abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76180786
Ik begrijp de hele ophef niet. De dokter wilde het kind onderzoeken en de vader mocht erbij. In vele gevallen mogen vrouwen in burka niet eens bij een mannelijke dokter naar binnen van hun geloof, en moet er gezocht worden naar een vrouwelijke arts, dus dit ging dan toch correct?
En het ging toch om het zieke kind?

Ik begrijp dan ook niet dat de arts excuses heeft gemaakt.
pi_76180895
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is ook altijd gedonder met die lui, dan is het weer een imam die geen handen wil geven, nu is het weer een hysterische tent die alle registers open trekt. Het is voor mij duidelijk dat we toch maar eens met dat burkaverbod (net als in bijvoorbeeld Turkije) moeten beginnen, ze hoepelen maar op naar Saoudi-Arabië. En ik kan mij goed voorstellen dat de gewone moslims dit soort lui meer dan zat zijn.
Jup net zoals deze: http://contradicere.files(...)rima-bouhannouch.jpg
Mevrouw Karima Bouhannouch eist dat ze met hoofddoek de sportschool in mag, maar op haar werk heeft ze er kennelijk geen probleem mee om als westerse vrouw rond te lopen, en wat doen wij? We geven mevrouw nog gelijk ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:37:06 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76180912
Die eed is ook niet zo spannend. Carpetrightchick was de patient niet, dat was het jongetje.
quote:
"Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen."
Als hij het kind wilde helpen en de vader erbij mocht zijn (bron?), dan is er toch weinig aan de hand?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_76180970
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:34 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp de hele ophef niet. De dokter wilde het kind onderzoeken en de vader mocht erbij. In vele gevallen mogen vrouwen in burka niet eens bij een mannelijke dokter naar binnen van hun geloof, en moet er gezocht worden naar een vrouwelijke arts, dus dit ging dan toch correct?
En het ging toch om het zieke kind?

Ik begrijp dan ook niet dat de arts excuses heeft gemaakt.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:37 schreef matthijst het volgende:
Die eed is ook niet zo spannend. Carpetrightchick was de patient niet, dat was het jongetje.
[..]

Als hij het kind wilde helpen en de vader erbij mocht zijn (bron?), dan is er toch weinig aan de hand?
Het kind was 3 maanden, dus de vrouw moest tekst en uitleg geven.
pi_76181017
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus we zijn het er over eens dat de ouders zich achterlijk gedragen?
ik vind alle gelovigen achterlijk en hypocriet.
zeker dat volk dat een tent over de kop trekt en zich in een westerse samenleving zich tegoed doet aan onze kennis.

maar mijn allerbelangrijkste principe is dat een "onschuldig" persoon hoe dom en achterlijk ook recht heeft op zorg en zeker een kind.
pi_76181027
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:39 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[..]

Het kind was 3 maanden, dus de vrouw moest tekst en uitleg geven.
De vader kan dat toch ook doen?
pi_76181058
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De vader kan dat toch ook doen?
Spreekt geen Nederlands.
pi_76181120
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:37 schreef matthijst het volgende:
[..]

de moeder zorgde voor het kind, de moeder is de hele dag bij het kind en weet wat er aan de hand is.
de ouders zijn de "baas" en verantwoordelijk voor een minderjarig kind.

zolang de moeder de behandeling niet belemmerde heeft ze het volste recht om erbij aanwezig te zijn.

en je quote je eigen fout al... ondanks zijn opvattingen.

het dragen van een kleed is ook een religieuze opvatting hoe verwerpelijk en achterlijk wij die ook vinden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:42:50 #279
28167 matthijst
pi_76181143
Mooie reacties ook op Marokko.nl
"meiden zahma heeft ze een kans voor gerechtigheid ofniet....ik heb echt geen vertrouwen in die vieze hollanders! "
pi_76181180
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Spreekt geen Nederlands.
Dan had de vrouw die burka af moeten doen, het kind is op dat moment het belangrijkste lijkt mij en gaat boven geloof en de kleding van dat geloof.
pi_76181184
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Spreekt geen Nederlands.
En daarbij: denk niet dat in zo'n traditioneel gezin de vader van alles op de hoogte is bij het wel en wee van de baby.

Mijn vader had je ook niet naar details moeten vragen toen ik klein was.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:44:05 #282
28167 matthijst
pi_76181201
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:42 schreef montier het volgende:
de moeder zorgde voor het kind, de moeder is de hele dag bij het kind en weet wat er aan de hand is.
de ouders zijn de "baas" en verantwoordelijk voor een minderjarig kind.
De vader spreekt geen Nederlands, dus die zal ook wel de hele dag de tijd hebben om bij het kind te zijn gok ik?
pi_76181205
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan had de vrouw die burka af moeten doen, het kind is op dat moment het belangrijkste lijkt mij en gaat boven geloof en de kleding van dat geloof.
Waarom? Die dokter begint met zeuren.
pi_76181339
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:42 schreef matthijst het volgende:
Mooie reacties ook op Marokko.nl
"meiden zahma heeft ze een kans voor gerechtigheid ofniet....ik heb echt geen vertrouwen in die vieze hollanders! "
Maar vervolgens wel het ABN gebruiken om dat op te schrijven.
pi_76181352
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

de arts had niet moeten weigeren, zeker een kind niet.

maar goed, laat ze maar een burqa verbod instellen.
dan kunnen die achterlijke figuren meteen opgepakt worden als ze met hun tent ergens wandelen inclusief hun onderdrukkende man
pi_76181410
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:44 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom? Die dokter begint met zeuren.
Sommige mensen vinden een burka eng. De dokter misschien ook wel.
En hij wilde het kind onderzoeken, met de vader erbij.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:49:10 #287
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_76181413
Eigenlijk zou deze discussie niet moeten gaan over de burka. Maar over de vraag of een arts mag weigeren te behandelen op basis van uiterlijk, ras of geloof.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_76181498
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan had hij geen dokter moeten worden als hij gekke mensen eng vindt.

Ik bedoel: in zijn praktijk komen mens met open vleeswonden en stemmen in hun hoofd. En dan bang zijn voor een gewaad?
quote:
Hij kan het kind dan niet onderzoeken, want die moeder moet haar verhaal doen.
pi_76181500
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

gaan we nu van dit soort drogredenen bedenken

oehoe, een zandvrouwtje in een tent met een zieke baby op de arm in nederland, oehoe, wat eng.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:51:28 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76181507
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:49 schreef Megumi het volgende:
Eigenlijk zou deze discussie niet moeten gaan over de burka. Maar over de vraag of een arts mag weigeren te behandelen op basis van uiterlijk, ras of geloof.
dat is natuurlijk het probleem, vele kunnen die onderscheiding niet maken en slepen er alles weer bij, iets wat wel vaker gebeurd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76181525
quote:
Een burka is niet zomaar een uiting van geloof, maar een uiting van zeer fanatieke volgelingen van de Islam, ik vraag mij af wat die lui denken te vinden in Nederland. Medestanders? Lijkt mij historisch gezien niet waarschijnlijk. Het is voor beide partijen beter als ze gewoon naar Saoedi-Arabie vertrekken.
pi_76181540
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:52 schreef Re het volgende:

[..]

ja dus?... en waarom zegt arts dan dat hij vermoeid was... of zou die zelf ook inzien dat hij een foute beslissing heeft genomen immers als hij in zijn recht staat hoeft hij geen excuses te verzinnen
En wie zegt dat? De vrouw?

Ik ga nu toch twijfelen. Lekker ook dat de arts niet gewoon zijn kant van het verhaal zegt. Zijn de verhalen van elkaar tegenstrijdig? Had het ook in de pers verwerkt kunnen worden.

Het lijkt tegenwoordig wel in de mode allemaal.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76181545
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een burka is niet zomaar een uiting van geloof, maar een uiting van zeer fanatieke volgelingen van de Islam, ik vraag mij af wat die lui denken te vinden in Nederland. Medestanders? Lijkt mij historisch gezien niet waarschijnlijk. Het is voor beide partijen beter als ze gewoon naar Saoedi-Arabie vertrekken.
met dat laatste mee eens maar dan heeft die baby er nog niks mee te maken.
pi_76181612
quote:
Mja, volgens de vrouw is haar Burka juist het probleem van de arts geweest. Die persoonlijke mening over burka's ontkom je niet aan.

Nu ik zo die tegenstrijdigheden lees Vrouw zegt: arts wil me niet helpen om de Burka....arts zegt vrouw wilde niet dat ik haar kind hiep? Hou ik mij wijselijk afzijdig van een oordeel over de arts of de vrouw
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76181659
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:52 schreef montier het volgende:

[..]

met dat laatste mee eens maar dan heeft die baby er nog niks mee te maken.
Ik ben het met je eens dat het kind onderzocht had moeten worden, maar ik vind het toch niet terecht dat daaruit ook concludeert dat ook de moeder toegelaten had moeten worden tot de behandelkamer. Eventuele vragen over het kind had de moeder bijvoorbeeld ook buiten kunnen beantwoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 29-12-2009 14:56:55 ]
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 14:56:13 #296
137949 Disana
pi_76181678
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, volgens de vrouw is haar Burka juist het probleem van de arts geweest. Die persoonlijke mening over burka's ontkom je niet aan.

Nu ik zo die tegenstrijdigheden lees? Hou ik mij wijselijk afzijdig van een oordeel over de arts of de vrouw
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, want waarom zou een arts uit vermoeidheid een burka weigeren. Dat ligt toch helemaal niet voor de hand.
pi_76181683
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het kind onderzocht had moeten worden, maar ik vind het toch niet terecht dat daaruit ook concludeert dat ook de moeder toegelaten had moeten worden tot de behandelkamer. Eventuele vragen over het kind had de moeder bijvoorbeeld ook buiten kunnen beantwoorden.
Precies, loopt vader maar een paar keer heen en weer hoor.

Wat een ophef maakt deze vrouw er van.
pi_76181714
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het kind onderzocht had moeten worden, maar ik vind het toch niet terecht dat daaruit ook concludeert dat ook de moeder toegelaten had moeten worden tot de behandelkamer. Eventuele vragen over het kind had de moeder bijvoorbeeld ook buiten kunnen beantwoorden. Net zoals honden ook buiten blijven.
Honden kunnen ook echt praten ja.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:57:26 #299
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76181727
Schandalig en onbeschoft. Je zou verwachten dat gestudeerde boys en girls als artsen geen PVV-gepeupel zouden zijn. Helaas blijkt maar weer.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:57:53 #300
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_76181747
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat mag je vinden inderdaad. Ook als arts. Maar het hoort verder bij de professionaliteit van je vak om toch te behandelen. Kom op zeg mag een brandweerman straks weigeren een brand te blussen in een huis omdat er een vrouw met burka in rondloopt. Hoe ver gaan we dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')