quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
What ever.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Gratau het volgende:
en meisjes die bier drinken vind ik gewoon echt niet kunnen!!!!!!!!!!!!!
Nog nooit geproefd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:38 schreef siddha het volgende:
[..]
Maar dit is wel de koning an bieren\
[ afbeelding ]
Meisjes die veel bier drinken en nooit wat anders zijn bestquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
What ever.![]()
[..]
Nog nooit geproefd.
Ik prefereer Limerickquote:
Ik moest DWHN kijken, maar het is niet zo grappig vandaag tot nu toe.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je faalt in het verzinnen van toffe topictitels.
Praat tegen de hand, want het gezicht luistert nietquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:44 schreef Bortecinem het volgende:
Wie zegt dat ik veel bier drink? Ik drink bijna nooit bier, alleen in Turkije. Maar al deed ik dat wel, who fucking cares.
Het is wel grappigquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik moest DWHN kijken, maar het is niet zo grappig vandaag tot nu toe.
Met bier wordt je meer geregeld iddquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:44 schreef Bortecinem het volgende:
Wie zegt dat ik veel bier drink? Ik drink bijna nooit bier, alleen in Turkije. Maar al deed ik dat wel, who fucking cares.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Met bier wordt je meer geregeld idd![]()
Roddelen, daar ben jij zeker wel goed inquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:50 schreef Min-e het volgende:
Gefeliciteerd, 200! delen volgekletst met onzin.Goed gedaan, ben trots op ons.
Feli,quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:50 schreef Min-e het volgende:
Gefeliciteerd, 200! delen volgekletst met onzin.Goed gedaan, ben trots op ons.
Echt wel, streef er altijd naar om overal in uit te blinken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Roddelen, daar ben jij zeker wel goed in?
Dan moet je eens met louter vrouwen gaan werken, niet normaal wat zij eruit flappen!quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:56 schreef Min-e het volgende:
[..]
Echt wel, streef er altijd naar om overal in uit te blinken.![]()
Heb heel lang met alleen maar mannen gewerkt en wat ik daar heb ik geleerd is dat kerels de grootste roddelaars zijn die er bestaan.
Ach alles is relatief natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:54 schreef siddha het volgende:
[..]
Feli,maar Plato en Nietzsche onzin?
Sociale dienstquote:
quote:
Mannen zijn veel erger, wie doet het met wie, wie zei wat over wie. Zij houden het bij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan moet je eens met louter vrouwen gaan werken, niet normaal wat zij eruit flappen!
Dat is toch beter dan dingen gaan verzinnenquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:03 schreef Min-e het volgende:
[..]
Mannen zijn veel erger, wie doet het met wie, wie zei wat over wie. Zij houden het bij.
Dit klinkt echt als vrouwenpraatquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:03 schreef Min-e het volgende:
[..]
Mannen zijn veel erger, wie doet het met wie, wie zei wat over wie. Zij houden het bij.
Turk hequote:Op zaterdag 12 december 2009 22:04 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wees eens trots op 200 topics over niets
Nope allemaal middle-aged mannen, getrouwd. Maar zodra ik goedemorgen zei, zeiden zij heb je het al gehoord?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:04 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dit klinkt echt als vrouwenpraat![]()
Waren ze niet gay?
Schjapievleesj?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:07 schreef IHVK het volgende:
Iedereen die klaagt over de TT moet met een voorstel komen.
"Meid heb je het al gehoooord, de slet!quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:07 schreef Min-e het volgende:
[..]
Nope allemaal middle-aged mannen, getrouwd. Maar zodra ik goedemorgen zei, zeiden zij heb je het al gehoord?
Niets is beter dan de dag te beginnen met een sappig verhaal.
Ayca help Bortecinem eens, jij bent zo te zien wel handig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:13 schreef Ayca het volgende:
http://forum.fok.nl/rde/usericon_manager
Proost.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:16 schreef Rookert het volgende:
Deze jongen gaat genieten van een Grolschje, dus ik zeg: gegroet
Als je je avatar/user icon al niet kan veranderen....quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:17 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ayca help Bortecinem eens, jij bent zo te zien wel handig.
Nou, wat dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als je je avatar/user icon al niet kan veranderen.....
Dan hoor je niet gebruik te mogen maken van 's werelds internetfaciliteiten.quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan hoor je niet gebruik te mogen maken van 's werelds internetfaciliteiten.
Je bent dus ook een vinnige tantequote:
Das helemaal niet waar, op Fok doe ik of ik aardig ben.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:34 schreef siddha het volgende:
[..]
Je bent dus ook een vinnige tanteen ik maar denken dat je veels te aardig was nu in één keer, een jean d`arc blijkt te zijn
Tnx.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:13 schreef Ayca het volgende:
http://forum.fok.nl/rde/usericon_manager
Werkt het?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:39 schreef Min-e het volgende:
[..]
Das helemaal niet waar, op Fok doe ik of ik aardig ben.
Ja hoor, je bent liefquote:
Ze steekt een sigaret aan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:43 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zie het niet zo goed, plaatje is zo donker. Wat is het, vrouw met iemand op schoot ofzo?
Duidelijk iemand van de Turkmeense ras met een scheut van Slavische en mongoloide kenmerkenquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:43 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zie het niet zo goed, plaatje is zo donker. Wat is het, vrouw met iemand op schoot ofzo?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:46 schreef siddha het volgende:
[..]
Duidelijk iemand van de Turkmeense ras met een scheut van Slavische en mongoloide kenmerken
Ik heb nergens gezegd dat ik een grap maakte, het was om jullie te irriteren. Stop dus met het oordelen over mijn verstand van grapjes.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:
Okey maar kunnen we even normaal doen weer?
Bilmiyorem maakt een slechte grap door iemand 'vieze mix' te noemen. Blijkbaar geen verstand van grapjes dus.
Maarruh Trigger, je moet je niet zo uit de tent laten lokken?
Ik vind die foto van haar stoer. Het gaat mij dan ook niet om de sigaret, maar om die vrouw.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zit er een boodschap achter, of vond je die sigaret er wel mooi uitzien?
Was een grapquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bijna, het is iemand van Tataarse afkomst.![]()
Ik wacht steeds op mn biertjequote:
Ik wil ookquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik wil reizen godverdomme!! Waarom heb ik zo'n saai leven.
Ik wil naar Rusland.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik wil ook
Ik had nu in een interessant land aan een interessant drankje kunnen zitten
Heb geduld er zal een tijd komen dat je echt Turkestan zal zienquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik wil reizen godverdomme!! Waarom heb ik zo'n saai leven.
Ik wil naar Zuid Amerikaquote:
I hope so.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:09 schreef siddha het volgende:
[..]
Heb geduld er zal een tijd komen dat je echt Turkestan zal zien
Niemand?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:05 schreef Bortecinem het volgende:
Waar koop je eigenlijk zo'n busje gas om aanstekers enzo mee te vullen?
Action ofzo?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:05 schreef Bortecinem het volgende:
Waar koop je eigenlijk zo'n busje gas om aanstekers enzo mee te vullen?
Sigarettenboer, of tijdschriftenhandelquote:
Dus moet ik een dag wachten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:12 schreef siddha het volgende:
[..]
Sigarettenboer, of tijdschriftenhandel
Hoe jong is je moeder?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:15 schreef Ayca het volgende:
Ik bedenk me net trouwens dat siddha ouder is dan mijn moeder
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zolang het maar geen België is ofzo
Hahaha ik zal jullie iets grappigs vertellen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:14 schreef Min-e het volgende:
IK wil naar Amerika!
Niet Zuid-Amerika, tenminste niet voor heel lang. Mijn zwager is een zuid-amerikaan en die wil er niet graag naar toe, dus er zal wel niets aan zijn.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha ik zal jullie iets grappigs vertellen.
Mama: Je vader en ik gaan een keer naar Afrika
Ik: Oh?
Mama: Ja, we gaan naar Brazilie!!
Ik: *proest* HAHAHA dat ligt in Zuid-Amerika
Mama: Nou en, daar zijn ze toch ook zwart.
Racisten!quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Creme Brulee maken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:15 schreef Min-e het volgende:
[..]
Wat ben je van plan? En gaan er veel doden vallen?
OMG!!! Dat je op die leeftijd een kind hebt die bijna volwassen is. Dan kreeg ze jou op de lagere school ofzo?quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ayca is 16, dus zo jong was haar moeder ook weer niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:20 schreef Min-e het volgende:
[..]
OMG!!! Dat je op die leeftijd een kind hebt die bijna volwassen is. Dan kreeg ze jou op de lagere school ofzo?
Dude, mijn moeder is soms echt dom. Volgens haar zijn Alevieten ook geen Turken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
toch zou ik wel denken "anne waarom weet je dat niet" (als ze het echt meende)
Het is wel grappig, maar vind je het niet erg?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dude, mijn moeder is soms echt dom. Volgens haar zijn Alevieten ook geen Turken.
Soms, je kan echt geen discussie met haar voeren. Maar goed, ignorance is bliss.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is wel grappig, maar vind je het niet erg?
Gasbrander heb ik al maar daar zit geen gas in.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:22 schreef Min-e het volgende:
[..]
Oh je wil zo'n gasbrander, met een aansteker gaat dat niet.
Hahaquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:20 schreef Min-e het volgende:
[..]
OMG!!! Dat je op die leeftijd een kind hebt die bijna volwassen is. Dan kreeg ze jou op de lagere school ofzo?
Geef haar les, kan je later misschien wel discussies voeren?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Soms, je kan echt geen discussie met haar voeren. Maar goed, ignorance is bliss.
Mijn moeder was ook negentien, vind het niet echt jong, maar ik zou niet hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hahadat valt wel mee hoor, ze was 19, op haar 17 verloofd in Turkije en op haar 19 zat ze in nederland met een kind
ach het is allemaal goed gekomen
De teringquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hahadat valt wel mee hoor, ze was 19, op haar 17 verloofd in Turkije en op haar 19 zat ze in nederland met een kind
ach het is allemaal goed gekomen
Ben nog geen 35, maar scheelt maar een paar jaar. Moet er niet aan denken dat ik een kind zou hebben van 16.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ayca is 16, dus zo jong was haar moeder ook weer niet.
Haha ja volkomen normaalquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:25 schreef Rookert het volgende:
[..]
De tering
Gelukkig gezinnetje?
Heeft je moeder een kort, pittig kapsel? :d
Dat is volgens mij echt iets Hollands!quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:25 schreef Rookert het volgende:
[..]
De tering
Gelukkig gezinnetje?
Heeft je moeder een kort, pittig kapsel? :d
wil je helemaal niet aan kinderen denken?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:26 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ben nog geen 35, maar scheelt maar een paar jaar. Moet er niet aan denken dat ik een kind zou hebben van 16.
Gelukkig, zou zonde zijnquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:26 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha ja volkomen normaal
dat nietze heeft mooi lang zwart haar
Ik zei dat het iets Hollands is, omdat ik meer Nederlandse vrouwen zie met een kort en pittig kapsel. Ben eigenlijk nog geen enkele Turkse vrouw tegengekomen met een kort en pittig kapsel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
Gelukkig, zou zonde zijn
Kort, pittig kapsel is helemaal niet iets Hollands, het is gewoon fucking Lelijk
Nee, maar Turkse vrouwen van de 1e/2e generatie zijn dan ook geen kampersquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zei dat het iets Hollands is, omdat ik meer Nederlandse vrouwen zie met een kort en pittig kapsel. Ben eigenlijk nog geen enkele Turkse vrouw tegengekomen met een kort en pittig kapsel.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:15 schreef Ayca het volgende:
Ik bedenk me net trouwens dat siddha ouder is dan mijn moeder
Nu niet, misschien dat als ik over de helft ben, dat ik er anders over denk. Maar ik wil nog zoveel doen en zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
wil je helemaal niet aan kinderen denken?
Jezus, mijn moeder kreeg mij toen ze 34 was. En ik ben de oudste. Dus misschien lijk ik toch wel meer op haar dan ik denk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:29 schreef Bortecinem het volgende:
Op 19 jarige leeftijd een kind krijgen was 16 jaar terug in Turkije helemaal niet zo raar. Mijn moeder was 20 toen ze trouwde en 23 toen ze mij kreeg.
Over de 35? Vind het wel wat oud.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:31 schreef Min-e het volgende:
[..]
Nu niet, misschien dat als ik over de helft ben, dat ik er anders over denk. Maar ik wil nog zoveel doen en zien.Geen tijd voor kinderen misschien als ik een man tegenkom die graag oppast.
Nou het is wel jong natuurlijk, alleen was het toen wel anders natuurlijk (mijn moeder zegt wel eens: op jou leeftijd runde ik een heel huishouden!quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mijn moeder was ook negentien, vind het niet echt jong, maar ik zou niet hetzelfde doen.
Wees niet zo serieus joh, was een speelse opmerkingquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Over de 35? Vind het wel wat oud.![]()
Je wil dat je man gaat oppassen en jij andere dingen doen en zien? Wil je als je een kind hebt, niet gewoon bij je kind zijn?
Zuid Amerika en vooral Peru, Chili, Bolivia, Amazone, Patagonië en met de carnaval Rioquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:14 schreef Min-e het volgende:
IK wil naar Amerika!
Niet Zuid-Amerika, tenminste niet voor heel lang. Mijn zwager is een zuid-amerikaan en die wil er niet graag naar toe, dus er zal wel niets aan zijn.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:33 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou het is wel jong natuurlijk, alleen was het toen wel anders natuurlijk (mijn moeder zegt wel eens: op jou leeftijd runde ik een heel huishouden!) ze viel gewoon voor de lange donkere krullen van mijn vader
![]()
ik zou het zelf ook niet doen (kan me niet voorstellen dat ik nu al verloofd zou zijn)
ik beslis zelf of ik serieus ben of nietquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wees niet zo serieus joh, was een speelse opmerking
Nee, dan moet je cursussen doen en netwerken, zoals Gooische Vrouwenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan ook niets hoogs heeft gedaan? Mijn moeder iig niet en dan vind ik het nog best logisch ook dat ze zo vroeg kinderen nam. Als je toch niets doet, lijkt het me beter om vroeg moeder te zijn, mits je kunt rondkomen.
Alleen al dat jullie meiden van 16y tot 19 aan trouwen denken bvind ik een schande, eerst moeten jullie wel van jullie levens genietenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:33 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou het is wel jong natuurlijk, alleen was het toen wel anders natuurlijk (mijn moeder zegt wel eens: op jou leeftijd runde ik een heel huishouden!) ze viel gewoon voor de lange donkere krullen van mijn vader
![]()
ik zou het zelf ook niet doen (kan me niet voorstellen dat ik nu al verloofd zou zijn)
Wacht jij maar, spreek je nog wel als je mijn leeftijd hebt. En als ik een kind zou hebben en moedergevoelens ed. ligt dat vast heel anders. Maar op dit moment in mijn leven heb ik geen tijd/ruimte/zin in kinderen, ik zeg niet dat dat voor altijd zo zal zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Over de 35? Vind het wel wat oud.![]()
Je wil dat je man gaat oppassen en jij andere dingen doen en zien? Wil je als je een kind hebt, niet gewoon bij je kind zijn?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik beslis zelf of ik serieus ben of niet
Het is toch niet zo dat we willen trouwen zodra het kan, zonder goede (financiele) omstandigheden. Wat noem jij van het leven genieten? Misschien is dat voor mij wel vroeg trouwen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:37 schreef siddha het volgende:
[..]
Alleen al dat jullie meiden van 16y tot 19 aan trouwen denken bvind ik een schande, eerst moeten jullie wel van jullie levens genieten
Eensquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:37 schreef siddha het volgende:
[..]
Alleen al dat jullie meiden van 16y tot 19 aan trouwen denken bvind ik een schande, eerst moeten jullie wel van jullie levens genieten
Hoe bedoel je als ik jouw leeftijd heb? Ga je er vanuit dat ik dan spijt heb van vroeg kinderen nemen of dat ik helemaal geen kinderen heb genomen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:37 schreef Min-e het volgende:
[..]
Wacht jij maar, spreek je nog wel als je mijn leeftijd hebt. En als ik een kind zou hebben en moedergevoelens ed. ligt dat vast heel anders. Maar op dit moment in mijn leven heb ik geen tijd/ruimte/zin in kinderen, ik zeg niet dat dat voor altijd zo zal zijn.
Mijn moeder was zich aan het voorbereiden voor de uniquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan ook niets hoogs heeft gedaan? Mijn moeder iig niet en dan vind ik het nog best logisch ook dat ze zo vroeg kinderen nam. Als je toch niets doet, lijkt het me beter om vroeg moeder te zijn, mits je kunt rondkomen.
Ok carnaval dat geef ik wel toe, moet je een keer gezien hebben. Maar daarna direct weer terug naar de parelwitte stranden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Zuid Amerika en vooral Peru, Chili, Bolivia, Amazone, Patagonië en met de carnaval Rio
Aah, dat is wel zonde, aan de andere kant, liefde kan belangrijker zijn en als ze het nu toch goed heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mijn moeder was zich aan het voorbereiden voor de uni(niets tegen jouw moeder hoor
)zoals ik al zei liefde maakt blind (iedereen was ook geshockt dat ze wilde trouwen) Later heeft ze in nederland HBO gedaan.
Doen wat je leuk vind, vriendjes hebben, fouten kunnen maken, kinderachtig zij,n uitgaan, leren, reizen en dan pas kun je van mijn part settelenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat we willen trouwen zodra het kan, zonder goede (financiele) omstandigheden. Wat noem jij van het leven genieten? Misschien is dat voor mij wel vroeg trouwen.
Dat je dan misschien alles niet zo zwart wit zult zien. En waarschijnlijk iets genuanceerder zult denken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe bedoel je als ik jouw leeftijd heb? Ga je er vanuit dat ik dan spijt heb van vroeg kinderen nemen of dat ik helemaal geen kinderen heb genomen?
Ik denk er ook aan. Maar ik weet zeker dat ik het niet wil, niet trouwen en ook geen kinderen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:37 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk om vriendjes te hebben, fouten te maken of uit te gaan. Manier waarop jij nu advies geeft, past echt niet bij je leeftijd, het spijt me.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:41 schreef siddha het volgende:
[..]
Doen wat je leuk vind, vriendjes hebben, fouten kunnen maken, kinderachtig zij,n uitgaan, leren, reizen en dan pas kun je van mijn part settelen
In elk geval nooit trouwen omdat je zogenaamd vrijer bentquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat we willen trouwen zodra het kan, zonder goede (financiele) omstandigheden. Wat noem jij van het leven genieten? Misschien is dat voor mij wel vroeg trouwen.
Ik denk niet zo zwartwit. Niet iedereen is op dezelfde leeftijd klaar voor kinderen, maar jij zei "misschien als ik een man kan vinden die oppas wil zijn", toen dacht ik: neem dan geen kinderen, als je zelf niet eens bij ze wil zijn. Snap je?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:42 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat je dan misschien alles niet zo zwart wit zult zien. En waarschijnlijk iets genuanceerder zult denken.
Wat is vrijer? Meer vrijheid omdat je ouders minder over je te zeggen hebben? Als je dat bedoelt, daarom zou ik inderdaad niet trouwen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:43 schreef siddha het volgende:
[..]
In elk geval nooit trouwen omdat je zogenaamd vrijer bent
Hij dan ook de bohemièn die doet wat ie wilt hequote:Op zaterdag 12 december 2009 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk om vriendjes te hebben, fouten te maken of uit te gaan. Manier waarop jij nu advies geeft, past echt niet bij je leeftijd, het spijt me.Genieten is voor iedereen anders.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:41 schreef siddha het volgende:
[..]
Doen wat je leuk vind, vriendjes hebben, fouten kunnen maken, kinderachtig zij,n uitgaan, leren, reizen en dan pas kun je van mijn part settelen
Waarom meg je geen fouten maken? geen vriendjes hebben? uit gaan? dat is het weg naar volwassen wording je moet zowiezo fouten in je leven hebben gemaakt om vooruit te kunnen komen en wat voor advies moet ik vanuit mijn leeftijd aan je geven?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk om vriendjes te hebben, fouten te maken of uit te gaan. Manier waarop jij nu advies geeft, past echt niet bij je leeftijd, het spijt me.Genieten is voor iedereen anders.
Ja, dan is dat toch genieten van hem, maar dan hoeft hij niet te zeggen dat het een schande is als je als 16-19-jarige aan trouwen denkt, want genieten is niet voor iedereen hetzelfde. Vind het triest dat hij dan (als 34-jarige!) zegt dat je moet genieten van vriendjes hebben en uitgaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:45 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hij dan ook de bohemièn die doet wat ie wilt he
Als je niet snapt dat die zin niet heel letterlijk moet worden genomen, denk ik niet dat het veel zin heeft om daar nog verder met je over praten. Dan kunnen we het beter bij onderwerpen houden die je misschien iets beter liggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk niet zo zwartwit. Niet iedereen is op dezelfde leeftijd klaar voor kinderen, maar jij zei "misschien als ik een man kan vinden die oppas wil zijn", toen dacht ik: neem dan geen kinderen, als je zelf niet eens bij ze wil zijn. Snap je?
Het is een beetje lekker erop los neuken, want als je getrouwd bent, kan dat niet meer.quote:
Ieder zo zijn keuzes. Als zij gelukkig wordt van zo'n streng leven, dan moet ze vooral zo doorgaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:46 schreef siddha het volgende:
[..]
Waarom meg je geen fouten maken? geen vriendjes hebben? uit gaan? dat is het weg naar volwassen wording je moet zowiezo fouten in je leven hebben gemaakt om vooruit te kunnen komen en wat voor advies moet ik vanuit mijn leeftijd aan je geven?
Fouten maken is menselijk, daar leer je van, maar daar hoeven vriendjes en uitgaan niet bij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:46 schreef siddha het volgende:
[..]
Waarom meg je geen fouten maken? geen vriendjes hebben? uit gaan? dat is het weg naar volwassen wording je moet zowiezo fouten in je leven hebben gemaakt om vooruit te kunnen komen en wat voor advies moet ik vanuit mijn leeftijd aan je geven?
Tuurlijk jongens mogen vriendinnetjes hebben en meisjes mogen geen vriendjes hebben tot aan hun trouwenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, dan is dat toch genieten van hem, maar dan hoeft hij niet te zeggen dat het een schande is als je als 16-19-jarige aan trouwen denkt, want genieten is niet voor iedereen hetzelfde. Vind het triest dat hij dan (als 34-jarige!) zegt dat je moet genieten van vriendjes hebben en uitgaan.
haha, ja toen ik het las vanochtend, moest meteen aan jou denkenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:45 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zag je post over die zombie film, had ik echt nog niet eerder over gehoord.
Er zijn mensen die zo praten, ik kan op internet niet weten of jij degene bent die zoiets niet meent.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:47 schreef Min-e het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat die zin niet heel letterlijk moet worden genomen, denk ik niet dat het veel zin heeft om daar nog verder met je over praten. Dan kunnen we het beter bij onderwerpen houden die je misschien iets beter liggen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:49 schreef siddha het volgende:
[..]
Tuurlijk jongens mogen vriendinnetjes hebben en meisjes mogen geen vriendjes hebben tot aan hun trouwen
Dat moet ik ook maar doenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:47 schreef Min-e het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat die zin niet heel letterlijk moet worden genomen, denk ik niet dat het veel zin heeft om daar nog verder met je over praten. Dan kunnen we het beter bij onderwerpen houden die je misschien iets beter liggen.
Juist wel, want dat is voor hem logisch. Als hij van het leven geniet is het voor hem logisch om te denken dat je niet als 16-19 jarige niet aan trouwen moet denken, zonde van je vrijheid voor hem. Jij mag het nog wel denken hoorquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, dan is dat toch genieten van hem, maar dan hoeft hij niet te zeggen dat het een schande is als je als 16-19-jarige aan trouwen denkt, want genieten is niet voor iedereen hetzelfde. Vind het triest dat hij dan (als 34-jarige!) zegt dat je moet genieten van vriendjes hebben en uitgaan.
Aan de context, het taalgebruik en de knipogende smiley misschien???quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zo praten, ik kan op internet niet weten of jij degene bent die zoiets niet meent.
geloof me een vriendin hebben voor een gast betekent echt wel erop los neuken, zijn advies wel letterlijk nemen dusquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is een beetje lekker erop los neuken, want als je getrouwd bent, kan dat niet meer.![]()
(Erop losneuken niet te letterlijk opvatten, maar gewoon los zijn met jongens)
Min-e snap ik nog een beetje, omdat ik haar niet letterlijk moest nemen, maar wat is jouw probleem?quote:
Ik ben een jongerenwerker en heb vaak problemen mee gemaakt met vooral Turkse en Marokkaanse meiden die zichzelf niet konden aarden omdat hun thuisbasis heel streng was en buiten heel vrij, maar als je die dingen niet kent moet je niet direct iem van kinderachtigheid beschuldigen ik ben ook niet mensen aan het uitschelden of aan flamenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waarom gedraag je je zo kinderachtig?
Ik reageer wel op die manier ja, want sommige fokkers hier negeren je soms een beetje, omdat je jonger bent, maar er bestaan ook ouderen met dezelfde mening.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:51 schreef Rookert het volgende:
[..]
Juist wel, want dat is voor hem logisch. Als hij van het leven geniet is het voor hem logisch om te denken dat je niet als 16-19 jarige niet aan trouwen moet denken, zonde van je vrijheid voor hem. Jij mag het nog wel denken hoorNiet iedere 34 jarige is hetzelfde, jij denkt dat hij oud en wijs is of moet zijn omdat ie 2x zo oud is maar dat hoeft niet...
Of wel en dan moet je naar hem luisteren aangezien hij meer levenservaring heeft
Vriendjes hebben voor ervaring is echt niet slecht hoor, als jij verliefd bent op je 17e ofzo op iemand dan kan je toch prima een relatie aangaan? Dan onderschat je echt je eigen leeftijd. Ik vind het niet goed om meteen te trouwen met de 1e persoon waarmee je een relatie hebt, tenzij je echt echt echt zeker weet dat het de ware is, maar dat gebeurt bjina nooitquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Fouten maken is menselijk, daar leer je van, maar daar hoeven vriendjes en uitgaan niet bij.![]()
Vriendjes hebben en uitgaan is echt niet de weg naar volwassen worden.
ligt aan de gastquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
geloof me een vriendin hebben voor een gast betekent echt wel erop los neuken, zijn advies wel letterlijk nemen dus
Nee, daar ben ik niet zo goed in.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:51 schreef Min-e het volgende:
[..]
Aan de context, het taalgebruik en de knipogende smiley misschien???
moet ik ook doenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
Ik het het scherm van mijn laptop schoongemaakt (hij was echt VIES), en jezus wat een verschil zeg.
Dat klopt wel, maar het hoeft niet altijd zo ver te komen, als je op tijd naar een volgende vriend gaat en dan weer naar een volgende en weer naar een volgende, maar naar siddha kijkend zou het er ook op los neuken kunnen betekenen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
geloof me een vriendin hebben voor een gast betekent echt wel erop los neuken, zijn advies wel letterlijk nemen dus
Een volwassene met een uitspraak die een jongere niet begrijpt. In siddha's geval een volwassene met een mening die vindt dat hij gelijk heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hahaha ik snap nu precies hoe je je moet voelen.
Als je zo doet ben je gewoon een slet en ligt het aan jezelfquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar het hoeft niet altijd zo ver te komen, als je op tijd naar een volgende vriend gaat en dan weer naar een volgende en weer naar een volgende, maar naar siddha kijkend zou het er ook op los neuken kunnen betekenen.
En jij voelt nu zekerquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jullie voelen je nu vast heel zielig.
100% van de gasten denken maar aan 1 ding, in de praktijk kan misschien alleen 5% zich inhouden, dus misschien heb je gelijk als je zegt, ligt aan de gastquote:
Sorry, maar je komt nu echt over als een Nederlander die probeert te laten zien hoe slecht de thuissituatie is van Turkse en Marokkaanse meiden. Dat ik niet wil uitgaan of vriendjes voor het huwelijk wil hebben, betekent niet dat uit zo'n gezin kom. Het is wel kinderachtig, want je doet nu alsof het per se zo moet zijn dat ik een "strenge" thuissituatie heb, omdat ik niet wil uitgaan of vriendjes wil hebben. En ook meteen die kinderachtige opmerkingen erbij dat jongens het wel mogen en meisjes niet. Goedzo.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:54 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik ben een jongerenwerker en heb vaak problemen mee gemaakt met vooral Turkse en Marokkaanse meiden die zichzelf niet konden aarden omdat hun thuisbasis heel streng was en buiten heel vrij, maar als je die dingen niet kent moet je niet direct iem van kinderachtigheid beschuldigen ik ben ook niet mensen aan het uitschelden of aan flamen
Ok dit snap ik weer niet. Zeg jij nu dat als je een vriendje zou hebben dat je met hem zou moeten neuken? Een andere manier van omgang is per definitie onmogelijk?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar het hoeft niet altijd zo ver te komen, als je op tijd naar een volgende vriend gaat en dan weer naar een volgende en weer naar een volgende, maar naar siddha kijkend zou het er ook op los neuken kunnen betekenen.
Ernstig geval ben jequote:Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb nu het gevoel alsof ik een nieuwe laptop voor me heb.
Het gaat niet om m'n leeftijd, maar om een relatie voor het huwelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vriendjes hebben voor ervaring is echt niet slecht hoor, als jij verliefd bent op je 17e ofzo op iemand dan kan je toch prima een relatie aangaan? Dan onderschat je echt je eigen leeftijd. Ik vind het niet goed om meteen te trouwen met de 1e persoon waarmee je een relatie hebt, tenzij je echt echt echt zeker weet dat het de ware is, maar dat gebeurt bjina nooit
ik ga em dan ook maar schoonmakenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb nu het gevoel alsof ik een nieuwe laptop voor me heb.
Ze denkt direct aan sex als ze aan vriendjes en trouwen denktquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als je zo doet ben je gewoon een slet en ligt het aan jezelf
Ik ken genoeg mensen die nu een relatie van ruim een jaar hebben en die zijn 18/19 jaar oud, niks erop los neuken, gewoon een goede relatie waar je wat aan hebt
Ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft, maar ik ken genoeg Turkse jongens die er bewust voor kiezen om maagd het huwelijk in te gaan. En dus helemaal niet op sex uit zijn wanneer ze een vriendin zoeken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
100% van de gasten denken maar aan 1 ding, in de praktijk kan misschien alleen 5% zich inhouden, dus misschien heb je gelijk als je zegt, ligt aan de gast
Iets hebben aan een goede relatie? Wat kan ik eraan hebben? Ik zeg net dat ik geen relatie voor het huwelijk wil. Maakt niet uit of ik erop los neuk of niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als je zo doet ben je gewoon een slet en ligt het aan jezelf
Ik ken genoeg mensen die nu een relatie van ruim een jaar hebben en die zijn 18/19 jaar oud, niks erop los neuken, gewoon een goede relatie waar je wat aan hebt
Vergeleken met jou wel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef siddha het volgende:
[..]
En jij voelt nu zekerheel volwassen
een aaiquote:
Nee, zo extreem bedoelde ik het niet, maar om het kort te houden: Ookal zou m'n vriend zich inhouden, helemaal niet aan me zitten, ik wil geen relatie voor het huwelijk. Ik zie dat gewoon echt niet als genieten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ok dit snap ik weer niet. Zeg jij nu dat als je een vriendje zou hebben dat je met hem zou moeten neuken? Een andere manier van omgang is per definitie onmogelijk?
Maar welk voordeel haal je eruit om geen relatie te hebben voor het huweljik?quote:Op zondag 13 december 2009 00:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Iets hebben aan een goede relatie? Wat kan ik eraan hebben? Ik zeg net dat ik geen relatie voor het huwelijk wil. Maakt niet uit of ik erop los neuk of niet.
Hahahaha. Lees m'n vorige posts eens. Ik zei vriendje shebben voor het huwelijk, lekker erop los neuken (en toen zei ik dit niet te letterlijk nemen).quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:59 schreef siddha het volgende:
[..]
Ze denkt direct aan sex als ze aan vriendjes en trouwen denkt
Dan is ze volgens haar geloof goed bezig.quote:Op zondag 13 december 2009 00:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Maar welk voordeel haal je eruit om geen relatie te hebben voor het huweljik?
Me aan de islam houden en als tweede reden: zo hopelijk een succesvoller huwelijk krijgen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Maar welk voordeel haal je eruit om geen relatie te hebben voor het huweljik?
quote:Op zondag 13 december 2009 00:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je bent toch een vrouw? Ga eens vaker poetsen!
Hoe wil je een succesvoller huwelijk krijgen wanneer je met iemand trouwt waarmee je nog geeneens een relatie hebt gehad?quote:Op zondag 13 december 2009 00:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Me aan de islam houden en als tweede reden: zo hopelijk een succesvoller huwelijk krijgen.
quote:Op zondag 13 december 2009 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, zo extreem bedoelde ik het niet, maar om het kort te houden: Ookal zou m'n vriend zich inhouden, helemaal niet aan me zitten, ik wil geen relatie voor het huwelijk. Ik zie dat gewoon echt niet als genieten.
Wat is de tekst dan waarop je je baseert? Wil ik wel wetenquote:Op zondag 13 december 2009 00:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Me aan de islam houden en als tweede reden: zo hopelijk een succesvoller huwelijk krijgen.
met het andere geslacht wordt er uiteraard nooit over gesprokenquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft, maar ik ken genoeg Turkse jongens die er bewust voor kiezen om maagd het huwelijk in te gaan. En dus helemaal niet op sex uit zijn wanneer ze een vriendin zoeken.
Allah heeft het verboden, dus een relatie voor het huwelijk is sowieso niet goed. In het huwelijk zorg je ervoor dat je elkaar beter leert kennen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe wil je een succesvoller huwelijk krijgen wanneer je met iemand trouwt waarmee je nog geeneens een relatie hebt gehad?
Mijn eerste cake bakte ik toen ik 7 jaar was en mijn ouders mij voor een uurtje alleen thuis hadden gelaten.quote:Op zondag 13 december 2009 00:05 schreef Ayca het volgende:
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst een cake gebakkenhij was wel een beetje mislukt maar wel lekker
Ik vind dit een hele naïeve gedachte.quote:Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Allah heeft het verboden, dus een relatie voor het huwelijk is sowieso niet goed. In het huwelijk zorg je ervoor dat je elkaar beter leert kennen.
Het punt was toch gewoon het hebben van een vriend? En dat wil ik niet.quote:Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
Waarom moet jij zo lijdelijk zijn, alsof jij geen persoon bent. Jij bent toch ook een persoon je hoeft niet iets te doen of niet te doen omdat je vriendje dat wil. Punt uit.
Whahaquote:Op zondag 13 december 2009 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn eerste cake bakte ik toen ik 7 jaar was en mijn ouders mij voor een uurtje alleen thuis hadden gelaten.
Hahaha, mag ik een stuk?quote:Op zondag 13 december 2009 00:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Whahanouja ik heb wel eerder iets gebakken, maar nooit helemaal alleen
vandaag dus wel
Heb nu geen tekst bij de hand.quote:Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat is de tekst dan waarop je je baseert? Wil ik wel weten
Succesvoller huwelijk door voor het eerst van je leven met iemand van het andere geslacht tijd door te brengen die niet je familie is? Je weet dan toch amper hoe mannen over bepaalde dingen kunnen denken of hoe ze reageren? Lijkt me nou niet bepaald een stabiele basis voor je huwelijk.
Pak maar een voedselpakket voor 2 dagen in.quote:Op zondag 13 december 2009 00:10 schreef Slayage het volgende:
kon mijn lcd schoonmaakdoekjes niet vinden, heb maar mijn brillenpoetsdoekjes van de etos gebruikt![]()
zag ook dat mijn paspoort verloopt eind van de maand, nu moet ook naar die pauper stad om em te verlengen
quote:
Is al opquote:
We weten hoe het in de praktijk werk. Veel meisjes die jong trouwen scheiden na een paar jaar weer. Ik zie dat heel vaak in mijn omgeving.quote:Op zondag 13 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Heb nu geen tekst bij de hand.
In mijn geval zou het niet zo zijn dat ik helemaal geen contact heb gehad met jongens, maar voor de andere kant: Je werkt toch samen aan een beter huwelijk? Samen richten op het geloof en het gezinsleven, een bepaald doel voor ogen hebben en echt je best doen. Het huwelijk is sowieso geen spel, dus het moet wel heel erg slecht gaan, wil je scheiden.
Yeah.quote:Op zondag 13 december 2009 00:11 schreef Ayca het volgende:
[..]
Is al optoevallig kwamen mn tantes op bezoek
![]()
Volgende week ga ik een appeltaart proberen en dan mag je een stuk
Prima. Maar ga niet anderen napraten of ervan uit dat er dan vast mensen aan het rondneuken zijn. Dan projecteer je jouw verkeerde gedachten op een ander.quote:Op zondag 13 december 2009 00:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het punt was toch gewoon het hebben van een vriend? En dat wil ik niet.
wil je weten welke koran tekst zegt dat zina haram is? wat is je achtergrond trouwens rookert?quote:Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat is de tekst dan waarop je je baseert? Wil ik wel weten
Als je zegt 'beter huwelijk' impliceer je dat het niet goed is vanaf het begin en dat je meteen al in een dal begint en daar uit moet klimmen. Dat bedoel ik dus met een slechte basis. Tuurlijk is het huwelijk geen spel, juist niet, waarom dan zoveel risico nemen om te trouwen met iemand die je niet kent? Je gaat op school toch ook geen projecten maken met mensen die je niet kent en waarvan je niet kan inschatten of je goed met degene kan samenwerken? Ik zou juist eerder zeggen dat jij het als een spelletje ziet (niet te beledigend opvatten) door zomaar met iemand in het diepe te springen, het is echt wel wat hoor.quote:Op zondag 13 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Heb nu geen tekst bij de hand.
In mijn geval zou het niet zo zijn dat ik helemaal geen contact heb gehad met jongens, maar voor de andere kant: Je werkt toch samen aan een beter huwelijk? Samen richten op het geloof en het gezinsleven, een bepaald doel voor ogen hebben en echt je best doen. Het huwelijk is sowieso geen spel, dus het moet wel heel erg slecht gaan, wil je scheiden.
Misschien waren ze er niet klaar voor of niet serieus genoeg. Als beide kanten vanaf het begin serieus zijn en echt aan hun huwelijk willen werken, kan het ook gewoon goed lopen. Jouw omgeving is vast niet representatief, want ik zie het in mijn omgeving niet zoveel gebeuren.quote:Op zondag 13 december 2009 00:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
We weten hoe het in de praktijk werk. Veel meisjes die jong trouwen scheiden na een paar jaar weer. Ik zie dat heel vaak in mijn omgeving.
100% Nederlands, paps uit 't Gooi (quote:Op zondag 13 december 2009 00:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
wil je weten welke koran tekst zegt dat zina haram is? wat is je achtergrond trouwens rookert?
Ik zei dat je dat losneuken niet te letterlijk moest nemen, ik zette er nog bij dat ik daarmee bedoelde gewoon vrij zijn in de omgang met jongens. Ik ken namelijk genoeg meisjes en jongens die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad.quote:Op zondag 13 december 2009 00:12 schreef Min-e het volgende:
[..]
Prima. Maar ga niet anderen napraten of ervan uit dat er dan vast mensen aan het rondneuken zijn. Dan projecteer je jouw verkeerde gedachten op een ander.
tegenwoordig valt het wel mee, vroegah! toen was het pas errug!quote:Op zondag 13 december 2009 00:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Pak maar een voedselpakket voor 2 dagen in.
Ik ben een jongerenwerker en wat ik vind is ook hoofdzakelijk vanuit mijn professionele leven voortgekomen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Siddha, wil je deze post nog beantwoorden:
Sorry, maar je komt nu echt over als een Nederlander die probeert te laten zien hoe slecht de thuissituatie is van Turkse en Marokkaanse meiden. Dat ik niet wil uitgaan of vriendjes voor het huwelijk wil hebben, betekent niet dat uit zo'n gezin kom. Het is wel kinderachtig, want je doet nu alsof het per se zo moet zijn dat ik een "strenge" thuissituatie heb, omdat ik niet wil uitgaan of vriendjes wil hebben. En ook meteen die kinderachtige opmerkingen erbij dat jongens het wel mogen en meisjes niet. Goedzo.
ah ok, gewoon aannemen van ons moslims dan dat het HARAM is danquote:Op zondag 13 december 2009 00:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
100% Nederlands, paps uit 't Gooi () , moeder uit Groningen
quote:
Ik houd van bronnen en neem niet altijd alles zomaar aanquote:Op zondag 13 december 2009 00:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah ok, gewoon aannemen van ons moslims dan dat het HARAM is dan
Het huwelijk is misschien niet slecht of goed in het begin, want je kent elkaar niet goed genoeg, maar stel het gaat in de loop van het huwelijk wel slecht, dan kan je aan die minpunten werken. Samenwerking op school en het huwelijk moet je niet met elkaar vergelijken, het zijn twee totaal verschillende situaties. School moet je vaak wel, want in het begin is de kans groot dat je niemand kent. Je springt ook niet zomaar met iemand de diepte in, zonder ook maar iets van diegene af te weten.quote:Op zondag 13 december 2009 00:14 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als je zegt 'beter huwelijk' impliceer je dat het niet goed is vanaf het begin en dat je meteen al in een dal begint en daar uit moet klimmen. Dat bedoel ik dus met een slechte basis. Tuurlijk is het huwelijk geen spel, juist niet, waarom dan zoveel risico nemen om te trouwen met iemand die je niet kent? Je gaat op school toch ook geen projecten maken met mensen die je niet kent en waarvan je niet kan inschatten of je goed met degene kan samenwerken? Ik zou juist eerder zeggen dat jij het als een spelletje ziet (niet te beledigend opvatten) door zomaar met iemand in het diepe te springen, het is echt wel wat hoor.
Ehmmm we bouwen het rustig opquote:Op zondag 13 december 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
Ayca, anders maak je deze cupcakes?
[ afbeelding ]
Daarom.quote:Op zondag 13 december 2009 00:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ehmmm we bouwen het rustig opeerst wat makkelijke dingen
![]()
oh en trouwens dat ziet er niet eens zo heel moeilijk uit, gewoon wat kleurstof erbij gooien
Ik kan je deels gelijk geven. Ik merk bij sommige moslims dat ze een hoofddoek opkrijgen en verder niet eens iets aan het geloof doen, het is dan meer omdat het gewoon hoort. Bij zulke moslims merk ik vaak dat ze zich slecht voelen, terwijl ik aan de andere kant bij "goed" opgevoede moslims merk, dat ze zich wel prettig voelen bij hun geloof en ze zich er uit eigen wil in verdiepen. Dat zijn vaak de ouders die wel aandacht aan de gevoelens van hun kinderen schenken.quote:Op zondag 13 december 2009 00:16 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik ben een jongerenwerker en wat ik vind is ook hoofdzakelijk vanuit mijn professionele leven voortgekomen.
Ik heb vele zelfmoorden en pogingen daartoe gezien onder turkse en mrokkaanse meiden die de vrijheid van buiten en de strengheid binnenshuis niet konden combineren. meestal ging het verkeerd als een meid die streng opgevoed was de vrijheid van buiten proefden, en dan heb je de poppen aan dansen. Dat jij alles vanuit je eigen keuze doet heb ik respect voor maar dat geldt dan voor de overgrote meerderheid van die streng opgevoede meiden niet, want ze kunnen niet met de vrijheid omgaan die ze van de buiten wereld wel krijgen
Dit was mijn laatste woord erover
Dat bedoel ik dus, jij houdt je zo bezig met de meisjes en jongens op school en weet ik veel waar nog meer. Ik ben misschien dan wel van een andere generatie en opgegroeid in een hele andere omgeving. Maar toen ik op de middelbare school zat maakt ik me meer druk om mijn cijfers dan om wat die en die weer riep of zei. En ik den k dat zolang jij je respectvol gedraagt je daardoor respect zult krijgen van je omgeving. En hoe jij omgaat met anderen dat bepaal je zelf.quote:Op zondag 13 december 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zei dat je dat losneuken niet te letterlijk moest nemen, ik zette er nog bij dat ik daarmee bedoelde gewoon vrij zijn in de omgang met jongens. Ik ken namelijk genoeg meisjes en jongens die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad.
quote:Op zondag 13 december 2009 00:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik houd van bronnen en neem niet altijd alles zomaar aan
En anders is het voor jullie om te checken of jullie niet alles zomaar aan nemen
Ben er zelfs vaker dan jij denkt alleen die onderwerpen hier doen mijquote:
Bezighouden? Ik heb vrienden die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad. Hoe kun jij nou weten met wie ik me wel en niet bezighoud, ik ben juist een van de weinige die nauwelijks praat over anderen op school. Ik houd het bij m'n eigen vriendengroep.quote:Op zondag 13 december 2009 00:22 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, jij houdt je zo bezig met de meisjes en jongens op school en weet ik veel waar nog meer. Ik ben misschien dan wel van een andere generatie en opgegroeid in een hele andere omgeving. Maar toen ik op de middelbare school zat maakt ik me meer druk om mijn cijfers dan om wat die en die weer riep of zei. En ik den k dat zolang jij je respectvol gedraagt je daardoor respect zult krijgen van je omgeving. En hoe jij omgaat met anderen dat bepaal je zelf.
Je springt met iemand de diepte in als je hem niet kent, dat is de uitdrukking nou eenmaal.quote:Op zondag 13 december 2009 00:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het huwelijk is misschien niet slecht of goed in het begin, want je kent elkaar niet goed genoeg, maar stel het gaat in de loop van het huwelijk wel slecht, dan kan je aan die minpunten werken. Samenwerking op school en het huwelijk moet je niet met elkaar vergelijken, het zijn twee totaal verschillende situaties. School moet je vaak wel, want in het begin is de kans groot dat je niemand kent. Je springt ook niet zomaar met iemand de diepte in, zonder ook maar iets van diegene af te weten.
Welke onderwerpen? Turken? Daar gaat het de afgelopen tijd alleen maar over.quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ben er zelfs vaker dan jij denkt alleen die onderwerpen hier doen mij![]()
Hoe hiermee wordt omgegaan in de Turkse samenleving is over het algemeen gewoon verkeerd. Dat kun je wel stellen. De poppen zijn inderdaad gauw aan het dansen en vooral bij vrouwen. Totaal verkeerde manier van aanpak, komt vooral door het macho ideaalbeeld waar zowel mannen en vrouwen eigenlijk vaak niet aan kunnen voldoen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:16 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik ben een jongerenwerker en wat ik vind is ook hoofdzakelijk vanuit mijn professionele leven voortgekomen.
Ik heb vele zelfmoorden en pogingen daartoe gezien onder turkse en mrokkaanse meiden die de vrijheid van buiten en de strengheid binnenshuis niet konden combineren. meestal ging het verkeerd als een meid die streng opgevoed was de vrijheid van buiten proefden, en dan heb je de poppen aan dansen. Dat jij alles vanuit je eigen keuze doet heb ik respect voor maar dat geldt dan voor de overgrote meerderheid van die streng opgevoede meiden niet, want ze kunnen niet met de vrijheid omgaan die ze van de buiten wereld wel krijgen
Dit was mijn laatste woord erover
Ja, laten ze het over fenerb. hebben. Die goal van Ankaragucu in de slotfase was over de lijn. Maar scheids keurde het doelpunt afquote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ben er zelfs vaker dan jij denkt alleen die onderwerpen hier doen mij![]()
Dit soort discussies worden zo vaak gevoerd onder Turken dat het onderhand mijn strot uitkomt.quote:
Je weet een beetje wat voor persoon het is. Jij ziet het als een last, misschien is het in het begin wel lastiger, maar ik zie het als een geslaagder huwelijk, omdat het op islamitische wijze zal verlopen. Ik kies liever niet de "makkelijke" weg, omdat ik m'n partner dan vanaf het begin al "goed" ken.quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je springt met iemand de diepte in als je hem niet kent, dat is de uitdrukking nou eenmaal.
Ik kan gewoon niet inzien waarom je jezelf met zo'n last zou opzadelen en een potentieel zwaar huwelijk aangaat zonder enige ervaring. Je krijgt straks totaal geen tijd meer voor je leven, je kinderen en mogelijk nog werk als je alleen maar energie stopt in het in stand houden van je relatie of het leren kennen van elkaar.
Bovendien, hoe kan je nou kinderen willen van iemand die je minder goed of lang kent dat sommigen van je vrienden, ik zou dat echt niet uit kunnen leggen uit mijn kinderen hoor.
Dat de Turkse cultuur, ook een macho cultuur is moge wel duidelijk zijnquote:Op zondag 13 december 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoe hiermee wordt omgegaan in de Turkse samenleving is over het algemeen gewoon verkeerd. Dat kun je wel stellen. De poppen zijn inderdaad gauw aan het dansen en vooral bij vrouwen. Totaal verkeerde manier van aanpak, komt vooral door het macho ideaalbeeld waar zowel mannen en vrouwen eigenlijk vaak niet aan kunnen voldoen.
Net zoals je etenquote:Op zondag 13 december 2009 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit soort discussies worden zo vaak gevoerd onder Turken dat het onderhand mijn strot uitkomt.
Hij was niet helemaal over de lijn wat wel het geval moet zijn..quote:Op zondag 13 december 2009 00:27 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, laten ze het over fenerb. hebben. Die goal van Ankaragucu in de slotfase was over de lijn. Maar scheids keurde het doelpunt af
Dat vind ik dan weer wel erg.quote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Een vriendin van mij zei laatst dat ze voor haar huwelijk geen paard zou rijden omdat haar maagdenvlies dan zou kunnen scheuren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mij eerlijk gezegd ook, ik praat veel liever over Filosofie, Geschiedenis en eugenetica en zoquote:Op zondag 13 december 2009 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit soort discussies worden zo vaak gevoerd onder Turken dat het onderhand mijn strot uitkomt.
Haha omgquote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Een vriendin van mij zei laatst dat ze voor haar huwelijk geen paard zou rijden omdat haar maagdenvlies dan zou kunnen scheuren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was best een beetje gemeen, want ik schreef de tekst uitgaande van dingen, zoals jij ook eerder deed. Waardoor je mensen weinig ruimte overlaat in een discussie, niet?quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bezighouden? Ik heb vrienden die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad. Hoe kun jij nou weten met wie ik me wel en niet bezighoud, ik ben juist een van de weinige die nauwelijks praat over anderen op school. Ik houd het bij m'n eigen vriendengroep.
Neeuhh neeuh, was helemaal niet over de lijn héquote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Hij was niet helemaal over de lijn wat wel het geval moet zijn..
Laten we het maar niet over de overtreding hebben die ankara beging bij het 2e doelpunt van hun want dat telt natuurlijk niet
Over dat neuken? Ik weet niet of jij m'n berichten wel leest, maar ik had erbij gezet dat je dat niet te letterlijk moest nemen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat was best een beetje gemeen, want ik schreef de tekst uitgaande van dingen, zoals jij ook eerder deed. Waardoor je mensen weinig ruimte overlaat in een discussie, niet?
Ja, leuk voor dat het op islamitische wijze verloopt, maar ondertussen zit je wel dagelijks met gedoe op de bank. Je vindt het geen uitdaging als je je partner vanaf het begin al goed kent? Het begint zo eigenlijk meer en meer op een spelletje voor jou te lijken hoor. Ik wil niet de leeftijd-kaart spelen, temeer omdat ik pas 19 ben, maar je klinkt nu gewoon naïef.quote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je weet een beetje wat voor persoon het is. Jij ziet het als een last, misschien is het in het begin wel lastiger, maar ik zie het als een geslaagder huwelijk, omdat het op islamitische wijze zal verlopen. Ik kies liever niet de "makkelijke" weg, omdat ik m'n partner dan vanaf het begin al "goed" ken.
Mensen veranderen altijd, in een bepaalde periode meer dan de andere. Wanneer wil jij trouwen? Als je 3 jaar een relatie hebt met iemand? De kans is groot dat je nog dingen ontdekt, waar je in het begin totaal niet op rekende.
Jawel, maar niet helemaal en dat moet nou juist wel het geval zijn..quote:Op zondag 13 december 2009 00:30 schreef Julis het volgende:
[..]
Neeuhh neeuh, was helemaal niet over de lijn hé![]()
Dat zeggen ze allemaal.
Laten we er maar over ophouden.quote:Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Over dat neuken? Ik weet niet of jij m'n berichten wel leest, maar ik had erbij gezet dat je dat niet te letterlijk moest nemen.
Straks scheur je ietsquote:Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
@Ayca & Bilmiyorem
Ik zeg niks meer, heb veel te vaak gediscussieerd over het maagdenvlies, ik lach haar gewoon uit (van binnen natuurlijk).
Ik zie het niet als een spel, want ik vind de islamitische wijze belangrijker dan een (lange) relatie voor het huwelijk. Jij ziet dan de islamitische wijze als een spelletje, dat heeft niets met mijn leeftijd te maken.quote:Op zondag 13 december 2009 00:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, leuk voor dat het op islamitische wijze verloopt, maar ondertussen zit je wel dagelijks met gedoe op de bank. Je vindt het geen uitdaging als je je partner vanaf het begin al goed kent? Het begint zo eigenlijk meer en meer op een spelletje voor jou te lijken hoor. Ik wil niet de leeftijd-kaart spelen, temeer omdat ik pas 19 ben, maar je klinkt nu gewoon naïef.
Ik wil trouwen wanneer we er allebei klaar voor denken te zijn en toe zijn aan een soort bezegeling van onze goede relatie. Bovendien hoef ik dan niet 'bang' te zijn voor dingen die ik nog niet weet, aangezien ik de meeste dingen van haar al zal kennen en jij nog moet ontdekken met wat voor figuur je nu eigenlijk getrouwd bent.
Turkan Soray is altijd mooi.quote:Op zondag 13 december 2009 00:34 schreef IHVK het volgende:
Vinden jullie Turkan Soray ook zo mooi in deze scène?
Nu het toch over liefde gaat.
Waar geloofde hij in?quote:Op zondag 13 december 2009 00:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Een vriend is een ex gelovige.
Ik heb geen overtreding gezien hoorquote:Op zondag 13 december 2009 00:34 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Jawel, maar niet helemaal en dat moet nou juist wel het geval zijn..
Wat zei ik over het negeren van de overtreding van ankara
neequote:
We zullen het nooit eens wordenquote:Op zondag 13 december 2009 00:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een spel, want ik vind de islamitische wijze belangrijker dan een (lange) relatie voor het huwelijk. Jij ziet dan de islamitische wijze als een spelletje, dat heeft niets met mijn leeftijd te maken.
Het is echt niet zo dat je totaal niet weet met wat voor figuur je trouwt, je moet elkaar alleen beter leren kennen en dat zal bij jou ook zo zijn, want het kan nog alle kanten opgaan.
Ik hoef het ook niet eens met jou te worden, wel als je je mening zou aanpassen, haha. Je verveelt me niet met deze discussies, maar ik hoop dat je nu wel m'n punt begrijpt. Jij kan het als naief zien, maar het draait om het geloof.quote:Op zondag 13 december 2009 00:39 schreef Rookert het volgende:
[..]
We zullen het nooit eens wordenHoeft ook verder niet, hoop alleen dat je goed doorhebt wat je aangaat en dat je argumenten daarvoor sterk zijn. Als dat zo is, prima, zo niet, denk nog even na
Ik heb alleen soort van christeljike vrienden, ik zat eigenlijk op een veel te witte school
Daarom verveel ik jullie ook met deze discussies, ik kon nooit eerder mijn ei kwijt
Toeval.quote:Op zondag 13 december 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waarom hebben jullie geen gelovigen als vrienden? Door het geloof of door toeval?
God's wilquote:Op zondag 13 december 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waarom hebben jullie geen gelovigen als vrienden? Door het geloof of door toeval?
Neequote:
Hmm ok, ik heb wel een deels Egyptenaar in vriendenkring, maar die is geen moslim. Heb helemaal geen gelovigen in m'n vriendenkring, het is wel jammer dat ik daarom niets van ze kan leren, maar verder vind ik ze wel beter dan de gelovige vrienden die ik heb gehad.quote:Op zondag 13 december 2009 00:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
nee
wel veel familie neefjes en nichtjes.
Ik had vroeger een Marokkaanse en Arabische vriend, maar helaas contact mee verwaterd.
Deed ik even expressquote:
Ook mooi, maar Turkan Soray blijft nummer 1.quote:Op zondag 13 december 2009 00:43 schreef siddha het volgende:
[..]
Neeik was altijd gek op Hulya Kocyigit
quote:Op zondag 13 december 2009 00:43 schreef siddha het volgende:
[..]
Neeik was altijd gek op Hulya Kocyigit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |