Als je ze dan ook voor mij nog een extra tik wil gevenquote:Op zondag 20 december 2009 14:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
0900 66 55 444...
Pfff... ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik ze echt slaan die mensen!! Heb nu een week geleden hem voor de DERDE keer aangevraagd... ik zou binnen een week een mail krijgen dat-ie in aanvraag is...
Nee helaas. De IB-Groep gaat niet over de aanvraag/aanmaak van de OV-chipkaart. We gaan alleen over het reisproduct wat er op komt te staan.quote:Op zondag 20 december 2009 14:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow... Naja, morgen maar doen dan!
Ik kan niks beginnen bij de balie van het IBG zeker? Ik woon immers in Groningen zelf, dan geef ik daar wel mijn formulier af![]()
(eerst nieuwe foto's maken)
quote:Op zondag 20 december 2009 14:33 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Hmm. Is er een mogelijkheid dat je hem even inscant of overtypt? (totaliteit)
quote:Amersfoort, 18 december 2009
Beste student,
Vanaf 1 januari is de studenten OV-chipkaart , geladen met het studentenreisproduct, je geldige vervoersbewijs. Omdat je volgens onze gegevens in het bezit bent van een Studenten OV-chipkaart en de DUO aan jou studiefinanciering heeft toegekend, is het belangrijk dat je je abonnement voor 2010 en verder snel ophaalt om te kunnen blijven reizen.
Wat moet je nu doen?
Het studentenreisproduct dat op jou Studenten OV-kaart staat verloopt op 31 december 2009. Je moet zelf je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) voor 2010 en verder laden op je Studenten OV-chipkaart. Belangrijk dus dat jij je abonnement snel verlengt!
Op www.studentenov-chipkaart .nl kun je zien in welke periode jouw abonnement voor 2010 en verder klaarstaat bij een oplaadautomaat. Wellicht kun jij je abonnement al eerder ophalen. Dan ontvang je hierover een brief. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt daarna blijven reizen met het openbaar vervoer, zolang je recht hebt op studiefinanciering.
Om direct vanaf 1 januari te kunnen reizen kun je vanaf vandaag het huidige abonnement op je Studenten OV-chipkaart tijdelijk laten verlengen bij een NS-balie. Let op! Dit kan alleen op vertoon van je papieren OV-studentenkaart 2009. Kijk in onderstaant overzicht voor de NS balies in Rotterdam en omgeving (link).
Mvg,
Studenten OV-chipkaart.
Nee ik schreef DUOquote:Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef GLITCH. het volgende:
Wat een vage brief! Sowieso, ze schrijven de DUOhet is of DUO, of de Dienst Uitvoering Onderwijs. Mochten ze toch wel weten, als partners zijnde. En de 'Studenten OV-kaart', eh ze bedoelen de OV-studentenkaart? En daar staat nu helemaal geen studentenreisproduct op, het ís gewoon het studentenreisproduct (in 2009). Beetje vaag dit allemaal.
Maar, ik zou je aanraden om even te bellen morgen (dit maal wel met 0900 - 66 55 444) en vragen hoe en wat. Voor zover ik weet staat er nu een tijdelijk abonnement op je Studenten OV-chipkaart, en moet je je definitieve abonnement vóór 31 januari verlengen.
Bedankt voor het overtypen
Zelfs die tieten bij jou krijgen hem niet omhoogquote:Op zondag 20 december 2009 14:53 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat een gedoe allemaal. Hier krijg ik toch een slappe van.
Hehe ah oke, dan is het geen problemen. Vind het van studenten ook niet erg, maar van andere instanties..quote:Op zondag 20 december 2009 14:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee ik schreef DUOEn ze schreven ook OV-studentenkaart. Ik heb hem even snel overgetypt, maar al die klote namen zijn nogal lastig als je snel typt/leest.
Ze hebben het dus over de Studenten OV-chipkaart en de OV-studentenkaart (de papieren).
Nee daarom, ik dacht dat ik het allemaal snapte tot ik deze brief gisteravond las. Nu snap ik het wéér nietquote:Op zondag 20 december 2009 14:54 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Hehe ah oke, dan is het geen problemen. Vind het van studenten ook niet erg, maar van andere instanties..![]()
Maar toch, het is een wat vage brief. Schept verwarring. Lijkt me niet de bedoeling dat iedereen nu én voor 1 januari zijn tijdelijke abo activeert én voor 31 januari zijn definitieve. Morgen maar even bellen.
Hier nog 1quote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef GLITCH. het volgende:
Hmm, het is inderdaad vaag. Zal werk nog eens bellen of wij er al wat van weten. Ik ga nu even de sneeuw in met camera!
Controleurs kunnen je kaart controleren en zodra de kaart landelijk is ingevoerd moet in- en uitcheckenquote:Op zondag 20 december 2009 15:50 schreef znarch het volgende:
Echt heIk snap het nog niet, als ik nou straks met mijn ov de bus in kom. Hoe doen ze dat dan ? je ken toch niet zien of het een week of weekend ov is ?
Wat dacht je ervan als je uit de bus staptquote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef znarch het volgende:
Hoe vaak zie jij controleurs in de bus ? xd ik volg het echt niet meer
Hoe heb je hem ZONDER pasfoto aangevraagd danquote:Op zondag 20 december 2009 18:53 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ik ben een beetje erg laat met dit alles. maar misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb nooit zo'n ovchipkaart opgestuurd gekregen dus heb ik gisteren een aanvraag gedaan voor zo'n OV-chipkaart, maar heb nog geen pasfoto ingeleverd. Ik reis overigens alleen met de trein, is die chipkaart dna noodzakelijk? Waar kan mijn pasfoto inleveren en waar kan ik die ov ophalen vóór 1 januari?
via internet. ik heb nooit zo'n brief binnengehad dus vandaarquote:Op zondag 20 december 2009 18:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hoe heb je hem ZONDER pasfoto aangevraagd dan!? Ik kreeg gewoon een invulformulier met een plekje waarop ik mijn pasfoto moest plakken
je kunt hem NIET ophalenquote:Op zondag 20 december 2009 18:53 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ik ben een beetje erg laat met dit alles. maar misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb nooit zo'n ovchipkaart opgestuurd gekregen dus heb ik gisteren een aanvraag gedaan voor zo'n OV-chipkaart, maar heb nog geen pasfoto ingeleverd. Ik reis overigens alleen met de trein, is die chipkaart dna noodzakelijk? Waar kan mijn pasfoto inleveren en waar kan ik die ov ophalen vóór 1 januari?
Wegwerp kaarten kosten een vermogen, een anonieme kaart is alweer een stuk goedkoper en anders een persoonlijke met een abonnement totdat hij zijn zooi geregeld heeft.quote:Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik hoop dat je snel wat voor elkaar krijgt.Straks moet je elke keer een wegwerpkaart kopen dat is pas een drama met kosten.
_!
Wat een kutsysteem.quote:Op zondag 20 december 2009 19:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wegwerp kaarten kosten een vermogen, een anonieme kaart is alweer een stuk goedkoper en anders een persoonlijke met een abonnement totdat hij zijn zooi geregeld heeft.
Ah, dat verklaart een hoop. Bedankt! Wel karig dat niet vermeld staat op http://www.studentenov-chipkaart.nl/, daar verwijzen ze je gewoon door naar de normale overzichtskaart waar de HTM gewoon zonder voorwaarden bijstaat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:35 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat klopt, het is het kortingsabonnement dat bij een week-ov hoort.
[..]
Dat kan kloppen. De kaartlezers herkennen het product nog niet dat je recht geeft op korting.
Op welke site kun je zien of ze je pasfoto hebben dan? Ik kan niks vinden hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 20:24 schreef automatic_ het volgende:
Bij mij was het overigens zo dat er op de site stond "geen pasfoto ingeleverd", ik naar het postkantoor, maar ik had een verkeerde pasfoto (dit was op vrijdag) en maandag lag opeens mijn chipkaart in de bus. Nadat ik hem had, stond er nog steeds "lever zo snel mogelijk uw pastfoto in" op internet
Dat was toen (lees: half jaar geleden denk ik) een link op de sitequote:Op zondag 20 december 2009 20:33 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Op welke site kun je zien of ze je pasfoto hebben dan? Ik kan niks vinden hoor.
Oow, ik zocht me al rot. Ik duim nog wel even en hoop dat ik dat stomme pasje over een tweetal weken in mijn bezit kan hebben. Oeh...quote:Op zondag 20 december 2009 20:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat was toen (lees: half jaar geleden denk ik) een link op de site
Een tijdelijk week- of weekendabonnement... dus wat is het nou, week of weekend? Is nogal een verschil in kostenquote:Wat moet je nu doen?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen
Zelfde als wat je voorheen had.quote:Op zondag 20 december 2009 23:26 schreef BasementDweller het volgende:
Uit de e-mail van IBG:
[..]
Een tijdelijk week- of weekendabonnement... dus wat is het nou, week of weekend? Is nogal een verschil in kosten
Hoe wordt het bepaald of je een tijdelijk week óf weekendabo krijgt?
Hmm meer gedoe dus, want die papieren ofzo die je mee moet neme, weet dus niet zeker of ik die heb ofniet. Zucht... dit is echt annoying geregeld.quote:Op maandag 21 december 2009 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
http://www.studentenov-ch(...)studentenreisproduct
Maar in die brief die hier gepost werd (die ik niet heb ontvangen trouwens) staat dat je het tijdelijke product een maand moet laten verlengen bij een NS-balie. Hoe zit dat nou?
Ok, ik heb het topic nog even doorgelezen, en er is verder niemand behalve Dennis 101 die die brief gekregen heeft? Dus we kunnen gewoon blijven reizen tot 31 januari met ons oud studentenreisproduct?quote:Op maandag 21 december 2009 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
http://www.studentenov-ch(...)studentenreisproduct
Maar in die brief die hier gepost werd (die ik niet heb ontvangen trouwens) staat dat je het tijdelijke product een maand moet laten verlengen bij een NS-balie. Hoe zit dat nou?
Als ik het goed begrijp kun je met je "papieren" ov-kaart van 2009 nog de gehele maand januari vrij reizen?quote:Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik heb geen kaart gekregen. Ondanks dat ik al vanaf 2006 bezig ben met het inleveren van pasfoto's enzo. Nu heb ik er als de wiedeweerga eentje aangevraagd. Maar die is er vast niet voor 1 januari
Hoe kan ik vanaf 1 januari tot ik hem krijg toch vrij reizen?
Hier ben ik ook heel benieuwd naar...quote:Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik heb geen kaart gekregen. Ondanks dat ik al vanaf 2006 bezig ben met het inleveren van pasfoto's enzo. Nu heb ik er als de wiedeweerga eentje aangevraagd. Maar die is er vast niet voor 1 januari
Hoe kan ik vanaf 1 januari tot ik hem krijg toch vrij reizen?
quote:Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kun je met je "papieren" ov-kaart van 2009 nog de gehele maand januari vrij reizen?
Nee dus.quote:Op zondag 20 december 2009 14:24 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Je kunt dus ABSOLUUT niet met je oude OV-studentenkaart reizen in 2010!
Geloof me dat die oplossing niet gaat werken. De vervoersbedrijven accepteren dat niet als geldig vervoersbewijs. Eerst maar alles op alles zetten om de chipkaart te krijgen.quote:Op maandag 21 december 2009 11:57 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Hier ben ik ook heel benieuwd naar...
ik was vanmorgen op station Maastricht om een "tijdelijke" kaart aan te vragen omdat ik mijn OV studenten-chipkaart nog niet heb...
Die man zei dat het niet kon kloppen en dat ik mijn aanvraag aan de IB groep diende te doen. Dat heb ik al twee en een halve maand geleden en anderhalve maand geleden gedaan (met de nodige pasfoto's) en niks ontvangen.
Nu zei de man dat ik maar kaartjes moest kopen en deze naderhand bij de IB groep moest declareren.
In principe heeft hij wel gelijk dat de fout niet bij de NS maar de IB groep ligt.
Maar ik ben niet van plan kaartjes te kopen en uiteindelijk te declareren...vanaf begin februari ga ik een half jaar naar het buitenland, en mogelijk krijg ik die bedragen dan moeilijk terug (of zelfs niet). Daarnaast heb ik al genoeg kosten voor mijn stage in het buitenland (de reis, visum, verzekering, enz.)
Ik vroeg ook of ik met de OV jaarkaart van 2009 nog in januari kon reizen, maar hier zei hij ook nee op.
Wie kan mij helpen? Ik ben anders van plan te reizen met mijn oude OV en een bevestiging dat ik wel nog vrij mag reizen (brieven van IB groep en uitdraai digi-id van IB groep).
ik heb over de afgelopen 5 jaar 3 keer een pasfoto ingeleverd, ding mag toch onderhand wel klaar zijnquote:Op maandag 21 december 2009 12:33 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Geloof me dat die oplossing niet gaat werken. De vervoersbedrijven accepteren dat niet als geldig vervoersbewijs. Eerst maar alles op alles zetten om de chipkaart te krijgen.
En de fout ligt overigens niet bij de IB-Groep. Grappig dat dat toch steeds weer aan de orde komt. De IB-Groep heeft ook niet om de invoering van de OV-chipkaart gevraagd he, volgens mij vergeten de mensen dat hier. Wel moeten ze hierin meegaan, dus wat doen ze: een abonnement klaarzetten wat je straks op de chipkaart kunt laden. En dat abonnement is al vanaf oktober gereed overigens. De IB-Groep gaat dus NIET over de aanvraag/aanmaak van de OV-chipkaart!! Je moet hem zelf aanvragen bij de OV-chipkaart (www.studentenovchipkaart.nl) en als je kaart er niet op tijd is. Wiens fout is dat dan? Die van de OV-chipkaart dus. Dus dáár je beklag doen.
Je kunt overigens met 0900 - 0980 bellen voor de productiestatus van je kaart. (nummer van de OV-CHIPKAART!)
Volgens mij begrijp je het proces nog niet. Wanneer je een pasfoto of formulier opstuurt, gaat dit REGELRECHT naar de OV-chipkaart. De IB-Groep komt hier niet eens mee in aanraking. De pasfoto die je bij het postkantoor inlevert, de pasfoto die je opstuurt, het formulier dat je opstuurt... het gaat allemaal direct naar de klantenservice van de OV-chipkaart en dus niét naar de IB-Groep. Dus hoe kan de IB-Groep hier fout zitten?quote:Op maandag 21 december 2009 12:38 schreef BeardedDragon het volgende:
ik kan daar wel heen gaan bellen voor de productiestatus, maar dat zal toch wel weinig zin hebben.
De IB groep is WEL fout in mijn ogen...als meerdere studenten tot enkele malen aan toe een formulier en foto hebben gestuurd en niks ontvangen...daarnaast is de OV chipkaart ook fout ja
Daar heb je ook gelijk in. Wanneer je 1 keer een pasfoto inlevert moet het gewoon direct goed gaan. Zo zijn de studenten de dupe en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
ik heb over de afgelopen 5 jaar 3 keer een pasfoto ingeleverd, ding mag toch onderhand wel klaar zijnMaar nee als je uiteindelijk zelf maar actie gaat ondernemen komen ze er achter dat er "iets misgegaan is"
Moet je vervolgens via internet een aanvraagformulier aanvragen wat meer dan een weke duurt, dan moet je dat formulier weer op gaan sturen en dan weer weken wachten
Ik heb gewoon recht op gratis reizen in 2010, als dat niet linksom kan dan maar rechtsom.
Pas je een beetje op de conductrices enzo?quote:Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Vage zooi. Ik zie het wel op 4 januari wel hoe dat in elkaar steekt, ik ram mij pasje dan in alle gleuven die ik kan vinden.
Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komenquote:Beste student,
Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.
Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je binnen een week bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Studenten OV-chipkaart
Nouja, op zo'n uitspraak kun je ze iig vastpinnenquote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komen
Nah, niet helemaalquote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Nouja, op zo'n uitspraak kun je ze iig vastpinnen
quote:De informatie verzonden met dit emailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Afzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden email, noch voor tijdige ontvangst daarvan. Afzender attendeert erop dat de vertrouwelijkheid van informatie verzonden per email niet gewaarborgd is.
maar heb je deze brief ook ontvangen gedateerd Amersfoort, 18 december 2009?quote:Op maandag 21 december 2009 14:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb de email gerekgen waarin staat dat ze mijn aanmelding ontvangen hebben! Ik heb van blijdschap mn halve familie afgebeld!Stap 1 is goed gegaan! Bijna zelfde mailtje als hierboven, van Meddo. Ook dat ze sowieso gaan zorgen dat ik in januari kan reizen. Tenzij er sneeuw ligt natuurlijk.
Dat weet ik niet, ik ben nu bij mijn ouders en kan nergens heen. Ik heb nog nooit een ov-chip gehad, ik doe al heel lang moeite om er één aan te vragen. Dus andere situatie denk ik.quote:Op maandag 21 december 2009 14:18 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
maar heb je deze brief ook ontvangen gedateerd Amersfoort, 18 december 2009?
Ik wil ook graag mijn aanvraagformulier opsturen. Hij ligt nu al vijf dagen in huis.
Ohhohhh, je breekt de regels!quote:De informatie verzonden met dit emailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Afzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden email, noch voor tijdige ontvangst daarvan. Afzender attendeert erop dat de vertrouwelijkheid van informatie verzonden per email niet gewaarborgd is.
quote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Pas je een beetje op de conductrices enzo?
Ze hebben het al vaker gezegd, dus ik denk dat er wel een alternatief gaat komen voor de studenten die dat pasje nog niet hebben. Maar wat dat alternatief is is nog steeds niet duidelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik lees die zin
Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Die heb email heb ik niet ontvangen. Heb al twee keer gebeld en ze zouden terug bellen of emailen, maar niks gehoord helaas.
Ik neem aan dat het voor iedereen geldt, toch?
quote:Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
Ik ben dus nog steeds de enige met die brief dat je voor 31 december langs de NS moet om je tijdelijke abonnement te verlengen? Blijft toch een vreemde zaak...
En nou weigerde mijn kaart net ook nog eens dienst bij de Rotterdamse metro, gaat lekker zo
Zo begin ik me wel te voelen ja... Bel ik net de met de klantenservice, na een kwartier iemand aan de lijn, ik leg het probleem uit, zegt ze dat ze er zelf ook niet echt een antwoord op hebben, gaat ze overleggen en vraagt of ik even blijf hangen... en ja hoor, ze druk me weg ipv in de wachtquote:Op maandag 21 december 2009 17:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
![]()
Misschien ben jij een gevalletje "speciaal".![]()
Fuck yeaH! Idem!quote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komen
Ik heb zowel op mijn eerste inzending als op mijn tweede inzending geen reactie gehad.. Zal vanavond eens bellen.quote:
Beter. Maar ja, of je nou zon service-miep op haar woord moet geloven.quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef DjRex89 het volgende:
Net gebeld en eindelijk iemand die ook wat met mijn gegevens deed
Mijn aanvraag was binnengekomen en in de computer stond dat ik de chipkaart 31december zou moeten ontvangen (timing!) Ik heb ook gevraagd wat het geval is als ik hem niet binnen heb. Mij is verteld dat ik in ieder geval tot 31januari met mijn oude OV-jaarkaart kan reizen!
Als het goed is heb ik hem toch voor 1januariquote:Op maandag 21 december 2009 18:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Beter. Maar ja, of je nou zon service-miep op haar woord moet geloven.
Ik hoop het echt voor je.
Ik heb 'm ook gekregenquote:Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
Ik ben dus nog steeds de enige met die brief dat je voor 31 december langs de NS moet om je tijdelijke abonnement te verlengen? Blijft toch een vreemde zaak...
Zie nog even mijn reactie over de klantenservice! Want daar wisten ze het ook niet.quote:Op maandag 21 december 2009 19:23 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook gekregen
Maar mijn abonnement loopt ook af op 31/12/2009, dus om de maand januari te overbruggen kan je langs de NS-balie.
En door wie is je dat verteld? Door de IB-Groep of de klantenservice van de OV-chipkaart?quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef DjRex89 het volgende:
Net gebeld en eindelijk iemand die ook wat met mijn gegevens deed
Mijn aanvraag was binnengekomen en in de computer stond dat ik de chipkaart 31december zou moeten ontvangen (timing!) Ik heb ook gevraagd wat het geval is als ik hem niet binnen heb. Mij is verteld dat ik in ieder geval tot 31januari met mijn oude OV-jaarkaart kan reizen!
Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval wasquote:Op maandag 21 december 2009 19:30 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
En door wie is je dat verteld? Door de IB-Groep of de klantenservice van de OV-chipkaart?
Want dit klopt dus absoluut niet. De PAPIEREN OV-studentenkaart 2009 is vanaf 1 januari 2010 gewoon niet meer geldig. Altijd zo geweest en dat verandert ook dit jaar niet. Vanaf 1 januari is alleen je OV-chipkaart geldig, met daarop je studentenreisproduct. Daarop staat nu een tijdelijk abonnement, wat wél tot 31 januari geldig is.
Dat zijn dezelfde idioten die een brief sturen dat hij tot 31 december geldig is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval was![]()
Indien het niet zo is, verwacht ik nog grote problemen na 1januari.. Als zelfs de instanties onderling niet weten hoe ze het op gaan lossen en dingen bevestigen die door de andere instantie ontkent worden
Misschien heeft ze jou verkeerd begrepen?quote:Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval was![]()
Indien het niet zo is, verwacht ik nog grote problemen na 1januari.. Als zelfs de instanties onderling niet weten hoe ze het op gaan lossen en dingen bevestigen die door de andere instantie ontkent worden
Nee, dat wilde ik voorkomen dus heb echt gevraagd of ze de papieren OV-jaarkaart bedoelde die ik nu ook gebruikte.. En daar had ze het blijkbaar over. Don't shoot the messengerquote:Op maandag 21 december 2009 19:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Misschien heeft ze jou verkeerd begrepen?Of ze weet er heul niks van af.
OK! Chill!quote:Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
De brief met de info dat je je kaart bij een NS station kan je als niet verzonden beschouwen, volgens de klantenservice waren de procedures veranderd in dezelfde week als dat de brief verzonden was.
Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, maar goed, je kan dus gewoon reizen tot 31 januari met je tijdelijke reisproduct.
Maar tot wanneer loopt jouw studentenreisproduct dan?quote:Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
De brief met de info dat je je kaart bij een NS station kan je als niet verzonden beschouwen, volgens de klantenservice waren de procedures veranderd in dezelfde week als dat de brief verzonden was.
Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, maar goed, je kan dus gewoon reizen tot 31 januari met je tijdelijke reisproduct.
Gewoon tot 31 januari zoals op de sites staan aangegeven, die info klopt dus, die brief kan je dus volledig als niet verzonden beschouwen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:45 schreef Carport het volgende:
[..]
Maar tot wanneer loopt jouw studentenreisproduct dan?
No way dat ik op 1 of 2 januari ga inchecken. Geheid dat dat ding dan de volle pond afschrijftEn dan later te horen krijgen dat je dat niet terug krijgt zeker
Dat is vreemd. Ik had ze donderdag nog gebeld (3 weken gewacht) en toen zeiden ze dat ik niet in hun systeem sta en dat mijn pasfoto waarschijnlijk niet is aangekomen. Ik heb onlangs een nieuwe OV studenten chipkaart aangevraagd en nu krijg ik dit mailtje.quote:Beste student,
Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.
Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je binnen een week bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Studenten OV-chipkaart
Post het resultaat hier, ik ben wel benieuwd. Ik hoor allemaal tegenstrijdige dingen, maar ze kunnen me in ieder geval verzekeren dat ik vanaf 1 januari kan reizen zonder OV studenten chipkaart (hoop ik),quote:Op maandag 21 december 2009 23:46 schreef Negaiido het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd of die mail klopt of niet. Ik ga morgen denk ik even bellen, vragen of ze wat meer weten. Best asociaal eigenlijk dat je ook nog 10 cent per minuut moet betalen... Ze hadden waarschijnlijk deze problemen verwacht ...
OV.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:11 schreef Tomoya het volgende:
[..]
Post het resultaat hier, ik ben wel benieuwd. Ik hoor allemaal tegenstrijdige dingen, maar ze kunnen me in ieder geval verzekeren dat ik vanaf 1 januari kan reizen zonder OV studenten chipkaart (hoop ik),
Anders lees je even de OP...quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe moet je die studentenchipkaart nou activeren? Bij een kaartjesautomaat ofzo? Of niet activeren, aangezien er ik de brief stond dat ze er al een weekabbonement erop gepleurd hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |