ja het is een beetje dubieus maar helaas mogen ze niet meer met echte babies experimenteren (al hebben ze dat vroeger wel gedaan).quote:
Zo'n excuus is waardeloos als deze HA er niet echt achter staat en de volgende persoon weer gaat weigeren om uiterlijk of geloof. Zo van "Ja eh, Sorry hoor" Lekker gemeend zal dat zijn geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou die dame komt op mij ook niet over als het summum van redelijk. De arts biedt vrijwel direct erna zijn excuus aan maar dat weigert ze in alle toonaarden.
dus?... dat veranderd weinig aan de situatie zoals die zich afspeelde...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:15 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Had ze haar boerka maar moeten afdoen dan had ze bij haar kind kunnen zijn, maar neeeeeee dat mag niet van ome allah, nou mijn geloof leert me dat ik mensen met een boerka niet mag helpen, ach nee dat telt niet he, dat geld alleen maar voor Moslims
Arts begint met zeuren, vrouw niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:15 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Had ze haar boerka maar moeten afdoen dan had ze bij haar kind kunnen zijn, maar neeeeeee dat mag niet van ome allah, nou mijn geloof leert me dat ik mensen met een boerka niet mag helpen, ach nee dat telt niet he, dat geld alleen maar voor Moslims
Mosterd na de maaltijd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou die dame komt op mij ook niet over als het summum van redelijk. De arts biedt vrijwel direct erna zijn excuus aan maar dat weigert ze in alle toonaarden.
We kennen nog steeds maar één kant van het verhaal. En deze dame is duidelijk mondig en assertief en kan ongestoord haar woord doen terwijl de arts moet zwijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef Parlay het volgende:
[..]
Zo'n excuus is waardeloos als deze HA er niet echt achter staat en de volgende persoon weer gaat weigeren om uiterlijk of geloof. Zo van "Ja eh, Sorry hoor" Lekker gemeend zal dat zijn geweest.
Zeg dan niks en blijf achter je beslissing staan, dit is zo.......niks.
Hoe kan een arts nou iemand behandelen zonder het gezicht of iets te zien. Een diagnose stel je niet alleen maar op woorden, je kijkt ook naar de nonverbale kenmerken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:17 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus omdat gezichtsbedekking communicatie in de weg zou zitten, moet die vader steeds heen en weer lopen???
En dat zou effectievere communicatie opleveren??
naar mijn weten heeft de arts nergens zijn politieke voorkeur uitgesproken...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.
De PVV-arts realiseerde zich dat hij zijn haatpolitiek beter niet in het openbaar had kunnen uitdragen en dacht de domme Moslima met een doorzichtig excuusje wel te paaien. Helaas voor hem bleek de "domme, tamme en willoze" Moslima veel feministischer en assertiever te zijn dan hij eerder had gedacht.
Wie weet hoeveel vrouwen hij wel geschoffeerd heeft. Ik vind het juist goed dat dit naar buitenkomt. Niks is erger dan huiskamer-racisme.
Lees je eens in man, het gaat om de baby, niet om de vrouw.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hoe kan een arts nou iemand behandelen zonder het gezicht of iets te zien. Een diagnose stel je niet alleen maar op woorden, je kijkt ook naar de nonverbale kenmerken.
Mevrouw heeft een citroengeel aangelopen gezicht, maar klaagt bij de dokter alleen over darmklachten. Wat denk je dat die dokter als diagnose stelt, Icterus of een verkeerdgevallen maaltijd?
Anti-Islam-haatpolitiek.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:21 schreef Re het volgende:
[..]
naar mijn weten heeft de arts nergens zijn politieke voorkeur uitgesproken...
Makkelijk he, iedereen die het niet 100% eens is met je overtuigingen het labeltje PVV/extreem-rechts o pte plakkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.
De PVV-arts realiseerde zich dat hij zijn haatpolitiek beter niet in het openbaar had kunnen uitdragen en dacht de domme Moslima met een doorzichtig excuusje wel te paaien. Helaas voor hem bleek de "domme, tamme en willoze" Moslima veel feministischer en assertiever te zijn dan hij eerder had gedacht.
Wie weet hoeveel vrouwen hij wel geschoffeerd heeft. Ik vind het juist goed dat dit naar buitenkomt. Niks is erger dan huiskamer-racisme.
In het algemeenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lees je eens in man, het gaat om de baby, niet om de vrouw.
Dat doet je geloof niet. Niet puur "for the sake of the argument" met niet bestane zaken en hypotheses aankomen..quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als mijn geloof is dat ik een arts als begroeting in ze gezicht spuug, keur je dat dan ook goed?
Onzin, dit gaat niet over Islam haat. Het is mij een raadsel waarom je dat aan het tegen een dragen van een burka zijn koppelt.quote:
nah, een andere discussie, maar tegen een burka zijn heeft weinig met anti-islam haat te makenquote:
want?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef Mister1977 het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat de arts geen zin had in een tent midden in zijn praktijk.
als hij geen zin heeft zijn beroep uit te oefenen moet hij een ander beroep zoekenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef Mister1977 het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat de arts geen zin had in een tent midden in zijn praktijk.
Die haringen vernielen de vloer.quote:
Natuurlijk, want dan is het medisch noodzakelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef Cerbie het volgende:
[..]
In het algemeenof kan dan die niqaab ineens wel af?
In dit geval sprak de vader geen Nederlands en was het logisch geweest om de moeder als aanspreekpunt te hebben ondanks het gemompel onder haar Burka.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef quo_ het volgende:
Dat is nog even smullen voor de politiek correcte media zo op de valreep van het jaar.
Eerst allemaal moord en brand schreeuwen en vervolgens blijkt dat de patient zelf gewoon welkom is inclusief zijn vader.
Van de huisarts vewachten we dat hij maximaal contact zoekt met de mensen in zijn spreekkamer om te komen tot een goede diagnose en een optimale behandeling. Lijkt me logisch dat je als patient of begeleider dan ook open en eerlijk voor de dag komt.
Een niet zichtbaar gezicht en anoniem gemompel wat onder een kopzak vandaan komt draagt daar niet aan bij. In feite vind ik dit soort kleding een minachting van de personen die tegenover je staan.
Ik geef die arts groot gelijk en hoop dat hij er zonder kleerscheuren af komt.
hihi hahaquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Die haringen vernielen de vloer.
Pfoe, "mijn kind heeft diarree en drinkt niet"...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:08 schreef montier het volgende:
de man wist niet de exacte conditie van het kind, de moeder wel.
en om een goede diagnose te stellen heeft een arts ook de informatie van de primaire zorger nodig, de moeder dus.
daarnaast mag je mensen niet weigeren op uiterlijk of religie...
Fout. Er moet dan in allerijl een vrouwelijke arts opgetrommeld worden. Is die echt niet voorhanden gaat de vrouw gewoon dood, en de man op hoge poten naar allelei hippiecommissies. Want cultuur, daar moet je respect voor hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dan is het medisch noodzakelijk.
Ook voor een mannelijke arts? Of is het dan wel normaal dat die geweigerd wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dan is het medisch noodzakelijk.
Verschil is dat hij zijn beroep dient uit te oefenen, de vrouw in kwestie niet en gelukkig hebben we in Nederland het recht op keuze.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef SebasM het volgende:
Als die vrouw volgende keer zelf ziek is en daar is met haar man, is zij (of eigenlijk haar man) degene die de mannelijke arts weigert. Dat is uiteraard wel volledig normaal. In het kader van gelijke behandeling snap ik de huisarts in kwestie dan ook volkomen.
De arts had nu inderdaad zijn beroep gewoon moeten uitoefenen. Maar die burka's moeten gauw verboden worden. Maar dat moet natuurlijk op een ander niveau gebeuren,quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
als hij geen zin heeft zijn beroep uit te oefenen moet hij een ander beroep zoeken
juist, en daar ben ik ook helemaal voor...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:29 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
De arts had nu inderdaad zijn beroep gewoon moeten uitoefenen. Maar die burka's moeten gauw verboden worden. Maar dat moet natuurlijk op een ander niveau gebeuren,
Het lijkt er zelfs op dat de dame dit voorval heel opportunistisch gebruikt om haar gelijk te halen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
We kennen nog steeds maar één kant van het verhaal. En deze dame is duidelijk mondig en assertief en kan ongestoord haar woord doen terwijl de arts moet zwijgen.
Jij hebt dat recht op keuze anders niet bij spoedeisende gevallen hoor. Maar goed, uitzonderingen moeten er zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:29 schreef Parlay het volgende:
[..]
Verschil is dat hij zijn beroep dient uit te oefenen, de vrouw in kwestie niet en gelukkig hebben we in Nederland het recht op keuze.
Ja, dan moet er met spoed een vrouwelijke arts komen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef zoalshetis het volgende:
weer eens wat anders dan een moslim(a) die een nederlandse haramarts weigert.
Inderdaad. Dáár zouden al die PVV-fans in dit topic zich druk over moeten maken. Dat mannen hun echtgenotes de goede zorg ontnemen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:28 schreef SebasM het volgende:
[..]
Fout. Er moet dan in allerijl een vrouwelijke arts opgetrommeld worden. Is die echt niet voorhanden gaat de vrouw gewoon dood, en de man op hoge poten naar allelei hippiecommissies. Want cultuur, daar moet je respect voor hebben.
ff een bron dat dat moet...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef VatosLoco het volgende:
De wachtkamer van een dokter is een publieke ruimte, in een publieke ruimte dien je ten alle tijden identificeerbaar te zijn, geen bivakmuts dus ook geen boerka, slotje graag
Je vooroordelen liggen al klaar zie ikquote:
Daar gaat dit topic niet over, dus nee. Maar als je het over gelijke behandeling hebt moet mevrouw de Moslima netjes haar mond houden, en als ze dan toch haar mondje open wil doen kan ze het beter eens hebben over haar positie in de islamitische maatschappij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Dáár zouden al die PVV-fans in dit topic zich druk over moeten maken. Dat mannen hun echtgenotes de goede zorg ontnemen.
Ah, daar is de PVV weer, aan de haren erbij gesleeptquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Dáár zouden al die PVV-fans in dit topic zich druk over moeten maken. Dat mannen hun echtgenotes de goede zorg ontnemen.
Precies, zou mooi zijn als de bakker ofzo dadelijk ook Burka's gaat weigerenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:29 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
De arts had nu inderdaad zijn beroep gewoon moeten uitoefenen. Maar die burka's moeten gauw verboden worden. Maar dat moet natuurlijk op een ander niveau gebeuren,
geef eens een bron waarin staat dat het kind diarree heeft en niet meer drinktquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Pfoe, "mijn kind heeft diarree en drinkt niet"...
Nee, daar is echt nog extra uitleg bij nodig.
Hij weigerde de patient ook niet, hij verzocht de moeder, die geen patient was, buiten te blijven.
De vader sprak schijnbaar gewoon nederlands. Storm in een glas moslimwater dus
Ja hoor, vader was welkom met kind.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
ok maar hij heeft dus gewoon behandeld en vindt burka's kut. prima toch?
Het gaat erom dat wat voor de 1 acceptabel is, dat nog niet wil zeggen dat het voor de ander normaal is. Als iemand besluit om in een andere cultuur te gaan wonen, dan is het niet meer normaal dat je daaraan aanpast, dat betekend niet dat je eigen cultuur hoeft af te zweren, maar wel dat je schikt naar de daar geldende fatsoensnormen, in Nederland is dat, dat je tijdens een gesprek iemand aankijkt en je gezicht toont. Deze vrouw is kennelijk niet bereid om zich maar enigzins aan te passen, wie is hier dan asociaal bezig?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doet je geloof niet. Niet puur "for the sake of the argument" met niet bestane zaken en hypotheses aankomen..²
Anderen van labeltjes plakken beschuldigen, maar het zelf net zo hard doen. En ze hebben het zelf niet eens door vaak.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, daar is de PVV weer, aan de haren erbij gesleept
Nee, ik begin over gelijke behandeling. Dezelfde gelijke behandeling die genoemd wordt in de OP. Dat jij niet kan lezen is niet mijn probleem, gans.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je begint er toch zelf over, eend.
Fatsoensnormen zijn geen wetten. En dokters moeten ook onfatsoenlijke mensen helpen. Omdat fatsoen subjectief is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wat voor de 1 acceptabel is, dat nog niet wil zeggen dat het voor de ander normaal is. Als iemand besluit om in een andere cultuur te gaan wonen, dan is het niet meer normaal dat je daaraan aanpast, dat betekend niet dat je eigen cultuur hoeft af te zweren, maar wel dat je schikt naar de daar geldende fatsoensnormen, in Nederland is dat, dat je tijdens een gesprek iemand aankijkt en je gezicht toont. Deze vrouw is kennelijk niet bereid om zich maar enigzins aan te passen, wie is hier dan asociaal bezig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |