In het geval de vrouw patiënt was en niet het kind. Hoe zie je dat voor je met een burka tot de grond?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
De arts heeft een eed afgelegd ieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc.
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd de keuze welke behandelend arts je wilt. Je kunt als vrouw kiezen voor een vrouwelijke arts, niks mis mee. Maar wanneer je met spoed naar het ziekenhuis moet, vind ik niet dat men kan eisen dat die vrouwelijke arts om dit soort redenen van haar etentje wordt weggeroepen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:43 schreef JohnDope het volgende:
Wat ook wel weer zo is, dat wanneer een moslimvrouw een mannelijke dokter weigert dat dat allemaal maar moet kunnen, maar als het omgedraaid is, staat de linkse kerk op de achterste benen. Hoe bedoel je hypocriet.
Dan word er gebruik gemaakt van een wichelroede.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In het geval de vrouw patiënt was en niet het kind. Hoe zie je dat voor je met een burka tot de grond?
Bestaat dat verbod?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon ter plekke strippen!![]()
Zonder gekkigheid, het is gewoon verboden om met een volledig bedekt gezicht/hoofd over straat te gaan. Ik zie niet in waarom een moslima dat dan wel zou moeten mogen.
Dat zijn puur formaliteiten die niets zeggen over de arts. Onzin in feite als je het mij vraagt en zeker niet meer van deze tijd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
De arts heeft een eed afgelegd ieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc.
En terecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch gaat het zo momenteel.
Die vrouw gaat gelijk krijgen en de arts krijgt een fikse reprimande, let maar op.
Nederland anno 2009.
Dit soort reacties vind ik 'eng'quote:
Yeah right.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat zijn puur formaliteiten die niets zeggen over de arts. Onzin in feite als je het mij vraagt en zeker niet meer van deze tijd.
Dus nu zeg je in feite dat de vrouwelijke moslima's die artsen weigeren gelijk hebben?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef Stuart het volgende:
Ik zou haar ook weigeren om moverende redenen. Ik zie het verschil ook niet. Waarom mag een arts haar niet weigeren maar mogen vrouwelijke moslima wel een arts weigeren? I don't think so!
Ik toon respect voor mijn medemens en verstop mij niet achter een stinkende burka!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Yeah right.
Ik wil jou wel eens horen als je niet geholpen wordt omdat jouw uiterlijk/religie/politieke voorkeur de dokter niet aan staat.
Leer lezen, ik heb nergens gezegd dat die vrouwen mannelijke artsen mogen weigeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moeten we nu ook nog rekening houden met alle stromingen uit dit geloof? De ene keer wél een mannelijk arts, de andere keer weer niet.
Wat een gedoe.
Als zij gelijk hebben (en dat hebben ze in de ogen van links NL), dan heeft de arts in deze kwestie dus ook gelijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus nu zeg je in feite dat de vrouwelijke moslima's die artsen weigeren gelijk hebben?
Dat we hen als voorbeeld moeten nemen of zo?
Dat is subjectief.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik toon respect voor mijn medemens en verstop mij niet achter een stinkende burka!
Mijn overgroot opa zei altijd: het maakt echt niet uit welke dokter je kiest, want het zijn allemaal "fietsenmakers" (tegenwoordig heet dat "autoverkopers").quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd de keuze welke behandelend arts je wilt. Je kunt als vrouw kiezen voor een vrouwelijke arts, niks mis mee. Maar wanneer je met spoed naar het ziekenhuis moet, vind ik niet dat men kan eisen dat die vrouwelijke arts om dit soort redenen van haar etentje wordt weggeroepen.
In geval van nood moet je het maar doen met de arts die dan dienst heeft.
Is die eed nog wat waard tegenwoordigquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:
Dat laatste vermoed ik, helaas.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het kind had diarrhee en dronk niet, dat is genoeg informatie voor een arts om een diagnose te stellen .
Als ze zo graag mee naar binnen was gegaan had ze even haar burka uit kunnen doen toch? Het kind gaat toch vóór?
Of is mevrouw een klein beetje publiciteitsgeil en gaat ze dit helemaal uitmelken en en passant die dokter kapot maken?
Nee. Als het over borstvoeding gaat lijkt het me wel nuttig dat de vrouw aanwezig is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het kind had diarrhee en dronk niet, dat is genoeg informatie voor een arts om een diagnose te stellen .
Waarom? Omdat het de persoonlijke voorkeur is van de dokter?quote:Als ze zo graag mee naar binnen was gegaan had ze even haar burka uit kunnen doen toch?
Ja en de arts maakt misbruik van zijn macht. Het zou wat zijn zeg als patiënten (of ouders van zieke baby's) zich in de raarste bochten moeten wringen om een arts te pleasen, zonder enige medische reden.quote:Het kind gaat toch vóór?
Tja, ze staat wel in haar recht.quote:Of is mevrouw een klein beetje publiciteitsgeil en gaat ze dit helemaal uitmelken en en passant die dokter kapot maken?
Natuurlijk! Ik zal me altijd verzetten tegen dit soort idioot gedragquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:05 schreef JohnDope het volgende:
Dit topic is al de zoveelste herhaling van de zoveelste herhaling en toch blijven jullie er iedere keer weer in reageren.
Waarom? Ze hoeft dat toch niet te laten zien aan die dokter? Als haar man dat aan de dokter vertelt begrijpt hij het ook wel hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee. Als het over borstvoeding gaat lijkt het me wel nuttig dat de vrouw aanwezig is.
[..]
Waarom? Omdat het de persoonlijke voorkeur is van de dokter?
[..]
Ja en de arts maakt misbruik van zijn macht. Het zou wat zijn zeg als patiënten (of ouders van zieke baby's) zich in de raarste bochten moeten wringen om een arts te pleasen, zonder enige medische reden.
[..]
Tja, ze staat wel in haar recht.
De gewone man met de pet moet echter niet denken dat het medisch tuchtcollege ook maar misschien een berispend vingertje op zal heffen als een arts vanwege een fout iemand levenslang invalideert. Laat staan dat die arts hier excuus over aanbiedt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
O, ik verwacht niet anders dan dat ze zal proberen hier een slaatje uit te slaan. En het zal nog wel lukken ook ben ik bang
Nee, dat verbod bestaat niet. En gemeenten hebben daar niks over te zeggen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |