Het is wel diesel natuurlijk, die hebben altijd minder vermogen.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De auto zelf is fantastisch, ik zei hierboven gewoon dat ik meer vermogen had verwacht uit een gloednieuwe 2.5L motor. Er zat 120kW in dat ding, terwijl mijn eigen 20 jaar oude 2.5L motor 125kW genereert. Vandaar.
Pfff, zit alsnog 20 jaar verschil in!quote:Op woensdag 30 december 2009 21:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is wel diesel natuurlijk, die hebben altijd minder vermogen.
Dat dus.quote:
2.5 uur om bij je startadres te komen...haha. Gebeurt niet zo HEEL vaakquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:57 schreef Mallet het volgende:
Ik reis maandag eerst 2.5 uur om bij mijn startadres te komen en rijd vervolgens in een kleine 2 uur naar Born. Daarna 3.5uur terug met OV.
2.5 uur om terug te komen is nog redelijk logisch, aangezien je vaak niet echt eindigt op plekken waar je zelf vlakbij woont (nou ja, niet altijd)...Maar 2.5 uur om op je begin adres te komen is toch iets anders, aangezien je vaak in je eigen omgeving wordt ingezetquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:01 schreef Mathijz het volgende:
2,5 uur om terug te komen wel
Maandag 2 ritjes, ben benieuwd met dit winterse weer en OV
Bij mij nog wel eens met zekere regelmaat.. Drachten 3.5 uur.. Volkel was ook een roteind en soms zelfs eerst naar Born (à 3.5/4) en dan terug rijden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
2.5 uur om bij je startadres te komen...haha. Gebeurt niet zo HEEL vaak.
Zo zie je maar hoe druk ze op zoek zijn naar mensen in het Noorden. Serieus, mensen 3.5 uur met het OV laten reizen...zodat ze hier een auto op kunnen halen is nogal apart. Ik moet vrijwel altijd in de buurt zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bij mij nog wel eens met zekere regelmaat.. Drachten 3.5 uur.. Volkel was ook een roteind en soms zelfs eerst naar Born (à 3.5/4) en dan terug rijden.
Mensen van < 21quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe druk ze op zoek zijn naar mensen in het Noorden. Serieus, mensen 3.5 uur met het OV laten reizen...zodat ze hier een auto op kunnen halen is nogal apart. Ik moet vrijwel altijd in de buurt zijn.
Mijn transportformulieren -> Ritbon Easyway.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:00 schreef Keuzer het volgende:
Even een vraagje voor chauffeurs die ook bij easyway werken, heb een tijd terug een mailtje gekregen dat de ritbonnen vervangen zouden worden voor formulieren die je voortaan zelf moest uitprinten...
Dat zou per 1 januari zo zijn maar ik kan ze nog nergens vinden in mijn inlogomgeving.
Iemand anders al wel?
Ik heb eigenlijk alleen maar einde-lease opgehaald. Ook wel eens auto's van schadebedrijven naar prive-adressen, maar over het algemeen auto's van 3-4 jaar die einde lease zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:19 schreef PIB het volgende:
Zijn het nu vooral splinternieuwe wagens die gereden mogen worden of worden er echt puur halve wagenparken ingewisseld? Ben ik wel benieuwd naar, hoe dat precies zit in januari.
Zelf pas beschikbaar op donderdag weer, ben benieuwd![]()
Ik rijd daar 128 -> 4 correctie = 124 en 4 te hard beboeten ze niet. Maar daar gaat het niet om, kijk eens op het schermpje in de middenconsolequote:Op maandag 4 januari 2010 18:13 schreef Irritatie100 het volgende:
130, stout hoorEn ook nog eens foto's maken
Morgen krijg ik overigens een Seat Altea (Bleiswijk-Rotterdam) en een Skoda Fabia (Rotterdam-Meerkerk). Zal wel weer leuk worden, ik hoorde vandaag dat er tussen Rotterdam (waar ik in de buurt woon) en Utrecht minder treinen rijden door materieel tekort. En ik moet naar Meerkerk...
Misschien pak ik wel de bus de andere kant op, naar Gorinchem
115 op teller of via navi? Tellers wijken sowieso flink af, plus het feit dat er altijd nog paar km/u correctie af gaat.. Zou me niet al te druk makenquote:
Reikwijdte 0km, dat is ook vrij lullig jaquote:Op maandag 4 januari 2010 18:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik rijd daar 128 -> 4 correctie = 124 en 4 te hard beboeten ze niet. Maar daar gaat het niet om, kijk eens op het schermpje in de middenconsole.
O, en ik zou geen foto's posten waarbij je zet dat die door iemand anders zijn gemaakt, dat mag immers niet.
Morgen een C5 en A3.
edit: Ik heb heel vaak gerepareerde (lease) auto's die terug gaan naar de Dealer of einde lease auto's. Leaseauto's zijn heel zelden ouder dan 3 jaar.
Wel als ie voor Arval reed, die rekenen 25 euro administratiekosten per boete, ook al is de boete 15 euroquote:Op maandag 4 januari 2010 18:30 schreef PIB het volgende:
[..]
115 op teller of via navi? Tellers wijken sowieso flink af, plus het feit dat er altijd nog paar km/u correctie af gaat.. Zou me niet al te druk maken
En ik moest nog 30/40 kmquote:Op maandag 4 januari 2010 18:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Reikwijdte 0km, dat is ook vrij lullig ja
Heb het ook vaak genoeg hoor. Dan draai zet ik hem even op het contact om de kilometerstand op het transportformulier te zetten en dan blijft de benzinemeter op 0 staan. En dan toch nog hopen dat dat komt doordat je slechts het contact aan hebt staan en niet helemaal gestart hebt.quote:
Kijk dan nog eens naar het plaatje en concludeer dan dat de auto niet slechts op contact staat / stilstaatquote:Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Heb het ook vaak genoeg hoor. Dan draai zet ik hem even op het contact om de kilometerstand op het transportformulier te zetten en dan blijft de benzinemeter op 0 staan. En dan toch nog hopen dat dat komt doordat je slechts het contact aan hebt staan en niet helemaal gestart hebt.
Dan heb je een negatief saldo en kan je dus ook niet meer inchecken, ondanks je vrij reizen periode!quote:Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef Maharbal het volgende:
Hoe kun je nou een boete krijgen voor het vergeten van uitchecken? Wij betalen toch sowieso geen kosten voor het reizen (mits goeie reisproduct).
Want ik heb me vandaag bij de NS ook wel ingechecked, maar niet uitgechecked (uberhaupt heb ik het maar één keer gedaan vandaag, de rest gaf ik op omdat hij zei dat ik geen saldo had....Binnenkort toch maar m'n product "ophalen").
[..]
Kijk dan nog eens naar het plaatje en concludeer dan dat de auto niet slechts op contact staat / stilstaat.
Ah ja, daarom zei hij in de bus "negatief saldo". Kon gewoon doorlopen want de chauffeuse zei dat ik mocht doorlopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Dan heb je een negatief saldo en kan je dus ook niet meer inchecken, ondanks je vrij reizen periode!
Ik bedoel dat ik ook vaak genoeg zo goed als lege auto's krijgquote:Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kijk dan nog eens naar het plaatje en concludeer dan dat de auto niet slechts op contact staat / stilstaat.
Ah, ja dat verklaart een hoop. Nou morgen maar eens proberen m'n product op te halen.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik ook vaak genoeg zo goed als lege auto's krijg
Overigens zou het niet moeten kunnen dat je die 4 euro boete krijgt op je studentenkaart. Dat zou alleen moeten gebeuren als je in een periode reist dat je moet betalen. Het is namelijk zo dat er als je incheckt 4 euro wordt afgeschreven en als je weer uitcheckt je het wisselgeld er weer op krijgt. Als je echter een abonnement hebt wordt die 4 euro helemaal nooit afgeschreven, tenzij je reist op een moment dat je abonnement niet geldig is, wat voor ons dus in het weekend is.
Tenminste, bij mij werkt het zo. Ik ben een keer in het weekend vergeten uit te checken en sta nu ook op -4, maar ik kan doordeweeks gewoon overal in.
Ja dat soort dingen weet ik allemaal wel, vandaar dat ik vandaag ook geen zin had om m'n abo op te halenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het goed is heb je een tijdelijk abonnement dat geldig is tot 31-01. Ik heb mijne namelijk nog niet geactiveerd, maar kon vanmorgen gewoon inchecken in de bus en tram. En ja, hij heeft nog steeds -4 erop.
* Irritatie100 heeft ooit 2 dagen bij de RET gewerkt bij de introductie van de chipkaart in de metro hier en weet dus alles over het ding
Ik moet de chipkaart hier bij Syntus nog gewoon gebruiken als "ov-kaart".. Dus niet in- en uitchecken want dat kan nog niet. Conducteur van de NS zei dat het voor studenten niet nodig is om in- en uit te checken als ze een weekkaart hebben.. Heb ik de rest v/d dag dus ook niet gedaan en ben wel gecontroleerd. Niks aan de hand.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:52 schreef Mathijz het volgende:
Meerkerk heeft de chipkaart, alleen het uitchecken ben ik vergeten of ging niet goed. en heb 4 euro boete daardoor gehad.
Nee ik reed niet voor Arval.helemaal duur geintje dan.
Mooi weer uren maken tochquote:Op maandag 4 januari 2010 20:21 schreef Mallet het volgende:
Jezus wat een lange dag. Ik ging vanochtend echt op tijd weg, want ik had wel vertraging verwacht. Eerst 2,5 uur naar mijn startadres (waarvan 40 minuten lopen!).. Daarna moesten daar nog 15 auto's weggehaald worden voordat mijn compleet ingesneeuwde Mercedes eruit gehaald kon worden, dus daar heb ik een uur gezeten.. Daarna in 2 uur naar Born gereden, daar om half 3 weg en om half 8 thuis door vertraging / treinuitval.
Morgen ben ik niet beschikbaar (woe/do/vrij wel) dus ik hoop dat er nog genoeg te rijden valt.
@ Maharbal
Ik heb daar zo`n hekel aan om op de laatste benzine te rijden! Ik kreeg vandaag ook die melding en opeens schoot de rijkwijdte van 130 naar 70.. En hij telde echt helemaal terug.. Ik denk omg wat is dít.. Maar daarna liep hij weer op.. PS Hekel aan Opel. De enige leuke Opel waar ik in heb gereden was de GT.
quote:Op maandag 4 januari 2010 19:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah ja, daarom zei hij in de bus "negatief saldo". Kon gewoon doorlopen want de chauffeuse zei dat ik mocht doorlopen.
Maar geven ze ook bekeuringen aan mensen met een OV jaarkaart? Godallemachtig wat een idioten.
Weet je het heel erg zeker? Ik kan er niks over terugvinden.
Weet eigenlijk wel zeker, gebeurd na een paar dagen als ze alle dingen uit de bussen e.d. hebben uitgelezen. Kan anders niet verklaren of via mijn reisgeschiedenis achterhalen waarom ik een negatief saldo had.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het goed is heb je een tijdelijk abonnement dat geldig is tot 31-01. Ik heb mijne namelijk nog niet geactiveerd, maar kon vanmorgen gewoon inchecken in de bus en tram. En ja, hij heeft nog steeds -4 erop.
Ik 2,5 uur over een rit van 17 kmquote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoop dat het rijden gaat lukken morgen. M'n vader heeft net over een ritje van z'n werk naar huis (20km) 4 uur gedaan
Wat is dat nou weer voor iets belachelijks? Slecht gepland danquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:18 schreef Maharbal het volgende:
Verdomd. Kom net aan bij eerste adres...auto is al opgehaald. Sta nu bij 2e adres...auto is al opgehaald. Wat een bende! Mn 10 uren worden er dan 3 ofzo
Ik moet vanmiddag nog naar Breda, moet ik stampij voor je maken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:18 schreef Maharbal het volgende:
Verdomd. Kom net aan bij eerste adres...auto is al opgehaald. Sta nu bij 2e adres...auto is al opgehaald. Wat een bende! Mn 10 uren worden er dan 3 ofzo
Ja de eerste auto tot daar aan toe...maar de 2e auto...niemand wist waar dat ding stond (zelfs de leasemaatschappij niet). Uiteindelijk 4 uur geworden vandaag omdat ik een uur moest wachten voor informatie...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:13 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor iets belachelijks? Slecht gepland dan. Normaal kan je dan nog zeggen "ik krijg mn uren toch wel", maar als dat van 10 naar 3 schiet is natuurlijk helemaal shit. Waar waren je 2 startadressen dan?
Oh ik ben er al een gereden, eentje met nog maar 300km op de totaaltellerquote:Op maandag 4 januari 2010 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verder is Opel ook niet helemaal mijn ding. Die Insignia is dan wel weer leuk, maar die zijn nog niet echt veel in de einde-lease praktijk te vinden (of reparatie).
Yep, ik morgen ook. Naar Born en vanuit Born weer eentje het land in mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:53 schreef enpe het volgende:
Zo 11 uurtjes onder weg geweest mede doordat een auto op een ander adres bleek te staan dan was aangegeven.Vond ik niet zo heel erg, kon ik nog ff een bakkie doen.
Wat moeten er trouwens veel naar Born toe, was er vandaag ook al geweest....het lijkt wel of ze alle auto's terug aan het halen zijn daar.
Zou ik zeker doen in dat gevalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:23 schreef THS het volgende:
Ik had mij al voorgenomen om de rijtest te cancelen mocht ik door zijn gekomen.
Niet zeiken Harriequote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:01 schreef enpe het volgende:
Wel beter dat je er weer een mee het land in mag nemen want die bushalte daar is nou ook niet echt dichtbij.
Hehe daar heb je gelijk in. Maar toch...gister zag ik de bus in de verte wegrijdenquote:[b]
Niet zeiken Harrieis money in the bank!
Wut? Die bushalte is 10/15 min lopen, dat vind ik al redelijk normaalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:01 schreef enpe het volgende:
Wel beter dat je er weer een mee het land in mag nemen want die bushalte daar is nou ook niet echt dichtbij.
Daarom probeer ik mijn ritten af te stemmen (op dat soort plekken in ieder geval) op de bustijdenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:10 schreef enpe het volgende:
[..]
Hehe daar heb je gelijk in. Maar toch...gister zag ik de bus in de verte wegrijden, stond ik daar een half uur te koekeloere.
Meer mensen die morgen naar Born moeten?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:17 schreef Mallet het volgende:
Als je in Born naar de halte moet lopen ben je ook ff onderweg ja. Volgens 9292 is dat 4 minuten, maar daar klopt niks van. De eerste keer kwam ik dankzij de navi ook aan de verkeerde kant uit in een doodlopende straat :p. Kwam maandag in Born nog 3 chauffeurs tegen bij de bushalte.
Hahahaha vestigingswerkzaamheden vind ik ook helemaal niks. De eerste keer dat me dat werd aangeboden werd gezegd dat ik even moest laten weten hoe het was bevallen, omdat er vaker dit soort klussen waren. Ik werd toen gelijk de volgende dag gebeld of ik ook alvast de week erop wilde.. Toen heb ik gezegd dat ik het eerst even wilde afwachten of het wat was. Daarna maar bedankt hahahahaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:54 schreef LuKiE_NL het volgende:
Wat leuk zeg een (bijna) EasyWayers topic...
Ik zelf ben ook EW hiker en ik heb morgen een ritje Oosterhout (ARVAL) en van Bergen op Zoom naar Almere (ATHLON)
Ik zet tegenwoordig altijd in mn opmerkingen bij beschikbaarheid dat ik liever geen vestigingswerkzaamheden wil doen want dat vind ik zoo ruk...
Het zijn meestal gezellige mensen op zon vestiging maar dan wordt je verwacht netjes gekleed te gaan en dan moet je vervolgens auto's gaan wassen... Had het na 2 keer al wel gezien!
Overigens ik moet morgen ook 15 a 20 min lopen naar de bushalte in Oosterhout![]()
Ow het leek me trouwens wel lollig om de mensen van EasyWay op een twitterkanaal te zien, dat ze twitteren met #easyway erbij ofzo ?
Uiteindelijk toch nog tenminste 9 uur gewerkt. Van mijn oorspronkelijke ~10 bleven er maar 4 overquote:
Dat is waar, maar het was koud in al die bushokjes van bussen die niet komenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch nog tenminste 9 uur gewerkt. Van mijn oorspronkelijke ~10 bleven er maar 4 over.
Ik mag toch hopen dat ik morgen ook door mag lopen. Het is niet mijn probleem dat deze faalmaatschappij de boel niet op orde heeft. Arriva neemt al het bus- en treinvervoer hier straks over (van Syntus), dus dat beloofd wat. Hoewel hier de chipkaart pas in februari in de bussen in gebruik gaat en treinen nog later. Je hoeft hem nu alleen maar te laten zien aan de chauffeurquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Uiteraard deed mijn OV-chipkaart het niet in die bus, want die falers bij Arriva hebben apparatuur geinstalleerd die alleen reizen op saldo herkent en reizen op abonnementen niet ondersteund. En aangezien het studentenreisrecht een abonnement is.... Gelukkig een aardig chauffeur en ik mocht doorlopen.
[
Ik ook niet, maar dat tijdelijke product werkt bij mij. Ik ga aan het eind van de maand nog wel eens kijken, als die rijen weer voorbij zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:42 schreef Booomer het volgende:
Ik kon mijn studentenreisproduct niet eens ophalen naar mijn OV-chipkaart...
Ja, ik heb m'n abonnement gewoon op kunnen halen zonder problemen eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:53 schreef Irritatie100 het volgende:
En nog gelukt ook? Ik heb het een paar keer geprobeerd bij het postkantoor hier, maar daar is OF het apparaat stuk OF ik krijg de melding: er staan geen producten voor je klaar.
Ondanks de adviesperiode zou alles op 1 januari klaar moeten staan, lees de kleine lettertjes eronder maarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:57 schreef Mallet het volgende:
Voor zover ik weet hebben ze het nu op achternaam gesorteerd. Ik kan bijvoorbeeld mijn product vanaf 16 januari ophalen bij de automaat.
Wat word je dan? Athlon is toch een lease-maatschappij?quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:33 schreef rene90 het volgende:
Gister 23.00 gesolliciteerd bij Athlon, morgen gesprek
De Renaults die ik heb gehad deden het altijd goed hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Renaults geven volgens mij uit de fabriek al foutmeldingen.
Ik heb net 500 km gereden. Op naar huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |