abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:09:57 #51
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76544958
Dat men eisen stelt aan de kledij als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een uitkering en je kledingkeus je kans op werk aanmerkelijk kleiner maakt, daar zou ik in kunnen komen.

Maar een Burka in z’n algemeenheid verbieden is natuurlijk een ontstellende inbreuk op de persoonlijke vrijheid.

Men kan dan wel het voorwendsel van gezichtsbedekking gebruiken, maar laat men dan hard maken waarom dit tot 2010 niet zo belangrijk was, maar nu ineens wel.

Dat er specifieke omstandigheden zijn waarin gezichtsbedekking niet toegestaan is, ook daar kan ik nog inkomen, maar een algeheel verbod getuigt gewoon van populisme en angst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:10:41 #52
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76544993
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ah, de zgn. Franse methode: We willen A doen, maar om het er door te krijgen verzinnen we er een geloofwaardig argument bij.

Zo deden ze het ook met de hoofddoek: keppeltje en kruisjes hebben ze toen ook verboden.

²
Dat is niet aan Frankrijk voorbehouden hoor, dat is een algemeen politiek iets. De politiek sleept er vanalles bij om de eigen standpunten door te kunnen drukken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:11:46 #53
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76545047
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:10 schreef Hukkie het volgende:
Dat is niet aan Frankrijk voorbehouden hoor, dat is een algemeen politiek iets. De politiek sleept er vanalles bij om de eigen standpunten door te kunnen drukken.
Je hebt gelijk. Maar ik vond het hoofddoekjes voorbeeld hier wel goed bij passen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76545052
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef Iblis het volgende:
Dat men eisen stelt aan de kledij als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een uitkering en je kledingkeus je kans op werk aanmerkelijk kleiner maakt, daar zou ik in kunnen komen.

Maar een Burka in z’n algemeenheid verbieden is natuurlijk een ontstellende inbreuk op de persoonlijke vrijheid.

Men kan dan wel het voorwendsel van gezichtsbedekking gebruiken, maar laat men dan hard maken waarom dit tot 2010 niet zo belangrijk was, maar nu ineens wel.

Dat er specifieke omstandigheden zijn waarin gezichtsbedekking niet toegestaan is, ook daar kan ik nog inkomen, maar een algeheel verbod getuigt gewoon van populisme en angst.
Waarom Kun jij iemand met een burka of niqab herkennen (op een beveiligingscamera)
Elk gestoord figuur kan wel een burka aantrekken en iemand neersteken of beroven en niemand zal dit persoon herkennen door deze vermomming. Ik vind het wel degelijk begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:12:49 #55
230491 Zith
pls tip
pi_76545099
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:08 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook absurd als iemand met een helm op blijft rondlopen. Ook bekeuren
Ik ga zelf vaak genoeg met hoed+zonnebril, of sjaal+muts over straat. Dat zal dus uiteindelijk niet meer mogen (en een boete van honderden euro's kosten)... Nee, ik juig niet bij het inleveren van burgerrechten en vrijheiden.
Ik snap dat dit frankrijk is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76545138
Wat mij betreft gaat het niet om het geloof. Iemand mag geloven dat alle joden het kwaad van de wereld zijn van mij, of dat alle niet-moslims dood moeten. Wat dat betreft ben ik vrij liberaal. Echter volledig onkenbaar over straat lopen is gevaarlijk, als je met een bivakmuts over straat loopt word je ook aangehouden. Het gaat me puur om het technische aspect.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:14:18 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545158
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:11 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom Kun jij iemand met een burka of niqab herkennen op een beveiligingscamera
Elk gestoord figuur kan wel een burka aantrekken en iemand neersteken of beroven en niemand zal dit persoon herkennen door deze vermomming. Ik vind het wel degelijk begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt
Zeker, maar hoe vaak komt dat voor dat het nu opeens zo’n probleem is? En verder, in hoeverre zal zo’n verbod ene sikkepit helpen? Als je toch een bank of winkel overvalt, denk je dan dat die eventuele boete voor gezichtsbedekking je ervan zal weerhouden?

Bovendien, wat let je pas op het laatste moment die gezichtsbedekking op te doen (waarbij een boerka sowieso niet voor de hand ligt, ook omdat het natuurlijk moeilijker rennen is in zo’n soepgewaad).

Als dit echt aantoonbaar een overvalgolf kan terugdringen, dan zou ik erover kunnen nadenken, maar ik geloof er niets van dat men dit met cijfers kan staven.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:15:42 #58
230491 Zith
pls tip
pi_76545227
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:13 schreef Jesper22 het volgende:
Wat mij betreft gaat het niet om het geloof. Iemand mag geloven dat alle joden het kwaad van de wereld zijn van mij, of dat alle niet-moslims dood moeten. Wat dat betreft ben ik vrij liberaal. Echter volledig onkenbaar over straat lopen is gevaarlijk, als je met een bivakmuts over straat loopt word je ook aangehouden. Het gaat me puur om het technische aspect.
Het dragen van een bivaksmuts op straat is gewoon toegestaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76545262
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zeker, maar hoe vaak komt dat voor dat het nu opeens zo’n probleem is? En verder, in hoeverre zal zo’n verbod ene sikkepit helpen? Als je toch een bank of winkel overvalt, denk je dan dat die eventuele boete voor gezichtsbedekking je ervan zal weerhouden?

Bovendien, wat let je pas op het laatste moment die gezichtsbedekking op te doen (waarbij een boerka sowieso niet voor de hand ligt, ook omdat het natuurlijk moeilijker rennen is in zo’n soepgewaad).

Als dit echt aantoonbaar een overvalgolf kan terugdringen, dan zou ik erover kunnen nadenken, maar ik geloof er niets van dat men dit met cijfers kan staven.
Ik ben het voor een deel met je eens. Mijn punt is echter dat ik de burqa hoogst onbeleefd vind. Misschien dat een verbod een tikkeltje te ver gaat, maar zal mij er in ieder geval niet keihard tegen verzetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76545273
Overigens vind ik een burka ook intimiderend voor kinderen. Die worden 's nachts gillend wakker en zouden daarmee niet geconfronteerd hoeven te worden. Het lijken net spoken. Leg dat maar eens uit aan een kind van 3 of 4
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:17:16 #61
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76545286
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik ga zelf vaak genoeg met hoed+zonnebril, of sjaal+muts over straat. Dat zal dus uiteindelijk niet meer mogen (en een boete van honderden euro's kosten)... Nee, ik juig niet bij het inleveren van burgerrechten en vrijheiden.
Ik snap dat dit frankrijk is.

toch als je bij sommige winkels binnen komt en je heb een must en zonnebril op of capuchon op kunnen ze je vragen om de Winkel te verlaten of om ej even herkenbaar te maken.
ivm dat de camera's je goed in beeld kunnen hebben voor als je wat van plan ben.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:17:36 #62
230491 Zith
pls tip
pi_76545305
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:
Overigens vind ik een burka ook intimiderend voor kinderen. Die worden 's nachts gillend wakker en zouden daarmee niet geconfronteerd hoeven te worden. Het lijken net spoken. Leg dat maar eens uit aan een kind van 3 of 4
Hoor jij niet in ONZ thuis?
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:18:16 #63
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76545339
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:18:27 #64
230491 Zith
pls tip
pi_76545348
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

toch als je bij sommige winkels binnen komt en je heb een must en zonnebril op of capuchon op kunnen ze je vragen om de Winkel te verlaten of om ej even herkenbaar te maken.
ivm dat de camera's je goed in beeld kunnen hebben voor als je wat van plan ben.
Maar natuurlijk, winkels zijn namelijk van de eigenaren, die mogen mensen aan de poort stoppen. Ik loop dan ook sowieso niet zo winkels binnen. Ik had het over buiten.
pi_76545367
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoor jij niet in ONZ thuis?
Jij hebt zeker geen kinderen Leg jij het verschil eens uit aan een kind dan. Het is wel degelijk angstaanjagend voor een klein kind hoor
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:19:02 #66
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545374
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:
Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:19:41 #67
230491 Zith
pls tip
pi_76545404
De Fransen leveren vrijheid en rechten in en staan dit toe omdat ze onder de impressie zijn dat het of alleen burka dragers aangaat, of omdat ze sowieso voor moslimpesten zijn. Lijkt mij.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:20:23 #68
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76545435
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Baarden ook. Kleine kinderen vinden baarden vaak ook eng. Met name zwarte. Direct verbieden.
Wat dacht je van kaalkoppen. Die zijn eng. Of boys met tatoeages.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76545463
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat dacht je van kaalkoppen. Die zijn eng. Of boys met tatoeages.

²
Mee eens, van die achterlijke kaalkoppen mogen van mij ook bekeurd worden
Maar een burka is het engst omdat je iemands gezicht niet kan zien. Je weet niet wat eronder zit. Een vrouw, een kerel, een weerwolf
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:21:33 #70
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76545481
ts
Snollebolt
pi_76545565
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen kinderen Leg jij het verschil eens uit aan een kind dan. Het is wel degelijk angstaanjagend voor een klein kind hoor
Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.

Zielig schaapje dat je bent
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:23:38 #72
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76545586
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Het dragen van een bivaksmuts op straat is gewoon toegestaan.
Nee is niet toegestaan alleen als het extreme weer is .. inde wet staat al dat een persoon herkenbaar moet wezen.
dat is dezelfde wetgeving als die met geblindeerde ruiten rijden in een auto is ook verboden.
omdat je ten aller tijde je gezicht gezien moet worden .
daarom maakte Wilders dus ook gebruik van die wet om de boerka te verbieden.. dit is dus nu deels doorgevoerd maar als je de wet er op na leest is het al verboden.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:24:13 #73
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76545607
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:21 schreef Stuart het volgende:

[..]

Mee eens, van die achterlijke kaalkoppen mogen van mij ook bekeurd worden
Maar een burka is het engst omdat je iemands gezicht niet kan zien. Je weet niet wat eronder zit. Een vrouw, een kerel, een weerwolf
Ik stel voor dat we Hugo Boss mooie zwarte uniformen voor iedereen laten ontwerpen.
pi_76545642
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef beeer het volgende:

[..]

Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.

Zielig schaapje dat je bent
Wat een geweldige conclusie. Zeker kinderpsycholoog
Echt, kinderen zijn gewoonlijk juist wel bang voor allerlei dingen. Hoeveel kinderen zijn standaard bang voor een hond terwijl de ouders daar helemaal geen last van hebben? Monsters onder het bed of in de kast?
Kom niet met zulke kolder aanzetten
pi_76545660
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzo Met een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
Seculier-Fundamentalistisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')