bronquote:UTRECHT - Een 23-jarige vrouw stapt naar het tuchtcollege omdat een huisarts de moslima en haar zieke zoontje niet wilde ontvangen omdat de Utrechtse een burka droeg.
De vrouw ging op eerste kerstdag naar de huisarts maar kwam de spreekkamer niet in. Volgens de moeder zei de arts dat hij de vrouw en haar zoontje niet wilde helpen vanwege de burka. In het AD verklaart de arts echter dat hij oververmoeid was en zou hij inmiddels zijn excusues hebben aangeboden.
De vrouw neemt hier geen genoegen mee en stapt naar de de Commissie Gelijke Behandeling en het Medisch Tuchtcollege.
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege en het CGB omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt. Een situatie van willekeur die je niemand toewenst, zeker niet mensen die gewoon hun best doen bij het werk dat zij doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:56 schreef Disana het volgende:
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, want waarom zou een arts uit vermoeidheid een burka weigeren. Dat ligt toch helemaal niet voor de hand.
Ik ben bang dat je een roepende bent in een Saoedische woestijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:58 schreef Ghaazi het volgende:
Ongelooflijke schande dat een arts, die er primair is om zieke patienten te helpen op zo'n onbeschofte wijze een vrouw links laat liggen en haar zoon niet behandelt. Een arts hoort geen haatpolitiek van de PVV te bedrijven.
Of iemand nou donker, blank, Moslims, niet- Moslim, Joods, een skinhead, of zelfs een aids-homoseksueel is, een behoeftige hoort een arts te helpen.
en wat als hij nou gewoon de moeder van zijn patient had toegelaten om zo optimaal mogelijk een diagnose te stellen had er geheel niets aan de hand geweest...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege en het CGB omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt. Een situatie van willekeur die je niemand toewenst, zeker niet mensen die gewoon hun best doen bij het werk dat zij doen.
Onzin, als je het topic vanaf het begin zou hebben doorgelezen zou je weten dat het merendeel van de users vindt het kind behandeld had moeten worden. Echter de meesten kunnen wel begrip tonen voor de schokkende ervaring van iemand met een burka in je praktijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je een roepende bent in een Saoedische woestijn.
Was dat maar waar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege en het CGB omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt.
Lezen is niet je sterkste kant? Man en kind waren gewoon welkom.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:58 schreef Ghaazi het volgende:
Ongelooflijke schande dat een arts, die er primair is om zieke patienten te helpen op zo'n onbeschofte wijze een vrouw links laat liggen en haar zoon niet behandelt. Een arts hoort geen haatpolitiek van de PVV te bedrijven.
Of iemand nou donker, blank, Moslims, niet- Moslim, Joods, een skinhead, of zelfs een aids-homoseksueel of een abjecte PVV'er is, een arts hoort een behoeftige te helpen.
Ik denk ook dat er iets dergelijks aan de hand is. En dit lijkt me een geduchte tegenstandster die voor je het weet je reputatie heeft vernield:quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt. Een situatie van willekeur die je niemand toewenst, zeker niet mensen die gewoon hun best doen bij het werk dat zij doen.
http://www.elsevier.nl/we(...)nde-moslimmoeder.htmquote:De burqa-draagster is desalniettemin woedend en stapt naar de tuchtrechter. De huisartsenpost zegt het incident te betreuren en zoekt uit wat er precies is gebeurd.
Vernederd
In het AD gaat de vrouw flink tekeer. ‘Vernederd, in de grond gestampt en verdrietig,’ zo omschrijft ze de voor haar blijkbaar verschrikkelijke ervaring.
‘Ik kan gewoon niet geloven dat iemand mij weigert om mijn uiterlijke verschijning,’ aldus de moslima.
quote:En waarom lezen wij nergens: moslima zet burka niet af om haar kind te redden?
En het is niet onbeschoft om je gezicht te verbergen voor een arts? Als ik een moskee bezoek heb ik ook het fatsoen om me schoenen uit te doen en benen te bedekken. Respect dwing je af door je eigen gedrag, niet door het via een vage commissie op te eisen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Schandalig en onbeschoft. Je zou verwachten dat gestudeerde boys en girls als artsen geen PVV-gepeupel zouden zijn. Helaas blijkt maar weer.²
Nou dan heb je als arts wel heel weinig mensen kennis. Wat is er schokkend aan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, als je het topic vanaf het begin zou hebben doorgelezen zou je weten dat het merendeel van de users vindt het kind behandeld had moeten worden. Echter de meesten kunnen wel begrip tonen voor de schokkende ervaring van iemand met een burka in je praktijk.
Goed puntquote:
Dan ga je mee met radicale figuren die Nederlanders minachten en een boerka dragen in een context waarin dat sociaal gezien zeer onwenselijk is. Bovendien mankeerde de moeder niks, het kind was ziek. Het kan zijn dat de moeder waardevolle informatie kan geven over het kind maar dat hoeft niet perse in de behandelkamer te gebeuren, dat kan bijvoorbeeld ook buiten. Het is de boerkadraagster die hier de problemen opzoekt en niet de arts.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:02 schreef Re het volgende:
en wat als hij nou gewoon de moeder van zijn patient had toegelaten om zo optimaal mogelijk een diagnose te stellen had er geheel niets aan de hand geweest...
Als ik met mijn een bivakmuts op met een ziek kind kom kan ik er ook op rekenen dat ik er niet in kom. Mijn kind zal echter gewoon behandeld worden. Net als haar kind gewoon toegelaten werd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat artsen hun macht dan dus misbruiken.
Hij weigert de moeder om voor haar kind te spreken. Slechte zaak!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:04 schreef VatosLoco het volgende:
Huisarts weigert vrouw in boerka
Een moslim-moeder uit Utrecht heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een klacht ingediend over een huisarts. Met haar zieke baby mocht ze de spreekkamer niet in, omdat ze een boerka droeg.
HUISARTS WEIGERT VROUW IN BOERKA
fotoFoto
Huisarts weigert vrouw in boerka
De vrouw maakte zich zorgen, omdat haar zoontje diarree had en al urenlang niet wilde drinken. De arts zei dat haar man binnen mocht komen, maar dat hij iemand in een boerka weigerde te helpen.
De moslima neemt de zaak hoog op en is naar de Commissie Gelijke Behandeling gestapt. Die zegt dat een arts nooit iemand de deur mag wijzen op basis van een religieuze uiting.
BULLSHIT BULLSHIT BULLSHIT
Wederom calimero spelen door de moslimmetjes, zo rukkers die die arts aanvallen? uw reactie aub?
Jij wordt vanuit je homoïstische ideologie niet beperkt om je schoenen uit te doen in een Moskee, de Islamitische vrouw in kwestie gelooft er wel in dat zij een burqa verplicht dient te dragen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het is niet onbeschoft om je gezicht te verbergen voor een arts? Als ik een moskee bezoek heb ik ook het fatsoen om me schoenen uit te doen en benen te bedekken. Respect dwing je af door je eigen gedrag, niet door het via een vage commissie op te eisen.
Zou wel moeten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:06 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als ik met mijn een bivakmuts op met een ziek kind kom kan ik er ook op rekenen dat ik er niet in kom.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:03 schreef raptorix het volgende:
Respect dwing je af door je eigen gedrag, niet door het via een vage commissie op te eisen.
Wat mij betreft niet. Die arts moet ook fatsoenlijk zijn werk kunnen doen.quote:
de man wist niet de exacte conditie van het kind, de moeder wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef VatosLoco het volgende:
Ik verwacht nu wel dat deze leugenachtige titel word aangepast, zet er even bij "maar geeft man toegang"
Consequentie is natuurlijk wel dat dat leidt tot groot maatschappelijk onbegrip, daar moet je dan ook niet over zeuren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Jij wordt vanuit je homoïstische ideologie niet beperkt om je schoenen uit te doen in een Moskee, de Islamitische vrouw in kwestie gelooft er wel in dat zij een burqa verplicht dient te dragen.
Door zelf net zo radicaal te worden is de kant die het uitgaat dan. Wat ook denk ik sociaal onwenselijk is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan ga je mee met radicale figuren die Nederlanders minachten en een boerka dragen in een context waarin dat sociaal gezien zeer onwenselijk is.
uhmmm het is niet aan de arts maar aan de politiek, en nee de arts zorgt hier voor het probleem, vooral omdat hij ook nog een slap excuus gebruikt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan ga je mee met radicale figuren die Nederlanders minachten en een boerka dragen in een context waarin dat sociaal gezien zeer onwenselijk is. Bovendien mankeerde de moeder niks, het kind was ziek. Het kan zijn dat de moeder waardevolle informatie kan geven over het kind maar dat hoeft niet perse in de behandelkamer te gebeuren, dat kan bijvoorbeeld ook buiten. Het is de boerkadraagster die hier de problemen opzoekt en niet de arts.
De vader was erbijquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hij weigert de moeder om voor haar kind te spreken. Slechte zaak!
Maar die overdracht van informatie kan toch ook buiten plaats vinden?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:08 schreef montier het volgende:
de man wist niet de exacte conditie van het kind, de moeder wel.
en om een goede diagnose te stellen heeft een arts ook de informatie van de primaire zorger nodig, de moeder dus.
Ik ben niet radicaal, hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Door zelf net zo radicaal te worden is de kant die het uitgaat dan. Wat ook denk ik sociaal onwenselijk is.
Dat riepen ze 100 jaar geleden ook tegen de négers in Zuid-Afrika:"Niet zeuren als ze je uitschelden voor Nutella pot." Wat een nonsens argument. Je bekijkt het veels te romig.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Consequentie is natuurlijk wel dat dat leidt tot groot maatschappelijk onbegrip, daar moet je dan ook niet over zeuren.
En als mijn geloof is dat ik een arts als begroeting in ze gezicht spuug, keur je dat dan ook goed?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij wordt vanuit je homoïstische ideologie niet beperkt om je schoenen uit te doen in een Moskee, de Islamitische vrouw in kwestie gelooft er wel in dat zij een burqa verplicht dient te dragen.²
die arts had niet zo kinderachtig moeten doen, hij staat niet in zijn recht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die overdracht van informatie kan toch ook buiten plaats vinden?
In de moslim gemeenschap heeft mevrouw al geen recht van spreken, vandaar dat de man mee was en zij een boerka draagde?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hij weigert de moeder om voor haar kind te spreken. Slechte zaak!
Zie boven.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben niet radicaal, hoe kom je daar bij?
Hou toch op, het kind kan ze eigen moeder niet eens herkennen, of had ze soms een kenteken op haar Burka gestikt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:12 schreef montier het volgende:
[..]
die arts had niet zo kinderachtig moeten doen, hij staat niet in zijn recht.
bovendien als zo'n baby behandeld word is het wel zo humaan om zijn moeder erbij te laten zodat de baby enigzins op zijn gemak is
wat nog steeds irrelevant is omdat ze wel in de praktijk was maar geweigerd werd...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:12 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
In de moslim gemeenschap heeft mevrouw al geen recht van spreken, vandaar dat de man mee was en zij een boerka draagde?
Nou die dame komt op mij ook niet over als het summum van redelijk. De arts biedt vrijwel direct erna zijn excuus aan maar dat weigert ze in alle toonaarden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:06 schreef Ghaazi het volgende:
Het verhaal van het slachtoffer:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Niqab.html
Onbeschofte arts, die het gedachtegoed van de PVV uitdraagt, schoffeert een hoffelijke dame met niqaab en gooit er wat denigrerende opmerking achtterna.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hou toch op, het kind kan ze eigen moeder niet eens herkennen, of had ze soms een kenteken op haar Burka gestikt?
Had ze haar boerka maar moeten afdoen dan had ze bij haar kind kunnen zijn, maar neeeeeee dat mag niet van ome allah, nou mijn geloof leert me dat ik mensen met een boerka niet mag helpen, ach nee dat telt niet he, dat geld alleen maar voor Moslimsquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:13 schreef Re het volgende:
[..]
wat nog steeds irrelevant is omdat ze wel in de praktijk was maar geweigerd werd...
ze hebben wel eens een proefje gedaan met babyaapjes.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hou toch op, het kind kan ze eigen moeder niet eens herkennen, of had ze soms een kenteken op haar Burka gestikt?
Moet ik hem inkoppenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:16 schreef montier het volgende:
[..]
ze hebben wel eens een proefje gedaan met babyaapjes.
een kale pop en een pop met beharing.
het kind gaf de voorkeur aan de behaarde pop.
het kind is niks anders gewend en kent de gedragingen en intonatie van zijn moeder.
dat die moeder zo zeikerig doet is ook niet goed te praten maar die arts had daarboven moeten staan
Dus omdat gezichtsbedekking communicatie in de weg zou zitten, moet die vader steeds heen en weer lopen???quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die overdracht van informatie kan toch ook buiten plaats vinden?
ja het is een beetje dubieus maar helaas mogen ze niet meer met echte babies experimenteren (al hebben ze dat vroeger wel gedaan).quote:
Zo'n excuus is waardeloos als deze HA er niet echt achter staat en de volgende persoon weer gaat weigeren om uiterlijk of geloof. Zo van "Ja eh, Sorry hoor" Lekker gemeend zal dat zijn geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou die dame komt op mij ook niet over als het summum van redelijk. De arts biedt vrijwel direct erna zijn excuus aan maar dat weigert ze in alle toonaarden.
dus?... dat veranderd weinig aan de situatie zoals die zich afspeelde...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:15 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Had ze haar boerka maar moeten afdoen dan had ze bij haar kind kunnen zijn, maar neeeeeee dat mag niet van ome allah, nou mijn geloof leert me dat ik mensen met een boerka niet mag helpen, ach nee dat telt niet he, dat geld alleen maar voor Moslims
Arts begint met zeuren, vrouw niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:15 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Had ze haar boerka maar moeten afdoen dan had ze bij haar kind kunnen zijn, maar neeeeeee dat mag niet van ome allah, nou mijn geloof leert me dat ik mensen met een boerka niet mag helpen, ach nee dat telt niet he, dat geld alleen maar voor Moslims
Mosterd na de maaltijd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou die dame komt op mij ook niet over als het summum van redelijk. De arts biedt vrijwel direct erna zijn excuus aan maar dat weigert ze in alle toonaarden.
We kennen nog steeds maar één kant van het verhaal. En deze dame is duidelijk mondig en assertief en kan ongestoord haar woord doen terwijl de arts moet zwijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef Parlay het volgende:
[..]
Zo'n excuus is waardeloos als deze HA er niet echt achter staat en de volgende persoon weer gaat weigeren om uiterlijk of geloof. Zo van "Ja eh, Sorry hoor" Lekker gemeend zal dat zijn geweest.
Zeg dan niks en blijf achter je beslissing staan, dit is zo.......niks.
Hoe kan een arts nou iemand behandelen zonder het gezicht of iets te zien. Een diagnose stel je niet alleen maar op woorden, je kijkt ook naar de nonverbale kenmerken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:17 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus omdat gezichtsbedekking communicatie in de weg zou zitten, moet die vader steeds heen en weer lopen???
En dat zou effectievere communicatie opleveren??
naar mijn weten heeft de arts nergens zijn politieke voorkeur uitgesproken...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.
De PVV-arts realiseerde zich dat hij zijn haatpolitiek beter niet in het openbaar had kunnen uitdragen en dacht de domme Moslima met een doorzichtig excuusje wel te paaien. Helaas voor hem bleek de "domme, tamme en willoze" Moslima veel feministischer en assertiever te zijn dan hij eerder had gedacht.
Wie weet hoeveel vrouwen hij wel geschoffeerd heeft. Ik vind het juist goed dat dit naar buitenkomt. Niks is erger dan huiskamer-racisme.
Lees je eens in man, het gaat om de baby, niet om de vrouw.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hoe kan een arts nou iemand behandelen zonder het gezicht of iets te zien. Een diagnose stel je niet alleen maar op woorden, je kijkt ook naar de nonverbale kenmerken.
Mevrouw heeft een citroengeel aangelopen gezicht, maar klaagt bij de dokter alleen over darmklachten. Wat denk je dat die dokter als diagnose stelt, Icterus of een verkeerdgevallen maaltijd?
Anti-Islam-haatpolitiek.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:21 schreef Re het volgende:
[..]
naar mijn weten heeft de arts nergens zijn politieke voorkeur uitgesproken...
Makkelijk he, iedereen die het niet 100% eens is met je overtuigingen het labeltje PVV/extreem-rechts o pte plakkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.
De PVV-arts realiseerde zich dat hij zijn haatpolitiek beter niet in het openbaar had kunnen uitdragen en dacht de domme Moslima met een doorzichtig excuusje wel te paaien. Helaas voor hem bleek de "domme, tamme en willoze" Moslima veel feministischer en assertiever te zijn dan hij eerder had gedacht.
Wie weet hoeveel vrouwen hij wel geschoffeerd heeft. Ik vind het juist goed dat dit naar buitenkomt. Niks is erger dan huiskamer-racisme.
In het algemeenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lees je eens in man, het gaat om de baby, niet om de vrouw.
Dat doet je geloof niet. Niet puur "for the sake of the argument" met niet bestane zaken en hypotheses aankomen..quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als mijn geloof is dat ik een arts als begroeting in ze gezicht spuug, keur je dat dan ook goed?
Onzin, dit gaat niet over Islam haat. Het is mij een raadsel waarom je dat aan het tegen een dragen van een burka zijn koppelt.quote:
nah, een andere discussie, maar tegen een burka zijn heeft weinig met anti-islam haat te makenquote:
want?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef Mister1977 het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat de arts geen zin had in een tent midden in zijn praktijk.
als hij geen zin heeft zijn beroep uit te oefenen moet hij een ander beroep zoekenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef Mister1977 het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat de arts geen zin had in een tent midden in zijn praktijk.
Die haringen vernielen de vloer.quote:
Natuurlijk, want dan is het medisch noodzakelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef Cerbie het volgende:
[..]
In het algemeenof kan dan die niqaab ineens wel af?
In dit geval sprak de vader geen Nederlands en was het logisch geweest om de moeder als aanspreekpunt te hebben ondanks het gemompel onder haar Burka.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef quo_ het volgende:
Dat is nog even smullen voor de politiek correcte media zo op de valreep van het jaar.
Eerst allemaal moord en brand schreeuwen en vervolgens blijkt dat de patient zelf gewoon welkom is inclusief zijn vader.
Van de huisarts vewachten we dat hij maximaal contact zoekt met de mensen in zijn spreekkamer om te komen tot een goede diagnose en een optimale behandeling. Lijkt me logisch dat je als patient of begeleider dan ook open en eerlijk voor de dag komt.
Een niet zichtbaar gezicht en anoniem gemompel wat onder een kopzak vandaan komt draagt daar niet aan bij. In feite vind ik dit soort kleding een minachting van de personen die tegenover je staan.
Ik geef die arts groot gelijk en hoop dat hij er zonder kleerscheuren af komt.
hihi hahaquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Die haringen vernielen de vloer.
Pfoe, "mijn kind heeft diarree en drinkt niet"...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:08 schreef montier het volgende:
de man wist niet de exacte conditie van het kind, de moeder wel.
en om een goede diagnose te stellen heeft een arts ook de informatie van de primaire zorger nodig, de moeder dus.
daarnaast mag je mensen niet weigeren op uiterlijk of religie...
Fout. Er moet dan in allerijl een vrouwelijke arts opgetrommeld worden. Is die echt niet voorhanden gaat de vrouw gewoon dood, en de man op hoge poten naar allelei hippiecommissies. Want cultuur, daar moet je respect voor hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dan is het medisch noodzakelijk.
Ook voor een mannelijke arts? Of is het dan wel normaal dat die geweigerd wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dan is het medisch noodzakelijk.
Verschil is dat hij zijn beroep dient uit te oefenen, de vrouw in kwestie niet en gelukkig hebben we in Nederland het recht op keuze.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef SebasM het volgende:
Als die vrouw volgende keer zelf ziek is en daar is met haar man, is zij (of eigenlijk haar man) degene die de mannelijke arts weigert. Dat is uiteraard wel volledig normaal. In het kader van gelijke behandeling snap ik de huisarts in kwestie dan ook volkomen.
De arts had nu inderdaad zijn beroep gewoon moeten uitoefenen. Maar die burka's moeten gauw verboden worden. Maar dat moet natuurlijk op een ander niveau gebeuren,quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
als hij geen zin heeft zijn beroep uit te oefenen moet hij een ander beroep zoeken
juist, en daar ben ik ook helemaal voor...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:29 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
De arts had nu inderdaad zijn beroep gewoon moeten uitoefenen. Maar die burka's moeten gauw verboden worden. Maar dat moet natuurlijk op een ander niveau gebeuren,
Het lijkt er zelfs op dat de dame dit voorval heel opportunistisch gebruikt om haar gelijk te halen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
We kennen nog steeds maar één kant van het verhaal. En deze dame is duidelijk mondig en assertief en kan ongestoord haar woord doen terwijl de arts moet zwijgen.
Jij hebt dat recht op keuze anders niet bij spoedeisende gevallen hoor. Maar goed, uitzonderingen moeten er zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:29 schreef Parlay het volgende:
[..]
Verschil is dat hij zijn beroep dient uit te oefenen, de vrouw in kwestie niet en gelukkig hebben we in Nederland het recht op keuze.
Ja, dan moet er met spoed een vrouwelijke arts komen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef zoalshetis het volgende:
weer eens wat anders dan een moslim(a) die een nederlandse haramarts weigert.
Inderdaad. Dáár zouden al die PVV-fans in dit topic zich druk over moeten maken. Dat mannen hun echtgenotes de goede zorg ontnemen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:28 schreef SebasM het volgende:
[..]
Fout. Er moet dan in allerijl een vrouwelijke arts opgetrommeld worden. Is die echt niet voorhanden gaat de vrouw gewoon dood, en de man op hoge poten naar allelei hippiecommissies. Want cultuur, daar moet je respect voor hebben.
ff een bron dat dat moet...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef VatosLoco het volgende:
De wachtkamer van een dokter is een publieke ruimte, in een publieke ruimte dien je ten alle tijden identificeerbaar te zijn, geen bivakmuts dus ook geen boerka, slotje graag
Je vooroordelen liggen al klaar zie ikquote:
Daar gaat dit topic niet over, dus nee. Maar als je het over gelijke behandeling hebt moet mevrouw de Moslima netjes haar mond houden, en als ze dan toch haar mondje open wil doen kan ze het beter eens hebben over haar positie in de islamitische maatschappij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Dáár zouden al die PVV-fans in dit topic zich druk over moeten maken. Dat mannen hun echtgenotes de goede zorg ontnemen.
Ah, daar is de PVV weer, aan de haren erbij gesleeptquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Dáár zouden al die PVV-fans in dit topic zich druk over moeten maken. Dat mannen hun echtgenotes de goede zorg ontnemen.
Precies, zou mooi zijn als de bakker ofzo dadelijk ook Burka's gaat weigerenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:29 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
De arts had nu inderdaad zijn beroep gewoon moeten uitoefenen. Maar die burka's moeten gauw verboden worden. Maar dat moet natuurlijk op een ander niveau gebeuren,
geef eens een bron waarin staat dat het kind diarree heeft en niet meer drinktquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Pfoe, "mijn kind heeft diarree en drinkt niet"...
Nee, daar is echt nog extra uitleg bij nodig.
Hij weigerde de patient ook niet, hij verzocht de moeder, die geen patient was, buiten te blijven.
De vader sprak schijnbaar gewoon nederlands. Storm in een glas moslimwater dus
Ja hoor, vader was welkom met kind.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
ok maar hij heeft dus gewoon behandeld en vindt burka's kut. prima toch?
Het gaat erom dat wat voor de 1 acceptabel is, dat nog niet wil zeggen dat het voor de ander normaal is. Als iemand besluit om in een andere cultuur te gaan wonen, dan is het niet meer normaal dat je daaraan aanpast, dat betekend niet dat je eigen cultuur hoeft af te zweren, maar wel dat je schikt naar de daar geldende fatsoensnormen, in Nederland is dat, dat je tijdens een gesprek iemand aankijkt en je gezicht toont. Deze vrouw is kennelijk niet bereid om zich maar enigzins aan te passen, wie is hier dan asociaal bezig?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doet je geloof niet. Niet puur "for the sake of the argument" met niet bestane zaken en hypotheses aankomen..²
Anderen van labeltjes plakken beschuldigen, maar het zelf net zo hard doen. En ze hebben het zelf niet eens door vaak.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, daar is de PVV weer, aan de haren erbij gesleept
Nee, ik begin over gelijke behandeling. Dezelfde gelijke behandeling die genoemd wordt in de OP. Dat jij niet kan lezen is niet mijn probleem, gans.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je begint er toch zelf over, eend.
Fatsoensnormen zijn geen wetten. En dokters moeten ook onfatsoenlijke mensen helpen. Omdat fatsoen subjectief is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wat voor de 1 acceptabel is, dat nog niet wil zeggen dat het voor de ander normaal is. Als iemand besluit om in een andere cultuur te gaan wonen, dan is het niet meer normaal dat je daaraan aanpast, dat betekend niet dat je eigen cultuur hoeft af te zweren, maar wel dat je schikt naar de daar geldende fatsoensnormen, in Nederland is dat, dat je tijdens een gesprek iemand aankijkt en je gezicht toont. Deze vrouw is kennelijk niet bereid om zich maar enigzins aan te passen, wie is hier dan asociaal bezig?
Deze vrouw dus. Ze zette haar geloof voor het belang van het kind.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wat voor de 1 acceptabel is, dat nog niet wil zeggen dat het voor de ander normaal is. Als iemand besluit om in een andere cultuur te gaan wonen, dan is het niet meer normaal dat je daaraan aanpast, dat betekend niet dat je eigen cultuur hoeft af te zweren, maar wel dat je schikt naar de daar geldende fatsoensnormen, in Nederland is dat, dat je tijdens een gesprek iemand aankijkt en je gezicht toont. Deze vrouw is kennelijk niet bereid om zich maar enigzins aan te passen, wie is hier dan asociaal bezig?
Gast, kijk eerst eens wat ik quote voor je wat uit je keel schijt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:39 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Fatsoensnormen zijn geen wetten. En dokters moeten ook onfatsoenlijke mensen helpen. Omdat fatsoen subjectief is.
Die arts zette zijn politieke/religieuze voorkeur voor het belang van het kind, omdat informatie van de moeder nuttig zou kunnen zijn tijdens dat spreekuur. Zeker wanneer het een pasgeborene betreft. Moet zo'n moeder dat maar slikken?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze vrouw dus. Ze zette haar geloof voor het belang van het kind.
Bladzijde terug:quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef montier het volgende:
[..]
geef eens een bron waarin staat dat het kind diarree heeft en niet meer drinkt
Niqaad weigeren = politieke/religieuze voorkeur?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Die arts zette zijn politieke/religieuze voorkeur voor het belang van het kind, omdat informatie van de moeder nuttig zou kunnen zijn tijdens dat spreekuur. Zeker wanneer het een pasgeborene betreft. Moet zo'n moeder dat maar slikken?
Het lijkt me vrij belangrijk om de moeder er bij te hebben wanneer een baby diarree heeft. Als die baby aan de borst zit, moet je weten wat die moeder heeft gegeten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Bladzijde terug:
De vrouw maakte zich zorgen, omdat haar zoontje diarree had en al urenlang niet wilde drinken. De arts zei dat haar man binnen mocht komen, maar dat hij iemand in een boerka weigerde te helpen.
Dat geeft hij als reden op, volgens de vrouw.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Niqaad weigeren = politieke/religieuze voorkeur?
Natuurlijk zegt die vrouw dat, die trekt het meteen op racisme en discriminazi.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat geeft hij als reden op, volgens de vrouw.
Zo'n moeder- is gestoord en moet uit het ouderlijk gezag worden gezet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Die arts zette zijn politieke/religieuze voorkeur voor het belang van het kind, omdat informatie van de moeder nuttig zou kunnen zijn tijdens dat spreekuur. Zeker wanneer het een pasgeborene betreft. Moet zo'n moeder dat maar slikken?
WAARHEIDquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Zo'n moeder- is gestoord en moet uit het ouderlijk gezag worden gezet.
Ik denk namelijk niet dat de mensen in Nederland democratisch gesproken willen dat dit soort wandelende campings hun idealogie van verstoppertje spelen doorgeven aan hun kroost, zodoende denk ik aan uit huis plaatsing.
En dan was het handig geweest als ze dat ding had afgezet. Als ze zegt dat ze niks bijzonders heeft gegeten maar wel een rare uitslag in haar gezicht heeft die de arts opvalt? Die aanwijzing naar een oorzaak blijft dan onopgemerkt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij belangrijk om de moeder er bij te hebben wanneer een baby diarree heeft. Als die baby aan de borst zit, moet je weten wat die moeder heeft gegeten.
Dan had die arts dat moeten zeggen ipv: burka's mot ik nietquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
WAARHEID![]()
[..]
En dan was het handig geweest als ze dat ding had afgezet. Als ze zegt dat ze niks bijzonders heeft gegeten maar wel een rare uitslag in haar gezicht heeft die de arts opvalt? Die aanwijzing naar een oorzaak blijft dan onopgemerkt.
Niet dus, want hij drinkt niet, dat is het probleemquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij belangrijk om de moeder er bij te hebben wanneer een baby diarree heeft. Als die baby aan de borst zit, moet je weten wat die moeder heeft gegeten.
Zijn dit de zgn. Nederlandse fatsoensnormen zoals je dit te pas en te onpas roept? Ik pas.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast, kijk eerst eens wat ik quote voor je wat uit je keel schijt.
je bedoelt dat ze eigenlijk naar jouw indoctrine moeten geloven...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Zo'n moeder- is gestoord en moet uit het ouderlijk gezag worden gezet.
Ik denk namelijk niet dat de mensen in Nederland democratisch gesproken willen dat dit soort wandelende campings hun idealogie van verstoppertje spelen doorgeven aan hun kroost, zodoende denk ik aan uit huis plaatsing.
Dan heeft hij de infectie opgelopen vóórdat hij niet meer drinkt, bedoel ik.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet dus, want hij drinkt niet, dat is het probleem![]()
Of denk je dat er hamburgers uit die tiet komen.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn dit de zgn. Nederlandse fatsoensnormen zoals je dit te pas en te onpas roept? Ik pas.²
Jouw woordkeuze doet mij aan deze man denken:quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.
Misschien wilde ze de blauwe plekken niet laten zien van het zoveelste pak slaag van haar man, die haar verantwoordelijk houdt voor de diarree van zijn gebroed.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
WAARHEID![]()
[..]
En dan was het handig geweest als ze dat ding had afgezet. Als ze zegt dat ze niks bijzonders heeft gegeten maar wel een rare uitslag in haar gezicht heeft die de arts opvalt? Die aanwijzing naar een oorzaak blijft dan onopgemerkt.
Deze termen passen wel goed bij het ongemak van het patientje.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn dit de zgn. Nederlandse fatsoensnormen zoals je dit te pas en te onpas roept? Ik pas.²
het ziet er niet uit zo'n niqaab, word ook tijd dat dat bij de wet word verboden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Nepthys het volgende:
Voor de volledigheid hier nog het AD-artikel (met foto!).
Overigens zie ik nergens iets staan over het Nederlands van haar man.
ze heeft gelijk maar ze moet zichzelf ook afvragen of ze met haar achterlijke geloof hier wel in een westerse samenleving thuis hoort.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lees louter valide argumenten van de Islamitische girl in kwestie. En die arts met zijn continue veranderende mening is niet serieus te nemen.²
Ik zie niets staan over het toch nog geholpen worden door de arts. Ze zijn naar een andere arts gegaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Nepthys het volgende:
Voor de volledigheid hier nog het AD-artikel (met foto!).
Overigens zie ik nergens iets staan over het Nederlands van haar man.
Als ze zelf al geen fundamentalist was, heeft ze altijd jouw nog om iedere regel precies na te leven.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef RAVW het volgende:
Sinds wanneer mag een Moslima behandeld worden door een mannelijke arts![]()
Die moslima hoefde niet behandeld te worden, maar haar zoontje.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef RAVW het volgende:
Sinds wanneer mag een Moslima behandeld worden door een mannelijke arts![]()
Dat vind ik raar wel klagen over haar boerka maar verder niets ..
hypocriet wel nee ..
Moeten we nu ook nog rekening houden met alle stromingen uit dit geloof? De ene keer wél een mannelijk arts, de andere keer weer niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:04 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als ze zelf al geen fundamentalist was, heeft ze altijd jouw nog om iedere regel precies na te leven.
Volgens mij betekent moslims zijn sowieso niet dat het verboden is om naar een mannelijke arts te gaan als vrouw, alleen in bepaalde stromingen is dat zo.
Toch gaat het zo momenteel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef Stuart het volgende:
Ik zou haar ook weigeren om moverende redenen. Ik zie het verschil ook niet. Waarom mag een arts haar niet weigeren maar mogen vrouwelijke moslima wel een arts weigeren? I don't think so!
Dat vind ik inderdaad een goede vraag.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef Stuart het volgende:
Waarom mag een arts haar niet weigeren maar mogen vrouwelijke moslima wel een arts weigeren?
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik verzet me ertegen en spreek me ertegen uitquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch gaat het zo momenteel.
Die vrouw gaat gelijk krijgen en de arts krijgt een fikse reprimande, let maar op.
Nederland anno 2009.
Of een kerel met een granatenvestquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:24 schreef Barwurz het volgende:
Wie zegt dat de moeder onder dat tafellaken zat en niet een tante of een oma???
dat is ook heel krom...quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef Stuart het volgende:
Ik zou haar ook weigeren om moverende redenen. Ik zie het verschil ook niet. Waarom mag een arts haar niet weigeren maar mogen vrouwelijke moslima wel een arts weigeren? I don't think so!
Zo is hetquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:27 schreef montier het volgende:
[..]
als een moslima een mannelijke arts weigerd vanwege haar geloof dan mag ze van mij ook kapot gaan als ze zo daadkrachtig in haar standpunten is
De arts heeft een eed afgelegd ieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef Stuart het volgende:
Juist! Hoge boetes dienen te worden gegeven op het dragen van dit soort zooiquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:31 schreef Gia het volgende:
Ze zouden die tenten gewoon in het geheel moeten verbieden. Een hoofddoekje, of een hijab in de vrije tijd of waar het is toegestaan, heb ik niet zo'n probleem mee. Maar een boerka of niqaab gaat me te ver. Als ze dat in huis willen dragen, prima, maar niet in het openbaar.
Gewoon ter plekke strippen!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:32 schreef Stuart het volgende:
[..]
Juist! Hoge boetes dienen te worden gegeven op het dragen van dit soort zooi
Dat soort 'mensen' (nou ja, het zijn eigenlijk helemaal geen mensen) doen wat ze willen al zijn ze hier ooit als gast gekomenquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:43 schreef JohnDope het volgende:
Wat ook wel weer zo is, dat wanneer een moslimvrouw een mannelijke dokter weigert dat dat allemaal maar moet kunnen, maar als het omgedraaid is, staat de linkse kerk op de achterste benen. Hoe bedoel je hypocriet.
Oh nee! Mensen die doen wat ze willen!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat soort 'mensen' (nou ja, het zijn eigenlijk helemaal geen mensen) doen wat ze willen al zijn ze hier ooit als gast gekomen
In het geval de vrouw patiënt was en niet het kind. Hoe zie je dat voor je met een burka tot de grond?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
De arts heeft een eed afgelegd ieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc.
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd de keuze welke behandelend arts je wilt. Je kunt als vrouw kiezen voor een vrouwelijke arts, niks mis mee. Maar wanneer je met spoed naar het ziekenhuis moet, vind ik niet dat men kan eisen dat die vrouwelijke arts om dit soort redenen van haar etentje wordt weggeroepen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:43 schreef JohnDope het volgende:
Wat ook wel weer zo is, dat wanneer een moslimvrouw een mannelijke dokter weigert dat dat allemaal maar moet kunnen, maar als het omgedraaid is, staat de linkse kerk op de achterste benen. Hoe bedoel je hypocriet.
Dan word er gebruik gemaakt van een wichelroede.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In het geval de vrouw patiënt was en niet het kind. Hoe zie je dat voor je met een burka tot de grond?
Bestaat dat verbod?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon ter plekke strippen!![]()
Zonder gekkigheid, het is gewoon verboden om met een volledig bedekt gezicht/hoofd over straat te gaan. Ik zie niet in waarom een moslima dat dan wel zou moeten mogen.
Dat zijn puur formaliteiten die niets zeggen over de arts. Onzin in feite als je het mij vraagt en zeker niet meer van deze tijd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
De arts heeft een eed afgelegd ieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc.
En terecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch gaat het zo momenteel.
Die vrouw gaat gelijk krijgen en de arts krijgt een fikse reprimande, let maar op.
Nederland anno 2009.
Dit soort reacties vind ik 'eng'quote:
Yeah right.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat zijn puur formaliteiten die niets zeggen over de arts. Onzin in feite als je het mij vraagt en zeker niet meer van deze tijd.
Dus nu zeg je in feite dat de vrouwelijke moslima's die artsen weigeren gelijk hebben?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef Stuart het volgende:
Ik toon respect voor mijn medemens en verstop mij niet achter een stinkende burka!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Yeah right.
Ik wil jou wel eens horen als je niet geholpen wordt omdat jouw uiterlijk/religie/politieke voorkeur de dokter niet aan staat.
Leer lezen, ik heb nergens gezegd dat die vrouwen mannelijke artsen mogen weigeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moeten we nu ook nog rekening houden met alle stromingen uit dit geloof? De ene keer wél een mannelijk arts, de andere keer weer niet.
Wat een gedoe.
Als zij gelijk hebben (en dat hebben ze in de ogen van links NL), dan heeft de arts in deze kwestie dus ook gelijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus nu zeg je in feite dat de vrouwelijke moslima's die artsen weigeren gelijk hebben?
Dat we hen als voorbeeld moeten nemen of zo?
Dat is subjectief.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik toon respect voor mijn medemens en verstop mij niet achter een stinkende burka!
Mijn overgroot opa zei altijd: het maakt echt niet uit welke dokter je kiest, want het zijn allemaal "fietsenmakers" (tegenwoordig heet dat "autoverkopers").quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd de keuze welke behandelend arts je wilt. Je kunt als vrouw kiezen voor een vrouwelijke arts, niks mis mee. Maar wanneer je met spoed naar het ziekenhuis moet, vind ik niet dat men kan eisen dat die vrouwelijke arts om dit soort redenen van haar etentje wordt weggeroepen.
In geval van nood moet je het maar doen met de arts die dan dienst heeft.
Is die eed nog wat waard tegenwoordigquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:
Dat laatste vermoed ik, helaas.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het kind had diarrhee en dronk niet, dat is genoeg informatie voor een arts om een diagnose te stellen .
Als ze zo graag mee naar binnen was gegaan had ze even haar burka uit kunnen doen toch? Het kind gaat toch vóór?
Of is mevrouw een klein beetje publiciteitsgeil en gaat ze dit helemaal uitmelken en en passant die dokter kapot maken?
Nee. Als het over borstvoeding gaat lijkt het me wel nuttig dat de vrouw aanwezig is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het kind had diarrhee en dronk niet, dat is genoeg informatie voor een arts om een diagnose te stellen .
Waarom? Omdat het de persoonlijke voorkeur is van de dokter?quote:Als ze zo graag mee naar binnen was gegaan had ze even haar burka uit kunnen doen toch?
Ja en de arts maakt misbruik van zijn macht. Het zou wat zijn zeg als patiënten (of ouders van zieke baby's) zich in de raarste bochten moeten wringen om een arts te pleasen, zonder enige medische reden.quote:Het kind gaat toch vóór?
Tja, ze staat wel in haar recht.quote:Of is mevrouw een klein beetje publiciteitsgeil en gaat ze dit helemaal uitmelken en en passant die dokter kapot maken?
Natuurlijk! Ik zal me altijd verzetten tegen dit soort idioot gedragquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:05 schreef JohnDope het volgende:
Dit topic is al de zoveelste herhaling van de zoveelste herhaling en toch blijven jullie er iedere keer weer in reageren.
Waarom? Ze hoeft dat toch niet te laten zien aan die dokter? Als haar man dat aan de dokter vertelt begrijpt hij het ook wel hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee. Als het over borstvoeding gaat lijkt het me wel nuttig dat de vrouw aanwezig is.
[..]
Waarom? Omdat het de persoonlijke voorkeur is van de dokter?
[..]
Ja en de arts maakt misbruik van zijn macht. Het zou wat zijn zeg als patiënten (of ouders van zieke baby's) zich in de raarste bochten moeten wringen om een arts te pleasen, zonder enige medische reden.
[..]
Tja, ze staat wel in haar recht.
De gewone man met de pet moet echter niet denken dat het medisch tuchtcollege ook maar misschien een berispend vingertje op zal heffen als een arts vanwege een fout iemand levenslang invalideert. Laat staan dat die arts hier excuus over aanbiedt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
O, ik verwacht niet anders dan dat ze zal proberen hier een slaatje uit te slaan. En het zal nog wel lukken ook ben ik bang
Nee, dat verbod bestaat niet. En gemeenten hebben daar niks over te zeggen.quote:
Zijn advocaten een hoax, volgens jou? Ik vraag het met zomaar af, met die stroom aan feitelijke onjuistheden van je in dit topic.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
De gewone man met de pet moet echter niet denken dat het medisch tuchtcollege ook maar misschien een berispend vingertje op zal heffen als een arts vanwege een fout iemand levenslang invalideert. Laat staan dat die arts hier excuus over aanbiedt.
Nee, maar dit is een moslima, die zijn speciaal en moeten met fluwelen handschoentjes behandeld worden.
En nogmaals, die arts zát fout, maar om het zover door te drijven slaat werkelijk nergens op.
Er zijn er maar weinig die dat beweren. Zelfs die arts vindt dat, bij nader inzien, niet. Anders had hij geen excuus aangeboden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:23 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar ik zie het al, van de 'Islam-critici' kunnen we ook verwachten dat moeders van hun baby gescheiden worden als de moeder op bezoek komt bij de dokter. Want de baby is de patiënt, niet de moeder.
Ja hoor.
Helemaal kapot maken. Waar zie je dat? Als een patiënt een klacht heeft over de arts, moet ze dan eigenlijk naar een andere organisatie?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn er maar weinig die dat beweren. Zelfs die arts vindt dat, bij nader inzien, niet. Anders had hij geen excuus aangeboden.
Waar ik het niet mee eens ben is dat deze vrouw om zo'n akkefietje zo'n arts liefst helemaal kapot maakt. Is dat het nou waard? Als hij nu werkelijk blijft volhouden dat hij vrouwen met boerka niet in zijn behandelkamer wil hebben, heeft ze nog een punt, maar hier is de arts al op terug gekomen.
Maar gewoon doorzeuren. Zielig mens.
Niet nodig, als ze het doek scheidt van haar lichaam en fatsoenlijke kledij aandoet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:23 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar ik zie het al, van de 'Islam-critici' kunnen we ook verwachten dat moeders van hun baby gescheiden worden als de moeder op bezoek komt bij de dokter. Want de baby is de patiënt, niet de moeder.
Ja hoor.
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-2996599-p-3.htmlquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
Of is mevrouw een klein beetje publiciteitsgeil en gaat ze dit helemaal uitmelken en en passant die dokter kapot maken?
Pardon? Ik heb het zelf meegemaakt. Zit door een medische fout in de WAO. En geen enkel woord van excuus van de arts. Een schadevergoeding? Ja, maar een lachertje. De 30 % inkomsten die ik levenslang moet missen worden niet vergoed. Het is afgekocht met een schijntje. De arts is overigens wel ontslagen, maar vanwege andere voorvallen. Het hele maatschap is hier destijds ontslagen, allemaal met een gouden handdruk. Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zijn advocaten een hoax, volgens jou? Ik vraag het met zomaar af, met die stroom aan feitelijke onjuistheden van je in dit topic.
Want het gaat echt nergens over. Als een arts een fout maakt, heb je daar gewoon advocaten voor die de schade kunnen verhalen. Net zo goed voor jan met de pet als voor deze mevrouw. Als je wilt beweren dat dat ineens niet het geval is, prima. Lekker offtopic allemaal ook.
Want fatsoenlijke kledij bij de dokter is nodig omdat? Gaan we volgend jaar tokkies in trainingspak weigeren? Jaar erop mensen met een baard? Jaar daarop weer een andere groep?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:30 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Niet nodig, als ze het doek scheidt van haar lichaam en fatsoenlijke kledij aandoet.
Zolang het geen burka is, is het goed.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Want fatsoenlijke kledij bij de dokter is nodig omdat? Gaan we volgend jaar tokkies in trainingspak weigeren? Jaar erop mensen met een baard? Jaar daarop weer een andere groep?
En daarnet al pontificaal in Editie NL, die zet deze zaak wel door hoor. Ze gaan proberen te bemiddelen, maar denk zomaar dat mevrouw daar geen genoegen mee neemt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn er maar weinig die dat beweren. Zelfs die arts vindt dat, bij nader inzien, niet. Anders had hij geen excuus aangeboden.
Waar ik het niet mee eens ben is dat deze vrouw om zo'n akkefietje zo'n arts liefst helemaal kapot maakt. Is dat het nou waard? Als hij nu werkelijk blijft volhouden dat hij vrouwen met boerka niet in zijn behandelkamer wil hebben, heeft ze nog een punt, maar hier is de arts al op terug gekomen.
Maar gewoon doorzeuren. Zielig mens.
Ze kan terecht bij de werkgever van die arts, de huisartsenpost. Het CGB is ook al niet meer nodig, want de arts heeft al toegegeven dat hij fout zat.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:30 schreef Bowlingbal het volgende:
Als een patiënt een klacht heeft over de arts, moet ze dan eigenlijk naar een andere organisatie?
Ah, kijk eens. Je krijgt 70% van je salaris dus.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Ik heb het zelf meegemaakt. Zit door een medische fout in de WAO. En geen enkel woord van excuus van de arts. Een schadevergoeding? Ja, maar een lachertje. De 30 % inkomsten die ik levenslang moet missen worden niet vergoed. Het is afgekocht met een schijntje. De arts is overigens wel ontslagen, maar vanwege andere voorvallen. Het hele maatschap is hier destijds ontslagen, allemaal met een gouden handdruk. Dat dan weer wel.
Nee, ik weet echt wel waar ik over praat. Ik zou het schandalig vinden als het medisch tuchtcollege om zo'n akkefietje deze arts een berisping geeft. Hij heeft zijn fout al toegegeven en zijn verontschuldigingen aangeboden. Wat wil dat mens nog meer? Schadevergoeding? Zij heeft geen schade.
Dan moet ze dat eerst allemaal aan d'r man vertellen? Wat omslachtig.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom? Ze hoeft dat toch niet te laten zien aan die dokter? Als haar man dat aan de dokter vertelt begrijpt hij het ook wel hoor.
De volgende keer vindt een dokter piercings onfatsoenlijk. Of dan is de kleur van de kleren verkeerd. Ik noem maar wat.quote:Nee, heeft niets met voorkeur te maken, wel met het niet zíen wie je voor je hebt.
Even de burka uit is 'in de raarste bochten wringen'? Al laat ze maar even haar gezicht zien.
O, ik verwacht niet anders dan dat ze zal proberen hier een slaatje uit te slaan. En het zal nog wel lukken ook ben ik bang
Omdat het een helemaal niets met het ander te maken heeft.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:35 schreef joers1 het volgende:
Simpele vraag: waarom mag een moslima wél een vrouwelijke arts eisen en mag een arts niet weigeren een "burka" te helpen??
Gevalletje "Meten met twee maten"???? (zoals zo vaak bij mensen die zich gediscrimineerd voelen)
Oh ja hoor, straks nog een schuimbekkende Spong en wat interviews met Pauw en Witteman en de Islamitische medemens heeft weer een rel gevonden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En daarnet al pontificaal in Editie NL, die zet deze zaak wel door hoor. Ze gaan proberen te bemiddelen, maar denk zomaar dat mevrouw daar geen genoegen mee neemt.
dat is jouw meningquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Omdat het een helemaal niets met het ander te maken heeft.
Ze is uiteindelijk niet geweigerd. De arts gaf al toe dat hij fout gehandeld had. Tjonge, ze mag in haar handen wringen dat die arts dat toegaf. Dat is op zich al uniek.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Want fatsoenlijke kledij bij de dokter is nodig omdat? Gaan we volgend jaar tokkies in trainingspak weigeren? Jaar erop mensen met een baard? Jaar daarop weer een andere groep?
Een feitelijke constatering, gezien een arts en een patiënt elk een andere positie hebben.quote:
precies. en ik denk dan ook niet dat het hele verhaal compleet is. ik zal hem naar eer en geweten verbeelden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
het zijn allebei mensen die mogen eisen en weigeren!! Heel simpel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een feitelijke constatering, gezien een arts en een patiënt elk een andere positie hebben.
Juist, discriminatie en een nationale rel is geboren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. en ik denk dan ook niet dat het hele verhaal compleet is. ik zal hem naar eer en geweten verbeelden.
die arts had de vrouw geholpen als zij ziek zou zijn, dat staat in de voorschriften om arts te worden.
al had ze een mantelkap, boerka, niekaap, keppel, carnavalspruik etc. hij had haar zo goed en kwaad als het is willen genezen. nu komt ineens een gillende moslima in boerka binnengesneld en begint de man te instrueren op arabisch/islamitische wijze, dus keihard commanderend. hij wordt zenuwachtig van de verschijning met veel woorden zonder een gezicht en zegt dat ze buiten moet wachten. haar rustige man mag er bij blijven. mevrouw gooit het op haar boerka en de circel is rond.
Daar denkt links NL helaas heel anders overquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:41 schreef joers1 het volgende:
[..]
het zijn allebei mensen die mogen eisen en weigeren!! Heel simpel
als we er van uit gaan dat de vrouw liegt dan kunnen we dit topic wel gelijk sluitenquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mevrouw gooit het op haar boerka en de circel is rond.
dan stuur je linksNL maar een PM, ik ken die hele user nietquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:41 schreef Stuart het volgende:
[..]
Daar denkt links NL helaas heel anders over
Dat is dan misschien jouw mening, maar tegelijkertijd feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:41 schreef joers1 het volgende:
[..]
het zijn allebei mensen die mogen eisen en weigeren!! Heel simpel
quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
als we er van uit gaan dat de vrouw liegt dan kunnen we dit topic wel gelijk sluiten
je zegt dat die man zei: ga maar even buiten wachtenquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
liegt? ze ziet het anders, dat is geen liegen, anders kon de islam wel opdoeken. lees het nog een keer. en dan nog een keer.
Wie was de patiënt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat is dan misschien jouw mening, maar tegelijkertijd feitelijk onjuist.
Een arts heeft geen patiënten te weigeren. Dat is de basis van het beroep van een arts.
Het idee van zo'n eed is overigens pas 1600 jaar oud, dus misschien dat jij het dan beter weet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates
Hij weigerde toch ook niet de patient-het zoontje-te behandelen? Hij nodigde de vader uit om mee te gaan naar de behandelkamer.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een arts heeft geen patiënten te weigeren. Dat is de basis van het beroep van een arts.
Het idee van zo'n eed is overigens pas 1600 jaar oud, dus misschien dat jij het dan beter weet.
Theoretisch heb je je gelijk, máár......we leven in een (nog) NIET-moslim-land (gelukkig!!) en normen en waarden die HIER gelden ZOUDEN door iedereen die hier KOMT wonen gaccepteerd moeten worden. Een moslima die een burka draagt, weigert zich kennelijk neer te leggen bij de hier geldende fatsoensnormen van elkaar aankijken en hand schudden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
tijdens geïrriteerdheid zeg je soms dingen die je niet zo bedoeld.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
je zegt dat die man zei: ga maar even buiten wachten
terwijl zij zegt dat de man zei: ik help geen mensen met een boerka.
dan zou ze liegen.
Die nuancering rijmt niet helemaal met dit:quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij weigerde toch ook niet de patient-het zoontje-te behandelen? Hij nodigde de vader uit om mee te gaan naar de behandelkamer.
Die vrouw was de patient niet.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
je zegt dat die man zei: ga maar even buiten wachten
terwijl zij zegt dat de man zei: ik help geen mensen met een boerka.
dan zou ze liegen.
Nee, maar het is toch de moeder!!!!quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij weigerde toch ook niet de patient-het zoontje-te behandelen? Hij nodigde de vader uit om mee te gaan naar de behandelkamer.
Precies! Die koos er bewust voor zich te verstoppen achter haar enorme zwarte doek.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat zij aanvankelijk wat verkeerd deed.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tijdens geïrriteerdheid zeg je soms dingen die je niet zo bedoeld.
stel je voor dat een roodharige jongen met sproeten naast je zit op het bankje van een perron, tijdens het wachten op een trein. en hij kijkt je aan en spuugt af en toe tegen je kaak. dan sta jij ook op en schreeuwt: "hey gingerkid, stop met fucking spugen, vieze rooie vuurtoren!`
is dat "diescriminasie" en racisme?
Dus de vader weet niks en word door de moeder onwetend gehouden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, maar het is toch de moeder!!!!
Ze weet immers meer dan de man.
Rood haar hebben is geen geloof, dus dan is het niet erg als je daarop scheldt.....zoiets.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tijdens geïrriteerdheid zeg je soms dingen die je niet zo bedoeld.
stel je voor dat een roodharige jongen met sproeten naast je zit op het bankje van een perron, tijdens het wachten op een trein. en hij kijkt je aan en spuugt af en toe tegen je kaak. dan sta jij ook op en schreeuwt: "hey gingerkid, stop met fucking spugen, vieze rooie vuurtoren!`
is dat "diescriminasie" en racisme?
Naar analogie met de eed van Hippocrates handelen burkadragende moslima's in strijd met deze eed.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, doei.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Precies! Die koos er bewust voor zich te verstoppen achter haar enorme zwarte doek.
Dat is niet zo gek hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:52 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dus de vader weet niks en word door de moeder onwetend gehouden.
Wow.
nee, want we kennen alleen de kant van de gillende boerkamuts.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat zij aanvankelijk wat verkeerd deed.
Hoever reikt je fantasie pietje?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, doei.
Straks krijgen we artsen die zeggen "je kiest er bewust voor om met mannen naar bed te gaan, dus ik ga je niet helpen"
Jouw normen en waarden zijn niet de normen en waarden van een andere Nederlander.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:49 schreef joers1 het volgende:
[..]
Theoretisch heb je je gelijk, máár......we leven in een (nog) NIET-moslim-land (gelukkig!!) en normen en waarden die HIER gelden ZOUDEN door iedereen die hier KOMT wonen gaccepteerd moeten worden. Een moslima die een burka draagt, weigert zich kennelijk neer te leggen bij de hier geldende fatsoensnormen van elkaar aankijken en hand schudden.
We zouden dan niet moeten accepteren dat een moslim(a) een vrouwelijke/mannelijke arts kán eisen. Ze neemt maar wat er beschikbaar is en anders heeft ze pech!
Mag jij feitelijk onjuist noemen, maar er is feitelijk in ons land wel meer onjuist.....en toch laten we het allemaal toe
Wat heeft dat in vredesnaam met het dragen van een burka te makenquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, doei.
Straks krijgen we artsen die zeggen "je kiest er bewust voor om met mannen naar bed te gaan, dus ik ga je niet helpen"
Het gaat om de vraag of het mogelijk is om je beroep uit te kunnen oefenen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, doei.
Daar kan ik ook niets aan doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, want we kennen alleen de kant van de gillende boerkamuts.
Dan begrijp ik nu waarom je zo reageert.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek hoor.
Sommige vaders staan nogal buiten het gezin.
Mijn vader had je ook niet naar alle details moeten vragen doen ik baby was.
maar het is wel nog meer een ras (genetisch gezien) dan moslims die de verkeerde kant van islam aanhangen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Rood haar hebben is geen geloof, dus dan is het niet erg als je daarop scheldt.....zoiets.
Flikker jij eens op, waar sta jij eigenlijk voor? Heb je uberhaupt enig idee waarom deze vrouwen gekleed gaan? Of dacht je dat deze vrouwen ECHT zo door het leven willen. Deze vrouwen gaan zo door het leven omdat hun man en familie dat eist, NIET omdat ze dat vrijwillig doen. Met figuren als jou hebben we inderdaad binnen 20 jaar de sharia in Nederland, en geloof me jij bent dan als eerste de pineut, en dan wil ik je nog wel eens horen zeggen: "Hey Islam is toch vrede", nou ik zal je uit de droom helpen vriend, de islam is nooit "vredig" geweest tegenover andere geloven, maar goed, knuffel ze maar lekker, over 20 jaar ben jij hun slaaf, ik zal het in ieder geval niet zover laten komen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, doei.
Zou ze zo een camping op mogen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:14 schreef zoalshetis het volgende:
net zoals wij moeten wennen aan wandelende tenten in nederland, moeten die tenten niet raar opkijken dat niet iedereen in nederland deze tenten accepteert.
Ah, niet voor "Nederland", volgens jou blijkbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flikker jij eens op, waar sta jij eigenlijk voor?
Sommige wel, sommige niet.quote:Heb je uberhaupt enig idee waarom deze vrouwen gekleed gaan? Of dacht je dat deze vrouwen ECHT zo door het leven willen. Deze vrouwen gaan zo door het leven omdat hun man en familie dat eist, NIET omdat ze dat vrijwillig doen.
Islam is vrede noch terreur.quote:Met figuren als jou hebben we inderdaad binnen 20 jaar de sharia in Nederland, en geloof me jij bent dan als eerste de pineut, en dan wil ik je nog wel eens horen zeggen: "Hey Islam is toch vrede", nou ik zal je uit de droom helpen vriend, de islam is nooit "vredig" geweest tegenover andere geloven, maar goed, knuffel ze maar lekker, over 20 jaar ben jij hun slaaf, ik zal het in ieder geval niet zover laten komen.
pietje gaat je dat zo vertellen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:02 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Waarom heet een tafelkleed burka?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
Mijn vader had je ook niet naar alle details moeten vragen doen ik baby was.
Omdat dat is wat je dan krijgt wanneer artsen de wet niet hoeven volgen en hun eigen smaak mogen volgen qua afwijzen van patiënten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft dat in vredesnaam met het dragen van een burka te maken
Nee deze man stelt gewoon een grens aan waar het onbetamelijke word overschreden, juridisch mag hij dan wel in overtreding zijn, moreel staat hij volledig in zijn recht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat dat is wat je dan krijgt wanneer artsen de wet niet hoeven volgen en hun eigen smaak mogen volgen qua afwijzen van patiënten.
Overal antwoord op, behalve over de kern van de zaak.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en móet je eens kijken wat er van je geworden is!
Christendom is dan ook geen islam, he.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:04 schreef raptorix het volgende:
Je hebt aardige christenen en onaardige christenen, maar ik heb ze nog niet met vliegtuigen wolkenkrabbers in zien vliegen, echt mensen als jou zijn zo naieef, droom lekker verder, raad me raden, je woont in een dorp?
Het "onbetamelijke" nog wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee deze man stelt gewoon een grens aan waar het onbetamelijke word overschreden, juridisch mag hij dan wel in overtreding zijn, moreel staat hij volledig in zijn recht.
hij gaat straks zo hard huilen om wat zijn standpunt nu is. maar dan is het zoals gewoonlijk met links, veel te laat. mensen die vanuit valse positiviteit altijd denken het gelijk aan hun kant te hebben en ondertussen socialistisch zijn, kunnen niet langer voortbestaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:06 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Overal antwoord op, behalve over de kern van de zaak.
Ontbreken van de vader in de opvoeding.
Ja erg he fatsoen tonen voor het land waar je opgenomen bent, stel je eens voor dat je ook maar 1 millimeter zou aanpassen, laat me raden, je werkt in de sociale hulpverlening of een andere softe sector?quote:
Wat jij "het land" noemt, is mijn Nederland niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja erg he fatsoen tonen voor het land waar je opgenomen bent, stel je eens voor dat je ook maar 1 millimeter zou aanpassen, laat me raden, je werkt in de sociale hulpverlening of een andere softe sector?
zullen we het democratisch doen dan, nu het nog kan? referendum over de islam en hun randverschijnselen? je kent zwitserland?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het "onbetamelijke" nog wel.
Wat jij moreel goed vindt, vind ik weer moreel slecht. En omgekeerd.
Dus jij vind het de normaalste zaak dat als je met je kind naar de dokter gaat dat je met een tafelkleed over je hoofd zo iemand benaderd?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat jij moreel goed vindt, vind ik weer moreel slecht. En omgekeerd.
Weet ik veel, moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus jij vind het de normaalste zaak dat als je met je kind naar de dokter gaat dat je met een tafelkleed over je hoofd zo iemand benaderd?
Wat jij Nederland bestaat over 20 jaar niet meer met mensen als jou, dan loopt jou vriendin ook verplicht met een tafellaken over haar kop.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat jij "het land" noemt, is mijn Nederland niet.![]()
Alsof jij monopolie hebt op de term "Nederland".
Goed ideequote:Op dinsdag 29 december 2009 19:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zullen we het democratisch doen dan, nu het nog kan? referendum over de islam en hun randverschijnselen?
Heb ik over 20 jaar eindelijk een vriendin???quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat jij Nederland bestaat over 20 jaar niet meer met mensen als jou, dan loopt jou vriendin ook verplicht met een tafellaken over haar kop.
correctie: dan ben jij nog steeds aan het knuistneuken. maar de wereld gaat verder, terwijl jij jezelf de tering in je ruggegraat rukt en ondertussen op je duim zuigt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Heb ik over 20 jaar eindelijk een vriendin???
dan had hij een ander beroep moeten kiezen...quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, zouden mensen als Pietje zich ook zo druk hebben gemaakt als het ging om een Arts die gewoon te moe was? Nee daar gaat het niet om, het gaat erom dat de Arts grenzen stelt aan hoe mensen hem benaderen, men is kennelijk nauwelijks in staat om Nederlands te spreken, maar men weet wel binnen no time de weg naar de Commisie gelijke behandeling te vinden, vraag me af hoe ze daar komen, laat me raden vast ingefluisterd door de extreem linkse hulpverlening in Nederland.
dan lees je dit topic erg subjectief. die arts deed namelijk zijn werk. hij onderzocht het jongetje.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
nee het is weer verworden tot een potje schelden naar elkaar toe en elkaar proberen af te troeven met dooddoeners...
en zoals altijd draaien zulke discussie uit op degene die het hardst kunne nschreeuwen. terwijl het simpel gaat om een arts die gewoon zijn werk moet doen volgens de wet en dat niet deed. meer is het niet eigenlijk.
ongepast volgens wie?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:35 schreef draaijer het volgende:
Tja hoe weet je zeker dat die vrouw in je praktijk zit? Als je zo'n ding wilt dragen ga je lekker naar een 100% moslim land. Daar zullen ze het accepteren en waarderen. Hier is het ongepast
Normale omgangvormen lijkt me gepast. Luisteren alleen is onbeschoft. Je moet elkaar kunnen zien, uitdrukking kunnen lezen etc. Tevens, hoe ben je er zeker van dat je met die persoon daar zit en niet met iemand anders. Ik kan toch ook niet als clown daarheen gaan?quote:
Volgens het merendeel van de Nederlanders, referendum houden?quote:
Het gaat er niet om waar die mensen vandaan komen. Ook ik zelf wil ieder moment in Nederland recht hebben op gezondheidszorg wanneer mijn kleding afwijkt. Ook ik wil ieder moment een niqaab of een boerka aan kunnen trekken zonder last te hebben van mensen die er allerlei dingen achter zien.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:35 schreef draaijer het volgende:
Tja hoe weet je zeker dat die vrouw in je praktijk zit? Als je zo'n ding wilt dragen ga je lekker naar een 100% moslim land. Daar zullen ze het accepteren en waarderen. Hier is het ongepast
Hopeloos dit soort figuren, zelfs de meest absurde zaken vinden ze normaal, maar goed, dit soort zaken zijn op de lange duur prima om te bewerkstelligen dat dit soort zaken gewoon wettelijk geregeld worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Normale omgangvormen lijkt me gepast. Luisteren alleen is onbeschoft. Je moet elkaar kunnen zien, uitdrukking kunnen lezen etc. Tevens, hoe ben je er zeker van dat je met die persoon daar zit en niet met iemand anders. Ik kan toch ook niet als clown daarheen gaan?
Jups, nog 4 jaartjes lieve vriend, dan hebben we het wel weer over wettelijke kaders die bepalend zijn, mijn god wat zal ik me verheugen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:39 schreef BansheeBoy het volgende:
De wettelijke kaders zijn bepalend. Dat is ten minste een objectief instrument. Ik zie het al ontstaan, een mix van culturen, dus een mix van gewoontes en normen en waarden.
Leer er mee leven, want het is al een feit.²
ik vind het best... maar vooralsnog is er niets illegaals aan dus staat ze in principe gewoon in haar recht om het aan te kaarten, of ze gelijk krijgt is een tweedequote:Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens het merendeel van de Nederlanders, referendum houden?
nog steeds irrelevant, en je mag volgens mij best als clown naar de dokter in nederland. Dat iets onbeschoft is betekent nog niet dat het niet magquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Normale omgangvormen lijkt me gepast. Luisteren alleen is onbeschoft. Je moet elkaar kunnen zien, uitdrukking kunnen lezen etc. Tevens, hoe ben je er zeker van dat je met die persoon daar zit en niet met iemand anders. Ik kan toch ook niet als clown daarheen gaan?
Net zoals dat vrouwtje dat ging huilen omdat ze geen hoofddoek in de sportschool om mocht, maar wel vrolijk zonder laat fotograferen, oja ze werd nog in gelijk gesteld ookquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:40 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het best... maar vooralsnog is er niets illegaals aan dus staat ze in principe gewoon in haar recht om het aan te kaarten, of ze gelijk krijgt is een tweede
jij weet geheel niets van mijn mentaliteitquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah nou dat geeft precies de mentaliteit van figuren als jou weer, kennelijk is het aan de wet houden voldoende, integreren of aanpassen is niet nodig, zodat we over 20 jaar weer met nog een generatie ontspoorde jongelui zitten. Word inderdaad tijd dat we de wetten maar eens gaan aanpassen, ik heb niets met PVV of Wilders, maar ik twijfel nu heel sterk of ik niet eens een protest stem moet laten horen, en met mij heel heel veel nederlanders.
Ah we komen verder, je vind het nu in ieder geval al onbeschoft, dat was net nog niet het geval.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:42 schreef Re het volgende:
[..]
nog steeds irrelevant, en je mag volgens mij best als clown naar de dokter in nederland. Dat iets onbeschoft is betekent nog niet dat het niet mag
Volledig onherkenbaar mag volgens mij niet.. Dat soort mensen zonder Nederlandse normen en waarden, moeten opzouten..quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:42 schreef Re het volgende:
[..]
nog steeds irrelevant, en je mag volgens mij best als clown naar de dokter in nederland. Dat iets onbeschoft is betekent nog niet dat het niet mag
dat is iets geheel anders en, hoe verkeerd dan ook, nog steeds irrelevant hierquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net zoals dat vrouwtje dat ging huilen omdat ze geen hoofddoek in de sportschool om mocht, maar wel vrolijk zonder laat fotograferen, oja ze werd nog in gelijk gesteld ook![]()
![]()
![]()
Dat zien we dan wel weer, één ding garandeer ik je: wij gaan onze principes niet opzij zetten. In het ergste geval gaan we weg, maar we buigen niet voor wetten die tegen ons geloof in gaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jups, nog 4 jaartjes lieve vriend, dan hebben we het wel weer over wettelijke kaders die bepalend zijn, mijn god wat zal ik me verheugen.
100% zeker dat jij je niet op je gemak voelt als iemand met een boerka voor je staat en dat je daar een gesprek mee moet gaan voeren. Het is echt te onbeschoft voor woorden. Tenzij jij genoegen neemt zonder enkele normen en waarden. Dan kan ik je begrijpen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar die mensen vandaan komen. Ook ik zelf wil ieder moment in Nederland recht hebben op gezondheidszorg wanneer mijn kleding afwijkt. Ook ik wil ieder moment een niqaab of een boerka aan kunnen trekken zonder last te hebben van mensen die er allerlei dingen achter zien.
ik vind burkas het vanaf het begin al onbeschoft hoor...quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah we komen verder, je vind het nu in ieder geval al onbeschoft, dat was net nog niet het geval.
Nee. Andere normen en waarden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
100% zeker dat jij je niet op je gemak voelt als iemand met een boerka voor je staat en dat je daar een gesprek mee moet gaan voeren. Het is echt te onbeschoft voor woorden. Tenzij jij genoegen neemt zonder enkele normen en waarden. Dan kan ik je begrijpen.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast, kijk eerst eens wat ik quote voor je wat uit je keel schijt.
Ah, ik zie dat je de juiste benaming hebt weten te koppelen aan je eigen behavior.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah we komen verder, je vind het nu in ieder geval al onbeschoft, dat was net nog niet het geval.
Principesquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer, één ding garandeer ik je: wij gaan onze principes niet opzij zetten. In het ergste geval gaan we weg, maar we buigen niet voor wetten die tegen ons geloof in gaan.²
jij gaat helemaal nergens heen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer, één ding garandeer ik je: wij gaan onze principes niet opzij zetten. In het ergste geval gaan we weg, maar we buigen niet voor wetten die tegen ons geloof in gaan.²
In hun eigen land moeten ze dit soort idioten ook helemaal niet, dit soort moslims kennen ze ook niet of nauwelijks in Marokko of Turkije.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij gaat helemaal nergens heen.
Die muts heeft ook een keuze. Als je je als slaaf laat behandelen, moet ze ook niet zeikenquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:48 schreef griskay het volgende:
Het is super zielig voor dat vrouw die uit dwang een burka moet dragen en alsof dat niet genoeg is wordt ze ook zwaar gediscrimineerd en beoordeelt..
ik bedoel dat hij van mij nergens heen mag.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
In hun eigen land moeten ze dit soort idioten ook helemaal niet, dit soort moslims kennen ze ook niet of nauwelijks in Marokko of Turkije.
Kan je je enig voorstelling maken in wat voor situatie ze leeft en hoe erg ze onder druk zit?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Die muts heeft ook een keuze. Als je je als slaaf laat behandelen, moet ze ook niet zeiken
Nee, dat zijn ze eigenlijk niet. Wij willen o.a. dat onze vrouwen even vrij mogen zijjn in haar keuzes als andere vrouwen. Als een vrouw een hoofddoek wil dragen moet dat kunnen. Als een man een baard wil laten staan moet dat kunnen. Als iemand geen rente wil ontvangen moet dit kunnen. Vergeet ook niet dat je er een hoop goeds voor terug krijgt. Je zult oprecht gelovige Moslims nooit in het criminele leven treffen. En vaak zijn dat soort mensen oprecht in de discours. Zij wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Principes![]()
Wat zijn jullie principes dan? Dat je je wijf met een tafellaken over haar kop laat lopen, dat je je kinderen voor galg en rat laat opgroeien, en dat jullie Nederlandse vrouwen als hoeren zien?
Jammer dat de rotte appels uit je eigen groep aanpakken niet één van die principes is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze eigenlijk niet. Wij willen o.a. dat onze vrouwen even vrij mogen zijjn in haar keuzes als andere vrouwen. Als een vrouw een hoofddoek wil dragen moet dat kunnen. Als een man een baard wil laten staan moet dat kunnen. Als iemand geen rente wil ontvangen moet dit kunnen. Vergeet ook niet dat je er een hoop goeds voor terug krijgt. Je zult oprecht gelovige Moslims nooit in het criminele leven treffen. En vaak zijn dat soort mensen oprecht in de discours. Zij wel.²
NEEquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:53 schreef griskay het volgende:
[..]
Kan je je enig voorstelling maken in wat voor situatie ze leeft en hoe erg ze onder druk zit?
Burka heeft niks met islam te maken, het is een innovatie en dus slechtquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze eigenlijk niet. Wij willen o.a. dat onze vrouwen even vrij mogen zijjn in haar keuzes als andere vrouwen. Als een vrouw een hoofddoek wil dragen moet dat kunnen. Als een man een baard wil laten staan moet dat kunnen. Als iemand geen rente wil ontvangen moet dit kunnen. Vergeet ook niet dat je er een hoop goeds voor terug krijgt. Je zult oprecht gelovige Moslims nooit in het criminele leven treffen. En vaak zijn dat soort mensen oprecht in de discours. Zij wel.²
Dank voor je inzet. Wat je zelf al aangeeft, dit is inderdaad een belangrijk principe. Wat dat betreft hebben de "wandele (huis)vaders", stichtingen en Moskeeën het er maar druk mee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Jammer dat de rotte appels uit je eigen groep aanpakken niet één van die principes is.
Voor iemand die slechthorend is, is zo'n burka ronduit vervelend, en net zo onbeschoft als een bivakmuts, om het simpele feit dat je dan niet kunt zien wat iemand zegt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:47 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee. Andere normen en waarden.
Ik wil er geen theologische discussie van maken, de Islamitische geleerden hebben hier nl. niet echt een consensus over. De vrouwen die deze burqa dragen geloven hier echter wel in.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:57 schreef griskay het volgende:
[..]
Burka heeft niks met islam te maken, het is een innovatie en dus slecht
Veelpleger vaker Turks of Marokkaansquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank voor je inzet. Wat je zelf al aangeeft, dit is inderdaad een belangrijk principe. Wat dat betreft hebben de "wandele (huis)vaders", stichtingen en Moskeeën het er maar druk mee.²
Ik heb het niet over de echt oprechte moslims, die wel de Koran op een fatsoenlijke manier kunnen lezen en interpreteren, 1 van mijn betere vrienden is moslim, en wij kunnen het prima met elkaar vinden, het probleem zijn de moslims uit de agriculturele streken die gepredikt worden door haatzaaiers, veelal zelf zonder fatsoenlijke opleiding.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |