Zeker nooit kinderen kennis zien maken met het fenomeen baard of snor?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzoMet een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaarquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker nooit kinderen kennis zien maken met het fenomeen baard of snor?
In mijn visie loopt Frankrijk juist voorop binnen Europa met passende regelgevingquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Bowlingbal het volgende:
Frankrijk doet het de laatste jaren niet zo goed op het gebied van vrijheid. Jammer.
Mijn poa droagt en snor!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaar
Ja, en een blaffende hond kan kinderen ook nachtmerries geven. Honden maar door de hakselaar gaan gooien dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Een snor zul je niet zo gek veel meer zien bij Westerse mannen. Kinderen van nu zijn daar dan ook niet zo aan gewend. Ze zullen niet schrikken van een snor maar een burka kan wel angstaanjagend zijn. Even booooooh roepen en ze krijsen de hele wereld bij elkaar
Die ruiten is gewoon omdat je niets op je ruiten mag plakken wat je zicht belemmert. Een algemeen gezichtsbedekkingsverbod is er niet, wel in omstandigheden. Je moet je wel te allen tijde kunnen identificeren als de politie je erom vraagt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee is niet toegestaan alleen als het extreme weer is .. inde wet staat al dat een persoon herkenbaar moet wezen.
dat is dezelfde wetgeving als die met geblindeerde ruiten rijden in een auto is ook verboden.
omdat je ten aller tijde je gezicht gezien moet worden .
daarom maakte Wilders dus ook gebruik van die wet om de boerka te verbieden.. dit is dus nu deels doorgevoerd maar als je de wet er op na leest is het al verboden.
Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kinderen weten wat een baard is en waar het vandaan komt enzoMet een zwart spook zit dat anders. Wel mee eens dat het an sich niet echt hoort mee te wegen in een eventueel verbod.
Eens, baarden zijn op de een of andere manier eng, de dochter van mn beste vrienden had daar ook moeite mee. Met als gevolg dat ik niet in de buurt mocht komen, gelukkig is ze nu een heel stuk bijgedraaid.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.
En terecht. Een baard bedekt een groot deel van het gezicht. Laat staan als je het gehele gezicht bedektquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Veel kinderen vinden (zeker als hun vader geen baard heeft) baarden niet zo leuk als ze klein zijn.
„Der Bart sollte, als halbe Maske, polizeilich verboten sein. Zudem ist er, als Geschlechtszeichen mitten im Gesicht, obszön …”quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef Stuart het volgende:
[..]
En terecht. Een baard bedekt een groot deel van het gezicht. Laat staan als je het gehele gezicht bedekt
Ik vind hem leukquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
„Der Bart sollte, als halbe Maske, polizeilich verboten sein. Zudem ist er, als Geschlechtszeichen mitten im Gesicht, obszön …”
De baard zou, als half masker, door de politie verboden moeten worden. Bovendien is hij, als geslachtskenmerk midden in het gezicht, obsceen.
Aldus Schopenhauer – hij voegt eraan toe ‘daarom bevalt hij de vrouwen zo’. Ik weet niet of dat nog geldt.
Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:36 schreef RAVW het volgende:
trouwens hier in Nederland is het eigenlijk al verboden want
Er is dan geen specifieke wetgeving tegen de burka als religieuze uiting, maar wel een verbod op vermomming; je in het openbaar zo kleden dat je onherkenbaar bent.
Met een burka aan is je identiteit niet zichtbaar en dus overtreed je de wet.
Met uitzonderingen daargelaten.
Het verbod op gezichtsbedekkende kleding geldt niet indien gehandeld wordt in het belang
van de veiligheid, de gezondheid of krachtens een ontheffing van de […]
artikel 174 van de Gemeentewet (als ik het goed heb dan hoorquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat was toch een voorstel, is dat er doorheen gekomen? Ik dacht van niet.
quote:
Stelt dit het nou echt?quote:Artikel 174
1.De burgemeester is belast met het toezicht op de openbare samenkomsten en vermakelijkheden alsmede op de voor het publiek openstaande gebouwen en daarbij behorende erven.
2.De burgemeester is bevoegd bij de uitoefening van het toezicht, bedoeld in het eerste lid, de bevelen te geven die met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid nodig zijn.
3.De burgemeester is belast met de uitvoering van verordeningen voor zover deze betrekking hebben op het in het eerste lid bedoelde toezicht
ja ik zat ook te twijfelen even geduld ben het aan het opzoekenquote:
Het metrieke stelsel valt erbij in het niet inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:01 schreef SoldMayor het volgende:
Ik heb altijd een hekel aan fransen maar dit is het beste IDEE ooit van hun
Het ziet er toch niet uit man!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef beeer het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoonlijk nergens bang voor, tenzij de ouders ergens panisch op reageren. Ik denk dat je zelf dus gewoon in de nabijheid van je kinderen in je broek hebt gescheten van een vrouwtje in een boerka.
Zielig schaapje dat je bent
Ik ben er ook voor dat mensen een sekseverandering kunnen ondergaan als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil. Of dat ze kunnen emigreren als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Het ziet er toch niet uit man!
ga zelf een burka dragen, als je voor bent, om vrouwen met zo'n doek om hun lijf te laten lopen...
vrouwenonderdrukking is vrijheid in jouw ogen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Bowlingbal het volgende:
Frankrijk doet het de laatste jaren niet zo goed op het gebied van vrijheid. Jammer.
Alsof ze in hun land niet raar kijken naar vrouwen zonder burka?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik ben er ook voor dat mensen een sekseverandering kunnen ondergaan als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil. Of dat ze kunnen emigreren als ze dat willen, maar dat betekent niet dat ik dat wil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |