bronquote:UTRECHT - Een 23-jarige vrouw stapt naar het tuchtcollege omdat een huisarts de moslima en haar zieke zoontje niet wilde ontvangen omdat de Utrechtse een burka droeg.
De vrouw ging op eerste kerstdag naar de huisarts maar kwam de spreekkamer niet in. Volgens de moeder zei de arts dat hij de vrouw en haar zoontje niet wilde helpen vanwege de burka. In het AD verklaart de arts echter dat hij oververmoeid was en zou hij inmiddels zijn excusues hebben aangeboden.
De vrouw neemt hier geen genoegen mee en stapt naar de de Commissie Gelijke Behandeling en het Medisch Tuchtcollege.
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege en het CGB omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt. Een situatie van willekeur die je niemand toewenst, zeker niet mensen die gewoon hun best doen bij het werk dat zij doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:56 schreef Disana het volgende:
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, want waarom zou een arts uit vermoeidheid een burka weigeren. Dat ligt toch helemaal niet voor de hand.
Ik ben bang dat je een roepende bent in een Saoedische woestijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:58 schreef Ghaazi het volgende:
Ongelooflijke schande dat een arts, die er primair is om zieke patienten te helpen op zo'n onbeschofte wijze een vrouw links laat liggen en haar zoon niet behandelt. Een arts hoort geen haatpolitiek van de PVV te bedrijven.
Of iemand nou donker, blank, Moslims, niet- Moslim, Joods, een skinhead, of zelfs een aids-homoseksueel is, een behoeftige hoort een arts te helpen.
en wat als hij nou gewoon de moeder van zijn patient had toegelaten om zo optimaal mogelijk een diagnose te stellen had er geheel niets aan de hand geweest...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege en het CGB omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt. Een situatie van willekeur die je niemand toewenst, zeker niet mensen die gewoon hun best doen bij het werk dat zij doen.
Onzin, als je het topic vanaf het begin zou hebben doorgelezen zou je weten dat het merendeel van de users vindt het kind behandeld had moeten worden. Echter de meesten kunnen wel begrip tonen voor de schokkende ervaring van iemand met een burka in je praktijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je een roepende bent in een Saoedische woestijn.
Was dat maar waar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege en het CGB omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt.
Lezen is niet je sterkste kant? Man en kind waren gewoon welkom.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:58 schreef Ghaazi het volgende:
Ongelooflijke schande dat een arts, die er primair is om zieke patienten te helpen op zo'n onbeschofte wijze een vrouw links laat liggen en haar zoon niet behandelt. Een arts hoort geen haatpolitiek van de PVV te bedrijven.
Of iemand nou donker, blank, Moslims, niet- Moslim, Joods, een skinhead, of zelfs een aids-homoseksueel of een abjecte PVV'er is, een arts hoort een behoeftige te helpen.
Ik denk ook dat er iets dergelijks aan de hand is. En dit lijkt me een geduchte tegenstandster die voor je het weet je reputatie heeft vernield:quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de arts bang is voor al het gezeik dat hem nu gaat overkomen. En ik geef hem geen ongelijk daarin. Je bent een normale arts en runt zo goed mogelijk je praktijk, en dan sta je even later voor het tuchtcollege omdat toevallig een hysterische boerkadraagster bij je praktijk naar binnen loopt. Een situatie van willekeur die je niemand toewenst, zeker niet mensen die gewoon hun best doen bij het werk dat zij doen.
http://www.elsevier.nl/we(...)nde-moslimmoeder.htmquote:De burqa-draagster is desalniettemin woedend en stapt naar de tuchtrechter. De huisartsenpost zegt het incident te betreuren en zoekt uit wat er precies is gebeurd.
Vernederd
In het AD gaat de vrouw flink tekeer. ‘Vernederd, in de grond gestampt en verdrietig,’ zo omschrijft ze de voor haar blijkbaar verschrikkelijke ervaring.
‘Ik kan gewoon niet geloven dat iemand mij weigert om mijn uiterlijke verschijning,’ aldus de moslima.
quote:En waarom lezen wij nergens: moslima zet burka niet af om haar kind te redden?
En het is niet onbeschoft om je gezicht te verbergen voor een arts? Als ik een moskee bezoek heb ik ook het fatsoen om me schoenen uit te doen en benen te bedekken. Respect dwing je af door je eigen gedrag, niet door het via een vage commissie op te eisen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Schandalig en onbeschoft. Je zou verwachten dat gestudeerde boys en girls als artsen geen PVV-gepeupel zouden zijn. Helaas blijkt maar weer.²
Nou dan heb je als arts wel heel weinig mensen kennis. Wat is er schokkend aan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, als je het topic vanaf het begin zou hebben doorgelezen zou je weten dat het merendeel van de users vindt het kind behandeld had moeten worden. Echter de meesten kunnen wel begrip tonen voor de schokkende ervaring van iemand met een burka in je praktijk.
Goed puntquote:
Dan ga je mee met radicale figuren die Nederlanders minachten en een boerka dragen in een context waarin dat sociaal gezien zeer onwenselijk is. Bovendien mankeerde de moeder niks, het kind was ziek. Het kan zijn dat de moeder waardevolle informatie kan geven over het kind maar dat hoeft niet perse in de behandelkamer te gebeuren, dat kan bijvoorbeeld ook buiten. Het is de boerkadraagster die hier de problemen opzoekt en niet de arts.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:02 schreef Re het volgende:
en wat als hij nou gewoon de moeder van zijn patient had toegelaten om zo optimaal mogelijk een diagnose te stellen had er geheel niets aan de hand geweest...
Als ik met mijn een bivakmuts op met een ziek kind kom kan ik er ook op rekenen dat ik er niet in kom. Mijn kind zal echter gewoon behandeld worden. Net als haar kind gewoon toegelaten werd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat artsen hun macht dan dus misbruiken.
Hij weigert de moeder om voor haar kind te spreken. Slechte zaak!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:04 schreef VatosLoco het volgende:
Huisarts weigert vrouw in boerka
Een moslim-moeder uit Utrecht heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een klacht ingediend over een huisarts. Met haar zieke baby mocht ze de spreekkamer niet in, omdat ze een boerka droeg.
HUISARTS WEIGERT VROUW IN BOERKA
fotoFoto
Huisarts weigert vrouw in boerka
De vrouw maakte zich zorgen, omdat haar zoontje diarree had en al urenlang niet wilde drinken. De arts zei dat haar man binnen mocht komen, maar dat hij iemand in een boerka weigerde te helpen.
De moslima neemt de zaak hoog op en is naar de Commissie Gelijke Behandeling gestapt. Die zegt dat een arts nooit iemand de deur mag wijzen op basis van een religieuze uiting.
BULLSHIT BULLSHIT BULLSHIT
Wederom calimero spelen door de moslimmetjes, zo rukkers die die arts aanvallen? uw reactie aub?
Jij wordt vanuit je homoïstische ideologie niet beperkt om je schoenen uit te doen in een Moskee, de Islamitische vrouw in kwestie gelooft er wel in dat zij een burqa verplicht dient te dragen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het is niet onbeschoft om je gezicht te verbergen voor een arts? Als ik een moskee bezoek heb ik ook het fatsoen om me schoenen uit te doen en benen te bedekken. Respect dwing je af door je eigen gedrag, niet door het via een vage commissie op te eisen.
Zou wel moeten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:06 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als ik met mijn een bivakmuts op met een ziek kind kom kan ik er ook op rekenen dat ik er niet in kom.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:03 schreef raptorix het volgende:
Respect dwing je af door je eigen gedrag, niet door het via een vage commissie op te eisen.
Wat mij betreft niet. Die arts moet ook fatsoenlijk zijn werk kunnen doen.quote:
de man wist niet de exacte conditie van het kind, de moeder wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef VatosLoco het volgende:
Ik verwacht nu wel dat deze leugenachtige titel word aangepast, zet er even bij "maar geeft man toegang"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |