abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75619819
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT--== de OV-jaarkaart!

Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de website of klantenservice van de IB Groep (die met ingang van 1 januari 2010 Dienst Uitvoering Onderwijs ofwel DUO gaat heten) niet altijd uitkomst bieden nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder al beantwoord en veel is te vinden op de onderstaande websites. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

======================================================================================
[b]Vragen en antwoorden!

======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar
vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een
week- of weekendabonnement. Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met
een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je week- of weekendabonnement staat niet automatisch op je Studenten OV-chipkaart,
je moet daar zelf voor zorgen. Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken
voordat je recht op studiefinanciering ingaat. De precieze datum kun je vinden als je inlogt op je
persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl Je kunt met het studentenreisproduct reizen vanaf het moment dat je recht op studiefinanciering ingaat. Je kunt je week- of weekendabonnement snel en eenvoudig ophalen bij een van de ophaalpunten. Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Zo haal je je studentenreisproduct op.
quote:
Besloten is dat tot en met 31 januari 2010 het plastic reisbewijs geactiveerd kan worden om ellenlange wachtrijen te voorkomen.

In de eerste maand van het volgende jaar blijft de gewone OV-kaart nog het geldig reisbewijs in Nederland, dus ook in Amsterdam en Rotterdam, die al volledig waren overgestapt op de chipper. Bron.
Zie ook de mail die iedereen hierover heeft ontvangen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met www.studentenreisbewijs.nl . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten. Pasfoto's kunnen alleen worden ingeleverd bij een postkantoor en dus niet los worden opgestuurd. Heb jij je pasfoto onlangs opgestuurd en nog niets ontvangen? Kijk dan op www.studentenreisbewijs.nl voor meer info.

Ook wordt er gezocht naar oplossingen voor mensen die op 1 januari 2010 nog géén OV-Chipkaart hebben ontvangen: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig
studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.

Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

Maar het is nog geen 1 januari 2010, en ik heb al wel zo'n kaart? Kan ik daar ook gewoon mee reizen?

Tot en met 31 december 2009 geldt alleen je oude OV-jaarkaart ('papieren versie') als je OV-jaarkaart. Op vertoonvan deze pas kun je in bus, trein, tram en metro gratis reizen. Je kunt al wel met korting reizen: zodra je je pas oplaadt bij een van de oplaadpunten en daarna met bijvoorbeeld de bus reist, ziet hij de betaling als eentje met 40% korting.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart (icm papieren versie) op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.

Stel ik ben mijn papieren kwijt maar heb gelukkig al wel mijn OV-Chipkaart ontvangen? Kan ik dan die gebruiken?

Nee. Om je OV-Chipkaart als OV-jaarkaart te laten gebruiken, waarmee je op vertoon gratis kunt reizen, dien je deze te activeren zoals boven is beschreven. Aangezien deze activatie pas vanaf 1 januari 2010 geldt, is je OV-Chipkaart tot die tijd geen vrijbrief om gratis te reizen: hiervoor dien je je papieren pas te tonen. Voor stations waarvoor toegang reeds slechts mogelijk is door het gebruik van een chipkaart, geldt bovenstaande.

In 2009 zijn er drie mogelijke situaties:

• Je hebt naast de papieren kaart een OV-chipkaart nodig om te kunnen reizen; dit geldt in de metro van Rotterdam en vanaf 27 augustus in de metro van Amsterdam
  • Je kunt reizen met OV-chipkaart, samen met de papieren kaart
  • Je kunt niet reizen met OV-chipkaart, maar alleen met de papieren kaart

Over deze opties zal ik nog wat uitgebreide informatie opzoeken. Mocht je deze hebben en netjes kunnen formuleren, post ze hier, dan neem ik ze op in de FAQ

Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers

www.ib-groep.nl (tot 31 december 2009)
    www.ocwduo.nl (vanaf 1 januari 2010)
    http://www.studentenreisbewijs.nl/

en in het bijzonder:

http://www.studentenreisbewijs.nl/veelgestelde-vragen
    http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 14-12-2009 20:02:52 ]
  • Ja doei.
    pi_75620113
    Ik hoop dat ik hem voor het einde van het jaar nog krijg. Vorige week de (derde) aanvraag gedaan.

Ook vreemd dat ik het elke keer op een andere manier aan moet vragen, eerst gewoon bij het postkantoor, daarna per post waarbij ze mijn OV nummer nodig hadden, en nu een keer zonder dat ik dat nummer ingevuld had.
    I hear thunder but there's no rain
    this kind of thunder breaks walls and window panes
    pi_75620145
    ok! ho! Jij mocht hem dus buiten het postkantoor om invullen?

Informatie please!
    Ja doei.
      Moderator maandag 14 december 2009 @ 17:59:41 #4
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75620173
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:58 schreef motorbloempje het volgende:

Informatie please!
    Ik ook! Kreeg een invulformulier waar ik zelf een foto op moest plakken en zo!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_75620191
    Ik ben mijn chipkaart + OV kwijtgeraakt... Wat moet ik nu doen ?
    pi_75620208
    https://www.ov-chipkaart.(...)zen/waartegebruiken/

Hier kan je zien waar je kan reizen met de OV-chipkaart als je recht heb om met korting te reizen, nog niet iedere vervoerder doet mee namelijk, houdt daar dus rekening mee (stond nog niet in de OP dacht ik).
    pi_75620220
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:00 schreef P.F het volgende:
    Ik ben mijn chipkaart + OV kwijtgeraakt... Wat moet ik nu doen ?
    Zoals ik eerder al zei: van die eerste zo snel mogelijk een nieuwe aanvragen en van de laatste je afvragen of het nog zin heeft om die aan te vragen, aangezien het 10 werkdagen duurt voordat je een nieuwe hebt en het dan al nagenoeg 31 december is.

Verder gaat het hier niet echt om 'kwijt' zijn, maar vooral over de stress hoe het werkt en het voorkomen van boetes en zulks
    Ja doei.
    pi_75620262
    Je kunt in de tram in Amsterdam doordeweeks in checken als je een week OV hebt, dan is het ook gewoon gratis. (Je moet wel je papieren kaart kunnen tonen geloof ik...)
    pi_75620264
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:01 schreef Dennis101 het volgende:
    https://www.ov-chipkaart.(...)zen/waartegebruiken/

Hier kan je zien waar je kan reizen met de OV-chipkaart als je recht heb om met korting te reizen, nog niet iedere vervoerder doet mee namelijk, houdt daar dus rekening mee (stond nog niet in de OP dacht ik).
    nu wel! dank
    Ja doei.
    pi_75620301
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei: van die eerste zo snel mogelijk een nieuwe aanvragen en van de laatste je afvragen of het nog zin heeft om die aan te vragen, aangezien het 10 werkdagen duurt voordat je een nieuwe hebt en het dan al nagenoeg 31 december is.

Verder gaat het hier niet echt om 'kwijt' zijn, maar vooral over de stress hoe het werkt en het voorkomen van boetes en zulks
    Hmmm ik wil liever niet bellen.. Maar kon ook niet echt een website vinden. En om hem online te deactiveren heb ik het nummer nodig wat er op staat - wat ik natuurlijk niet meer heb...
    pi_75620321
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:58 schreef motorbloempje het volgende:

Informatie please!

Ik heb hem jaren terug bij het postkantoor ingeleverd, en opeens in oktober kreeg ik een formulier dat ze mijn pasfoto wilde hebben. Nouja, opgestuurd maar. Eind november gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Had keurig mijn ov-nummer op de pasfoto geschreven en deze opgeplakt.

Daarna een nieuw formulier aangevraagd, een heel ander formulier. Vrijdag op de bus gedaan, weer met pasfoto op de juiste plek.
      Moderator maandag 14 december 2009 @ 18:06:26 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75620373
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:04 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Ik heb hem jaren terug bij het postkantoor ingeleverd, en opeens in oktober kreeg ik een formulier dat ze mijn pasfoto wilde hebben. Nouja, opgestuurd maar. Eind november gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Had keurig mijn ov-nummer op de pasfoto geschreven en deze opgeplakt.

Daarna een nieuw formulier aangevraagd, een heel ander formulier. Vrijdag op de bus gedaan, weer met pasfoto op de juiste plek.
    Dito.
    pi_75620415
    Ik kreeg van de week een brief waarin stond dat ik geen OV-chipkaart heb, terwijl ik die vorig jaar in december al had afgehaald. Nu moest ik er weer een aanvragen en krijg dan een formulier opgestuurd om weer een kaart af te halen. Wat een faaladministratie daarzo.
    pi_75620919
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:04 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

ik heb in september nog lopen utteren met die lui van studentenreisbewijs en het postkantoord, want er was geen enkele andere manier om het te regelen zeiden ze
    Ja doei.
    pi_75625004
    Weet iemand de consequenties van niet ingecheckt zijn als student zijnde? 35 euro boete + ritprijs?
    pi_75625109
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:02 schreef KoekjesTwister het volgende:
    Weet iemand de consequenties van niet ingecheckt zijn als student zijnde? 35 euro boete + ritprijs?
    Afhankelijk van de vervoerder Bij de RET werkt het zo inderdaad.
      maandag 14 december 2009 @ 20:10:47 #17
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75625392
    quote:
    Ook wordt er gezocht naar oplossingen voor mensen die op 1 januari 2010 nog géén OV-Chipkaart hebben ontvangen: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250
    Tegen mij zeiden ze aan de telefoon bij de klantenservice dat je tot 31 januari nog met de papieren versie kan reizen. Dus dat is volgens mij de oplossing die ze totnutoe bedacht hebben.
    pi_75625546
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Afhankelijk van de vervoerder Bij de RET werkt het zo inderdaad.
    Met de bus is het soms niet mogelijk in te checken. Bus 12 in Utrecht, degene die hem kennen weten wel waar ik het over heb.

Dan zou het wel fors minder zijn als dat je een boete kost, want dat is nu niet zo.
    pi_75625679
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:13 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Met de bus is het soms niet mogelijk in te checken. Bus 12 in Utrecht, degene die hem kennen weten wel waar ik het over heb.

Dan zou het wel fors minder zijn als dat je een boete kost, want dat is nu niet zo.
    Je bedoeld niet inchecken wanneer je recht hebt op vrij reizen? Wanneer je nog niet in kan checken zal dat uiteraard ook niet hoeven Alleen bij de metro in Rotterdam en Amsterdam moet je voorlopig verplicht inchecken. In de trein kunnen we als het goed is ook nog niet (overal) inchecken.
    pi_75625736
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:10 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Tegen mij zeiden ze aan de telefoon bij de klantenservice dat je tot 31 januari nog met de papieren versie kan reizen. Dus dat is volgens mij de oplossing die ze totnutoe bedacht hebben.
    wat ik wonderlijk vind, aangezien die kaart maar tot 31 december 2009 geldig is
    Ja doei.
    pi_75625754
    Het is nu heeeel druk bij de OV chipkaart aan de telefoon
    of ik een andere keer terug wil bellen
    pi_75625800
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je bedoeld niet inchecken wanneer je recht hebt op vrij reizen? Wanneer je nog niet in kan checken zal dat uiteraard ook niet hoeven Alleen bij de metro in Rotterdam en Amsterdam moet je voorlopig verplicht inchecken. In de trein kunnen we als het goed is ook nog niet (overal) inchecken.
    Haha, sorry. Ik bedoel dat je door de immense drukte niet in kan checken, omdat je of de bus ingedrukt wordt, of je je de bus in perst en je niet bij de automaat kan.
      maandag 14 december 2009 @ 20:20:45 #23
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75625875
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat ik wonderlijk vind, aangezien die kaart maar tot 31 december 2009 geldig is
    Jep. Mijn vraag op die mededeling was dan ook: "met mijn kaart die tot december dit jaar geldig is?" En belmiep: "ja" Maar ik hoop wel dat ze nog even persberichten de wereld in sturen, want ik zie me al bij de conducteur aankomen "ja, aan de telefoon zeiden ze dat het mocht..."
    pi_75625893
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:19 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Haha, sorry. Ik bedoel dat je door de immense drukte niet in kan checken, omdat je of de bus ingedrukt wordt, of je je de bus in perst en je niet bij de automaat kan.
    Nou weet ik niet wat voor bussen er in Utrecht rijden, maar hier in Rotterdam en omstreken staat er bij elke bus een incheckapparaat bij de ingang, zou niet weten hoe je dan niet in kan checken?
    pi_75625981
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou weet ik niet wat voor bussen er in Utrecht rijden, maar hier in Rotterdam en omstreken staat er bij elke bus een incheckapparaat bij de ingang, zou niet weten hoe je dan niet in kan checken?
    Wij in Utrecht stappen ook achterin in, omdat er +/- 150 man in de bus moet. Daar staan ook automaten, maar als het echt goed vol zit kun je daar niet bij. Daarnaast wordt je al snel het gangpad in gedrukt.
    pi_75626073
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:20 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Jep. Mijn vraag op die mededeling was dan ook: "met mijn kaart die tot december dit jaar geldig is?" En belmiep: "ja" Maar ik hoop wel dat ze nog even persberichten de wereld in sturen, want ik zie me al bij de conducteur aankomen "ja, aan de telefoon zeiden ze dat het mocht..."
    als ik morgen op 't werk ( ) de tijd heb ga ik wel even bellen/mailen
    Ja doei.
    pi_75626094
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:23 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Wij in Utrecht stappen ook achterin in, omdat er +/- 150 man in de bus moet. Daar staan ook automaten, maar als het echt goed vol zit kun je daar niet bij. Daarnaast wordt je al snel het gangpad in gedrukt.
    Apart, maar goed, daar heb ik even geen antwoord op. Lijkt me sowieso niet dat je daar een boete voor zou krijgen, sowieso word je in de bus nauwelijks gecontroleerd en als een bus zo vol zit als jij stelt valt er ook niet te controleren.
    pi_75626247
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Apart, maar goed, daar heb ik even geen antwoord op. Lijkt me sowieso niet dat je daar een boete voor zou krijgen, sowieso word je in de bus nauwelijks gecontroleerd en als een bus zo vol zit als jij stelt valt er ook niet te controleren.
    Daar heb je een punt. Ik was gewoon even bang voor een financiële klappert. Er zijn namelijk af en toe controles op het station. Dat ze voor de deuren staan en je de bus pas uit mag als je een geldig vervoersbewijs hebt.
    pi_75626309
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:28 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Ik was gewoon even bang voor een financiële klappert. Er zijn namelijk af en toe controles op het station. Dat ze voor de deuren staan en je de bus pas uit mag als je een geldig vervoersbewijs hebt.
    In dat soort situaties zullen ze heus niet te moeilijk doen, zeker niet als je gewoon vrij mag reizen.

Maar de vraag of je sowieso moet gaan inchecken als student zijnde vind ik wel een goede, volgens ben ik een keer ergens tegengekomen dat dat wel de bedoeling is, maar heb daar nog niet echt een goede bron voor gevonden.

Edit: al gevonden, als er geen mogelijkheid is tot inchecken volstaat het tonen van je OV-chipkaart, verder is het wel de bedoeling dat we inchecken waar dat mogelijk is.
      maandag 14 december 2009 @ 20:30:56 #30
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75626345
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als ik morgen op 't werk ( ) de tijd heb ga ik wel even bellen/mailen
    Woehoe!

Ik word er echt zo sjacherijnig van, de communicatie is zo slecht... En ik doe mn best alles goed aan te vragen en uit te zoeken en nog gaat het mis. Aargh!
    pi_75626378
    In dit topic had ik ook al bericht geplaatst.
    Inmiddels ook al 3 pasfoto's ingeleverd die ze allemaal kwijt zijn geraakt.

Heb nu een nieuw formulier aangevraagd.
    Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
    pi_75626565
    Is het bij het uitchecken niet heel druk? Ik zit vaak in een bus met zo'n 75 studenten. Als die allemaal eruit moeten duurt het uitchecken net zo lang als de busrit zelf.
    pi_75626622
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:37 schreef leukvoorlater het volgende:
    Is het bij het uitchecken niet heel druk? Ik zit vaak in een bus met zo'n 75 studenten. Als die allemaal eruit moeten duurt het uitchecken net zo lang als de busrit zelf.
    Ik herken het, maar ik zou het persoonlijk niet doen (tenzij de chauffeur dit eist....). Al is even je pasje langs dat apparaat halen nou ook weer niet zoveel werk.
    pi_75627109
    quote:
    Ik neem aan dat wat er op NOS wordt geschreven waar is. Iemand die dat nog extra kan benadrukken?

Ergens in November heb ik mijn pasfoto bij het postkantoor ingeleverd en nog steeds niks ontvangen. Er stond voor 30 november, als je voor 1 januari met de OV chipkaart wil reizen. Verder heb ik ook niks gelezen over een 3e,4e,8e pasfoto, maar ik lees op het internet dat dat soms gebeurd.
      maandag 14 december 2009 @ 20:51:41 #35
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75627263
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:48 schreef Tomoya het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wat er op NOS wordt geschreven waar is. Iemand die dat nog extra kan benadrukken?

Ergens in November heb ik mijn pasfoto bij het postkantoor ingeleverd en nog steeds niks ontvangen. Er stond voor 30 november, als je voor 1 januari met de OV chipkaart wil reizen. Verder heb ik ook niks gelezen over een 3e,4e,8e pasfoto, maar ik lees op het internet dat dat soms gebeurd.
    Dat had ik ook, ik ontving niets. Toen heb ik gebeld naar de klantenservice en daar waren ze mn aanvraag kwijt. Snel even bellen dus en waarschijnlijk moet je opnieuw aanvragen.
    pi_75627325
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:48 schreef Tomoya het volgende:

[..]

het staat al in de OP, als ik morgen tijd heb ga ik er even achteraan
    Ja doei.
      maandag 14 december 2009 @ 20:55:59 #37
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75627458
    quote:
    De IB-Groep zegt iedere student in Nederland dit weekend een brief te sturen met meer informatie omtrent de invoering van de chipkaart en het ophalen van de één maand geldige papieren kaart.
    Op: http://www.ans-online.nl/blog/invoering-ov-chipkaart-vertraagd (uit de op)

Waah! één maand geldige papieren kaart! Nou, daar mogen ze wel heel snel mee opschieten dan.
    pi_75627506
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:51 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat had ik ook, ik ontving niets. Toen heb ik gebeld naar de klantenservice en daar waren ze mn aanvraag kwijt. Snel even bellen dus en waarschijnlijk moet je opnieuw aanvragen.
    Ze konden niets zeggen of de pasfoto wel in het systeem zat. Ze vroegen alleen naar mijn gegevens (postcode, geboortedatum etc). Daarna zouden ze me deze week een mail sturen over de status van mijn chipkaart, maar ik heb nog niks gehoord. Overmorgen bel ik nog een keer, want time is running out.

Thanks, motorbloempje. Zou me veel stress besparen, als dat waar zou zijn.
    pi_75628391
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:55 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Op: http://www.ans-online.nl/blog/invoering-ov-chipkaart-vertraagd (uit de op)

Waah! één maand geldige papieren kaart! Nou, daar mogen ze wel heel snel mee opschieten dan.
    Nee. Er komt geen één maand geldige papieren kaart. Op je Studenten OV-chipkaart staat nu een tijdelijk week- of weekendabonnement (wat je niet hoeft te activeren) en hiermee kun je tot 31 januari 2010 reizen.
    How old were you when you first let a man make love to you?
    Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_75628552
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee. Er komt geen één maand geldige papieren kaart. Op je Studenten OV-chipkaart staat nu een tijdelijk week- of weekendabonnement (wat je niet hoeft te activeren) en hiermee kun je tot 31 januari 2010 reizen.
    Al iets bekend over maatregelen voor studenten die op 1 januari nog geen OV-chipkaart hebben, zodat zij toch kunnen reizen? Of moeten we daarvoor even tot volgende week wachten, zoals de NOS stelt?
      maandag 14 december 2009 @ 21:18:30 #41
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75628620
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nou, niet op mijn Studenten-ov-chipkaart want die heb ik nog niet! Aangezien ze al twee keer mijn foto zijn kwijtgeraakt en ik nu weer op een nieuw aanvraagformulier zit te wachten.
    pi_75628656
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Al iets bekend over maatregelen voor studenten die op 1 januari nog geen OV-chipkaart hebben, zodat zij toch kunnen reizen? Of moeten we daarvoor even tot volgende week wachten, zoals de NOS stelt?
    Niet dat ik weet iig, omdat de IB-Groep niet over de aanmaak van de OV-chipkaart gaat. De abonnementen hebben wij al een poosje klaarstaan. Wacht even op wat de media of www.studentenovchipkaart.nl aangeeft.

Maar je hebt er toch al wel één aangevraagd he? Anders als de donders opschieten!
    What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
    pi_75628714
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:18 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nou, niet op mijn Studenten-ov-chipkaart want die heb ik nog niet! Aangezien ze al twee keer mijn foto zijn kwijtgeraakt en ik nu weer op een nieuw aanvraagformulier zit te wachten.
    Vervelend, je bent niet de enige. Ik zal me neutraal houden over de bedrijven waar wij mee samenwerken.
    pi_75628787
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:19 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Niet dat ik weet iig, omdat de IB-Groep niet over de aanmaak van de OV-chipkaart gaat. De abonnementen hebben wij al een poosje klaarstaan. Wacht even op wat de media of www.studentenovchipkaart.nl aangeeft.

Maar je hebt er toch al wel één aangevraagd he? Anders als de donders opschieten!
    Ik heb de mijne al bijna 2 jaar in gebruik Die vraag was meer voor de andere hier, aangezien ik weet dat jij bij de IB-groep werkt
      maandag 14 december 2009 @ 21:25:17 #45
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75628953
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:20 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Vervelend, je bent niet de enige. Ik zal me neutraal houden over de bedrijven waar wij mee samenwerken.
    Haha, ja het is nogal euh prut. Is ook een ander bedrijf geworden geloof ik, belmiep van de klantenservice van de chipkaart zei dat ze het net pas overgenomen hadden. Maar ik zag al ov-chipkaart-laaddingen staan bij de AH en bij mn universiteitsbieb, zonder lange rijen ervoor, dus ik denk dat ALS ik die kaart eenmaal heb het wel goed gaat. Hoop ik. *Klopt af*
    pi_75628965
    Ah, wat een leuk topic.
    Ik reis iedere ochtend het traject Hardinxveld-giessendam Delft.
    Ik reis dan tot dordrecht met een arriva trein. Gaat arriva nog voor het einde van het jaar werkende poortjes bouwen? En als dat niet zo is. Hoe reis je dan legaal?
    En als ik dan op Dordrecht meestal maar 1 minuut heb om in de trein naar Delft te springen(arriva in de spits in zonder uitzondering te laat) Hoe moet dat dan als je met meer dan 300 studenten uit de arriva trein moet gaan vechten om dat ene paaltje wat er staat op dat deel van perron 1?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_75629111
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
    Ah, wat een leuk topic.
    Ik reis dan tot dordrecht met een arriva trein. Gaat arriva nog voor het einde van het jaar werkende poortjes bouwen? En als dat niet zo is. Hoe reis je dan legaal?
    En als ik dan op Dordrecht meestal maar 1 minuut heb om in de trein naar Delft te springen(arriva in de spits in zonder uitzondering te laat) Hoe moet dat dan als je met meer dan 300 studenten uit de arriva trein moet gaan vechten om dat ene paaltje wat er staat op dat deel van perron 1?
    Er staan een paar links in de OP die in principe jouw vragen beantwoorden. Zolang Arriva de chipkaart nog niet heeft ingevoerd volstaat het tonen van de kaart. Tegen de tijd dat ze hem invoeren zullen ze ook wel meer in- en uitcheckpunten neerzetten.
      maandag 14 december 2009 @ 21:31:17 #48
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75629264
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
    Ah, wat een leuk topic.
    Moet je dan uit- en inchecken bij het overstappen? Of is dat omdat je van Arriva naar NS gaat?

OMFG! Geweldige banner hier naast dit bericht! Argh!

Zo´n zelfde reclame stond ook op de metro van 11 december. Ik heb mn foto gewoon op tijd ingeleverd, al twee keer! (Sorry, die info spui ik een beetje vaak misschien...) Inleveren voor 30 november 2010 gaat in ieder geval wel lukken, hoop ik.
    pi_75629367
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb de mijne al bijna 2 jaar in gebruik Die vraag was meer voor de andere hier, aangezien ik weet dat jij bij de IB-groep werkt
    Ahh, dé loyaliteit
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Haha, ja het is nogal euh prut. Is ook een ander bedrijf geworden geloof ik, belmiep van de klantenservice van de chipkaart zei dat ze het net pas overgenomen hadden. Maar ik zag al ov-chipkaart-laaddingen staan bij de AH en bij mn universiteitsbieb, zonder lange rijen ervoor, dus ik denk dat ALS ik die kaart eenmaal heb het wel goed gaat. Hoop ik. *Klopt af*
    Ik denk dat het krijgen van de kaart idd het grootste probleem is. Het opladen moet in principe vlekkeloos verlopen. Is erg eenvoudig, en omdat studenten verschillende oplaaddata krijgen moet het zoveel mogelijk gespreid worden. Maargoed, we moeten het allemaal afwachten.
    pi_75629452
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Moet je dan uit- en inchecken bij het overstappen? Of is dat omdat je van Arriva naar NS gaat?

[ afbeelding ]

Zo´n zelfde reclame stond ook op de metro van 11 december. Ik heb mn foto gewoon op tijd ingeleverd, al twee keer! (Sorry, die info spui ik een beetje vaak misschien...) Inleveren voor 30 november 2010 gaat in ieder geval wel lukken, hoop ik.
    Hahahaha die banner, toepasselijk !

Ik heb er één over de kerstvakantie. Zucht, welke kerstvakantie? Wordt druk aan het werk de komende periode
    pi_75629493
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De arriva is nog niet echt bezig met OV-chipkaarten in mijn regio. Dus ik neem aan dat ik op dordrecht moet inchecken.
    Dat gewoon je kaart laten zien is toch raar? dan kan ik ook in het weekend gratis reizen.
    En nu lees ik weer in een faq dat je in 2010 nog helemaal niet hoeft in en uit te checken.

En de belangrijkste vraag eigenlijk. Waarom moet ze met ons, als studenten, meteen de grootste groep van Nederland als testers gebruiken.
    pi_75629585
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De arriva is nog niet echt bezig met OV-chipkaarten in mijn regio. Dus ik neem aan dat ik op dordrecht moet inchecken.
    Dat gewoon je kaart laten zien is toch raar? dan kan ik ook in het weekend gratis reizen.
    In de bus zou je hier nog wel mee kunnen wegkomen omdat je daar nauwelijks gecontroleerd wordt. In de metro, tram en trein is de kans op controle veel groter.
    quote:
    En nu lees ik weer in een faq dat je in 2010 nog helemaal niet hoeft in en uit te checken.
    Heb je daar een quote van? Ik kwam namelijk tegen van wel.
    pi_75629738
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In de bus zou je hier nog wel mee kunnen wegkomen omdat je daar nauwelijks gecontroleerd wordt. In de metro, tram en trein is de kans op controle veel groter.
    [..]

Heb je daar een quote van? Ik kwam namelijk tegen van wel.

quote:
    Als je overstapt naar een ander vervoermiddel, bijvoorbeeld van de metro naar de bus, moet je bij de metro uitchecken en bij de bus weer inchecken. Stap je over van de metro naar de trein, dan check je uit bij de metro. Bij de trein hoef je in 2010 voorlopig nog niet in- en uit te checken. In de kortingsuren koop je voor de trein een papieren kortingskaartje.
    In de faq over overstappen tussen vervoerders.

Ik heb het over een trein van arriva. De merwede-lingelijn. en itt tot de NS, controleert de arriva en heb je het idee dat er personeel aan boord is.
    En daarnaast zijn de bussen van arriva vaak kleine busjes op de minder drukke trajecten. Ook geen apparatuur.
    pi_75629827
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

[..]

In de faq over overstappen tussen vervoerders.

Ik heb het over een trein van arriva. De merwede-lingelijn. en itt tot de NS, controleert de arriva en heb je het idee dat er personeel aan boord is.
    En daarnaast zijn de bussen van arriva vaak kleine busjes op de minder drukke trajecten. Ook geen apparatuur.
    Dit komt omdat NS de chipkaart gefaseerd in gaat voeren, bij vervoerders die met de chipkaart werken moet je gewoon inchecken. Arriva heeft dat ding ook nog niet ingevoerd.
    pi_75629935
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit komt omdat NS de chipkaart gefaseerd in gaat voeren, bij vervoerders die met de chipkaart werken moet je gewoon inchecken. Arriva heeft dat ding ook nog niet ingevoerd.
    En dat Trein en niet in-uitchecken dan? Dat is niet voor interpretatie vatbaar lijkt me.
    En als je wel moet inchecken. 3 palen op dordrecht op spoor 1, dat in de spits te vol staat om helemaal over te lopen. Dat gaat toch nooit werken. Ze zitten daar middenin een spoorrenovatie, dus poortjes zullen er nu nog niet komen.

Het wordt gewoon een ramp volgend jaar. Daar durf ik geld op te wedden.
    pi_75629987
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En dat Trein en niet in-uitchecken dan? Dat is niet voor interpretatie vatbaar lijkt me.
    En als je wel moet inchecken. 3 palen op dordrecht op spoor 1, dat in de spits te vol staat om helemaal over te lopen. Dat gaat toch nooit werken. Ze zitten daar middenin een spoorrenovatie, dus poortjes zullen er nu nog niet komen.

Nogmaals, studenten kunnen niet eens inchecken bij de NS, ze gaan dat ding in fases invoeren.
    pi_75630009
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Tel daarbij 15-30 minuten reistijd op. jibun woo!
    pi_75630194
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nogmaals, studenten kunnen niet eens inchecken bij de NS, ze gaan dat ding in fases invoeren.
    Hoe bewijs ik dan dat ik geldig reis in 2010?
    pi_75630225
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoe bewijs ik dan dat ik geldig reis in 2010?
    Praat ik tegen een muur hier? Conducteurs kunnen je kaart controleren.
    pi_75630373
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Praat ik tegen een muur hier? Conducteurs kunnen je kaart controleren.
    Doe eens even rustig ofzo.
    Dat het voor jou helemaal duidelijk is, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.
    Als je me niet wil helpen mag je best weggaan hoor.

Feit is wel dat nu iedereen overspoeld wordt met tegenstrijdige informatie.
    Ik heb in mijn omgeving niet anders gehoord dan dat vanaf 2010 iedere student moet in en uitchecken bij de NS. De Arriva(waar ik het in eerste instantie over had) Heeft tevens geen aparatuur om het abo op mijn chipkaart te bekijken, en de informatie die verstrekt wordt is niet eenduidig en duidelijk.

Zeg nu zelf. Als je zo'n grote faq, verdeeld over 3 sites, nodig hebt
    pi_75630564
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Doe eens even rustig ofzo.
    Dat het voor jou helemaal duidelijk is, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.
    Als je me niet wil helpen mag je best weggaan hoor.

Feit is wel dat nu iedereen overspoeld wordt met tegenstrijdige informatie.
    Ik heb in mijn omgeving niet anders gehoord dan dat vanaf 2010 iedere student moet in en uitchecken bij de NS. De Arriva(waar ik het in eerste instantie over had) Heeft tevens geen aparatuur om het abo op mijn chipkaart te bekijken, en de informatie die verstrekt wordt is niet eenduidig en duidelijk.

Zeg nu zelf. Als je zo'n grote faq, verdeeld over 3 sites, nodig hebt
    Jij stelt tot 2x dezelfde vragen waar ik antwoord heb gegeven, dan heb ik het idee dat ik voor niets reageer hier, dus zeur niet dat ik je niet wil helpen, maar lees gewoon even
    pi_75630623
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jij stelt tot 2x dezelfde vragen waar ik antwoord heb gegeven, dan heb ik het idee dat ik voor niets reageer hier, dus zeur niet dat ik je niet wil helpen, maar lees gewoon even
    Het waren 2 verschillende vragen die ik over de NS stelde. De rest ging over arriva, een heel ander bedrijf.
    En antwoord dan gewoon niet
    pi_75630719
    Tuttuttut, lief zijn mannen!

Zoals ik al zei moeten we het gewoon nog maar afwachten. Er zijn nu nog zoveel onduidelijkheden. Zolang je maar voor 1 januari de Studenten OV-chipkaart kun je gewoon gratis reizen en is er niets aan de hand.
    pi_75630770
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

Zoals ik al zei moeten we het gewoon nog maar afwachten. Er zijn nu nog zoveel onduidelijkheden. Zolang je maar voor 1 januari de Studenten OV-chipkaart kun je gewoon gratis reizen en is er niets aan de hand.
    Zelfs dat is voor veel studenten al stressvol, denk niet dat iedereen voor die tijd een kaart heeft, maar ook daar zal vast een oplossing voor komen.
    pi_75630773
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

van dattum.

En nu lief doen, want ik ga slapen
    Ja doei.
    pi_75630898
    Ik heb er 2
    pi_75631048
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:07 schreef leukvoorlater het volgende:
    Ik kreeg van de week een brief waarin stond dat ik geen OV-chipkaart heb, terwijl ik die vorig jaar in december al had afgehaald. Nu moest ik er weer een aanvragen en krijg dan een formulier opgestuurd om weer een kaart af te halen. Wat een faaladministratie daarzo.
    Ik heb precies dezelfde brief gehad. En dat terwijl ik ook al een tijdje met die chipkaart gereisd heb. Heb jij een nieuwe aangevraagd, moet je die oude dan inleveren? Of kan ik gewoon deze activeren en die brief maar als fout beschouwen? Mijn moeder dacht dat ik er nu maybe wel 2 kon regelen . Met die faaladministratie denk ik dat dat misschien nog wel gaat lukken ook
    pi_75631106
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:08 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Hey, ik heb precies dezelfde brief gehad. En dat terwijl ik ook al een tijdje met die chipkaart gereisd heb. Heb jij een nieuwe aangevraagd, moet je die oude dan inleveren? Of kan ik gewoon deze activeren en die brief maar als fout beschouwen? Mijn moeder dacht dat ik er nu maybe wel 2 kon regelen . Met die faaladministratie denk ik dat dat misschien nog wel gaat lukken ook
    je kunt er dan wellicht wel 2 ontvangen (waar je allebei geld op kunt zetten) maar ik denk niet dat je op 2 kaarten je Studenten-Jaarkaart kunt activeren

nu echt weg
    Ja doei.
    pi_75631279
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:08 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde brief gehad. En dat terwijl ik ook al een tijdje met die chipkaart gereisd heb. Heb jij een nieuwe aangevraagd, moet je die oude dan inleveren? Of kan ik gewoon deze activeren en die brief maar als fout beschouwen? Mijn moeder dacht dat ik er nu maybe wel 2 kon regelen . Met die faaladministratie denk ik dat dat misschien nog wel gaat lukken ook
    Ik heb via de site die ook in die brief stond een formulier aangevraagd, maar ik weet zo niet of ik wel goed gehandeld heb. Ik heb nog geen formulier ontvangen voor een nieuwe kaart. Morgen ga ik maar eens bellen en vragen hoe het zit, want voor de 3e keer een pasfoto inleveren...
    pi_75631310
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

van dattum.

En nu lief doen, want ik ga slapen
    Slaap lekker! Ik ga een voorbeeld aan je nemen,
    pi_75632397
    Vandaag ook maar een nieuw formulier aangevraagd hoewel er nog naar de status van mijn chipkaart gekeken zou worden. Aangezien dit volgens een andere user toch geen probleem was kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Wat een amateurs daar. Ze hadden toch wel na kunnen gaan dat je niet tienduizenden studenten in twee maanden kunt voorzien van een kaart
    You dream it, I live it.
      maandag 14 december 2009 @ 22:41:42 #72
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75632678
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:35 schreef Meddo het volgende:
    Vandaag ook maar een nieuw formulier aangevraagd hoewel er nog naar de status van mijn chipkaart gekeken zou worden. Aangezien dit volgens een andere user toch geen probleem was kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Wat een amateurs daar. Ze hadden toch wel na kunnen gaan dat je niet tienduizenden studenten in twee maanden kunt voorzien van een kaart
    Zeker niet als ze alles kwijtraken ofzo.
      maandag 14 december 2009 @ 23:19:16 #73
    149961 DjRex89
    Voor al uw feesten en partijen
    pi_75634466
    Zoals ik in het andere topic al verteld heb is mijn formulier ook spoorloos verdwenen en heb hem vorige week opnieuw opgestuurd, ben benieuwd

Hoe zit het trouwens als mensen met mij mee reizen zonder OV. Nu krijgen die nog 40% korting maar hoe gaat dat in de toekomst?
    Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
    Wat nou. :( Je bént cute. :(
    Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
    Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
    pi_75634587
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:19 schreef DjRex89 het volgende:
    Zoals ik in het andere topic al verteld heb is mijn formulier ook spoorloos verdwenen en heb hem vorige week opnieuw opgestuurd, ben benieuwd

Hoe zit het trouwens als mensen met mij mee reizen zonder OV. Nu krijgen die nog 40% korting maar hoe gaat dat in de toekomst?
    Meereiskorting blijft bestaan

(Korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag.)
      maandag 14 december 2009 @ 23:28:06 #75
    149961 DjRex89
    pi_75634842
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:21 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Meereiskorting blijft bestaan

(Korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag.)
    Ja maar hoe gaat dat in praktijk dan in zijn werk? Hoe weet een poortje dat iemand anders met mij meereist en dus 40% korting moet krijgen?
    pi_75634857
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:19 schreef DjRex89 het volgende:

Dat gaat op dezelfde manier als nu, gewoon een kaartje kopen met korting
      maandag 14 december 2009 @ 23:35:02 #77
    149961 DjRex89
    pi_75635139
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat gaat op dezelfde manier als nu, gewoon een kaartje kopen met korting
    Dat zou dan toch iedereen kunnen doen? Aangezien er nu door de poortjes gecontroleerd wordt en die kunnen toch niet weten wie bij wie hoort?
    pi_75635182
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:35 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Dat zou dan toch iedereen kunnen doen? Aangezien er nu door de poortjes gecontroleerd wordt en die kunnen toch niet weten wie bij wie hoort?
    Momenteel werkt NS nog niet met poortjes of inchecken (voor studenten dan), maar hoe ze dat in de toekomst willen gaan oplossen weet ik niet.
    pi_75635448
    Ik heb dus al maanden zo'n ding en ik reis er regelmatig mee in Amsterdam.. moet ik nu net als de rest dat ding opnieuw(?) gaan activiren of hoe zit dat?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_75635539
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:43 schreef Teteteterek het volgende:
    Ik heb dus al maanden zo'n ding en ik reis er regelmatig mee in Amsterdam.. moet ik nu net als de rest dat ding opnieuw(?) gaan activiren of hoe zit dat?
    Zie de spoiler in de OP of kies 1 van de linkjes uit.
    pi_75635570
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 23:43 schreef Teteteterek het volgende:
    ja dus, je hebt een tijdelijk abonnement
    You dream it, I live it.
    pi_75641961
    Als je hem kwijt bent moet je dat telefoonnummer bellen en hem laten blokkeren

Daarna moet je naar deze site gaan en een nieuwe aanvragen:
    http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#
    pi_75662575
    Voor degenen die in A'dam wonen en nog geen chipkaart hebben:

Ik ben vandaag naar zo'n GVB helpdesk gegaan (bij het metrostation op het CS) en op vertoon van mijn 'gewone' OV kaart (die tot 31/12/09 geldig is) heb ik een tijdelijke OV chipkaart gekregen. Volgens het meisje achter de balie is 'ie 2 maanden geldig, daarna moet hij weer ingeleverd worden bij de helpdesk.

Heb dus ook nog steeds m'n gewone chipkaart niet zoals de meesten hier, wordt er echt zo moe van ;\ maar kan nu iig met de metro reizen.
    pi_75668949
    Zo eentje heb ik ook ooit voor Rotterdam gehad... maargoed, zo´n tijdelijke is dus alleen geldig icm je papieren OV kaart.. vanaf januari is die niet meer geldig, dus heb je denk ik ook niets meer aan je tijdelijke kaart... hoe ze dat op gaan lossen? geen idee!

opzich vind ik de hele gedachte achter de OV-chipkaart prima! het is immers belachelijk dat we in 2009 nog reizen met een papieren kaart die eigenhandig door een medewerkster van het postkantoor in elkaar geknutseld wordt als je hem ophaalt. maar de hele uitvoering en onduidelijkheden die er zijn, is echt zo ontzettend slecht!

het begint echt steeds waziger te worden allemaal... trein wel of niet inchecken? als je een weekkaart hebt in het weekend kaartje kopen of toch met je chipkaart met saldo reizen? hoe zit het met veolia in breda waar geen ov chipkaart apparatuur is? mogelijkheid om 24/7 te reizen met een weekkaart?

volgens mij mag ik al heel blij zijn dat ik uberhaupt zo'n persoonlijke kaart bezit
      woensdag 16 december 2009 @ 13:57:25 #85
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75686908
    Amazing! Ik heb het formulier om mn ov-kaart voor de derde keer aan te vragen al binnen! Binnen een week! Nu even opnieuw pasfoto's laten maken en dan weer inleveren.

Ik dacht eigenlijk, is het niet mogelijk een petitie te starten om geld terug te eisen voor al die pasfoto's die ze verkloten? Compensatie ofzo?
    pi_75688058
    Vandaag op het station wilde ik even proberen me ov-chipkaart te activeren.
    Pasje voor het kaartjesautomaat gehouden, abonnement ophalen geklikt stond er dat ik geen abonnement had klaarstaan.
    Ben er achter gekomen dat ik eerst via ov-chipkaart.nl een account moet aanmaken.
    Dit heb ik gedaan, maar nu weet ik niet wat ik moet doen om het abonnement wel klaar te zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door David891 op 16-12-2009 14:44:01 ]
    pi_75688804
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 14:25 schreef David891 het volgende:
    Vandaag op het station wilde ik even proberen me oc-chipkaart te activeren.
    Pasje voor het kaartjesautomaat gehouden, abonnement ophalen geklikt stond er dat ik geen abonnement had klaarstaan.
    Ben er achter gekomen dat ik eerst via ov-chipkaart.nl een account moet aanmaken.
    Dit heb ik gedaan, maar nu weet ik niet wat ik moet doen om het abonnement wel klaar te zetten
    Even proberen? Waarschijnlijk ben je nog niet aan de beurt..

Dit staat er bij mij:

Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 4 januari tot en met 13 januari 2010.

Maar ja, zonder kaart heb ik er niet veel aan
    You dream it, I live it.
    pi_75689559
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 14:45 schreef Meddo het volgende:

[..]

Even proberen? Waarschijnlijk ben je nog niet aan de beurt..

Dit staat er bij mij:

Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 4 januari tot en met 13 januari 2010.

Maar ja, zonder kaart heb ik er niet veel aan
    Waar kan ik dan zien of je aan de beurt bent? want op 0v-chipkaart.nl kan ik niks vinden.
    De ov-chipkaart zelf heb ik al wel een tijdje binnen, nu 'alleen' me abonnement nog activeren.
    Heb dus account aangemaakt op ov-chipkaart.nl maar ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen.
    pi_75689641
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 13:57 schreef egeltje1985 het volgende:
    Amazing! Ik heb het formulier om mn ov-kaart voor de derde keer aan te vragen al binnen! Binnen een week! Nu even opnieuw pasfoto's laten maken en dan weer inleveren.

Ik dacht eigenlijk, is het niet mogelijk een petitie te starten om geld terug te eisen voor al die pasfoto's die ze verkloten? Compensatie ofzo?
    hier heb ik een keer over gebeld en je kunt per post een klachtenbrief schrijven en vermelden hoeveel pasfoto's je hebt moeten sturen en wellicht kreeg je dan je geld terug.. wellicht..
    Ja doei.
    pi_75689870
    Ok, van de IBG heb ik twee weken geleden een brief hegad met de strekking: abonnement staat klaar.

Maar vandaag krijg ik een brief van die 'studenten ov-chipkaart' dat ik volgens hen geen chipkaart heb en moet aanvraen? Terwijl ik al er al een jaar mee reis ( r'dam)?
    pi_75689995
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef David891 het volgende:

[..]

Waar kan ik dan zien of je aan de beurt bent? want op 0v-chipkaart.nl kan ik niks vinden.
    De ov-chipkaart zelf heb ik al wel een tijdje binnen, nu 'alleen' me abonnement nog activeren.
    Heb dus account aangemaakt op ov-chipkaart.nl maar ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen.
    http://www.studentenreisbewijs.nl/

Links onder in de hoek.
    You dream it, I live it.
    pi_75690576
    Sjongejonge, moet je door zo'n ellenlang keuzemenu dat echt te traag wordt uitgesproken. Weet iemand een mailadres waar ik mijn vraag naartoe kan mailen?
      woensdag 16 december 2009 @ 17:16:30 #93
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_75695016
    Ook hier maar even posten dan:
    quote:
    Beste student,

Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.

Wat moet je nu doen?
    Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.

Meer informatie
    Kijk op www.studentenov-chipkaart.nl als je meer wilt weten over:
    • hoe en waar je je abonnement moet activeren
    • het aanvragen van een Studenten OV-chipkaart
    • reizen met de Studenten OV-chipkaart.

Kijk op www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:
    • je recht op studiefinanciering
    • wat je moet doen om je abonnement te wisselen of stop te zetten.
    Je OV op je OV-chip zetten moet bij een supermarkt o.i.d. doen bij je in de buurt. De oplaadpalen zijn namelijk niet hetzelfde als de opwaardeerpalen. En die laatste staan niet op het station (of je moet een AH to go o.i.d. op je station hebben staan).
    Zie http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ voor het dichtstbijzijnde punt.

Geadviseerde ophaaldatum is onzin, dat hadden ze ook al bij de papieren OV, toen hoefde je je daar ook niks van aan te trekken.

Inchecken/uitchecken hoeft inderdaad niet, alleen als je door een poortje moet heb je hem nodig. Een conducteur kan dan in je trein controleren of je een OV op je pasje hebt staan.

Oh en dan nog dit:
    quote:
    Totdat je het studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010.
    http://www.studentenreisb(...)studentenreisproduct

[ Bericht 6% gewijzigd door Thormodo op 16-12-2009 17:24:14 ]
      Moderator woensdag 16 december 2009 @ 19:02:10 #94
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75698723
    Het wordt er niet beter makkelijker op !
    pi_75700229
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:
    Het wordt er niet beter makkelijker op !
    Ach, als je idd niet hoeft in en uit te checken, zoals Thormodo zegt, dan maakt het toch weinig uit?
      woensdag 16 december 2009 @ 20:37:57 #96
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_75703128
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 19:38 schreef David891 het volgende:

[..]

Ach, als je idd niet hoeft in en uit te checken, zoals Thormodo zegt, dan maakt het toch weinig uit?
    Meh dat klopt ook niet helemaal kwam ik achter. Je hoeft voorlopig nog niet in en uit te checken bij de NS.

Voor de studenten OV-chipkaart
    quote:
    In principe zijn de regels als volgt:
    Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
    Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
    Reis je in je kortingsuren? In tram/bus/metro kun je eenvoudig met saldo reizen. Maak je tijdens je reis een overstap naar een ander vervoermiddel? Probeer zoveel mogelijk met de Studenten OV-chipkaart te reizen. Dit voorkomt dat je dubbel basistarief betaalt (basistarief OV-chipkaart en basisstrip).
    In de trein hoef je voorlopig nog NIET in/uit te checken. NS voert de OV-chipkaart gefaseerd in. Voor de trein moet je in de kortingsuren nog een papieren kortingskaartje kopen.

Gebieden waar de OV-chipkaart nog niet (volledig) is ingevoerd:
    Reis je in je vrij reizen periode? Toon dan je Studenten OV-chipkaart aan de chauffeur /bestuurder/controleur als je niet kunt in- en uitchecken.
    Reis je in je kortingsuren? Voor tram/bus zorg je dat je in het bezit bent van een roze strippenkaart. Voor de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje.
    En ik snap het nut van dat ding ook nog steeds niet. Straks moet iedereen in en uit gaan checken , dat gaat heus niet sneller dan de kaartjes van nu. 100+ mensen die uit een trein stappen en allemaal tegelijk moeten uitchecken bij één of twee palen .
    pi_75703247
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 20:37 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Meh dat klopt ook niet helemaal kwam ik achter. Je hoeft voorlopig nog niet in en uit te checken bij de NS.

Voor de studenten OV-chipkaart
    [..]
    Je moet inderdaad gewoon inchecken en uitchecken (behalve dus bij vervoerders die de kaart nog niet ingevoerd hebben), is ook al eerder beantwoord ergens in het topic.
    quote:
    En ik snap het nut van dat ding ook nog steeds niet. Straks moet iedereen in en uit gaan checken , dat gaat heus niet sneller dan de kaartjes van nu. 100+ mensen die uit een trein stappen en allemaal tegelijk moeten uitchecken bij één of twee palen
    Ik zie daar het nut ook nog niet helemaal van in, maar ik mag wel hopen en enigszins aannemen dat er meerdere poortjes/paaltjes komen op de stations.
      woensdag 16 december 2009 @ 20:49:26 #98
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_75703655
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
    [..]

Ik zie daar het nut ook nog niet helemaal van in, maar ik mag wel hopen en enigszins aannemen dat er meerdere poortjes/paaltjes komen op de stations.
    Op het station in Enschede staat maar één paaltje (of misschien twee) en daar komen echt wel 100+ mensen uit de trein tegelijk als het een beetje druk is. Ik denk ook niet dat er nog meer bij gaan komen, aangezien ze er een bord boven hebben hangen met "hier uit- en inchecken". Misschien dat ze er later nog achter komen dat dat wel heen weinig is, maar we zullen zien.
    Maar ik ga morgen maar eens naar de Albert Heijn in Enschede na school, kijken of ik de OV op mijn chipkaart kan krijgen. Aangezien ze in Holten natuurlijk nergens zo'n paal hebben staan -,- .
    pi_75703771
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 20:49 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Op het station in Enschede staat maar één paaltje (of misschien twee) en daar komen echt wel 100+ mensen uit de trein tegelijk als het een beetje druk is. Ik denk ook niet dat er nog meer bij gaan komen, aangezien ze er een bord boven hebben hangen met "hier uit- en inchecken".
    Maar ik ga morgen maar eens naar de Albert Heijn in Enschede na school, kijken of ik de OV op mijn chipkaart kan krijgen. Aangezien ze in Holten natuurlijk nergens zo'n paal hebben staan -,- .
    Dat lijkt me niet zo vreemd aangezien er voorlopig nog niet veel mensen zo'n chipkaart reizen met de trein. Maar we zullen het zien de komende tijd.
      woensdag 16 december 2009 @ 20:55:24 #100
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_75703943
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo vreemd aangezien er voorlopig nog niet veel mensen zo'n chipkaart reizen met de trein. Maar we zullen het zien de komende tijd.
    Die hele chip-kaart is nog niet geldig hier in de buurt. Ze hebben de palen er van te voren alvast neergezet op alle stations.
      donderdag 17 december 2009 @ 09:20:33 #101
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75717755
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

hier heb ik een keer over gebeld en je kunt per post een klachtenbrief schrijven en vermelden hoeveel pasfoto's je hebt moeten sturen en wellicht kreeg je dan je geld terug.. wellicht..
    Aah, dankje. Weet je ook waar ik die brief dan naartoe zou moeten sturen? Gewoon IB-groep? (Of hoe heet dat ook alweer nu) Of ov-iets?
    pi_75720824
    Ik was gisteren bij het NS Loket waar ik te horen kreeg dat ik mijn Studenten OV chip via internet moest activeren.
    Dit is dus bullshit? En nu moet ik een avond vrij houden in mijn overdrukke vakantie om mijn opgestuurde chip ergens te activeren?

nice systeempie als je het mij vraagt
    pi_75720988
    Ik ga eens zo'n punt opzoeken, een oplaadpunt en kijken of ik er wat op kan zetten. Van die internet site word je ook niks wijzer.

Edit--
    Kan nog niks ophalen. Geen abonnement bekend.
    Op de website staat
    quote:
    Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 13 januari tot en met 22 januari 2010.
    Lekker vaag allemaal ook weer.

Ik hoef hem toch niet apart te activeren dat ik een weekabbo wil Dat gaat toch automatisch bij het activeren als ik het allemaal goed begrijp.

[ Bericht 39% gewijzigd door StephanL op 17-12-2009 11:37:13 ]
    pi_75736830
    Ik heb ze gebeld en Ik sta weer eens niet in hun systeem, terwijl ik niks fout doe. Als oplossing hadden ze een tijdelijk OV chipjkaart, maar ik zal niet teveel hopen. Ik heb net een nieuw formulier aangevraagd en dan maar hopen dat het nu wel goed gaat...
    pi_75736995
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 10:49 schreef sjaak_trekbek het volgende:
    Ik was gisteren bij het NS Loket waar ik te horen kreeg dat ik mijn Studenten OV chip via internet moest activeren.
    Dit is dus bullshit? En nu moet ik een avond vrij houden in mijn overdrukke vakantie om mijn opgestuurde chip ergens te activeren?

nice systeempie als je het mij vraagt
    Nee je kunt die kaart tot 31 januari activeren, adressen staan op 1 van de links in de OP, maar onder andere bij Primera kan dat.
    pi_75745452
    Na 4 dagen heb ik het aanvraagformulier voor een nieuwe ov-chipkaart, die ik via studenten ov-chipkaart aangevraagd heb, binnen gekregen.
    Dit vond ik dan nog wel vrij vlot gaan.

Ingevuld en op de post gedaan.

Nu wordt het afwachten of ze hem voor de zoveelste keer kwijt raken of dat het nu eindelijk goed gaat.
    De retourenvelop is nu wel anders geadresseerd dan de vorige keer, en ze willen er nu ook een kopie van je identiteitsbewijs bij.
    Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
    pi_75746326
    Ik ben benieuwd hoe dat gaat in januari, want ik mag mijn reisrecht vanaf 22 januari ophalen, maar hoe ga ik dan in godsnaam die poortjes openmaken in de metro tot die tijd?
    pi_75752141
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 21:12 schreef Frozenz het volgende:
    Na 4 dagen heb ik het aanvraagformulier voor een nieuwe ov-chipkaart, die ik via studenten ov-chipkaart aangevraagd heb, binnen gekregen.
    Dit vond ik dan nog wel vrij vlot gaan.

Ingevuld en op de post gedaan.

Nu wordt het afwachten of ze hem voor de zoveelste keer kwijt raken of dat het nu eindelijk goed gaat.
    De retourenvelop is nu wel anders geadresseerd dan de vorige keer, en ze willen er nu ook een kopie van je identiteitsbewijs bij.
    die kopie wilden ze de vorige keer ook al
    ik kreeg hem zelfs terug omdat die er niet bij zat
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 21:30 schreef Merel1808 het volgende:
    Ik ben benieuwd hoe dat gaat in januari, want ik mag mijn reisrecht vanaf 22 januari ophalen, maar hoe ga ik dan in godsnaam die poortjes openmaken in de metro tot die tijd?
    met het tijdelijke abonnement dat op de kaart staat misschien...
    You dream it, I live it.
    pi_75756672
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:59 schreef Meddo het volgende:

[..]

die kopie wilden ze de vorige keer ook al
    ik kreeg hem zelfs terug omdat die er niet bij zat
    [..]

met het tijdelijke abonnement dat op de kaart staat misschien...
    Die is volgens de site en het ophaalapparaat maar tot 31-12-09 geldig, gaan ze dan iets verzinnen, of moet ik alsnog langs een ophaalapparaat om mijn tijdelijke abonnement op te laden? Ik snap er niks meer van
      vrijdag 18 december 2009 @ 09:46:21 #110
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_75758504
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 07:46 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Die is volgens de site en het ophaalapparaat maar tot 31-12-09 geldig, gaan ze dan iets verzinnen, of moet ik alsnog langs een ophaalapparaat om mijn tijdelijke abonnement op te laden? Ik snap er niks meer van
    Dit staat nog maar een keer of drie in het topic:
    quote:
    Totdat je het studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010.
    pi_75766228
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 09:46 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Dit staat nog maar een keer of drie in het topic:
    [..]
    Maar hoe gaan ze dat dan veranderen? Want volgens het apparaat heb ik iets dat geldig is tot 31-12?
    pi_75768606
    Ik begrijp er ook de ballen van
    pi_75768702
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 13:22 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Maar hoe gaan ze dat dan veranderen? Want volgens het apparaat heb ik iets dat geldig is tot 31-12?
    Hmm officieel was het ook geldig tot einde van het jaar, alleen kun je de kaart tot 31 januari gebruiken. Waarschijnlijk staat dat niet in het systeem verwerkt.
    pi_75776600
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 07:46 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde
    Bij heel veel medestudenten staat op hun kaart als einddatum 31-12-12, dus dan is het logisch dat 'ie ook in januari 2010 geldig is. Maar bij die van mij is dat dus 2009 (ik gebruik 'm ook al minstens drie jaar). Ik vraag me dus ook af hoe dat nou zit. Ach, gelukkig ben ik dus niet de enige
    pi_75780124
    En vandaag weer niks gehoord
    Geen mail over de status en geen formulier welke ik maandag aanvroeg
    You dream it, I live it.
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:25:23 #116
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75787044
    Sorry ik had dit topic nog niet gezien!

OV Chipkaart

ik moet de website nog checken maar in de brief stond vanaf 15 dec kon ik activeren...
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    TryAndResistClicking. Trollspray.
    pi_75787110
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:25 schreef CantFazeMe het volgende:
    Sorry ik had dit topic nog niet gezien!

OV Chipkaart

ik moet de website nog checken maar in de brief stond vanaf 15 dec kon ik activeren...
    Vul gewoon even de letter van je naam in en je kunt zo wanneer je dat ding op kan halen....
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:28:15 #118
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75787196
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vul gewoon even de letter van je naam in en je kunt zo wanneer je dat ding op kan halen....
    sorry zit op iPhone en dat teringding staat bekend om het niet hebben van flash, toch bedankt, zal uiteraard als ik thuis ben even kijken.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75787289
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:28 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

sorry zit op iPhone en dat teringding staat bekend om het niet hebben van flash, toch bedankt, zal uiteraard als ik thuis ben even kijken.
    Wat is de eerste letter van je achternaam? Zal ik even kijken voor je.
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:31:48 #120
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75787366
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat is de eerste letter van je achternaam? Zal ik even kijken voor je.
    V
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75787450
    Geadviseerde periode 22 - 31 januari en het product staat uiterlijk 1 januari klaar.
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:38:01 #122
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75787693
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
    Geadviseerde periode 22 - 31 januari en het product staat uiterlijk 1 januari klaar.
    super! Bedankt!

Dus dat geadviseerde periode is wanneer ik het beste tijd kan activeren?

En vanaf 1 Jan is ligt ie dus klaar.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75787725
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:38 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

super! Bedankt!

Dus dat geadviseerde periode is wanneer ik het beste tijd kan activeren?

En vanaf 1 Jan is ligt ie dus klaar.
    Dat is gedaan om de drukte te spreiden inderdaad.
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:39:57 #124
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75787783
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is gedaan om de drukte te spreiden inderdaad.
    OK! Bedankt!
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75787994
    Rara hoe kan het zijn dat mijn OV chip 'geen saldo' aangeeft terwijl ik binnen de tijden van een week-OV reis? Dit doet ie soms wel en een paar dagen later weer niet. Bah!
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      Redactie Frontpage vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:59 #126
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_75788173
    In de brief stond dat ik vanaf 16 december m'n Chipkaart kon adviseren, maar volgens de site wordt me aangeraden vanaf 4 januari tot en met 13 januari.

Handig

Gelukkig wel een chipkaartautomaatdinges in de plaatselijke supermarkt, en dat is 5 minuten lopen
    It's not just sex, it's love
    It's two people connecting
    With four other people
    And aliens
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:51:46 #127
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75788355
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Etcetera het volgende:
    In de brief stond dat ik vanaf 16 december m'n Chipkaart kon adviseren, maar volgens de site wordt me aangeraden vanaf 4 januari tot en met 13 januari.

Handig

Gelukkig wel een chipkaartautomaatdinges in de plaatselijke supermarkt, en dat is 5 minuten lopen
    Dit had ik dus ook..,
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75788813
    Zucht, lezen! Dat was de vroegere situatie idd. Er zijn nieuwe berichten de deur uit gegaan (staan ook al in dit topic):

Beste student,

Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.

Wat moet je nu doen?
    Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.

Meer informatie

Kijk op www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:

Vanaf 16 december kon je dus kijken op je website in welke periode je de OV-chipkaart kunt opladen.
      vrijdag 18 december 2009 @ 23:04:15 #129
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75788981
    En bloempje kudos voor de topic!
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
      vrijdag 18 december 2009 @ 23:05:44 #130
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75789051
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 23:01 schreef GLITCH. het volgende:
    Zucht, lezen! Dat was de vroegere situatie idd. Er zijn nieuwe berichten de deur uit gegaan (staan ook al in dit topic):

Beste student,

Wat moet je nu doen?

Meer informatie

Vanaf 16 december kon je dus kijken op je website in welke periode je de OV-chipkaart kunt opladen.
    die had ik niet, heb een andere met torn nog een ov aangeplakt.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75799838
    Kan iemand mij misschien aub vertellen hoe je kan reizen als je in januari nog geen kaart hebt ontvangen?

Ik heb zelf een OV studentenkaart, en in principe heb ik dat hele chipding niet nodig, alleen in januari, omdat ik in februari naar het buitenland vertrek. Maar in januari moet ik wel 2 keer redelijk ver reizen met de trein (maastricht-amsterdam en maastricht - venlo), en op en neer naar school. En gezien met de kosten die ik voor het buitenland heb, ben ik niet van plan dat te betalen.

Maar kunnen we nog gewoon met de OV jaarkaart van 2009 gaan reizen in januari?
    pi_75800044
    Ik zie by the way dit, maar er staat niet echt iets dat relevant is voor de studenten:
    quote:
    In de loop van 2009 kunt u de OV-chipkaart op steeds meer plaatsen in Nederland gebruiken. Dat betekent dat er een overgangsfase is waarin de OV-chipkaart, strippenkaart en andere vervoersbewijzen naast elkaar bestaan.

Kan ik mijn strippenkaart blijven gebruiken?
    In de overgangsfase kunt u uw strippenkaart blijven gebruiken. De staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat bepaalt wanneer de strippenkaart wordt afgeschaft. Dit wordt tijdig gecommuniceerd via de media en door de OV-bedrijven, zodat iedereen de tijd heeft om oude strippenkaarten op te maken.

Kan ik mijn huidige abonnementen en kaartjes blijven gebruiken?
    Zolang de OV-chipkaart nog niet in heel Nederland in gebruik is, kunt u in de meeste regio’s uw bestaande abonnement en kaartjes blijven gebruiken. Daarna worden andere vervoersbewijzen dan de OV-chipkaart langzamerhand afgeschaft. Dit wordt tijdig gecommuniceerd via de media en door de OV-bedrijven. Vaak zullen zij ook zelf contact met u opnemen om uw abonnement om te zetten naar een OV-chipkaart. In geval van twijfel kunt u het beste contact opnemen met uw OV-bedrijf.

Strippenkaart of OV-chipkaart?
    Als u een reis maakt waarbij u overstapt en één van beide vervoerders gebruikt nog geen OV-chipkaart, betaalt u het instaptarief twee keer. In dat geval is het voordeliger om de hele reis met strippenkaart te maken, totdat de OV-chipkaart overal in gebruik is genomen.

Overstappen van of op metro in Amsterdam/Rotterdam?
    In Rotterdam is sinds 29 januari 2009 de OV-chipkaart het enige betaalmiddel in de metro. Vanaf 27 augustus geldt dit ook voor de metro in Amsterdam. Reist u met de bus, tram of trein en stapt u over op de metro of andersom? U wordt geadviseerd om de hele reis met uw OV-chipkaart te maken. Wanneer dit niet mogelijk is, check met RET of GVB of u in aanmerking komt voor hun compensatieregelingen.
    pi_75801440
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 11:43 schreef BeardedDragon het volgende:
    Kan iemand mij misschien aub vertellen hoe je kan reizen als je in januari nog geen kaart hebt ontvangen?

Ik heb zelf een OV studentenkaart, en in principe heb ik dat hele chipding niet nodig, alleen in januari, omdat ik in februari naar het buitenland vertrek. Maar in januari moet ik wel 2 keer redelijk ver reizen met de trein (maastricht-amsterdam en maastricht - venlo), en op en neer naar school. En gezien met de kosten die ik voor het buitenland heb, ben ik niet van plan dat te betalen.

Nee. De OV-studentenkaart is niet meer geldig in 2010. Je enige geldige vervoersbewijs is de OV-chipkaart. Heb je die niet, dan is het pech gehad.
    pi_75801629
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 12:55 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee. De OV-studentenkaart is niet meer geldig in 2010. Je enige geldige vervoersbewijs is de OV-chipkaart. Heb je die niet, dan is het pech gehad.
    Of steeds de wegwerpkaart kopen. Zoiets kwam er ook nog?
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
      Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 13:25:40 #135
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_75802185
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 12:55 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee dan heb je geen pech gehad dan kun je zo'n tijdelijke kaart krijgen/kopen.
    With four other people
    And aliens
    pi_75802209
    Dus in principe hebben alle studenten die er op 1 januari nog geen hebben, pech gehad?
    Het kan toch niet zo zijn dat al die studenten die er nog geen hebben, voor het vervoer moeten gaan betalen?

Ik heb er al twee keer een aangevraagd, 1 maal twee maanden geleden en 1 keer anderhalve maand geleden, en nog niks.
      Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 13:29:48 #137
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_75802279
    Dat zou toch betekenen dat alle Nederlanders die zelden/nooit met het OV ook pech hebben gehad? Dus dat lijkt me niet Ik heb 0 verstand van hoe en wat maar ik denk dat je dan wel bij het station een tijdelijke kaart kunt krijgen, zou toch stom zijn als dat niet zo is
    With four other people
    And aliens
    pi_75802321
    Thanks,
    ik ga direct vandaag nog langs het station hier.
    pi_75802381
    Trouwens

@ Etcetera

ik bekijk de website van studentenreisbewijs.nl dagelijks, en zie niks nieuws...
      Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 13:42:33 #140
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_75802633
    voor dat soort kaarten moet je eerder http://www.ov-chipkaart.nl/faq/ daar zijn
    With four other people
    And aliens
    pi_75803207
    het is in ieder geval één grote drama voor studenten.
    pi_75808128
    Ik begrijp er niets van. Net voor het eerst mijn studenten ov-chipkaart gebruikt in de Haagse tram (had er al eerder geld op gezet). De heenweg kon al niet, want de incheckpalen waren buiten gebruik. Op de terugweg ging het wel, maar toen ik uitcheckte zag ik dat ik ¤1,38 had betaald. Maar dat is het tarief zonder korting voor die afstand, met korting is ¤1,12. Is er iets mis met mijn chipkaart dat hij niet met korting reist?
    Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
      Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 17:21:37 #143
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75808208
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Ik begrijp er niets van. Net voor het eerst mijn studenten ov-chipkaart gebruikt in de Haagse tram (had er al eerder geld op gezet). De heenweg kon al niet, want de incheckpalen waren buiten gebruik. Op de terugweg ging het wel, maar toen ik uitcheckte zag ik dat ik ¤1,38 had betaald. Maar dat is het tarief zonder korting voor die afstand, met korting is ¤1,12. Is er iets mis met mijn chipkaart dat hij niet met korting reist?
    Week/weekend?

Ik weet het niet, ik weet eigenlijk NIETS van die kaart want ik héb hem niet eens
    pi_75808261
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Week/weekend?

Ik weet het niet, ik weet eigenlijk NIETS van die kaart want ik héb hem niet eens
    Week, anders had ik gratis kunnen reizen vandaag.
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_75808760
    Sowieso heb ik dan meteen nog een vraag, waarom is het kortingstarief maar 19% minder dan het normale tarief? Op de site van de HTM staat:
    quote:
    Het basistarief is in 2009 een vast bedrag van ¤ 0,75. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
    Het tarief per kilometer bedraagt in 2009 bij HTM ¤ 0,126 voor tram en bus.
    (Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
    Maar dat is dus blijkbaar niet waar ofzo, want de prijschecker op de site van de htm geeft voor mijn reis:
    1
    2
    Type vervoerbewijs   Voltarief   Reductietarief
    OV-chipkaart          ¤ 1,38      ¤ 1,12
    pi_75809109
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Sowieso heb ik dan meteen nog een vraag, waarom is het kortingstarief maar 19% minder dan het normale tarief? Op de site van de HTM staat:
    [..]

Maar dat is dus blijkbaar niet waar ofzo, want de prijschecker op de site van de htm geeft voor mijn reis:
    [ code verwijderd ]
    misschien geldt de korting niet op het opstarttarief

edit:
    Vandaag het aanvraagformulier opgestuurd, eindelijk
    Opvallend is wel dat in de begeleidende brief staat dat ik na twee weken mijn chipkaart al kan verwachten
    You dream it, I live it.
    pi_75810887
    Ik heb zojuist mijn kaart aangemeld via www.ov-chipkaart.nl voor kaarthouder + automatisch opladen. Maar is dit wel mogelijk voor studentenkaarten? Aangezien de website zel aangeeft dat je als OV-studentenkaart houder alleen kaarthouder aan kan geven. Ik vind het wel fijn om altijd saldo te hebben, dan hoef ik daar geen zorgen over te maken en kan ik altijd de trein in springen.

Via de andere website staat dat ik mijn kaart tussen 4 en 13 januari kan ophalen, dán pas wordt mijn week/weekend abbo geactiveerd.

Mijn vraag: Kan mijn weekabbonnement samen gaan met het automatisch opwaarderen. Voor de volledigheid:ik heb mijn account wel kunnen activeren maar er staat niet excpliciet bij dat het een studentenkaart betreft...!
    Fingerspitzgefühl
    pi_75812477
    Ik snapte dat ook niet...
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75813660
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 11:43 schreef BeardedDragon het volgende:

Ik heb hem ook nog niet, omdat de mensen die de OV chipkaart regelen steeds mijn pasfoto kwijt raken. Ze zoekem naar een oplossing, maar die is er nog niet:
    http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250 (Zie OP post)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomoya op 19-12-2009 20:25:36 ]
    pi_75816413
    Heb even op een NS-automaat gekeken wat er precies op mijn chipkaart staat:

Dat studentenkaart korting week, klopt dat? Het is mij onduidelijk wat dat betekent: is het
    - het kortingsabonnement dat bij een week-ov hoort, of
    - korting door de weeks?

Even herhaling van mijn probleem boven: ik hoor dus een week-ov te hebben maar de apparaten van de HTM schrijven in het weekend het bedrag zonder korting af.
    pi_75818747
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Dat studentenkaart korting week, klopt dat? Het is mij onduidelijk wat dat betekent: is het
    - korting door de weeks?
    Dat klopt, het is het kortingsabonnement dat bij een week-ov hoort.
    quote:
    de apparaten van de HTM schrijven in het weekend het bedrag zonder korting af.
    Dat kan kloppen. De kaartlezers herkennen het product nog niet dat je recht geeft op korting.
    pi_75819680
    tvp! Nu al een aantal keer in het weekend naar mijn werk gegaan met opgeladen OV chipkaart werk eigenlijk best prima! Bij de AH to GO opgeladen en geen strippenkaart of klein geld bij me hoeven hebben... Enige rare: heenweg kostte me 1.14... Terugweg kostte me 1.25? Beter dan 2 enkeltjes a 2,50 kopen
    Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
    Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
    pi_75819791
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Heb even op een NS-automaat gekeken wat er precies op mijn chipkaart staat:
    [ afbeelding ]

- korting door de weeks?

Even herhaling van mijn probleem boven: ik hoor dus een week-ov te hebben maar de apparaten van de HTM schrijven in het weekend het bedrag zonder korting af.
    Je krijgt het abbonement dat je voorheen ook had, begreep ik uit de papieren. Als je een week OV had dan krijg je een week abbo en rij je dus doordeweeks gratis.
    pi_75820190
    Oké, even een belangrijke mededeling (al zal iedereen dit wel krijgen) ik kom net thuis en vind een brief met de volgende info:

Om vanaf 1 januari te kunnen blijven reizen kun je vanaf vandaag het huidige abonnement op je studenten OV-chipkaart tijdelijk laten verlengen bij een NS balie.

Dit geldt dus niet voor mensen die al eerder hun nieuwe abonnement op hun OV-chipkaart kunnen laden.

Maar goed, hier word je toch simpel van, ongeveer elke week hebben ze weer wat nieuws in petto voor ons...
      zondag 20 december 2009 @ 00:37:42 #155
    123170 alors
    zlata1234
    pi_75822907
    tvp voor morgen, ik kan nu niet inloggen want ze zijn gesloten dus ik weet ook niet of ik het al snap of niet
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_75830865
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 23:18 schreef Dennis101 het volgende:
    Oké, even een belangrijke mededeling (al zal iedereen dit wel krijgen) ik kom net thuis en vind een brief met de volgende info:

Om vanaf 1 januari te kunnen blijven reizen kun je vanaf vandaag het huidige abonnement op je studenten OV-chipkaart tijdelijk laten verlengen bij een NS balie.

Dit geldt dus niet voor mensen die al eerder hun nieuwe abonnement op hun OV-chipkaart kunnen laden.

Maar goed, hier word je toch simpel van, ongeveer elke week hebben ze weer wat nieuws in petto voor ons...
    vandaag lekker rustig op station dus ga nu maar even kijken of mijn abbo al klaar staat.... Heb ik dat gelijk gedaan en nergens last van en me ook maar even dwingen
    pi_75834381
    Lekker rustig is het zeker wel nu op stations ja
    pi_75834417
    Dennis101, van wie is de brief afkomstig?
    pi_75834430
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:33 schreef GLITCH. het volgende:
    De eerste abonnementen kun je activeren vanaf 4 januari he, nu nog niet.
    Volgens de site van studentenrijsbewijs staat je abonnement uiterlijk 1 januari klaar. Lijkt me dan ook dat je op vanaf 1 januari je abonnement kan activeren.
    pi_75834455
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Volgens de site van studentenrijsbewijs staat je abonnement uiterlijk 1 januari klaar. Lijkt me dan ook dat je op vanaf 1 januari je abonnement kan activeren.
    Jajaja, ik las te snel. Heb het ook al aangepast he
    pi_75834485
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:34 schreef GLITCH. het volgende:
    Dennis101, van wie is de brief afkomstig?
    Ehm niet helemaal duidelijk. Er wordt afgesloten met 'Klantenservice Studenten OV-chipkaart'.
    pi_75834491
    Je definitieve abonnement moet je namelijk voor 31 januari activeren. En de eerste adviesperiode is pas vanaf 4 januari, voor de letter A.
    pi_75834503
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:35 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Jajaja, ik las te snel. Heb het ook al aangepast he
    Zag het, je liet me wel even schrikken
    pi_75834530
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ehm niet helemaal duidelijk. Er wordt afgesloten met 'Klantenservice Studenten OV-chipkaart'.
    Van de Studenten OV-chipkaart dus

Ik dacht al dat ik iets gemist had haha (heb nu vakantie)
      zondag 20 december 2009 @ 13:40:56 #165
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75834686
    Even een vraagje. Als ik mijn abonnement nu niet op haal, dan hoef ik verder niets meer van mijn OV-chipkaart te halen, toch? (en ik ook niet mijn OV van 2009 in te leveren)
    Ik moet even uitzoeken hoe ik volgend jaar globaal met mijn inkomen zit, maar ik heb geen zin om straks moeilijk te doen om je "rijbewijs" van je chipkaart te halen.
    "It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
    pi_75834705
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:36 schreef GLITCH. het volgende:
    Je definitieve abonnement moet je namelijk voor 31 januari activeren. En de eerste adviesperiode is pas vanaf 4 januari, voor de letter A.
    Mwah, adviesperiode of niet, 2 januari laad ik gewoon mijn nieuwe abonnement hier bij de Primera erop, dat scheelt me dan een tripje van 3 kwartier naar een NS balie.
    pi_75834745
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:40 schreef automatic_ het volgende:
    Even een vraagje. Als ik mijn abonnement nu niet op haal, dan hoef ik verder niets meer van mijn OV-chipkaart te halen, toch? (en ik ook niet mijn OV van 2009 in te leveren)
    Ik moet even uitzoeken hoe ik volgend jaar globaal met mijn inkomen zit, maar ik heb geen zin om straks moeilijk te doen om je "rijbewijs" van je chipkaart te halen.
    Dan hoef je hem inderdaad niet op te halen/in te leveren. Let er wel op dat je recht op je OV-kaart pas vervalt in de maand dat je boven de bijverdiengrens uitkomt.
      zondag 20 december 2009 @ 13:43:39 #168
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75834812
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan hoef je hem inderdaad niet op te halen/in te leveren. Let er wel op dat je recht op je OV-kaart pas vervalt in de maand dat je boven de bijverdiengrens uitkomt.
    Ja, maar als ik mijn OV stop zet, dan ben ik alles voor en hoef ik nergens meer naar te kijken....? Of zie ik dat nu verkeerd.
    pi_75834862
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, maar als ik mijn OV stop zet, dan ben ik alles voor en hoef ik nergens meer naar te kijken....? Of zie ik dat nu verkeerd.
    Tja, als jij op deze manier jezelf een half jaar (bijvoorbeeld) van gratis wil onthouden, moet je dat uiteraard zelf weten
      zondag 20 december 2009 @ 13:47:09 #170
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75834979
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja, als jij op deze manier jezelf een half jaar (bijvoorbeeld) van gratis wil onthouden, moet je dat uiteraard zelf weten
    Ja, snap ik. Ik reis alleen nooit met het OV, dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Klopt het dat je je studentenrijbewijs nu op elke automaat eraf kan laten halen?
    pi_75835035
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Ik reis alleen nooit met het OV, dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Klopt het dat je je studentenrijbewijs nu op elke automaat eraf kan laten halen?
    Ah oke En als je het product niet avtiveert voor 2010 hoef je het er uiteraard ook niet af te halen. Dus je hoeft niets te doen in jouw geval.
      zondag 20 december 2009 @ 13:49:44 #172
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75835110
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah oke En als je het product niet avtiveert voor 2010 hoef je het er uiteraard ook niet af te halen. Dus je hoeft niets te doen in jouw geval.
    Ik zal er nog eens over nadenken, haha. Toch bedankt! En als ik hem wel ga halen, dan kan ik hem er bij een NS-station gewoon af laten halen wanneer ik er overheen ga?
    pi_75835149
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:49 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zal er nog eens over nadenken, haha. Toch bedankt! En als ik hem wel ga halen, dan kan ik hem er bij een NS-station gewoon af laten halen wanneer ik er overheen ga?
    Daar heb ik geen antwoord op, GLITCH waarschijnlijk wel
      zondag 20 december 2009 @ 13:52:39 #174
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75835260
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan wacht ik daar even op, haha. Ik dacht eerst dat je perse naar een servicebalie moest en voor mij is dat R'dam (30minuten met de trein ofzo).
      zondag 20 december 2009 @ 13:53:58 #175
    148823 znarch
    ondertitel
    pi_75835318
    Stomme vraag, ik heb mijn ov chipkaart al wel, maar kan hem pas na 1 januari activeren.

1 Moet ik dan gewoon mijn chipkaart gebruiken als ouderwetse OV ?

2 Geld dat ding nu ook in bussen ? :s ben nog geen bus tegengekomen met zon chiplees ding.
    "AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
    pi_75835549
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef znarch het volgende:
    Stomme vraag, ik heb mijn ov chipkaart al wel, maar kan hem pas na 1 januari activeren.

1 Moet ik dan gewoon mijn chipkaart gebruiken als ouderwetse OV ?

2 Geld dat ding nu ook in bussen ? :s ben nog geen bus tegengekomen met zon chiplees ding.
    Ja, ja en zie kaartje in de OP waar de chipkaart momenteel ingevoerd is.
    pi_75835900
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je kan je reisproduct via Mijn IB-Groep stopzetten (vóór de maand dat je over de bijverdiengrens gaat) of via het speciale telefoonnr om je abonnement stop te zetten: 088) 424 76 99.
      zondag 20 december 2009 @ 14:08:11 #178
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75835942
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:07 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Je kan je reisproduct via Mijn IB-Groep stopzetten (vóór de maand dat je over de bijverdiengrens gaat) of via het speciale telefoonnr om je abonnement stop te zetten: 088) 424 76 99.
    Oké dank je Dan ga ik dit even opslaan
    Dat scheelt een hoop gedoe.
    pi_75836009
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je hebt als het goed is een brief of email gehad van de IB-groep met nieuwe info. Maar zoals ik al zei, praktisch alle vragen worden beantwoord in dat topic wat ik aangaf. Want je kunt ook niet zomaar vanaf 1 januari reizen.
    De enige brief tot nu toe is de 'eenmalige informatiebrief invoering ov-chipkaart' waarin staat:
    quote:
    Wanneer activeren?
    Als je op 1 januari 2010 recht hebt op studiefinanciering, dan kun je je abonnement activeren vanaf woensdag 16
    december 2009. Heb je pas later recht op studiefinanciering? Dan kun je je abonnement activeren vanaf twee weken
    voordat je recht op studiefinanciering ingaat. In Mijn IB-Groep kun je de activeerdatum zien.
    Daarom leek het me logisch dat ik dat geval nu al kon activeren.

Maar wat bedoel je met niet zomaar kunnen reizen vanaf 1 januari Ik gebruik het ding al een paar maanden, zowel doordeweeks als in het weekend (op 50km is het net goedkoper dan een roze strippenkaart).
    Als http://www.studentenov-chipkaart.nl/ aangeeft dat ik hem pas vanaf eind januari kan opladen ga ik er gewoon van uit dat ik hem direct na de vakantie kan gebruiken.

Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_75836050
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:09 schreef Cerbie het volgende:

[..]

De enige brief tot nu toe is de 'eenmalige informatiebrief invoering ov-chipkaart' waarin staat:
    [..]

Daarom leek het me logisch dat ik dat geval nu al kon activeren.

Maar wat bedoel je met niet zomaar kunnen reizen vanaf 1 januari Ik gebruik het ding al een paar maanden, zowel doordeweeks als in het weekend (op 50km is het net goedkoper dan een roze strippenkaart).

Zie mijn post van half 12 gisteravond
    pi_75836122
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 23:18 schreef Dennis101 het volgende:

Deze?

Waar hadden we dat kunnen lezen? Ik kom voor 1 januari niet meer op een station (de dichtstbijzijnde is een half uur met de bus reizen). Wat een baggersysteem.

;of geldt dat alleen voor treinen, ik ben meer geïnteresseerd in de bus
      zondag 20 december 2009 @ 14:19:36 #182
    148823 znarch
    ondertitel
    pi_75836465
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, ja en zie kaartje in de OP waar de chipkaart momenteel ingevoerd is.
    ok, hier niet dus, maar ik krijg geen papieren ov meer toch ? oh wat voel ik me dom. Ik begrijp dus niet hoe ze dan gaan checken ofje een week of weekend ov hebt. In de bus dan.
    pi_75836491
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:12 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Deze?

Waar hadden we dat kunnen lezen? Ik kom voor 1 januari niet meer op een station (de dichtstbijzijnde is een half uur met de bus reizen). Wat een baggersysteem.

;of geldt dat alleen voor treinen, ik ben meer geïnteresseerd in de bus
    Dit had je nog nergens kunnen lezen, zoals je kon lezen lag die brief gister bij mij op de mat. En dit geld voor je OV-chipkaart, daar wordt geen onderscheid in gemaakt tussen vervoersmiddel. Als je dus vanaf 1 januari wil kunnen reizen zul je dus, volgens die brief, langs een NS loket moeten (of op 2 januari je nieuwe tegoed laden, aangezien op 1 januari de meeste winkels waar je dat kan doen dicht zullen zijn).
      Moderator zondag 20 december 2009 @ 14:20:19 #184
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75836502
    Dus...

Je moet de OV chipkaart halen.
    Deze moet je activeren naar je wenselijke abonnementsvorm
    Dit voor 31 januari
    Tussen 1 en 31 januari kan je gratis reizen met je oude OV kaart als je nog geen chipkaart hebt.
    Aanvragen kun je per formulier en KON je via het postkantoor doen
    Sommige mensen kregen het thuisgestuurd.
    Als je wilt reizen moet je betalen via palen die op het station staat?

Eventjes op een rijtje ! Ben de weg nu totaaaal kwijt.
    pi_75836554
    ik ben in staat om het te vergeten !

Ja doei.
    pi_75836668
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:20 schreef Renesite het volgende:
    Dus...

Je moet de OV chipkaart halen. ja
    Deze moet je activeren naar je wenselijke abonnementsvorm ja
    Dit voor 31 januari ja
    Tussen 1 en 31 januari kan je gratis reizen met je oude OV kaart als je nog geen chipkaart hebt. nee
    Aanvragen kun je per formulier en KON je via het postkantoor doen ja
    Sommige mensen kregen het thuisgestuurd. ja
    Als je wilt reizen moet je betalen via palen die op het station staat? nee?

Eventjes op een rijtje ! Ben de weg nu totaaaal kwijt.
    Je kunt dus ABSOLUUT niet met je oude OV-studentenkaart reizen in 2010!
    pi_75836695
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit had je nog nergens kunnen lezen, zoals je kon lezen lag die brief gister bij mij op de mat. En dit geld voor je OV-chipkaart, daar wordt geen onderscheid in gemaakt tussen vervoersmiddel. Als je dus vanaf 1 januari wil kunnen reizen zul je dus, volgens die brief, langs een NS loket moeten (of op 2 januari je nieuwe tegoed laden, aangezien op 1 januari de meeste winkels waar je dat kan doen dicht zullen zijn).
    Bedankt, dan wacht ik nog even de brief af. Ontvang de post digitaal, maar daar is nog niets nieuws binnen gekomen.

Wat ontzettend slecht dan, veel studenten komen niet in de buurt van een station in de vakantie en de dag na de vakantie kunnen ze dan niet meer reizen.
      Moderator zondag 20 december 2009 @ 14:25:26 #188
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75836704
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:24 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Hmm... Dan mag ik dat stomme kaartgeval bijtijds wel krijgen. Is die telefoonlijn vandaag bereikbaar?
      zondag 20 december 2009 @ 14:26:04 #189
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75836728
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:25 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Bedankt, dan wacht ik nog even de brief af. Ontvang de post digitaal, maar daar is nog niets nieuws binnen gekomen.

Wat ontzettend slecht dan, veel studenten komen niet in de buurt van een station in de vakantie en de dag na de vakantie kunnen ze dan niet meer reizen.
    Ik denk dat het dan meer is "je hebt vast wel een keer tijd om naar een station te gaan in je vakantie"
    pi_75836766
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:26 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het dan meer is "je hebt vast wel een keer tijd om naar een station te gaan in je vakantie"
    Ik heb wel wat beters te doen dan naar het station gaan Het dichtstbijzijnde station met loket is Nijmegen, dat is 45 minuten (bedenk me net dat Tiel geen loket heeft).
    pi_75836802
    Btw, ik begrijp de brief die jij hebt ontvangen niet helemaal Dennis101. Hierover is bij ons ook niks bekend. Voor zover bekend is, kun je vanaf 1 januari gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart, zonder hem te hoeven activeren. Hier staat namelijk gewoon een tijdelijk abonnement op. Je moet wél voor 31 januari je definitieve abonnement activeren, waar je vanaf 1 februari gaat reizen.

Nog even gekopieeërd van de website van de Studenten OV-chipkaart:

"Om vanaf 1 januari 2010 te reizen met het openbaar vervoer heb je een persoonlijke Studenten OV-chipkaart nodig, geladen met het studentenreisproduct voor 2010 en verder. Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien wanneer en waar jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen. Totdat je het studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010.''
    pi_75836819
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hmm... Dan mag ik dat stomme kaartgeval bijtijds wel krijgen. Is die telefoonlijn vandaag bereikbaar?
    Welke telefoonlijn? Je moet met 0900 - 0980 bellen. Denk niet dat ze vandaag bereikbaar zijn.
    pi_75836870
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:27 schreef GLITCH. het volgende:
    Btw, ik begrijp de brief die jij hebt ontvangen niet helemaal Dennis101. Hierover is bij ons ook niks bekend. Voor zover bekend is, kun je vanaf 1 januari gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart, zonder hem te hoeven activeren. Hier staat namelijk gewoon een tijdelijk abonnement op. Je moet wél voor 31 januari je definitieve abonnement activeren, waar je vanaf 1 februari gaat reizen.

Nog even gekopieeërd van de website van de Studenten OV-chipkaart:

"Om vanaf 1 januari 2010 te reizen met het openbaar vervoer heb je een persoonlijke Studenten OV-chipkaart nodig, geladen met het studentenreisproduct voor 2010 en verder. Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien wanneer en waar jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen. Totdat je het studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010.''
    Ja vertel mij wat... Ik vind het dus ook vreemd, en blijkbaar ben ik hier de enige die zo'n brief heeft. Ik begin nu bijna te denken dat het alleen voor mij geldt ofzo.
    pi_75836908
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja vertel mij wat... Ik vind het dus ook vreemd, en blijkbaar ben ik hier de enige die zo'n brief heeft. Ik begin nu bijna te denken dat het alleen voor mij geldt ofzo.
    Misschien. Wat is de aanhef van de brief dan?
    pi_75836967
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:30 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Misschien. Wat is de aanhef van de brief dan?
    'Beste student'. Dagtekening trouwens 18 december.
    pi_75837066
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

'Beste student'. Dagtekening trouwens 18 december.
    Hmm. Is er een mogelijkheid dat je hem even inscant of overtypt? (totaliteit)
      zondag 20 december 2009 @ 14:34:30 #197
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75837097
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Haha, ik heb hem ook niet ontvangen & heb er verder nog niemand over gehoord.
      Moderator zondag 20 december 2009 @ 14:34:50 #198
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75837118
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:28 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Welke telefoonlijn? Je moet met 0900 - 0980 bellen. Denk niet dat ze vandaag bereikbaar zijn.
    0900 66 55 444...

Pfff... ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik ze echt slaan die mensen !! Heb nu een week geleden hem voor de DERDE keer aangevraagd... ik zou binnen een week een mail krijgen dat-ie in aanvraag is...
    pi_75837248
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

0900 66 55 444...

Pfff... ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik ze echt slaan die mensen !! Heb nu een week geleden hem voor de DERDE keer aangevraagd... ik zou binnen een week een mail krijgen dat-ie in aanvraag is...
    Dat nummer moet je niet bellen

Heb je vragen over het aanvragen van/ je recht op studiefinanciering en/of het studentenreisproduct, neem dan contact op met de Dienst Uitvoering Onderwijs: 050-5997755 (lokaal tarief), of kijk op www.ocwduo.nl

Heb je vragen over (het reizen met) de Studenten OV-chipkaart en het studentenreisproduct dat op de kaart staat? Bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.), of kijk op deze site bij 'Veelgestelde vragen'.

Heb je algemene vragen over de ontvangst van je OV-chipkaart, het ophalen van een reisproduct, of is je OV-chipkaart kwijt/gestolen? Bel dan met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.).
      Moderator zondag 20 december 2009 @ 14:39:37 #200
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75837309
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:38 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Dat nummer moet je niet bellen

Heb je vragen over het aanvragen van/ je recht op studiefinanciering en/of het studentenreisproduct, neem dan contact op met de Dienst Uitvoering Onderwijs: 050-5997755 (lokaal tarief), of kijk op www.ocwduo.nl

Heb je vragen over (het reizen met) de Studenten OV-chipkaart en het studentenreisproduct dat op de kaart staat? Bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.), of kijk op deze site bij 'Veelgestelde vragen'.

Heb je algemene vragen over de ontvangst van je OV-chipkaart, het ophalen van een reisproduct, of is je OV-chipkaart kwijt/gestolen? Bel dan met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.).
    Ow... Naja, morgen maar doen dan !

Ik kan niks beginnen bij de balie van het IBG zeker? Ik woon immers in Groningen zelf, dan geef ik daar wel mijn formulier af

(eerst nieuwe foto's maken )
      zondag 20 december 2009 @ 14:40:52 #201
    149961 DjRex89
    pi_75837355
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

0900 66 55 444...

Als je ze dan ook voor mij nog een extra tik wil geven

Zit ook alweer een tijdje te wachten nadat ik het formulier voor de 2e keer opgestuurd heb. Wat een gedoe allemaal Dan moet het gezeik voor het opladen etc nog beginnen
    pi_75837373
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:39 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ow... Naja, morgen maar doen dan !

Ik kan niks beginnen bij de balie van het IBG zeker? Ik woon immers in Groningen zelf, dan geef ik daar wel mijn formulier af

(eerst nieuwe foto's maken )
    Nee helaas. De IB-Groep gaat niet over de aanvraag/aanmaak van de OV-chipkaart. We gaan alleen over het reisproduct wat er op komt te staan.

Succes iig!
    pi_75837509
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:33 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Hmm. Is er een mogelijkheid dat je hem even inscant of overtypt? (totaliteit)
    quote:
    Amersfoort, 18 december 2009

Beste student,
    Vanaf 1 januari is de studenten OV-chipkaart , geladen met het studentenreisproduct, je geldige vervoersbewijs. Omdat je volgens onze gegevens in het bezit bent van een Studenten OV-chipkaart en de DUO aan jou studiefinanciering heeft toegekend, is het belangrijk dat je je abonnement voor 2010 en verder snel ophaalt om te kunnen blijven reizen.

Wat moet je nu doen?
    Het studentenreisproduct dat op jou Studenten OV-kaart staat verloopt op 31 december 2009. Je moet zelf je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) voor 2010 en verder laden op je Studenten OV-chipkaart. Belangrijk dus dat jij je abonnement snel verlengt!

Op www.studentenov-chipkaart .nl kun je zien in welke periode jouw abonnement voor 2010 en verder klaarstaat bij een oplaadautomaat. Wellicht kun jij je abonnement al eerder ophalen. Dan ontvang je hierover een brief. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt daarna blijven reizen met het openbaar vervoer, zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Om direct vanaf 1 januari te kunnen reizen kun je vanaf vandaag het huidige abonnement op je Studenten OV-chipkaart tijdelijk laten verlengen bij een NS-balie. Let op! Dit kan alleen op vertoon van je papieren OV-studentenkaart 2009. Kijk in onderstaant overzicht voor de NS balies in Rotterdam en omgeving (link).

Mvg,

Studenten OV-chipkaart.
    pi_75837679
    Wat een vage brief! Sowieso, ze schrijven de DUO het is of DUO, of de Dienst Uitvoering Onderwijs. Mochten ze toch wel weten, als partners zijnde. En de 'Studenten OV-kaart', eh ze bedoelen de OV-studentenkaart? En daar staat nu helemaal geen studentenreisproduct op, het ís gewoon het studentenreisproduct (in 2009). Beetje vaag dit allemaal.

Maar, ik zou je aanraden om even te bellen morgen (dit maal wel met 0900 - 66 55 444) en vragen hoe en wat. Voor zover ik weet staat er nu een tijdelijk abonnement op je Studenten OV-chipkaart, en moet je je definitieve abonnement vóór 31 januari verlengen.

Bedankt voor het overtypen
    pi_75837763
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef GLITCH. het volgende:
    Wat een vage brief! Sowieso, ze schrijven de DUO het is of DUO, of de Dienst Uitvoering Onderwijs. Mochten ze toch wel weten, als partners zijnde. En de 'Studenten OV-kaart', eh ze bedoelen de OV-studentenkaart? En daar staat nu helemaal geen studentenreisproduct op, het ís gewoon het studentenreisproduct (in 2009). Beetje vaag dit allemaal.

Maar, ik zou je aanraden om even te bellen morgen (dit maal wel met 0900 - 66 55 444) en vragen hoe en wat. Voor zover ik weet staat er nu een tijdelijk abonnement op je Studenten OV-chipkaart, en moet je je definitieve abonnement vóór 31 januari verlengen.

Bedankt voor het overtypen
    Nee ik schreef DUO En ze schreven ook OV-studentenkaart. Ik heb hem even snel overgetypt, maar al die klote namen zijn nogal lastig als je snel typt/leest.

Ze hebben het dus over de Studenten OV-chipkaart en de OV-studentenkaart (de papieren).
      zondag 20 december 2009 @ 14:53:08 #206
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75837806
    Wat een gedoe allemaal. Hier krijg ik toch een slappe van.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75837834
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:53 schreef CantFazeMe het volgende:
    Wat een gedoe allemaal. Hier krijg ik toch een slappe van.
    Zelfs die tieten bij jou krijgen hem niet omhoog
    pi_75837886
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee ik schreef DUO En ze schreven ook OV-studentenkaart. Ik heb hem even snel overgetypt, maar al die klote namen zijn nogal lastig als je snel typt/leest.

Ze hebben het dus over de Studenten OV-chipkaart en de OV-studentenkaart (de papieren).
    Hehe ah oke, dan is het geen problemen. Vind het van studenten ook niet erg, maar van andere instanties..

Maar toch, het is een wat vage brief. Schept verwarring. Lijkt me niet de bedoeling dat iedereen nu én voor 1 januari zijn tijdelijke abo activeert én voor 31 januari zijn definitieve. Morgen maar even bellen.
    pi_75837987
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:54 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Hehe ah oke, dan is het geen problemen. Vind het van studenten ook niet erg, maar van andere instanties..

Maar toch, het is een wat vage brief. Schept verwarring. Lijkt me niet de bedoeling dat iedereen nu én voor 1 januari zijn tijdelijke abo activeert én voor 31 januari zijn definitieve. Morgen maar even bellen.
    Nee daarom, ik dacht dat ik het allemaal snapte tot ik deze brief gisteravond las. Nu snap ik het wéér niet
    Maar ja, het is niet zo'n probleem, voor mij dan in ieder geval, op 1 januari reis ik als het goed niet is met het OV en op 2 januari kan ik hier mijn reisproduct voor 2010 ophalen bij de Primera. Maar dan nog blijft het erg vaag allemaal.
    pi_75838223
    Hmm, het is inderdaad vaag. Zal werk nog eens bellen of wij er al wat van weten. Ik ga nu even de sneeuw in met camera!
    pi_75838289
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef GLITCH. het volgende:
    Hmm, het is inderdaad vaag. Zal werk nog eens bellen of wij er al wat van weten. Ik ga nu even de sneeuw in met camera!
    Hier nog 1
      zondag 20 december 2009 @ 15:50:46 #212
    148823 znarch
    ondertitel
    pi_75840210
    Echt he Ik snap het nog niet, als ik nou straks met mijn ov de bus in kom. Hoe doen ze dat dan ? je ken toch niet zien of het een week of weekend ov is ?
    pi_75840371
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 15:50 schreef znarch het volgende:
    Echt he Ik snap het nog niet, als ik nou straks met mijn ov de bus in kom. Hoe doen ze dat dan ? je ken toch niet zien of het een week of weekend ov is ?
    Controleurs kunnen je kaart controleren en zodra de kaart landelijk is ingevoerd moet in- en uitchecken
      zondag 20 december 2009 @ 15:56:48 #214
    148823 znarch
    ondertitel
    pi_75840459
    Hoe vaak zie jij controleurs in de bus ? xd ik volg het echt niet meer
    pi_75840554
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef znarch het volgende:
    Hoe vaak zie jij controleurs in de bus ? xd ik volg het echt niet meer
    Wat dacht je ervan als je uit de bus stapt Dan is te zien of jij nog met dat ding mag reizen, en nogmaals, zodra het landelijk is ingevoerd moet je in- en uitchecken, momenteel is het dus redelijk makkelijk mogelijk om 'zwart' te rijden met de bus.
      zondag 20 december 2009 @ 18:53:04 #216
    231856 dekloonvanzuen
    uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    pi_75847093
    Ik ben een beetje erg laat met dit alles . maar misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb nooit zo'n ovchipkaart opgestuurd gekregen dus heb ik gisteren een aanvraag gedaan voor zo'n OV-chipkaart, maar heb nog geen pasfoto ingeleverd. Ik reis overigens alleen met de trein, is die chipkaart dna noodzakelijk? Waar kan mijn pasfoto inleveren en waar kan ik die ov ophalen vóór 1 januari?
    geef mij die pepsi max
      Moderator zondag 20 december 2009 @ 18:54:49 #217
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75847147
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 18:53 schreef dekloonvanzuen het volgende:
    Ik ben een beetje erg laat met dit alles . maar misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb nooit zo'n ovchipkaart opgestuurd gekregen dus heb ik gisteren een aanvraag gedaan voor zo'n OV-chipkaart, maar heb nog geen pasfoto ingeleverd. Ik reis overigens alleen met de trein, is die chipkaart dna noodzakelijk? Waar kan mijn pasfoto inleveren en waar kan ik die ov ophalen vóór 1 januari?
    Hoe heb je hem ZONDER pasfoto aangevraagd dan !? Ik kreeg gewoon een invulformulier met een plekje waarop ik mijn pasfoto moest plakken
      zondag 20 december 2009 @ 18:56:07 #218
    231856 dekloonvanzuen
    pi_75847196
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 18:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoe heb je hem ZONDER pasfoto aangevraagd dan !? Ik kreeg gewoon een invulformulier met een plekje waarop ik mijn pasfoto moest plakken
    via internet. ik heb nooit zo'n brief binnengehad dus vandaar
    geef mij die pepsi max
    pi_75847197
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 18:53 schreef dekloonvanzuen het volgende:

je kunt hem NIET ophalen

je hebt hem OOK nodig in de trein

je dient een aanvraagforulier MET pasfoto ingeleverd te hebben

en voor 1 januari gaat je NIET meer lukken

succes
    Ja doei.
      zondag 20 december 2009 @ 18:59:33 #220
    231856 dekloonvanzuen
    pi_75847318
    ah kut naja ik regel wel wat
    geef mij die pepsi max
    pi_75847623
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 18:59 schreef dekloonvanzuen het volgende:
    ah kut naja ik regel wel wat
    Sterkte ermee, dat zal je nodig hebben.
      zondag 20 december 2009 @ 19:12:39 #222
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75847762
    Ik hoop dat je snel wat voor elkaar krijgt. Straks moet je elke keer een wegwerpkaart kopen dat is pas een drama met kosten. _!
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75847839
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef CantFazeMe het volgende:
    Ik hoop dat je snel wat voor elkaar krijgt. Straks moet je elke keer een wegwerpkaart kopen dat is pas een drama met kosten. _!
    Wegwerp kaarten kosten een vermogen, een anonieme kaart is alweer een stuk goedkoper en anders een persoonlijke met een abonnement totdat hij zijn zooi geregeld heeft.
      zondag 20 december 2009 @ 19:15:51 #224
    231856 dekloonvanzuen
    pi_75847900
    of gewoon een paar weken niet terug naar huis reizen . ik vrees dat dat hem wordt hehe
    geef mij die pepsi max
      zondag 20 december 2009 @ 19:17:45 #225
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75847975
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 19:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wegwerp kaarten kosten een vermogen, een anonieme kaart is alweer een stuk goedkoper en anders een persoonlijke met een abonnement totdat hij zijn zooi geregeld heeft.
    Wat een kutsysteem.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75848003
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 19:17 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat een kutsysteem.
    Want? Lijkt me duidelijk toch?
      zondag 20 december 2009 @ 19:53:16 #227
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75849338
    Ik heb donderdag mn aanvraag weer ingestuurd. Ik heb nog geen email ontvangen of het nu goed is. Ik word er echt schijtziek van. Ik zal vast nog even geduld moeten hebben, maar mijn geduld is eigenlijk op. Argh! Nja, als de sneeuw zo blijft dan kan ik toch niet met de trein, dus geen probleem.
      zondag 20 december 2009 @ 20:15:14 #228
    149961 DjRex89
    pi_75850412
    Ik heb het formulier vorige week zaterdag voor de tweede keer opgestuurd maar ook nog geen mail gehad. Dus hopelijk hoor ik morgen of overmorgen wat, anders heb ik er weinig vertrouwen in..
      zondag 20 december 2009 @ 20:22:05 #229
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75850778
    Ik ben ook een beetje bang dat ik het beter aangetekend had kunnen versturen ofzo. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen als ze t weer kwijt zijn... Snif.
      zondag 20 december 2009 @ 20:24:52 #230
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75850923
    Bij mij was het overigens zo dat er op de site stond "geen pasfoto ingeleverd", ik naar het postkantoor, maar ik had een verkeerde pasfoto (dit was op vrijdag) en maandag lag opeens mijn chipkaart in de bus. Nadat ik hem had, stond er nog steeds "lever zo snel mogelijk uw pastfoto in" op internet
      zondag 20 december 2009 @ 20:29:31 #231
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_75851141
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 22:35 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat klopt, het is het kortingsabonnement dat bij een week-ov hoort.
    [..]

Dat kan kloppen. De kaartlezers herkennen het product nog niet dat je recht geeft op korting.
    Ah, dat verklaart een hoop. Bedankt! Wel karig dat niet vermeld staat op http://www.studentenov-chipkaart.nl/, daar verwijzen ze je gewoon door naar de normale overzichtskaart waar de HTM gewoon zonder voorwaarden bijstaat.
      zondag 20 december 2009 @ 20:33:20 #232
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75851376
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 20:24 schreef automatic_ het volgende:
    Bij mij was het overigens zo dat er op de site stond "geen pasfoto ingeleverd", ik naar het postkantoor, maar ik had een verkeerde pasfoto (dit was op vrijdag) en maandag lag opeens mijn chipkaart in de bus. Nadat ik hem had, stond er nog steeds "lever zo snel mogelijk uw pastfoto in" op internet
    Op welke site kun je zien of ze je pasfoto hebben dan? Ik kan niks vinden hoor.
      zondag 20 december 2009 @ 20:38:36 #233
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_75851678
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 20:33 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Op welke site kun je zien of ze je pasfoto hebben dan? Ik kan niks vinden hoor.
    Dat was toen (lees: half jaar geleden denk ik) een link op de site
      zondag 20 december 2009 @ 20:41:26 #234
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75851838
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 20:38 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dat was toen (lees: half jaar geleden denk ik) een link op de site
    Oow, ik zocht me al rot. Ik duim nog wel even en hoop dat ik dat stomme pasje over een tweetal weken in mijn bezit kan hebben. Oeh...
    pi_75860638
    Uit de e-mail van IBG:
    quote:
    Wat moet je nu doen?
    Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen
    Een tijdelijk week- of weekendabonnement... dus wat is het nou, week of weekend? Is nogal een verschil in kosten
    Hoe wordt het bepaald of je een tijdelijk week óf weekendabo krijgt?
    pi_75862863
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:26 schreef BasementDweller het volgende:
    Uit de e-mail van IBG:
    [..]

Een tijdelijk week- of weekendabonnement... dus wat is het nou, week of weekend? Is nogal een verschil in kosten
    Hoe wordt het bepaald of je een tijdelijk week óf weekendabo krijgt?
    Zelfde als wat je voorheen had.
    pi_75862874
    Aan de hand van je huidige papieren kaart?
    Op mijn OV-chip staat nu ook een week-studenten reisproduct omdat ik een week-ov als papiertje heb.
    pi_75866981
    Ik heb mijn chipkaart begin 2009 al ontvangen, en toen had ik een week-abbo, nu heb ik in september 2009 mijn kaart gewisseld naar een weekend-abbo. Maar omdat ik mijn chipkaart daarvoor al gekregen heb is het tijdelijke abbonement nog voor week (denk ik..).
    Ik weet dat je het kan veranderen bij een balie, maar nu alleen nog maar in Rotterdam en Amsterdam. Weet iemand of dat in janauri op meer plekken kan? Amsterdam en Rotterdam zijn wat ver weg om alleen daarvoor naartoe te reizen
    pi_75870804
    Waarschijnlijk is dit al vermeldt in de topic maar hoe activeer je, je ov-studentenchipkaart? Er staat op de site van http://www.studentenov-chipkaart.nl/ dat ik tussen 13 en 22 januari het reisproduct kan ophalen... Maar ik moet dan allang weer naar school. Heb ook al geprobeerd bij de ophaalautomaat "bestelling ophalen" maar er staat geen bestelling in.... Ik ben dus erg verward hier over... Ik kan niet wachten tot 13 januari want ik moet dan allang naar school. Snap iemand hier iets van?

Groetjes
    Scott
    pi_75871109
    Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
    Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
    http://www.studentenov-ch(...)studentenreisproduct

Maar in die brief die hier gepost werd (die ik niet heb ontvangen trouwens) staat dat je het tijdelijke product een maand moet laten verlengen bij een NS-balie. Hoe zit dat nou?
    pi_75871463
    Ik heb geen kaart gekregen . Ondanks dat ik al vanaf 2006 bezig ben met het inleveren van pasfoto's enzo. Nu heb ik er als de wiedeweerga eentje aangevraagd. Maar die is er vast niet voor 1 januari Hoe kan ik vanaf 1 januari tot ik hem krijg toch vrij reizen?
    pi_75871979
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
    Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

Maar in die brief die hier gepost werd (die ik niet heb ontvangen trouwens) staat dat je het tijdelijke product een maand moet laten verlengen bij een NS-balie. Hoe zit dat nou?
    Hmm meer gedoe dus, want die papieren ofzo die je mee moet neme, weet dus niet zeker of ik die heb ofniet. Zucht... dit is echt annoying geregeld.
    pi_75872675
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

Ok, ik heb het topic nog even doorgelezen, en er is verder niemand behalve Dennis 101 die die brief gekregen heeft? Dus we kunnen gewoon blijven reizen tot 31 januari met ons oud studentenreisproduct?
    pi_75873028
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef TerroRobbie het volgende:
    Ik heb geen kaart gekregen . Ondanks dat ik al vanaf 2006 bezig ben met het inleveren van pasfoto's enzo. Nu heb ik er als de wiedeweerga eentje aangevraagd. Maar die is er vast niet voor 1 januari Hoe kan ik vanaf 1 januari tot ik hem krijg toch vrij reizen?
    Als ik het goed begrijp kun je met je "papieren" ov-kaart van 2009 nog de gehele maand januari vrij reizen?
    pi_75873129
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef TerroRobbie het volgende:
    Hier ben ik ook heel benieuwd naar...

ik was vanmorgen op station Maastricht om een "tijdelijke" kaart aan te vragen omdat ik mijn OV studenten-chipkaart nog niet heb...
    Die man zei dat het niet kon kloppen en dat ik mijn aanvraag aan de IB groep diende te doen. Dat heb ik al twee en een halve maand geleden en anderhalve maand geleden gedaan (met de nodige pasfoto's) en niks ontvangen.
    Nu zei de man dat ik maar kaartjes moest kopen en deze naderhand bij de IB groep moest declareren.
    In principe heeft hij wel gelijk dat de fout niet bij de NS maar de IB groep ligt.

Maar ik ben niet van plan kaartjes te kopen en uiteindelijk te declareren...vanaf begin februari ga ik een half jaar naar het buitenland, en mogelijk krijg ik die bedragen dan moeilijk terug (of zelfs niet). Daarnaast heb ik al genoeg kosten voor mijn stage in het buitenland (de reis, visum, verzekering, enz.)

Ik vroeg ook of ik met de OV jaarkaart van 2009 nog in januari kon reizen, maar hier zei hij ook nee op.

Wie kan mij helpen? Ik ben anders van plan te reizen met mijn oude OV en een bevestiging dat ik wel nog vrij mag reizen (brieven van IB groep en uitdraai digi-id van IB groep).
    pi_75874509
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp kun je met je "papieren" ov-kaart van 2009 nog de gehele maand januari vrij reizen?
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:24 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee dus.
    pi_75874666
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:57 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Hier ben ik ook heel benieuwd naar...

ik was vanmorgen op station Maastricht om een "tijdelijke" kaart aan te vragen omdat ik mijn OV studenten-chipkaart nog niet heb...
    Die man zei dat het niet kon kloppen en dat ik mijn aanvraag aan de IB groep diende te doen. Dat heb ik al twee en een halve maand geleden en anderhalve maand geleden gedaan (met de nodige pasfoto's) en niks ontvangen.
    Nu zei de man dat ik maar kaartjes moest kopen en deze naderhand bij de IB groep moest declareren.
    In principe heeft hij wel gelijk dat de fout niet bij de NS maar de IB groep ligt.

Maar ik ben niet van plan kaartjes te kopen en uiteindelijk te declareren...vanaf begin februari ga ik een half jaar naar het buitenland, en mogelijk krijg ik die bedragen dan moeilijk terug (of zelfs niet). Daarnaast heb ik al genoeg kosten voor mijn stage in het buitenland (de reis, visum, verzekering, enz.)

Ik vroeg ook of ik met de OV jaarkaart van 2009 nog in januari kon reizen, maar hier zei hij ook nee op.

Wie kan mij helpen? Ik ben anders van plan te reizen met mijn oude OV en een bevestiging dat ik wel nog vrij mag reizen (brieven van IB groep en uitdraai digi-id van IB groep).
    Geloof me dat die oplossing niet gaat werken. De vervoersbedrijven accepteren dat niet als geldig vervoersbewijs. Eerst maar alles op alles zetten om de chipkaart te krijgen.

En de fout ligt overigens niet bij de IB-Groep. Grappig dat dat toch steeds weer aan de orde komt. De IB-Groep heeft ook niet om de invoering van de OV-chipkaart gevraagd he, volgens mij vergeten de mensen dat hier. Wel moeten ze hierin meegaan, dus wat doen ze: een abonnement klaarzetten wat je straks op de chipkaart kunt laden. En dat abonnement is al vanaf oktober gereed overigens. De IB-Groep gaat dus NIET over de aanvraag/aanmaak van de OV-chipkaart!! Je moet hem zelf aanvragen bij de OV-chipkaart (www.studentenovchipkaart.nl) en als je kaart er niet op tijd is. Wiens fout is dat dan? Die van de OV-chipkaart dus. Dus dáár je beklag doen.

Je kunt overigens met 0900 - 0980 bellen voor de productiestatus van je kaart. (nummer van de OV-CHIPKAART!)
    pi_75874857
    ik kan daar wel heen gaan bellen voor de productiestatus, maar dat zal toch wel weinig zin hebben.

De IB groep is WEL fout in mijn ogen...als meerdere studenten tot enkele malen aan toe een formulier en foto hebben gestuurd en niks ontvangen...daarnaast is de OV chipkaart ook fout ja
    pi_75875128
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 12:33 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Geloof me dat die oplossing niet gaat werken. De vervoersbedrijven accepteren dat niet als geldig vervoersbewijs. Eerst maar alles op alles zetten om de chipkaart te krijgen.

En de fout ligt overigens niet bij de IB-Groep. Grappig dat dat toch steeds weer aan de orde komt. De IB-Groep heeft ook niet om de invoering van de OV-chipkaart gevraagd he, volgens mij vergeten de mensen dat hier. Wel moeten ze hierin meegaan, dus wat doen ze: een abonnement klaarzetten wat je straks op de chipkaart kunt laden. En dat abonnement is al vanaf oktober gereed overigens. De IB-Groep gaat dus NIET over de aanvraag/aanmaak van de OV-chipkaart!! Je moet hem zelf aanvragen bij de OV-chipkaart (www.studentenovchipkaart.nl) en als je kaart er niet op tijd is. Wiens fout is dat dan? Die van de OV-chipkaart dus. Dus dáár je beklag doen.

Je kunt overigens met 0900 - 0980 bellen voor de productiestatus van je kaart. (nummer van de OV-CHIPKAART!)
    ik heb over de afgelopen 5 jaar 3 keer een pasfoto ingeleverd, ding mag toch onderhand wel klaar zijn Maar nee als je uiteindelijk zelf maar actie gaat ondernemen komen ze er achter dat er "iets misgegaan is" Moet je vervolgens via internet een aanvraagformulier aanvragen wat meer dan een weke duurt, dan moet je dat formulier weer op gaan sturen en dan weer weken wachten

Ik heb gewoon recht op gratis reizen in 2010, als dat niet linksom kan dan maar rechtsom.
      maandag 21 december 2009 @ 12:48:59 #250
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75875242
    Vage zooi. Ik zie het wel op 4 januari wel hoe dat in elkaar steekt, ik ram mij pasje dan in alle gleuven die ik kan vinden.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75876301
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 12:38 schreef BeardedDragon het volgende:
    ik kan daar wel heen gaan bellen voor de productiestatus, maar dat zal toch wel weinig zin hebben.

De IB groep is WEL fout in mijn ogen...als meerdere studenten tot enkele malen aan toe een formulier en foto hebben gestuurd en niks ontvangen...daarnaast is de OV chipkaart ook fout ja
    Volgens mij begrijp je het proces nog niet. Wanneer je een pasfoto of formulier opstuurt, gaat dit REGELRECHT naar de OV-chipkaart. De IB-Groep komt hier niet eens mee in aanraking. De pasfoto die je bij het postkantoor inlevert, de pasfoto die je opstuurt, het formulier dat je opstuurt... het gaat allemaal direct naar de klantenservice van de OV-chipkaart en dus niét naar de IB-Groep. Dus hoe kan de IB-Groep hier fout zitten?
    pi_75876400
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

ik heb over de afgelopen 5 jaar 3 keer een pasfoto ingeleverd, ding mag toch onderhand wel klaar zijn Maar nee als je uiteindelijk zelf maar actie gaat ondernemen komen ze er achter dat er "iets misgegaan is" Moet je vervolgens via internet een aanvraagformulier aanvragen wat meer dan een weke duurt, dan moet je dat formulier weer op gaan sturen en dan weer weken wachten

Ik heb gewoon recht op gratis reizen in 2010, als dat niet linksom kan dan maar rechtsom.
    Daar heb je ook gelijk in. Wanneer je 1 keer een pasfoto inlevert moet het gewoon direct goed gaan. Zo zijn de studenten de dupe en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik hoop iig dat het goedkomt bij iedereen
    pi_75876431
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef CantFazeMe het volgende:
    Vage zooi. Ik zie het wel op 4 januari wel hoe dat in elkaar steekt, ik ram mij pasje dan in alle gleuven die ik kan vinden.
    Pas je een beetje op de conductrices enzo?
    pi_75876434
    quote:
    Beste student,

Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.

Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je binnen een week bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studenten OV-chipkaart
    Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komen
    You dream it, I live it.
    pi_75876453
    Moeten wij nou eigenlijk ook in- en uitchecken in de trein vanaf januari? Of is het voldoende om zo'n kaart gewoon te hebben?
    pi_75876468
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Meddo het volgende:

[..]

Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komen
    Nouja, op zo'n uitspraak kun je ze iig vastpinnen
    pi_75877922
    Help!

Mijn studenten ov-chip was al in 2007 naar mij verzonden, maar op het verkeerde adres (mijn oude woonadres). Tot nu toe heb ik doordat ik altijd gebruik maak van de tram hier geen last van gehad, maar nu moet ik hem hebben. Twee weken terug heb ik de oude kaart laten blokkeren en een aanvraagformulier gekregen om een nieuwe aan te vragen.

Alleen heb ik afgelopen zaterdag een brief ontvangen: Amersfoort, 18 december 2009: In 2010 reizen met OV? Alleen met Studenten OV-chipkaart met abonnement!

In die brief staat aangegeven dat ik volgens hun gegevens in het bezit ben van een Studenten OV-chipkaart. Dit zou betekenen dat ik geen nieuwe kan aanvragen volgens de website. Nu heb ik net met de klantenservice gebeld die het ook niet kunnen ophelderen in hun systeem staat er gewoon 1 kaart als verloren/gestolen en geblokkeerd vermeld.

Mijn vraag is nu zijn er hier meer studenten die geen Studenten OV-chipkaart hebben, maar die brief gedateerd Amersfoort, 18 december 2009 hebben ontvangen?
      maandag 21 december 2009 @ 14:10:39 #258
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75878475
    Ik heb de email gerekgen waarin staat dat ze mijn aanmelding ontvangen hebben! Ik heb van blijdschap mn halve familie afgebeld! Stap 1 is goed gegaan! Bijna zelfde mailtje als hierboven, van Meddo. Ook dat ze sowieso gaan zorgen dat ik in januari kan reizen. Tenzij er sneeuw ligt natuurlijk.
    pi_75878750
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nouja, op zo'n uitspraak kun je ze iig vastpinnen
    Nah, niet helemaal
    quote:
    De informatie verzonden met dit emailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Afzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden email, noch voor tijdige ontvangst daarvan. Afzender attendeert erop dat de vertrouwelijkheid van informatie verzonden per email niet gewaarborgd is.
    You dream it, I live it.
    pi_75878840
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 14:10 schreef egeltje1985 het volgende:
    Ik heb de email gerekgen waarin staat dat ze mijn aanmelding ontvangen hebben! Ik heb van blijdschap mn halve familie afgebeld! Stap 1 is goed gegaan! Bijna zelfde mailtje als hierboven, van Meddo. Ook dat ze sowieso gaan zorgen dat ik in januari kan reizen. Tenzij er sneeuw ligt natuurlijk.
    maar heb je deze brief ook ontvangen gedateerd Amersfoort, 18 december 2009?

Ik wil ook graag mijn aanvraagformulier opsturen. Hij ligt nu al vijf dagen in huis.
      maandag 21 december 2009 @ 14:26:35 #261
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75879205
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 14:18 schreef nicolesoufi het volgende:

[..]

maar heb je deze brief ook ontvangen gedateerd Amersfoort, 18 december 2009?

Ik wil ook graag mijn aanvraagformulier opsturen. Hij ligt nu al vijf dagen in huis.
    Dat weet ik niet, ik ben nu bij mijn ouders en kan nergens heen. Ik heb nog nooit een ov-chip gehad, ik doe al heel lang moeite om er één aan te vragen. Dus andere situatie denk ik.
    pi_75880191
    quote:
    De informatie verzonden met dit emailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Afzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden email, noch voor tijdige ontvangst daarvan. Afzender attendeert erop dat de vertrouwelijkheid van informatie verzonden per email niet gewaarborgd is.

Ohhohhh, je breekt de regels!
      maandag 21 december 2009 @ 14:58:48 #263
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75880629
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Pas je een beetje op de conductrices enzo?
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75880875
    Ik lees die zin

Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.

Die heb email heb ik niet ontvangen. Heb al twee keer gebeld en ze zouden terug bellen of emailen, maar niks gehoord helaas.
    Ik neem aan dat het voor iedereen geldt, toch?
      maandag 21 december 2009 @ 15:14:11 #265
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_75881271
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef BeardedDragon het volgende:
    Ik lees die zin

Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.

Die heb email heb ik niet ontvangen. Heb al twee keer gebeld en ze zouden terug bellen of emailen, maar niks gehoord helaas.
    Ik neem aan dat het voor iedereen geldt, toch?
    Ze hebben het al vaker gezegd, dus ik denk dat er wel een alternatief gaat komen voor de studenten die dat pasje nog niet hebben. Maar wat dat alternatief is is nog steeds niet duidelijk.
      maandag 21 december 2009 @ 15:33:35 #266
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75882122
    Als de service nu al om te huilen is, hoe zal het na 1 januari verlopen?
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75885758
    Ik ben dus nog steeds de enige met die brief dat je voor 31 december langs de NS moet om je tijdelijke abonnement te verlengen? Blijft toch een vreemde zaak...

En nou weigerde mijn kaart net ook nog eens dienst bij de Rotterdamse metro, gaat lekker zo
      maandag 21 december 2009 @ 17:37:59 #268
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75887464
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
    Ik ben dus nog steeds de enige met die brief dat je voor 31 december langs de NS moet om je tijdelijke abonnement te verlengen? Blijft toch een vreemde zaak...

En nou weigerde mijn kaart net ook nog eens dienst bij de Rotterdamse metro, gaat lekker zo

Misschien ben jij een gevalletje "speciaal".
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75887568
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 17:37 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Misschien ben jij een gevalletje "speciaal".
    Zo begin ik me wel te voelen ja... Bel ik net de met de klantenservice, na een kwartier iemand aan de lijn, ik leg het probleem uit, zegt ze dat ze er zelf ook niet echt een antwoord op hebben, gaat ze overleggen en vraagt of ik even blijf hangen... en ja hoor, ze druk me weg ipv in de wacht Ze zijn allemaal tegen me

Maar goed, ik denk dat ik deze brief als niet verzonden kan beschouwen, maar misschien dat ik vanavond/morgen nog even bel.
      Moderator maandag 21 december 2009 @ 18:09:13 #270
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75888548
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Meddo het volgende:

[..]

Fuck yeaH! Idem!
      maandag 21 december 2009 @ 18:11:19 #271
    149961 DjRex89
    pi_75888621
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 18:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Fuck yeaH! Idem!
    Ik heb zowel op mijn eerste inzending als op mijn tweede inzending geen reactie gehad.. Zal vanavond eens bellen.
    pi_75888911
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 18:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Fuck yeaH! Idem!
    ze hebben de postzak teruggevonden
    You dream it, I live it.
      maandag 21 december 2009 @ 18:27:28 #273
    149961 DjRex89
    pi_75889131
    Net gebeld en eindelijk iemand die ook wat met mijn gegevens deed

Mijn aanvraag was binnengekomen en in de computer stond dat ik de chipkaart 31december zou moeten ontvangen (timing!) Ik heb ook gevraagd wat het geval is als ik hem niet binnen heb. Mij is verteld dat ik in ieder geval tot 31januari met mijn oude OV-jaarkaart kan reizen!
      maandag 21 december 2009 @ 18:36:27 #274
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75889452
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef DjRex89 het volgende:

Mijn aanvraag was binnengekomen en in de computer stond dat ik de chipkaart 31december zou moeten ontvangen (timing!) Ik heb ook gevraagd wat het geval is als ik hem niet binnen heb. Mij is verteld dat ik in ieder geval tot 31januari met mijn oude OV-jaarkaart kan reizen!
    Beter. Maar ja, of je nou zon service-miep op haar woord moet geloven.

Ik hoop het echt voor je.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
      maandag 21 december 2009 @ 18:54:10 #275
    149961 DjRex89
    pi_75890129
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 18:36 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Beter. Maar ja, of je nou zon service-miep op haar woord moet geloven.

Ik hoop het echt voor je.
    Als het goed is heb ik hem toch voor 1januari

Mja geen idee wie ik moet geloven, ik heb iig bevestiging dat ik in het systeem sta en dat ik dat kreng ooit eens krijg toegestuurd
    pi_75891457
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
    Ik heb 'm ook gekregen
    Maar mijn abonnement loopt ook af op 31/12/2009, dus om de maand januari te overbruggen kan je langs de NS-balie.
    pi_75891565
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:23 schreef Carport het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook gekregen
    Maar mijn abonnement loopt ook af op 31/12/2009, dus om de maand januari te overbruggen kan je langs de NS-balie.
    Zie nog even mijn reactie over de klantenservice! Want daar wisten ze het ook niet.

Ben in ieder geval blij dat ik ondertussen niet de enige ben met die brief.
    pi_75891790
    Ik kom deze week toch nog wel een paar keer op het station, dus ga gelijk wel even langs (met de brief in m'n tas, uiteraard).
    pi_75891825
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef DjRex89 het volgende:

En door wie is je dat verteld? Door de IB-Groep of de klantenservice van de OV-chipkaart?

Want dit klopt dus absoluut niet. De PAPIEREN OV-studentenkaart 2009 is vanaf 1 januari 2010 gewoon niet meer geldig. Altijd zo geweest en dat verandert ook dit jaar niet. Vanaf 1 januari is alleen je OV-chipkaart geldig, met daarop je studentenreisproduct. Daarop staat nu een tijdelijk abonnement, wat wél tot 31 januari geldig is.
      maandag 21 december 2009 @ 19:46:16 #280
    149961 DjRex89
    pi_75892631
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:30 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

En door wie is je dat verteld? Door de IB-Groep of de klantenservice van de OV-chipkaart?

Want dit klopt dus absoluut niet. De PAPIEREN OV-studentenkaart 2009 is vanaf 1 januari 2010 gewoon niet meer geldig. Altijd zo geweest en dat verandert ook dit jaar niet. Vanaf 1 januari is alleen je OV-chipkaart geldig, met daarop je studentenreisproduct. Daarop staat nu een tijdelijk abonnement, wat wél tot 31 januari geldig is.
    Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval was

Indien het niet zo is, verwacht ik nog grote problemen na 1januari.. Als zelfs de instanties onderling niet weten hoe ze het op gaan lossen en dingen bevestigen die door de andere instantie ontkent worden
    pi_75892708
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval was

Indien het niet zo is, verwacht ik nog grote problemen na 1januari.. Als zelfs de instanties onderling niet weten hoe ze het op gaan lossen en dingen bevestigen die door de andere instantie ontkent worden
    Dat zijn dezelfde idioten die een brief sturen dat hij tot 31 december geldig is.
      maandag 21 december 2009 @ 19:52:42 #282
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75892959
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Misschien heeft ze jou verkeerd begrepen? Of ze weet er heul niks van af.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
      maandag 21 december 2009 @ 19:54:01 #283
    149961 DjRex89
    pi_75893030
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:52 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Misschien heeft ze jou verkeerd begrepen? Of ze weet er heul niks van af.
    Nee, dat wilde ik voorkomen dus heb echt gevraagd of ze de papieren OV-jaarkaart bedoelde die ik nu ook gebruikte.. En daar had ze het blijkbaar over. Don't shoot the messenger Ik vertel alleen maar wat mij weer is verteld

[ Bericht 0% gewijzigd door DjRex89 op 22-12-2009 00:27:07 ]
    pi_75893775
    De brief met de info dat je je kaart bij een NS station kan je als niet verzonden beschouwen, volgens de klantenservice waren de procedures veranderd in dezelfde week als dat de brief verzonden was.

Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, maar goed, je kan dus gewoon reizen tot 31 januari met je tijdelijke reisproduct.
      maandag 21 december 2009 @ 20:20:05 #285
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75894362
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
    De brief met de info dat je je kaart bij een NS station kan je als niet verzonden beschouwen, volgens de klantenservice waren de procedures veranderd in dezelfde week als dat de brief verzonden was.

Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, maar goed, je kan dus gewoon reizen tot 31 januari met je tijdelijke reisproduct.
    OK! Chill!
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75899388
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:

Maar tot wanneer loopt jouw studentenreisproduct dan?
    No way dat ik op 1 of 2 januari ga inchecken. Geheid dat dat ding dan de volle pond afschrijft En dan later te horen krijgen dat je dat niet terug krijgt zeker
    pi_75899552
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 21:45 schreef Carport het volgende:

[..]

Maar tot wanneer loopt jouw studentenreisproduct dan?
    No way dat ik op 1 of 2 januari ga inchecken. Geheid dat dat ding dan de volle pond afschrijft En dan later te horen krijgen dat je dat niet terug krijgt zeker
    Gewoon tot 31 januari zoals op de sites staan aangegeven, die info klopt dus, die brief kan je dus volledig als niet verzonden beschouwen.
    pi_75899743
    quote:
    Beste student,

Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.

Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je binnen een week bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studenten OV-chipkaart
    Dat is vreemd. Ik had ze donderdag nog gebeld (3 weken gewacht) en toen zeiden ze dat ik niet in hun systeem sta en dat mijn pasfoto waarschijnlijk niet is aangekomen. Ik heb onlangs een nieuwe OV studenten chipkaart aangevraagd en nu krijg ik dit mailtje.

Vorige pagina staat dit ook ergens. Didn't read

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomoya op 21-12-2009 21:58:48 ]
    pi_75901019
    Ik had dezelfde mail gekregen terwijl ze al meerdere keren hadden gezegd dat ik niet in het systeem stond.
      maandag 21 december 2009 @ 22:42:41 #290
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75902645
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75903733
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:42 schreef CantFazeMe het volgende:
    You dream it, I live it.
    pi_75905454
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:03 schreef Meddo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Goeie samenvatting van dit topic
      maandag 21 december 2009 @ 23:38:29 #293
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75905537
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:03 schreef Meddo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Whehehe.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75905897
    Maar ik ben wel benieuwd of die mail klopt of niet. Ik ga morgen denk ik even bellen, vragen of ze wat meer weten. Best asociaal eigenlijk dat je ook nog 10 cent per minuut moet betalen... Ze hadden waarschijnlijk deze problemen verwacht ...
    pi_75915028
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:46 schreef Negaiido het volgende:
    Maar ik ben wel benieuwd of die mail klopt of niet. Ik ga morgen denk ik even bellen, vragen of ze wat meer weten. Best asociaal eigenlijk dat je ook nog 10 cent per minuut moet betalen... Ze hadden waarschijnlijk deze problemen verwacht ...
    Post het resultaat hier, ik ben wel benieuwd. Ik hoor allemaal tegenstrijdige dingen, maar ze kunnen me in ieder geval verzekeren dat ik vanaf 1 januari kan reizen zonder OV studenten chipkaart (hoop ik),
      dinsdag 22 december 2009 @ 11:05:07 #296
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_75916701
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 10:11 schreef Tomoya het volgende:

[..]

Post het resultaat hier, ik ben wel benieuwd. Ik hoor allemaal tegenstrijdige dingen, maar ze kunnen me in ieder geval verzekeren dat ik vanaf 1 januari kan reizen zonder OV studenten chipkaart (hoop ik),
    OV.
    Tegenstrijdige dingen.
    Klantenservice.
    Betalen voor klantenservice.

Typisch samengevat van de OV-chipkaart. Het betalen vond ik al flauw zat. Betalen om een beetje service te krijgen..
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    pi_75920532
    Ik heb al +- 25 minuten in de wacht gestaan vandaag zonder antwoord -.- Later misschien maar even proberen.

edit:

Een mail ontvangen:

Beste student,

Je hebt onlangs van ons een mail gehad waarin wij moesten mededelen dat wij geen aanvraagformulier voor de Studenten OV-chipkaart hadden ontvangen. Inmiddels hebben wij uw gegevens gevonden en wordt de aanvraag verwerkt. De eerste mailing kun je dan ook als niet verzonden beschouwen.

Als je op het formulier jouw juiste e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.

pi_75920764
    Hoe moet je die studentenchipkaart nou activeren? Bij een kaartjesautomaat ofzo? Of niet activeren, aangezien er ik de brief stond dat ze er al een weekabbonement erop gepleurd hebben?
    pi_75920796
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef GuitarJJ het volgende:
    Hoe moet je die studentenchipkaart nou activeren? Bij een kaartjesautomaat ofzo? Of niet activeren, aangezien er ik de brief stond dat ze er al een weekabbonement erop gepleurd hebben?
    Anders lees je even de OP...
    pi_75920874
    Oh wacht, ik dat dat ze met ophaalautomaten bedoelen dat je daar je kaart kan halen. Maar daar moet je hem dus activeren!?
    pi_75920994
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 12:48 schreef GuitarJJ het volgende:
    Oh wacht, ik dat dat ze met ophaalautomaten bedoelen dat je daar je kaart kan halen. Maar daar moet je hem dus activeren!?
    Daar moet je je bestelling (week/weekend ov) ophalen. Deze vervangt dan het tijdelijke product dat tot 31 januari loopt.

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
    You dream it, I live it.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')