abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70501833
Groot-Brittannië heeft 85 shariarechtbanken

LONDEN - Zeker 85 shariarechtbanken zijn actief in Groot-Brittannië. Niet slechts vijf, zoals eerder werd aangenomen, berichtten Britse media maandag. De tribunalen, die grotendeels vanuit moskeeën werken, doen uitspraken over financiële en familiezaken volgens islamitische principes. De rechtbanken opereren achter deuren die gesloten zijn voor onafhankelijke waarnemers en niet-moslims, zo staat in een rapport van denktank Civitas.

Volgens de schrijver van het rapport, wetenschapper Denis MacEoin, kunnen de rechtbanken leiden tot verschillende wettelijke standaarden voor moslims en niet-islamitische burgers. Enkele eerdere uitspraken adviseren illegale zaken en andere gaan tegen de rechten van de mens in, aldus MacEoin.

Zo mocht een moslima niet met een niet-moslim trouwen als hij zich niet tot de islam bekeerde. In andere uitspraken werden polygame huwelijken goedgekeurd en werden vrouwen gedwongen seks te hebben met haar echtgenoot wanneer hij dat wil.

De vijf rechtbanken waarvan eerder sprake was, worden erkend door de Britse wet. De uitspraken van deze shariarechtbanken zijn rechtsgeldig zodra alle betrokken partijen het tribunaal erkennen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)banken__.html?p=29,1

Het gaat hier dus om "recht" gebaseerd op een of ander haatdragend sprookjesboek, dat zou moeten gaan boven de wetten die zijn vastgesteld op basis van Verlichting en andere superieure Westerse beschaafde filosofie...

Echt heel ernstig dit.

Ik ben geen Wildersfan, maar juist dit soort dingen zijn tastbare punten van islamisering.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70502249
Tja, het zal best lang geduurd moeten hebben voordat ze daadwerkelijk 85 van deze 'rechtbanken' hebben kunnen realiseren. Dus het is gewoon het resultaat van lang wegkijken en ontkennen. Voor de integratie zal het ook geen bevorderende werking hebben, aangezien dit een voedingsbodem is voor cultachtig wij-zij denken.

Maar als ze binnen de wet 'zouden' blijven dan mogen ze wat mij betreft elkaar veroordelen zoveel ze willen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Picchia op 30-06-2009 01:29:09 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:31:09 #3
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_70502606
De telegraaf
How does it feel? To treat me like you do.
pi_70502619
gewoon een muur eromheen zetten en over 100 jaar eens kijken
pi_70502638
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:31 schreef Lort het volgende:
De telegraaf
Als je niet inhoudelijk kan reageren, val je gewoon de boodschapper aan he?

Nuttig...

Randmongool
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70502682
The revolution is coming!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:34:51 #7
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_70502683
Gelukkig zijn in ons land rechtshandelingen - en dus overeenkomsten - in strijd met de goede zeden, openbare orde of dwingende wetsbepalingen nietig. Dus ook zo'n arbitrageovereenkomst waarbij arbiters aan de hand van Islamitische wetgeving geschillen beslechten en tot een oordelen komen die niet stroken met onze goede zeden, openbare orde of dwingende wetsbepalingen...
pi_70502753
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:34 schreef KirkLazarus het volgende:
Gelukkig zijn in ons land rechtshandelingen - en dus overeenkomsten - in strijd met de goede zeden , openbare orde of dwingende wetsbepalingen nietig. Dus zo'n arbitrageovereenkomst waarbij een arbiter aan de hand van Islamitische wetgeving een geschil beslecht zal toch geen onwenselijke uitkomsten opleveren.
Nietige overeenkomsten proberen af te sluiten kan volgens mij alleen maar onwenselijke uitkomsten opleveren.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:45:45 #9
251735 Lort
pi_70502853
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je niet inhoudelijk kan reageren, val je gewoon de boodschapper aan he?

Nuttig...

Randmongool
De telegraaf is simpelweg niet betrouwbaar, dat weet jij toch ook wel?

En tja, schelden. Dat is vast het enigste wat je kan. Heel knap van je.
pi_70502914
De Telegraaf heeft dit niet zelf uitgezocht, Lort. Er staat zelfs dat het overgenomen is van de Britse media, die op haar beurt weer bericht dat het om een onderzoek van Denis M. MacEoin gaat.

[ Bericht 42% gewijzigd door Picchia op 30-06-2009 01:56:29 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 02:01:04 #11
251735 Lort
pi_70503070
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:49 schreef Picchia het volgende:
De Telegraaf heeft dit niet zelf uitgezocht, Lort. Er staat zelfs dat het overgenomen is van de Britse media.
Het zou heel goed kunnen dat de Telegraaf bepaalde feiten verdraaid heeft ,of maar een deel van het verhaal heeft belicht.
Mocht dat zo zijn dan is het zeker niet de eerste keer.
pi_70503154
Ja, de leuke stukjes zijn weggelaten.
quote:
The Civitas study said the Islamic courts should no longer be recognised under British law.

Its director Dr David Green said: 'The reality is that for many Muslims, sharia courts are in practice part of an institutionalised atmosphere of intimidation, backed by the ultimate sanction of a death threat.'
http://www.dailymail.co.u(...)ce-closed-doors.html
pi_70503268
Ze zullen daar wel met net zulke oogkleppen oplopen als hier. Laat het een voorbeeld zijn van hoe het niet moet voor de rest van de wereld
  dinsdag 30 juni 2009 @ 06:51:52 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70503754
Ik ben er nog niet uit of we het Islamisering zou willen noemen. Islamisering zou betekenen dat iedereen berecht zou kunnen worden door zo'n rechtbank, en in dit geval moeten alle partijen het eerst eens zijn dat ze door zo'n rechtbank berecht zouden worden.

Wat mij veel zorgwekkender lijkt.... is de intimidatie die plaats vindt om de rechtbank te accepteren. En zaken als dwingen van sex, polygame huwelijken, etc.... is te gek voor woorden.

Wilders is een extreme stroming aan de ene kant, maar rechtbanken die in een westerse beschaving dergelijke uitspraken doen, is een extreme stroming aan de andere kant.

Ik heb geen problemen met zo'n rechtbank als het straffen uitdeelt die onder de Britse wet voor zoiets zouden KUNNEN gelden, wellicht enigszins strenger of minder streng al naar gelang moslim geloof... maar geen enkele rechtbank in een Democratisch en vrij land zou een order mogen geven dat iemand niet iemand zou kunnen trouwen, gebaseerd op het feit dat deze een ander geloof heeft.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:10:16 #15
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_70504162
Dit las ik ook met verbazing inderdaad. Ik vraag me alleen af of men er echt wat tegen kan doen. Zolang de betrokken partijen zich 'vrijwillig' onderwerpen aan een dergelijk 'hof' en handelen naar de uitspraken.. tjah. Het gebeurt semi-vrijwillig.

En verbieden? Zolang het vrijwillig gaat dan kunnen ze die rechtspraak ook wel op zolder voortzetten, zonder dat iemand daar ooit ook maar iets van te weten komt, zolang de gemeenschap zichzelf in bescherming neemt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:14:34 #16
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70504209
De VRIJHEID om een eigen rechtbank te hebben, eigenlijk zoals de KNVB ook 'wandelende' rechters, scheidsrechters noemen we die, op het veld heeft lopen.

Vrijheid, heerlijk. Al hebben sommigen moeite het te zien.
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:13 schreef Picchia het volgende:
Tja, het zal best lang geduurd moeten hebben voordat ze daadwerkelijk 85 van deze 'rechtbanken' hebben kunnen realiseren. Dus het is gewoon het resultaat van lang wegkijken en ontkennen. Voor de integratie zal het ook geen bevorderende werking hebben, aangezien dit een voedingsbodem is voor cultachtig wij-zij denken.

Maar als ze binnen de wet 'zouden' blijven dan mogen ze wat mij betreft elkaar veroordelen zoveel ze willen.
Zorgen de regels voor voetbalspelers op het veld ook voor segregatie tussen de spelers en de toeschouwers?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 08:35:13 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70504416
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:10 schreef AgLarrr het volgende:
Dit las ik ook met verbazing inderdaad. Ik vraag me alleen af of men er echt wat tegen kan doen. Zolang de betrokken partijen zich 'vrijwillig' onderwerpen aan een dergelijk 'hof' en handelen naar de uitspraken.. tjah. Het gebeurt semi-vrijwillig.

En verbieden? Zolang het vrijwillig gaat dan kunnen ze die rechtspraak ook wel op zolder voortzetten, zonder dat iemand daar ooit ook maar iets van te weten komt, zolang de gemeenschap zichzelf in bescherming neemt.
quote:
werden vrouwen gedwongen seks te hebben met haar echtgenoot wanneer hij dat wil.
Dwingen is niet echt vrijwillig heh.
Carpe Libertatem
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:36:07 #18
248844 Bowlingbal
pi_70504421
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[..]

Ze is vrij de rechtbank en de uitspraak niet te erkennen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70504431
Dit vind ik inderdaad wel heel raar. Belachelijk van de UK dat ze dat hebben gedaan.
Ik ben alles behalve een Wilders fan, maar ik mag toch hopen dat we dit in NL niet krijgen.
pi_70504433
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[..]

Als de vrouw niet blij is met het vonnis, dan kan ze altijd nog naar de britse rechtbank stappen. Het is niet zo dat die Sharia rechtbanken het britse recht vervangen of boven de britse wet staan.
pi_70504445
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit vind ik inderdaad wel heel raar. Belachelijk van de UK dat ze dat hebben gedaan.
Ik ben alles behalve een Wilders fan, maar ik mag toch hopen dat we dit in NL niet krijgen.
In Nederland hebben we dit al. Denk aan (gristelijke) dorpsraden, de Hells Angels, criminele bendes, de eerder genoemde KNVB etc.
pi_70504470
Oftewel, geen Islamisering. Het Britse recht is niet aan de kant geschoven en deze rechtbanken hebben zich daar ook gewoon aan te houden.
pi_70504537
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:38 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

In Nederland hebben we dit al. Denk aan (gristelijke) dorpsraden, de Hells Angels, criminele bendes, de eerder genoemde KNVB etc.
Dan moeten we daar ook wat aan doen.
Ik neem ten minste aan dat de Sharia in strijd is met veel van onze wetten, normen en waarden. Zulke rechtspraak in een land als deze of Engeland hoort dan toch gewoon illegaal te zijn? Natuurlijk horen mensen vrij te kunnen zijn in het kiezen van een rechtbank, maar er moeten gewoon overal dezelfde wetten gehanteerd worden. En als wie dan ook het daar niet mee eens is, dan is de meest logische stap emigratie naar een land waar je het wél eens bent met hoe de zaken daar geregeld worden.

Edit: De Britse regering erkent deze rechtbanken dus niet? Dan is het al een heel ander verhaal.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:46:38 #24
248844 Bowlingbal
pi_70504561
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan moeten we daar ook wat aan doen.
Ik neem ten minste aan dat de Sharia in strijd is met veel van onze wetten, normen en waarden. Zulke rechtspraak in een land als deze of Engeland hoort dan toch gewoon illegaal te zijn? Natuurlijk horen mensen vrij te kunnen zijn in het kiezen van een rechtbank, maar er moeten gewoon overal dezelfde wetten gehanteerd worden. En als wie dan ook het daar niet mee eens is, dan is de meest logische stap emigratie naar een land waar je het wél eens bent met hoe de zaken daar geregeld worden.

Edit: De Britse regering erkent deze rechtbanken dus niet? Dan is het al een heel ander verhaal.
Edit: ik zag je edit net te laat.
- Donald Love
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:52:02 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70504651
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik neem ten minste aan dat de Sharia in strijd is met veel van onze wetten, normen en waarden. Zulke rechtspraak in een land als deze of Engeland hoort dan toch gewoon illegaal te zijn? Natuurlijk horen mensen vrij te kunnen zijn in het kiezen van een rechtbank, maar er moeten gewoon overal dezelfde wetten gehanteerd worden.
Er moet ook overal dezelfde wet gehanteerd worden, maar er zijn bepaald gedeeltes van de wet (civiele wetgeving om preciezer te zijn), die alleen ‘regelend’ zijn. De wetgever stelt daar richtlijnen en voorwaarden, maar daarvoor geldt expliciet dat deze, mits beide partijen daarmee instemmen, vervangen mogen worden door eigen voorwaarden. Wordt dat niet gedaan, dan gelden de standaardvoorwaarden.

Binnen zulk civiel recht is er dus mogelijkheid om je eigen wetten, of die nu uit de sharia, het Katholieke recht, of het Joodse recht komen, invulling te geven. Dit kan dus niet met alles. Bij de rijdende rechter zul je ook nooit een verkrachtingszaak zien, dit is strafrechtelijk.

Arbiters maken van deze mogelijkheid gebruik, ook de Europese Joodse rechtbank doet dit, de KNVB tuchtcommissie, geschillencommissies van bedrijven of branches. Dit ontlast de rechtspraak voor een deel, en biedt mensen meer vrijheid.

Belangrijk is wel, dat dit niet afgedwongen kan worden. Ik kan jou wel voor het gerecht slepen, of je wilt of niet, ik kan jou nooit voor de Joodse rechtbank slepen, of de sharia-rechtbank als je dat niet wilt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')