abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:59 #126
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_75788173
In de brief stond dat ik vanaf 16 december m'n Chipkaart kon adviseren, maar volgens de site wordt me aangeraden vanaf 4 januari tot en met 13 januari.

Handig

Gelukkig wel een chipkaartautomaatdinges in de plaatselijke supermarkt, en dat is 5 minuten lopen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:51:46 #127
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75788355
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Etcetera het volgende:
In de brief stond dat ik vanaf 16 december m'n Chipkaart kon adviseren, maar volgens de site wordt me aangeraden vanaf 4 januari tot en met 13 januari.

Handig

Gelukkig wel een chipkaartautomaatdinges in de plaatselijke supermarkt, en dat is 5 minuten lopen
Dit had ik dus ook..,
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_75788813
Zucht, lezen! Dat was de vroegere situatie idd. Er zijn nieuwe berichten de deur uit gegaan (staan ook al in dit topic):

Beste student,

Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.

Wat moet je nu doen?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.

Meer informatie
Kijk op www.studentenov-chipkaart.nl als je meer wilt weten over:
• hoe en waar je je abonnement moet activeren
• het aanvragen van een Studenten OV-chipkaart
• reizen met de Studenten OV-chipkaart.

Kijk op www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:
• je recht op studiefinanciering
• wat je moet doen om je abonnement te wisselen of stop te zetten.

Vanaf 16 december kon je dus kijken op je website in welke periode je de OV-chipkaart kunt opladen.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:04:15 #129
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75788981
En bloempje kudos voor de topic!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:05:44 #130
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75789051
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:01 schreef GLITCH. het volgende:
Zucht, lezen! Dat was de vroegere situatie idd. Er zijn nieuwe berichten de deur uit gegaan (staan ook al in dit topic):

Beste student,

Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.

Wat moet je nu doen?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.

Meer informatie
Kijk op www.studentenov-chipkaart.nl als je meer wilt weten over:
• hoe en waar je je abonnement moet activeren
• het aanvragen van een Studenten OV-chipkaart
• reizen met de Studenten OV-chipkaart.

Kijk op www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:
• je recht op studiefinanciering
• wat je moet doen om je abonnement te wisselen of stop te zetten.

Vanaf 16 december kon je dus kijken op je website in welke periode je de OV-chipkaart kunt opladen.
die had ik niet, heb een andere met torn nog een ov aangeplakt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75799838
Kan iemand mij misschien aub vertellen hoe je kan reizen als je in januari nog geen kaart hebt ontvangen?

Ik heb zelf een OV studentenkaart, en in principe heb ik dat hele chipding niet nodig, alleen in januari, omdat ik in februari naar het buitenland vertrek. Maar in januari moet ik wel 2 keer redelijk ver reizen met de trein (maastricht-amsterdam en maastricht - venlo), en op en neer naar school. En gezien met de kosten die ik voor het buitenland heb, ben ik niet van plan dat te betalen.

Maar kunnen we nog gewoon met de OV jaarkaart van 2009 gaan reizen in januari?
pi_75800044
Ik zie by the way dit, maar er staat niet echt iets dat relevant is voor de studenten:
quote:
In de loop van 2009 kunt u de OV-chipkaart op steeds meer plaatsen in Nederland gebruiken. Dat betekent dat er een overgangsfase is waarin de OV-chipkaart, strippenkaart en andere vervoersbewijzen naast elkaar bestaan.

Kan ik mijn strippenkaart blijven gebruiken?
In de overgangsfase kunt u uw strippenkaart blijven gebruiken. De staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat bepaalt wanneer de strippenkaart wordt afgeschaft. Dit wordt tijdig gecommuniceerd via de media en door de OV-bedrijven, zodat iedereen de tijd heeft om oude strippenkaarten op te maken.

Kan ik mijn huidige abonnementen en kaartjes blijven gebruiken?
Zolang de OV-chipkaart nog niet in heel Nederland in gebruik is, kunt u in de meeste regio’s uw bestaande abonnement en kaartjes blijven gebruiken. Daarna worden andere vervoersbewijzen dan de OV-chipkaart langzamerhand afgeschaft. Dit wordt tijdig gecommuniceerd via de media en door de OV-bedrijven. Vaak zullen zij ook zelf contact met u opnemen om uw abonnement om te zetten naar een OV-chipkaart. In geval van twijfel kunt u het beste contact opnemen met uw OV-bedrijf.

Strippenkaart of OV-chipkaart?
Als u een reis maakt waarbij u overstapt en één van beide vervoerders gebruikt nog geen OV-chipkaart, betaalt u het instaptarief twee keer. In dat geval is het voordeliger om de hele reis met strippenkaart te maken, totdat de OV-chipkaart overal in gebruik is genomen.

Overstappen van of op metro in Amsterdam/Rotterdam?
In Rotterdam is sinds 29 januari 2009 de OV-chipkaart het enige betaalmiddel in de metro. Vanaf 27 augustus geldt dit ook voor de metro in Amsterdam. Reist u met de bus, tram of trein en stapt u over op de metro of andersom? U wordt geadviseerd om de hele reis met uw OV-chipkaart te maken. Wanneer dit niet mogelijk is, check met RET of GVB of u in aanmerking komt voor hun compensatieregelingen.
pi_75801440
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:43 schreef BeardedDragon het volgende:
Kan iemand mij misschien aub vertellen hoe je kan reizen als je in januari nog geen kaart hebt ontvangen?

Ik heb zelf een OV studentenkaart, en in principe heb ik dat hele chipding niet nodig, alleen in januari, omdat ik in februari naar het buitenland vertrek. Maar in januari moet ik wel 2 keer redelijk ver reizen met de trein (maastricht-amsterdam en maastricht - venlo), en op en neer naar school. En gezien met de kosten die ik voor het buitenland heb, ben ik niet van plan dat te betalen.

Nee. De OV-studentenkaart is niet meer geldig in 2010. Je enige geldige vervoersbewijs is de OV-chipkaart. Heb je die niet, dan is het pech gehad.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75801629
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:55 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee. De OV-studentenkaart is niet meer geldig in 2010. Je enige geldige vervoersbewijs is de OV-chipkaart. Heb je die niet, dan is het pech gehad.
Of steeds de wegwerpkaart kopen. Zoiets kwam er ook nog?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 13:25:40 #135
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_75802185
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:55 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee dan heb je geen pech gehad dan kun je zo'n tijdelijke kaart krijgen/kopen.
With four other people
And aliens
pi_75802209
Dus in principe hebben alle studenten die er op 1 januari nog geen hebben, pech gehad?
Het kan toch niet zo zijn dat al die studenten die er nog geen hebben, voor het vervoer moeten gaan betalen?

Ik heb er al twee keer een aangevraagd, 1 maal twee maanden geleden en 1 keer anderhalve maand geleden, en nog niks.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 13:29:48 #137
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_75802279
Dat zou toch betekenen dat alle Nederlanders die zelden/nooit met het OV ook pech hebben gehad? Dus dat lijkt me niet Ik heb 0 verstand van hoe en wat maar ik denk dat je dan wel bij het station een tijdelijke kaart kunt krijgen, zou toch stom zijn als dat niet zo is
With four other people
And aliens
pi_75802321
Thanks,
ik ga direct vandaag nog langs het station hier.
pi_75802381
Trouwens

@ Etcetera

ik bekijk de website van studentenreisbewijs.nl dagelijks, en zie niks nieuws...
  Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 13:42:33 #140
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_75802633
voor dat soort kaarten moet je eerder http://www.ov-chipkaart.nl/faq/ daar zijn
With four other people
And aliens
pi_75803207
het is in ieder geval één grote drama voor studenten.
pi_75808128
Ik begrijp er niets van. Net voor het eerst mijn studenten ov-chipkaart gebruikt in de Haagse tram (had er al eerder geld op gezet). De heenweg kon al niet, want de incheckpalen waren buiten gebruik. Op de terugweg ging het wel, maar toen ik uitcheckte zag ik dat ik ¤1,38 had betaald. Maar dat is het tarief zonder korting voor die afstand, met korting is ¤1,12. Is er iets mis met mijn chipkaart dat hij niet met korting reist?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 17:21:37 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75808208
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik begrijp er niets van. Net voor het eerst mijn studenten ov-chipkaart gebruikt in de Haagse tram (had er al eerder geld op gezet). De heenweg kon al niet, want de incheckpalen waren buiten gebruik. Op de terugweg ging het wel, maar toen ik uitcheckte zag ik dat ik ¤1,38 had betaald. Maar dat is het tarief zonder korting voor die afstand, met korting is ¤1,12. Is er iets mis met mijn chipkaart dat hij niet met korting reist?
Week/weekend?

Ik weet het niet, ik weet eigenlijk NIETS van die kaart want ik héb hem niet eens
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75808261
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Week/weekend?

Ik weet het niet, ik weet eigenlijk NIETS van die kaart want ik héb hem niet eens
Week, anders had ik gratis kunnen reizen vandaag.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_75808760
Sowieso heb ik dan meteen nog een vraag, waarom is het kortingstarief maar 19% minder dan het normale tarief? Op de site van de HTM staat:
quote:
Het basistarief is in 2009 een vast bedrag van ¤ 0,75. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2009 bij HTM ¤ 0,126 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
Maar dat is dus blijkbaar niet waar ofzo, want de prijschecker op de site van de htm geeft voor mijn reis:
1
2
Type vervoerbewijs   Voltarief   Reductietarief
OV-chipkaart          ¤ 1,38      ¤ 1,12
pi_75809109
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sowieso heb ik dan meteen nog een vraag, waarom is het kortingstarief maar 19% minder dan het normale tarief? Op de site van de HTM staat:
[..]

Maar dat is dus blijkbaar niet waar ofzo, want de prijschecker op de site van de htm geeft voor mijn reis:
[ code verwijderd ]
misschien geldt de korting niet op het opstarttarief

edit:
Vandaag het aanvraagformulier opgestuurd, eindelijk
Opvallend is wel dat in de begeleidende brief staat dat ik na twee weken mijn chipkaart al kan verwachten
You dream it, I live it.
pi_75810887
Ik heb zojuist mijn kaart aangemeld via www.ov-chipkaart.nl voor kaarthouder + automatisch opladen. Maar is dit wel mogelijk voor studentenkaarten? Aangezien de website zel aangeeft dat je als OV-studentenkaart houder alleen kaarthouder aan kan geven. Ik vind het wel fijn om altijd saldo te hebben, dan hoef ik daar geen zorgen over te maken en kan ik altijd de trein in springen.

Via de andere website staat dat ik mijn kaart tussen 4 en 13 januari kan ophalen, dán pas wordt mijn week/weekend abbo geactiveerd.

Mijn vraag: Kan mijn weekabbonnement samen gaan met het automatisch opwaarderen. Voor de volledigheid:ik heb mijn account wel kunnen activeren maar er staat niet excpliciet bij dat het een studentenkaart betreft...!
Fingerspitzgefühl
pi_75812477
Ik snapte dat ook niet...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_75813660
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:43 schreef BeardedDragon het volgende:

Ik heb hem ook nog niet, omdat de mensen die de OV chipkaart regelen steeds mijn pasfoto kwijt raken. Ze zoekem naar een oplossing, maar die is er nog niet:
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250 (Zie OP post)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomoya op 19-12-2009 20:25:36 ]
pi_75816413
Heb even op een NS-automaat gekeken wat er precies op mijn chipkaart staat:

Dat studentenkaart korting week, klopt dat? Het is mij onduidelijk wat dat betekent: is het
- het kortingsabonnement dat bij een week-ov hoort, of
- korting door de weeks?

Even herhaling van mijn probleem boven: ik hoor dus een week-ov te hebben maar de apparaten van de HTM schrijven in het weekend het bedrag zonder korting af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')