijheid in de publieke ruimte te dragen wat je wil.

vrijdag 8 januari 2010 @ 18:22:25 #135
3542 Gia
User under construction
pi_76572704
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog niet. Maar ze wil een streng gelovige man en die mag haar dat verplichten, dan zal zij gehoorzamen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:23:06 #136
3542 Gia
User under construction
pi_76572720
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De vrijheid in de publieke ruimte te dragen wat je wil.
Liberite...... Sorry, heb jaren Frans gehad op school, maar dat woord ken ik niet.
pi_76572793
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Liberite...... Sorry, heb jaren Frans gehad op school, maar dat woord ken ik niet.
Liberte. Pff. Ik spreek nauwelijks Frans. Je begrijpt wat ik bedoel je bent het er alleen niet mee eens waarschijnlijk

Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 18:28:14 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_76572878
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Nog niet. Maar ze wil een streng gelovige man en die mag haar dat verplichten, dan zal zij gehoorzamen.
Zou het tijd zijn voor een nieuwe feministische beweging?
pi_76573121
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eigenlijk is de islam 1 grote SM-sekte:
- vrouwen onderdrukken
- geweld gebruiken
- keelklanken slaken
- rare pakkies dragen waar je je gezicht niet ziet

pi_76573138
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Feminisme is niet zo eenduidig als jij het voorstelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573174
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eigenlijk is de islam 1 grote SM-sekte:
- vrouwen onderdrukken
- geweld gebruiken
- keelklanken slaken
- rare pakkies dragen waar je je gezicht niet ziet

Ik zie vrij weinig verschil met de westerse wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573212
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie vrij weinig verschil met de westerse wereld.
Behalve dan dat hier op afvalligheid meestal geen doodstraf staat.

Jij hoort toch ook tot "de westerse wereld" trouwens?

vrijdag 8 januari 2010 @ 18:37:29 #143
3542 Gia
User under construction
pi_76573214
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Liberte. Pff. Ik spreek nauwelijks Frans. Je begrijpt wat ik bedoel je bent het er alleen niet mee eens waarschijnlijk
Och, niet mee eens......ik vind dat het woord vrijheid, en zeker van godsdienst, nogal wordt misbruikt.

Uit naam van vrijheid van godsdienst wordt in Nederland art 1 met voeten getreden. Iedereen is gelijk, zonder uitzondering van ras, GELOOF enz...... behalve de moslims, die mogen op grond van vrijheid van godsdienst op allerlei vlak een uitzondering vormen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:38:33 #144
3542 Gia
User under construction
pi_76573244
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haar zogenaamde schoonheid mag niemand zien.
Dan kijk maar eens in haar fobo.

pi_76573271
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, niet mee eens......ik vind dat het woord vrijheid, en zeker van godsdienst, nogal wordt misbruikt.

Uit naam van vrijheid van godsdienst wordt in Nederland art 1 met voeten getreden. Iedereen is gelijk, zonder uitzondering van ras, GELOOF enz...... behalve de moslims, die mogen op grond van vrijheid van godsdienst op allerlei vlak een uitzondering vormen.
Liberalisme (het streven naar zoveel mogelijk vrijheid) is dan ook bij uitstek een seculiere ideologie.

Daarom moet artikel 1 ook op de schop.

En moslims houden niet zo van vrijheid. Alleen voor zichzelf. Wat dat betreft zijn het net PVVers.

pi_76573283
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Behalve dan dat hier op afvalligheid meestal geen doodstraf staat.

Jij hoort toch ook tot "de westerse wereld" trouwens?
Ik behoor in een bepaalde mate tot de Westerse wereld. Zo wil ik niet horen bij het gedeelte van de Westerse wereld dat een bepaalde vorm van agressie en intolerantie propageert. Overigens heb je een vreemd beeld van de Islam en moslims. Misschien moet je eens niet naar die olierijke walhalla's gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573309
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]

En Christenen uiteraard. Waar is je zelfkritiek Gia.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573323
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik behoor in een bepaalde mate tot de Westerse wereld. Zo wil ik niet horen bij het gedeelte van de Westerse wereld dat een bepaalde vorm van agressie en intolerantie propageert. Overigens heb je een vreemd beeld van de Islam en moslims. Misschien moet je eens niet naar die olierijke walhalla's gaan.
Ik heb best een goed beeld van de islam en moslims.

De islam zuigt. Veel moslims zijn ok.

pi_76573362
quote:

²
Maar zo kunnen we niet eens zien of het wel een vrouwtje is.. Laat staan dat we kunnen zien of ze er sensueel uit zou zien in badkleding.
Overigens, voor zover ik weet is het in het openbaar dragen van badkleding ook niet toegestaan.

²
pi_76573365
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb best een goed beeld van de islam en moslims.

De islam zuigt. Veel moslims zijn ok.
Nee, je hebt een erg fout beeld van de Islam en moslims. En al helemaal van Islamitische samenlevingen. Je gaf trouwens zelf al op een bepaalde manier toe vrij weinig van de Islam te weten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573408
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, je hebt een erg fout beeld van de Islam en moslims. En al helemaal van Islamitische samenlevingen. Je gaf trouwens zelf al op een bepaalde manier toe vrij weinig van de Islam te weten.
Zo van: lees de koran en je wordt moslim.

Nee hoor, ik heb een heel genuanceerd beeld van moslims. Ken er genoeg. En juist daarom zijn de probleemmoslims zo hardnekkig.

pi_76573457
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef El_Matador het volgende:
Nee, zo van lees niet de Koran, maar schreeuw er wel over.
quote:
Nee hoor, ik heb een heel genuanceerd beeld van moslims. Ken er genoeg. En juist daarom zijn de probleemmoslims zo hardnekkig.
Nee hoor, je hebt een heel vreemd beeld van moslims en Islamitische samenlevingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573460
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat de moslims die je kent niks meer met jou te maken willen hebben als ze lezen wat jij zoal over hen post op het internet.
pi_76573498
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:45 schreef Damien2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de moslims die je kent niks meer met jou te maken willen hebben als ze lezen wat jij zoal over hen post op het internet.
Ik kan prima met ze ouwehoeren hoor. En bierdrinken. En shisha roken. En alles.

Ik mijn mening, zij de hunne.

Maar vertel; wat is er zo schokkend dat ik zeg over moslims?

vrijdag 8 januari 2010 @ 18:51:14 #155
13462 BansheeBoy
pi_76573627
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef marmelade het volgende:
Overigens, voor zover ik weet is het in het openbaar dragen van badkleding ook niet toegestaan.
Ja, het strand behoort niet tot de openbare ruimte. Neen.

²
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 18:52:01 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_76573649
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Feminisme is niet zo eenduidig als jij het voorstelt.
Je bedoelt dat feminisme geen geloof is? Klopt. Maar feministes komen op voor gelijke rechten voor vrouw en man en hebben daar jaren voor gestreden, en ik denk dat ze het vreselijk vinden om te zien dat vrouwen zich weer als slaaf van de man gaan gedragen.
pi_76573712
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je bedoelt dat feminisme geen geloof is? Klopt. Maar feministes komen op voor gelijke rechten voor vrouw en man en hebben daar jaren voor gestreden, en ik denk dat ze het vreselijk vinden om te zien dat vrouwen zich weer als slaaf van de man gaan gedragen.
Nee, ik bedoel dat het feminisme in vele vormen zichtbaar is. Feminisme is ook de keuze om een hoofddoek te dragen, of in ieder geval het recht daarop te claimen. Feminisme is meer dan gelijke rechten voor de vrouw en man, feminisme is respect voor de keuze van de vrouw.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76573774
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat het feminisme in vele vormen zichtbaar is. Feminisme is ook de keuze om een hoofddoek te dragen, of in ieder geval het recht daarop te claimen. Feminisme is meer dan gelijke rechten voor de vrouw en man, feminisme is respect voor de keuze van de vrouw.
Klopt.

Femke Halsema heeft dat heel goed uitgelegd.

pi_76574406
80% van de communicatie verloopt non-verbaal, wordt gezegd... Daarom wil ik het gezicht en de mimiek kunnen zien van de mensen waarmee ik praat.
Welke religie zou vrouwen op deze manier monddood willen maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 08-01-2010 19:26:21 ]
pi_76574610
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
80% van de communicatie verloopt non-verbaal, wordt gezegd... Daarom wil het gezicht en de mimiek kunnen zien van de mensen waarmee ik praat.
Welke religie zou vrouwen op deze manier monddood willen maken?
Geeneen religie, in ieder geval niet de Islam.

Maar wel sommige achterlijke idioten, en daarom ben ik ook helemaal voorstander van dit wetsvoorstel.
pi_76575163
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
80% van de communicatie verloopt non-verbaal, wordt gezegd... Daarom wil ik het gezicht en de mimiek kunnen zien van de mensen waarmee ik praat.
....dus maken we maar weer een wet. Een wet die voorschrijft dat je het gezicht en de mimiek van iemand moet kunnen zien als je tegen ze praat.....
Wir haben es gewusst
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 19:35:20 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_76575323
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef trekhengel het volgende:

[..]

....dus maken we maar weer een wet. Een wet die voorschrijft dat je het gezicht en de mimiek van iemand moet kunnen zien als je tegen ze praat.....
Het was iets vanzelfsprekends, het is jammer dat hier een wet voor nodig is.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:59:10 #163
3542 Gia
User under construction
pi_76576280
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En Christenen uiteraard. Waar is je zelfkritiek Gia.
Oh ja? Een christelijk kind mag toch echt geen petje ophouden in de klas. Een katholiek meisje mag geen hoofddoek ophouden in de klas. Terwijl dat toch wel in de bijbel staat, nietwaar?

Dus, waarin zijn christenen een uitzondering, dus dat zij iets mogen dat anderen niet mogen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')