abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75566127
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:11 schreef Ayca het volgende:

[..]

Is al op toevallig kwamen mn tantes op bezoek

Volgende week ga ik een appeltaart proberen en dan mag je een stuk
Yeah.
pi_75566129
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:08 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het punt was toch gewoon het hebben van een vriend? En dat wil ik niet.
Prima. Maar ga niet anderen napraten of ervan uit dat er dan vast mensen aan het rondneuken zijn. Dan projecteer je jouw verkeerde gedachten op een ander.
pi_75566140
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Rookert het volgende:

[..]

Wat is de tekst dan waarop je je baseert? Wil ik wel weten

wil je weten welke koran tekst zegt dat zina haram is? wat is je achtergrond trouwens rookert?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_75566196
Zargonnnnnnn
pi_75566197
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Heb nu geen tekst bij de hand.

In mijn geval zou het niet zo zijn dat ik helemaal geen contact heb gehad met jongens, maar voor de andere kant: Je werkt toch samen aan een beter huwelijk? Samen richten op het geloof en het gezinsleven, een bepaald doel voor ogen hebben en echt je best doen. Het huwelijk is sowieso geen spel, dus het moet wel heel erg slecht gaan, wil je scheiden.
Als je zegt 'beter huwelijk' impliceer je dat het niet goed is vanaf het begin en dat je meteen al in een dal begint en daar uit moet klimmen. Dat bedoel ik dus met een slechte basis. Tuurlijk is het huwelijk geen spel, juist niet, waarom dan zoveel risico nemen om te trouwen met iemand die je niet kent? Je gaat op school toch ook geen projecten maken met mensen die je niet kent en waarvan je niet kan inschatten of je goed met degene kan samenwerken? Ik zou juist eerder zeggen dat jij het als een spelletje ziet (niet te beledigend opvatten) door zomaar met iemand in het diepe te springen, het is echt wel wat hoor.
pi_75566212
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

We weten hoe het in de praktijk werk. Veel meisjes die jong trouwen scheiden na een paar jaar weer. Ik zie dat heel vaak in mijn omgeving.
Misschien waren ze er niet klaar voor of niet serieus genoeg. Als beide kanten vanaf het begin serieus zijn en echt aan hun huwelijk willen werken, kan het ook gewoon goed lopen. Jouw omgeving is vast niet representatief, want ik zie het in mijn omgeving niet zoveel gebeuren.
Ik ben een pure Turk.
pi_75566225
Ayca, anders maak je deze cupcakes?

pi_75566231
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

wil je weten welke koran tekst zegt dat zina haram is? wat is je achtergrond trouwens rookert?
100% Nederlands, paps uit 't Gooi ( ) , moeder uit Groningen
pi_75566249
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:12 schreef Min-e het volgende:

[..]

Prima. Maar ga niet anderen napraten of ervan uit dat er dan vast mensen aan het rondneuken zijn. Dan projecteer je jouw verkeerde gedachten op een ander.
Ik zei dat je dat losneuken niet te letterlijk moest nemen, ik zette er nog bij dat ik daarmee bedoelde gewoon vrij zijn in de omgang met jongens. Ik ken namelijk genoeg meisjes en jongens die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad.
Ik ben een pure Turk.
pi_75566264
Kijk, liever heb ik dat ook niet hoor, seks voor het huwelijk, omdat het niet hoort. Maar misschien dat als ik een vriendje heb dat ik me toch anders voel, en het besluit wel te doen. Daar kan ik nu niets over zeggen.

Trouwens voel ik me op dit moment daar helemaal niet klaar voor, dus zou ik het nu sowieso niet doen.

pi_75566267
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:10 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Pak maar een voedselpakket voor 2 dagen in.
tegenwoordig valt het wel mee, vroegah! toen was het pas errug!

op google earth streetview is trouwens die beruchte rij te zien
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_75566269
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Is haram.
Analfabeet/dyslect.

Halal
pi_75566280
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Siddha, wil je deze post nog beantwoorden:
Sorry, maar je komt nu echt over als een Nederlander die probeert te laten zien hoe slecht de thuissituatie is van Turkse en Marokkaanse meiden. Dat ik niet wil uitgaan of vriendjes voor het huwelijk wil hebben, betekent niet dat uit zo'n gezin kom. Het is wel kinderachtig, want je doet nu alsof het per se zo moet zijn dat ik een "strenge" thuissituatie heb, omdat ik niet wil uitgaan of vriendjes wil hebben. En ook meteen die kinderachtige opmerkingen erbij dat jongens het wel mogen en meisjes niet. Goedzo .
Ik ben een jongerenwerker en wat ik vind is ook hoofdzakelijk vanuit mijn professionele leven voortgekomen.
Ik heb vele zelfmoorden en pogingen daartoe gezien onder turkse en mrokkaanse meiden die de vrijheid van buiten en de strengheid binnenshuis niet konden combineren. meestal ging het verkeerd als een meid die streng opgevoed was de vrijheid van buiten proefden, en dan heb je de poppen aan dansen. Dat jij alles vanuit je eigen keuze doet heb ik respect voor maar dat geldt dan voor de overgrote meerderheid van die streng opgevoede meiden niet, want ze kunnen niet met de vrijheid omgaan die ze van de buiten wereld wel krijgen
Dit was mijn laatste woord erover
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
pi_75566304
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:15 schreef Rookert het volgende:

[..]

100% Nederlands, paps uit 't Gooi ( ) , moeder uit Groningen
ah ok, gewoon aannemen van ons moslims dan dat het HARAM is dan
-Rabia Al-Basri
pi_75566334
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:16 schreef Rookert het volgende:

[..]

Analfabeet/dyslect.

Halal
-Rabia Al-Basri
pi_75566357
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

ah ok, gewoon aannemen van ons moslims dan dat het HARAM is dan
Ik houd van bronnen en neem niet altijd alles zomaar aan
En anders is het voor jullie om te checken of jullie niet alles zomaar aan nemen
pi_75566359
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:14 schreef Rookert het volgende:

[..]

Als je zegt 'beter huwelijk' impliceer je dat het niet goed is vanaf het begin en dat je meteen al in een dal begint en daar uit moet klimmen. Dat bedoel ik dus met een slechte basis. Tuurlijk is het huwelijk geen spel, juist niet, waarom dan zoveel risico nemen om te trouwen met iemand die je niet kent? Je gaat op school toch ook geen projecten maken met mensen die je niet kent en waarvan je niet kan inschatten of je goed met degene kan samenwerken? Ik zou juist eerder zeggen dat jij het als een spelletje ziet (niet te beledigend opvatten) door zomaar met iemand in het diepe te springen, het is echt wel wat hoor.
Het huwelijk is misschien niet slecht of goed in het begin, want je kent elkaar niet goed genoeg, maar stel het gaat in de loop van het huwelijk wel slecht, dan kan je aan die minpunten werken. Samenwerking op school en het huwelijk moet je niet met elkaar vergelijken, het zijn twee totaal verschillende situaties. School moet je vaak wel, want in het begin is de kans groot dat je niemand kent. Je springt ook niet zomaar met iemand de diepte in, zonder ook maar iets van diegene af te weten.
Ik ben een pure Turk.
pi_75566384
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_75566394
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
Ayca, anders maak je deze cupcakes?

[ afbeelding ]
Ehmmm we bouwen het rustig op eerst wat makkelijke dingen

oh en trouwens dat ziet er niet eens zo heel moeilijk uit, gewoon wat kleurstof erbij gooien
pi_75566402
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:19 schreef ClioSporT het volgende:

pi_75566419
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:20 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ehmmm we bouwen het rustig op eerst wat makkelijke dingen

oh en trouwens dat ziet er niet eens zo heel moeilijk uit, gewoon wat kleurstof erbij gooien
Daarom.
pi_75566463
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:16 schreef siddha het volgende:

[..]

Ik ben een jongerenwerker en wat ik vind is ook hoofdzakelijk vanuit mijn professionele leven voortgekomen.
Ik heb vele zelfmoorden en pogingen daartoe gezien onder turkse en mrokkaanse meiden die de vrijheid van buiten en de strengheid binnenshuis niet konden combineren. meestal ging het verkeerd als een meid die streng opgevoed was de vrijheid van buiten proefden, en dan heb je de poppen aan dansen. Dat jij alles vanuit je eigen keuze doet heb ik respect voor maar dat geldt dan voor de overgrote meerderheid van die streng opgevoede meiden niet, want ze kunnen niet met de vrijheid omgaan die ze van de buiten wereld wel krijgen
Dit was mijn laatste woord erover
Ik kan je deels gelijk geven. Ik merk bij sommige moslims dat ze een hoofddoek opkrijgen en verder niet eens iets aan het geloof doen, het is dan meer omdat het gewoon hoort. Bij zulke moslims merk ik vaak dat ze zich slecht voelen, terwijl ik aan de andere kant bij "goed" opgevoede moslims merk, dat ze zich wel prettig voelen bij hun geloof en ze zich er uit eigen wil in verdiepen. Dat zijn vaak de ouders die wel aandacht aan de gevoelens van hun kinderen schenken.
Ik ben een pure Turk.
pi_75566465
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

ne
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_75566486
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik zei dat je dat losneuken niet te letterlijk moest nemen, ik zette er nog bij dat ik daarmee bedoelde gewoon vrij zijn in de omgang met jongens. Ik ken namelijk genoeg meisjes en jongens die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad.
Dat bedoel ik dus, jij houdt je zo bezig met de meisjes en jongens op school en weet ik veel waar nog meer. Ik ben misschien dan wel van een andere generatie en opgegroeid in een hele andere omgeving. Maar toen ik op de middelbare school zat maakt ik me meer druk om mijn cijfers dan om wat die en die weer riep of zei. En ik den k dat zolang jij je respectvol gedraagt je daardoor respect zult krijgen van je omgeving. En hoe jij omgaat met anderen dat bepaal je zelf.
pi_75566489
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:22 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ne
Je bent er weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')