abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75629493
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Moet je dan uit- en inchecken bij het overstappen? Of is dat omdat je van Arriva naar NS gaat?

OMFG! Geweldige banner hier naast dit bericht! Argh!

[ afbeelding ]

Zo´n zelfde reclame stond ook op de metro van 11 december. Ik heb mn foto gewoon op tijd ingeleverd, al twee keer! (Sorry, die info spui ik een beetje vaak misschien...) Inleveren voor 30 november 2010 gaat in ieder geval wel lukken, hoop ik.
De arriva is nog niet echt bezig met OV-chipkaarten in mijn regio. Dus ik neem aan dat ik op dordrecht moet inchecken.
Dat gewoon je kaart laten zien is toch raar? dan kan ik ook in het weekend gratis reizen.
En nu lees ik weer in een faq dat je in 2010 nog helemaal niet hoeft in en uit te checken.

En de belangrijkste vraag eigenlijk. Waarom moet ze met ons, als studenten, meteen de grootste groep van Nederland als testers gebruiken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75629585
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De arriva is nog niet echt bezig met OV-chipkaarten in mijn regio. Dus ik neem aan dat ik op dordrecht moet inchecken.
Dat gewoon je kaart laten zien is toch raar? dan kan ik ook in het weekend gratis reizen.
In de bus zou je hier nog wel mee kunnen wegkomen omdat je daar nauwelijks gecontroleerd wordt. In de metro, tram en trein is de kans op controle veel groter.
quote:
En nu lees ik weer in een faq dat je in 2010 nog helemaal niet hoeft in en uit te checken.
Heb je daar een quote van? Ik kwam namelijk tegen van wel.
pi_75629738
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In de bus zou je hier nog wel mee kunnen wegkomen omdat je daar nauwelijks gecontroleerd wordt. In de metro, tram en trein is de kans op controle veel groter.
[..]

Heb je daar een quote van? Ik kwam namelijk tegen van wel.

quote:
Als je overstapt naar een ander vervoermiddel, bijvoorbeeld van de metro naar de bus, moet je bij de metro uitchecken en bij de bus weer inchecken. Stap je over van de metro naar de trein, dan check je uit bij de metro. Bij de trein hoef je in 2010 voorlopig nog niet in- en uit te checken. In de kortingsuren koop je voor de trein een papieren kortingskaartje.
In de faq over overstappen tussen vervoerders.

Ik heb het over een trein van arriva. De merwede-lingelijn. en itt tot de NS, controleert de arriva en heb je het idee dat er personeel aan boord is.
En daarnaast zijn de bussen van arriva vaak kleine busjes op de minder drukke trajecten. Ook geen apparatuur.
pi_75629827
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

[..]

In de faq over overstappen tussen vervoerders.

Ik heb het over een trein van arriva. De merwede-lingelijn. en itt tot de NS, controleert de arriva en heb je het idee dat er personeel aan boord is.
En daarnaast zijn de bussen van arriva vaak kleine busjes op de minder drukke trajecten. Ook geen apparatuur.
Dit komt omdat NS de chipkaart gefaseerd in gaat voeren, bij vervoerders die met de chipkaart werken moet je gewoon inchecken. Arriva heeft dat ding ook nog niet ingevoerd.
pi_75629935
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit komt omdat NS de chipkaart gefaseerd in gaat voeren, bij vervoerders die met de chipkaart werken moet je gewoon inchecken. Arriva heeft dat ding ook nog niet ingevoerd.
En dat Trein en niet in-uitchecken dan? Dat is niet voor interpretatie vatbaar lijkt me.
En als je wel moet inchecken. 3 palen op dordrecht op spoor 1, dat in de spits te vol staat om helemaal over te lopen. Dat gaat toch nooit werken. Ze zitten daar middenin een spoorrenovatie, dus poortjes zullen er nu nog niet komen.

Het wordt gewoon een ramp volgend jaar. Daar durf ik geld op te wedden.
pi_75629987
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En dat Trein en niet in-uitchecken dan? Dat is niet voor interpretatie vatbaar lijkt me.
En als je wel moet inchecken. 3 palen op dordrecht op spoor 1, dat in de spits te vol staat om helemaal over te lopen. Dat gaat toch nooit werken. Ze zitten daar middenin een spoorrenovatie, dus poortjes zullen er nu nog niet komen.

Nogmaals, studenten kunnen niet eens inchecken bij de NS, ze gaan dat ding in fases invoeren.
pi_75630009
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Tel daarbij 15-30 minuten reistijd op. jibun woo!
pi_75630194
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nogmaals, studenten kunnen niet eens inchecken bij de NS, ze gaan dat ding in fases invoeren.
Hoe bewijs ik dan dat ik geldig reis in 2010?
pi_75630225
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoe bewijs ik dan dat ik geldig reis in 2010?
Praat ik tegen een muur hier? Conducteurs kunnen je kaart controleren.
pi_75630373
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Praat ik tegen een muur hier? Conducteurs kunnen je kaart controleren.
Doe eens even rustig ofzo.
Dat het voor jou helemaal duidelijk is, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.
Als je me niet wil helpen mag je best weggaan hoor.

Feit is wel dat nu iedereen overspoeld wordt met tegenstrijdige informatie.
Ik heb in mijn omgeving niet anders gehoord dan dat vanaf 2010 iedere student moet in en uitchecken bij de NS. De Arriva(waar ik het in eerste instantie over had) Heeft tevens geen aparatuur om het abo op mijn chipkaart te bekijken, en de informatie die verstrekt wordt is niet eenduidig en duidelijk.

Zeg nu zelf. Als je zo'n grote faq, verdeeld over 3 sites, nodig hebt
pi_75630564
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Doe eens even rustig ofzo.
Dat het voor jou helemaal duidelijk is, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.
Als je me niet wil helpen mag je best weggaan hoor.

Feit is wel dat nu iedereen overspoeld wordt met tegenstrijdige informatie.
Ik heb in mijn omgeving niet anders gehoord dan dat vanaf 2010 iedere student moet in en uitchecken bij de NS. De Arriva(waar ik het in eerste instantie over had) Heeft tevens geen aparatuur om het abo op mijn chipkaart te bekijken, en de informatie die verstrekt wordt is niet eenduidig en duidelijk.

Zeg nu zelf. Als je zo'n grote faq, verdeeld over 3 sites, nodig hebt
Jij stelt tot 2x dezelfde vragen waar ik antwoord heb gegeven, dan heb ik het idee dat ik voor niets reageer hier, dus zeur niet dat ik je niet wil helpen, maar lees gewoon even
pi_75630623
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jij stelt tot 2x dezelfde vragen waar ik antwoord heb gegeven, dan heb ik het idee dat ik voor niets reageer hier, dus zeur niet dat ik je niet wil helpen, maar lees gewoon even
Het waren 2 verschillende vragen die ik over de NS stelde. De rest ging over arriva, een heel ander bedrijf.
En antwoord dan gewoon niet
pi_75630719
Tuttuttut, lief zijn mannen!

Zoals ik al zei moeten we het gewoon nog maar afwachten. Er zijn nu nog zoveel onduidelijkheden. Zolang je maar voor 1 januari de Studenten OV-chipkaart kun je gewoon gratis reizen en is er niets aan de hand.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75630770
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

Zoals ik al zei moeten we het gewoon nog maar afwachten. Er zijn nu nog zoveel onduidelijkheden. Zolang je maar voor 1 januari de Studenten OV-chipkaart kun je gewoon gratis reizen en is er niets aan de hand.
Zelfs dat is voor veel studenten al stressvol, denk niet dat iedereen voor die tijd een kaart heeft, maar ook daar zal vast een oplossing voor komen.
pi_75630773
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

van dattum.

En nu lief doen, want ik ga slapen
Ja doei.
pi_75630898
Ik heb er 2
pi_75631048
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:07 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik kreeg van de week een brief waarin stond dat ik geen OV-chipkaart heb, terwijl ik die vorig jaar in december al had afgehaald. Nu moest ik er weer een aanvragen en krijg dan een formulier opgestuurd om weer een kaart af te halen. Wat een faaladministratie daarzo.
Ik heb precies dezelfde brief gehad. En dat terwijl ik ook al een tijdje met die chipkaart gereisd heb. Heb jij een nieuwe aangevraagd, moet je die oude dan inleveren? Of kan ik gewoon deze activeren en die brief maar als fout beschouwen? Mijn moeder dacht dat ik er nu maybe wel 2 kon regelen . Met die faaladministratie denk ik dat dat misschien nog wel gaat lukken ook
pi_75631106
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:08 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Hey, ik heb precies dezelfde brief gehad. En dat terwijl ik ook al een tijdje met die chipkaart gereisd heb. Heb jij een nieuwe aangevraagd, moet je die oude dan inleveren? Of kan ik gewoon deze activeren en die brief maar als fout beschouwen? Mijn moeder dacht dat ik er nu maybe wel 2 kon regelen . Met die faaladministratie denk ik dat dat misschien nog wel gaat lukken ook
je kunt er dan wellicht wel 2 ontvangen (waar je allebei geld op kunt zetten) maar ik denk niet dat je op 2 kaarten je Studenten-Jaarkaart kunt activeren

nu echt weg
Ja doei.
pi_75631279
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:08 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde brief gehad. En dat terwijl ik ook al een tijdje met die chipkaart gereisd heb. Heb jij een nieuwe aangevraagd, moet je die oude dan inleveren? Of kan ik gewoon deze activeren en die brief maar als fout beschouwen? Mijn moeder dacht dat ik er nu maybe wel 2 kon regelen . Met die faaladministratie denk ik dat dat misschien nog wel gaat lukken ook
Ik heb via de site die ook in die brief stond een formulier aangevraagd, maar ik weet zo niet of ik wel goed gehandeld heb. Ik heb nog geen formulier ontvangen voor een nieuwe kaart. Morgen ga ik maar eens bellen en vragen hoe het zit, want voor de 3e keer een pasfoto inleveren...
pi_75631310
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

van dattum.

En nu lief doen, want ik ga slapen
Slaap lekker! Ik ga een voorbeeld aan je nemen,
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75632397
Vandaag ook maar een nieuw formulier aangevraagd hoewel er nog naar de status van mijn chipkaart gekeken zou worden. Aangezien dit volgens een andere user toch geen probleem was kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Wat een amateurs daar. Ze hadden toch wel na kunnen gaan dat je niet tienduizenden studenten in twee maanden kunt voorzien van een kaart
You dream it, I live it.
  maandag 14 december 2009 @ 22:41:42 #72
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_75632678
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:35 schreef Meddo het volgende:
Vandaag ook maar een nieuw formulier aangevraagd hoewel er nog naar de status van mijn chipkaart gekeken zou worden. Aangezien dit volgens een andere user toch geen probleem was kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Wat een amateurs daar. Ze hadden toch wel na kunnen gaan dat je niet tienduizenden studenten in twee maanden kunt voorzien van een kaart
Zeker niet als ze alles kwijtraken ofzo.
  maandag 14 december 2009 @ 23:19:16 #73
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_75634466
Zoals ik in het andere topic al verteld heb is mijn formulier ook spoorloos verdwenen en heb hem vorige week opnieuw opgestuurd, ben benieuwd

Hoe zit het trouwens als mensen met mij mee reizen zonder OV. Nu krijgen die nog 40% korting maar hoe gaat dat in de toekomst?
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_75634587
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:19 schreef DjRex89 het volgende:
Zoals ik in het andere topic al verteld heb is mijn formulier ook spoorloos verdwenen en heb hem vorige week opnieuw opgestuurd, ben benieuwd

Hoe zit het trouwens als mensen met mij mee reizen zonder OV. Nu krijgen die nog 40% korting maar hoe gaat dat in de toekomst?
Meereiskorting blijft bestaan

(Korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag.)
  maandag 14 december 2009 @ 23:28:06 #75
149961 DjRex89
pi_75634842
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:21 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Meereiskorting blijft bestaan

(Korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag.)
Ja maar hoe gaat dat in praktijk dan in zijn werk? Hoe weet een poortje dat iemand anders met mij meereist en dus 40% korting moet krijgen?
pi_75634857
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:19 schreef DjRex89 het volgende:

Dat gaat op dezelfde manier als nu, gewoon een kaartje kopen met korting
  maandag 14 december 2009 @ 23:35:02 #77
149961 DjRex89
pi_75635139
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat gaat op dezelfde manier als nu, gewoon een kaartje kopen met korting
Dat zou dan toch iedereen kunnen doen? Aangezien er nu door de poortjes gecontroleerd wordt en die kunnen toch niet weten wie bij wie hoort?
pi_75635182
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:35 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Dat zou dan toch iedereen kunnen doen? Aangezien er nu door de poortjes gecontroleerd wordt en die kunnen toch niet weten wie bij wie hoort?
Momenteel werkt NS nog niet met poortjes of inchecken (voor studenten dan), maar hoe ze dat in de toekomst willen gaan oplossen weet ik niet.
pi_75635448
Ik heb dus al maanden zo'n ding en ik reis er regelmatig mee in Amsterdam.. moet ik nu net als de rest dat ding opnieuw(?) gaan activiren of hoe zit dat?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_75635539
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:43 schreef Teteteterek het volgende:
Ik heb dus al maanden zo'n ding en ik reis er regelmatig mee in Amsterdam.. moet ik nu net als de rest dat ding opnieuw(?) gaan activiren of hoe zit dat?
Zie de spoiler in de OP of kies 1 van de linkjes uit.
pi_75635570
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:43 schreef Teteteterek het volgende:
ja dus, je hebt een tijdelijk abonnement
You dream it, I live it.
pi_75641961
Als je hem kwijt bent moet je dat telefoonnummer bellen en hem laten blokkeren

Daarna moet je naar deze site gaan en een nieuwe aanvragen:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#
pi_75662575
Voor degenen die in A'dam wonen en nog geen chipkaart hebben:

Ik ben vandaag naar zo'n GVB helpdesk gegaan (bij het metrostation op het CS) en op vertoon van mijn 'gewone' OV kaart (die tot 31/12/09 geldig is) heb ik een tijdelijke OV chipkaart gekregen. Volgens het meisje achter de balie is 'ie 2 maanden geldig, daarna moet hij weer ingeleverd worden bij de helpdesk.

Heb dus ook nog steeds m'n gewone chipkaart niet zoals de meesten hier, wordt er echt zo moe van ;\ maar kan nu iig met de metro reizen.
pi_75668949
Zo eentje heb ik ook ooit voor Rotterdam gehad... maargoed, zo´n tijdelijke is dus alleen geldig icm je papieren OV kaart.. vanaf januari is die niet meer geldig, dus heb je denk ik ook niets meer aan je tijdelijke kaart... hoe ze dat op gaan lossen? geen idee!

opzich vind ik de hele gedachte achter de OV-chipkaart prima! het is immers belachelijk dat we in 2009 nog reizen met een papieren kaart die eigenhandig door een medewerkster van het postkantoor in elkaar geknutseld wordt als je hem ophaalt. maar de hele uitvoering en onduidelijkheden die er zijn, is echt zo ontzettend slecht!

het begint echt steeds waziger te worden allemaal... trein wel of niet inchecken? als je een weekkaart hebt in het weekend kaartje kopen of toch met je chipkaart met saldo reizen? hoe zit het met veolia in breda waar geen ov chipkaart apparatuur is? mogelijkheid om 24/7 te reizen met een weekkaart?

volgens mij mag ik al heel blij zijn dat ik uberhaupt zo'n persoonlijke kaart bezit
  woensdag 16 december 2009 @ 13:57:25 #85
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_75686908
Amazing! Ik heb het formulier om mn ov-kaart voor de derde keer aan te vragen al binnen! Binnen een week! Nu even opnieuw pasfoto's laten maken en dan weer inleveren.

Ik dacht eigenlijk, is het niet mogelijk een petitie te starten om geld terug te eisen voor al die pasfoto's die ze verkloten? Compensatie ofzo?
pi_75688058
Vandaag op het station wilde ik even proberen me ov-chipkaart te activeren.
Pasje voor het kaartjesautomaat gehouden, abonnement ophalen geklikt stond er dat ik geen abonnement had klaarstaan.
Ben er achter gekomen dat ik eerst via ov-chipkaart.nl een account moet aanmaken.
Dit heb ik gedaan, maar nu weet ik niet wat ik moet doen om het abonnement wel klaar te zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door David891 op 16-12-2009 14:44:01 ]
pi_75688804
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:25 schreef David891 het volgende:
Vandaag op het station wilde ik even proberen me oc-chipkaart te activeren.
Pasje voor het kaartjesautomaat gehouden, abonnement ophalen geklikt stond er dat ik geen abonnement had klaarstaan.
Ben er achter gekomen dat ik eerst via ov-chipkaart.nl een account moet aanmaken.
Dit heb ik gedaan, maar nu weet ik niet wat ik moet doen om het abonnement wel klaar te zetten
Even proberen? Waarschijnlijk ben je nog niet aan de beurt..

Dit staat er bij mij:

Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 4 januari tot en met 13 januari 2010.

Maar ja, zonder kaart heb ik er niet veel aan
You dream it, I live it.
pi_75689559
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:45 schreef Meddo het volgende:

[..]

Even proberen? Waarschijnlijk ben je nog niet aan de beurt..

Dit staat er bij mij:

Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 4 januari tot en met 13 januari 2010.

Maar ja, zonder kaart heb ik er niet veel aan
Waar kan ik dan zien of je aan de beurt bent? want op 0v-chipkaart.nl kan ik niks vinden.
De ov-chipkaart zelf heb ik al wel een tijdje binnen, nu 'alleen' me abonnement nog activeren.
Heb dus account aangemaakt op ov-chipkaart.nl maar ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen.
pi_75689641
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:57 schreef egeltje1985 het volgende:
Amazing! Ik heb het formulier om mn ov-kaart voor de derde keer aan te vragen al binnen! Binnen een week! Nu even opnieuw pasfoto's laten maken en dan weer inleveren.

Ik dacht eigenlijk, is het niet mogelijk een petitie te starten om geld terug te eisen voor al die pasfoto's die ze verkloten? Compensatie ofzo?
hier heb ik een keer over gebeld en je kunt per post een klachtenbrief schrijven en vermelden hoeveel pasfoto's je hebt moeten sturen en wellicht kreeg je dan je geld terug.. wellicht..
Ja doei.
pi_75689870
Ok, van de IBG heb ik twee weken geleden een brief hegad met de strekking: abonnement staat klaar.

Maar vandaag krijg ik een brief van die 'studenten ov-chipkaart' dat ik volgens hen geen chipkaart heb en moet aanvraen? Terwijl ik al er al een jaar mee reis ( r'dam)?
pi_75689995
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef David891 het volgende:

[..]

Waar kan ik dan zien of je aan de beurt bent? want op 0v-chipkaart.nl kan ik niks vinden.
De ov-chipkaart zelf heb ik al wel een tijdje binnen, nu 'alleen' me abonnement nog activeren.
Heb dus account aangemaakt op ov-chipkaart.nl maar ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen.
http://www.studentenreisbewijs.nl/

Links onder in de hoek.
You dream it, I live it.
pi_75690576
Sjongejonge, moet je door zo'n ellenlang keuzemenu dat echt te traag wordt uitgesproken. Weet iemand een mailadres waar ik mijn vraag naartoe kan mailen?
  woensdag 16 december 2009 @ 17:16:30 #93
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75695016
Ook hier maar even posten dan:
quote:
Beste student,

Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.

Wat moet je nu doen?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.

Meer informatie
Kijk op www.studentenov-chipkaart.nl als je meer wilt weten over:
• hoe en waar je je abonnement moet activeren
• het aanvragen van een Studenten OV-chipkaart
• reizen met de Studenten OV-chipkaart.

Kijk op www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:
• je recht op studiefinanciering
• wat je moet doen om je abonnement te wisselen of stop te zetten.
Je OV op je OV-chip zetten moet bij een supermarkt o.i.d. doen bij je in de buurt. De oplaadpalen zijn namelijk niet hetzelfde als de opwaardeerpalen. En die laatste staan niet op het station (of je moet een AH to go o.i.d. op je station hebben staan).
Zie http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ voor het dichtstbijzijnde punt.

Geadviseerde ophaaldatum is onzin, dat hadden ze ook al bij de papieren OV, toen hoefde je je daar ook niks van aan te trekken.

Inchecken/uitchecken hoeft inderdaad niet, alleen als je door een poortje moet heb je hem nodig. Een conducteur kan dan in je trein controleren of je een OV op je pasje hebt staan.

Oh en dan nog dit:
quote:
Totdat je het studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010.
http://www.studentenreisb(...)studentenreisproduct

[ Bericht 6% gewijzigd door Thormodo op 16-12-2009 17:24:14 ]
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 19:02:10 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75698723
Het wordt er niet beter makkelijker op !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75700229
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:
Het wordt er niet beter makkelijker op !
Ach, als je idd niet hoeft in en uit te checken, zoals Thormodo zegt, dan maakt het toch weinig uit?
  woensdag 16 december 2009 @ 20:37:57 #96
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75703128
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:38 schreef David891 het volgende:

[..]

Ach, als je idd niet hoeft in en uit te checken, zoals Thormodo zegt, dan maakt het toch weinig uit?
Meh dat klopt ook niet helemaal kwam ik achter. Je hoeft voorlopig nog niet in en uit te checken bij de NS.

Voor de studenten OV-chipkaart
quote:
In principe zijn de regels als volgt:
Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
Reis je in je kortingsuren? In tram/bus/metro kun je eenvoudig met saldo reizen. Maak je tijdens je reis een overstap naar een ander vervoermiddel? Probeer zoveel mogelijk met de Studenten OV-chipkaart te reizen. Dit voorkomt dat je dubbel basistarief betaalt (basistarief OV-chipkaart en basisstrip).
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in/uit te checken. NS voert de OV-chipkaart gefaseerd in. Voor de trein moet je in de kortingsuren nog een papieren kortingskaartje kopen.

Gebieden waar de OV-chipkaart nog niet (volledig) is ingevoerd:
Reis je in je vrij reizen periode? Toon dan je Studenten OV-chipkaart aan de chauffeur /bestuurder/controleur als je niet kunt in- en uitchecken.
Reis je in je kortingsuren? Voor tram/bus zorg je dat je in het bezit bent van een roze strippenkaart. Voor de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje.
En ik snap het nut van dat ding ook nog steeds niet. Straks moet iedereen in en uit gaan checken , dat gaat heus niet sneller dan de kaartjes van nu. 100+ mensen die uit een trein stappen en allemaal tegelijk moeten uitchecken bij één of twee palen .
pi_75703247
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:37 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Meh dat klopt ook niet helemaal kwam ik achter. Je hoeft voorlopig nog niet in en uit te checken bij de NS.

Voor de studenten OV-chipkaart
[..]
Je moet inderdaad gewoon inchecken en uitchecken (behalve dus bij vervoerders die de kaart nog niet ingevoerd hebben), is ook al eerder beantwoord ergens in het topic.
quote:
En ik snap het nut van dat ding ook nog steeds niet. Straks moet iedereen in en uit gaan checken , dat gaat heus niet sneller dan de kaartjes van nu. 100+ mensen die uit een trein stappen en allemaal tegelijk moeten uitchecken bij één of twee palen
Ik zie daar het nut ook nog niet helemaal van in, maar ik mag wel hopen en enigszins aannemen dat er meerdere poortjes/paaltjes komen op de stations.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:49:26 #98
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75703655
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]

Ik zie daar het nut ook nog niet helemaal van in, maar ik mag wel hopen en enigszins aannemen dat er meerdere poortjes/paaltjes komen op de stations.
Op het station in Enschede staat maar één paaltje (of misschien twee) en daar komen echt wel 100+ mensen uit de trein tegelijk als het een beetje druk is. Ik denk ook niet dat er nog meer bij gaan komen, aangezien ze er een bord boven hebben hangen met "hier uit- en inchecken". Misschien dat ze er later nog achter komen dat dat wel heen weinig is, maar we zullen zien.
Maar ik ga morgen maar eens naar de Albert Heijn in Enschede na school, kijken of ik de OV op mijn chipkaart kan krijgen. Aangezien ze in Holten natuurlijk nergens zo'n paal hebben staan -,- .
pi_75703771
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:49 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Op het station in Enschede staat maar één paaltje (of misschien twee) en daar komen echt wel 100+ mensen uit de trein tegelijk als het een beetje druk is. Ik denk ook niet dat er nog meer bij gaan komen, aangezien ze er een bord boven hebben hangen met "hier uit- en inchecken".
Maar ik ga morgen maar eens naar de Albert Heijn in Enschede na school, kijken of ik de OV op mijn chipkaart kan krijgen. Aangezien ze in Holten natuurlijk nergens zo'n paal hebben staan -,- .
Dat lijkt me niet zo vreemd aangezien er voorlopig nog niet veel mensen zo'n chipkaart reizen met de trein. Maar we zullen het zien de komende tijd.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:55:24 #100
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75703943
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo vreemd aangezien er voorlopig nog niet veel mensen zo'n chipkaart reizen met de trein. Maar we zullen het zien de komende tijd.
Die hele chip-kaart is nog niet geldig hier in de buurt. Ze hebben de palen er van te voren alvast neergezet op alle stations.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')