abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76548574
Laffe symboolpolitiek.... Bang om echte problemen aan te pakken...
Wir haben es gewusst
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:50:20 #102
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76548872
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Alsof ze in hun land niet raar kijken naar vrouwen zonder burka?
En dat is waarom precies relevant?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76549204
Gaat de goede kant op.. de kant op van de nazi's
En maar roepen democratie, terwijl er overal schijndemocratie.

Wat is de volgende optie moskeeenverbod ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76549212
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:04 schreef Meki het volgende:
Gaat de goede kant op.. de kant op van de nazi's
En maar roepen democratie, terwijl er overal schijndemocratie.

Wat is de volgende optie moskeeenverbod ?
Ben jij de papagaai van Bansheeboy soms
Je bent dus maar een nazi als je het gezicht van een ander wenst te zien? Opmerkelijke conclusie
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76549227
Burqaah staat niet in de Koran. Niqaab staat wel in de Koran.

Burqaah is naar mijn weten een andere interpretatie. Niqaab is wel verplicht volgens de islam.
pi_76549235
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:05 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ben jij de papagaai van Bansheeboy soms
Nee. Ik sta wel achter de meningen van Bansheeboy
pi_76549249
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Meki het volgende:

Burqaah is naar mijn weten een andere interpretatie. Niqaab is wel verplicht volgens de islam.
Als het verplicht zou zijn, waarom draagt dan slechts een heel kleine groep moslims 'dit'
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76549277
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:07 schreef Stuart het volgende:

[..]

Als het verplicht zou zijn, waarom draagt dan slechts een heel kleine groep moslims 'dit'
Omdat ze blijkbaar daar zich in goed voelen.

Dit is ook moslimvervolging in Europa. Om zo tientallen vrouwen hun vrijheden afpakken en een signaal geven naar de islam.

Hoe je het went of keert. Dit is moslimvervolging net als Iran de kerken willen sluiten.
pi_76549286
quote:

Mufti Meki wellicht kan jij ons even aanwijzen welk vers precies de nikaab verplicht maakt. Zowel Arabisch als Nederlandse vertaling aub
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76549360
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:09 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Mufti Meki wellicht kan jij ons even aanwijzen welk vers precies de nikaab verplicht maakt. Zowel Arabisch als Nederlandse vertaling aub
http://www.al-yaqeen.com/moslima/kleding/hidjaabirhaab.htm

“O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.” (Soerat al-Ahzaab: 59)

“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (een kledingstuk waarmee de vrouw haar hoofd, hals, nek en oren mee bedekt) over hun Djayb (opening van de kraag) dragen.” (Soerat an-Noer: 31)

“En blijft in jullie huizen en vertoont jullie aantrekkelijkheden niet zoals in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.” (Soerat al-Ahzaab: 33)

Er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) in de volgende overlevering waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen, hij (vrede zij met hem) zei: “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)

En Allah weet het beter.
pi_76549906
http://www.nujij.nl/brits(...)boerka.6486035.lynkx

Nu zeg ik dus JUIST NIET dat de overvallers moslim zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat een Burka van mij geweigerd mag worden op plekken waar gezichtsherkenning bij overvallen belangrijk is. Gaat voor mij dus ook voor de helm etc op.

Met een hoofddoek is een gezicht gewoon te herkennen dus vind ik gewoon moeten kunnen.

Tunesië is het geloof ik verboden en volgens mij zijn meer Islamitische landen er op tegen.

Meki? Dan nog heeft de koran het niet over een Burka

Een man hoort van achter een gordijn met een vrouw te praten wanneer hij tot zonde geneigd is. Een gordijn dus niet over de vrouw heen.

Dezelfde regels over bedekken gaan ook voor de man op trouwens. Zie zomers weinig mannen zich volledig bedekken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 02:16:43 #112
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76550142
“O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.” (Soerat al-Ahzaab: 59)

Hoe kun je iemand herkennen die helemaal is ingepakt ?En hoe kunnen ze dan de conclusie trekken dat ze door het "niet" herkennen niet worden lastig gevallen ?

Vreemd....

Ook kun je uit bovenstaand halen dat de Koran er dus van uit gaat dat alle Moslim mannen, de moslimvrouwen "lastigvallen".

En vervolgens is Allah vergevingsgezind.
Dus....zonder niqaab worden vrouwen herkend >> daardoor lastig gevallen >> dragen niqaab >> vrouwen worden niet lastig gevallen >> ook al zouden ze worden lastig gevallen het maakt niet uit, immers Allah vergeeft een ieder.

Dus waarom een niqaab ?
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:21:56 #113
3542 Gia
User under construction
pi_76551574
quote:

Kun jij aangeven waar in de koran staat dat de niqaab verplicht is?

Sorry, te vroeg gereageerd. Maar goed, in die artikelen staat niet dat een vrouw het hele gezicht moet bedekken. Er staat niet eens dat ze hun haar moeten bedekken. Er staat puur en alleen dat ze de doeken die ze dragen over hun vrouwelijke vormen zouden moeten slaan, zodat mannen daar niet opgewonden van raken.

Dat sommige achterlijke idioten hiervan gemaakt hebben dat vrouwen als spoken door het leven moeten, kan ik ook niks aan doen.

't Is wel duidelijk dat het mannen zijn die dat bedacht hebben.

Waarom staat er niet dat mannen oogkleppen op moeten als ze zich niet kunnen beheersen.
pi_76551772
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.

²
Ze doen juist goed BSB. Ik ben ook tegen het verbieden, maar niet vanwege religieidiotie maar vanwege milieuoverwegingen. Immers, als de hitsige dame onder de boerka buiten op straat wat methaangassen lekt uit haar laxeerpunt wordt dit weer door haar eigen opsnuiven grotendeels in de longen weer afgebroken.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 09:49:10 #115
230491 Zith
pls tip
pi_76553318
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ze doen juist goed BSB. Ik ben ook tegen het verbieden, maar niet vanwege religieidiotie maar vanwege milieuoverwegingen. Immers, als de hitsige dame onder de boerka buiten op straat wat methaangassen lekt uit haar laxeerpunt wordt dit weer door haar eigen opsnuiven grotendeels in de longen weer afgebroken.
Hihi, kijk jou eens lollig zijn
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76555059
Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen maar Frankrijk
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:03:29 #117
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_76555614
Eigenlijk is er geen probleem.

Iedereen die graag zo´n doek wil dragen verhuist naar Irak. Verhuizen naar wat je zo heerlijk vindt.
Anderen mogen gewoon blijven en normaal doen.

Het is trouwens ook zo idioot. Zie hier regelmatig meisjes lopen met een hoofddoekje en vet onder de make-up en een strakke broek. Of In volle burka in een dikke mercedes met een blikje cola in je hand.

Of in volle burka naar Euro Disney, enz.
Alles wat je zelf vervloekt (het westen) lekker zelf wel doen behalve als we ineens moslim moeten zijn.
Hou toch op met dat hypocriete gedoe!

Burka verbod? Ja en mag van mij nog verder.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:04:42 #118
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76555663
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.
Het wetsvoorstel is op 25 januari 2008 bij de Tweede Kamer ingediend door Henk Kamp, toen nog VVD-Tweede-Kamerlid. Inclusief geleidende brief en memorie van toelichting, precies zoals het hoort. Dat is daarna ook meteen het laatste dat ermee gebeurd is. Geen behandeling, geen intrekking, niets. Voor de geïnteresseerden, het is Kamerstuk nr 31331.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:09:51 #119
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76555857
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dat een erkende (!) religie dusdanig veel respect moet krijgen van 3den dat het boven de geldende waarden en normen van desbetreffend land moet staan. Ze doen op deze manier immers niemand kwaad.

²
Ik vind dat er helemaal niets dusdanig veel 'respect' moet krijgen dat het boven geldende normen moet staan. Je kunt hoogstens in overleg de norm aanpassen, maar iets per definitie boven alles zetten is mij te dogmatisch.

²
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_76556287
Uitstekende zaak, dit verbod. Dat Nederland maar snel mag volgen. Wat mij betreft gaat Europa veel duidelijker stelling nemen tegen ongewenste uitwassen van de (extremistische) islam. De boerka hoort wat mij betreft thuis in dezelfde categorie als een KKK-outfit of een hakenkruis: een ongewenst symbool dat wij in onze samenleving niet willen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')