abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75134329
Zwangerschap en geboorte deel 594

29 november 2009: Poppejans (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily (meisje)
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-Lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim (jongen)
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
18 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
04 juli 2010: Sonnetje85
06 juli 2010: borra
07 juli 2010: MinnieMin
07 juli 2010: Grunsfan
21 juli 2010: Marrije
21 juli 2010: Soneal
02 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-12-2009 08:25:21 ]
pi_75134333
Dicht
En ik zei dus nog:

Onder je ribben is wel erg hoog, want pas bij 20 weken komt je baarmoeder je ribben voorbij
Je darmen zijn natuurlijk wel een heel eind opgeschoven, misschien protesteren die wat?
17+4 is op zich wel een normale termijn om de baby te gaan voelen Niet heel erg vroeg oid.

Lily: je mag ook al bijna ontploffen
pi_75134354
Fijn dat je een topic opent Free. Ik was al aan het wachten Ik denk dat McLaura het niet doorhad.
  maandag 30 november 2009 @ 08:54:01 #4
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75134389
Nou jongens, morgen dus, lees ik . Met z'n allen, met z'n allen .
pi_75134423
quote:
Op maandag 30 november 2009 08:51 schreef amaranta het volgende:
Fijn dat je een topic opent Free. Ik was al aan het wachten Ik denk dat McLaura het niet doorhad.
idem
En om de SC goed te maken (die gooide ik net ongemerkt dicht )
pi_75134445
quote:
Op maandag 30 november 2009 08:54 schreef Groofsken het volgende:
Nou jongens, morgen dus, lees ik . Met z'n allen, met z'n allen .
Ja!!!!
pi_75134573
quote:
Op maandag 30 november 2009 08:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja!!!!
Dan moeten bij mij de weeen nu wel gaan beginnen, bij Eva ben ik 45 uur bezig geweest dus als het nu ongeveer 2 keer zo snel gaat dan zouden nu ongeveer de weeen moeten beginnen
En dan is het nog erg lang
Maar Groof heeft gezegd dat ik DIK overtijd ga en als groof dat zegt dan is dat zo!!!!
  maandag 30 november 2009 @ 09:06:43 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75134574
Ik heb eigenlijk zin om te huilen maar dat heeft weinig zin...
Weer een hele toestand met mijn moeder. Kan/wil er niet over uitwijden maar moest het wel even kwijt...

Zo, weer over tot de orde van de dag.
Ik heb redelijk goed geslapen vannacht! alleen ging de wekker van manlief heel erg vroeg omdat ie naar cursus moet in Nunspeet
En harry is een branieschopper
Ca.ra beschuldigt hem al van hooliganpraktijken
pi_75134608
Huil maar lekker, dan huil ik met je mee. Ik wil namelijk zonder reden even huilen.
pi_75134624
Môgguh

Asyniur moeders zijn soms.....
pi_75134675
tvp in de vorm van een vraagje: als iemand tegen je zegt: "nou, ik zie je deze keer niet lopend afmaken" met de mededeling dat ze alvast dingen regelen voor selene, moet je dat dan fijn vinden of niet? aan de ene kant denk ik "fijn dat er iets geregeld wordt", maar aan de andere kant ervaar ik het als een grote motie van falen al bij voorbaat.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75134702
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:13 schreef simmu het volgende:
tvp in de vorm van een vraagje: als iemand tegen je zegt: "nou, ik zie je deze keer niet lopend afmaken" met de mededeling dat ze alvast dingen regelen voor selene, moet je dat dan fijn vinden of niet? aan de ene kant denk ik "fijn dat er iets geregeld wordt", maar aan de andere kant ervaar ik het als een grote motie van falen al bij voorbaat.
Ik snap het dubbele gevoel. Super fijn dat er wat voor je dochter wrodt geregeld maar een beetje voorbarig is het wel. Als blijkt dat je het niet lopend af kunt maken heb je snel iets geregeld hoor. Lijkt me.
Ik snap ook niet goed wat je nu dan al zou moeten regelen....
pi_75134705
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:13 schreef simmu het volgende:
Probeer het maar te zien als medeleven ipv falen.... met een tweeling op komst is het allemaal wat zwaarder dan wanneer het er één is, vooral voor de buitenwereld die niet weet wat jij voelt

Daarbij kost het meer energie het als falen te beschouwen dan als hulpvaardigheid, dus hou het maar op het laatste
pi_75134726
Mag ik ook meebrullen?
Aaaah?

* freecell knuffelt Asy.
Jammer dat het niet lekker gaat met je moeder weer
pi_75134758
Waarom huilen we freecell?
pi_75134764
Simmu: zie het als hulpvaardigheid
Ze hebben ook wel een punt dat een tweelingzwangerschap met zo'n kleintje gewoon erg zwaar is.

Hier ziet mijn omgeving me geloof ik nog steeds als: af en toe een harde buik en wat rug/bekkenpijn, dat heeft toch iedereen? Waar doet ze nou moeilijk over?
pi_75134766
Goeiemorgen allemaal.

Pff, valt zwaar weer de volgende werkweek, ik ben nu echt aan het uitkijken naar mijn vakantie over 3 weekjes.

@ Simmu: Phoe, geen idee. Ik weet niet op wat voor manier het is gezegd. Maar ik kan me je gevoel wel goed voorstellen. Misschien is het goed bedoeld, maar komt het er wat rottig uit?

@ Asy:

@ Amaranta: Gewoon lekker doen!
pi_75134778
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:08 schreef amaranta het volgende:
Huil maar lekker, dan huil ik met je mee. Ik wil namelijk zonder reden even huilen.
Hier heerst een beetje hetzelfde gevoel Nog maar maandagochtend, anderhalf uur aan het werk en ik zie de werkweek al niet meer echt zitten. Gisteren tot 20.45u zitten werken... het zal er wel iets mee te maken hebben

Is Poppejans al gesignaleerd?

Wat spannend als jullie allemaal voor een volle maan bevalling zullen gaan. Veel nieuwe baby's binnenkort
  maandag 30 november 2009 @ 09:21:43 #19
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75134799
Haha, Amaranta, ik vind het gewoon zo grappig dat je er zo rekening mee houdt dat de kleine al komt, terwijl Eva juist te laat was . Maar misschien heb je juist wel heel sterk een voorgevoel en is morgen alleen de 'jounes' er al. Is het trouwens een jongen, dat je hem Sjors noemt?

En Asyniur, lekker laten gaan hoor. Even huilen kan ook gewoon een goede ontlading zijn. .

En Simmu, tsja, kan je ook niet echt peilen aan de toon waarop het gezegd wordt wat ze precies bedoelen? Niet als falen beschouwen joh. Jij kan echt niet van te voren bepalen hoe jouw lichaam deze zwangerschap zal dragen toch?
pi_75134814
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:19 schreef amaranta het volgende:
Waarom huilen we freecell?
Omdat Freecell in een smerig en rommelig huis zit, dit niet kan schoonmaken en er sinds 7:15 een huilend jongetje aan haar been hangt.
Zoiets.
  maandag 30 november 2009 @ 09:23:21 #21
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75134832
Ach lieve mensen, allemaal toe aan huilen . Tiswat .
pi_75134834
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Omdat Freecell in een smerig en rommelig huis zit, dit niet kan schoonmaken en er sinds 7:15 een huilend jongetje aan haar been hangt.
Zoiets.
Danneh mag het.
pi_75134864
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:21 schreef Groofsken het volgende:
Haha, Amaranta, ik vind het gewoon zo grappig dat je er zo rekening mee houdt dat de kleine al komt, terwijl Eva juist te laat was . Maar misschien heb je juist wel heel sterk een voorgevoel en is morgen alleen de 'jounes' er al. Is het trouwens een jongen, dat je hem Sjors noemt?

En Asyniur, lekker laten gaan hoor. Even huilen kan ook gewoon een goede ontlading zijn. .

En Simmu, tsja, kan je ook niet echt peilen aan de toon waarop het gezegd wordt wat ze precies bedoelen? Niet als falen beschouwen joh. Jij kan echt niet van te voren bepalen hoe jouw lichaam deze zwangerschap zal dragen toch?
Ik heb vanaf het begin het gevoel gehad dat ik overtijd zou gaan. Dus ik ga er niet vanuit dat er morgen een kindje in huize amaranta is.
Maar ik hoop natuurlijk wel dat Sjors wat eerder komt.
om een lang verhaal kort te maken, zo begin december is niet leuk vanwege sinterklaas, dan ben ik den 12 de uitgerekend, zou een prima datum zijn, de 14de is de verjaardag van mijn overleden broer en dat zou dan weer een pijnlijke datum zijn, zou dat oprecht heel erg vinden, dan gaan we richting kerst, dan ben ik jarig, dan is het kerst en dan oud en nieuw..... lastig he

Enneh, Sjors is een aapje, en aapjes kunnen jongens en meisjes zijn. Sjors was al de 'werknaam' vanaf het moment dat we wisten dat ik in verwachting was. Dus staat los van het geslacht.
pi_75134887
blech, tis geloof ik voor iedereen ***zo'n*** maandagochtend.

ewb het regelen voor selene; dat houdt dan in dat die tot aan het einde 200 km verderop komt te wonen. dat zie ik dus eigenlijk ook totaal niet zitten
  maandag 30 november 2009 @ 09:28:54 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75134910
Als jullie nou hier komen om een potje te janken, dan zorg ik voor thee en iets lekkers...
Denk dat ik zo maar even naar de winkel hobbel voor iets lekkers voor mezelf.
  maandag 30 november 2009 @ 09:29:44 #26
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75134919
. Dank voor de uitleg over Sjors. Dus jullie weten het zelf ook nog niet? Of mogen wij het niet weten?

Hier een beetje vergelijkbaar trouwens met al die data. 5 december uitgerekend wat een datum is dat!, als ie net zo lang blijft zitten als S dan komt ie op mijn verjaardag , enne sowieso al een bizarre maand dus straks met alle feestdagen en twee verjaardagen. Maar ik heb me er bij neergelegd en er zit natuurlijk niet zo'n gebvoelige datum bij als bij jullie, van je broer, dat scheelt.
  maandag 30 november 2009 @ 09:30:40 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75134930
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:27 schreef simmu het volgende:

ewb het regelen voor selene; dat houdt dan in dat die tot aan het einde 200 km verderop komt te wonen. dat zie ik dus eigenlijk ook totaal niet zitten
Ow, dat zou ik ook niet zien zitten hoor!
Ik zou gewoon kijken hoe ver je komt. Er is dan altijd nog wel iets te regelen, toch?
pi_75134962
nee Simmu, dat lijkt me ook niks. Laten we vooraslnog hopen dat jij gewoon de zwangerschap helemaal 'goed uitloopt'.

Wij weten het wel groof.
pi_75134978
Wanneer ben jij dan jarig groof?
  maandag 30 november 2009 @ 09:34:31 #30
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75134994
Duh, ik zie nu pas je onderschrift . Maar spannend, ik ben benieuwd.

En Simmu, dat lijkt me ook echt tien keer niks, dus misschien daar maar gewoon voorlopig niet van uitgaan?
  maandag 30 november 2009 @ 09:34:50 #31
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75135001
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:33 schreef amaranta het volgende:
Wanneer ben jij dan jarig groof?
de 15e
pi_75135007
Oh, mijn oude buurmeisje komt vandaag uit Spanje voor 2 weken op bezoek. Volgens mij hoopt zij ook wel dat ze nog hier is als Sjors er is. En Eva kent ze ook nog niet IRL.
ook al zo iets, toen mijn broer overleed was zij ook nét op vakantie in Nederland, dus wellicht kan ze dit keer iets fijns mee maken. Haar oma ligt ook sinds vorige week in het ziekenhuis dus dat is ook niet zo gezellig
pi_75135017
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:34 schreef Groofsken het volgende:

[..]

de 15e
Dat was mijn 1e uitgerekende datum, die is daarna bijgesteld. Daar doe ik het ook wel voor, voor de 15de.
Maar het liefst de 16de want dan zijn mijn beide kinderen op een 16de jarig.
maar dan is mijn beste vriendin jarig
pi_75135035
quote:

Das wel heel ver weg, kan me voorstellen dat zo'n opmerking niet lekker aankomt

Maar goed, als mensen dan vinden dat ze zonodig iets voor jou moeten regelen, dan moeten ze maar met een voorstel komen wat voor jou wel haalbaar is, en niet alleen voor hen.
Het is wel heel makkelijk "hulpvaardig" zijn als je iemand een voorstel doet wat alleen voor jou goed uitkomt en niet voor degene aan wie je het voorstel doet
  maandag 30 november 2009 @ 09:39:48 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75135083
keshet, met 20 wk komt je baarmeoder tot aan je navel,dus onder je ribben je kind voelen is enigszins onmogelijk

en dames, toch! even een paar en voor jullie!

(zo moederloos zijn heeft toch nog zn voordelen al ik jullie zo lees )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75135236
Ehm.. Simmu? 200 KM verderop?
Dat zijn toch niet de mensen waar je haar nóóit meer heen zou willen hebben hè?
  maandag 30 november 2009 @ 09:51:21 #37
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75135315
quote:

Als jij dat niet ziet zitten gaat dat dus ook gewoon niet gebeuren he. Ze zullen toch zelf ook wel snappen dat je daar niet gelukkiger van wordt. Bovendien lijkt het me voor Selene ook niet goed dat ze 'weggestuurd' zou worden omdat mama 2 'nieuwe kindjes' krijgt. Is er wellicht iemand in de buurt die je kan helpen bij dit soort dingen?

Asy * knuffel geeft

Soneal, klopt jouw ticker wel? (anders ben ik zelf abuis met mijn data )
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_75135378
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:47 schreef freecell het volgende:
Ehm.. Simmu? 200 KM verderop?
Dat zijn toch niet de mensen waar je haar nóóit meer heen zou willen hebben hè?
nee, die niet. alhoewel ook die aan het piepen zijn. de ene kant zit 200 km naar het westen, de andere kant gaat richting zuidwesten

iedereen wil liefst elke weekend langskomen, niemand kan met elkaar overweg, ze willen allemaal dolgraag oppassen (maar wel onder voorwaarden uiteraard....) en ik ben in staking en vertik het gewoon

edit voor flugeltje; we zijn hier vorig jaar pas komen wonen. geen familie (onze hartewens was dat ) of vrienden (stukkie minder dat) en buren die een tikkie, uhm, niet zo kindvriendelijk zijn, maar sangdrax kan veel met thuiswerken. zijn collega heeft bij zijn tweeling een jaar thuisgewerkt, er zijn wel mogelijkheden.
  maandag 30 november 2009 @ 10:02:06 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75135537
Simmu, ik weet niet in wat voor stad/dorp je woont. Maar in sommige gemeenten heb je vrijwilligersorganisaties die hulp bieden in dit soort situaties. And if all else fails: Ask FOK! Misschien wonen er wel wat FOK!kers in de buurt die af en toe een helpende hand willen toesteken...

Fijn dat Sandrax veel thuis kan werken, heb je sowieso wat extra ondersteuning...
pi_75135552
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als jij dat niet ziet zitten gaat dat dus ook gewoon niet gebeuren he. Ze zullen toch zelf ook wel snappen dat je daar niet gelukkiger van wordt. Bovendien lijkt het me voor Selene ook niet goed dat ze 'weggestuurd' zou worden omdat mama 2 'nieuwe kindjes' krijgt. Is er wellicht iemand in de buurt die je kan helpen bij dit soort dingen?

Asy * knuffel geeft

Soneal, klopt jouw ticker wel? (anders ben ik zelf abuis met mijn data )
Het vervelende is dat mensen dat vaak dus niet snappen, anders hadden ze zo'n voorstel niet gedaan
Mijn moeder riep vrijdagavond dat ik mijn huis dus wel per 1 januari kon opgeven.... dat zoonlief niet mee wil hier naartoe (hoewel genoeg ruimte), niet bij opa en oma in huis wil, helemaal niet uit Schubbekutteveen wil verhuizen en ik hem dus letterlijk op straat zou zetten als ik mijn huis op zou geven komt dus kennelijk even niet in haar op.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik het nu (of verderop in de zwangerschap) helemaal niet zie zitten een heel huis leeg te halen en het gros ergens op te slaan.... laat de kid voorlopig maar zitten waar hij zit en over een jaar zien we wel weer verder.

De ticker gaat uit van 17 juli, waar ook FF vanuitgaat, gebaseerd op m'n ovudatum (dat was al op dag 9 van m'n cyclus), ik laat de 21ste nog even in de lijst staan tot we de termijnecho gehad hebben
pi_75135560
goedemorgen lieve dames
wat weer een hoop hier.....

*knuffelt vast ff flinkt rond*

@Asyniur; wat enorm naar dat je weer problemen hebt met je moeder.... dat is natuurlijk altijd vervelend; maar kan me voorstellen nu je zwanger bent; dat het nog weer anders voelt. Omdat je ook zelf bezig bent moeder te worden..(en je je niet kan voorstellen dta jij oooooooit zulke problemen met jouw kleintje gaat krijgen oid).

@minnie en Leonieke; succes met de werkweek; als het echt niet meer gaat moet je het op je werk aangeven hoor! ik heb er ook te lang mee gewacht.... als je zwanger bent en je meldt je ziek; krijgt de werkgever daar geld voor om iemand anders in te huren... en je moet vooral aan jezelf en je kleintje denken.
En dat zeg ik nu heel braaf; maar deed ik zelf ook niet; en heb hard doorgebikkeld met hetzelfde gevoel als jullie...

@amaranta; die data zijn altijd ff lastig. Hoop voor jou dat mini-amaranta niet op de 14e komt. En anders heeft het misschien wel zo moeten zijn; en zit er iets diepgaands achter... (wat je dan maar moet koesteren?)
Ik heb nogal veel kans om op een feestdag te bevallen; sinterklaas is misschien nog wat snel; maar kerst, oud en nieuw en mijn eigen verjaardag (12jan) zijn allemaal nog opties...
(en o ja; mijn zus haar dochtertje is op de 14e (dec) al jarig en mijn oma de 17e, dus dat heeft ook geen voorkeur...) haha
maja kheb dr weinig invloed op he? het komt zoals het komt; en wanneer het komt

en ik ga zo met vriendlief naar de VK; hebben ook de liggingsecho vandaag.. leuk!
en heb gelukkig een beetje slaap ingehaald van8. Heb alleen de laatste dag wel vaak steken 'down under' zeg maar... en pijn bij mijn schaambeen...
(ingedaald kindje misschien????)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_75135568
Goedemorgen! Gelukkig goed geslapen, zo eventjes wat kadootjes namens de Sint kopen en boodschappen doen en daarna weer met de House dvdbox op de bank.
Ik verveel me gewoon nog steeds niet, mij bevalt het niet-werken nog wel even geloof ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75135629
heb je verhuisplannen dan Soneal?
pi_75135677
Mijn en ik wonen niet officieel in hetzelfde huis
Ik ben vrijwel altijd bij hem thuis, maar ik heb dus ook mijn eigen huis nog.
pi_75135682
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef Beessie-Jen het volgende:

en ik ga zo met vriendlief naar de VK; hebben ook de liggingsecho vandaag.. leuk!
en heb gelukkig een beetje slaap ingehaald van8. Heb alleen de laatste dag wel vaak steken 'down under' zeg maar... en pijn bij mijn schaambeen...
Veel plezier! Nog even spieken naar je baby is vast weer leuk! Ik had ook wel zo'n laatste echo nog willen hebben! Maar hier maar 2 gehad.
Indalen vond ik inderdaad voelen als steken beneden, en vooral met lopen een drukkend gevoel van onderen geven.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75135707
Nog nix dus Poppejans?
pi_75135729
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:08 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Veel plezier! Nog even spieken naar je baby is vast weer leuk! Ik had ook wel zo'n laatste echo nog willen hebben! Maar hier maar 2 gehad.
Indalen vond ik inderdaad voelen als steken beneden, en vooral met lopen een drukkend gevoel van onderen geven.
dan zal dat het idd wel zijn denk ik....

en spieken lijkt em ook weer erg leuk; maar geloof niet dat je nog heel veel ervan ziet; omdat het kindje al zo groot is... dus je alleen kleine delen van het kindje ziet.
Maar het is natuurlijk altijd leuk!
pi_75135736
Oh ik ga zo echt pannekoekmix (aan nieuwe spelling doe ik niet hoor)kopen om dinsdagavond aan de pannekoeken te gaan , en dan dinsdagnacht zoals afgesproken op de 2de te gaan bevallen!
pi_75135747

Wat is dat toch met die pannenkoekenmagic hier?!
pi_75135768
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:10 schreef Poppejans het volgende:
Oh ik ga zo echt pannekoekmix (aan nieuwe spelling doe ik niet hoor)kopen om dinsdagavond aan de pannekoeken te gaan , en dan dinsdagnacht zoals afgesproken op de 2de te gaan bevallen!
neem je ook direct ananas mee? en natuuuuuuurlijk moet je ook ff prostaglandingessen
good luck alvast... haha
pi_75135792
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:09 schreef Soneal het volgende:
Nog nix dus Poppejans?
Nee, maar pas 1 dagje overtijd nu, het is nog geen olifantendracht aan het worden hoor.
Het duurt nu niet lang meer!
pi_75135834
Dan gaan we uit van de pannenkoekenmagic
pi_75136194
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:14 schreef Soneal het volgende:
Dan gaan we uit van de pannenkoekenmagic
En de ananashart en de frambozenbladthee en een potje stevige bridge met een glaasje bitterlemon en .... en... en.....
  maandag 30 november 2009 @ 10:30:58 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75136234
BJ gaat nog even babyspieken! Wat leuk!
Ik moet nog 17 dagen wachten

en dank jullie wel voor de lieve woorden
het is toch te triest voor woorden dat ik meer steun krijg van mensen van een forum en mijn collega's dan van mijn eigen ouders
  maandag 30 november 2009 @ 10:31:22 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75136247
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

En de ananashart en de frambozenbladthee en een potje stevige bridge met een glaasje bitterlemon en .... en... en.....
touwtje springen, sex...
  maandag 30 november 2009 @ 10:33:04 #56
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75136284
Ik had laatst nog een echo BJ, omdat ze dachten dat de kleine man in suit lag, en hoewel je het kindje niet meer in z'n geheel ziet, zag ik wel een prachtig profiel van zijn hele koppie en borst .

Heel veel plezier straks .
pi_75136309
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

touwtje springen, sex...
dat bedoelde ik met bridge....
pi_75136326
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:30 schreef Asyniur het volgende:

het is toch te triest voor woorden dat ik meer steun krijg van mensen van een forum en mijn collega's dan van mijn eigen ouders
dat is het idd ook wel. gelukkig heb je die steun wel hoor van alle anderen!! *knufs*
  maandag 30 november 2009 @ 10:35:14 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75136340
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat bedoelde ik met bridge....
Ow, ik ben niet zo goed in hints
  maandag 30 november 2009 @ 10:35:17 #60
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75136345
Ik denk dat ik deze week de sex maar even oversla . Hij mag keurig blijven zitten wat mij betreft tot m'n mama er is .
  maandag 30 november 2009 @ 10:36:53 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75136384
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:30 schreef Asyniur het volgende:

pff, die laatste zin... *knufs* je bent een lieve meid!
pi_75136387
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ow, ik ben niet zo goed in hints
Daar was ooit een reclame van. Van zo;n bekakte dame en die ging dan een stevig rubbertje bridge ofzo doen.
En volgens mij insinueerde ze dus seks. Maar dat kan ok mijn perverse gedachtengang zijn.
  maandag 30 november 2009 @ 10:38:31 #63
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75136425
Awel, ben er weg van. Babyknuffelen bij vriendin. Adios .
  maandag 30 november 2009 @ 10:40:57 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75136484
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:11 schreef Soneal het volgende:

Wat is dat toch met die pannenkoekenmagic hier?!
in 2007 hebben een paar dames geworpen na het eten van pannekoeken. dus het nieuwste bakerpraatje

amaranta, kan de diarree niet ook komen door het hoesten? dat prikkelt dan toch? wel ellendig, hoor! is je rug trouwens weer goed?

oh, en ik heb striae! drie hele kleine streepjes! (het lijkt een beetje alsof ik me me gekrabd heb, zeg maar) en ik vind het nog wel schattig, eigenlijk! als het hierbij blijft tenminste...

ennnnn, nwe mijlpaal! ik heb gister mn eerste babywasje gedaan! de roze dingen bij de rode was geflikkerd en alles met neutral gewassen. (die neutral had ik nog staan van de zwangerschap van eli! maar de chocola is ook uit eli's trui gegaan, dus het zal nog wel werken )
pi_75136832
Wie heeft mij in de openingspost gezet??????

15 juli 2010: ChilllayD

Dat ik jarig ben op 15 juli klopt.
Maar ik ben echt pas uitgerekend op 2 augustus.

Ik wil liever sowieso eerst weten of alles in orde is.
Eerder durf ik er niet echt in te geloven.....
pi_75136883
goedemorgen ladies.

Al iets vernomen van Tan, die lag in het ziekenhuis had ik begrepen op haar blog?

verse babies in aantocht???? Kom op meiden, we willen een babyboom!!

Asy, problemen met moeders ene oor in, andere oor uit. Echt ik weet hoe moeilijk het is / kan zijn maar momenteel doe ik precies het zelfde. Ik kreeg gisteren commentaar van mijn moeder dat ik wederom voor de 3e keer ga borstvoeden (vorige 2 keren gingen niet bepaald ideaal) maar ik blijf erbij, ik wil dit voor mijn kind. Jammer dat zij het allemaal onzin vind.

Verder gaat mijn geheugen even niet. Lees straks nog wel even bij. Moet nu even anders gaan zitten, bankhangen. De kleine man is hier zijn kamer aan het verbouwen en voelt niet bepaald prettig lees; schouder in mijn lies en iets tegen mijn ribben
pi_75137699
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen lieve dames
wat weer een hoop hier.....

*knuffelt vast ff flinkt rond*

@Asyniur; wat enorm naar dat je weer problemen hebt met je moeder.... dat is natuurlijk altijd vervelend; maar kan me voorstellen nu je zwanger bent; dat het nog weer anders voelt. Omdat je ook zelf bezig bent moeder te worden..(en je je niet kan voorstellen dta jij oooooooit zulke problemen met jouw kleintje gaat krijgen oid).

@minnie en Leonieke; succes met de werkweek; als het echt niet meer gaat moet je het op je werk aangeven hoor! ik heb er ook te lang mee gewacht.... als je zwanger bent en je meldt je ziek; krijgt de werkgever daar geld voor om iemand anders in te huren... en je moet vooral aan jezelf en je kleintje denken.
En dat zeg ik nu heel braaf; maar deed ik zelf ook niet; en heb hard doorgebikkeld met hetzelfde gevoel als jullie...

@amaranta; die data zijn altijd ff lastig. Hoop voor jou dat mini-amaranta niet op de 14e komt. En anders heeft het misschien wel zo moeten zijn; en zit er iets diepgaands achter... (wat je dan maar moet koesteren?)
Ik heb nogal veel kans om op een feestdag te bevallen; sinterklaas is misschien nog wat snel; maar kerst, oud en nieuw en mijn eigen verjaardag (12jan) zijn allemaal nog opties...
(en o ja; mijn zus haar dochtertje is op de 14e (dec) al jarig en mijn oma de 17e, dus dat heeft ook geen voorkeur...) haha
maja kheb dr weinig invloed op he? het komt zoals het komt; en wanneer het komt

Thanks Beessie. Maar ik ben alleen maar wat misselijk . Dus ik moet me niet zo aanstellen... Maar dat vind ik soms best moeilijk. Mijn concentratie is echt op 15% ofzo. Komt wel weer goed hoor. En als het erger wordt dan zie ik wel weer.

Veel plezier bij de echo vandaag!
pi_75137779
"niet zo aanstellen" is overrated! als je je niet fijn/lekker wat dan ook voelt dan voel je je nu eenmaal zo. nja, mijn meninkje maar
pi_75137882

Asyniur: een dikke knuffel voor jou! Bah, erg vervelend hoor!

Amaranta is haar darmen aan het legen.....ik zeg voorwerk

@Maandagochtend: heb een hekel aan maandagochtend, heb hem dan ook maar overgeslagen en ben een uurtje uit bed...Maar voor de werkende dames: troost je, het is bijna middag, en dan bijna dinsdag, etc...
pi_75138352
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:37 schreef simmu het volgende:
"niet zo aanstellen" is overrated! als je je niet fijn/lekker wat dan ook voelt dan voel je je nu eenmaal zo. nja, mijn meninkje maar
Je hebt wel een beetje gelijk, maar ik wil dat gewoon niet accepteren van mezelf...
pi_75138628
Och lieve Asy.. Een hele dikke knuffel voor jou vanaf hier hoor..

@Lily, in het weekend ben ik nooit online. Ik ben er eigenlijk alleen doordeweeks overdag

Amaranta, december is dan best een niet handige maand idd.. Ik heb zelf wel besloten om 15 december te gaan bevallen, dan zit ik mooi 10 dagen na sinterklaas en 10 dagen voor kerst. Op de 28e is mn zwager jarig en dan mag ik niet bevallen Ik hoop dat je op een goeie dag bevalt

Freecell, wat een ellende toch om nu nog te moeten verhuizen als je helemaal op bent.. Succes nog even!

BJ een liggings echo!

Hier gaat het matig. Ik heb tot 05.00 gewoon niet geslapen.Tinus is gedraaid volgends mij en is de hele nacht aan het trappen en woelen geweest. (en as we speak is hij weer bezig ) Ik heb beneden ook nog even rondgehangen, maar het hielp allemaal niks. Tot 07.00 geslapen denk ik en toen kon ik er weer uit te piesen Om 7.20 ging de wekker van mn vriend af die ook niet zo super geslapen heeft en toen had ik lekker het hele bed voor mijzelf en kwam ik er achter dat hij mijn kussen had en ik de zijne. (Nieuw bed en nieuwe lattenbodems dus hadden we het beide niet door waarom we zo beroerd lagen steeds) Daarna ben ik in coma gevallen tot 11.30 Wat een ellende..
Zometeen ga ik de stad even in om cadeau's te kopen wegens nieuwe baby's en omdat ik nog spullen voor de bevalling moet hebben (pyama enzo)

Donderdag weer op controle. Als meneertje dan nog zo vreemd ligt kunnen we gelijk kijken hoe precies.. Dat is wel het positieve aan elke keer een echo

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 30-11-2009 12:27:15 (*Oeps* :)) ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_75138701
zooo wij zijn weer thuis.
ben goedgekeurd door de VK; bloeddruk stabiel, urine goed, gewicht stabiel.
En de echo was mooooooooi
hebben een heel mooi profieltje gezien; ons kleintje lag heerlijk duim te zuigen, en je zag het slikken...
heel bijzonder.
kindje is nu ongeveer 2440 gram... lengte is niet bepaald; maar VK rekent op een lang kindje.

kindje is nog niet helemaal ingedaald; dus bij het breken van de vliezen moet ik bellen.

weer heel mooi om ons kleintje even te zien...
  maandag 30 november 2009 @ 12:14:24 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75138901
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:55 schreef ChilllayD het volgende:
Wie heeft mij in de openingspost gezet??????

15 juli 2010: ChilllayD

Dat ik jarig ben op 15 juli klopt.
Maar ik ben echt pas uitgerekend op 2 augustus.

Ik wil liever sowieso eerst weten of alles in orde is.
Eerder durf ik er niet echt in te geloven.....
ik denk dat het mijn overenthousiaste schuld is snorry
pi_75138903
Dat is een mooie sticker BJ!

Vlindur: gelukkig heb je net nog wat kunnen slapen.
pi_75139154
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:04 schreef Vlindur het volgende:

Op de 28e is mn zwanger jarig en dan mag ik niet bevallen
Waar het hart vol van is...
pi_75139211
Een stickertje voor BJ

En en over 20 min is de kraamzorg hier.
Vind het gewoon spannend, eerste keer, weet niet wat ik moet verwachten enzo.
Dadelijk vinden ze iets niet goed.
  maandag 30 november 2009 @ 12:24:00 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75139229
Hoera voor BJ d'r sticker!
Fijn dat je nog even hebt kunnen slapen Vlindur
pi_75139243
Oooh en vandaag 29 weken.

Laatste week, dat er nog een 2 voor staat. Vanaf volgende week. lijkt het wel heel hard te gaan, 30
  maandag 30 november 2009 @ 12:26:00 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75139287
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:23 schreef ymme het volgende:
Een stickertje voor BJ

En en over 20 min is de kraamzorg hier.
Vind het gewoon spannend, eerste keer, weet niet wat ik moet verwachten enzo.
Dadelijk vinden ze iets niet goed.
Wat zouden ze niet goed moeten vinden?
Bij mij hebben ze op de bank gezeten en verteld wat ze doen en wat je in huis moet hebben (denk aan kraampakket, klossen, po etc). Ze heeft verteld hoeveel uur ik recht heb op kraamzorg. Ik geloof dat ze met een half uur weer weg was.
pi_75139380
Kraampakket heb ik al in huis. Maar een po? Waarom hihi.
Heb dit nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Wij hebben een wc boven, is dat niet genoeg

Oh, en ik dacht dat ze ook de babykamer gingen bekijken en dergelijke.
pi_75139383
Mijn intake duurde een uurtje ongeveer en ze heeft de babykamer nog bewonderd. Want dat vond ze altijd leuk om te zien. Die is verder niet 'beoordeeld' ofzo.

Amaranta, het is veranderd
  maandag 30 november 2009 @ 12:31:03 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75139441
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:28 schreef ymme het volgende:
Kraampakket heb ik al in huis. Maar een po? Waarom hihi.
Heb dit nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Wij hebben een wc boven, is dat niet genoeg

Oh, en ik dacht dat ze ook de babykamer gingen bekijken en dergelijke.
Ik heb ook nog geen po of klossen in huis hoor!
Het was meer dat ze zei van: denk daar nog aan...
die po is voor de placenta
pi_75139584
Stickertje voor BJ! Dat klinkt allemaal heel goed!

VLinder Niet slapen is ruk! Succes vandaag!

Ik heb vanmorgen even de vlos gebeld voor advies over de harde buiken, want hoewel het niet meer zo is als die twee avonden zijn ze er nog wel en doen ze nog wel pijn.
Ik ben ertussen gestopt vanmiddag dus om 13:40 ga ik op vervroegde afspraak
pi_75139791
Moge (deeltje 2)...

Zo, gelukkig na een tijdje toch weer in slaap gesukkeld en net een uurtje geleden weer wakker geworden. Handig is anders, maar goed... het is niet alsof ik nou echt heel erg dingen te doen heb of zo

BJ = gestickert! En oh zo vliefd nu op die kleine... Tof is dat als je nu nog even mag kijken hoor!

Asy hele dikke en knuffel voor jou! En effe uithuilen en van je af blazen mag hier natuurlijk altijd gewoon even hoor! Daar zijn we voor en er zijn altijd wel een paar die even mee willen doen.

Simmu, ik ga ook voor de medelevens hoor... falen kan niet! Je zet namelijk 2 nieuwe kindjes op de wereld en hoe dat ook gebeurd, dat is een heel mooi en spannend iets, daar kan je niet bij falen.

Keshet, dat voelen van de beeb, was bij mij inderdaad ook wel rond die termijn, maar juist heel laag in mijn buik. En wat McLaura al aangaf, alsof je oog trekt, maar dan in je buik

Poppejans aan de pannenkoeken! (spontaan krijg ik ook zin in pannenkoeken, niet om het effect maar gewoon omdat het lekker is!)

Ymme, veel plezier met de intake... bij mij duurde dat ook maar een half uurtje, vooral berekenen hoeveel uren we kregen en wat "denk-hieraan-tips"... Ze heeft wel naar het kamertje gekeken, maar meer uit het oogpunt van even kijken hoe leuk, want bij ons stond er nog helemaal niets.

@klossen, moet ik ook nog halen vandaag!

Amarante, Diarree is niet fijn... veel bananen eten, da's goed tegen de diarree en goed voor aapjes natuurlijk Of rijstwater, schijnt ook te helpen... (leek mij dan weer niet echt lekker, dus heb het niet geprobeerd). Ik kreeg ook nog de tip vorige week om vitamine B-tabletjes te slikken, maar ook die hebben tot nu toe niet echt nut gehad (*week 3 ingaat met D.... )

En voor iedereen die ik niet apart heb genoemd : en ... de maandag is alweer op de helft, bijna dinsdag.
pi_75139981
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Kan iemand dat dan even aanpassen? Wel de juiste datum of gewoon eruit halen aub
pi_75140001
stiekem inbreekt hier.... Kom van het als zwanger worden topic af.. en denk dat het hier wat meer op zijn plek is als ik over mijn zwangerschap (ik ben zwanger ) kom hyperen Wil iemand me in het lijstje zetten? Ik ben 10 augustus 2010 uitgerekend, en over 3 weken weet ik of het er 1 of 2 zijn!! Ik heb 2 embryo's teruggekregen dus de kans is best groot dat het er 2 zijn

pi_75140064
OREA!
Dat mag best groot hoor

Welkom hier! 2 zou ook leuk zijn!
pi_75140460
Orea!
We gaan gewoon voor Roelof en Arend
pi_75140494
Dat zou ik helemaal niet erg vinden, Roelof en Arend
Tis nog wel vroeg, maar het voelt erg goed! Dus heb besloten maar te gaan genieten..
pi_75140534
Groot gelijk meis

Daarbij: zorgen maken kost een hoop energie en het voorkomt niets....
pi_75140597
Precies! Maargoed, misschien is naiviteit hoor! Maar het lijkt me zo zonde om rond 12 weken te beseffen dat alles tot dan goed is gegaan maar ik helemaal niet genoten heb...
pi_75140672
Poppejans was gewoon gister al uitgerekend.. jeetje wat gaat het snel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75140712
Orea! Welkom!!! en van harte gefeliciteerd natuurlijk!! Oh en misschien wel 2 op komst, spannend hoor!
  maandag 30 november 2009 @ 13:25:58 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75140729
Orea! Wat heerlijk om jou in het lijstje te mogen zetten!
pi_75140839
Kraamzorg is weer weg.
Ongeveer 45 min hier geweest. Inderdaad gewoon een lijst doorgenomen.
OVer de uren gehad, en waar ik nog aan moet denken etc. Klossen en een po inderaad

Nu zit ik alleen met het probleem matrasbeschermer
We hebben een matras van 140/220. En de meeste (zoals van de hema etc) zijn maar 140/200.

Wie ooh wie, heeft dit probleem ook gekend?
Of wie kan mij vertellen, hoe ik aan een matrasbeschermer van 140/220 kan komen?
pi_75140855
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:22 schreef Orea het volgende:
Precies! Maargoed, misschien is naiviteit hoor! Maar het lijkt me zo zonde om rond 12 weken te beseffen dat alles tot dan goed is gegaan maar ik helemaal niet genoten heb...

Oh wat geweldig voor je. Gefeliciteerd
En zeker van genieten!
pi_75141009
Orea gefeliciteerd en welkom (en dubbel spannend)!

Ymme matrasbeschermers weet ik niet.

Aan alle dames waarbij het huilen naderbij staat dan het lachen Gisteren had ik "graag" met jullie mee gedaan, maar vandaag voel ik me prima

Bevallingsopwekkende tip, bij de zwangerschapscursus mochten we niet bovenop tussen schouders en nek in het kuiltje masseren, want dat zou weeen opwekken. Even opgezocht, nergens kunnen vinden op internet, maar er blijken wel meer van dat soort plekjes te zijn (eentje die ik heb onthouden, bij de voeten aan de buitenzijde onder dat bobbeltje).

En vannacht hebben we met een leeg wiegje op hoog bed geslapen, dat is de vorige zwangerschap niet gelukt
pi_75141235
Ik sta in de lijst dat is wel redelijk right in you're face!!
pi_75141253
Orea van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en idd gewoon gaan genieten.
  maandag 30 november 2009 @ 13:40:11 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75141283
Orea, welkom hier!
  maandag 30 november 2009 @ 13:40:31 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75141293
orea! welkom hier! ze riepen vanochtend om dat er file was bij roelofarendsveen, entoen moest ik aan jou denken

sidn3y, er is ook zo'n pleke bij de binnenkant van je enkel, schijnt...

BJ, gefeli met je sticker!

vlindur, denk je echt dat tinus weer gedraaid is? de verkeerde kant op, dus? jeumig, dat is niet zo handig met 35 wk zwangerschap... naja, over een paar dagen weer echo, dan weet je het zeker
en een voor je nachtrust

ik ga maar eens lunch halen
pi_75141490
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:28 schreef ymme het volgende:
Kraamzorg is weer weg.
Ongeveer 45 min hier geweest. Inderdaad gewoon een lijst doorgenomen.
OVer de uren gehad, en waar ik nog aan moet denken etc. Klossen en een po inderaad

Nu zit ik alleen met het probleem matrasbeschermer
We hebben een matras van 140/220. En de meeste (zoals van de hema etc) zijn maar 140/200.

Wie ooh wie, heeft dit probleem ook gekend?
Of wie kan mij vertellen, hoe ik aan een matrasbeschermer van 140/220 kan komen?
Ik heb een matrasbeschermer van Ikea (maar dan een standaard geval, zonder plastic of ander spul waardoor het niet doorlekt) en op mijn 180x220 bed gebruik ik gewoon die van 180x200.
Maar dat kan met dat model dan ook omdat het gewoon een vlak geheel is met elastieken die je over de hoeken van de matras doet.
Oh wacht, en ik heb m op de dekmatras... niet aan het matras zelf

Maar deze dus:
pi_75141491
Orea

Gefeliciteerd.

En de lijst gaat gewoon al tot augustus, jeetje....
  maandag 30 november 2009 @ 13:52:13 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75141680
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:00 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Kan iemand dat dan even aanpassen? Wel de juiste datum of gewoon eruit halen aub
Wat heb je liever? Het is mij om het even namelijk en ik vind het zo suf dat ik zou besluiten voor het een of het ander.

Btw... 15 juli-> me too!
pi_75141797
Goed zo, Orea! Ik wacht nog even. Ook omdat ik eigenlijk een andere nick wil.
pi_75141849
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:45 schreef Soneal het volgende:

[..]

Ik heb een matrasbeschermer van Ikea (maar dan een standaard geval, zonder plastic of ander spul waardoor het niet doorlekt) en op mijn 180x220 bed gebruik ik gewoon die van 180x200.
Maar dat kan met dat model dan ook omdat het gewoon een vlak geheel is met elastieken die je over de hoeken van de matras doet.
Oh wacht, en ik heb m op de dekmatras... niet aan het matras zelf

Maar deze dus:
[ afbeelding ]
Het moet dus wel z'n ding zijn, met een soort plastic laagje in het midden ofzo. Zodat het niet op het matras gaat lekken., (We hebben net een nieuw matras en zou deze graag droog houden).
En het matras is ook aardig dik, dus een hoeslaken van 140/200 past er niet omheen.

Oh drama. En ik moet iets hebben, waardoor het matras droog en schoon blijft
  maandag 30 november 2009 @ 13:59:32 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75141912
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:57 schreef ymme het volgende:

[..]

Het moet dus wel z'n ding zijn, met een soort plastic laagje in het midden ofzo. Zodat het niet op het matras gaat lekken., (We hebben net een nieuw matras en zou deze graag droog houden).
En het matras is ook aardig dik, dus een hoeslaken van 140/200 past er niet omheen.

Je mag ook het plastic zeiltje uit het kraampakket gebruiken en dan doe je daarover een gewone molton en dan je hoeslaken. Dan zitten er 2 lagen stof tussen het plastic en jou. Misschien broeit en kraakt het dan minder...
pi_75142058
quote:

[..]

En als je deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60152774 nou eens een beetje verknipt zodat de rand die om het matras zou moeten eraf is, en op deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00140538 vastmaakt..... dan ben je voor ¤ 27,= en een beetje creatief doen klaar
Ik zou alleen het stuk aan het hoofd en het voeteneind eraf halen (daar heb je ook het lengteprobleem) en dan die 2 randen van de zijkant vastmaken aan die andere...

En anders misschien de elastieken van de hoeken iets langer maken, maar dat zou moeten lukken denk ik
  maandag 30 november 2009 @ 14:03:40 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75142059
quote:

[..]

Koop bij de drogist nog een paar celstofmatjes en plak die met duct-tape aan je matras vast. Dik badlaken eroverheen en dan je bedje op maken en dan kan je prima slapen. Je hoeft echt niet van het hoofdeinde tot eht voeteneinde te beschermen.
Of je koopt zo'n zeiltje-dinges-doorlatende molton voor kinderbedjes bij de hema en slaat die overdwars over je matras heen.
Of je koopt zo'n matras ding bij de hema, er zitten dus meestal van die lange lussen elastiek aan de eindes om om je matras heen te slaan, zoals je ook op he tplaatje bij Soneal kan zien. Die kan je prima over allerlei maten heenrekken.
pi_75142415
Ik ga eens bij de hema speuren inderdaad.
Die elastieken aan het einde, kan schoonmoeder ook nog vermaken ofzo, als het niet past
  maandag 30 november 2009 @ 14:15:51 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75142433
OF, je zorgt er gewoon voor dat je vliezen elders breken. Ik weet dat menig verloskundige graag een keer een liggende vrouw in een supermarkt bezoekt!
Schijnbaar vragen veel vrouwen aan de vk wat ze meoten doen als hun vliezen in de winkel breken.
  maandag 30 november 2009 @ 14:16:06 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75142441
Ik heb overigens nog helemaal niks op mn bed liggen.
pi_75142683
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:15 schreef amaranta het volgende:
OF, je zorgt er gewoon voor dat je vliezen elders breken. Ik weet dat menig verloskundige graag een keer een liggende vrouw in een supermarkt bezoekt!
Schijnbaar vragen veel vrouwen aan de vk wat ze meoten doen als hun vliezen in de winkel breken.

Anders best grappig

Net terug van de vlos. Zoals de harde buiken nu zijn kunnen ze geen kwaad voor de baby
Mijn baarmoeder is 'gewoon' gevoelig voor zo ongeveer alle prikkels. Wel zo rustig aan mogelijk blijven doen en dergelijke, maar het kan nu nog geen kwaad. Hoezee!
Als ik weer zo'n echte pijnlijke heb moet ik wel zsm even gaan zitten en héél rustig doen. Maar dat is niet zo vaak zo.
pi_75142725
En weer iemand uit het kneuzenclubje op de lijst
  maandag 30 november 2009 @ 14:28:11 #115
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75142849
Orea, wat leuk en spannend .

Zo weer thuis, nu ga ik lasgane maken volgens recept van Jamie Oliver en dan m'n dochter weer lekker ophalen . Fijn om te weten of niet?

Fijn BJ dat het zo leuk was en Freecell dat alles meeviel.
pi_75143049
Pff, moet dit toch even kwijt.
Mijn oud-collega was zwanger van een tweeling, paar dagen na mij uitgerekend.
Zij is gisteren al bevallen....Ze hadden een of ander syndroom en vorige week geopereerd. Heeft niet veel geholpen en nu is de bevalling toch gekomen.
Ondanks dat ik haar echt helemaal niet mag, vind ik het toch een gek idee. Krijg het er helemaal koud van...
pi_75143123
Das ook wel vroeg Randall
Gaat het wel goed met de kinderen?
pi_75143296
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:36 schreef freecell het volgende:
Das ook wel vroeg Randall
Gaat het wel goed met de kinderen?
Volgens mij is het nog afwachten. Ze liggen in het ziekenhuis.....Volgens mij nog meer dan 1,5 uur rijden van de eigen woonplaats.

Fijn dat het meeviel trouwens bij de VK. Maar nu wel goed naar je lijf luisteren he?? Doe maar rustig aan....
pi_75143971
Ymme, bij de leenbakker heb je fijne matrasbeschermers met inderdaad ook elastiek aan de hoeken. Ik geloof dat die als lengte afmeting 210 hebben, maar pasten prima op ons 22o bed!! En niks geen gezweet, heerlijk!!

BJ..wanneer moet je weer komen?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75144514
Zo. En toen lag ik bijna bij de intertoys op de grond Dat winkelen gaat echt niet meer zeg. Zag allemaal vlekken en het was echt klote Ik heb mn broer opgebeld en hij en zijn vriendin hebben me opgehaald en thuis gebracht.. Ik lig nu op de bank voor pampus..

Orea welkom!

Ik ga ff slapen ofzo. Tot ooit
pi_75144633
Ymme, de leenbakker inderdaad. Wij hebben em er ook vandaan en ging prima op ons 210 matras. Is met van die elastiekjes aan de hoeken. En zweet echt niet (en ik had em er nog op toen het warm was).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 november 2009 @ 15:20:14 #122
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75144713
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:00 schreef Poppedein het volgende:
Ymme, bij de leenbakker heb je fijne matrasbeschermers met inderdaad ook elastiek aan de hoeken. Ik geloof dat die als lengte afmeting 210 hebben, maar pasten prima op ons 22o bed!! En niks geen gezweet, heerlijk!!

BJ..wanneer moet je weer komen?
dinsdagmiddag 14 uur ben je dr dan???

en wij gaan zo op verjaardag richting Friesland; dus vanavond pas weer laat online denk ik...
(of morgenvroeg)
dus allemaal een dikke
  maandag 30 november 2009 @ 15:21:55 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_75144766
Vlindur, doe je wel voorzichtig?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75144872
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:14 schreef Vlindur het volgende:
Zo. En toen lag ik bijna bij de intertoys op de grond Dat winkelen gaat echt niet meer zeg. Zag allemaal vlekken en het was echt klote Ik heb mn broer opgebeld en hij en zijn vriendin hebben me opgehaald en thuis gebracht.. Ik lig nu op de bank voor pampus..

Orea welkom!

Ik ga ff slapen ofzo. Tot ooit
Oh klinkt niet fijn nee.
Kijk je wel uit.

pi_75144900
Hallo allemaal, hier weer terug van een heerlijk lang weekend met z'n 2-tjes. We hebben heerlijk genoten en vooral erg weinig gedaan. Lekker gedobberd in het zwembad, (te) veel gegeten en verder lekker niets.

Vrijdag pretecho gehad, ons mannetje was prachtig. Wel wat eigenwijs door steeds met z'n handjes voor zijn gezichtje, maar wel mooie plaatjes gezien. Hij heeft een rond koppie met lekkere appelwangetje. De oma's waren ook mee en vonden het geweldig. Hij lag qua lengte en gewicht precies op schema en we hebben mooie foto's en een dvd mee gekregen.

Hier heb ik ook weer veel goed nieuws gelezen. Even wat korte reacties
BJ, gefeli met je stickert!
Asy, voor jou even een dikke knuffel, gewoon omdat je het verdient.
Groofsken en Poppejan, zet 'm op de laatste loodjes!
Welkom Orea!! Ben benieuwd of Roelof en Arend allebei zijn blijven plakken
Vlindur, kijk je wel uit meisje! rustig aan hoor! Gelukkig ben je opgehaald.
Het wordt al weer een gezellig lang lijstje onder ons!

Oh ja, vrijdag ook 'eindelijk' een geboortekaartje uitgezocht. Dacht dat het nooit zou lukken want er zat zoveel verschil tussen wat hubby en ik mooi vonden tot hij ineens (na ca. 12 boeken) een kaartje aanwees waar ik ook op slag verliefd op was Ik is blij
pi_75144933
ik heb nog lang niet alles bijgelezen maar ik wil gewoon even meehuilen als ik niet te laat ben
pi_75145112
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:26 schreef draculettetje het volgende:
ik heb nog lang niet alles bijgelezen maar ik wil gewoon even meehuilen als ik niet te laat ben
Je mag hier altijd alles kwijt. Dus ook nu. Laat of vroeg wat maakt het uit.
Wat scheelt eraan? Kun je nog geen voedsel binnen houden? Of voel je gewoon even Bleh..
pi_75145229
Orea, welkom!
pi_75145315
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:26 schreef draculettetje het volgende:
meehuilen mag altijd hoor, er leeft altijd iemand met je mee! en het is gewoon allemaal niet niks. dat mag best wel eens erkend worden. *knufs*

Orea gefeliciteerd

en ik ben goedgekeurd, bloeddruk ok, eindelijk niet meer zo afgevallen, hartjes gezien. ze liggen een beetje wazig in een flat-idee half over elkaar, half naast elkaar met de koppies naast elkaar. mijn bloed was de eerste keer toen ze vanalles meetten prima, maar vanwege die moeheid heeft de gyn toch wel ijzer voorgeschreven. kwaad kon het niet en met twee kan het gewoon best kloppen dat ik leeggezogen word qua energie. zegtie iig. "eet u maar goed toetjes en danoontjes" zeidie toen begon ik over de frikandellen en worst 's avonds en was het antwoord: "goed zo! eet gewoon lekker waar je trek in hebt, en zeker als je overdag gezond eet geeft vette troep niks nu. zo'n periode heb je maar eens in je leven, dus geniet ervan!". brrrr, danoontjes, als er iets smerig is he....
  maandag 30 november 2009 @ 15:39:55 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75145413
goedgekeurd... maar de volgende keer ga ik niet met uggs op de weegschaal staan
en die diarree, wss iets verkeerds gegeten dacht ze.

DJRandall. Dat is wel erg vroeg ja die tweeling, hopelijk herstellen ze goed.

Uh... Vlindur! Goed op jezelf passen inderdaad!
pi_75145636
zo nu wel bijgelezen:
eerst maar eens een knuffel voor iedereen met tranen

Simmu ik kan me voorstellen dat het wat raar klinkt al zo, ik zou zeggen doe er mee wat je kunt
het klinkt al wel fijn als je man thuis zou kunnen werken!

Beessie Jen heeft lekker baby kunnen kijken! Hoe was het? Ow dat staat wat verder, klinkt helemaal mooi nu nog even goed indalen.

ah en daar is poppejans ook! ga je mee doen met bevallen met volle maan?

Vlindur wat vervelend dat je zo lang op bent geweest Je doet goed mee in het niet goed slapen clubje enne doe je een beetje voorzichtig? Bijna neergaan in de intertoys is niet zo'n heel goed plan...

freecell toch er even tussen gestopt met de harde buiken, wel jammer dat je er last van hebt, maar fijn te lezen dat het verder geen kwaad kan

orea welkom hier! goed plan dat genieten! ik duim mee voor arend en roelof

pff da's ook geen fijn nieuws DJrandall, daar schrik je ook gewoon van
pi_75145900
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:31 schreef ymme het volgende:

[..]

Je mag hier altijd alles kwijt. Dus ook nu. Laat of vroeg wat maakt het uit.
Wat scheelt eraan? Kun je nog geen voedsel binnen houden? Of voel je gewoon even Bleh..
Het is me geloof ik allemaal een beetje teveel
Toen ik net de hond ging uitlaten zag ik dat er iemand net gereanimeerd werd, ben snel doorgegaan naar het park aan de overkant, maak ik een ronde van zeker 20 a 30 min en ging toen naar huis, toen zag ik net de ambu weer met sirene aan weg rijden, op zich lijkt me dat wel een goed teken
maar brengt ook teveel naar boven (en dan dus ook de gedachte dat ik op de overlijdens datum van ons pap (die met een hartaanval ging) ben uitgerekend, maar een week ervoor zit die van ons mam pfff ik ga maar later bevallen

Daarnaast ben ik zo in dubio over wat ik nog aan kan met de pijn in mn been. De gyn die het morfine gedeelte voor me heeft uitgezocht is pas donderdag weer te bereiken en ik heb dan ook een bel afspraak voor na 17.00 uur staan, ergens wil ik het nog zonder medicatie volhouden tot na de 20 weken echo, die hebben we over 6 weken, maar ik weet gewoon echt niet of ik het red en dat voelt gewoon stom
het spugen gaat ook gewoon door en ik had eigenlijk gehoopt dat als ik daar weer wat energie van binnen zou krijgen ik mn been beter aan kon

en ik ben boos omdat manlief vandaag dan echt eerder uit zn werk zou komen om dan eindelijk de traplift aan te gaan vragen, maar waar is ie nou dan?? en neemt ook zn foon niet op...
pi_75146069
Ah, Draakje... Dat is ook niet niks allemaal, dan mag je best effe flink en hier je hart luchten natuurlijk.

Vlindur, doe jij es effe rustig en niet vallen in de speelgoedzaken! Nu lekker rustig aan op de bank! heel goed...

Heb net de klossen gehaald, nooit gedacht dat die dingen er zo uitzagen... Vanavond manlief maar even vragen om ze dan ook echt onder het bed te mikken... ben benieuwd hoe dat ligt.
pi_75146090
Dracu voor een pestdag!
Maar: komt wel goed schatjes!!
  maandag 30 november 2009 @ 16:01:39 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75146195
draculetje, ik hoop voor jedat je beebje zijn/haar eigen speciale datum krijgt. Ik snap precies hoe je je voelt. Die datum hoort al bij een ander en daar zit een speciaal gevoel bij.
Wellicht, als het je echt heel hoog zit, kun je vragen of je bijvoorbeeld met 39 wk kunt worden ingeleid. Of 39+5 ofzo ikz eg maar. Als je uitlegt waarom dan kunnen ze daar in het zkh wel aan tegenmoet komen.

Wat betreft je been. Ik kan je daar niet mee helpen, maar ik vind je al super dapper dat je het zo zonder medicatie probeert! Want wat ik begrijp heb je zelfs een traplift nodig voor je been, dus dan is het wel meer dan een zwangerschapsischias...
  maandag 30 november 2009 @ 16:02:55 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75146237
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:58 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, Draakje... Dat is ook niet niks allemaal, dan mag je best effe flink en hier je hart luchten natuurlijk.

Vlindur, doe jij es effe rustig en niet vallen in de speelgoedzaken! Nu lekker rustig aan op de bank! heel goed...

Heb net de klossen gehaald, nooit gedacht dat die dingen er zo uitzagen... Vanavond manlief maar even vragen om ze dan ook echt onder het bed te mikken... ben benieuwd hoe dat ligt.
hoog
  maandag 30 november 2009 @ 16:07:51 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75146414
Ik heb me gisteren voor de spiegel nog eens goed geschoren. Wat er nu nog zit dat zit er maar hoor.... daar kijkt ze maar langsaf, of ze maakt er een staartje van.
pi_75146428
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

hoog
ook mijn eerste reactie

ach op zich had ik eerst moeite met die datum's aan de andere kant kan ik het ook wel zien als iets "moois" in een nare tijd, maar idd de dagen blijven wel staan!

dank allemaal voor de lieve reacties

ow meneer belt net wordt morgen, grrr ben boos
  maandag 30 november 2009 @ 16:16:45 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75146847
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:08 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ook mijn eerste reactie

ach op zich had ik eerst moeite met die datum's aan de andere kant kan ik het ook wel zien als iets "moois" in een nare tijd, maar idd de dagen blijven wel staan!

dank allemaal voor de lieve reacties

ow meneer belt net wordt morgen, grrr ben boos
Ik heb dat dus met 14 december, zoals ik vanmorgen al schreef. Als het zo is, dan is het zo. Maar dat zal altijd mijn overleden broertje's verjaardag blijven. (Een dag die nu gewoon voorbij gaat als een willekeurige andere, maar ik vind het prima zo)
Het was ook echt het eerste wat mijn moeder zei toen ik zei dat ik rond die datum was uitgerekend. Als het maar niet op die dag is.
pi_75146889
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:

dinsdagmiddag 14 uur ben je dr dan???
Jeujjj That's a date! ik zit dan (denk ik) in de eerste kamer! Niet ineens een hoge bloeddruk krijgen van de zenuwen hè...denkdr'om!

Vlindur..doe je effies rustig an...bah joh, wat naar! Dat is toch rot hè, om te merk dat je lijf nu echt alleen nog maar in dienst staat van het zwanger zijn! Leve het online shoppen dan maar!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75147102
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb dat dus met 14 december, zoals ik vanmorgen al schreef. Als het zo is, dan is het zo. Maar dat zal altijd mijn overleden broertje's verjaardag blijven. (Een dag die nu gewoon voorbij gaat als een willekeurige andere, maar ik vind het prima zo)
Het was ook echt het eerste wat mijn moeder zei toen ik zei dat ik rond die datum was uitgerekend. Als het maar niet op die dag is.
helaas hebben we dat niet voor het uitkiezen, maar leuk is anders
pi_75147124
ik ga maar weer eens naar de bank verhuizen
pi_75147162
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:53 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Het is me geloof ik allemaal een beetje teveel
Toen ik net de hond ging uitlaten zag ik dat er iemand net gereanimeerd werd, ben snel doorgegaan naar het park aan de overkant, maak ik een ronde van zeker 20 a 30 min en ging toen naar huis, toen zag ik net de ambu weer met sirene aan weg rijden, op zich lijkt me dat wel een goed teken
maar brengt ook teveel naar boven (en dan dus ook de gedachte dat ik op de overlijdens datum van ons pap (die met een hartaanval ging) ben uitgerekend, maar een week ervoor zit die van ons mam pfff ik ga maar later bevallen

Daarnaast ben ik zo in dubio over wat ik nog aan kan met de pijn in mn been. De gyn die het morfine gedeelte voor me heeft uitgezocht is pas donderdag weer te bereiken en ik heb dan ook een bel afspraak voor na 17.00 uur staan, ergens wil ik het nog zonder medicatie volhouden tot na de 20 weken echo, die hebben we over 6 weken, maar ik weet gewoon echt niet of ik het red en dat voelt gewoon stom
het spugen gaat ook gewoon door en ik had eigenlijk gehoopt dat als ik daar weer wat energie van binnen zou krijgen ik mn been beter aan kon

en ik ben boos omdat manlief vandaag dan echt eerder uit zn werk zou komen om dan eindelijk de traplift aan te gaan vragen, maar waar is ie nou dan?? en neemt ook zn foon niet op...
Pfff, kan me het wel een beetje voorstellen denk ik ja.

*knuf* voor jouw.
pi_75147242
Ik ben ook uitgerekend op de datum, dat mijn schoonvader is overleden. (15 feb 2008 & 15 feb 2010).
Beetje dubbel, ook omdat onze zoon naar hem vernoemd word (krijgt gewoon echt de zelfde voornaam). Ene kant hebben wij zoiets van, nee niet op de 15de, maar aan de andere kant is het ook wel weer speciaal.
We wachten het gewoon allemaal maar af. Meer kunnen we niet doen. En tegenhouden ga ik onze zoon niet, als hij eruit wilt, wilt hij eruit
pi_75147416
Goedemiddag, heb net even 2 uurtjes liggen slapen en ben voor mijn gevoel nog moe. Zal wel lekker vroeg mijn bed in gaan.

Draculletje, balen dat je vriend niet eerder vrij kan krijgen vandaag. Soms werken werkgevers niet echt mee. En over de datum van bevallen, je hebt het helaas niet in de hand wanneer de kleine komt. Hopelijk komt de baby op een eigen datum zo dat je de overlijdensdatum van je ouders los kan zien van je kind. En tot je de meneer van de morfine hebt gesproken, je mag paracetamol nemen tijdens je zwangerschap. Lang niet zo sterk als morfine maar misschien helpt het iets verlichten.

Groofsken ging lasagna maken a la Jamie Oliver, klinkt goed

Freecell fijn dat de harde buiken geen kwaad kunnen voor de baby.

Ik geloof dat ik iets moet gaan verzinnen om mijn geheugen te trainen want de helft van wat ik lees ben ik al weer vergeten

Vlindur, ik heb wel onthouden dat jij niet meer verder kon winkelen bij de Intertoys en je broer moest bellen. Rustig aan doen meid en je kan ook heel goed internetshoppen bij de Intertoys, heb ik vanmorgen ook gedaan. Ik heb een electrische motorfiets voor mijn bijna 2 jarige gekocht voor zijn verjaardag en 2 cadeautjes voor mijn neefje voor de Sinterklaas. Dat vieren we as zaterdag middag bij mij thuis, ik heb de box staan en geen rond rennende hielenbijters zoals bij mijn zusje het geval is ( die heeft 2 hyper actieve Jack Russels).
  maandag 30 november 2009 @ 16:31:23 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75147562
Ben echt super benieuwd naar die naam dan Ymme!
pi_75148513
ymme, zo probeer ik het ook maar te zien en idd er wat aan doen kunnen we toch niet
wel speciaal dat jullie je zoon ook echt naar hem gaat vernoemen

faja dank voor het mee denken, ik gebruik alleen al 4x per dag 1000 gram dus meer kan echt niet!
pi_75149131
Orea in Z & G !!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_75149478
Nog niet bijgelezen maar ik wil wel even Orea welkom heten en ik wens je een hele fijne zwangerschap
  maandag 30 november 2009 @ 17:19:50 #150
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_75149768
Even snel, zonder bij te lezen - ben net weer terug van vier dagen ziekenhuisopname. Ging vrijdag heen met knallende koppijn, en niet een klein beetje knallend, maar echt gigantisch Bloeddruk ook weer terug bij af (veel te hoog) en dat bleef in het ZH een beetje jojoën, maar vandaag mocht ik na uitgebreide keuring dan toch naar huis. Heb nu wel strikte rust meegekregen, mag er alleen uit om naar de WC te gaan en te douchen. Nou ja, nog twee weken volhouden en dan word ik misschien ingeleid als de situatie niet is verbeterd. We zullen zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tan op 30-11-2009 17:47:22 ]
pi_75150017
pfff Tan, heftig, maar welkom thuis!
Succes met de volledige rust!
  maandag 30 november 2009 @ 17:26:12 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75150040
orea, echt waar!!! geweldig, gefeliciteerd!!!!!!!!!!
in de haak.
pi_75150098
sterkte Draculetettje, met alles!

Vlindur, wat eng dat je bijna tegen de vlakte ging

Tan, nog even volhouden dus (twee weken is in ieder geval te overzien)
pi_75150127
Tan wat heftig.

Simmu je weet dat je hier ook met Selene terecht kan als het nodig is he. praten zondag wel verder
pi_75150373
Tan, wat heftig en naar voor je. Succes met de volledige rust.
pi_75150423
Oh

BJ: voor de echo (en 2440 gram, wat netjes, die van ons weegt nu al 3,5 kilo als het niet meer is )

en Happy ook voor de echo
pi_75151010
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:35 schreef lily het volgende:
Oh

BJ: voor de echo (en 2440 gram, wat netjes, die van ons weegt nu al 3,5 kilo als het niet meer is )

en Happy ook voor de echo
Serieus? Wow... hier werd onze Frummel 2 weken geleden op 2,8 geschat en zou dan op ongeveer 3,5 uitkomen met 40 weken...

Tan !
pi_75151423
Ze liep 3 weken voor op groei (tenminste bij de echo een tijdje terug). Ze loopt nog steeds voor maar er is geen echo meer gemaakt dus het is nu een schatting.

Mijn buik ploft echt enorm, nu al, dus ik ben benieuwd... mijn jongste zoon woog bijna 4,5 kilo bij 41 weken

9 december krijg ik een laatste echo ivm placenta en dan weten we weer meer
  maandag 30 november 2009 @ 18:03:36 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75151528
We zijn thuis! Vanmiddag met een dolgelukkige moeder en een pracht van een zoontje de Groninger ringweg bedwongen. En wat een verademing is kraamzorg na bijna een week ziekenhuis!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 30 november 2009 @ 18:11:28 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75151833
Tan, fijn dat je weer thuis bent!
Jammer dat die bloeddruk zo rommelig blijft.

ziggy, fijn dat jullie thuis zijn!

Draakje

Vlindur, doe je voorzichtig!
pi_75154053
Tan: Jeetje. In ieder geval ben je weer thuis. Ik hoop dat het snel voorbij is hoor!

Ziggy3 ook weer thuis met lief en kind.....
  maandag 30 november 2009 @ 19:04:49 #162
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_75154212
Orea! Gefeliciteerd!

Tan: Wat een gedoe zeg. Wat zul je je rot voelen (bloeddruk/medisch gebeuren) en aan de andere kant fijn omdat je weer thuis bent. Lukt het thuis een beetje als je compleet rust moet houden? Als je in de buurt woont (?) wil ik best eens boodschappen oid voor je doen!

De Ziggies zijn thuis!

Voor iedereen die het even kan gebruiken:
A grand adventure has begun.
  maandag 30 november 2009 @ 19:08:10 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75154395
Tan, wat vervelend weer zeg. Hoe sta je zelf tegenover het eventuele inleiden over 2 weken?
pi_75154583
Tan, fijn dat je na 4 dagen ziekenhuis weer thuis bent. Ontzettend balen dat je bloeddruk nog steeds zo hoog is. En over 2 weken misschien inleiden. Lijkt me aan de ene kant een verademing dat je dan niet meer met zo een hoge bloeddruk zit, aan de andere kant ben je dan al weer mama.
pi_75154925
Vlindur! Jij moet ook helemaal niet alleen meer gaan shoppen joh Hopen dat je je nu snel weer beter voelt.

Happy: gefeli met je leuke echo!

Draakje, dikke Fnuffel! Een hele echte!

Simmu: danoontjes zijn ook smerig Maar mooi dat het goed was

Amaranta Een staartje van maken Ik ga echt niet speciaal kaal voor de bevalling. Die wéken jeuk heb ik er niet voor over

Data hebben we inderdaad niet voor het uitkiezen helaas. Zou soms wel handig zijn als je er een stuk of 3 kon blokken hè?

Tan Gelukkig wordt je over 2 weken ingeleid, maar dan nog.... Heel veel succes joh!

Lily: Wat een gewicht die vorige Pfffff.... Ik doe niet aan grote baby's
  maandag 30 november 2009 @ 19:36:28 #166
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75155949
Tan, jij hebt het maar te verduren zeg .
pi_75156013
fijn dat je weer thuis bent tan! maar bahbah, wat een gedoe en ellende zo nja, tis iig nog een te overzien stukje te gaan. gewoon lekker stug in bed blijven! (makkelijker gezegd dan gedaan meestal.)

dank je ingrid, zondag it is idd
  maandag 30 november 2009 @ 19:37:56 #168
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75156032
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Groofsken ging lasagna maken a la Jamie Oliver, klinkt goed

Ik geloof dat ik iets moet gaan verzinnen om mijn geheugen te trainen want de helft van wat ik lees ben ik al weer vergeten

Ach meis, now worries, ik zie dat je de belangrijke dingen toch wel onthoudt .
  maandag 30 november 2009 @ 19:43:44 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75156321
jeumig, tan! maar wel fijn dat je weer thuis bent. en dat ze het serieus overwegen om je over twee weken in te gaan leiden. zou je dat zelf willen?

draakje, wat vervelend dat je je nog zo naar voelt! en idd zo'n extra lading bij de uitgerekende datum... is daar iets over te bespreken met je gyn? (zijn je beide ouders overleden?)

vlindur, hoe ga je ineens tegen de vlakte? niet doen, hoor! * streng kijkt

kheb al de hele dag harde buiken. zwaar irritant. maar verder voel ik me best prima! dus daar jompelen we gewoon voor!
  maandag 30 november 2009 @ 19:51:24 #170
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_75156680
Tan, sterkte met rusten! Zal niet gemakkelijk zijn!
Vervelend om zo je zwangerschap te moeten meemaken.
pi_75157268
ah ziggy3 gezin ook weer thuis! en wat fijn dat de kraamhulp bevalt!

@ Davina, ik heb het er eigenlijk nog niet met de gyn over gehad, had ook geen idee dat het kon!
Laat ik eerst maar eens kijken hoe mn been zich ontwikkelt, daar hangt denk ik meer vanaf.
En ja onze (ook van vamp dus) beide ouders zijn overleden, ons mam in 1990 en ons pap in 2005
zijn niet de dingen die je verwacht, maar die je op 1 of andere manier schijnbaar mee moet maken
en gelukkig hebben vamp en ik elkaar in ieder geval (en andere lieve mensen om ons heen!)
  maandag 30 november 2009 @ 20:12:58 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75157753
Aaargh!! Mijn buik jeukt zo ontzettend erg!!
vooral rond/in mijn navel
  maandag 30 november 2009 @ 20:13:20 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75157775
Bij de pfaffs nu de bevalling van Debby op tv.
De hele familie gaat op de gang wachten
of misshcien wel

Debby heeft zo te zien ook een ruggenprk gehad, ze is zo rustig!
  maandag 30 november 2009 @ 20:15:25 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75157889
Ik heb mijn ouders ook gebeld toen de dokter zei dat ik mocht gaan persen. Ik had ze op het hart gedrukt dat ik ze écht zou bellen en zodoende. Maar ze hebben braaf op de gang gewacht toen.
  maandag 30 november 2009 @ 20:17:27 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75157995
Alleen waren het bij mij alleen mijn ouders. Bij Debby staan straks alle pfaffs daar plus aanhang plus de familie van nicolas volgens mij....
Ik lul gewoon lekker door tegen mezelf. vinnik helemaal niet erg
  maandag 30 november 2009 @ 20:18:57 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158074
Met een stuk of 6 man bezoek staan ze nu in de verloskamer

als jullie nou gewoon hier in de woonkamer komen zitten kan ik tegen jullie aanlullen, zit k hier in mn eentje dit topic vol te spammen
pi_75158242
ik zit de pfaffs niet te kijken
  maandag 30 november 2009 @ 20:23:45 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158294
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:22 schreef draculettetje het volgende:
ik zit de pfaffs niet te kijken
Ik zit gewoon mee te janken hier op de bank. Rothormonen
pi_75158378
dan is het helemaal goed dat ik niet zit te kijken ik schiet ook al steeds vol
ook bij animal planet slaat echt nergens op
  maandag 30 november 2009 @ 20:27:21 #180
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75158491
Ik heb het meteen aangezet , ik hou van die familie . Ik wil ook zo'n groot fijn gezinsgezelschap op de gang .
  maandag 30 november 2009 @ 20:27:50 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158507
over een paar dagen heb ik ook zo'n minimensje in mn armen
buaaaaaaaaaaaaaaa buaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_75158521
als vamp het red komt ze vast ook wel tegen die tijd denk ik
  maandag 30 november 2009 @ 20:28:39 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158555
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:27 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb het meteen aangezet , ik hou van die familie . Ik wil ook zo'n groot fijn gezinsgezelschap op de gang .
Ik vind ze ook echt geweldig de pfaffs.
  maandag 30 november 2009 @ 20:29:51 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158622
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef draculettetje het volgende:
als vamp het red komt ze vast ook wel tegen die tijd denk ik
Het was 3 uur snachts toen ik mn ouders belden. En ze waren er binnen 5 minuten. HEbben de dokter nog voorbij zien rennen en toen Eva helemaal schoon gewassen en gechecked was kwamen zij ook binnen.
En daarna ging mijn vader filet americain voor me kopen.
pi_75158821
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind ze ook echt geweldig de pfaffs.
ze doen me altijd denken aan thuis

ik ebn trouwens helemaal in mijn nopjes met mijn banner
  maandag 30 november 2009 @ 20:35:16 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158872
Het is ook een hele mooie banner Simmu!
pi_75158917
nja, de pfafss hebben ietsje meer klasse dan mijn familie. ze hebben toch altijd champagne bij? de mijne zouden aankomen met een kratje bier
pi_75158952
Ik heb de Pfaffs ook gezien. Het lijkt alleen zo makkelijk zoals ze het laten zien, een bevallig!
  maandag 30 november 2009 @ 20:37:47 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75158968
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:36 schreef simmu het volgende:
nja, de pfafss hebben ietsje meer klasse dan mijn familie. ze hebben toch altijd champagne bij? de mijne zouden aankomen met een kratje bier
Is jouw familie ook zo groot dan?
Die van mij op zich ook wel maar dan zouden ze allemaal uti Spanje moeten overkomen, das wel ver fietsen
Ik heb hier 'alleen' mijn ouders. En mijn man hoeft zijn moeder er niet zonodig bij.
  maandag 30 november 2009 @ 20:38:42 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159016
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:37 schreef NieuweUser het volgende:
Ik heb de Pfaffs ook gezien. Het lijkt alleen zo makkelijk zoals ze het laten zien, een bevallig!
Ze was verdoofd he, met een ruggenprik, dan is het helemaal niet zo moeilijk meer. En volgens mij is ze ook ingeleid en weeen opwekkers, maar dat is niet met zoveel woorden gezegd.
Vind het wel tof dat ze ALLEMAAL bij dezelfde gyneacoloog bevallen.
pi_75159054
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het was 3 uur snachts toen ik mn ouders belden. En ze waren er binnen 5 minuten. HEbben de dokter nog voorbij zien rennen en toen Eva helemaal schoon gewassen en gechecked was kwamen zij ook binnen.
En daarna ging mijn vader filet americain voor me kopen.
ha ha, voor vamp is het hoe dan ook 1,5 uur rijden en met alle kids is het altijd kijken of het kan
maar ik denk wel dat ze met filet aankomt haha
  maandag 30 november 2009 @ 20:41:16 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159125
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ha ha, voor vamp is het hoe dan ook 1,5 uur rijden en met alle kids is het altijd kijken of het kan
Ik zou haar ook terugsturen als ze geen FILET bij zich heeft! De filet is erg belangrijk. Vooral na 9 maanden onthouding.
En met uitjes uiteraard.
........................ ik kan niet wachten!!
pi_75159187
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is jouw familie ook zo groot dan?
Die van mij op zich ook wel maar dan zouden ze allemaal uti Spanje moeten overkomen, das wel ver fietsen
Ik heb hier 'alleen' mijn ouders. En mijn man hoeft zijn moeder er niet zonodig bij.
oh ja! van mijn kant wel hoor. van vaders kant 5 ooms en tantes (allemaal minstens 2 kinderen) en van moeders kant 3 (ook allemaal minstens 2 offspring). let op mijn gebruik van de term "minstens"

en nu laat ik oudooms, en achterneefjes en dergelijke nog buiten beschouwing, maar als kind had ik met allemaal altijd wel ergens regelmatig contact.

sangdrax (mijn partner) daarentegen heeft zowat alleen contact met zijn ouders en zus. er zijn wel 2 ooms, maar daar is weinig contact mee.
pi_75159276
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou haar ook terugsturen als ze geen FILET bij zich heeft! De filet is erg belangrijk. Vooral na 9 maanden onthouding.
En met uitjes uiteraard.
........................ ik kan niet wachten!!

als ze nu nog maar durft mocht ze dit ooit bij lurken
pi_75159295
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze was verdoofd he, met een ruggenprik, dan is het helemaal niet zo moeilijk meer. En volgens mij is ze ook ingeleid en weeen opwekkers, maar dat is niet met zoveel woorden gezegd.
dat is redelijk standaard in belgie ja. in het buitenland vinden ze nederland barbaars omdat er relatief weinig verdoofd wordt. maar wat was het bij selene een opluchting toen ik die ruggeprik kreeg! er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopic
  maandag 30 november 2009 @ 20:45:03 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159321
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:42 schreef simmu het volgende:

[..]

oh ja! van mijn kant wel hoor. van vaders kant 5 ooms en tantes (allemaal minstens 2 kinderen) en van moeders kant 3 (ook allemaal minstens 2 offspring). let op mijn gebruik van de temr "minstens"

en nu laat ik oudooms, en achterneefjes en dergelijke nog buiten beschouwing, maar als kind had ik met allemaal altijd wel ergens regelmatig contact.

sangdrax (mijn partner) daarentegen heeft zowat alleen contact met zijn ouders en zus. er zijn wel 2 ooms, maar daar is weinig contact mee.
Bij mijn vader zijn ze ook met 7 kinderen, waarvan er 6 allemaal 2 kinderen hebben en eentje 7. Waarvan de meeste ook al weer kinderen hebben.
Erg groot dus ook.
Aan mijn moeders kant zijn ze met 6 en en daar heb ik maar 1 neef en 1 nicht.
Aan mijn moeders kant wel heel close met achter neven en nichten.
pi_75159340
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:35 schreef amaranta het volgende:
Het is ook een hele mooie banner Simmu!
dank je
ik wilde perse een bannerding met twee
  maandag 30 november 2009 @ 20:46:28 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159384
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:44 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is redelijk standaard in belgie ja. in het buitenland vinden ze nederland barbaars omdat er relatief weinig verdoofd wordt. maar wat was het bij selene een opluchting toen ik die ruggeprik kreeg! er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopic
Persoonlijk aan:
Die ruggenprik is hemels ik heb nog heerlijk geslapen en een tosti gegeten
/persoonlijk uit
pi_75159422
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bij mijn vader zijn ze ook met 7 kinderen, waarvan er 6 allemaal 2 kinderen hebben en eentje 7. Waarvan de meeste ook al weer kinderen hebben.
Erg groot dus ook.
Aan mijn moeders kant zijn ze met 6 en en daar heb ik maar 1 neef en 1 nicht.
Aan mijn moeders kant wel heel close met achter neven en nichten.
gingen jullie ook altijd samen dingen doen? bij ons wel. op woensdagmiddag met alle neefjes & nichtjes van kant 1 en op zondag met die van kant 2. en sinterklaasmiddagen (met oom X als piet en oudoom Y als sint) en familieetentjes enzo.
  maandag 30 november 2009 @ 20:48:25 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159466
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:47 schreef simmu het volgende:

[..]

gingen jullie ook altijd samen dingen doen? bij ons wel. op woensdagmiddag met alle neefjes & nichtjes van kant 1 en op zondag met die van kant 2. en sinterklaasmiddagen (met oom X als piet en oudoom Y als sint) en familieetentjes enzo.
nee want zij wonen in Spanje en wij (mijn vader moeder, broertje en ik) hier
pi_75159498
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja daar kwam ik ook achter toen het er wel heel gezellig uit zag!
pi_75159503
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:45 schreef simmu het volgende:

[..]

dank je
ik wilde perse een bannerding met twee
ik vind ze er ook echt schattig zitten
pi_75159549
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

nee want zij wonen in Spanje en wij (mijn vader moeder, broertje en ik) hier
wat jammer. maar ws wel hele leuke vakanties dan!!!
pi_75159601
Ik vraag me af hoe een ruggenprik is.
Ik heb het zonder wat dan ook gedaan en het lijkt me zo vreemd om het te doen met ruggenprik .
(Niet dat ik dat ik dat als een slechte keuze of falen zie. maar kan me er niets bij voorstellen)
  maandag 30 november 2009 @ 20:52:06 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159635
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

wat jammer. maar ws wel hele leuke vakanties dan!!!
dat dan weer wel ja
(en ze waren ook op een paar na) allemaal op onze bruiloft. Dat had ik nooit verwacht, dat echt iedereen uit Spanje zou overvliegen.
Het hele vliegtuig was mijn familie. Die stewardess: huh, kennen jullie elkaar ofzo?
pi_75159679
hahahaha
  maandag 30 november 2009 @ 20:53:32 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159700
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vraag me af hoe een ruggenprik is.
Ik heb het zonder wat dan ook gedaan en het lijkt me zo vreemd om het te doen met ruggenprik .
(Niet dat ik dat ik dat als een slechte keuze of falen zie. maar kan me er niets bij voorstellen)
Ik heb echt helemaal niks gevoeld. Ook niet het staan van het hoofdje of wat dan ook. Omdat ze kort voor de 'bevalling' de vagina had verdoofd ivm knip. Dus ik heb helemaal niks gevoeld. Maar ik vond het wel prima zo.
En ga nu ook weer zo doen. Mits ik een stortbevalling krijg en het niet anders kan.
  maandag 30 november 2009 @ 20:54:55 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159759
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
hahahaha
En mijn neven (aan vaders kant) heten bijna allemaal hetzelfde.
pi_75159772
ik ook niet. op zich voelde ik bv wel dat ik persweeen had, maar niet de weeen zelf. dus ik kon wel goed meepersen. het zetten van de ruggeprik heb ik niet eens meegekregen. wel het ijsje direct nadat het werkte
pi_75159790
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

En mijn neven (aan vaders kant) heten bijna allemaal hetzelfde.
hier ook. allemaal verschillende variaties van "jan" zowat
  maandag 30 november 2009 @ 20:56:11 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159808
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:55 schreef simmu het volgende:
ik ook niet. op zich voelde ik bv wel dat ik persweeen had, maar niet de weeen zelf. dus ik kon wel goed meepersen. het zetten van de ruggeprik heb ik niet eens meegekregen. wel het ijsje direct nadat het werkte
lekker he....
  maandag 30 november 2009 @ 20:56:33 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75159818
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:55 schreef simmu het volgende:

[..]

hier ook. allemaal verschillende variaties van "jan" zowat
bij ons van 'Juan'
pi_75159855
ik ga maar weer afsluiten voor vandaag!
hoop dat jullie allemaal een goede nachtrust hebben!

pi_75159962
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:57 schreef draculettetje het volgende:
ik ga maar weer afsluiten voor vandaag!
hoop dat jullie allemaal een goede nachtrust hebben!

goed idee, morgen prikje dag weer (voor mij, selene de week erop weer) en vandaag was ook druk. trusten!!
pi_75161124
quote:

[..]

Ik heb dat bij mijn zus eigenlijk ook gedaan anderhalf uur rijden, maar mét préparé en sandwiches (al heb ik die préparé wel maar in de beenhouwerij bij het ziekenhuis gekocht
pi_75161252
quote:

[..]

Goed, hé
Mijn gyn gaf eigenlijk voornamelijk commentaar op het lang laten lopen van zwangere vrouwen in Nederland (als in: ja daar gaan ze makkelijk tot 42 weken of meer). Ze heeft niets gezegd over al dan niet toedienen van verdoving
  maandag 30 november 2009 @ 21:45:41 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75162011
Jemig Tan, wat een ellende met je bloeddruk zeg!
pi_75162218
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Goed, hé
Mijn gyn gaf eigenlijk voornamelijk commentaar op het lang laten lopen van zwangere vrouwen in Nederland (als in: ja daar gaan ze makkelijk tot 42 weken of meer). Ze heeft niets gezegd over al dan niet toedienen van verdoving
Wat doen ze in Belgie dan?

En Tan, wat een drama zeg. Heel veel sterkte met de laatste loodjes
pi_75162333
Tan, hoe hoog is jouw bloeddruk dan als je naar het ziekenhuis moet?
pi_75162420
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:50 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Wat doen ze in Belgie dan?

En Tan, wat een drama zeg. Heel veel sterkte met de laatste loodjes
Ik denk: makkelijker epidurale geven. Maar dat komt volgens mij ook omdat er in België veel minder thuisbevallingen zijn.
Mijn gyn gaf de opmerking over "in Nederland laten dokters zwangere vrouwen langer lopen" eigenlijk voornamelijk toen ze zei dat ze mij maximum 2 weken over tijd zou laten gaan, dit in tegenstelling tot bv Nederland waar ze daarin grotere risico's nemen. (en het cursieve is dus letterlijk hetgeen zij zei)
pi_75163231
Pff Tan, wat vervelend zeg die bloeddruk. Sterkte met je bedrust, lijkt me best lastig met een heel gezin!

Ik ben geloof ik 1 van de weinigen die niet zoveel behoefte heeft aan filet na de bevalling
Maar daar ben ik nooit zo heel erg fan van

En tis morgen gewoon al 1 december. Eerste afspraak bij de verloskundige, wordt nu echt spannend haha. Slaat nergens op maar goed Alle afwijkingen in de familie zitten in mijn hoofd
En tis ook bijna vrijdag en dan de echo. Das helemaal spannend!
Hopelijk is t er maar 1 haha. Mijn zus zegt de hele tijd dat er 2 zijn. En mijn vriend begon er vanavond ook al over. Nou hoop dat eerlijk gezegd niet!
  maandag 30 november 2009 @ 22:23:43 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75163685
sonnetje, nu heb ik ergens zin om alle verboden vruchten neer te gaan kalken, op zoek naar dat ene wat je dan juist wel mist!

amaranta, vind je niet dat je een deel van de ervaring hebt gemist? met alle verdoving, bedoel ik dan? (niet beoordelend, hoor! gewoon nwsgierig. ik vind het voor mezelf juist een ervaring om op eigen kracht die bevalling door te komen, namelijk)
pi_75163688
Brighteyes , jij kunt hier de startpost editten toch?

3x moet scheepsrecht zijn dus bij deze, tevens de laatste keer
Ik ben niet uitgerekend op 15 juli........
Dat was een foutje van degene die dit topic heeft aangemaakt...........

2 augustus pas
pi_75163813
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:23 schreef DaviniaHR het volgende:
sonnetje, nu heb ik ergens zin om alle verboden vruchten neer te gaan kalken, op zoek naar dat ene wat je dan juist wel mist!

amaranta, vind je niet dat je een deel van de ervaring hebt gemist? met alle verdoving, bedoel ik dan? (niet beoordelend, hoor! gewoon nwsgierig. ik vind het voor mezelf juist een ervaring om op eigen kracht die bevalling door te komen, namelijk)
haha, doe maar
nou het enige wat ik soms wel mis is mijn wijntje Maar das vooral als ik bij mijn ouders thuis ben. Want dan was t altijd gezellig met z''n allen een wijntje drinken. Maar ach dat komt wel weer
Maar ik praat misschien wel anders als ik op t eind loop hoor!
pi_75164408
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat heb je liever? Het is mij om het even namelijk en ik vind het zo suf dat ik zou besluiten voor het een of het ander.

Btw... 15 juli-> me too!
ChillayD misschien had je even terug moeten lezen???
pi_75165033
Zo, het gaat hard vandaag, bijna een heel topic in 1dag... Nou ja, er zijn ook best wel veel zwangeren heb ik het idee.

We hebben net de een-na- laatste pufles gehad... Nog een keertje volgende week en dan op voor het praktijkexamen! Nu lekker bedje in...

Oh filet hoeft van mij ook niet hoor, vind het wel lekker maar mis het niet... Doe mij maar een sigaret en een blikje red bull als die kleine eruit is
pi_75165413
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Btw... 15 juli-> me too!
Snap er helemaal niets meer van.........
Ik kom hier een tijdje terug melden dat ik zwanger ben en meer niet
Ik word in de openingspost gezet met 15 juli als uitgerekende datum.
Dat schijnt dus een fout te zijn van :
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik vraag of dat weg mag of dat de datum aangepast mag worden naar 02-08 (dat is pas mijn datum).

Ik snap dan de reactie van Brighteyes niet meer........
Wat ik liever heb? De juiste datum ik bedoel, ik ben helemaal niet uitgerekend op 15-07 !!!
Denk dus dat het niet helemaal begrepen is, nu hopelijk wel.
pi_75165480
Dat is ook zoiets, ik rook normaal misschien 4 sigaretten per jaar (oud en nieuw 2, verjaardag 1 van m'n broers 1 en op de verjaardag van mijn vader 1.)
En ik heb er al de hele zwangerschap zin in
pi_75165550
ChillayD: jij zei dat je of UIT de openingspost gehaald werd óf dat de datum gewijzigd werd. BE wist niet of je er nu uit wilde of er in met de juiste datum. En Asy heeft je er misschien in gezet, maar kan je er niet uithalen

Er in met de juiste datum dus?
pi_75165731
Ik heb precies het tegenovergestelde als jou Freecell

Ik rookte behoorlijk veel, zeker een pakje per dag.. Ben voor de vorige ivf poging gestopt en mis het totaal niet (gelukkig maar ben ik wel heel blij mee!!)

Mis (nog... maargoed, hoe lang ben ik nou zwanger ) niks! Was ook echt koffiejunk, en ook daarmee gestopt van te voren, maar gaat erg goed nog!

Wel een nieuwe verslaving inmiddels. Rooibos Mango Perzik thee! Ohhh dat is zó lekker! Literssss per dag
pi_75166070
quote:

[..]

Filet is Jaap's afdeling
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_75166177
quote:
er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75166768
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:08 schreef freecell het volgende:
ChillayD: jij zei dat je of UIT de openingspost gehaald werd óf dat de datum gewijzigd werd. BE wist niet of je er nu uit wilde of er in met de juiste datum. En Asy heeft je er misschien in gezet, maar kan je er niet uithalen

Er in met de juiste datum dus?
Jep, eruit of erin met juiste datum.
Doe maar erin, met de juiste datum.
pi_75167065
Nou ja, ik mis het roken soms... Rookte ook een pakje per dag maar ben gestopt op het moment dat ik wist dat ik zwanger was... Eigenlijk ook nauwelijks moeite mee gehad, behalve op "speciale" momenten, zoals gezellige avonden of dagjes met vriendinnen die ook (of nu wel) roken... Ik vind het ook echt nog steeds lekker ruiken... Maar om nou weer full-time te gaan roken lijkt me ook niet nodig... Ik zie wel, ik ga het wel merken...

Oh die perzik-rooinos is erg lekker idd, heb ik ook veel gedronken!
  dinsdag 1 december 2009 @ 07:39:14 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_75171525
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:53 schreef leonieke het volgende:
Tan, hoe hoog is jouw bloeddruk dan als je naar het ziekenhuis moet?
De laatste keer 166/110 in combinatie met extreme hoofdpijn.

Maar ik ben een paar weken terug ook eens opgenomen met 140/98, maar dat was omdat ik toen nog niet zo ver zwanger was en de gyn me binnenste buiten wilde keren.
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:05:09 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75171680
Ik ben gestopt toen we besloten dat we voor een kindje zouden gaan. Heb bijna m'n eerste jubileum (1 januari)

Ik was een enorm verstokt roker, begon 's ochtends met een shaggie draaien. Ik ben er nu echter helemaal vanaf. Heb tijdens alle miskramen en ook tijdens de ziekteperiode/overlijden van de pa van Martijn niet naar de sigaret gegrepen. Ik durf mezelf nu dus wel niet-roker te noemen

Moet wel eerlijk toegeven dat ik ergens in het voorjaar wel 1 shaggie gedraait heb om stiekem te roken. Dat duurde precies 4 trekjes, toen viel me eerst de enorme gore smaak op en vervolgens werd ik zo ziek dat ik er nu nog naar van ben als ik eraan denk.
Gelukkig maar, stel je toch voor dat ie toen lekker was geweest...

Goedemorgen allemaal trouwens..

Enne Tan
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:24:41 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75171816
Het was al uitgelegd.
Het is aangepast...
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:54:36 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75172200
Zo, 1 december.
Het is december! De maand! Onze maand!
29 november 2009: Poppejans (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily (meisje)
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen
Dames, zettem op!
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:16:07 #239
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172499
Jaaaaa, een decemberkindje wordt het sowieso.

Meld! 39 weken en 3 dagen .
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:16:38 #240
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172515
Poppejans, joehoe, waar zit je ?
pi_75172521
Nou dan maar een goed begin van de ochtend....: meld!
Heb een heerlijke nacht gehad en nu langzaam wakker worden om zo richting zh te gaan voor controle. Eens kijken hoe het er voor staat allemaal....
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:17:11 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75172522
Zou poppejans het spits aan het afbijten zijn?
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:19:51 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75172595
Ik heb ook een prima nacht gehad. Eva was wel vroeg wakker. Bij ons in bed gelegd. Ben meteen als boksbal gebruikt en klimmen op mamas hoge berg buik is ook wel heel fijn. De tranen stonden echt in mijn ogen van de pijn, maar ach, volgens mij snapt ze het ecth niet.

Ik zat me vanmorgen nog te bedenken dat ik bijna geen alst heb van mn borsten en ik zat me ook af te vragen of er uberhaubt wel melk in zat enzo... omdat ik ook nog niet gelekt hebt of niks.
En sinds net ben ik me ineens super bewust van ze. Ze prikken een beetje en voelen klotserig aan

Ik heb er best zin in, om weer te voeden. Enderzijds, anderzijds vind ik het nu wel lekker zo zonder.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:20:29 #244
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172609
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:17 schreef Lijnloos het volgende:
Nou dan maar een goed begin van de ochtend....: meld!
Heb een heerlijke nacht gehad en nu langzaam wakker worden om zo richting zh te gaan voor controle. Eens kijken hoe het er voor staat allemaal....
Waarom moet/ mag jij voor controle in het ziekenhuis? Sorry als ik het had kunnen weten, maar ik ben nogal vergeetachtig .
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:21:16 #245
265732 Keshet
pi_75172634
Poppejans waar beeeeeen je? Je ligt waarschijnlijk nog lekker te slapen!

Lijnloos heeft zich gemeld! Succes voor de controle!

Amaranta: Vreemd he, hoe je lichaam zich dan kan gedragen. Zo voel je niks en *poef*,zo klots je!
Ik hoop dat Eva je niet nog een keer als boksbal gebruikt!

Vraagje: Wat hebben jullie allemaal gedaan om je huis baby-proof te maken?
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:23:21 #246
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172690
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:21 schreef Keshet het volgende:

Babyproof is het al heel snel hoor. Alleen maar zorgen dat ze niet bij stopcontacten kunnen en de (slaap)veiligheidsvoorschriften proberen te volgen. En verder pas je je huis volgens mij vanzelf aan naar waar ze aan toe zijn, zeg maar. Zo ging dat hier althans.
pi_75172702
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:17 schreef amaranta het volgende:
Zou poppejans het spits aan het afbijten zijn?
Helaas ook deze ochtend niets...
alleen vreselijk geslapen.
De pannekoekmix en als toetje verse ananas staan hier vanavond echt op het menu hoor

Jeetje wat typen jullie veel! Wat een hoop is er gisteren bijgeschreven.
Tan, fijn dat je weer thuis bent! En wat goed dat je nu iig weet dat je dit niet NOG meerdere keren hoeft mee te maken en dat ze dan de baby gewoon gaan halen!
Al hoop ik dat de baby nog even lekker kan groeien in je buik.

Jemig wat een eng voorval Draculetje

Flugeltje zier ik hier
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:24:43 #248
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172719
Poppejans ...

Wat jammer dat ie er nog niet is
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:24:56 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75172722
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:21 schreef Keshet het volgende:

Onze baby is inmiddels 2. En hoewel ik 2 jaar terug stellig beweerde dat ik niks zou verzetten. Staat er inmiddels niks meer de salontafel, niks meer op het tv meubel en niks meer in het onderste vak van de kast.
Alles weg omdat Eva anders alles eraf trekt/gooit/verstopt etc.

Verder zijn alle stopcontacten afgedekt, maar daar blijft ze wel vanaf. En dat was het.

Maargoed, zolang je baby nog niet kruipt/zichzelf optrekt hoef je in principe nog niks te doen.

Ik heb de klinken ook niet omhoog staan overigens, want ze weet dat als ze een stoel bij de deur zet en daarop klimt de deur ook open gaat, dus kan dan ik de klink wel omhoog zetten, maar dat heeft dan ook geen nut.

En ohja, de onderste knip is van de deur, wnat een paar weken geleden heeft ze me buitengesloten. Mama buiten zonder telefoon of sleutel en Eva lachend binnen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:25:40 #250
265732 Keshet
pi_75172738
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:23 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Babyproof is het al heel snel hoor. Alleen maar zorgen dat ze niet bij stopcantacten kunnen en de veiligheidsvoorschriften proberen te volgen. En verder pas je je huis volgens mij vanzelf aan naar waar ze aan toe zijn, zeg maar. Zo ging dat hier althans.
Ja, zoiets dacht ik inderdaad al! Dank je!
Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis. Ik had bedacht het meteen maar baby-proof te maken als ik dan toch aan het klussen ga. Dingen als een traphekje plaats ik écht nog niet maar ik zat wel aan keukenkastjes-beveiliging te denken. En ja, ik weet dat babies niet meteen kruipend/lopend richting keuken gaan.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:26:05 #251
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172745
Gaat Eva eigenlijk ook gewoon naar het kdv nu?
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:28:22 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75172798
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:26 schreef Groofsken het volgende:
Gaat Eva eigenlijk ook gewoon naar het kdv nu?
Ze gaat alleen op woensdag. Dus morgen is ze weer weg.
EN we gaan haar waarschijnlijk ook nog inschrijven bij de peuterspeelzaal, voor mij hoeft niet perse, maar man vindt het nodig.
Wat dat betreft wel fijn dat ze dan even nog 2 ochtendjes weg is, want ze slurpt wel al mijn energie nu.

Ohja, 1 keukenkastje is babyproof, maar wij hebben een soort van greeploos dus die krijgt ze toch niet open.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:29:15 #253
265732 Keshet
pi_75172814
Amaranta ook bedankt voor het meedenken!
Op google is best een hoop te vinden, maar dit soort dingen hoor ik toch het liefst van de ervaringsdeskundigen!

Klinkt als een goede maaltijd vanavond Poppejans! Kun je nog wat bijslapen vandaag denk je?
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:29:29 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172820
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:25 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik inderdaad al! Dank je!
Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis. Ik had bedacht het meteen maar baby-proof te maken als ik dan toch aan het klussen ga. Dingen als een traphekje plaats ik écht nog niet maar ik zat wel aan keukenkastjes-beveiliging te denken. En ja, ik weet dat babies niet meteen kruipend/lopend richting keuken gaan.
Ik heb één traphekje boven (beneden is de trap in de gang en ze opent nog niet zelf de deuren). En één kastje beveiligd (waar de poetsspullen inliggen), en de stopcontacten. Verder zijn in de loop der tijd de onderste twee planken van de kast ontdaan van boeken en gevuld met speelgoed en is de tafel van plek veranderd zodat madam op haar loopauto rond kon crossen . Dat was het geloof ik wel.

Ze weet gewoon heel goed wat van mama is en wat van haar en ze is ondeugend genoeg om af en toe even te proberen of dat nogsteeds zo geldt .
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:31:52 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75172876
Ah oké. S is vier keer 6 uur per week op het kdv en ik vind het inderdaad heerlijk nu . (Ook omdat ik weet dat ze het daar zo fijn heeft hoor, anders zou het anders voelen denk ik).
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:32:38 #256
265732 Keshet
pi_75172896
Ik vond deze trouwens ook nog via Google:

Krijg er een beetje een 'Teigetje. Geboren mei 2010. Inheemse baby soort. Niet bijvoeren voor 'ie zes maanden is' idee bij.
Maar op zich is het wel een handig ding natuurlijk.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:35:01 #257
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_75172960
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:23 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Tan, fijn dat je weer thuis bent! En wat goed dat je nu iig weet dat je dit niet NOG meerdere keren hoeft mee te maken en dat ze dan de baby gewoon gaan halen!
Al hoop ik dat de baby nog even lekker kan groeien in je buik.
Nou ja, ze zei 'waarschijnlijk', daarom typte ik ook 'misschien'. Maar ik weet wel dat het zomaar kan veranderen, dat zag ik wel bij anderen. De ene dag zeggen ze dit, de andere dag weer dat. Er zat er eentje met dezelfde klachten als ik, iets verder zwanger. Ze zou die week nog ingeleid worden. Twee dagen later kreeg ze te horen dat ze weer naar huis mocht omdat het toch weer beter leek te gaan. Weer twee dagen later lag ze terug in het ZH en werd het een spoedkeizersnede. Je weet niet hoe het loopt dus.

Maar zeker is wel dat ze me niet de 40 weken voorbij laten gaan, tenzij de situatie extreem verbetert, maar dat verwacht ik echt niet. Gisterenavond thuis was de bloeddruk alweer te hoog - nu weer netjes trouwens. Ik mocht eigenlijk thuis niet meer meten van de gyn vanwege mogelijke valse resultaten die je wel eens hebt als je niet handmatig meet (de mijne is electrisch, die gebruiken ze in het ZH ook niet bij personen met hypertensie, alleen voor gewone dagelijkse controle bij gezonde patiënten). Maar goed, ik hang er mijn verrichtingen niet aan op. Als ik het niet vertrouw maar mijn thuismeter geeft aan dat het wel goed is, dan besluit ik niet ineens om maar niet te bellen dan. Ik gebruik die meter alleen als indicatie, niet als betrouwbare meetbron.
pi_75172973
Haha, zoiets gebruiken ze inderdaad ook wel eens voor puppy's Keshet!
Krijg er ook een beetje het ''niet voederen'' gevoel bij
pi_75172998
Hopelijk gaan ze dan wel echt over tot aktie, Tan. Dat aanmodderen zo kan toch ook eigenlijk echt niet, ziekenhuis in/uit
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:38:59 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75173055
Ik lust geen filet americain, dus daar maak je mij niet blij mee. Wel zou ik graag nog eens een glaasje port drinken...
Ik verlang eigenlijk meer naar mijn eigen lijf terug, dat alles weer naar behoren functioneert enzo
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:40:37 #261
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75173093
Bloeddrukmeters zijn sowieso rare dingen. Ik had de vorige zwangerschap in de 41ste week controles in het ziekenhuis en bij de vk had ik al 9 maanden lang een bloeddruk van steeds zoiets als 115 boven 62, en toen in het ziekenhuis had ik telkens 100 boven 50. Dat leek me toch wel extreem laag , aangezien ik niet zwart werd voor mijn ogen, niet duizelig was, helemaal geen klachten had. Ik vertrouwde dat ook niet echt hoor .
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:40:51 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75173098
tan ik sluit me helemaal aan bij wat poppejans zegt. Hopelijk laten zeje niet aanmodderen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:43:49 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75173162
Tan, ik hoop inderdaad dat ze je niet te lang laten aanmodderen. En anders maar op je strepen gaan staan. Ze kunnen je toch niet nog 4 weken elke paar dagen op gaan nemen en weer terugsturen? Alsof dat helpt tegen een hoge bloeddruk de stress die je er van hebt bedoel ik
pi_75173189
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:20 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Waarom moet/ mag jij voor controle in het ziekenhuis? Sorry als ik het had kunnen weten, maar ik ben nogal vergeetachtig .
Geeft niks hoor... we kunnen ook niet alles meer onthouden
Ik ben sinds een week of 10 nu denk ik onder controle bij het ziekenhuis ivm hoge(re) bloeddruk. Nog niet zo erg als bijvoorbeeld Tan, maar wel meteen met medicijnen en shit. Moet nu dus elke week daar op controle ipv naar de verloskundigepraktijk. Maar de controles zijn ook gewoon door verloskundige, niet door een gyn (die is er alleen om medicijnen voor te schrijven tot nu toe). Wel elke keer met plasje inleveren en bloedprikken en zo. Maar met ook om de 4 weken een echo, dus da's dan wel weer een voordeel. Zal vandaag es polsen hoe zijn denken over 40+ weken... ben wel benieuwd.

Poppejans, balen dat je zo'n rot nacht hebt gehad. Maar het diner van vanavond klinkt wel erg prettig! Eet smakelijk zou ik zeggen

Oh babyproof... volgens mij hebben wij nog niks echt babyproof, maar voorlopig zit ze nog mooi binnen en zodra ze wat bewegelijker wordt en door de kamer gaat... dan gaan we wel eens kijken hoe en wat. Denk bij ons vooral dat er flink wat kabels verplaatst of netjes weggewerkt moeten worden.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:52:30 #265
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75173357
Ah, oké, dan ben ik weer op de hoogte .

Geniet van je echo en hopelijk zijn de bloeddruk en andere dingen gewoon netjes stabiel nu .
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:54:34 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75173410
wow groof! het is al bijna zover zie ik ineens
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:06:06 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75173710
Als we hier wat kwijt zijn dan ligt het 9 van de 10 keer achter de subwoofer van papa.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:09:24 #268
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75173799
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:54 schreef pinquit het volgende:
wow groof! het is al bijna zover zie ik ineens
Jaaaaaa .

En nu ga ik de stad in, sinterkerstinkopen doen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:23:18 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75174122
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:32 schreef Keshet het volgende:
Ik vond deze trouwens ook nog via Google:
[ afbeelding ]

Krijg er een beetje een 'Teigetje. Geboren mei 2010. Inheemse baby soort. Niet bijvoeren voor 'ie zes maanden is' idee bij.
Maar op zich is het wel een handig ding natuurlijk.
Ik heb een hekje van dit spul (via traphekje.nl) om de keuken af te sluiten. Ideaal spul. Omdat je het in bepaaldhoeken (graden dus) vast kan zetten kan je het voor heel veel dingen gebruiken: Bijv bij open trappen, om open haarden en bijv. wenteltrappen waarbij je niet makkelijk een hekje vast kan maken.

Zoals op jouw plaatje ziet het er idd een beetje vaag uit wel.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:24:47 #270
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_75174162
even een snel berichtje van mijn kant: woensdagavond 15% korting bij prenatal op het hele assortiment
Verder nog niet bijgelezen, heb veel last van kwaaltjes afgelopen week, vandaar ik verder niet heb gereageerd..

voor de LLM'S, zet m op!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_75174167
ik heb een hekel aan eten koken, wel dingen uit proberen in de keuken met oven etc maar ik sta nu boerenkool te maken en heb een cake in de oven staan. Wil iemand die idiote hormonen even overnemen van me, ik begin gek te worden van me zelf.
pi_75174186
Ja, het is december

aanstaande mama's succes met alles!

vooral degene rond de uitgerekende datum (en Tan natuurlijk)
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:36 schreef Poppejans het volgende:
Hopelijk gaan ze dan wel echt over tot aktie, Tan. Dat aanmodderen zo kan toch ook eigenlijk echt niet, ziekenhuis in/uit
Dat hebben ze bij mij 8 weken lang gedaan bij de eerste.

Ik kreeg zware bloedingen met 30 weken. Ziekenhuis in en uit. Ik heb er 8 weken gelegen en mocht af en toe eens naar huis maar bij een bloeding moest ik weer meteen terug en ik had ze bijna dagelijks dus dan weet je het wel...
Zo ging dat week in week uit.
Pas met 38 weken deden ze iets....en volgens mij ook alleen maar omdat ik er echt aan onderdoor ging ondertussen
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:29:51 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75174269
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:26 schreef lily het volgende:
Ja, het is december

aanstaande mama's succes met alles!

vooral degene rond de uitgerekende datum (en Tan natuurlijk)
[..]

Dat hebben ze bij mij 8 weken lang gedaan bij de eerste.

Ik kreeg zware bloedingen met 30 weken. Ziekenhuis in en uit. Ik heb er 8 weken gelegen en mocht af en toe eens naar huis maar bij een bloeding moest ik weer meteen terug en ik had ze bijna dagelijks dus dan weet je het wel...
Zo ging dat week in week uit.
Pas met 38 weken deden ze iets....
Dat lijkt me wel heel erg rot. Ook dit nu van Tan.
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:36 schreef Poppejans het volgende:
Tsja, hoe rot ook, het gaat om wat er het beste is voor je kindje. Of mama het ook nog prettig vind is ondergeschikt, zeker als het medisch verder niet gevaarlijk is.
Niet leuk, maar wel begrijpelijk toch?
pi_75174288
Goedemorgen dames,

De Moeders voor Moeders mevrouw is hier net weg, dus ik mag de komende weken in een kannetje plassen

Maar ach, ik dacht; als ik met m'n 43 jaar nog zo vruchtbaar ben dan moeten we anderen daar optimaal van laten meegenieten toch?!

Moest vanmorgen dus ook weer een plasje in een potje doen, en had sinds 12 november niet meer getest, en aan de ene kant maak je je niet druk, maar ik stond dus vanmorgen om 05.30 uur wel in de keuken naar zo'n teststaafje te staren.... wel lekker als je dan binnen een halve minuut al weg kunt lopen omdat hij direct (knal)positief uitslaat

Succes aan de LLM's en alle anderen die een hart onder de riem kunnen gebruiken
pi_75174296
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, hoe rot ook, het gaat om wat er het beste is voor je kindje. Of mama het ook nog prettig vind is ondergeschikt, zeker als het medisch verder niet gevaarlijk is.
Niet leuk, maar wel begrijpelijk toch?
jawel...
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:34:13 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75174385
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:30 schreef lily het volgende:

[..]

jawel...
Sorry.
Ik heb ook makkelijk kletsen...
pi_75174418
Ik kan me overigens wel voorstellen dat dat in en uit ziekenhuis meer stress met zich meebrengt dan nodig is.... hou iemand dan wat langer in het ziekenhuis, dan krijg je iig geen onnodige bloeddrukverhoging door het constante heen en weer gesleep.
pi_75174460
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry.
haha, nee, je hebt gewoon gelijk
pi_75174488
Goede morgen dames!
wat hebben jullie al weer een hoop geschreven!

ik heb lekker lang geslapen, merk wel dat me dat al goed doet! En als het goed is komt lief vandaag dan echt eerder thuis voor de traplift!
pi_75174595
Draakje!! Lekker is dat hè.... ik slaap ook uuuuuren
Het is dat ik me verder goed voel maar ik heb wel het idee dat m'n lichaam een uitputtingsslag aan het leveren is.
pi_75174665
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:42 schreef Soneal het volgende:
Draakje!! Lekker is dat hè.... ik slaap ook uuuuuren
Het is dat ik me verder goed voel maar ik heb wel het idee dat m'n lichaam een uitputtingsslag aan het leveren is.
ja doet me echt ff goed!

enne ik vond me nog niet zo gegroeid maar merk wel dat mn lievelingsvest ineens strakker zit
vorige week nog niet...
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:58:43 #282
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75175052
hellow lieve ladies ik ben ook weer online... en jeetje wat moest ik veeeeeel bijlezen en onthouden...
nou hier ga ik een poging doen:

@Happy; wat leuk dat je nog een pretecho hebt gehad! leuk om je kleintje nog even te kunnen bewonderen.. Ik ben nog steeds helemaal vol van die echo van gisteren en weer helemaal stapelverliefd op die kleine in mijn buik...
en die van ons is ook al de hele zwangerschap eigenwijs; en lag ook nu weer met handje voor gezichtje; met duim in de mond
en o ja; kleintje heeft al wat haaaaaar

@Poppedein; jeuj een date dinsdag! wat leuk! en ik moet ip ook in K1; want mijn bloeddruk mag niet met die andere meter dusssuh misschien moet je mij maar gewoon ff oproepen haha

@Ymme; ik weet nog steeds jullie jongentjesnaam en die is echt mooi hoor! niet meer veranderen...

@draakje; vervelend dat je die reanimatie zo hebt gezien; en kan me voorstellen dat er dan dingen terugkomen... EN als je echt moeite hebt met de data; gewoon proberen te overleggen...

@Amaranta; haha de Uggs waren zwaarder dan verwacht?? ik had dat laatst ook met laarzen aan; viel toch ff tegen; daarom gister maar gewoon schoenen aan gedaan.... En dat scheren wordt idd een beetje lastig he? ik scheer me nu puur op gevoel... en dat is al 1x een beetje mis gegaan; maar ik blijf me toch elke 2-3 dagen scheren... voel me gewoon prettiger dan en ook mijn benen doe ik nog steeds

@Vlindur; he bah; wat vervelend dat je een wegtrekker hebt gehad en dan ook nog in zo'n winkel... bah! denk je goed aan jezelf? niet meer teveel doen; beetje plannen en je rust proberen te nemen. Ik merk echt dat dat wel helpt...

@Orea; jeuj; welkom!!!! en natuurlijk gefeliciteerd!! wat gaat het hard met de lijst zeg! en OMG ons kleintje is dan alweer ruim 7 maanden...

@Tan; wat naar dat je weer een ziekenhuisbezoek hebt moeten beleven... en ik hoop voor jou dat je kleintje zich toch eerder gaat aanmelden.. want bedrust houden met al die kids is vast enorm moeilijk voor je...

@Lily; zoooo jullie beebje is al lekker groot zeg! ons beebje ligt net een paar daagjes achter op groei (naja maar 3 of 4, dus dat is te verwaarlozen).. Ik was zelf ook niet zo zwaar; 2980 gram bij de geboorte...(38 weken zwangerschap).

@Ziggy3; wat fijn dat jullie lekker samen thuis zijn! geniet ervan!!!

@Davinia; wat fijn dat je je wat beter voelt... geniet extra van die goede dagen

@Poppejans; dus aankomende nacht gaat het gebeuren??? Na die pannekoeken en ananas moet het gaan lukken toch??? *duimt*

@MP; voor je kwaaltjes... erg vervelend!

zoooooooo; ik geloof dat dit de highlights waren?? anders nog ff een dikke voor de dames die hem nodig hebben.
een voor de LLM's
en een voor goed nieuws
haha

en gister zijn wij op verjaardag geweest in Friesland; denk dat het de laatste keer was dat we die kant op zijn gereden voordat ons kindje komt... best bijzonder.. Maar vond het wel fijn om mijn schoonfamilie nog even weer te zien....
voelde me gister ook eindelijk weer eens een hele dag goed! erg blij mee!
jammer genoeg van8 weer migraine gehad; maja dat neem ik maar voor lief; nu met een paracetamolletje is de hoofdpijn wel te doen gelukkig...
pi_75175752
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry.
nja, ik heb soms wel de indruk dat de grens tussen "niet fijn voor mama" en "mama trekt het niet meer en gaat eraan onderdoor want mama's lijf wil gewoon niet meer" nogal vaag is.
pi_75177130
Hier weer raar geslapen. Elke keer om de 45 ongeveer, wakker worden.
En ben dus nog moe.... Bah, wil gewoon weer een aantal uur achter elkaar kunnen slapen.

Sorry voor het gedram van mijn kant.
pi_75177689
Goeiemiddag!

Eerst even een knuffel en een kus voor alle meiden die het zwaar hebben
Het is ook niet niks allemaal..

Hier gaat het wel. Ik besef me alleen dat ik nog een keer de stad in kan voor SecretSanta.. Maar dan neem ik mn vent wel mee, kan die me opvangen als ik nog een keer bijna vlak ga
Die zelfde vent heeft gister de boodschappen alleen gedaan, ik ben trots op hem (We doen het altijd samen namelijk)

Vandaag hoef ik alleen gelukkig de deur niet uit, straks komt mn gastouder gezin, want ik heb hun huissleutel en kinderboerderijdagkaart nog. *oeps* Dus dan zie ik ze gezellig nog een keer
En vanavond gaan we een verse baby bewonderen

Donderdag moet ik naar de gyn en dan ga ik wel aankaarten dat het allemaal niet meer zo tof is.. De baby is gelukkig terug gedraaid maar die heeft 2 dagen niet geslapen volgens mij, mijn buik was de hele tijd in beweging Vrij vaak ook vrij pijnlijk

Ook ik rookte, 1 pakje in 2 dagen ongeveer. Met 4 weken nog 1 perdag en met 8 weken helemaal gestopt. Ik mis het wel maar taal er niet naar. Vriendlief is er van overtuigd dat ik straks ook weer ga beginnen, maar ik weet van niet. Ik ruik nu zelf hoe vies het is en J rookt zelf niet, dus die heeft 9 jaar naast een roker gezeten..
pi_75178115
Joehoe... ben weer terug! En helemaal goedgekeurd weer. Bloeddruk weer netjes op 80 (onderdruk dan he) en urine en bloed ook "clean"... volgende week pas weer terug. En over mijn vraag hoe het gaat bij 40+ zei ze alleen maar dat dat helemaal afhankelijk is van de situatie dan, de bloedwaarden en bloeddruk dan... maar ze maakte niet echt de indruk dat er iets eerder zou gebeuren. Behalve natuurlijk als het de 42 weken nadert... Och ja, is eigenlijk ook wel beter zo, dan kan ik ook nergens op rekenen...

Vliindur lekker rustig aan doen vandaag (en baby knuffelen is altijd leuk!!!).
BJ, voor de migraine, hoop dat je het een beetje kan volhouden vandaag. Lekker rustig op de bank!
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:34:13 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75178194
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, ik heb soms wel de indruk dat de grens tussen "niet fijn voor mama" en "mama trekt het niet meer en gaat eraan onderdoor want mama's lijf wil gewoon niet meer" nogal vaag is.
Dit dus.
Ook is uit onderzoek gebleken is dat buikbaby's wel degelijk lijden onder (chronische) stress van hun moeder.
Dus mijn persoonlijke mening zou zijn om een moeder, die al wekenlang een te hoge bloeddruk heeft, in/uit ziekenhuis is en een buikbaby heeft die prima op termijn is (of zelfs voorloopt), uiteindelijk eerder in te leiden dan 40 weken.

Ik heb net mijn babywas gestreken!
pi_75178812
Ik moet nog steeds alle baby spullen wassen.
Maar wil eerst onze wasmand leeg hebben, maar die blijft maar vol
pi_75179235
ik heb hier ff een vloekmomentje. geweldig dat de autokeuring en het prikmomentje voor mij op dezelfde dag zijn. sneu dat de auto pas morgen klaar is. de dokter is 2 kilometer lopen. jieha!
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:09:13 #290
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_75179338
Zo! ik heb niet eens alles bijgelezen, maar was al een hele tijd bezig!
Wij zijn weer terug uit Londen. Helaas was ik ziek in Londen en ben ik nog steeds ziek. Ik mag gelukkig om 14.50 naar de huisarts. Ik vermoed zelf een bronchitis maar ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Ik had voordat we naar Londen gingen niet door hoe ziek ik was, ik dacht dat alles kwam door dat parasietje wat in mij zit, dit geloof ik nu niet meer. Ik wil antibiotica. Weet alleen niet of dit wel mag bij zwangerschap.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:15:59 #291
259886 pessie
pi_75179549
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:19 schreef freecell het volgende:
Ze hebben ook wel een punt dat een tweelingzwangerschap met zo'n kleintje gewoon erg zwaar is.

Hier ziet mijn omgeving me geloof ik nog steeds als: af en toe een harde buik en wat rug/bekkenpijn, dat heeft toch iedereen? Waar doet ze nou moeilijk over?
Hmm... Jij hebt het zoveel zwaarder dan alleen rugpijn en harde buiken!
pi_75179573
Tjee, balen Pessie. Klinkt niet lekker inderdaad.
Volgens mij mag je wel antibiotica tijdens een zwangerschap, maar andere dan normaal.
Maar dit weet je huisarts vast wel te vertellen en voor te schrijven
Sterkte en beterschap
pi_75180374
He Pessie, bah zeg... Hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen. En inderdaad ligt het er geloof ik aan welke AB, want sommige mag je als zwangeren wel en sommige niet. beterschap in elk geval!
pi_75180407
Je huis babyproof maken is volgens mij vooral zorgen dat de baby niet uit het raam kan vallen (of andere hoogte, zoals bed), niet verstrikt kan raken in gordijnen of klamboe (zodra ze gaan graaien), niet kunnen stikken in plastic tasjes e.d. Oh en dat er geen touwtjes of lusjes om de vingertjes kunnen gaan zitten, die knellen dan af en dat is echt doodeng (labellusjes van knuffels bijvoorbeeld).
En weer wat later natuurlijk dat ze niet bij gevaarlijke producten kunnen (schoonmaakmiddel, medicijnen etc). Stopcontacten zeggen ze altijd idd.
Keukenkastjes hebben wij overigens nooit "op slot" gedaan. 1 kastje kind-proof gemaakt en daar mag alles uitgesjouwd worden enzo, de rest aangeleerd dat ze er vanaf moest blijven (en natuurlijk gevaarlijke dingen weg gehaald).

En nu is Sesamstraat afgelopen dus heb ik weer een peuter aan m'n arm hangen...
Ohja en december is begonnen Maar het was nog niet mijn planning om morgenavond met volle maan te bevallen hoor...
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:42:02 #295
259886 pessie
pi_75180476
Volle maan! Veel vrouwen schijnen dan te bevallen.

Hebben jullie iets van Freecell gehoord? Neemt dr telefoon niet op...
pi_75180738
5 dec, dat was mijn uitgerekende datum, van mijn eerste zwangerschap dit jaar. Voelt wel een beetje dubbel nu. Ben heel gelukkig met deze zwangerschap enzo, maar toch is het even een raar idee.
pi_75180765
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:39 schreef Sidn3y het volgende:
Je huis babyproof maken is volgens mij vooral zorgen dat de baby niet uit het raam kan vallen (of andere hoogte, zoals bed), niet verstrikt kan raken in gordijnen of klamboe (zodra ze gaan graaien), niet kunnen stikken in plastic tasjes e.d. Oh en dat er geen touwtjes of lusjes om de vingertjes kunnen gaan zitten, die knellen dan af en dat is echt doodeng (labellusjes van knuffels bijvoorbeeld).
En weer wat later natuurlijk dat ze niet bij gevaarlijke producten kunnen (schoonmaakmiddel, medicijnen etc). Stopcontacten zeggen ze altijd idd.
Keukenkastjes hebben wij overigens nooit "op slot" gedaan. 1 kastje kind-proof gemaakt en daar mag alles uitgesjouwd worden enzo, de rest aangeleerd dat ze er vanaf moest blijven (en natuurlijk gevaarlijke dingen weg gehaald).

En nu is Sesamstraat afgelopen dus heb ik weer een peuter aan m'n arm hangen...
Ohja en december is begonnen Maar het was nog niet mijn planning om morgenavond met volle maan te bevallen hoor...
die dingen ja. vergeet ook niet op tijd het eventuele hemeltje weg te halen, alle losse dingen (hydrofiele luiers) uit bedje, dat soort dingen. en dan blijven enkel nog de echte onverwachte zaken over. badjes die instorten met kind erin, ondernemende kleuters die in massief eikenhouten kasten klimmen die dan naar beneden komen zetten
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:03:12 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75181191
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:19 schreef freecell het volgende:
...
ik zie dat iemand anders hem quotete, had het gemist!
Vraag eens aan die mensen of zij het een dagje van je overnemen, dan!
(of een zeer geetailleerde van alle pijntjes die je ooit hebt gehad,enze dan met een breinaald aanvallen op die plekken
dan piepen ze wel anders

lijnloos, goedgekeurd!

ben net op kantoor geweest. dat is raar! na 10 weken! maar er was bijna niemand, dus dat was wel ongezellig Alleen mijn lunchdate was er...
maar twas wel leuk om ff bij te kletsen
Nu weer plat
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:09:41 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75181422
Niet nodig.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:16:12 #300
259886 pessie
pi_75181628
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef pessie het volgende:
Volle maan! Veel vrouwen schijnen dan te bevallen.

Hebben jullie iets van Freecell gehoord? Neemt dr telefoon niet op...
Gevonden!
pi_75181740
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:09 schreef pessie het volgende:
Zo! ik heb niet eens alles bijgelezen, maar was al een hele tijd bezig!
Wij zijn weer terug uit Londen. Helaas was ik ziek in Londen en ben ik nog steeds ziek. Ik mag gelukkig om 14.50 naar de huisarts. Ik vermoed zelf een bronchitis maar ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Ik had voordat we naar Londen gingen niet door hoe ziek ik was, ik dacht dat alles kwam door dat parasietje wat in mij zit, dit geloof ik nu niet meer. Ik wil antibiotica. Weet alleen niet of dit wel mag bij zwangerschap.
Ik heb een aantal weken geleden nog een kuur amoxiciline gekregen in capsule vorm, 3 maal daags 5 dagen lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')