Wat een klotedag gehad vandaag. Begon vanmorgen al. De batterij van m'n wekker (ik heb een analoge, die hebben geen stekkers) had besloten om het vannacht te begeven. Ik werd wakker van de douche, keek op m'n wekken, dacht "wie gaat er hier nou in godsnaam om 1 uur 's nachts douchen??", maar uiteindelijk bleek m'n wakker dus om die tijd gestopt te zijn en het was al half 8. En ik moest er om 7 uur uit, om om kwart voor 8 weg te gaan...
Uiteindelijk toch nog in een kwartier weten te douchen, aankleden en ontbijten, dus op tijd weg

Mijn bus kwam echter 10 minuten te laat aan en deed over de route naar het station ook nog eens 10 minuten later dan normaal, wat inhield dat ik de trein voor m'n neus weg zag rijden. Nou is dat hier geen probleem, in de spits rijden er hier 8 treinen per uur naar Rotterdam

Alleen daar moest ik een bus hebben die eens in het half uur rijdt, en die bus miste ik doordat ik die trein miste. Als klap op de vuurpijl besloot de bus van een half uur later niet op te komen dagen. Al met al kwam ik op 10:30 op m'n ophaaladres aan, terwijl ik volgens m'n ritgegevens om 10:00 op het afleveradres moest zijn

Uiteraard wel Easyway gebeld en het was geen probleem. Gelukkig was het een kort ritje (Bleiswijk - Rotterdam) en moest ik de volgende tussen 11:00 en 13:00 ophalen vlakbij het afleveradres van rit 1, dus dat heb ik weer rechtgetrokken.
Toen rit 2 (Rotterdam - Meerkerk) in een auto die volgens mij wel van een hele grote vrek was. Een Skoda Fabia was het. Zoals gebruikelijk een zo goed als lege benzinetank en als klap op de vuurpijl had de eigenaar besloten om ook maar gelijk de ruitenwisservloeistof helemaal op te gebruiken waardoor ik de hele rit vuile ramen had.
In Meerkerk natuurlijk die bus naar Utrecht op een paar minuten gemist

Maar ff dat cafetaria naast die bushalte ingegaan en wat gegeten en de bus erna gepakt. Uiteraard deed mijn OV-chipkaart het niet in die bus, want die falers bij Arriva hebben apparatuur geinstalleerd die alleen reizen op saldo herkent en reizen op abonnementen niet ondersteund. En aangezien het studentenreisrecht een abonnement is.... Gelukkig een aardig chauffeur en ik mocht doorlopen.
Op Utrecht Centraal de trein naar Rotterdam gepakt en ja hoor: ook hier problemen. Het is een intercity Amersfoort - Rotterdam/Den Haag. Deze wordt op Utrecht gesplitst. Er staan dus 2 treinen op het perron dan, waarvan 1 naar Den Haag gaat en de andere naar Rotterdam. Ik moest die naar Rotterdam hebben, de achterste. Helaas kreeg de trein naar Den Haag een technisch mankement en kon niet weg, waardoor ik nog 45 minuten in de trein op het perron stilstond. Want ja, door een andere trein heen gaat wat lastig.
Al met al 9 uur gemaakt, waarvan 1 achter het stuur