ik wil ook avondeten ruikenquote:Op woensdag 9 december 2009 14:45 schreef DarkElf het volgende:
hoi, ben mijn eten aan het maken voor vanavond: en nu heb ik honger dus ik ga wat druiven eten. (t ruikt hier zo lekker!)
spicy couscous van ainsleyquote:Op woensdag 9 december 2009 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wil ook avondeten ruiken
Dat is beter. En lelijk is ze ook niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja Bakker
zo, dat wilde je horen.
owhquote:Op woensdag 9 december 2009 14:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
spicy couscous van ainsley![]()
vanavond koud eten met wat bosui/chili/citroenrasp/koriander erdoor en de lemon/garlic chicken erbij
Waarom 8? En niet 7? Of 9!quote:Op woensdag 9 december 2009 14:50 schreef DarkElf het volgende:
t wordt yoghurt met havervlokkken, 8 druiven en een klein beetje honing
wat jij wil jongen, wat jij wil.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:52 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Dat is beter. En lelijk is ze ook niet.
anders gaat ze morgen dood! Net zoals ' een been op de stoep en een been in de goot! ' !quote:
dat valt wel mee maar ik heb wel mijn gewoontes ja met etenquote:Op woensdag 9 december 2009 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
anders gaat ze morgen dood! Net zoals ' een been op de stoep en een been in de goot! ' !
Vind Rik Felderhof ookquote:Op woensdag 9 december 2009 14:52 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Dat is beter. En lelijk is ze ook niet.
Is dat met je douchegel het zwembad in?quote:
zolang het met aloe vera is wel jaquote:Op woensdag 9 december 2009 14:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is dat met je douchegel het zwembad in?
maar wat jij nu doet is van de ene kant extreem doorslaan naar de andere kant, je kunt me veel wijsmaken en ik ben makkelijk voor de gek te houden, maar zelfs ik snap dat het niet gezond is wat je doet. je streven om gewicht te verliezen juich ik toe, zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:39 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Nee nee. Deze nieuwe eetpatroon is nog niet zolang ingang. Sinds eind vorig maand. Daarvoor zat er redelijk wat maandjes dieetloos tussen. Voor dit at ik ook gewoon 2 bakjes patat op de snackfood Vrijdag van het werk en veel maïsbrood.
Ik ben toch geen homo! (Nee, niet).quote:Op woensdag 9 december 2009 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zolang het met aloe vera is wel ja
hier ook jaquote:Op woensdag 9 december 2009 15:00 schreef Klonk het volgende:
de meeste zwembaden die ik ken hebben de mogelijkheid om ´s avonds lekker baantjes te trekken
lekker veel baantjes trekken, krijg je goeie schouders vanquote:Op woensdag 9 december 2009 14:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben toch geen homo! (Nee, niet).
Maar zwemmen is op zich een idee. Mits 's avonds mogelijk enzo.
shit nu heb je geen excuus meerquote:Op woensdag 9 december 2009 15:02 schreef Jarno het volgende:
Ok ik zie net dat ik op maandag tot 22 uur terecht kan en dinsdag t/m vrijdag tot 21 uur! Schokkend!!
ik wou laatst ook gaan zwemmen, kwam ik erachter dat ik alleen nog een zwembroek maatje XXXXL hadquote:Op woensdag 9 december 2009 15:02 schreef Jarno het volgende:
Ok ik zie net dat ik op maandag tot 22 uur terecht kan en dinsdag t/m vrijdag tot 21 uur! Schokkend!!
gewoon weggevenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
ze moeten me ook geen chocolade geven met sinterklaas!van die banketbakkers-chocolade! en marsepein. Het staat nu op mijn bureau en het gaat wel mee naar huis vanavond
nu nog kijken of ik het kan negeren
met sonja producten bedoel je gewoon verse groente en dingen waarvan iedereen weet dat het gezond voor je isquote:Op woensdag 9 december 2009 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
Jarno, gewoon hardlopen?
Wat betreft de Sonja-discussie: ik denk dat het effect vooral afhangt van je eetpatroon voordien. Kijk, nemen wij een DE als voorbeeld, dan is Sonja Bakker natuurlijk een flinke stap omlaag en een slecht plan. Maar als ik zo eens in Wat-eten-en-drinken-we-vandaag in CUL rondkijk, zou het voor behoorlijk wat mensen toch een verbetering zijn om regelmatig en gecontroleerd te eten en Sonja-producten te kiezen.
Dan heb ik het puur over de producten, niet over de energie-inname.
nou... ik denk dat ik af en toe een klein stukje afbreekquote:
thats the spiritquote:Op woensdag 9 december 2009 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou... ik denk dat ik af en toe een klein stukje afbreekvanavond na het hardlopen en het studeren mag ik het hoofd van zwarte piet
en ja, ik kan dat: een klein stukje nemen en vervolgens weer wegleggen
dat zei ik dus ook al: de producten zijn prima, de hoeveelheden alleen niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
Jarno, gewoon hardlopen?
Wat betreft de Sonja-discussie: ik denk dat het effect vooral afhangt van je eetpatroon voordien. Kijk, nemen wij een DE als voorbeeld, dan is Sonja Bakker natuurlijk een flinke stap omlaag en een slecht plan. Maar als ik zo eens in Wat-eten-en-drinken-we-vandaag in CUL rondkijk, zou het voor behoorlijk wat mensen toch een verbetering zijn om regelmatig en gecontroleerd te eten en Sonja-producten te kiezen.
Dan heb ik het puur over de producten, niet over de energie-inname.
Check, laat ik het daar gewoon op stuklopen.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik wou laatst ook gaan zwemmen, kwam ik erachter dat ik alleen nog een zwembroek maatje XXXXL had
Ductape!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik wou laatst ook gaan zwemmen, kwam ik erachter dat ik alleen nog een zwembroek maatje XXXXL had
Oh als je dat kan is dat toch prima?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou... ik denk dat ik af en toe een klein stukje afbreekvanavond na het hardlopen en het studeren mag ik het hoofd van zwarte piet
en ja, ik kan dat: een klein stukje nemen en vervolgens weer wegleggen
luie donder, ik had een excuus dat het op een zondagmorgen was en dan zijn de mogelijkheden om een nieuwe zwembroek te scoren vrij beperktquote:Op woensdag 9 december 2009 15:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Check, laat ik het daar gewoon op stuklopen..
Nah, wie weet. Van 9 tot 10 is wel een leuke tijd en beperkt het bankhangen ook gelijk.
quote:Op woensdag 9 december 2009 15:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
luie donder, ik had een excuus dat het op een zondagmorgen was en dan zijn de mogelijkheden om een nieuwe zwembroek te scoren vrij beperkt
heb nu wel een nieuwe zwembroek, maar ik fiets eigenlijk liever, heb niet zo op zwemmenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:11 schreef DarkElf het volgende:
[..]dus nu een nieuwe zwembroek gekocht en zondag ga je lekker zwemmen?
Nou, dat bedoel ik niet hoorquote:Op woensdag 9 december 2009 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zei ik dus ook al: de producten zijn prima, de hoeveelheden alleen niet.
waarom heb je dan een nieuwe zwembroek gekocht?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb nu wel een nieuwe zwembroek, maar ik fiets eigenlijk liever, heb niet zo op zwemmen
en oudere vrouwen met bloemetjesbadmutsen!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:18 schreef Jarno het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel van het zwemmen. Ik bedoel, als het dan toch moet he. Het kutte is alleen al die huisvrouwen en shizzle.
Nee ik heb geen aloe vera J dat zeg ik toch!!!111quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Joene het volgende:
Is dit het oldbies topic tegenwoordig ?
Ga je zwemmen J ? Homo ?
Dan ga je op de crawl-baan?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:18 schreef Jarno het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel van het zwemmen. Ik bedoel, als het dan toch moet he. Het kutte is alleen al die huisvrouwen en shizzle.
omdat ik ook maar een ouwe lul van bijna 40 ben en met neefjes en nichtjes naar het zwemparadijs gaquote:Op woensdag 9 december 2009 15:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
waarom heb je dan een nieuwe zwembroek gekocht?
Smerige tussendoortje. Die werd bij mij vervangen met een speculaasje.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en laten we overigens de eierkoeken van Sonja niet vergeten
gewoon erlangs patsen men, eens die ouwe meuk daar laten zien hoe het wel moetquote:Op woensdag 9 december 2009 15:18 schreef Jarno het volgende:
He, J2quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Joene het volgende:
Ga je zwemmen J ? Homo ?
de mr moest nog ene boek bestellen en die vond die hele dikke van Mc Gee over food een goed idee dus die ligt nu hier in huis.quote:
Zwemmen belast je knieën minder dan de ook aangeraden hardlopen. Qua bewegen een prima optie.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Joene het volgende:
Ga je zwemmen J ? Homo ?
Ok , nee ik dacht al .quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee ik heb geen aloe vera J dat zeg ik toch!!!111
zwemmen is frustrerend als je omgeven wordt door langzame huisvrouwen, brrrr (bovendien kan mijn blonde haar slecht tegen chloorquote:Op woensdag 9 december 2009 15:24 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Zwemmen belast je knieën minder dan de ook aangeraden hardlopen. Qua bewegen een prima optie.
Hallo MBquote:
ja iedereen dijt wat uit he op een gegeven momentquote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Joene het volgende:
Ga je zwemmen J ? Homo ?
Weeet je hoeveel frikadellen je daarvoor kan eten ?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:25 schreef Jarno het volgende:
Sodeju! Een 10 x kaart voor het wedstrijdbad kost 30 euro! 30 EURO!!!
Gezelligquote:Op woensdag 9 december 2009 15:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja iedereen dijt wat uit he op een gegeven moment
Binnenkort is dit een soort nachtbar ofzo
Ik hou niet van frikadellen. Doe mij maar een kroepia ofzoquote:Op woensdag 9 december 2009 15:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Weeet je hoeveel frikadellen je daarvoor kan eten ?
een kroepia?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hou niet van frikadellen. Doe mij maar een kroepia ofzo.
Mwah ik heb tijden gehad dat ik +- een meter frikadel per dag atquote:Op woensdag 9 december 2009 15:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hou niet van frikadellen. Doe mij maar een kroepia ofzo.
Loempia met nasi.quote:
ja!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:29 schreef DarkElf het volgende:
Die waren leuk ja en ik vond de truth or dare topics, vooral 's nachts altijd lachen
ik denk overigens dat die Oldbies serie inmiddels ook al aardig wat tipocs heeft/quote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
de Coyote Ugly Bardat waren nog eens goede ONZ tijden
http://wiki.fok.nl/index.php/CUB
Gaat je frituurvet van naar de klote men.quote:
Daar heb ik ook zoveel posts gescoord, onz in de eerste jaren dat ik hier zat (de eerste 2 ofzo?) Lekker sc, toen waren de nachten nog gezellig op fokquote:
Geloof het of niet, maar onze frituurpan staat al 2 jaar schoongemaakt en werkloos in de schuur!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Gaat je frituurvet van naar de klote men.
ah nooit van gehoord. Klinkt vies (ik houd niet van nasiquote:
wij hebben hem weggegooid +5 jaar geledenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar onze frituurpan staat al 2 jaar schoongemaakt en werkloos in de schuur!!
Prutserquote:Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar onze frituurpan staat al 2 jaar schoongemaakt en werkloos in de schuur!!
Dus vlaamse frieten van den frietkot ?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wij hebben hem weggegooid +5 jaar geleden![]()
Zelf frituren of kopen bij de snackbar? Snackbar is 15 maar.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Weeet je hoeveel frikadellen je daarvoor kan eten ?
Van mij kan -ie ook wel weg maar YPPY heeft er emotionele banden mee ofzo.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wij hebben hem weggegooid +5 jaar geleden![]()
Hou op ! een frietpan kan nooit weg J nooit !quote:Op woensdag 9 december 2009 15:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Van mij kan -ie ook wel weg maar YPPY heeft er emotionele banden mee ofzo..
Vlaamse frieten hebben ze hier helemaal niet, das echt Hollands. Je moet er iig goed naar zoekenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus vlaamse frieten van den frietkot ?
zo halve dagen tegenwoordig?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:34 schreef Joene het volgende:
Gloeiende ga je in belgie wonen voor de patat ! hebben ze geen vlaamse friet !
Nou goed , tot morgen / later !
Ik ga naar huis
nietesquote:
Vergeet de extra proteïnen van de spul dat van de pootjes van vliegen komen ook niet. YUM!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:35 schreef Jarno het volgende:
Als we zin in friet hebben gaan we gewoon naar de snackbar. Lekkerder en gelijk een drempel zeg maar.
Eh, que?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:37 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Vergeet de extra proteïnen van de spul dat van de pootjes van vliegen komen ook niet. YUM!
quote:
quote:Op woensdag 9 december 2009 15:40 schreef Geschmack het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bzzzzz ik vind je junkfood ook lekker. Ik loop er met mijn smerige poten overheen net voordat ze de frituur in gaan.
quote:
Maar als je last van je knieen hebt, is schoolslag zwemmen juist weer ontzettend slecht. Crawl FTWquote:Op woensdag 9 december 2009 15:24 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Zwemmen belast je knieën minder dan de ook aangeraden hardlopen. Qua bewegen een prima optie.
Goed punt, zit er zelf ook over te denken om weer eens wat vaker te gaan zwemmen. Alleen ik kan ook alleen maar crawlen door alle gezeur in het verleden.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar als je last van je knieen hebt, is schoolslag zwemmen juist weer ontzettend slecht. Crawl FTW
Ik heb onze snackbar houder er een keer op "betrapt" zijn koelvitrine uit te stofzuigen met een kruimeldief.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:47 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Genoeg om mij er van weg te houden.
Vroeger hadden we ook een Turkse snackbar in de buurt. Ging een keer een durem bestellen. Nieste die in zijn hand. Hij gewoon lekker rustig verder de vlees en spul in rollen zonder zijn handen eerst te wassen. Ik stel me gewoon aan?
Nee nee, overgewicht + hardlopen kan knie klachten veroorzaken. Kan je terug lezen op velen afval sites en sites over beweging.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar als je last van je knieen hebt, is schoolslag zwemmen juist weer ontzettend slecht. Crawl FTW
juistemquote:Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef Jarno het volgende:
En sowieso... junkfood en hygiene! Je moet het gewoon niet willen weten. Pas ook een keer shoarma gehaald, je kunt daar zo de keuken inkijken (dapper, op zicht) maar ik ben maar ff een boekje gaan lezen..
weerstand ftw hoor, al dat schone gefrobel van tegenwoordig worden we niets sterker vanquote:Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef Jarno het volgende:
En sowieso... junkfood en hygiene! Je moet het gewoon niet willen weten. Pas ook een keer shoarma gehaald, je kunt daar zo de keuken inkijken (dapper, op zicht) maar ik ben maar ff een boekje gaan lezen..
leuke en gezellige newbie ben jij!quote:Op woensdag 9 december 2009 16:03 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Geniet jullie broodje vlieg frikandel maar.
gewoon gaan!quote:Op woensdag 9 december 2009 16:09 schreef Sarabi het volgende:
Hmm vanavond wel of niet zumba.....that's the question
broodje kroketquote:Op woensdag 9 december 2009 16:04 schreef DarkElf het volgende:
frinkandel is viesss. een kroket, das lekker
Ja dat zou ik ook zeggenquote:
Sarcasme?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
leuke en gezellige newbie ben jij!
quote:Op woensdag 9 december 2009 15:52 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Nee nee, overgewicht + hardlopen kan knie klachten veroorzaken. Kan je terug lezen op velen afval sites en sites over beweging.
Spijt niet zo snel, dan begint mijn vakantie gewoon wat eerderquote:Op woensdag 9 december 2009 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon gaan! achteraf heb je spijt!
maar van zwemmen krijg je de engelse ziekte blijkbaarquote:Op woensdag 9 december 2009 15:52 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Nee nee, overgewicht + hardlopen kan knie klachten knieklachten veroorzaken. Kan je terug lezen teruglezen op velen afval sites en sites over beweging.
als je het al weetquote:Op woensdag 9 december 2009 16:09 schreef Sarabi het volgende:
Hmm vanavond wel of niet zumba.....that's the question
Ahh zal ik voortaan altijd even aan jou vragen wat ik moet posten?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je het al weet(dus dat je partner niet gaat en dat je dan geen zin hebt) vraag het dan ook niet
post dan: nou, mn vaste zumbamaatje heeft geen zin, dus ga ik ook niet (als een feit) dan hoeven we ook geen tips of antwoord te geven
Nu nog een lijstje... Jarnoquote:Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
oh en hai, ik meld me hier dus maar weer ns omdat mn gewicht tegenwoordig weer hoger is dan toen ik begon... sta weer in t lijstje...
mn obesitas programma/therapie begint 1 februari
neeheeeequote:Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ahh zal ik voortaan altijd even aan jou vragen wat ik moet posten?
En het is nog niet zeker dat diegene waar ik altijd mee ga niet gaat....daarom was het the question
Kijk je er al naar uit?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
oh en hai, ik meld me hier dus maar weer ns omdat mn gewicht tegenwoordig weer hoger is dan toen ik begon... sta weer in t lijstje...
mn obesitas programma/therapie begint 1 februari
Dat deed je gisteren ook al, invullen wat je denkt dat ik bedoel met een reactiequote:Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
neeheeeemaar je laat het lijken alsof wij je moeten aansporen om toch te gaan
dus dan zeggen wij "gaan" en dan kom je met het feit dat je toch niet gaat als je alleen moet (sowieso dus niet in dat geval)! niet meteen zo aangevallen voelen zeg, beginnen we weer?
Niemand had het over een starter met knie blessuren. Het word in het algemeen alleen afgeraden voor mensen met overgewicht omdat het knie blessuren kan veroorzaken. Waar mijn eerste postje over ging.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leer eens lezenIk beweer toch helemaal niet dat je moet gaan hardlopen? 't Is alleen dat die draai-trapbeweging van schoolslag een stevig moment geeft op je knie. En bij knieklachten (die bij mensen met flink overgewicht behoorlijk vaak voorkomen) werkt schoolslag zwemmen dus alleen maar averechts. Crawlen geeft veel minder beslasting op je knieen.
best wel! volgende week begint de psycho-educatie die er ook bij hoort (cursus over eetstoornissen, gezond eten en de soorten therapie die we krijgen)quote:
never mindquote:Op woensdag 9 december 2009 16:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat deed je gisteren ook al, invullen wat je denkt dat ik bedoel met een reactie
Maar zoiets bedoel ik er helemaal niet mee
Ik wou geen TVP posten dus daarom zo'n zinnetje, dat jij je meteen geroepen voelt om mij aan te sporen tja....bedankt ervoor maar niet nodig deze keer
Ik vraag er de volgende keer wel om als ik dat van jou wil, goed?
Wat ben jij een eigenwijze drolquote:Op woensdag 9 december 2009 16:24 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Niemand had het over een starter met knie blessuren. Het word in het algemeen alleen afgeraden voor mensen met overgewicht omdat het knie blessuren kan veroorzaken. Waar mijn eerste postje over ging.
Don't get so angry at me just for trying to make that clear.
join the club...quote:Op woensdag 9 december 2009 16:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan?
Ugh, ik moet eigenlijk heel hard werken nu
dat ik een lijstje moest posten van je!quote:Op woensdag 9 december 2009 16:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan?
Ugh, ik moet eigenlijk heel hard werken nu
Ik heb liever kromme benen dan kapotte knieën. Lijkt me minder pijnlijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar van zwemmen krijg je de engelse ziekte blijkbaar
even serieus: dat ligt echt aan hoe sterk je gewrichten en banden zijn, hoe je schoenen en techniek zijn en of je wel rustig opbouwt. hardlopen met overgewicht kán prima, als je voorzichtig doet en niet heel kwetsbaarbent.
maar ja, aangezien jij niet aan rustig opbouwen doet zou ik je harldopen niet aanraden nee...
Vrouwen hebben altijd gelijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat ben jij een eigenwijze drolIk hou d'r verder over op, als je maar weet dat ik gelijk heb
(en ervaring, ook
).
Je lichaam voelt het gewoon aanquote:Op woensdag 9 december 2009 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
best wel! volgende week begint de psycho-educatie die er ook bij hoort (cursus over eetstoornissen, gezond eten en de soorten therapie die we krijgen)
t meest bizarre is dat ik sinds ik de datum weet in 10 dagen 2,5 kilo ben afgevallen, terwijl ik ook gewoon gesnoept heb (niet extreem, maar wel gesnoept en gesnackt)... op mn zwaartst was ik 103.8 vorige week maandag. nu 101.3 echt bizar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn dagtaak.. wat een boeiende teksten
Ja doei.
Geschmack, dit is CF.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar ik heb altijd gelijk!
Moet nog een keer gebeuren dat ze mij laten winnen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar ik heb altijd gelijk!
1. wie heeft het in godsnaam over kromme benen???quote:Op woensdag 9 december 2009 16:27 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Ik heb liever kromme benen dan kapotte knieën. Lijkt me minder pijnlijk.![]()
Het word sterk afgeraden. Als je als iemand met redelijk overgewicht naar de fitness instructeur gaat voor een afval programma krijg je voor een lange tijd geen hardloop oefeningen mee.
Edit: %@#@# alweer verkeerde knop. >.>quote:Op woensdag 9 december 2009 16:37 schreef Geschmack het volgende:
Kromme benen bij Engelse Ziekte.
Je houd je aan de BMI calculaties, maar niet advies over bewegen?
Beide word gepreekt door mensen die "relevante opleidingen" hebben gevolgd.
En ik heb nooit beweerd dat het niet mogelijk is zonder knie pijn te hardlopen. Alleen dat hardlopen met overgewicht afgeraden word.![]()
* motorbloempje snaait de popcorn van Ender weg en gooit hem ook een paar druiven toequote:Op woensdag 9 december 2009 16:39 schreef Ender_W het volgende:
* Ender_W heeft de virtuele popcorn al gepakt
Nog een reden waarom Engels zoveel mooierquote:Op woensdag 9 december 2009 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
het los schrijven van woorden als teruglezen (terug lezen) wordt ook wel de engelse ziekte genoemd, aangezien in het Engels deze woorden wel los van elkaar worden geschreven, maar in het Nederlands niet![]()
Niet van gehoord, maar ik doe dat helaas vaak. Mijn schriftelijke Nederlands is onder niveau.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
het los schrijven van woorden als teruglezen (terug lezen) wordt ook wel de engelse ziekte genoemd, aangezien in het Engels deze woorden wel los van elkaar worden geschreven, maar in het Nederlands niet![]()
Alles virtueel behalve de Wii maakt dik volgens dit.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
virtuele druiven zijn nog altijd beter dan virtuele popcorn! Van denken aan eten word je ook dik!![]()
(meen ik ooit ergens gelezen te hebben
)
ik ook (schrijf, lees en spreek alleen engels op mijn werk) dus dat is een slap excuusquote:Op woensdag 9 december 2009 16:49 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Niet van gehoord, maar ik doe dat helaas vaak. Mijn schriftelijke Nederlands is onder niveau.
Laatste paar jaren alleen bezig in Engels.![]()
MAAR DAT HEB IK TOCH NOOIT BEWEERD, DRUIFFFFFFquote:Op woensdag 9 december 2009 16:39 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Edit: %@#@# alweer verkeerde knop. >.>
ik geef je bij dezen gelijkquote:Op woensdag 9 december 2009 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
virtuele druiven zijn nog altijd beter dan virtuele popcorn! Van denken aan eten word je ook dik!![]()
(meen ik ooit ergens gelezen te hebben
)
Ook voor meer dan de helft van je leven in Zuid-Afrika gewoont?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ook (schrijf, lees en spreek alleen engels op mijn werk) dus dat is een slap excuus
het was maar een flauw grapje.... het is leuk om iemand op taalfouten te pakken als die persoon een pedant toontje aanslaat over een onderwerp zonder te beseffen dat dit topic niet vol zit met simpletons die niks afweten van zulk soort adviezen.
ik hou me overigens niet aan bmi berekeningen, die zijn ook grote onzin als los meetinstrument (als je buikvet niet meeneemt, of spiermassa, etc. en kloppen ook niet echt voor mensen die heel klein zijn, zoals ik). ik noemde mijn bmi omdat ik wilde aangeven dat iemand die heel zwaar is naar objectieve maatstaven zoals bmi, soms tóch beter kan hardlopen dan schoolslagzwemmen.
hoe moeilijk is het nou om toe te geven dat zo'n zwart-wit advies "overgewicht en hardlopen gaan niet samen" gewoon nergens op slaat en dat het genuanceerder ligt?
echt
dan ga ik straks denken aan heel hard hardlopenquote:Op woensdag 9 december 2009 17:03 schreef Ender_W het volgende:
[..]
ik geef je bij dezen gelijk
Maar als ik dan denk aan virtueel sporten, dan val ik ook af.... het leven is simpel
Ik ga het zelf maken doorquote:Op woensdag 9 december 2009 17:11 schreef Geschmack het volgende:
Yum, dat Chili klinkt lekker.
Uit de blik/verpakking of zelf gemaakt?
Ik heb al een lange tijd trek in Chili con carne, maar de bereidingstijd...
Lillike truttebolquote:Op woensdag 9 december 2009 17:13 schreef DarkElf het volgende:
he ouderwets gezellig hier, nu nog miss_s erbij en het is helemaal zoals vroeger(*grin)
schelequote:Op woensdag 9 december 2009 17:13 schreef DarkElf het volgende:
he ouderwets gezellig hier, nu nog miss_s erbij en het is helemaal zoals vroeger(*grin)
Hoelang sta je daar ongeveer voor in de keuken?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ga het zelf maken door
- chilibonen
- mais
- gehakt
- tomaten
- paprika
- ui
- knoflook
door elkaar te roerbakken met chili kruiden erdoor.
Ik twijfel nog of ik er een beetje rijst bij zal maken of niet.
20 minuutjes max.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:17 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Hoelang sta je daar ongeveer voor in de keuken?
Je mist me wel hequote:Op woensdag 9 december 2009 17:13 schreef DarkElf het volgende:
Jammer dat deze user dan toch nooit van Miss_S afkomtquote:Op woensdag 9 december 2009 18:02 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nee helemaal niet.
Deze user is leuker.
Sorry het was ook niet bedoelt tegen jou (gewoon in het algemeen), maar inderdaad niet handig om net naar jouw opmerking te plaatsenquote:Op woensdag 9 december 2009 18:06 schreef DarkElf het volgende:
sjonge t was een grapje.,
enne moblo plaag ik ook nog steeds met haar vorige alter ego hoor dus nee, tis niet persoonlijk ofzo
Laat je niet op de kast jagen meid.quote:
Nouja Fok! hielp wel meequote:Op woensdag 9 december 2009 18:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Laat je niet op de kast jagen meid.Ik snap heel goed dat je een kloon hebt aangemaakt. We reageerden op een gegeven moment wel heel heftig op elkaar.
Zo is het iig gezelliger.
yeah moblo!quote:Op woensdag 9 december 2009 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
hijg ende puf![]()
wat een geweldig lekkere les! Ging super lekker![]()
volgende les is vier keer 8![]()
oeh adventskalender, die hadden we vroeger ookquote:Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef omearos het volgende:
ik heb een nepperd, moet hem alleen nog uit de schuur halen![]()
Komend weekend maar weer eens het huis versieren, katten-proofAlleen de adventskalender staat al op zijn plek, en ik heb al de eerste kerstkaart binnen.Heb er zin in, staat altijd zo leuk met lampjes enzo
kerstbomen zijn leukquote:Op woensdag 9 december 2009 18:53 schreef ColdFeet het volgende:
Ik doe niet aan kerstbomenIk heb er nog nooit een gehad, en elke keer als Meneer in november roept dat 'ie dit jaar écht een boom wil (bij zijn ouders hebben ze er altijd wel een), besluiten we toch weer op vakantie te gaan
quote:Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oeh adventskalender, die hadden we vroeger ook
sjiek he een houten, wij kregen gewoon zo een papieren. met chocolaatjes erinquote:Op woensdag 9 december 2009 19:02 schreef omearos het volgende:
[..]en ik hebben allebei een houten adventskalender met 24 laatjes, en dan vullen we die voor elkaar met lekkers
Als bruin het ook maar enigszins kan trekken, willen we volgend jaar met kerst weer naar ZAquote:Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef DarkElf het volgende:
kerstbomen zijn leukdan ga je volgend jaar maar korter weg met de kerst, gun die man zijn boom eens joh (enne leuk toch? hem die boom 7 trappen op laten sjouwen?
)
Ik heb er wat rijst bij gemaakt en het was heerlijk!!!quote:Op woensdag 9 december 2009 17:55 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Dank u. Ingrediënten genoteerd. Ga ze zo halen.
Word avondeten morgen als het niet mislukt.
Nee, Engels gestudeerd, lesgegeven bij de vakgroep Engels op de uni en nu aan t promoveren bij Engels. Waarbij ik al drie jaar alleen maar (en al 8 jaar buitengewoon veel) Engels lees en schrijf, en spreek met mijn collega's. Heb niet in t buitenland gewoond.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:05 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Ook voor meer dan de helft van je leven in Zuid-Afrika gewoont?![]()
Er is een Engelse gezegde dat gaat "Better safe than sorry". Betekent niet dat het voor jou werkt dat het voor andere ook zal werken.
En natuurlijk speelt massa een grote rol als het gaat om de belasten van de knieen.
D en T doen we niet aan. Net zoals die, het en een. Die huis, die vrouw, die man, die hond, die alles. :pquote:Op woensdag 9 december 2009 20:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, Engels gestudeerd, lesgegeven bij de vakgroep Engels op de uni en nu aan t promoveren bij Engels. Waarbij ik al drie jaar alleen maar (en al 8 jaar buitengewoon veel) Engels lees en schrijf, en spreek met mijn collega's. Heb niet in t buitenland gewoond.
Maarreh, in t Afrikaans zijn de regels voor d en t in werkwoordvervoeging volgens mij gewoon t zelfde als in t Nederlands hoor?
En wat betreft de rest van t verhaal, ik heb geen zin meer in discussie dus hierna laat ik het erbij, jij mag het laatste woord als je dat graag wilt.
Ik denk dat better safe than sorry hier niet opgaat, omdat het gewoon achterhaalde ideeën zijn. Veel zware mensen kunnen echt gebaat zijn bij een goed begeleid en gecontroleerd hardloop opbouwschema. En veel zware mensen vernaggelen hun knieën omdat zwemmen zogenaamd zo makkelijk en gezond is. Ik hou niet zo van vastgeroeste ideeën.![]()
oeh, ga je nu alles doen wat wij voorstellen dat je wel kan doen? Dan vind ik meer gaan eten wel een mooie volgende optie.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:24 schreef Geschmack het volgende:
Ik ben zojuist ga proberen hardlopen omdat jij zei dat het kon. Knieën kapot, nu moet ik voor een lange tijd op pijnstillers gaan leven. Dank je wel!
quote:Op woensdag 9 december 2009 21:24 schreef Geschmack het volgende:
Ik ben zojuist ga proberen hardlopen omdat jij zei dat het kon. Knieën kapot, nu moet ik voor een lange tijd op pijnstillers gaan leven. Dank je wel!
Heb je wel weer gewicht verlorenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
4. ik ben zojuist wezen zwemmen omdat jij zei dat dat beter was. Knieën kapot, heb meteen mn benen maar laten amputeren.
wat een afgrijselijk dom personage ben je hier aan het spelen zeg...quote:Op woensdag 9 december 2009 21:24 schreef Geschmack het volgende:
[..]
D en T doen we niet aan. Net zoals die, het en een. Die huis, die vrouw, die man, die hond, die alles. :p
Hy doen sy huiswerk
Sy doen haar huiswerk
Ek doen my huiswerk.
Ik programmeer puur in het Engels.
Mooi taaltjie he?!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:24 schreef Geschmack het volgende:
D en T doen we niet aan. Net zoals die, het en een. Die huis, die vrouw, die man, die hond, die alles. :p
Hy doen sy huiswerk
Sy doen haar huiswerk
Ek doen my huiswerk.
Het hangt ervan af hoe je het opvat. Naar mijn eigen zeggen ben ik niet aan het trollen. Ik post niet om negatieve reacties uit te lokken, alles wat ik post is een poging om mijn argument te versterken. Het post over mijn rennen was een voorbeeld van de consequenties wat er kan gaan gebeuren. Maar als jullie het als een E-drama wil opvatten mij prima.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:30 schreef BrandX het volgende:
waarom reageert iedereen nog op die troll?
Echt, alles wat er tegen die geschmack wordt gezegd maakt hij/zij een troll van.
Gewoon negeren
quote:Op donderdag 10 december 2009 09:02 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind deze wel toepasselijk
[ afbeelding ]
Gaan we katten?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:44 schreef Geschmack het volgende:
Toch wat meer verwacht van jullie oudere mensen.
Ach kom.. je gaat hier als een olifant door een porceleinkast en dan verwacht je van ons wel dat we genuanceerd reageren? Vertel eens, waarom denk je dat je de wijsheid in pacht hebt? Ik vind het altijd wel aandoenlijk, zulk naief gedrag, tot het me de keel uit gaat hangen...quote:Op donderdag 10 december 2009 09:44 schreef Geschmack het volgende:
![]()
Heel volwassen hoor.![]()
Toch wat meer verwacht van jullie oudere mensen.
Vind je er op overreageren. Het is een discussie met daarin opinies.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ach kom.. je gaat hier als een olifant door een porceleinkast en dan verwacht je van ons wel dat we genuanceerd reageren? Vertel eens, waarom denk je dat je de wijsheid in pacht hebt? Ik vind het altijd wel aandoenlijk, zulk naief gedrag, tot het me de keel uit gaat hangen...
Waarom zo obsessief met overdreven voorbeelden komen? Het is toch logisch dat je daarmee mensen tegen je in het harnas jaagt, je maakt ze compleet belachelijk. Stel je posts een beetje tactisch op en probeer ook eens iets van een ander aan te nemen in plaats van krampachtig vast te houden aan je eigen denkbeelden. Ik weet dat het moeilijk is, maar het kan heel verhelderend zijn, heus...quote:Op donderdag 10 december 2009 10:17 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Vind je er op overreageren. Het is een discussie met daarin opinies.
Mijn opinie word aangevallen en die verdedig ik dan tot het maximale van mijn kunnen. Waaronder het geven van een overdreven voorbeeld en medisch bewezen feiten.
Leeftijd heeft geen flikker met volwassen zijn te maken. En met jouw manier van reageren is het plaatje plakken echt heel verleidelijk... Die van mij was overigens pure humorquote:En dan zo volwassen om er een trol titel naar te smijten...![]()
Je reageert heel onvolwassen, sterker nog, je reageert als een drammerige kleuter die het allemaal beter weet... Als jij je stofwisseling naar de mallemoer wilt helpen door deze leefwijze, prima, jouw probleem. Je hebt een aantal hele goede handreikingen gekregen, je hoeft er niets mee te doen, maar je hoeft ze ook niet totaal de grond in te boren.quote:Mijn "wijsheid" is mijn "wijsheid". En die van jullie is die van jullie. Ik ga jullie niet lopen labelen als een trol omdat je een eigen opinie heb. En ik ga er vooral niet zo onvolwassen op lopen reageren. Iemand viel zelfs mijn grammatica fouten aan. Dat soort gedrag verwachte ik zeker niet rond deze leeftijdsgroep.
Ik zal nooit zeggen dat het geen invloed heeft, maar de key is hier: MET VERSTAND EN MET MATE!!!quote:Op donderdag 10 december 2009 07:26 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Het hangt ervan af hoe je het opvat. Naar mijn eigen zeggen ben ik niet aan het trollen. Ik post niet om negatieve reacties uit te lokken, alles wat ik post is een poging om mijn argument te versterken. Het post over mijn rennen was een voorbeeld van de consequenties wat er kan gaan gebeuren. Maar als jullie het als een E-drama wil opvatten mij prima.
Jij met knie problemen ben het met me oneens dat overgewicht invloed heeft bij sporten zoals hardlopen en boksen?
ik weet niet welk doel je precies probeert te behalen hier, maar stop met dit gedrag.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:17 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Vind je er op overreageren. Het is een discussie met daarin opinies.
Mijn opinie word aangevallen en die verdedig ik dan tot het maximale van mijn kunnen. Waaronder het geven van een overdreven voorbeeld en medisch bewezen feiten.
En dan zo volwassen om er een trol titel naar te smijten...![]()
Mijn "wijsheid" is mijn "wijsheid". En die van jullie is die van jullie. Ik ga jullie niet lopen labelen als een trol omdat je een eigen opinie heb. En ik ga er vooral niet zo onvolwassen op lopen reageren. Iemand viel zelfs mijn grammatica fouten aan. Dat soort gedrag verwachte ik zeker niet rond deze leeftijdsgroep.
Ik zou graag een quote willen waar ik zeg dat jullie verkeerd bezig zijn. Ik heb nooit beweert dat mijn manier het beste is. Ik heb Sonja wel aangeprezen en verdedigt, maar nooit beweert dat zij de beste is en dat jullie fout bezig zijn. En bovendien staat mijn huidige eetpatroon los van haar dieet. Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik haar dieet heb gevolgd. Naar mijn gevoel zijn jullie hier degene die jullie aangevallen voelen terwijl geen van mijn posts voor de trol label die intentie achter ze had.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
zegt dat wij hier allemaal verkeerd bezig zijn. ja jij ja, want jij zegt: ik doe het zo en dat is het beste, wat jullie doen is niet nodig of onzinnig! Waarop men hier dus reageert met: nou, daar ben ik het niet mee eens want zus en me zo. En dat jij je dan aangevallen voelt en wederom in extreme reageert, en dan wij weer enz helpt de hele discussie niet.
UItgepraat met je
Carpaccio (met veeeeel salade, beetje teveel naar mijn smaak), tournedos (je kon kiezen uit rood vlees, rood vlees of rood vlees!) en een mixed toetje (bolletje choco ijs, mini brownie, etc).quote:
Wil ik ook weten (komt de bourgondier weer boven drijvenquote:
daty is precies wat ik deed. ik vind het buitengewoon irritant als iemand denkt de wijsheid in pacht te hebben terwijl ze overduidelijk dom bezig zijn met andere onderdelen van afvallen. jij weet het NIET beter dan wij allemaal, kijk alleen al naar hoe je eet... hoe kun je ons nu afserveren met een "ne ehoor de experts zeggen het, dus heb ik gelijk" terwijl je zelf alle gedegen advies in de wind slaat??quote:Op donderdag 10 december 2009 11:03 schreef Geschmack het volgende:
Dit uit de hand gelopen discussie gaat over het hardlopen met overgewicht niet mijn eetpatroon. Die discussie is al lang verlopen. Mensen hebben zich het erbij stilgelegd dat dit gewoon is hoe ik eet momenteel en ik heb me er bij stilgelegd bij wat zij ervan vinden. Alhoewel er wel meerdere malen pogingen is gedaan om het te gebruiken om mijn opinie over bewegen met overgewicht te discrediteren.
http://www.weightlossforall.com/lose-weight-jogging.htm
Dat probeer ik. Maar mensen vatten het verkeerd op en als ik het dan probeer te verhelderen reageren ze er nog feller op. Kennelijk iets te doen met mijn eetpatroon. Die zie ik hier iets te veel terug komen. Geen idee of er psychologische factoren een rol speelt en ze denken dat ik iets heel ernstigs heb tegen overgewicht of dat ik me gewoon niet goed genoeg kan "expressen(sorry Nederlandse woord hiervoor kwijt)" in het schriftelijk Nederlands.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:05 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik weet niet welk doel je precies probeert te behalen hier, maar stop met dit gedrag.
we hebben eerder iemand gehad die de reeks steeds kwam verstieren door eigenwijs op eigen standpunten te hameren, dat werkt niet. daar heeft niemand behoefte aan.
post gezellig mee naar de insteek van dit topic, of post niet.
just a head's up
Uiteraard ging eea gepaard met frietjes en dergelijke. Oh en ik heb 1 pilsje op, verder cola light.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:13 schreef DarkElf het volgende:
mmm rood vlees![]()
nou ja op t toetje na is er niets mis mee
Mwoah, op het toetje na toch niet zo erg? Ik ben steeds minder een toetjesmens trouwens, heb liever een lekker voorgerecht en dan een goede koffie met een (dieettechnisch killing) digestifquote:Op donderdag 10 december 2009 11:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Carpaccio (met veeeeel salade, beetje teveel naar mijn smaak), tournedos (je kon kiezen uit rood vlees, rood vlees of rood vlees!) en een mixed toetje (bolletje choco ijs, mini brownie, etc).
En nee, afvaltechnisch gezien was het GEEN goede avond. I know..
Ik ben ook niet zo'n toetjesfreak maar kan ook slecht nee zeggen als het eenmaal voor m'n neus staat.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah, op het toetje na toch niet zo erg? Ik ben steeds minder een toetjesmens trouwens, heb liever een lekker voorgerecht en dan een goede koffie met een (dieettechnisch killing) digestif
Ik ben ook geen nagrecht mens (voorgerecht en hoofdgerecht idd) , ook geen koffie mens maar houd dan wel weer van thee met een likeurtje na t eten (rare combi volgens sommigenquote:Op donderdag 10 december 2009 11:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah, op het toetje na toch niet zo erg? Ik ben steeds minder een toetjesmens trouwens, heb liever een lekker voorgerecht en dan een goede koffie met een (dieettechnisch killing) digestif
Niks mis met een goede thee en single malt na het eten! Prima combi hoor.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik ben ook geen nagrecht mens (voorgerecht en hoofdgerecht idd) , ook geen koffie mens maar houd dan wel weer van thee met een likeurtje na t eten (rare combi volgens sommigen) ... en doe dat alleen als we uit eten gaan dus niet te vaak
Ugh, dat denk ik dus niet. Dezelfde regeltjes over het eetpatroon dat mij steeds gequote word, quote ik terug over het bewegen. En dan ben ik fout bezig?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
daty is precies wat ik deed. ik vind het buitengewoon irritant als iemand denkt de wijsheid in pacht te hebben terwijl ze overduidelijk dom bezig zijn met andere onderdelen van afvallen. jij weet het NIET beter dan wij allemaal, kijk alleen al naar hoe je eet... hoe kun je ons nu afserveren met een "ne ehoor de experts zeggen het, dus heb ik gelijk" terwijl je zelf alle gedegen advies in de wind slaat??
daarom probeerde ik jou je zwart-wit visie op hardlopen te laten nuanceren. punt. ja, hardlopen is een zware belasting voor mensen met overgewicht. maar voor sommige mensen kan het WEL. (herhaling van mijn punt ga ik niet nog eens doen)
ja, omdat beide standpunten die jij NIET ondersteunt gaan over dingen verstandig en met mate doen...quote:Op donderdag 10 december 2009 11:17 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Ugh, dat denk ik dus niet. Dezelfde regeltjes over het eetpatroon dat mij steeds gequote word, quote ik terug over het bewegen. En dan ben ik fout bezig?
doe ik ook maar vanavond zondig ikquote:Op donderdag 10 december 2009 11:19 schreef Sjeen het volgende:
Ik schuif het vaak door naar vriendlief, als ik er geen zin in hebIk ben echter wel een 'drankorgel', kan graag genieten van een goed glas wijn enzo... Da's niet zo heel goed ook voor je gewicht. Dus ik heb nu met mezelf de afspraak, alleen in het weekend (dwz vrijdag, zaterdag/zondag).
Ik schuif ook wel eens met mijn dagenquote:Op donderdag 10 december 2009 11:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
doe ik ook maar vanavond zondig ik(ik moet mezelf af en toe iets gunnen hoor... ik sport, ik eet gezond, ik snoep niet, ik rook niet meer en mag ook geen alcohol meer van ma-don/vrij van mezelf) pffff
er zal wel een reden voor zijn dat mensen het verkeerd opvatten, chronische betweterigheid wordt nergens echt gewaardeerd namelijkquote:Op donderdag 10 december 2009 11:14 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Dat probeer ik. Maar mensen vatten het verkeerd op en als ik het dan probeer te verhelderen reageren ze er nog feller op. Kennelijk iets te doen met mijn eetpatroon. Die zie ik hier iets te veel terug komen. Geen idee of er psychologische factoren een rol speelt en ze denken dat ik iets heel ernstigs heb tegen overgewicht of dat ik me gewoon niet goed genoeg kan "expressen(sorry Nederlandse woord hiervoor kwijt)" in het schriftelijk Nederlands.
wat voor kuur?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik schuif ook wel eens met mijn dagen
Weet er iemand trouwens een goed alternatief... Met een beetje geluk/pech* start ik in januari met een kuur waarbij ik niet tot nauwelijks alcohol mag gebruiken. In dat half jaar/jaar wil ik eigenlijk wel een beetje blijven genieten
*doorhalen wat niet van toepassing is...
Qua genotmiddel? Eehhhhhhh. Een hashpijp?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik schuif ook wel eens met mijn dagen
Weet er iemand trouwens een goed alternatief... Met een beetje geluk/pech* start ik in januari met een kuur waarbij ik niet tot nauwelijks alcohol mag gebruiken. In dat half jaar/jaar wil ik eigenlijk wel een beetje blijven genieten
*doorhalen wat niet van toepassing is...
Roaccutanequote:
Als jij mij kan helpen met een hardloop schema die mijn knieën niet kapot zal maken met 120kg erop dan zal ik die serieus gaan volgen en je nog dankbaar zijn ook.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, omdat beide standpunten die jij NIET ondersteunt gaan over dingen verstandig en met mate doen...
hardlopen kan, mits verstandig en met mate.
afvallen gaat om verstandig omgaan met eten.
je wilt in beide gevallen niet zien dat in dit topic het gaat om mensen die allemaal proberen een middenweg te volgen. een gezonder leven te bereiken, en elkaar daarin te steunen.
zónder daarin door te drijven (we moeten immers allemaal over de lange termijn denken omdat we zoveel kwijt moeten) bovendien heb ik heel duidelijk gezegd dat hardlopen alleen kan als je heel voorzichtig doet. jíj trekt het in het absurde. als je met een bmi van 40 drie keer per week 8 km gaat lopen dan kan iedereen wel raden dat de blessurekans 100% is. je doet net alsof ik dat ontken en dat is gewoon niet waar.
Menig vrouw zou willen dat ze er op mijn leeftijd nog zo jeugdig uitzagquote:Op donderdag 10 december 2009 11:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh klote zeg nou ja, als het goed is doe je het niet voor niets...
ik heb geen schema kant en klaar... je zou goede hardloopschoenen kunnen kopen en proberen op te bouwen met een schema van 1 minuut hardlopen, drie minuten wandelen, 20 minuten totaal, altijd minimaal 1 rustdag ertussen. altijd stoppen zodra je pijn krijgt. nooit een rustdag overslaan omdat het wel goed gaat allemaal. nooit ineens te snel opbouwen omdat je denkt dat je wel meer kunt...quote:Op donderdag 10 december 2009 11:31 schreef Geschmack het volgende:
[..]
Als jij mij kan helpen met een hardloop schema die mijn knieën niet kapot zal maken met 120kg erop dan zal ik die serieus gaan volgen en je nog dankbaar zijn ook.
De enige reden waarom ik nu al niet hardloop is dat het me afgeraden is. Gewoon om dezelfde redenen dat ik hier gepost heb. Net zoals jullie voedingspatroon je geadviseerd is door een diëtist bijvoorbeeld.
Die zal ik jullie niet nadoen, niet omdat ik denk dat jullie dom bezig zijn. Maar gewoon omdat ik tevreden ben met mijn huidige. Geen honger gevoel, ik val niet flauw.
quote:Op donderdag 10 december 2009 11:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Menig vrouw zou willen dat ze er op mijn leeftijd nog zo jeugdig uitzag
Altijd positief blijven
exact dat.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb geen schema kant en klaar... je zou goede hardloopschoenen kunnen kopen en proberen op te bouwen met een schema van 1 minuut hardlopen, drie minuten wandelen, 20 minuten totaal, altijd minimaal 1 rustdag ertussen. altijd stoppen zodra je pijn krijgt. nooit een rustdag overslaan omdat het wel goed gaat allemaal. nooit ineens te snel opbouwen omdat je denkt dat je wel meer kunt...
als dat goed gaat kun je met een beginners schema beginnen. wederom dezelfde regels: pijn=stoppen.
het feit dat je geen honger hebt betekent niet dat je voldoende eet. er bestaat zoiets als een spaarstand, maar goed, dat wil je toch niet geloven, want je hebt immers geen honger. de enige reden dat we je advies geven is omdat we allemaal die fase meegemaakt hebben "ik heb geen honger dus t is wel goed zo" waarna we onze verbrandingsoventjes flink verpest bleken te hebben en vervolgens veel moeilijker konden afvallen nadat we alles uiteraard weer aangekomen waren....
Dus ik kan nog even langs de snackbar?!quote:Op donderdag 10 december 2009 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar meer beweging = meer eten J.!
Ja, als je het vergelijkt met wat ik at voordat ik op mijn eten ging letten, valt het heel erg mee. Vandaag gaan we weer voor gezond!quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:44 schreef Jojogirl het volgende:
Je lijstje valt toch nog wel mee Burdie. Niet allemaal even gezond, maar qua calorien valt het denk ik nog best mee.
Kom je klieren of heb je ook nog iets nuttigs toe te voegen?quote:
Damn, ruigquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb gisteren na de training netjes thee gedronken, tot ze me gingen uitlachenToen ben ik overgestapt op spa blauw met een rietje
Alcohol is bij mij ook wel een struikelblokquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kom je klieren of heb je ook nog iets nuttigs toe te voegen?
Ik heb gisteren na de training netjes thee gedronken, tot ze me gingen uitlachenToen ben ik overgestapt op spa blauw met een rietje
Ik ben zoooo stoerquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:28 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Damn, ruig![]()
![]()
Woensdag voor het eerst van mijn leven een buikspierkwartier gedaan...pfff, voel hem nu pas
Ik heb precies hetzelfde... En ik vind het gewoon lekker, mij hoef je geen cola voor te zetten, dat doet me helemaal niks. Ik drink verder eigenlijk alleen water, thee en koffie. En als ik bob ben, dan wil ik nog wel eens een bitter lemon of een rivella drinkenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Alcohol is bij mij ook wel een struikelblokNiet dat ik neig naar alcoholisme (denk ik
), maar het hoort voor mij wel echt bij gezelligheid.
Vet hip, ik ontzettend onder de indruk... mag ik je virtuaal aanraken????quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben zoooo stoerIs ook wel verstandiger hoor, want ik moet ook nog met auto naar huis altijd
Buikspierkwartier... Ik weet niet of ze dat op andere sportscholen dan waar ik zit gebruiken als term, maareh, waar sport jij?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:28 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Damn, ruig![]()
![]()
Woensdag voor het eerst van mijn leven een buikspierkwartier gedaan...pfff, voel hem nu pas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |