Volgens mij begrijp je het proces nog niet. Wanneer je een pasfoto of formulier opstuurt, gaat dit REGELRECHT naar de OV-chipkaart. De IB-Groep komt hier niet eens mee in aanraking. De pasfoto die je bij het postkantoor inlevert, de pasfoto die je opstuurt, het formulier dat je opstuurt... het gaat allemaal direct naar de klantenservice van de OV-chipkaart en dus niét naar de IB-Groep. Dus hoe kan de IB-Groep hier fout zitten?quote:Op maandag 21 december 2009 12:38 schreef BeardedDragon het volgende:
ik kan daar wel heen gaan bellen voor de productiestatus, maar dat zal toch wel weinig zin hebben.
De IB groep is WEL fout in mijn ogen...als meerdere studenten tot enkele malen aan toe een formulier en foto hebben gestuurd en niks ontvangen...daarnaast is de OV chipkaart ook fout ja
Daar heb je ook gelijk in. Wanneer je 1 keer een pasfoto inlevert moet het gewoon direct goed gaan. Zo zijn de studenten de dupe en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
ik heb over de afgelopen 5 jaar 3 keer een pasfoto ingeleverd, ding mag toch onderhand wel klaar zijnMaar nee als je uiteindelijk zelf maar actie gaat ondernemen komen ze er achter dat er "iets misgegaan is"
Moet je vervolgens via internet een aanvraagformulier aanvragen wat meer dan een weke duurt, dan moet je dat formulier weer op gaan sturen en dan weer weken wachten
Ik heb gewoon recht op gratis reizen in 2010, als dat niet linksom kan dan maar rechtsom.
Pas je een beetje op de conductrices enzo?quote:Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Vage zooi. Ik zie het wel op 4 januari wel hoe dat in elkaar steekt, ik ram mij pasje dan in alle gleuven die ik kan vinden.
Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komenquote:Beste student,
Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.
Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je binnen een week bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Studenten OV-chipkaart
Nouja, op zo'n uitspraak kun je ze iig vastpinnenquote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komen
Nah, niet helemaalquote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Nouja, op zo'n uitspraak kun je ze iig vastpinnen
quote:De informatie verzonden met dit emailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Afzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden email, noch voor tijdige ontvangst daarvan. Afzender attendeert erop dat de vertrouwelijkheid van informatie verzonden per email niet gewaarborgd is.
maar heb je deze brief ook ontvangen gedateerd Amersfoort, 18 december 2009?quote:Op maandag 21 december 2009 14:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb de email gerekgen waarin staat dat ze mijn aanmelding ontvangen hebben! Ik heb van blijdschap mn halve familie afgebeld!Stap 1 is goed gegaan! Bijna zelfde mailtje als hierboven, van Meddo. Ook dat ze sowieso gaan zorgen dat ik in januari kan reizen. Tenzij er sneeuw ligt natuurlijk.
Dat weet ik niet, ik ben nu bij mijn ouders en kan nergens heen. Ik heb nog nooit een ov-chip gehad, ik doe al heel lang moeite om er één aan te vragen. Dus andere situatie denk ik.quote:Op maandag 21 december 2009 14:18 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
maar heb je deze brief ook ontvangen gedateerd Amersfoort, 18 december 2009?
Ik wil ook graag mijn aanvraagformulier opsturen. Hij ligt nu al vijf dagen in huis.
Ohhohhh, je breekt de regels!quote:De informatie verzonden met dit emailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Afzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden email, noch voor tijdige ontvangst daarvan. Afzender attendeert erop dat de vertrouwelijkheid van informatie verzonden per email niet gewaarborgd is.
quote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Pas je een beetje op de conductrices enzo?
Ze hebben het al vaker gezegd, dus ik denk dat er wel een alternatief gaat komen voor de studenten die dat pasje nog niet hebben. Maar wat dat alternatief is is nog steeds niet duidelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik lees die zin
Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Die heb email heb ik niet ontvangen. Heb al twee keer gebeld en ze zouden terug bellen of emailen, maar niks gehoord helaas.
Ik neem aan dat het voor iedereen geldt, toch?
quote:Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
Ik ben dus nog steeds de enige met die brief dat je voor 31 december langs de NS moet om je tijdelijke abonnement te verlengen? Blijft toch een vreemde zaak...
En nou weigerde mijn kaart net ook nog eens dienst bij de Rotterdamse metro, gaat lekker zo
Zo begin ik me wel te voelen ja... Bel ik net de met de klantenservice, na een kwartier iemand aan de lijn, ik leg het probleem uit, zegt ze dat ze er zelf ook niet echt een antwoord op hebben, gaat ze overleggen en vraagt of ik even blijf hangen... en ja hoor, ze druk me weg ipv in de wachtquote:Op maandag 21 december 2009 17:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
![]()
Misschien ben jij een gevalletje "speciaal".![]()
Fuck yeaH! Idem!quote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
Vandaag gekregen als reactie op mijn telefoontje van ruim een week geleden. Heb inmiddels al wel een nieuw formulier opgestuurd. Waarschijnlijk gaat het dus wel goed komen
Ik heb zowel op mijn eerste inzending als op mijn tweede inzending geen reactie gehad.. Zal vanavond eens bellen.quote:
Beter. Maar ja, of je nou zon service-miep op haar woord moet geloven.quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef DjRex89 het volgende:
Net gebeld en eindelijk iemand die ook wat met mijn gegevens deed
Mijn aanvraag was binnengekomen en in de computer stond dat ik de chipkaart 31december zou moeten ontvangen (timing!) Ik heb ook gevraagd wat het geval is als ik hem niet binnen heb. Mij is verteld dat ik in ieder geval tot 31januari met mijn oude OV-jaarkaart kan reizen!
Als het goed is heb ik hem toch voor 1januariquote:Op maandag 21 december 2009 18:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Beter. Maar ja, of je nou zon service-miep op haar woord moet geloven.
Ik hoop het echt voor je.
Ik heb 'm ook gekregenquote:Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
Ik ben dus nog steeds de enige met die brief dat je voor 31 december langs de NS moet om je tijdelijke abonnement te verlengen? Blijft toch een vreemde zaak...
Zie nog even mijn reactie over de klantenservice! Want daar wisten ze het ook niet.quote:Op maandag 21 december 2009 19:23 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook gekregen
Maar mijn abonnement loopt ook af op 31/12/2009, dus om de maand januari te overbruggen kan je langs de NS-balie.
En door wie is je dat verteld? Door de IB-Groep of de klantenservice van de OV-chipkaart?quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef DjRex89 het volgende:
Net gebeld en eindelijk iemand die ook wat met mijn gegevens deed
Mijn aanvraag was binnengekomen en in de computer stond dat ik de chipkaart 31december zou moeten ontvangen (timing!) Ik heb ook gevraagd wat het geval is als ik hem niet binnen heb. Mij is verteld dat ik in ieder geval tot 31januari met mijn oude OV-jaarkaart kan reizen!
Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval wasquote:Op maandag 21 december 2009 19:30 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
En door wie is je dat verteld? Door de IB-Groep of de klantenservice van de OV-chipkaart?
Want dit klopt dus absoluut niet. De PAPIEREN OV-studentenkaart 2009 is vanaf 1 januari 2010 gewoon niet meer geldig. Altijd zo geweest en dat verandert ook dit jaar niet. Vanaf 1 januari is alleen je OV-chipkaart geldig, met daarop je studentenreisproduct. Daarop staat nu een tijdelijk abonnement, wat wél tot 31 januari geldig is.
Dat zijn dezelfde idioten die een brief sturen dat hij tot 31 december geldig is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval was![]()
Indien het niet zo is, verwacht ik nog grote problemen na 1januari.. Als zelfs de instanties onderling niet weten hoe ze het op gaan lossen en dingen bevestigen die door de andere instantie ontkent worden
Misschien heeft ze jou verkeerd begrepen?quote:Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Heb dit nummer gebeld: 0900 - 0980 en die zei dat de OV-jaarkaart waar ik nu ook mee reis tot 31januari geldig is. Heb nog expliciet om bevestiging gevraagd en gekregen. Ik had namelijk ook jouw post gelezen dat dit niet het geval was![]()
Indien het niet zo is, verwacht ik nog grote problemen na 1januari.. Als zelfs de instanties onderling niet weten hoe ze het op gaan lossen en dingen bevestigen die door de andere instantie ontkent worden
Nee, dat wilde ik voorkomen dus heb echt gevraagd of ze de papieren OV-jaarkaart bedoelde die ik nu ook gebruikte.. En daar had ze het blijkbaar over. Don't shoot the messengerquote:Op maandag 21 december 2009 19:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Misschien heeft ze jou verkeerd begrepen?Of ze weet er heul niks van af.
OK! Chill!quote:Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
De brief met de info dat je je kaart bij een NS station kan je als niet verzonden beschouwen, volgens de klantenservice waren de procedures veranderd in dezelfde week als dat de brief verzonden was.
Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, maar goed, je kan dus gewoon reizen tot 31 januari met je tijdelijke reisproduct.
Maar tot wanneer loopt jouw studentenreisproduct dan?quote:Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
De brief met de info dat je je kaart bij een NS station kan je als niet verzonden beschouwen, volgens de klantenservice waren de procedures veranderd in dezelfde week als dat de brief verzonden was.
Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, maar goed, je kan dus gewoon reizen tot 31 januari met je tijdelijke reisproduct.
Gewoon tot 31 januari zoals op de sites staan aangegeven, die info klopt dus, die brief kan je dus volledig als niet verzonden beschouwen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:45 schreef Carport het volgende:
[..]
Maar tot wanneer loopt jouw studentenreisproduct dan?
No way dat ik op 1 of 2 januari ga inchecken. Geheid dat dat ding dan de volle pond afschrijftEn dan later te horen krijgen dat je dat niet terug krijgt zeker
Dat is vreemd. Ik had ze donderdag nog gebeld (3 weken gewacht) en toen zeiden ze dat ik niet in hun systeem sta en dat mijn pasfoto waarschijnlijk niet is aangekomen. Ik heb onlangs een nieuwe OV studenten chipkaart aangevraagd en nu krijg ik dit mailtje.quote:Beste student,
Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je binnen een week een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.
Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je binnen een week bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Studenten OV-chipkaart
Post het resultaat hier, ik ben wel benieuwd. Ik hoor allemaal tegenstrijdige dingen, maar ze kunnen me in ieder geval verzekeren dat ik vanaf 1 januari kan reizen zonder OV studenten chipkaart (hoop ik),quote:Op maandag 21 december 2009 23:46 schreef Negaiido het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd of die mail klopt of niet. Ik ga morgen denk ik even bellen, vragen of ze wat meer weten. Best asociaal eigenlijk dat je ook nog 10 cent per minuut moet betalen... Ze hadden waarschijnlijk deze problemen verwacht ...
OV.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:11 schreef Tomoya het volgende:
[..]
Post het resultaat hier, ik ben wel benieuwd. Ik hoor allemaal tegenstrijdige dingen, maar ze kunnen me in ieder geval verzekeren dat ik vanaf 1 januari kan reizen zonder OV studenten chipkaart (hoop ik),
Anders lees je even de OP...quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe moet je die studentenchipkaart nou activeren? Bij een kaartjesautomaat ofzo? Of niet activeren, aangezien er ik de brief stond dat ze er al een weekabbonement erop gepleurd hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |