Dat zulke regels worden voorgesteld is al erg genoeg. Wetgeving die homo's en afvalligen de doodstraf geven, en waarbij vrouwen niet het gelijke deel erven als mannen, waar een man met meerdere vrouwen mag trouwen om maar wat te noemen.quote:Op zondag 13 december 2009 15:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je het stuk waar je naar linkt ook zelf gelezen? Dan zie je dat het allemaal aardig genuanceerd ligt. Het is een vorm van vrijwillige arbitrage. De Britse wetten blijven gewoon gelden maar mensen kunnen zelf beslissen om een conflict op deze manier te laten beslechten.
Je refereert niet aan statistieken als je de hoop uitspreekt dat het allemaal wel goedkomt. Anders had je dit wel meteen ter berde gebracht ter ondersteuning van jouw inbreng, neem ik aan.quote:Op zondag 13 december 2009 15:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is uiteraard verwerkt in de statistieken.
Ik denk dat je deze topic even moet inlezen, want ook hier maak je de weergave iets rooskleuriger dan de realiteit is.quote:Op zondag 13 december 2009 15:05 schreef du_ke het volgende:
Heb je het stuk waar je naar linkt ook zelf gelezen? Dan zie je dat het allemaal aardig genuanceerd ligt. Het is een vorm van vrijwillige arbitrage. De Britse wetten blijven gewoon gelden maar mensen kunnen zelf beslissen om een conflict op deze manier te laten beslechten.
Die Shariarechtbanken moeten gewoon opereren binnen de bestaande Britse wetten. Die mag dus helemaal geen doodstraf (of zelfs maar een gevangenisstraf) opleggen. Het lijkt mij ook niks daar niet van maar jouw doemverhalen slaan nergens op.quote:Op zondag 13 december 2009 15:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zulke regels worden voorgesteld is al erg genoeg. Wetgeving die homo's en afvalligen de doodstraf geven, en waarbij vrouwen niet het gelijke deel erven als mannen, waar een man met meerdere vrouwen mag trouwen om maar wat te noemen.
De opkomst van sharia rechtspraak in Europa is echt not done.
Dat heb ik ook gedaan door te verwijzen naar de demografische cijfers.quote:Op zondag 13 december 2009 15:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
je refereert niet aan statistieken als je de hoop uitspreekt dat het allemaal wel goedkomt. anders had je dit wel meteenter berde gebracht ter ondersteuning van jouw inbreng, neem ik aan.
[..]
Ik had het over de min of meer officiële instantiesquote:Ik denk dat je deze topic even moet inlezen, want ook hier maak je de weergave iets rooskleuriger dan de realiteit is.
Helaas... eindelijk een keer ECHTE Islamisering...
Hoe mensen daarbuiten met elkaar omgaan heeft verdomde weinig met het linkje naar dat voorstel in Wales te maken.quote:De vijf rechtbanken waarvan eerder sprake was, worden erkend door de Britse wet. De uitspraken van deze shariarechtbanken zijn rechtsgeldig zodra alle betrokken partijen het tribunaal erkennen.
Je begrijpt er ook niks van he? Shariawetgeving, of die nou wel of niet toepasbaar is in Europa, heeft invloed op bepaalde moslims. Het beinvloedt het denken van bepaalde moslims. Zo denken sommige moslims dat het normaal is dat homo's verafschuwt moeten worden (lees: eigenlijk de doodstraf moeten krijngen) omdat dat Allah's wetten zouden zijn. Of dan afvalligen gedood moeten worden. De familie van een Afghaanse jongeman bijvoorbeeld (woonachtig in NL.) had bijvoorbeeld een huurmoordenaar uit Duitsland op hun zoon afgestuurd, omdat hun zoon de islam had verlaten. Dan kan je wel zeggen: ja, de moordenaar wordt opgepakt. Maar daar gaat het niet om, die moord is immers al gepleegd. Het gaat erom dat sommige moslims gedachten houden die stroken met het Westen, omdat hun god het zo beveelt. Waarbij sommige moslims dat ook nog eens omzetten in daden.quote:Op zondag 13 december 2009 15:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die Shariarechtbanken moeten gewoon opereren binnen de bestaande Britse wetten. Die mag dus helemaal geen doodstraf (of zelfs maar een gevangenisstraf) opleggen. Het lijkt mij ook niks daar niet van maar jouw doemverhalen slaan nergens op.
Ah, je wilt dus een gedachtepolitie.quote:Op zondag 13 december 2009 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je begrijpt er ook niks van he? Shariawetgeving, of die nou wel of niet toepasbaar is in Europa, heeft invloed op bepaalde moslims. Het beinvloedt het denken van bepaalde moslims. Zo denken sommige moslims dat het normaal is dat homo's verafschuwt moeten worden (lees: eigenlijk de doodstraf moeten krijngen) omdat dat Allah's wetten zouden zijn. Of dan afvalligen gedood moeten worden. De familie van een Afghaanse jongeman bijvoorbeeld (woonachtig in NL.) had bijvoorbeeld een huurmoordenaar uit Duitsland op hun zoon afgestuurd, omdat hun zoon de islam had verlaten. Dan kan je wel zeggen: ja, de moordenaar wordt opgepakt. Maar daar gaat het niet om, die moord is immers al gepleegd. Het gaat erom dat sommige moslims gedachten houden die stroken met het Westen, omdat hun god het zo beveelt. Waarbij sommige moslims dat ook nog eens omzetten in daden.
Deze shariarechtbanken functioneren onder de Britse wet en die wetten blijven gewoon gelden. Binnen die wetten kunnen overwegingen worden gemaakt door zo'n arbitrageinstelling en alleen wanneer beide partijen daar vooraf mee instemmen. Beïnvloedt dat het denken?quote:Op zondag 13 december 2009 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je begrijpt er ook niks van he? Shariawetgeving, of die nou wel of niet toepasbaar zijn in Europa, heeft invloed op bepaalde moslims. Het beinvloedt het denken van bepaalde moslims.
Vraag dit ook maar eens aan een CU of SGP stemmer. Dan krijg je net zulke dwaze antwoorden. Belachelijk maar je kan het een sharia-arbitrage niet aanrekenenquote:Zo denken sommige moslims dat het normaal is dat homo's verafschuwt moeten worden (lees: eigenlijk de doodstraf moeten krijngen) omdat dat Allah's wetten zouden zijn.
Nee omdat een bepaalde interpretatie van de Koran in die richting gaat. Maar dat komt net zo goed voor buiten de Moslimgemeenschap en daar moeten we samen tegen strijden.quote:omdat hun god het zo beveelt.
Dat heb ik even gemist, maar dit zoek ik even op.quote:Op zondag 13 december 2009 15:14 schreef du_ke het volgende:
Dat heb ik ook gedaan door te verwijzen naar de demografische cijfers.
Ik had het over de dagelijkse praktijken in de min of meer officiële instanties.quote:Ik had het over de min of meer officiële instanties
Ik heb dit niet ter berde gebracht, dus daar refereer ik niet aan. Ik heb het over jouw voorstelling van zaken inzake de shariarechtbanken waarbij jij evident graag wegkijkt van de realiteit.quote:Hoe mensen daarbuiten met elkaar omgaan heeft verdomde weinig met het linkje naar dat voorstel in Wales te maken.
Het is telkens weer dit: "ja maar hunnie doen het ook, dus knijpen we een oogje dit".quote:Op zondag 13 december 2009 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Zienswijze, moslims hebben geen patent op homohaat. Zat andere bevolkingsgroepen die een potje potenrammen als een gezellig tijdverdrijf beschouwen.
Ja, want je snapt niet dat sommige moslims geen sharia rechtbanken nodig hebben om beinvloed te worden door sharia wetgeving.quote:Op zondag 13 december 2009 15:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze shariarechtbanken functioneren onder de Britse wet en die wetten blijven gewoon gelden. Binnen die wetten kunnen overwegingen worden gemaakt door zo'n arbitrageinstelling en alleen wanneer beide partijen daar vooraf mee instemmen. Beïnvloedt dat het denken?
En ook hun intolerantie uitwassen moet je bestrijden. Frappant juist dat links altijd tegen het christendom aan loopt te schoppen, maar over de islam zijn ze vrijwel muisstil. Hoe hypocriet.quote:Vraag dit ook maar eens aan een CU of SGP stemmer. Dan krijg je net zulke dwaze antwoorden. Belachelijk maar je kan het een sharia-arbitrage niet aanrekenen.
En doen we dat? Nee!quote:Nee omdat een bepaalde interpretatie van de Koran in die richting gaat. Maar dat komt net zo goed voor buiten de Moslimgemeenschap en daar moeten we samen tegen strijden.
Dit is het enige (summiere) wapenfeit wat betreft demografie wat jij aan de orde stelt.quote:Op zondag 13 december 2009 13:33 schreef du_ke het volgende:
De demografische cijfers spreken eigenlijk boekdelen.
Hoe meer je toegeeft aan eisen van radicale moslims, hoe meer ze in de gaten krijgen dat ze door te schreeuwen zaken voor elkaar krijgen. Er worden al steeds meer punten van de westerse cultuur terzijde geschoven in de vorm van bijvoorbeeld gescheiden zwemlessen, de aanwezigheid van zwak presterende islamitische scholen en het afschaffen van de invoering van sinterklaas/kerst.quote:Op zondag 13 december 2009 15:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze shariarechtbanken functioneren onder de Britse wet en die wetten blijven gewoon gelden. Binnen die wetten kunnen overwegingen worden gemaakt door zo'n arbitrageinstelling en alleen wanneer beide partijen daar vooraf mee instemmen. Beïnvloedt dat het denken?
[..]
Ik vind dat je nogal overdrijft. Het is niet alsof moslims elke week op homojacht gaan. Tuurlijk is dat een verkeerde gedachtegang van moslims, maar veel van de rechtsen doen net alsof anarchie aan de orde van de dag is in Nederland. Afgezien van een aantal incidenten, hebben we het gewoon prima voor elkaar in Nederland.quote:Op zondag 13 december 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is telkens weer dit: "ja maar hunnie doen het ook, dus knijpen we een oogje dit".
Homohaat, vrouwenhaat, afvalligenhaat, wat dan ook, moet bestreden worden. En als deze haat uit een ideologie ontstaat, dan moeten die haatzaaiende uitwassen van die ideologie ook aangepakt worden.
Of moet ik een ideologie opzetten waarin joden opzettelijk worden vermoord? En dan doodleuk zeggen "ja, maar de nazi's deden het ook".
Dus je punt is dat Wilders en z'n aanhangers niet moeten doen dat de sharia volgend jaar wordt ingevoerd als we niet ingrijpen? Ofwel, de angst voor islamisering wordt door pvv en consorten overdreven? Ik denk dat hier in dit topic door anderen genoeg op genuanceerde wijze islamkritisch wordt gesproken zonder te predikken dat iedere moslim een terrorist is etc.quote:Op zondag 13 december 2009 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat je nogal overdrijft. Het is niet alsof moslims elke week op homojacht gaan. Tuurlijk is dat een verkeerde gedachtegang van moslims, maar veel van de rechtsen doen net alsof anarchie aan de orde van de dag is in Nederland. Afgezien van een aantal incidenten, hebben we het gewoon prima voor elkaar in Nederland.
Maarja, onvrede houd je altijd. Er is nog geen moment in de geschiedenis geweest dat de gemiddelde burger niet zat te zeiken op de regering en de maatschappij.
Vele malen gevaarlijker dan alle moslims in Nederland bij elkaar op het moment. De reden? Wilders zit in het parlement en lijkt een van de grootste partijen te worden. Daarmee kan hij allerlei draconische wetgeving proberen in te voeren welke het hele land treffen. Moslims die homo's van daken willen gooien zijn een probleem, maar uiteindelijk vallen zulke individuele gevallen in het niet bij de ellende die Wilders over het land kan uitstorten.quote:Op zondag 13 december 2009 17:25 schreef poon het volgende:
[..]
Dus je punt is dat Wilders en z'n aanhangers niet moeten doen dat de sharia volgend jaar wordt ingevoerd als we niet ingrijpen? Ofwel, de angst voor islamisering wordt door pvv en consorten overdreven? Ik denk dat hier in dit topic door anderen genoeg op genuanceerde wijze islamkritisch wordt gesproken zonder te predikken dat iedere moslim een terrorist is etc.
Andersom krijg ik van sommige 'linkse' mensen (om voor het gemak maar in labeltjes te denken) wel de indruk dat we met de opkomst van de pvv moeten oppassen voor jaren '30 praktijken. Voor mij is de angst voor islamisering reëeler dan de angst voor een 2e hitler, maar misschien interpreteer ik sommige 'linkse' gedachtes in dit topic verkeerd.
Dus mijn (niet retorische) vraag aan jou. Hoe 'gevaarlijk' vind je wilders?
Ik vind Wilders niet perse gevaarlijk, ik betwijfel alleen of het wel mogelijk is om alle troep die er op straat plaatsvindt te linken aan een geloofsovertuiging. Het is nl niet zo simpel om geweld van een groep randjongeren te linken aan deze geloofsovertuiging, zoals je bij voetbal geweld ook Ajax of Feijenoord niet kan verbieden omdat er een een kleine groep radicale fans hun geweld botvieren op een dancefeest, of het Wereld Natuur Fonds te verbieden omdat er een paar leden ook lid zijn van de ALF of Groen Front.quote:Op zondag 13 december 2009 17:25 schreef poon het volgende:
[..]
Dus je punt is dat Wilders en z'n aanhangers niet moeten doen dat de sharia volgend jaar wordt ingevoerd als we niet ingrijpen? Ofwel, de angst voor islamisering wordt door pvv en consorten overdreven? Ik denk dat hier in dit topic door anderen genoeg op genuanceerde wijze islamkritisch wordt gesproken zonder te predikken dat iedere moslim een terrorist is etc.
Andersom krijg ik van sommige 'linkse' mensen (om voor het gemak maar in labeltjes te denken) wel de indruk dat we met de opkomst van de pvv moeten oppassen voor jaren '30 praktijken. Voor mij is de angst voor islamisering reëeler dan de angst voor een 2e hitler, maar misschien interpreteer ik sommige 'linkse' gedachtes in dit topic verkeerd.
Jij wilt dus ook geen cannabis verbieden?quote:Op zondag 13 december 2009 18:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vind Wilders niet perse gevaarlijk, ik betwijfel alleen of het wel mogelijk is om alle troep die er op straat plaatsvindt te linken aan een geloofsovertuiging. Het is nl niet zo simpel om geweld van een groep randjongeren te linken aan deze geloofsovertuiging, zoals je bij voetbal geweld ook Ajax of Feijenoord niet kan verbieden omdat er een een kleine groep radicale fans hun geweld botvieren op een dancefeest, of het Wereld Natuur Fonds te verbieden omdat er een paar leden ook lid zijn van de ALF of Groen Front. Als je deze zaken aan wil pakken lijkt het mij ook niet constructief om de hele groep van voetballiefhebbers/natuurbeschermers aan te pakken om een bepaald doel te bereiken.
Nope, levert nog meer belasting op voor justitie, laat justitie er nou eerst maar eens voor zorgen dat ze de personen aan pakken die de problemen geven ipv iets te gaan verbieden waarmee het apparaat nog meer belast word.quote:Op zondag 13 december 2009 18:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Jij wilt dus ook geen cannabis verbieden?
Moet er dan geen groeiregulatie komen? Dan houdt men juist de dealers buiten de deur.quote:Op zondag 13 december 2009 18:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nope, levert nog meer belasting op voor justitie, laat justitie er nou eerst maar eens voor zorgen dat ze de personen aan pakken die de problemen geven ipv iets te gaan verbieden waardoor het apparaat nog meer belast word.
Wmb mag al die softdrugs gelegaliseerd worden en mag de overheid de kwaliteit contoleren en er accijns over heffen, maar dat is met de huidige internationale verhoudingen niet echt haalbaar, net zo goed dat het niet echt haalbaar is om iedereen met een ander/dubbel paspoort te verbannen naar land van herkomst voor strafbare feiten die ze hier gepleegd hebben, zeker op het moment dat je weet dat ze in het land van herkomst niet bestraft zullen worden vanwege dat feit en met het eerste het beste visum voor verblijf in een ander europees land net zo goed terug naar nederland kunnen.quote:Op zondag 13 december 2009 18:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
Moet er dan geen groeiregulatie komen? Dan houdt men juist de dealers buiten de deur.
Het is evident dat hij potentieel gevaarlijker is omdat hij kan regeren (itt één imam zonder directe politieke invloed), maar dat geld voor iedere politieke partij die in de kamer zit. Het gaat om de inhoud. Denk je dat die draconische wetsveranderingen er gaan komen? Oftewel, ben je bang 'dat de geschiedenis zich herhaald', zoals eerder in dit topic door 'linkse' mensen werd beweerd. Ik denk dat de kans dat de samenleving meer last gaat krijgen van islamisering groter is dan dat moslims 'untermenschen' worden (om dat uiterste maar even te gebruiken).quote:Op zondag 13 december 2009 17:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vele malen gevaarlijker dan alle moslims in Nederland bij elkaar op het moment. De reden? Wilders zit in het parlement en lijkt een van de grootste partijen te worden. Daarmee kan hij allerlei draconische wetgeving proberen in te voeren welke het hele land treffen. Moslims die homo's van daken willen gooien zijn een probleem, maar uiteindelijk vallen zulke individuele gevallen in het niet bij de ellende die Wilders over het land kan uitstorten.
Het probleem met sharia-rechtbanken zit dan ook niet zo zeer in het bestaan van deze rechtbanken, maar aan het gebrek aan erkenning van de heersende wetgeving. Personen die sharia wetgeving 'handhaven' los van de heersende wetgeving vormen het daadwerkelijke en onzichtbare probleem achter de sharia-rechtbanken. Zodra er enige vorm van dwang uitgaat van de sharia-rechtbanken, buiten de reguliere middelen om, zit het fout.quote:Op zondag 13 december 2009 15:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het doet er niet toe óf die maatregelen er ook komen, het feit alleen al dat Wilders roept dat we tientallen miljoenen moslims moeten deporteren, of dat vrijheid van religie voor moslims maar beperkt of helemaal niet moet gelden maakt hem veel en veel gevaarlijker voor het land dan moslims ooit zullen worden. Het zijn niet alleen de wetsvoorstellen die er niet doorkomen, het is het klimaat wat hij opwekt via zijn taal, zijn wetsvoorstellen, zijn houding etc.quote:Op zondag 13 december 2009 21:08 schreef poon het volgende:
[..]
Het is evident dat hij potentieel gevaarlijker is omdat hij kan regeren (itt één imam zonder directe politieke invloed), maar dat geld voor iedere politieke partij die in de kamer zit. Het gaat om de inhoud. Denk je dat die draconische wetsveranderingen er gaan komen? Oftewel, ben je bang 'dat de geschiedenis zich herhaald', zoals eerder in dit topic door 'linkse' mensen werd beweerd. Ik denk dat de kans dat de samenleving meer last gaat krijgen van islamisering groter is dan dat moslims 'untermenschen' worden (om dat uiterste maar even te gebruiken).
Zolang hij minder dan 75 zetels haalt zal het gevaar wel wat meevallen. En afgaand op de historie zal zo'n aantal niet gehaald worden. (het hoogste aantal zetels voor 1 partij zit rond de 55, cda jaren 80)quote:Op zondag 13 december 2009 17:25 schreef poon het volgende:
[..]
Ik wens Wilders veel zetels toequote:Op zondag 13 december 2009 23:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zolang hij minder dan 75 zetels haalt zal het gevaar wel wat meevallen. En afgaand op de historie zal zo'n aantal niet gehaald worden. (het hoogste aantal zetels voor 1 partij zit rond de 55, cda jaren 80)
Ik denk wel dat de PVV in staat is een verpletterende overwinning te halen. Het doorhobbelen op het thema islamisering levert een elecoraat op dat goed is voor 20-30 zetels en dat houdt GW goed in stand door voortdurend de publiciteit te zoeken met zijn standpunten.
Elke keer dat de politiek correcten hem proberen onderuit te halen komt hij sterker te staan bij deze basis achterban. Ondertussen is er een leuke "bijvangst" bij de kiezers die nog niet over de streep zijn, maar wel zien dat deze man geen krimp geeft en vast blijft houden aan zijn ideen.
Deze stemmen en nog vele andere worden binnengehaald op het moment dat GW zich ontfermt over onderwerpen waarbij grote delen van de bevolking zich gepakt voelen door de huidige regenten. Proefballonnetjes m.b.t. AOW en rekeningrijden zijn reeds opgelaten om vervolgens de PVV standpunten op dit gebied nog maar mondjesmaat naar buiten te brengen. Je moet immers niet te vroeg pieken en met de anti-islamisering als corebusiness kun je eindeloos in de aandacht blijven.
Wilders is bovendien strateeg genoeg om zich op enig moment ook van wat sociaal democratische bagage te voorzien zodat hij het imago van rechts liberaal af kan schudden.
De politiek is eigenlijk alleen maar leuker geworden. De PVDA is op sterven na dood, het CDA teert uitsluitend nog op zijn oude achterban die inmiddels allemaal de rollatorleeftijd heben. Femke en Alexander zijn vooral druk met Wilders zwart maken en voeren amper echte oppositie en daardoor kan Rutte politicus van het jaar worden, heeft hij ook eens wat.
Ik kan niet wachten tot het eindelijk zover is, of 2011 of een kabinetscrisis.
Tientallen miljoenen moslims 'deporteren' (het ging hier over europa?). Met die uitspraak (waarin hij deporteren niet noemde (maar ik begrijp best waarom jij het wél noemt) heeft hij volgens mij slechts een grove overschatting gemaakt. Hij wil gewoon alle criminele, radicale moslims europa uit hebben. Dat dat er geen tientallen miljoenen zijn is een fout. Maar dat betekend niet dat allerlei gematigde moslims weg moeten, maar dat wordt volgens mij (door 'links') wel zo uitgelegd.quote:Op zondag 13 december 2009 22:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het doet er niet toe óf die maatregelen er ook komen, het feit alleen al dat Wilders roept dat we tientallen miljoenen moslims moeten deporteren, of dat vrijheid van religie voor moslims maar beperkt of helemaal niet moet gelden maakt hem veel en veel gevaarlijker voor het land dan moslims ooit zullen worden. Het zijn niet alleen de wetsvoorstellen die er niet doorkomen, het is het klimaat wat hij opwekt via zijn taal, zijn wetsvoorstellen, zijn houding etc.
Sowieso, wat is die islamisering nou werkelijk? Wat volk wat vervelend doet en/of er wat vreemde denkbeelden op na houdt? Als dat alles is zie ik echt geen enkel gevaar voor het land. Pas als er een imam komt die, door het roepen dat alle homos dood moeten en het land islamitisch moet worden, het equivalent van 25 zetels aan moslims achter zich krijgt, dán moeten we ons zorgen maken.
Waarom? Denk je dat onze democratie niet sterk genoeg is om niet omver gehaald te worden door een Imammetje meer of minder?quote:Op maandag 14 december 2009 09:39 schreef poon het volgende:
Verder, als een imam uberhaupt maar 1 zetel weet te bemachtigen is het al te laat. Vandaar dat je nu al bij symptomen kritisch moet optreden.
Het punt is dat Wilders zijn eigen definitie van gematigd heeft, en dat alleen moslims die daaraan voldoen mogen blijven. zie ook zijn opmerkingen in de trand van "moslims dienen de helft van de koran te verscheuren".quote:Op maandag 14 december 2009 09:39 schreef poon het volgende:
[..]
Tientallen miljoenen moslims 'deporteren' (het ging hier over europa?). Met die uitspraak (waarin hij deporteren niet noemde (maar ik begrijp best waarom jij het wél noemt) heeft hij volgens mij slechts een grove overschatting gemaakt. Hij wil gewoon alle criminele, radicale moslims europa uit hebben. Dat dat er geen tientallen miljoenen zijn is een fout. Maar dat betekend niet dat allerlei gematigde moslims weg moeten, maar dat wordt volgens mij (door 'links') wel zo uitgelegd.
Verder, als een imam uberhaupt maar 1 zetel weet te bemachtigen is het al te laat. Vandaar dat je nu al bij symptomen kritisch moet optreden.
Door Wilders vele belangrijkere westerse waarden terzijde geschoven.quote:Op zondag 13 december 2009 15:32 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hoe meer je toegeeft aan eisen van radicale moslims, hoe meer ze in de gaten krijgen dat ze door te schreeuwen zaken voor elkaar krijgen. Er worden al steeds meer punten van de westerse cultuur terzijde geschoven in de vorm van bijvoorbeeld gescheiden zwemlessen, de aanwezigheid van zwak presterende islamitische scholen en het afschaffen van de invoering van sinterklaas/kerst.
Op mijn opmerking 'dan is het al te laat' moet ik terugkomen. Dat is een te overtrokken uitdrukking. Ik vind wel dat men nu al zeer kritisch moet zijn over de islam(isering). Ook vind ik de sgp wanstaltig en in mindere mate cu en cda. Het is idd belachelijk dat twee christelijke partijen kunnen regeren in een samenleving waar secularisme standaard is (naar ik dacht).quote:Op maandag 14 december 2009 18:07 schreef JoaC het volgende:
poon ziet geen problemen met de SGP?
poon weet dat er in het verleden ook geestelijken in de kamers zaten?
Het standpunt van de PVV rondom de AOW-leeftijd bijvoorbeeld. Een anders voorbeeld is het draaien van Wilders inzake de versoepeling van het ontslagrecht, hij was hier eerst voor en is nu tegen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:27 schreef Tamashii het volgende:
Heeft de PVV eigenlijk ook linkse standpunten, of wat wordt er precies mee bedoeld als ze zeggen dat de PVV populistisch is, waaraan zie je dat?
Maar waar baseer je dat op? Heb je dan zoveel kennis van wat hij gezegd heeft, of staat dit letterlijk op de website oid.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:27 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het standpunt van de PVV rondom de AOW-leeftijd bijvoorbeeld. Een anders voorbeeld is het draaien van Wilders inzake de versoepeling van het ontslagrecht, hij was hier eerst voor en is nu tegen.
Het stond duidelijk op de website tot het door anderen opgemerkt werd dat hij een gedraaid was.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Maar waar baseer je dat op? Heb je dan zoveel kennis van wat hij gezegd heeft, of staat dit letterlijk op de website oid.
Wat hebben ze tot nu toe voor westerse waarden terzijde geschoven? De PVV zet zich juist in voor de bescherming van de westerse waarden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:05 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Door Wilders vele belangrijkere westerse waarden terzijde geschoven.
De vrijheid van religie is de signatuur van het vrije westen. Het staat immers beschreven in onze grondwet. Los van mijn kijk op reiligie, is het gewoon feit dat Wilders die vrijheid af wil pakken van een bepaalde groep gelovigen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat hebben ze tot nu toe voor westerse waarden terzijde geschoven? De PVV zet zich juist in voor de bescherming van de westerse waarden.
Welke politicus zei "Ik wil discrimineren" ?quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat hebben ze tot nu toe voor westerse waarden terzijde geschoven? De PVV zet zich juist in voor de bescherming van de westerse waarden.
- Vrijheid van godsdienstquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Een beetje meer inlezen in de methoden van o.a. Iran en Saoedi Arabië zou niet slecht zijn, je constatering/vergelijking slaat nergens op.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:41 schreef trekhengel het volgende:
[..]
. Alleen in het midden oosten doen ze dat! Wilders hanteert dezelfde methoden als ze in Iran en Saudi Arabië doen.
Ik bedoel hiermee het onderscheid maken of iemand wel of niet ergens in gelooft of met anderen woorden: onderscheid tussen de manier waarop mensen denken. Iets wat we hier sinds de verlichting vanaf proberen te komen, wat ze in het midden oosten nog steeds doen en waar Wilders ook hard mee bezig is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een beetje meer inlezen in de methoden van o.a. Iran en Saoedi Arabië zou niet slecht zijn, je constatering/vergelijking slaat nergens op.
Maar daarom moeten mensen die de nederlandse waarden (of hoe je het ook wil noemen..) hoog in het vaandel hebben staan juist wel open staan voor mensen die anders denken of geloven. Anders doe je hetzelfde! Wilders doet hetzelfde! Je hoeft niet soft of slap te zijn, maar je moet wel onthouden wat Nederland Nederland maakt.quote:De door jou geformuleerde benadering van alloctone, zelfverzekerd en vanuit eigen waarden, spreekt me wel aan. Is denk ik ook succesvol bij nagenoeg alle niet-moslims. Bij moslims werkt die slechts bij een minderheid (dus niet bij geen enkele moslim), de meerderheid staat helaas niet open voor mensen die anders denken of anders geloven.
Ook hier ben ik het mee eens. Maar in wezen zou vrijwel iedereen tussen Groenlinks en de PVV dat kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:32 schreef trekhengel het volgende:
Maar daarom moeten mensen die de nederlandse waarden (of hoe je het ook wil noemen..) hoog in het vaandel hebben staan juist wel open staan voor mensen die anders denken of geloven. Anders doe je hetzelfde! Wilders doet hetzelfde! Je hoeft niet soft of slap te zijn, maar je moet wel onthouden wat Nederland Nederland maakt.
Toch vreemd dat blijkbaar in jouw ogen Geert "ik heb nog nooit buiten de Haagse politiek gewerkt" Wilders wel kan opkomen voor die mensen, terwijl Halsema, die toch echt in een halve zwarte wijk woont, dat niet kan "omdat ze zoveel verdient".quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het mee eens. Maar in wezen zou vrijwel iedereen tussen Groenlinks en de PVV dat kunnen zijn.
Het verschil zit 'm in de acceptatiegrens, die ligt bij die beide uitersten op een aanmerkelijk ander niveau.
Tolerantie en geduld zijn nu eenmaal makkelijker op te brengen als je op basis van je opleidingsniveau en achtergrond aan de boventkant van de samenleving terecht gekomen bent en weinig zorgen hebt over je inkomen of je baan. (á la Femke van de gracht)
Hetzelfde geldt voor mensen die hun persoonlijke vrijheid verworven hebben door niet afhankelijk te zijn van vastigheid en materiele zaken in de catgorie huisje-boompje-beestje-auto.
Als je wel hecht aan moeizaam verworven materiele welvaart en niet voldoende zekerheid hebt of je volgend jaar nog een baan hebt ligt dat allemaal wat anders. In essentie ben je dan misschien wel tolerant en geduldig maar de drempel "tot hier en niet verder" is eerder bereikt. En deze groep is groter dan je denkt en beperkt zich zeker niet tot laagopgeleiden en kansarmen.
Als westerse waarden neerkomen op bewust discrimineren, mensen willen uitzetten omdat hun ideeen/religie je niet aanstaan, geen respect willen hebben voor internationale verdragen, privacy het raam uit flikkeren en om het minste of geringste nationaliteiten willen afpakken, dan wel ja.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Och, dan zou de Wilders aanhanger moeten nadenken en dat doen ze liever niet, lijkt het. Als iemand een carriere gemaakt heeft van pluche plakken is het Wilders wel, de man heeft echt nog nooit een niet-politieke baan gehad.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:06 schreef ethiraseth het volgende:
Toch vreemd dat blijkbaar in jouw ogen Geert "ik heb nog nooit buiten de Haagse politiek gewerkt" Wilders wel kan opkomen voor die mensen, terwijl Halsema, die toch echt in een halve zwarte wijk woont, dat niet kan "omdat ze zoveel verdient".
quote:PVV wil moskeeën dicht na seriemishandeling kinderen - Kamervragen
woensdag 16 december 2009
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Justitie en de minister voor WWI over mishandelingen van kinderen in moskeeën:
1.)
Hoe beoordeeelt u het dat de GGD in Den Haag tientallen gevallen heeft vastgesteld van mishandeling van kinderen in moskeeën?
2.)
Hoeveel verdachten zijn er tot nu toe aangehouden in verband met deze seriemishandeling in moskeeën?
3.)
Zijn de mogelijke daders in het bezit van verblijfsvergunning of dubbele nationaliteit? Zo ja, bent u bereid om de daders (na denaturalisatie) na het uitzitten van hun straf zo snel mogelijk uit Nederland te verwijderen? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid om de moskeeën waar de mishandelingen zijn geconstateerd zo snel mogelijk te sluiten? Zo neen, waarom niet?
Hoe gaat Wilders al die zetels vullen in de Tweede Kamer? Nog meer proleetpolitici zoals die nu voor de PVV in de kamer zitten?quote:
Hoi.quote:
quote:Justitie onderzoekt mishandeling bij koranlessen
(Novum) - Den Haag heeft justitie gevraagd om kindermishandeling tijdens koranlessen te onderzoeken. Dat schrijft de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen in een brief aan de gemeenteraad.
Er zou sprake zijn van een patroon dat moeilijk te doorbreken is. Na signalen dat kinderen van ongeveer 10 jaar werden mishandeld, startte de jeugdgezondheidszorg van de GGD begin dit jaar een onderzoek. Daardoor kwamen 49 signalen van mishandeling tijdens koranlessen naar boven. Dat zou in verschillende stadsdelen zijn gebeurd tussen december vorig jaar en 24 november. Ter vergelijking: in dezelfde periode werden 52 signalen van mishandeling binnen een gezin geregistreerd.
Kindermishandeling komt vooral binnen een gezin voor. De bestaande hulpverleningsinstanties zijn daar ook op ingesteld. Als mishandeling op een school of een naschoolse opvang voorkomt, neemt de directie of het bestuur doorgaans maatregelen.
Bij de moskeeën gaat dat volgens de gemeente moeizamer. Een moskee, de El Islam moskee, kreeg extra aandacht omdat de helft van de meldingen over de koranlessen over dit gebedshuis ging. Na vier gesprekken zei het bestuur maatregelen te hebben getroffen. De signalen over mishandeling bleven volgens Van Aartsen echter binnenkomen.
Daarom is het dossier met de 49 meldingen dinsdag overgedragen aan justitie. Het bestuur van de moskee zou hier achter staan. Mishandeling van kinderen zou 'niet in lijn met het interne beleid van de moskee' zijn. Ook zou het bestuur voortaan extra toezicht houden bij de koranlessen en direct ingrijpen als het nog eens misgaat.
Met de ouders van de kinderen zijn ook gesprekken gevoerd om ze ervan te overtuigen hun kinderen niet meer naar de lessen te laten gaan. Geen van de ouders wilde aangifte doen.
Daar is natuurlijk al een heel topic over: Onderzoek naar kindermishandeling tijdens Koranlesquote:Op woensdag 16 december 2009 10:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoi.
Ik zal de achtergrond van deze vragen bijvoegen:
[..]
Als er in een kerk kinderen misbruikt/ mishandeld worden door een priester, sluiten we de kerk dan ook?quote:
quote:PVV komt met Van Weegen-prijs
De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft een nieuwe prijs in het leven geroepen: de Maartje van Weegen-bokaal. De prijs is volgens de partij van Wilders bedoeld voor "linkse en bevooroordeelde berichtgeving door de staatsomroep".
Voor het einde van dit jaar maakt de PVV bekend wie de prijs in ontvangst mag nemen.
Spannend
"Het was bijzonder spannend. De staatsomroep heeft dit jaar weer erg zijn best gedaan links en bevooroordeeld uit de hoek te komen. Het was dan ook zeer moeilijk kiezen", stelt mediawoordvoerder Bosma op de website van de partij.
De politieke partij heeft vijf kandidaten. Onder meer Pauw & Witteman, een kleuterprogramma en het NOS Journaal zijn genomineerd.
Van Weegen
De prijs is vernoemd naar NOS-coryfee Maartje van Weegen vanwege haar beroemde uitspraak op de dag van de overwinning van Pim Fortuyn en Leefbaar Rotterdam op 6 maart 2002: "Met pijn in het hart moet ik constateren dat Leefbaar Rotterdam hier met een overweldigende meerderheid heeft gewonnen."
Van Weegen reageert verrast op de nieuwe prijs: "Ik zit al 38 jaar bij de publieke omroep en ik kan mij er echt niets bij voorstellen".
Ik vind dit een erg goed initiatief van de PVV en ik hoop dat het veel navolging zal krijgen. Als een populistische weblog op ludieke wijze aandacht besteden aan de vermeende "linkse en bevooroordeelde" houding van de staatsomroep past de partij (en de democratie) veel beter dan steeds maar het systeem belasten met onzinnige kamervragen.quote:1. Bram Schilham. „Als ’klimaatcorrespondent’ van het NOS Journaal is hij fulltime roeptoeter van de klimaattheorieën van Al Gore.” Schilham besteedt nauwelijks aandacht aan bijvoorbeeld climategate of andere klimaatsceptische geluiden. Over de hele wereld twijfelen journalisten nu, maar Schilham blijft roomser dan de paus in zijn Gore-aanbidding. Geen journalistiek, maar pure propaganda.”
2. Sander van Hoorn, correspondent van het Journaal in Israël. „Zijn berichtgeving over de jihad tegen Israël is voor nagenoeg honderd procent gebaseerd op de bizarre land-voor-vrede-theorie.” Van Hoorn denkt echt dat als Israel een stuk van zijn land opgeeft dat er dan vrede komt. Het Journaal speelt stommetje over de jihad.”
3. De redactie van Pauw en Witteman van de socialistische VARA. „Zij excelleert op dagelijkse basis in het afkraken van de Partij voor de Vrijheid en Geert Wilders – met een vaste serie gasten.” Maar zelfs daarbinnen weet men nog door het ijs te zakken. Dieptepunt: een verzoek aan het studiopubliek zich te tooien met een hoofddoek, het symbool van islamitische vrouwenonderdrukking.”
4. Teleac. „Multiculturalistische propaganda, dat zijn we gewend van de staatsomroep.” Maar Teleac bereikte een nieuw moreel dieptepunt door in een programma voor nota bene peuters Koning Koos te laten uitroepen: ‘Met suikerfeest krijgen alle kindjes cadeautjes. (…) We eten allemaal zoetigheid’. Op deze manier wordt bij onze kinderen de indruk gewekt dat de islam in Nederland acceptabel is. Zestig procent van de Nederlanders die de islam zien als de grootste bedreiging van onze nationale identiteit? Geen boodschap aan. Wij zijn links en heilig!”
5. Ikon. „Mag uitzenden in het kader van zendtijd voor de kerken – op kosten van de belastingbetaler.” Maar dat weerhoudt deze PKN-omroep er niet van een wekelijkse rubriek te wijden aan het belachelijk maken van PVV-kiezers.”
Nee, en SPAM is hier niet gewenst.quote:Op maandag 28 december 2009 13:29 schreef cremers het volgende:
Bent u ook tegen het politieke proces tegen Geert Wilders
vrijheid van meningsuiting? Beetje zoals de PVV wil verbieden te zeggen dat het suikerfeest een feestdag is voor een groep mensen in het land?quote:Op maandag 28 december 2009 13:29 schreef cremers het volgende:
Bent u ook tegen het politieke proces tegen Geert Wilders en wilt u opkomen voor de vrijheid van meningsuiting? Kom dan ook demonstreren! Zorg dat u er in ieder geval op 20 januari a.s. om 08.30 bent; vanaf 08.00 uur verzamelen op het binnenplein dat omsloten wordt door de rechtbankgebouwen.
http://pvv.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=140
Dit dus al mag het deze keer blijven staan omdat het topic gerelateerd isquote:Op maandag 28 december 2009 13:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee, en SPAM is hier niet gewenst.
Lees: je PVV-sympathiserende baas heeft het overruled en het mag blijven staanquote:Op maandag 28 december 2009 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus al mag het deze keer blijven staan omdat het topic gerelateerd is
Um, dat is dan voor het eerst. Er wordt en werd zat weggehaald, ook als het topic gerelateerd is. Met die redenatie kun je ook topics die openen met een spambericht niet meer sluiten, want, hé, de spam is topic-gerelateerd, niet waar?quote:Op maandag 28 december 2009 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus al mag het deze keer blijven staan omdat het topic gerelateerd is
Nee zo werkt het ook nietquote:Op maandag 28 december 2009 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, dat is dan voor het eerst. Er wordt en werd zat weggehaald, ook als het topic gerelateerd is. Met die redenatie kun je ook topics die openen met een spambericht niet meer sluiten, want, hé, de spam is topic-gerelateerd, niet waar?
Wie verdenk jij ervan te sympathiseren met de PVVquote:Op maandag 28 december 2009 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Bedankt dat je het nog even bevestigd ook.
Heatwave, de grote D en nog een aantal die meer status hebben op dit forum.quote:Op maandag 28 december 2009 20:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wie verdenk jij ervan te sympathiseren met de PVV![]()
Want een baas heb ik niet
Waarom word er zo druk over gedaan, het is alsof je na de scheten van geert ook nog eens moeilijk gaat doen over de scheten die zn ongeorganiseerde achterban laat, laat die mensen die vinden dat zn uitspraken niet volgens de wet getoetst hoeven worden lekker demonstreren vanwege de vrijheid van meningsuiting, en laat ze ook lekker demonstreren voor die vrijheids van meningsuiting als een imam iets roept wat je om de zelfde reden kan laten toetsen, het is niet illegaal om te demonstreren ofzo.quote:Op maandag 28 december 2009 20:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heatwave, de grote D en nog een aantal die meer status hebben op dit forum.
Serieuze vraag, denk je dat midden in de week er werkelijk mensen op zo iets af komen?quote:Op maandag 28 december 2009 13:29 schreef cremers het volgende:
Bent u ook tegen het politieke proces tegen Geert Wilders en wilt u opkomen voor de vrijheid van meningsuiting? Kom dan ook demonstreren! Zorg dat u er in ieder geval op 20 januari a.s. om 08.30 bent; vanaf 08.00 uur verzamelen op het binnenplein dat omsloten wordt door de rechtbankgebouwen.
http://pvv.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=140
In politiek valt het mee, maar in andere sub forums worden mijn berichtjes keurig ge-edit en politiek correct gemaakt door de moderators. Ik denk dat de linkse forum bezoekers weinig te klagen hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
Lees: je PVV-sympathiserende baas heeft het overruled en het mag blijven staan
Ik ben niet uitgesproken links, maar bij het uitblijven van een liberale partij die verder denkt dan de werkgevers en belastingverlaging, stem ik liever D66 of zelfs GL dan een partij die het nodig vind om alle kritiek op 'links' te richten, terwijl ze , als ze op hun eigen uitspraken aangesproken worden niet verder komen dan 'de vrijheid van meningsuiting' of ongefundeerde retoriek.quote:Op maandag 28 december 2009 21:30 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
In politiek valt het mee, maar in andere sub forums worden mijn berichtjes keurig ge-edit en politiek correct gemaakt door de moderators. Ik denk dat de linkse forum bezoekers weinig te klagen hebben.
Achja, het is altijd leuk om een lijstje in het leven te roepen van mensen die je verafschuwt omdat ze er een andere mening op na houden, het maakt mij niet uit wat voor een politieke overtuiging de verslaggever er op na houd en laat ze het maar liever vertellen dan dat ze hypocriet moeten doen over die voorkeur.quote:De Maartje van Weegen-bokaal is een leuk initiatief. Ik volgde de laatste landelijke verkiezingen op het NOS en elke keer als de SP flink wat stemmen binnenhaalde kreeg Maartje een klein orgasme. Om ziek van te worden.
Het Tokkie-gedeelte van de PVV heeft dan toch weinig anders te doen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Serieuze vraag, denk je dat midden in de week er werkelijk mensen op zo iets af komen?
Dat zijn toch allemaal hardwerkende arbeiders, of zijn die baantjes al ingepikt door fundamentalistische oost-europese moslims?quote:Op maandag 28 december 2009 22:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Het Tokkie-gedeelte van de PVV heeft dan toch weinig anders te doen.
Allen geen PVV aanhangers kan ik je vertellenquote:Op maandag 28 december 2009 20:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heatwave, de grote D en nog een aantal die meer status hebben op dit forum.
On-ge-lo-fe-lijkquote:Op maandag 28 december 2009 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Allen geen PVV aanhangers kan ik je vertellen![]()
Al was het mijn mening ook dat het goed kon blijven staan.
Maar toch waarquote:
In de huidige peilingen is PVV nog steeds de grootste partij, gevolgd door de VVD.quote:Op zondag 13 december 2009 23:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de PVV in staat is een verpletterende overwinning te halen.
Op een vergelijkbaar moment voor de vorige kamerverkiezingen (circa 1,5 voor de tijd) stond e PvdA op dik meer dan 50 zetels in de peilingen en de SP boven de 20. Dat zegt allemaal dus helemaal niks. Zelfs de gigantische overwinning van de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen bleek geen garantie voor succes bij de volgende kamerverkiezingen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:57 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
In de huidige peilingen is PVV nog steeds de grootste partij, gevolgd door de VVD.
Dus ik zie die overwinning voor rechts ook wel aankomen, deze trend zal zich namelijk nog wel even doortrekken.
Ja ben wel benieuwd waar dat op uit zal draaien. Al denk ik niet dat hij er nieuwe aanhang door binnen zal slepen. Iedereen die z'n populistische prietptraat leuk en lekker vindt zal al wel aangegeven hebben op hem te willen stemmen.quote:Op zondag 3 januari 2010 10:16 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat het verwachte mediaspektakel rondom zijn vervolging en het verloop van deze rechtszaak ook de nodige effecten zal gaan opleveren.
Definieer rechts, en waarom zo'n soort kabinet?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:54 schreef Woussie1987 het volgende:
Nederland heeft een rechts kabinet nodig. Laat het kabinet dit jaar maar vallen
Nederland heeft sinds de jaren 70 alleen maar (centrum)rechtse regeringen, dus ik snap niet echt waar je het over hebt. Sowieso is je hele post een beetje uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:54 schreef Woussie1987 het volgende:
Nederland heeft een rechts kabinet nodig. Laat het kabinet dit jaar maar vallen
Vergeef die knul. Iemand die zichzelf Woussie noemt, weet waarschijnlijk niet beter.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nederland heeft sinds de jaren 70 alleen maar (centrum)rechtse regeringen, dus ik snap niet echt waar je het over hebt. Sowieso is je hele post een beetje uit de lucht gegrepen.
Stel die jongen niet zulke moeilijke vragen joh!!!quote:Op maandag 4 januari 2010 19:08 schreef JoaC het volgende:
[..]
Definieer rechts, en waarom zo'n soort kabinet?
Maar Wilders is juist links. Net als Hitler.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:50 schreef waht het volgende:
[..]
Stel die jongen niet zulke moeilijke vragen joh!!!
Rechts is gewoon Wilders. Omdat die alle problemen zal oplossen.![]()
Links is nogal begaan met armlastigen zolang ze zelf van kunnen profiteren en rechts draait voor de kosten op.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:08 schreef JoaC het volgende:
[..]
Definieer rechts, en waarom zo'n soort kabinet?
Generaliserend gelul. Er zijn zat links stemmende mensen die fiks in de 52% schijf zitten en zich zelf zien als onderdeel van de groep met de "sterkste schouders".quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Links is nogal begaan met armlastigen zolang ze zelf van kunnen profiteren en rechts draait voor de kosten op.
.
Straks bij Nova op Nederland 2.quote:Een journaliste van weekblad HP/De Tijd
infiltreerde in de Tweede-Kamerfractie
van de PVV.Ze kreeg toegang tot Wilders
en werd niet ontmaskerd.
Dus links is de armzalige onderlaag terwijl rechts louter bestaat uit rijken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Links is nogal begaan met armlastigen zolang ze zelf van kunnen profiteren en rechts draait voor de kosten op.
.
Rechts verspeeld het geld aan bouwprojecten die 10 jaar na oplevering nog geen winst op te leveren om daarna het beetje recht op zorg dat je in welvarende staat van de overheid mag verwachten nog verder uit te kleden,zolang je het over vergelijkbare generalisaties hebt tenminste.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
.
Ik vind dit zo'n onzin. Ze werd aangenomen voor een baantje bij de PVV. Nou, nou, spannend hoor. Ow, ze hield zich enkel bezig met de partij omwille haar carriere, nou, dat is nog nooit eerder vertoond. Hoe heeft dit ooit zo ver kunnen komen?quote:
De eerste de beste typmiep van een tijdschrift kan in notime dicht bij de best bewaakte persoon van het land komen en dat vind je een "lafhartige daad" en "een flauwe BNN actie"?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n onzin. Ze werd aangenomen voor een baantje bij de PVV. Nou, nou, spannend hoor. Ow, ze hield zich enkel bezig met de partij omwille haar carriere, nou, dat is nog nooit eerder vertoond. Hoe heeft dit ooit zo ver kunnen komen?
Ik begrijp wel dat het een lafhartige daad van haar is, maar die hele hype eromheen vind ik zo overdreven. Alsof het zogenaamd onmogelijk zou zijn om in contact te komen met een beveiligde politici. Ze heeft niet eens wat boeiends te melden na vier maanden spioneren.
Het klinkt als een flauwe BNN actie.
Ja, ergens gaan werken met de intentie je werkgever zwart te maken is laf. En de actie is zo knullig dat het prima een flauwe BNN actie kon zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De eerste de beste typmiep van een tijdschrift kan in notime dicht bij de best bewaakte persoon van het land komen en dat vind je een "lafhartige daad" en "een flauwe BNN actie"?
En ze heeft er niet eens om hoeven liegen, deze quote vond ik wel navrant:quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:58 schreef ethiraseth het volgende:
De eerste de beste typmiep van een tijdschrift kan in notime dicht bij de best bewaakte persoon van het land komen en dat vind je een "lafhartige daad" en "een flauwe BNN actie"?
quote:‘Net als iedereen zijn wij heel geïnteresseerd in deze club’, zegt Dijkgraaf, die de komende vier weken de bevindingen van Geurtsen publiceert. ‘De uitkomst rechtvaardigt zeker deze methode. Het levert geen chocoladeletters op de voorpagina op, maar je weet als burger wel waarop je gaat stemmen. Hakenkruizen hangen er bij de PVV niet aan de muur. Maar als je denkt dat een stel intelligente mensen Nederland gaat redden, word je niet gerustgesteld.’
Zwart maken? Een feitelijk verslag is geen zwart maken, mijn beste, en het is zo knullig dat ze het kon afronden zonder dat de PVV tot op het laatst enig idee had. De knulligheid lijkt mij dan toch eerder bij de PVV te liggen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:12 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, ergens gaan werken met de intentie je werkgever zwart te maken is laf. En de actie is zo knullig dat het prima een flauwe BNN actie kon zijn.
Daar is toch geen kunst aan. Een afgestudeerde journalist die onthuld journalist te zijn. Zelfs al was er bekend dat ze een nevenfunctie bij HP/De Tijd had, was ze dan ontslagen? Niet als ze gewoon haar werkgever diende, hetgeen waarvoor ze waarschijnlijk de stage en vergoeding kreeg.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zwart maken? Een feitelijk verslag is geen zwart maken, mijn beste, en het is zo knullig dat ze het kon afronden zonder dat de PVV tot op het laatst enig idee had. De knulligheid lijkt mij dan toch eerder bij de PVV te liggen.
Als je toch alleen in uitersten kan denken, kan een glas alleen leeg of vol zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus links is de armzalige onderlaag terwijl rechts louter bestaat uit rijken?
Denk niet dat de PVV haar had gehouden als ze had aangegeven een bijbaantje in de journalistiek te hebben. Daar zijn ze niet dol opquote:Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Daar is toch geen kunst aan. Een afgestudeerde journalist die onthuld journalist te zijn. Zelfs al was er bekend dat ze een nevenfunctie bij HP/De Tijd had, was ze dan ontslagen? Niet als ze gewoon haar werkgever diende, hetgeen waarvoor ze waarschijnlijk de stage en vergoeding kreeg.
Geen kunst aan? Mwah, blijkbaar te hoog gegrepen voor de PVVquote:Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef Picchia het volgende:
Daar is toch geen kunst aan. Een afgestudeerde journalist die onthuld journalist te zijn. Zelfs al was er bekend dat ze een nevenfunctie bij HP/De Tijd had, was ze dan ontslagen? Niet als ze gewoon haar werkgever diende, hetgeen waarvoor ze waarschijnlijk de stage en vergoeding kreeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |