Normale route voor mij is: Trein vanuit Almere naar Lelystad, dan vanuit Lelystad bus naar Zwolle en dan vanuit Zwolle trein naar Leeuwarden. Kost me om en nabij de 3.5 uur om vanuit Athlon weer thuis te komen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso lijkt het me geen pretje om vanuit Almere terug te gaan naar het noorden met het OV
Jij moet ook een aardig eindje hoor ik dus.quote:Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een topicreport geplaatst dus die andere zal zo wel dicht zijn
Ik deed er ook 3,5 uur over om vanuit Almere terug naar huis (Vlaardingen) te gaan, maar ik moet dan 6 keer overstappen. Athlon-->Almere Buiten met de bus, Almere Buiten-->Weesp met de trein, Weesp-->Amsterdam Centraal met de trein, Amsterdam Centraal-->Schiedam Centrum met de trein, Schiedam Centrum-->Vlaardingen Oost met de trein, Vlaardingen Oost-->huis met de bus.
Zal ik ook eens proberen dan, mits het internet op m'n telefoon weer besluit om het te gaan doen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef Mathijz het volgende:
Zal morgen kijken of ik dit topic vanuit mn telefoon kan updaten
Ja, maar ik ben maar 1 keer in Almere geweest. Kom vaak in Meerkerk en vanaf daar is het makkelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij moet ook een aardig eindje hoor ik dus.
Ik heb overigens ook net een topicreport geplaatst.
[..]
Zal ik ook eens proberen dan, mits het internet op m'n telefoon weer besluit om het te gaan doen.
Ja. Je krijgt betaald vanaf het moment dat je eigenlijk in je thuisstad op de trein (of soms bus) stapt tot het moment dat je weer op het station in je thuisstad bent.quote:
Het is inderdaad een leuke bijbaan. Je kunt tijdens het reizen nog studeren (of slapen) etc. Het enige minpunt is de onregelmatigheid (afhankelijk van je regio).quote:
Eerder kwam ik zeer regelmatig in Born.. Terwijl dat best een eind rijden is vanaf mijn woonplaats. De laatste tijd kom er er helemaal niet meer en is het ook vaak Meerkerk. Daarnaast regelmatig ING Apeldoorn.. En Barneveld trouwens is ook een veel voorkomende.quote:Op maandag 21 december 2009 20:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben maar 1 keer in Almere geweest. Kom vaak in Meerkerk en vanaf daar is het makkelijk.
Voor zover ik het me nog kan herinneren vanaf de eerste week al. Pin me er niet op vast.quote:Op maandag 21 december 2009 21:33 schreef enpe het volgende:
Vanaf wanneer begint het in januari eigenlijk weer wat drukker te worden, eerste week al of pas een paar weken later?
Ik weet niet waar jij zit, maar ik krijg al betaald vanaf het moment dat ik m'n voet buiten de deur zet.quote:Op maandag 21 december 2009 20:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja. Je krijgt betaald vanaf het moment dat je eigenlijk in je thuisstad op de trein (of soms bus) stapt tot het moment dat je weer op het station in je thuisstad bent.
Ik woon minder dan 10 minuten fietsen van het station. Sla de Easyway handleiding er ook maar eens op na: eigenlijk krijg je pas betaald vanaf het moment dat je op het station zit (tenzij je dus een redelijke afstand moet reizen om op het station te komen, dan krijg je eerder betaald).quote:Op maandag 21 december 2009 23:35 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit, maar ik krijg al betaald vanaf het moment dat ik m'n voet buiten de deur zet.
Wat wel handiger is, aangezien ik een eigen auto heb, mag ik naar allerlei buitenplaatjes die nauwelijks met ov te bereizen zijn.
Zo moest ik pas nog een klant uit Duitsland rijden. Klein detail, ik woon niet in de buurt van Duitsland.
Ik zit bij de concurrentquote:Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik woon minder dan 10 minuten fietsen van het station. Sla de Easyway handleiding er ook maar eens op na: eigenlijk krijg je pas betaald vanaf het moment dat je op het station zit (tenzij je dus een redelijke afstand moet reizen om op het station te komen, dan krijg je eerder betaald).
Zelf hoef ik nooit m'n auto te pakken naar allerlei buitenplaatjes, de meeste zijn (ook al duurt het langer) wel met het OV te bereizen.
Dat is niet echt handig als hiker zijnde, je komt nooit terug op het beginadres. Tenminste, ik heb dat in 24 ritjes 1 keer gehadquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:12 schreef tha_rizzo het volgende:
Nou, ik bedoel dat ik met m'n eigen auto naar de klant toe ga, rijd wel de rit in de auto van de klant.
Ik ga wel eens met ov naar de klant toe. Maar niet vaak.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is niet echt handig als hiker zijnde, je komt nooit terug op het beginadres. Tenminste, ik heb dat in 24 ritjes 1 keer gehad
Ik zie 't maar als een kerstpakket, aangezien Easyway daar niet aan doetquote:
Waarom heb ik nog nooit zoiets meegemaaktquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:51 schreef Maharbal het volgende:
Zo, toch weer 10 uurtjes gewerkt vandaag.
Kwam een auto afleveren bij iemand, die werkte bij red bull. Ik kreeg een traytje van 24 blikjes mee haha. Het was even dragen, maar er is voorlopig nog wel red bull thuis nu.
Omdat klanten jou niet kunnen uitstaan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:18 schreef PIB het volgende:
[..]
Waarom heb ik nog nooit zoiets meegemaakt![]()
wel tof voor jou!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:51 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Omdat klanten jou niet kunnen uitstaan?
Sorry, maar dat was een inkoppertje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hoop ik voor je dat je hem aan de praat krijgt!quote:Op woensdag 23 december 2009 16:53 schreef Maharbal het volgende:
Hah, en mijn ritje dat vorige week niet doorging omdat de auto was ingesneeuwd gaat morgen wel door. En ik mag 'm wederom doen.
Dat is hun probleem. Mijn klok blijft wel doortikken!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:32 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je hem aan de praat krijgt!
Wat maak je veel urenquote:Op woensdag 23 december 2009 17:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is hun probleem. Mijn klok blijft wel doortikken!
Na morgen zit ik op ~62 uur gewerkt deze relatief rustige maand. Hopelijk kunnen we voor eind december daar nog even 70 a 80 van maken en dan ben ik weer redelijk content. Volgende maand op naar de 100 he, die weddenschap blijft staan!
Vorige maand waren het er 86. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik blijf het zeggen: als het aan mij ligt maak ik nog meer uren maar ze bellen niet "genoeg". Daarom hoop ik dat januari dus ook weer lekker druk wordt.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:20 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wat maak je veel uren
Ik zit laatste tijd tussen de 56 en 60 uur. Maar ook veel perioden meegemaakt dat ik nog veel minder uurtjes draaide....
En werkt dat laatste? Ik ben zelf nooit meer dan 3 dagen beschikbaar per week, en dan heb ik geluk als ik zoveel vrij heb. Komt wel regelmatig voor dat ik 2 dagen (do+vrij) beschikbaar ben, mocht dat vragen naar werk voor de volgende dag werken dan ga ik dat ook eens proberen. Deze maand voor mij 0 uur.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:21 schreef Maharbal het volgende:
Yep, 5 dagen per week beschikbaar tot februari nog.
Overigens vaak ik soms ook nog of ze ook werk hebben voor de volgende dag als ik ze toevallig toch aan de lijn heb voor wat dan ook.
Heel af en toe als ze toevallig net iets hebben liggen waar ze nog niemand voor hebben gebeld ofzo. Vaak zeggen ze "op dit moment heb ik niks voor je, maar als er wat komt dan bel ik je" of iets dergelijks.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:51 schreef Mallet het volgende:
[..]
En werkt dat laatste? Ik ben zelf nooit meer dan 3 dagen beschikbaar per week, en dan heb ik geluk als ik zoveel vrij heb. Komt wel regelmatig voor dat ik 2 dagen (do+vrij) beschikbaar ben, mocht dat vragen naar werk voor de volgende dag werken dan ga ik dat ook eens proberen. Deze maand voor mij 0 uur.
Toen ik taxi ging rijden werden mijn examens en keuringen etc. door het bedrijf betaald met de aanmerking dat -wanneer ik binnen 3 jaar zou vertrekken- ik het bedrag in verhouding terug zou moeten betalen. Overigens kun je al 3 maanden rijden voordat je je examens etc. hebt gehaald met een tijdelijke taxipas, dus als je dat wil, kun je al direct beginnen...quote:Op donderdag 24 december 2009 15:52 schreef bokma het volgende:
Ik ben vandaag aangenomen bij een taxi bedrijf. Moet nu wel een aantal dingen doen voordat ik echt mag rijden. Moet namelijk mijn chaffeurspas halen. Medische keuring, bewijs van goed gedrag, theorie- en pratijkexamen zijn verplicht voor die pas.
Is dit normaal?
Word ik dan met netto 5,5 euro p.u. (excl. fooi) onderbetaald?
Het houd me wel wat meer van de kroeg af gelukkig, want moet ook in het weekend soms werken.;-)
gr
Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaalquote:Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Maharbal het volgende:
Donderdag was inderdaad laatste rit.
Ik vind die priussen overigens bagger, ook om in te rijden.
Ik vergeleek 'm niet zozeer met hogere klassen. Ik krijg gewoon elke keer een plastic gevoel als ik in die dingen rijd, en dan voelt het ook nog eens alsof je over het wegdek zweeft (en dan niet op een positieve luxe-wagen manier). Helemaal geen gevoel met de wielen etc en het interieur vind ik ook niksquote:Op maandag 28 december 2009 17:15 schreef PIB het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaal), vind em wel aangenaam rijden die derde generatie.
Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.quote:Op maandag 28 december 2009 18:00 schreef tha_rizzo het volgende:
Het is dus echt voorgekomen dat mensen met een "car who's name should not be spoken" een chauffeur inhuren?
Ik zou een zak over m'n hoofd trekken en dan rijden. Ik zou me doodschamen.
Meestal kan ik nog opscheppen over auto's, maar dan niet.
Zo, zo denk ik over die auto
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantasticquote:Op maandag 28 december 2009 17:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"elke keer een plastic gevoel" = "het interieur".
Niet gezien; of ik ben 't vergetenquote:Op maandag 28 december 2009 18:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.
Vanzelfsprekend zijn dit vaker de "gewone" leaseauto's.
Met de techniek is inderdaad niks mis, maar het hele rijgevoel was voor mij afwezig in die auto. Hij handelde niet lekker, hij stuurde niet lekker en nja, ieder z'n ding denk ik dan!quote:Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:
[..]
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic. Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...
Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder![]()
Ik heb ooit in een RX400h gereden.quote:Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:
[..]
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic. Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...
Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder![]()
Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etcquote:Op maandag 28 december 2009 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Niet gezien; of ik ben 't vergeten
Ja, ik ben een privéchauffeur. Ik heb één (eigenlijk twee) hike gedaan.
Ik rijd meestal in de aardige auto's, nooit echt in de grote bakken (muv de Range Rover Vogue en een Audi RS4). Het zijn bij bij voornamelijk A6jes, 5-jes, Espace (echt te vaak)
Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de faceliftquote:Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etc. Ik mis bij privé-chauffeureren een klein beetje "vrijheid", vandaar dat ik het niet doe.
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in hebquote:Op maandag 28 december 2009 18:19 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de facelift) moest rijden waarbij we in de file kwamen en hij zei: "Laat maar zien hoe BMW-rijders rijden, jij zou dat moeten weten"
Je komt wel echt in leuke situaties, maar soms ook minder.
Ja, en ik heb ook nog nooit 180 km/h gereden met mijn 5-serie (goed excuses, m'n snelheidsmeter deed 't toen nog nietquote:Op maandag 28 december 2009 18:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb.
Disclaimer: niet dat ik dat doe, maar je snapt m'n punt
[moraalriddermodus]quote:Op maandag 28 december 2009 18:49 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind het ook niet erg om mensen rond te rijden, maar dit werk doe ik gewoon liever zonder mensen achterin die mij (in theorie) kunnen dicteren hoe en wat ik precies moet doen.
Hangt denk ik van je leeftijd af. Als je al een oudere hiker bent (volgens mij 21 en ouder), dan zijn ze wellicht wat terughoudender met het teruggeven van je hikerbaantje...omdat je dan weer te veel kost.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:17 schreef Keuzer het volgende:
Enige reden voor mij om eventueel tot privéchauffeur over te gaan is 't salaris, met een ruime euro per uur meer verdient het wel beter, en nu ik hoor dat je soms ook nog fooi krijgt lijkt me dat best lucratief. De klasse auto waar je in rijdt zal ook wel wat omhoog gaan maar je mag er niet echt plezier in maken /acceleratie ftw/
Dronken mensen vervoeren lijkt me op zich wel dolle pret, maar geen muziek is toch wel een downside en idd lunchpauze is niet meer wanneer je honger krijgt.. heb het eigenlijk wel naar mijn zin als hiker, misschien ooit proberen en als het me niet bevalt kan ik vast wel mijn hikerbaantje terugkrijgen.
Electrische auto's zijn droog.. eerst energie verspillen om accu's te maken, en dat dan opheffen met wat je aan bezine bespaard? denk ut niet
Ik werk vooral 's avonds, heb ik geen enkel probleem mee. Na middernacht is het 150%, ook wel relaxt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef enpe het volgende:
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis.
Het hangt echt af van de mensen die je moet rijden. Het kan inderdaad zijn dat je iemand hebt die wil dat je je aan alle regels houdt en dat je de deur open doet enzo. Dan is je vrijheid als de client op de afspraak is ook een stuk minder. Er zijn ook mensen die het enkel interesseert dat ze op tijd op hun afspraak zijn, hoe dat gaat maakt ze niet uit. Die vinden het ook niet erg als je ff gaat toeren terwijl ze op hun afspraak zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 18:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb.
Dat wil niet altijd voorkomen als je privé-chauffeur bent, om heel eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef enpe het volgende:
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis.
Ja, en als je echt pech hebt, is het een Espace met handbak (geen fijne handbak)quote:Op woensdag 30 december 2009 12:11 schreef Keuzer het volgende:
Maar goed, als je dus pech hebt dan is het een lange saaie rit zonder radio en heel voorzichtig rijden in een renault espace??? ^,-
Even toeren met die auto is neem ik aan op eigen kosten dan?
Idem, maar ik kan declareren voor maaltijden. Aangezien dat niet echt voldoende is om normaal te eten, was er een client die zei dat ik maar bij zijn bedrijf moest declareren, kon ik beter etenquote:Op woensdag 30 december 2009 12:17 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, en als je echt pech hebt, is het een Espace met handbak (geen fijne handbak)
Toeren met de auto is niet op eigen kosten, als je gaat eten welOf wat gaat drinken in een café
Klagen over een A4 TDI, hoe durf jequote:Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.
Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).
Morgen weer 2 ritjes.
Been there, done thatquote:Op woensdag 30 december 2009 15:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Klagen over een A4 TDI, hoe durf je![]()
Wacht maar tot je een Citroen Berlingo moet rijden, die heuveltje af 135 op de teller haalt, geen radio heeft en een waarschuwingstoon voorbrengt wanneer je harder dan 120 gaat![]()
Die waarschuwingstoon hoor je trouwens niet zo goed, de motor overstemt dan geluid met gemak
Toevallig bij Athlon in Nijmegen? Die vragen vaker mensen op locatie op de donderdag. Ze wilde mij daar toen eigenlijk vast voor plannen, maar ik heb na 1x bedankt.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:44 schreef Mathijz het volgende:
Morgen een dag werken op locatie, ben benieuwd wat ze gaan doen de laatste dag van het jaar.
Je bent iets beters gewend?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.
Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).
Morgen weer 2 ritjes.
Nee, die nieuwe klant in Amsterdam. Ik noem nooit bedrijfsnamenquote:Op woensdag 30 december 2009 19:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Toevallig bij Athlon in Nijmegen? Die vragen vaker mensen op locatie op de donderdag. Ze wilde mij daar toen eigenlijk vast voor plannen, maar ik heb na 1x bedankt.
En zojuist gebeld voor maandag, yes! Kijken of we weer een leuk zakcentje bij elkaar kunnen krijgen in januari.
Wat ik je erover kan vertellen is dat je hiker bent met extra werkzaamheden. Je haalt auto's op en brengt ze terug naar de vestiging. Meestal moet je dan de auto opnieuw rijklaar maken door een aantal dingen na te lopen. Denk aan bandenspanning, lampentest etc. en eventuele gebreken (indien mogelijk) verhelpen. Daarnaast compleet wassen zodat de auto opnieuw ingezet kan worden voor een nieuwe berijder.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:22 schreef PIB het volgende:
Wat houdt dat werken op locatie eigenlijk precies in? Werd zelf ook gevraagd voor zoiets bij ING Car Lease. Wat ik ervan begreep was het vooral auto's stofzuigen, wassen en ev. schade opnemen. In other words, showroomklaar maken. Is dat overal zo, of zit ik nu compleet in de verkeerde richting te denken?
De auto zelf is fantastisch, ik zei hierboven gewoon dat ik meer vermogen had verwacht uit een gloednieuwe 2.5L motor. Er zat 120kW in dat ding, terwijl mijn eigen 20 jaar oude 2.5L motor 125kW genereert. Vandaar.quote:
Het is wel diesel natuurlijk, die hebben altijd minder vermogen.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De auto zelf is fantastisch, ik zei hierboven gewoon dat ik meer vermogen had verwacht uit een gloednieuwe 2.5L motor. Er zat 120kW in dat ding, terwijl mijn eigen 20 jaar oude 2.5L motor 125kW genereert. Vandaar.
Pfff, zit alsnog 20 jaar verschil in!quote:Op woensdag 30 december 2009 21:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is wel diesel natuurlijk, die hebben altijd minder vermogen.
Dat dus.quote:
2.5 uur om bij je startadres te komen...haha. Gebeurt niet zo HEEL vaakquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:57 schreef Mallet het volgende:
Ik reis maandag eerst 2.5 uur om bij mijn startadres te komen en rijd vervolgens in een kleine 2 uur naar Born. Daarna 3.5uur terug met OV.
2.5 uur om terug te komen is nog redelijk logisch, aangezien je vaak niet echt eindigt op plekken waar je zelf vlakbij woont (nou ja, niet altijd)...Maar 2.5 uur om op je begin adres te komen is toch iets anders, aangezien je vaak in je eigen omgeving wordt ingezetquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:01 schreef Mathijz het volgende:
2,5 uur om terug te komen wel
Maandag 2 ritjes, ben benieuwd met dit winterse weer en OV
Bij mij nog wel eens met zekere regelmaat.. Drachten 3.5 uur.. Volkel was ook een roteind en soms zelfs eerst naar Born (à 3.5/4) en dan terug rijden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
2.5 uur om bij je startadres te komen...haha. Gebeurt niet zo HEEL vaak.
Zo zie je maar hoe druk ze op zoek zijn naar mensen in het Noorden. Serieus, mensen 3.5 uur met het OV laten reizen...zodat ze hier een auto op kunnen halen is nogal apart. Ik moet vrijwel altijd in de buurt zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bij mij nog wel eens met zekere regelmaat.. Drachten 3.5 uur.. Volkel was ook een roteind en soms zelfs eerst naar Born (à 3.5/4) en dan terug rijden.
Mensen van < 21quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe druk ze op zoek zijn naar mensen in het Noorden. Serieus, mensen 3.5 uur met het OV laten reizen...zodat ze hier een auto op kunnen halen is nogal apart. Ik moet vrijwel altijd in de buurt zijn.
Mijn transportformulieren -> Ritbon Easyway.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:00 schreef Keuzer het volgende:
Even een vraagje voor chauffeurs die ook bij easyway werken, heb een tijd terug een mailtje gekregen dat de ritbonnen vervangen zouden worden voor formulieren die je voortaan zelf moest uitprinten...
Dat zou per 1 januari zo zijn maar ik kan ze nog nergens vinden in mijn inlogomgeving.
Iemand anders al wel?
Ik heb eigenlijk alleen maar einde-lease opgehaald. Ook wel eens auto's van schadebedrijven naar prive-adressen, maar over het algemeen auto's van 3-4 jaar die einde lease zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:19 schreef PIB het volgende:
Zijn het nu vooral splinternieuwe wagens die gereden mogen worden of worden er echt puur halve wagenparken ingewisseld? Ben ik wel benieuwd naar, hoe dat precies zit in januari.
Zelf pas beschikbaar op donderdag weer, ben benieuwd![]()
Ik rijd daar 128 -> 4 correctie = 124 en 4 te hard beboeten ze niet. Maar daar gaat het niet om, kijk eens op het schermpje in de middenconsolequote:Op maandag 4 januari 2010 18:13 schreef Irritatie100 het volgende:
130, stout hoorEn ook nog eens foto's maken
Morgen krijg ik overigens een Seat Altea (Bleiswijk-Rotterdam) en een Skoda Fabia (Rotterdam-Meerkerk). Zal wel weer leuk worden, ik hoorde vandaag dat er tussen Rotterdam (waar ik in de buurt woon) en Utrecht minder treinen rijden door materieel tekort. En ik moet naar Meerkerk...
Misschien pak ik wel de bus de andere kant op, naar Gorinchem
115 op teller of via navi? Tellers wijken sowieso flink af, plus het feit dat er altijd nog paar km/u correctie af gaat.. Zou me niet al te druk makenquote:
Reikwijdte 0km, dat is ook vrij lullig jaquote:Op maandag 4 januari 2010 18:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik rijd daar 128 -> 4 correctie = 124 en 4 te hard beboeten ze niet. Maar daar gaat het niet om, kijk eens op het schermpje in de middenconsole.
O, en ik zou geen foto's posten waarbij je zet dat die door iemand anders zijn gemaakt, dat mag immers niet.
Morgen een C5 en A3.
edit: Ik heb heel vaak gerepareerde (lease) auto's die terug gaan naar de Dealer of einde lease auto's. Leaseauto's zijn heel zelden ouder dan 3 jaar.
Wel als ie voor Arval reed, die rekenen 25 euro administratiekosten per boete, ook al is de boete 15 euroquote:Op maandag 4 januari 2010 18:30 schreef PIB het volgende:
[..]
115 op teller of via navi? Tellers wijken sowieso flink af, plus het feit dat er altijd nog paar km/u correctie af gaat.. Zou me niet al te druk maken
En ik moest nog 30/40 kmquote:Op maandag 4 januari 2010 18:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Reikwijdte 0km, dat is ook vrij lullig ja
Heb het ook vaak genoeg hoor. Dan draai zet ik hem even op het contact om de kilometerstand op het transportformulier te zetten en dan blijft de benzinemeter op 0 staan. En dan toch nog hopen dat dat komt doordat je slechts het contact aan hebt staan en niet helemaal gestart hebt.quote:
Kijk dan nog eens naar het plaatje en concludeer dan dat de auto niet slechts op contact staat / stilstaatquote:Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Heb het ook vaak genoeg hoor. Dan draai zet ik hem even op het contact om de kilometerstand op het transportformulier te zetten en dan blijft de benzinemeter op 0 staan. En dan toch nog hopen dat dat komt doordat je slechts het contact aan hebt staan en niet helemaal gestart hebt.
Dan heb je een negatief saldo en kan je dus ook niet meer inchecken, ondanks je vrij reizen periode!quote:Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef Maharbal het volgende:
Hoe kun je nou een boete krijgen voor het vergeten van uitchecken? Wij betalen toch sowieso geen kosten voor het reizen (mits goeie reisproduct).
Want ik heb me vandaag bij de NS ook wel ingechecked, maar niet uitgechecked (uberhaupt heb ik het maar één keer gedaan vandaag, de rest gaf ik op omdat hij zei dat ik geen saldo had....Binnenkort toch maar m'n product "ophalen").
[..]
Kijk dan nog eens naar het plaatje en concludeer dan dat de auto niet slechts op contact staat / stilstaat.
Ah ja, daarom zei hij in de bus "negatief saldo". Kon gewoon doorlopen want de chauffeuse zei dat ik mocht doorlopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Dan heb je een negatief saldo en kan je dus ook niet meer inchecken, ondanks je vrij reizen periode!
Ik bedoel dat ik ook vaak genoeg zo goed als lege auto's krijgquote:Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kijk dan nog eens naar het plaatje en concludeer dan dat de auto niet slechts op contact staat / stilstaat.
Ah, ja dat verklaart een hoop. Nou morgen maar eens proberen m'n product op te halen.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik ook vaak genoeg zo goed als lege auto's krijg
Overigens zou het niet moeten kunnen dat je die 4 euro boete krijgt op je studentenkaart. Dat zou alleen moeten gebeuren als je in een periode reist dat je moet betalen. Het is namelijk zo dat er als je incheckt 4 euro wordt afgeschreven en als je weer uitcheckt je het wisselgeld er weer op krijgt. Als je echter een abonnement hebt wordt die 4 euro helemaal nooit afgeschreven, tenzij je reist op een moment dat je abonnement niet geldig is, wat voor ons dus in het weekend is.
Tenminste, bij mij werkt het zo. Ik ben een keer in het weekend vergeten uit te checken en sta nu ook op -4, maar ik kan doordeweeks gewoon overal in.
Ja dat soort dingen weet ik allemaal wel, vandaar dat ik vandaag ook geen zin had om m'n abo op te halenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het goed is heb je een tijdelijk abonnement dat geldig is tot 31-01. Ik heb mijne namelijk nog niet geactiveerd, maar kon vanmorgen gewoon inchecken in de bus en tram. En ja, hij heeft nog steeds -4 erop.
* Irritatie100 heeft ooit 2 dagen bij de RET gewerkt bij de introductie van de chipkaart in de metro hier en weet dus alles over het ding
Ik moet de chipkaart hier bij Syntus nog gewoon gebruiken als "ov-kaart".. Dus niet in- en uitchecken want dat kan nog niet. Conducteur van de NS zei dat het voor studenten niet nodig is om in- en uit te checken als ze een weekkaart hebben.. Heb ik de rest v/d dag dus ook niet gedaan en ben wel gecontroleerd. Niks aan de hand.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:52 schreef Mathijz het volgende:
Meerkerk heeft de chipkaart, alleen het uitchecken ben ik vergeten of ging niet goed. en heb 4 euro boete daardoor gehad.
Nee ik reed niet voor Arval.helemaal duur geintje dan.
Mooi weer uren maken tochquote:Op maandag 4 januari 2010 20:21 schreef Mallet het volgende:
Jezus wat een lange dag. Ik ging vanochtend echt op tijd weg, want ik had wel vertraging verwacht. Eerst 2,5 uur naar mijn startadres (waarvan 40 minuten lopen!).. Daarna moesten daar nog 15 auto's weggehaald worden voordat mijn compleet ingesneeuwde Mercedes eruit gehaald kon worden, dus daar heb ik een uur gezeten.. Daarna in 2 uur naar Born gereden, daar om half 3 weg en om half 8 thuis door vertraging / treinuitval.
Morgen ben ik niet beschikbaar (woe/do/vrij wel) dus ik hoop dat er nog genoeg te rijden valt.
@ Maharbal
Ik heb daar zo`n hekel aan om op de laatste benzine te rijden! Ik kreeg vandaag ook die melding en opeens schoot de rijkwijdte van 130 naar 70.. En hij telde echt helemaal terug.. Ik denk omg wat is dít.. Maar daarna liep hij weer op.. PS Hekel aan Opel. De enige leuke Opel waar ik in heb gereden was de GT.
quote:Op maandag 4 januari 2010 19:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah ja, daarom zei hij in de bus "negatief saldo". Kon gewoon doorlopen want de chauffeuse zei dat ik mocht doorlopen.
Maar geven ze ook bekeuringen aan mensen met een OV jaarkaart? Godallemachtig wat een idioten.
Weet je het heel erg zeker? Ik kan er niks over terugvinden.
Weet eigenlijk wel zeker, gebeurd na een paar dagen als ze alle dingen uit de bussen e.d. hebben uitgelezen. Kan anders niet verklaren of via mijn reisgeschiedenis achterhalen waarom ik een negatief saldo had.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het goed is heb je een tijdelijk abonnement dat geldig is tot 31-01. Ik heb mijne namelijk nog niet geactiveerd, maar kon vanmorgen gewoon inchecken in de bus en tram. En ja, hij heeft nog steeds -4 erop.
Ik 2,5 uur over een rit van 17 kmquote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoop dat het rijden gaat lukken morgen. M'n vader heeft net over een ritje van z'n werk naar huis (20km) 4 uur gedaan
Wat is dat nou weer voor iets belachelijks? Slecht gepland danquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:18 schreef Maharbal het volgende:
Verdomd. Kom net aan bij eerste adres...auto is al opgehaald. Sta nu bij 2e adres...auto is al opgehaald. Wat een bende! Mn 10 uren worden er dan 3 ofzo
Ik moet vanmiddag nog naar Breda, moet ik stampij voor je maken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:18 schreef Maharbal het volgende:
Verdomd. Kom net aan bij eerste adres...auto is al opgehaald. Sta nu bij 2e adres...auto is al opgehaald. Wat een bende! Mn 10 uren worden er dan 3 ofzo
Ja de eerste auto tot daar aan toe...maar de 2e auto...niemand wist waar dat ding stond (zelfs de leasemaatschappij niet). Uiteindelijk 4 uur geworden vandaag omdat ik een uur moest wachten voor informatie...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:13 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor iets belachelijks? Slecht gepland dan. Normaal kan je dan nog zeggen "ik krijg mn uren toch wel", maar als dat van 10 naar 3 schiet is natuurlijk helemaal shit. Waar waren je 2 startadressen dan?
Oh ik ben er al een gereden, eentje met nog maar 300km op de totaaltellerquote:Op maandag 4 januari 2010 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verder is Opel ook niet helemaal mijn ding. Die Insignia is dan wel weer leuk, maar die zijn nog niet echt veel in de einde-lease praktijk te vinden (of reparatie).
Yep, ik morgen ook. Naar Born en vanuit Born weer eentje het land in mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:53 schreef enpe het volgende:
Zo 11 uurtjes onder weg geweest mede doordat een auto op een ander adres bleek te staan dan was aangegeven.Vond ik niet zo heel erg, kon ik nog ff een bakkie doen.
Wat moeten er trouwens veel naar Born toe, was er vandaag ook al geweest....het lijkt wel of ze alle auto's terug aan het halen zijn daar.
Zou ik zeker doen in dat gevalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:23 schreef THS het volgende:
Ik had mij al voorgenomen om de rijtest te cancelen mocht ik door zijn gekomen.
Niet zeiken Harriequote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:01 schreef enpe het volgende:
Wel beter dat je er weer een mee het land in mag nemen want die bushalte daar is nou ook niet echt dichtbij.
Hehe daar heb je gelijk in. Maar toch...gister zag ik de bus in de verte wegrijdenquote:[b]
Niet zeiken Harrieis money in the bank!
Wut? Die bushalte is 10/15 min lopen, dat vind ik al redelijk normaalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:01 schreef enpe het volgende:
Wel beter dat je er weer een mee het land in mag nemen want die bushalte daar is nou ook niet echt dichtbij.
Daarom probeer ik mijn ritten af te stemmen (op dat soort plekken in ieder geval) op de bustijdenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:10 schreef enpe het volgende:
[..]
Hehe daar heb je gelijk in. Maar toch...gister zag ik de bus in de verte wegrijden, stond ik daar een half uur te koekeloere.
Meer mensen die morgen naar Born moeten?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:17 schreef Mallet het volgende:
Als je in Born naar de halte moet lopen ben je ook ff onderweg ja. Volgens 9292 is dat 4 minuten, maar daar klopt niks van. De eerste keer kwam ik dankzij de navi ook aan de verkeerde kant uit in een doodlopende straat :p. Kwam maandag in Born nog 3 chauffeurs tegen bij de bushalte.
Hahahaha vestigingswerkzaamheden vind ik ook helemaal niks. De eerste keer dat me dat werd aangeboden werd gezegd dat ik even moest laten weten hoe het was bevallen, omdat er vaker dit soort klussen waren. Ik werd toen gelijk de volgende dag gebeld of ik ook alvast de week erop wilde.. Toen heb ik gezegd dat ik het eerst even wilde afwachten of het wat was. Daarna maar bedankt hahahahaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:54 schreef LuKiE_NL het volgende:
Wat leuk zeg een (bijna) EasyWayers topic...
Ik zelf ben ook EW hiker en ik heb morgen een ritje Oosterhout (ARVAL) en van Bergen op Zoom naar Almere (ATHLON)
Ik zet tegenwoordig altijd in mn opmerkingen bij beschikbaarheid dat ik liever geen vestigingswerkzaamheden wil doen want dat vind ik zoo ruk...
Het zijn meestal gezellige mensen op zon vestiging maar dan wordt je verwacht netjes gekleed te gaan en dan moet je vervolgens auto's gaan wassen... Had het na 2 keer al wel gezien!
Overigens ik moet morgen ook 15 a 20 min lopen naar de bushalte in Oosterhout![]()
Ow het leek me trouwens wel lollig om de mensen van EasyWay op een twitterkanaal te zien, dat ze twitteren met #easyway erbij ofzo ?
Uiteindelijk toch nog tenminste 9 uur gewerkt. Van mijn oorspronkelijke ~10 bleven er maar 4 overquote:
Dat is waar, maar het was koud in al die bushokjes van bussen die niet komenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch nog tenminste 9 uur gewerkt. Van mijn oorspronkelijke ~10 bleven er maar 4 over.
Ik mag toch hopen dat ik morgen ook door mag lopen. Het is niet mijn probleem dat deze faalmaatschappij de boel niet op orde heeft. Arriva neemt al het bus- en treinvervoer hier straks over (van Syntus), dus dat beloofd wat. Hoewel hier de chipkaart pas in februari in de bussen in gebruik gaat en treinen nog later. Je hoeft hem nu alleen maar te laten zien aan de chauffeurquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Uiteraard deed mijn OV-chipkaart het niet in die bus, want die falers bij Arriva hebben apparatuur geinstalleerd die alleen reizen op saldo herkent en reizen op abonnementen niet ondersteund. En aangezien het studentenreisrecht een abonnement is.... Gelukkig een aardig chauffeur en ik mocht doorlopen.
[
Ik ook niet, maar dat tijdelijke product werkt bij mij. Ik ga aan het eind van de maand nog wel eens kijken, als die rijen weer voorbij zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:42 schreef Booomer het volgende:
Ik kon mijn studentenreisproduct niet eens ophalen naar mijn OV-chipkaart...
Ja, ik heb m'n abonnement gewoon op kunnen halen zonder problemen eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:53 schreef Irritatie100 het volgende:
En nog gelukt ook? Ik heb het een paar keer geprobeerd bij het postkantoor hier, maar daar is OF het apparaat stuk OF ik krijg de melding: er staan geen producten voor je klaar.
Ondanks de adviesperiode zou alles op 1 januari klaar moeten staan, lees de kleine lettertjes eronder maarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:57 schreef Mallet het volgende:
Voor zover ik weet hebben ze het nu op achternaam gesorteerd. Ik kan bijvoorbeeld mijn product vanaf 16 januari ophalen bij de automaat.
Wat word je dan? Athlon is toch een lease-maatschappij?quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:33 schreef rene90 het volgende:
Gister 23.00 gesolliciteerd bij Athlon, morgen gesprek
De Renaults die ik heb gehad deden het altijd goed hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Renaults geven volgens mij uit de fabriek al foutmeldingen.
Ik heb net 500 km gereden. Op naar huis.
Haha. Richtingsgevoel anyone?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:13 schreef Mallet het volgende:
Zo ik ben ook weer thuis. Ging wel goed vandaag. Ik reed alleen van Gouda naar Meerkerk en ik ben echt iemand die blindelings op zijn navigatie vertrouwd.. Ik weet niet wat voor gehuchten ik allemaal ben doorgescheurd maar eerlijk waar.. Zelfs met de veerpond over het water. Het moet niet gekker worden.
Morgen weer 2 ritten. Ook voor de nieuwe klant in Amsterdam. Morgen voor het eerst een Audi.. A4.. Het moest er toch eens van komen, na zoveel maanden.
Jup, je brengt een auto naar de klant, daarna met het OV terug. Of andersom dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wat word je dan? Athlon is toch een lease-maatschappij?
Je weet dat je vanaf Utrecht gewoon "rechtdoor" richting Gorinchem/Breda kunt, en dat je dan zo kunt afslaan naar Meerkerk en praktisch LANGS het depot rijdt als je op de snelweg zit?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:49 schreef Mathijz het volgende:
Als er navigatie in de auto zit check ik altijd eerst de route die hij me stuurt. Zeker naar bekende plekkeen.
Of ik negeer de navigatie
Meerkerk heeft ook een mooie route vanaf utrecht, de route die de bus ongeveer volgt.
De hamvraag is hoeveel je verdient bij Athlon zelf!quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:58 schreef rene90 het volgende:
Ik zal wel tom tom gaan gebruiken aangezien ik nog niet dat richtingsgevoel heb. Gelukkig eigen tom tom beschikbaar
Inderdaad, morgen even gesprekje en navragen. Op zich ga ik het sowieso even doen en misschien bevalt het gewoon prima. Heb ook nog een flexpool van odion waar ik morgen / overmorgen op gesprek ga dus ach, wilde gewoon wat extra werk naast mijn stage welke erg intensief is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De hamvraag is hoeveel je verdient bij Athlon zelf!
Lekkere wagensquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:13 schreef Mallet het volgende:
Morgen voor het eerst een Audi.. A4.. Het moest er toch eens van komen, na zoveel maanden.
Ik loop stage in de gesloten jeugdzorg met jongeren van 12-18 met ernstige gedragsproblematiek die dus uit huis zijn geplaatstquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:15 schreef LuKiE_NL het volgende:
Ja de snelwegen kan ik wel zonder navigatie en een hoop van de binnenwegen ook wel rond utrecht maar wanneer je mij naar brabant of adam laat gaan dan weet ik het niet meer...
Maar gelukkig heb ik een iphone met tomtom dus die kan ik dan eventjes aanzetten.
Btw @rene90 extra werk naast een intensieve stage ? (ik zeg kudos!, wat doe je dan voor stage)
Dat je geen koppeling hebt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:19 schreef rene90 het volgende:
Ooh ja, met betrekking tot het rijden in een automaat. Heb alleen in een simpele smart automaat gereden. Iemand nog tips voor het rijden in een automaat, waar moet ik aan denken etc?
Aha oke, en al die standen? P / N / weet ik het?quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:52 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat je geen koppeling hebt.
Automaat rijdt als een normale auto, gewoon met je rechtervoet gas geven en remmen. De auto gaat vanzelf vooruit.
Als je de auto wilt uitzetten zet 'm dan altijd in P, sommige auto's krijg je niet uit zonder 'm eerst in P te zetten.
Ik zit nog steeds te wachten, nu al 13 uur gepasseerd. En dus wss nog maar 4 te gaan.
Duidelijk inderdaad, ik ga wel mijn linker voet vast ducktapen danquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:27 schreef Keuzer het volgende:
D=drive,N=neutral,R=reverse,P=park
audis hebben een S voor sport, kan ik zeker aanraden
Enige waar je echt heel goed voor moet opletten is dat je NIET maar dan ook NIET je koppeling in probeert te trappen!!! Zat een keer in de auto bij een gozer die ook voor 't eerst in automaat reed en hij trapte met 70 keihard op de rem toen hij wilde koppelen (want rem is meestal een stuk breder bij automaten) auto achter ons had gelukkig genoeg afstandmaar verder rijdt t veel relaxter mits het een goede auto is. Bij de meeste goedkopere auto's voel je hem heel goed schakelen... das dan wat minder.
Ik neem aan dat je weet dat je rem in moet houden als je m in D zet, zodra je rem loslaat rolt ie nl. uit zichzelf.
Welke regio woon je?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:42 schreef enpe het volgende:
er zal wel een overschot aan chauffeurs zijn hier in de regio.
Mijn vader heeft 'n Audi Q7 automaat, maar heb daar nog nooit een winterstand in ontdekt?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:28 schreef LuKiE_NL het volgende:
Alleen wat wel aan te raden is met dit weer hem even op Winterstand te zetten, de nieuwe automaten hebben dat, dan is de kans dat je slipt wat minder omdat hij sneller overschakeld naar een hogere versnelling...
Ehehe, begint goed.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:14 schreef Keuzer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen studeert.. eens kijken of er typische studies zijn die vaker studentchauffeurs voortbrengen![]()
Ben zelf een tweedejaars rechtenstudent
Thank god dat die tunnels weer open zijn, heb vaak kilometers om moeten rijden omdat er weer eens wat aan de hand was daarzo.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik reed vandaag nog langs Venlo. Ze stonden te flitsen op de A73!
Ik in Amsterdam, op de Zuidas.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:
2e jaars economie hier
Vandaag nog mensen rond Amsterdam geweest?
Ik reed zo Amsterdam in.......dropte auto en zat binnen 15/20 min op de trein richting Utrecht centraal. Wat was er aan de hand dan? Ik heb niet echt iets meegekregen (alleen dat het in/rond Den Helder zo veel sneeuwde en dus erg druk qua file's was)quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ging het een beetje? Wat ik hoorde op het nieuws klonk niet erg fijn
Verkeersinfarct rond Amsterdam. Er stond op het hoogtepunt zo'n 200 km file alleen al rond A'dam en nu nog altijd 70km. Er waren mensen die al 3 uur in de auto zaten en daarin 6 km hadden gereden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik reed zo Amsterdam in.......dropte auto en zat binnen 15/20 min op de trein richting Utrecht centraal. Wat was er aan de hand dan? Ik heb niet echt iets meegekregen (alleen dat het in/rond Den Helder zo veel sneeuwde en dus erg druk qua file's was)
quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Verkeersinfarct rond Amsterdam. Er stond op het hoogtepunt zo'n 200 km file alleen al rond A'dam en nu nog altijd 70km. Er waren mensen die al 3 uur in de auto zaten en daarin 6 km hadden gereden.
Rond de reguliere avondspits en nu nog steeds niet opgelostquote:Op woensdag 6 januari 2010 23:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
. Ik was net op tijd weg zie ik. Rond hoe laat was dit?
Ik was er rond 14:30/15:00
Waar studeer je dat? Ik doe namelijk dezelfde studiequote:Op woensdag 6 januari 2010 22:28 schreef Mathijz het volgende:
Bijna 2de jaars Bedrijfskundige Informatica. (februaristart)
Dan denk ik dat het wel veilig is om je te feliciterenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef rene90 het volgende:
Zojuist terug van gesprek en stelde weinig voor. Ben gewoon aangenomen als het ware, hoewel je nog kan afvallen op de introductiedag. Als je echter gewoon netjes op tijd komt en in pak is het allemaal wel prima. De laatste twee introductiedagen was er een 100% score.
Dan ga ik voor op de maandag sowieso
Viel wel mee, heb zelf geen file gehad...Nee dan het OV, rond Utrecht nog steeds een bende van jewelste, de intercity die ik moest hebben reed 20 min later omdat er maar 1 spoor beschikbaar was en we moesten wachten op andere treinen, conducteur heeft welgeteld 4x excuses aangebodenquote:
5 Serie is fijn inderdaad. Ik heb zelf voor EW 2x in een 520 gereden. Dat is volgens mij de eerste uitvoering. Het zal wel niet heel veel schelen. Ben wel een fan van BMW. Heb ook een keer een 1-serie moeten transporteren, ook een prima auto. Was alleen wel een 116i. Echt de motor is echt te zwak, echt basic. Daarnaast beetje kaal. Achterin heb je bijvoorbeeld geen elektrische ramen, en dat voor dat geldquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:31 schreef Maharbal het volgende:
Weer 9 uur gemaakt vandaag. Maandag weer een tentamen dus helaas geen werk voor maandag.
Die 530D reed wel leuk/fijn/vlot.
Achterin kun je toch niet zitten, dus die ramen zullen wel ook niet uitmaken hebben ze vast gedachtquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef Mallet het volgende:
[..]
5 Serie is fijn inderdaad. Ik heb zelf voor EW 2x in een 520 gereden. Dat is volgens mij de eerste uitvoering. Het zal wel niet heel veel schelen. Ben wel een fan van BMW. Heb ook een keer een 1-serie moeten transporteren, ook een prima auto. Was alleen wel een 116i. Echt de motor is echt te zwak, echt basic. Daarnaast beetje kaal. Achterin heb je bijvoorbeeld geen elektrische ramen, en dat voor dat geld
Valt mee, ~163pk vs 231. Op zo'n zware auto merk je dat opzich wel. Heb afgelopen vrijdag nog ook een 118d gereden van Born, ook wel fijne dingen. BMW's blijven verschrikkelijk leuke bakken, heerlijk om in te rijden, alles degelijk, prima cruisers. Deze 530D was niet anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef Mallet het volgende:
[..]
5 Serie is fijn inderdaad. Ik heb zelf voor EW 2x in een 520 gereden. Dat is volgens mij de eerste uitvoering. Het zal wel niet heel veel schelen. Ben wel een fan van BMW. Heb ook een keer een 1-serie moeten transporteren, ook een prima auto. Was alleen wel een 116i. Echt de motor is echt te zwak, echt basic. Daarnaast beetje kaal. Achterin heb je bijvoorbeeld geen elektrische ramen, en dat voor dat geld
Oké fair enough, maar ik had het dan ook over een stukje luxe dat miste.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
edit: Overigens koop je een BMW niet meteen omdat ie "voor dat geld" afgeladen met opties zou zitten. Het gaat om het rijden (en de luxe/degelijkheid)!.
Mja, maar electrische ramen achterin zie je niet eens zo super vaak. In ieder geval nergens standaard.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef Mallet het volgende:
[..]
Oké fair enough, maar ik had het dan ook over een stukje luxe dat miste.
Was het ook wel hoor, maar de kortste route he, moest onderin zo'n klein dorp zijn en dan kan een buurtbus je vaak naar zulke plattelandsplekjes brengen. Was opzich wel mooi met die sneeuw/mist/schemering.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:11 schreef enpe het volgende:
@Keuzer, dat ziet er wel heel erg uit als de middle of nowhere.
Daar hebben wij erg weinig mee te maken alleenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Keuzer het volgende:
Ik hoop zo dat de A5 een populaire leaseauto wordt dit jaar... mooie auto man![]()
/random
Ja je hebt wel gelijk denk ik, maar toch...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar hebben wij erg weinig mee te maken alleen
Ik hoop met je meequote:Op zondag 10 januari 2010 20:17 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Ja je hebt wel gelijk denk ik, maar toch...one can be hopefull...
Vertel? Ik heb een abonnement op de Autoweek dus heb hem hier liggenquote:Op zondag 10 januari 2010 18:03 schreef PIB het volgende:
Zag gisteravond dat een auto die ik vervoerd heb, in de Autoweek staat. Zag er wel grappig uit haha!
Ik vind ze beide prachtig en heerlijk rijden! BMW is gewoon een beetje meer het sportiever/plezier merk, en Audi is meer de deutsche nuchterheid (maar luxe en degelijk!). Het hangt er dus maar net vanaf wat je wilt, maar ik zou zo beide kopenquote:Op maandag 11 januari 2010 14:13 schreef Keuzer het volgende:
Nou BMW bevalt ook wel, hoewel ik nog steeds liever in een audi rijd... no offense Maharbal
True, je krijgt een geeltje mee, met daarop de wasprijs en het kenteken van de auto. Die geef je af bij de receptie.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:51 schreef Mallet het volgende:
@ Irritatie..
Voor zover ik weet is dat wassen "op rekening" van Alcredis. Ze zullen waarschijnlijk een soort deal hebben gesloten. In je ritgegevens staat ook de prijs van het wassen geloof ik. Volgens mij kan je gewoon zeggen dat je de auto op rekening van Alcredis wil wassen. Geven ze je vast een bonnetje mee (voor de administratie van Alcredis).
quote:Op maandag 11 januari 2010 18:51 schreef Mallet het volgende:
@ Irritatie..
Voor zover ik weet is dat wassen "op rekening" van Alcredis. Ze zullen waarschijnlijk een soort deal hebben gesloten. In je ritgegevens staat ook de prijs van het wassen geloof ik. Volgens mij kan je gewoon zeggen dat je de auto op rekening van Alcredis wil wassen. Geven ze je vast een bonnetje mee (voor de administratie van Alcredis).
Ik moet morgen naar school. Donderdag en vrijdag weer beschikbaar.
Vandaag zat alles zowaar mee. Moest wel vroeg vertrekken (06.45) maar was om 14.45 weer thuis, dus kan erger.
Dank jullie wel, dan gaat het allemaal wel lukkenquote:Op maandag 11 januari 2010 19:02 schreef Mathijz het volgende:
[..]
True, je krijgt een geeltje mee, met daarop de wasprijs en het kenteken van de auto. Die geef je af bij de receptie.
Vergeet niet de eind km. stand te noteren. Ben al 2 keer teruggelopen om de stand te noteren
Als ik woensdag moet werken en naar Almere moet (vrijwel elke keer als ik werk)...zal ik het even laten wetenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:18 schreef rene90 het volgende:
Oke het is definitief, komende woensdag introdag van Athlon
Pfff!quote:
Met mijn introductie leer ik vast allesquote:Op maandag 11 januari 2010 20:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Pfff!
Hoodkantoor + hoofddepot staat in Almere. Nijmegen heeft er ook één, maar dat is niet "het hoofddepot"
Nee ik werk voor Easyway. Ik moet alleen (heel) vaak auto's naar Athlon in Almere brengen, omdat daar vrijwel alle eindelease-auto's van Athlon naartoe gaan (voor inspectie, wassen, herstellen, herinzetten en verkopen etc.) Het kantoor zit aan de snelweg, en het depot zit er tegenover.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
Met mijn introductie leer ik vast allesMaar jij zit dus ook bij Athlon? Beetje fijn bedrijf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |