quote:Op zondag 13 december 2009 00:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik houd van bronnen en neem niet altijd alles zomaar aan
En anders is het voor jullie om te checken of jullie niet alles zomaar aan nemen
Ben er zelfs vaker dan jij denkt alleen die onderwerpen hier doen mijquote:
Bezighouden? Ik heb vrienden die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad. Hoe kun jij nou weten met wie ik me wel en niet bezighoud, ik ben juist een van de weinige die nauwelijks praat over anderen op school. Ik houd het bij m'n eigen vriendengroep.quote:Op zondag 13 december 2009 00:22 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, jij houdt je zo bezig met de meisjes en jongens op school en weet ik veel waar nog meer. Ik ben misschien dan wel van een andere generatie en opgegroeid in een hele andere omgeving. Maar toen ik op de middelbare school zat maakt ik me meer druk om mijn cijfers dan om wat die en die weer riep of zei. En ik den k dat zolang jij je respectvol gedraagt je daardoor respect zult krijgen van je omgeving. En hoe jij omgaat met anderen dat bepaal je zelf.
Je springt met iemand de diepte in als je hem niet kent, dat is de uitdrukking nou eenmaal.quote:Op zondag 13 december 2009 00:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het huwelijk is misschien niet slecht of goed in het begin, want je kent elkaar niet goed genoeg, maar stel het gaat in de loop van het huwelijk wel slecht, dan kan je aan die minpunten werken. Samenwerking op school en het huwelijk moet je niet met elkaar vergelijken, het zijn twee totaal verschillende situaties. School moet je vaak wel, want in het begin is de kans groot dat je niemand kent. Je springt ook niet zomaar met iemand de diepte in, zonder ook maar iets van diegene af te weten.
Welke onderwerpen? Turken? Daar gaat het de afgelopen tijd alleen maar over.quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ben er zelfs vaker dan jij denkt alleen die onderwerpen hier doen mij![]()
Hoe hiermee wordt omgegaan in de Turkse samenleving is over het algemeen gewoon verkeerd. Dat kun je wel stellen. De poppen zijn inderdaad gauw aan het dansen en vooral bij vrouwen. Totaal verkeerde manier van aanpak, komt vooral door het macho ideaalbeeld waar zowel mannen en vrouwen eigenlijk vaak niet aan kunnen voldoen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:16 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik ben een jongerenwerker en wat ik vind is ook hoofdzakelijk vanuit mijn professionele leven voortgekomen.
Ik heb vele zelfmoorden en pogingen daartoe gezien onder turkse en mrokkaanse meiden die de vrijheid van buiten en de strengheid binnenshuis niet konden combineren. meestal ging het verkeerd als een meid die streng opgevoed was de vrijheid van buiten proefden, en dan heb je de poppen aan dansen. Dat jij alles vanuit je eigen keuze doet heb ik respect voor maar dat geldt dan voor de overgrote meerderheid van die streng opgevoede meiden niet, want ze kunnen niet met de vrijheid omgaan die ze van de buiten wereld wel krijgen
Dit was mijn laatste woord erover
Ja, laten ze het over fenerb. hebben. Die goal van Ankaragucu in de slotfase was over de lijn. Maar scheids keurde het doelpunt afquote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ben er zelfs vaker dan jij denkt alleen die onderwerpen hier doen mij![]()
Dit soort discussies worden zo vaak gevoerd onder Turken dat het onderhand mijn strot uitkomt.quote:
Je weet een beetje wat voor persoon het is. Jij ziet het als een last, misschien is het in het begin wel lastiger, maar ik zie het als een geslaagder huwelijk, omdat het op islamitische wijze zal verlopen. Ik kies liever niet de "makkelijke" weg, omdat ik m'n partner dan vanaf het begin al "goed" ken.quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je springt met iemand de diepte in als je hem niet kent, dat is de uitdrukking nou eenmaal.
Ik kan gewoon niet inzien waarom je jezelf met zo'n last zou opzadelen en een potentieel zwaar huwelijk aangaat zonder enige ervaring. Je krijgt straks totaal geen tijd meer voor je leven, je kinderen en mogelijk nog werk als je alleen maar energie stopt in het in stand houden van je relatie of het leren kennen van elkaar.
Bovendien, hoe kan je nou kinderen willen van iemand die je minder goed of lang kent dat sommigen van je vrienden, ik zou dat echt niet uit kunnen leggen uit mijn kinderen hoor.
Dat de Turkse cultuur, ook een macho cultuur is moge wel duidelijk zijnquote:Op zondag 13 december 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoe hiermee wordt omgegaan in de Turkse samenleving is over het algemeen gewoon verkeerd. Dat kun je wel stellen. De poppen zijn inderdaad gauw aan het dansen en vooral bij vrouwen. Totaal verkeerde manier van aanpak, komt vooral door het macho ideaalbeeld waar zowel mannen en vrouwen eigenlijk vaak niet aan kunnen voldoen.
Net zoals je etenquote:Op zondag 13 december 2009 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit soort discussies worden zo vaak gevoerd onder Turken dat het onderhand mijn strot uitkomt.
Hij was niet helemaal over de lijn wat wel het geval moet zijn..quote:Op zondag 13 december 2009 00:27 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, laten ze het over fenerb. hebben. Die goal van Ankaragucu in de slotfase was over de lijn. Maar scheids keurde het doelpunt af
Dat vind ik dan weer wel erg.quote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Een vriendin van mij zei laatst dat ze voor haar huwelijk geen paard zou rijden omdat haar maagdenvlies dan zou kunnen scheuren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mij eerlijk gezegd ook, ik praat veel liever over Filosofie, Geschiedenis en eugenetica en zoquote:Op zondag 13 december 2009 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit soort discussies worden zo vaak gevoerd onder Turken dat het onderhand mijn strot uitkomt.
Haha omgquote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Een vriendin van mij zei laatst dat ze voor haar huwelijk geen paard zou rijden omdat haar maagdenvlies dan zou kunnen scheuren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was best een beetje gemeen, want ik schreef de tekst uitgaande van dingen, zoals jij ook eerder deed. Waardoor je mensen weinig ruimte overlaat in een discussie, niet?quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bezighouden? Ik heb vrienden die een relatie hebben en nog geen seks hebben gehad. Hoe kun jij nou weten met wie ik me wel en niet bezighoud, ik ben juist een van de weinige die nauwelijks praat over anderen op school. Ik houd het bij m'n eigen vriendengroep.
Neeuhh neeuh, was helemaal niet over de lijn héquote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Hij was niet helemaal over de lijn wat wel het geval moet zijn..
Laten we het maar niet over de overtreding hebben die ankara beging bij het 2e doelpunt van hun want dat telt natuurlijk niet
Over dat neuken? Ik weet niet of jij m'n berichten wel leest, maar ik had erbij gezet dat je dat niet te letterlijk moest nemen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat was best een beetje gemeen, want ik schreef de tekst uitgaande van dingen, zoals jij ook eerder deed. Waardoor je mensen weinig ruimte overlaat in een discussie, niet?
Ja, leuk voor dat het op islamitische wijze verloopt, maar ondertussen zit je wel dagelijks met gedoe op de bank. Je vindt het geen uitdaging als je je partner vanaf het begin al goed kent? Het begint zo eigenlijk meer en meer op een spelletje voor jou te lijken hoor. Ik wil niet de leeftijd-kaart spelen, temeer omdat ik pas 19 ben, maar je klinkt nu gewoon naïef.quote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je weet een beetje wat voor persoon het is. Jij ziet het als een last, misschien is het in het begin wel lastiger, maar ik zie het als een geslaagder huwelijk, omdat het op islamitische wijze zal verlopen. Ik kies liever niet de "makkelijke" weg, omdat ik m'n partner dan vanaf het begin al "goed" ken.
Mensen veranderen altijd, in een bepaalde periode meer dan de andere. Wanneer wil jij trouwen? Als je 3 jaar een relatie hebt met iemand? De kans is groot dat je nog dingen ontdekt, waar je in het begin totaal niet op rekende.
Jawel, maar niet helemaal en dat moet nou juist wel het geval zijn..quote:Op zondag 13 december 2009 00:30 schreef Julis het volgende:
[..]
Neeuhh neeuh, was helemaal niet over de lijn hé![]()
Dat zeggen ze allemaal.
Laten we er maar over ophouden.quote:Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Over dat neuken? Ik weet niet of jij m'n berichten wel leest, maar ik had erbij gezet dat je dat niet te letterlijk moest nemen.
Straks scheur je ietsquote:Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
@Ayca & Bilmiyorem
Ik zeg niks meer, heb veel te vaak gediscussieerd over het maagdenvlies, ik lach haar gewoon uit (van binnen natuurlijk).
Ik zie het niet als een spel, want ik vind de islamitische wijze belangrijker dan een (lange) relatie voor het huwelijk. Jij ziet dan de islamitische wijze als een spelletje, dat heeft niets met mijn leeftijd te maken.quote:Op zondag 13 december 2009 00:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, leuk voor dat het op islamitische wijze verloopt, maar ondertussen zit je wel dagelijks met gedoe op de bank. Je vindt het geen uitdaging als je je partner vanaf het begin al goed kent? Het begint zo eigenlijk meer en meer op een spelletje voor jou te lijken hoor. Ik wil niet de leeftijd-kaart spelen, temeer omdat ik pas 19 ben, maar je klinkt nu gewoon naïef.
Ik wil trouwen wanneer we er allebei klaar voor denken te zijn en toe zijn aan een soort bezegeling van onze goede relatie. Bovendien hoef ik dan niet 'bang' te zijn voor dingen die ik nog niet weet, aangezien ik de meeste dingen van haar al zal kennen en jij nog moet ontdekken met wat voor figuur je nu eigenlijk getrouwd bent.
Turkan Soray is altijd mooi.quote:Op zondag 13 december 2009 00:34 schreef IHVK het volgende:
Vinden jullie Turkan Soray ook zo mooi in deze scène?
Nu het toch over liefde gaat.
Waar geloofde hij in?quote:Op zondag 13 december 2009 00:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Een vriend is een ex gelovige.
Ik heb geen overtreding gezien hoorquote:Op zondag 13 december 2009 00:34 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Jawel, maar niet helemaal en dat moet nou juist wel het geval zijn..
Wat zei ik over het negeren van de overtreding van ankara
neequote:
We zullen het nooit eens wordenquote:Op zondag 13 december 2009 00:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een spel, want ik vind de islamitische wijze belangrijker dan een (lange) relatie voor het huwelijk. Jij ziet dan de islamitische wijze als een spelletje, dat heeft niets met mijn leeftijd te maken.
Het is echt niet zo dat je totaal niet weet met wat voor figuur je trouwt, je moet elkaar alleen beter leren kennen en dat zal bij jou ook zo zijn, want het kan nog alle kanten opgaan.
Ik hoef het ook niet eens met jou te worden, wel als je je mening zou aanpassen, haha. Je verveelt me niet met deze discussies, maar ik hoop dat je nu wel m'n punt begrijpt. Jij kan het als naief zien, maar het draait om het geloof.quote:Op zondag 13 december 2009 00:39 schreef Rookert het volgende:
[..]
We zullen het nooit eens wordenHoeft ook verder niet, hoop alleen dat je goed doorhebt wat je aangaat en dat je argumenten daarvoor sterk zijn. Als dat zo is, prima, zo niet, denk nog even na
Ik heb alleen soort van christeljike vrienden, ik zat eigenlijk op een veel te witte school
Daarom verveel ik jullie ook met deze discussies, ik kon nooit eerder mijn ei kwijt
Toeval.quote:Op zondag 13 december 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waarom hebben jullie geen gelovigen als vrienden? Door het geloof of door toeval?
God's wilquote:Op zondag 13 december 2009 00:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
Waarom hebben jullie geen gelovigen als vrienden? Door het geloof of door toeval?
Neequote:
Hmm ok, ik heb wel een deels Egyptenaar in vriendenkring, maar die is geen moslim. Heb helemaal geen gelovigen in m'n vriendenkring, het is wel jammer dat ik daarom niets van ze kan leren, maar verder vind ik ze wel beter dan de gelovige vrienden die ik heb gehad.quote:Op zondag 13 december 2009 00:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
nee
wel veel familie neefjes en nichtjes.
Ik had vroeger een Marokkaanse en Arabische vriend, maar helaas contact mee verwaterd.
Deed ik even expressquote:
Ook mooi, maar Turkan Soray blijft nummer 1.quote:Op zondag 13 december 2009 00:43 schreef siddha het volgende:
[..]
Neeik was altijd gek op Hulya Kocyigit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |