idemquote:Op maandag 30 november 2009 08:51 schreef amaranta het volgende:
Fijn dat je een topic opent Free. Ik was al aan het wachtenIk denk dat McLaura het niet doorhad.
Ja!!!!quote:Op maandag 30 november 2009 08:54 schreef Groofsken het volgende:
Nou jongens, morgen dus, lees ik. Met z'n allen, met z'n allen
![]()
.
Dan moeten bij mij de weeen nu wel gaan beginnen, bij Eva ben ik 45 uur bezig geweest dus als het nu ongeveer 2 keer zo snel gaat dan zouden nu ongeveer de weeen moeten beginnenquote:
Ik snap het dubbele gevoel. Super fijn dat er wat voor je dochter wrodt geregeld maar een beetje voorbarig is het wel. Als blijkt dat je het niet lopend af kunt maken heb je snel iets geregeld hoor. Lijkt me.quote:Op maandag 30 november 2009 09:13 schreef simmu het volgende:
tvp in de vorm van een vraagje: als iemand tegen je zegt: "nou, ik zie je deze keer niet lopend afmaken" met de mededeling dat ze alvast dingen regelen voor selene, moet je dat dan fijn vinden of niet? aan de ene kant denk ik "fijn dat er iets geregeld wordt", maar aan de andere kant ervaar ik het als een grote motie van falen al bij voorbaat.
Probeer het maar te zien als medeleven ipv falen.... met een tweeling op komst is het allemaal wat zwaarder dan wanneer het er één is, vooral voor de buitenwereld die niet weet wat jij voeltquote:Op maandag 30 november 2009 09:13 schreef simmu het volgende:
tvp in de vorm van een vraagje: als iemand tegen je zegt: "nou, ik zie je deze keer niet lopend afmaken" met de mededeling dat ze alvast dingen regelen voor selene, moet je dat dan fijn vinden of niet? aan de ene kant denk ik "fijn dat er iets geregeld wordt", maar aan de andere kant ervaar ik het als een grote motie van falen al bij voorbaat.
Hier heerst een beetje hetzelfde gevoelquote:Op maandag 30 november 2009 09:08 schreef amaranta het volgende:
Huil maar lekker, dan huil ik met je mee. Ik wil namelijk zonder reden even huilen.
Omdat Freecell in een smerig en rommelig huis zit, dit niet kan schoonmaken en er sinds 7:15 een huilend jongetje aan haar been hangt.quote:
Danneh mag het.quote:Op maandag 30 november 2009 09:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Omdat Freecell in een smerig en rommelig huis zit, dit niet kan schoonmaken en er sinds 7:15 een huilend jongetje aan haar been hangt.
Zoiets.
Ik heb vanaf het begin het gevoel gehad dat ik overtijd zou gaan. Dus ik ga er niet vanuit dat er morgen een kindje in huize amaranta is.quote:Op maandag 30 november 2009 09:21 schreef Groofsken het volgende:
Haha, Amaranta, ik vind het gewoon zo grappig dat je er zo rekening mee houdt dat de kleine al komt, terwijl Eva juist te laat was. Maar misschien heb je juist wel heel sterk een voorgevoel en is morgen alleen de 'jounes' er al. Is het trouwens een jongen, dat je hem Sjors noemt?
En Asyniur, lekker laten gaan hoor. Even huilen kan ook gewoon een goede ontlading zijn..
En Simmu, tsja, kan je ook niet echt peilen aan de toon waarop het gezegd wordt wat ze precies bedoelen? Niet als falen beschouwen joh. Jij kan echt niet van te voren bepalen hoe jouw lichaam deze zwangerschap zal dragen toch?
Ow, dat zou ik ook niet zien zitten hoor!quote:Op maandag 30 november 2009 09:27 schreef simmu het volgende:
blech, tis geloof ik voor iedereen ***zo'n*** maandagochtend.
ewb het regelen voor selene; dat houdt dan in dat die tot aan het einde 200 km verderop komt te wonen. dat zie ik dus eigenlijk ook totaal niet zitten
Dat was mijn 1e uitgerekende datum, die is daarna bijgesteld. Daar doe ik het ook wel voor, voor de 15de.quote:
Das wel heel ver weg, kan me voorstellen dat zo'n opmerking niet lekker aankomtquote:Op maandag 30 november 2009 09:27 schreef simmu het volgende:
ewb het regelen voor selene; dat houdt dan in dat die tot aan het einde 200 km verderop komt te wonen. dat zie ik dus eigenlijk ook totaal niet zitten
Als jij dat niet ziet zitten gaat dat dus ook gewoon niet gebeuren he. Ze zullen toch zelf ook wel snappen dat je daar niet gelukkiger van wordt. Bovendien lijkt het me voor Selene ook niet goed dat ze 'weggestuurd' zou worden omdat mama 2 'nieuwe kindjes' krijgt. Is er wellicht iemand in de buurt die je kan helpen bij dit soort dingen?quote:Op maandag 30 november 2009 09:27 schreef simmu het volgende:
nee, die niet. alhoewel ook die aan het piepen zijn. de ene kant zit 200 km naar het westen, de andere kant gaat richting zuidwestenquote:Op maandag 30 november 2009 09:47 schreef freecell het volgende:
Ehm.. Simmu? 200 KM verderop?
Dat zijn toch niet de mensen waar je haar nóóit meer heen zou willen hebben hè?
Het vervelende is dat mensen dat vaak dus niet snappen, anders hadden ze zo'n voorstel niet gedaanquote:Op maandag 30 november 2009 09:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als jij dat niet ziet zitten gaat dat dus ook gewoon niet gebeuren he. Ze zullen toch zelf ook wel snappen dat je daar niet gelukkiger van wordt. Bovendien lijkt het me voor Selene ook niet goed dat ze 'weggestuurd' zou worden omdat mama 2 'nieuwe kindjes' krijgt. Is er wellicht iemand in de buurt die je kan helpen bij dit soort dingen?
Asy* knuffel geeft
Soneal, klopt jouw ticker wel? (anders ben ik zelf abuis met mijn data)
Veel plezier! Nog even spieken naar je baby is vast weer leuk! Ik had ook wel zo'n laatste echo nog willen hebben! Maar hier maar 2 gehad.quote:Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ga zo met vriendlief naar de VK; hebben ook de liggingsecho vandaag.. leuk!
en heb gelukkig een beetje slaap ingehaald van8. Heb alleen de laatste dag wel vaak steken 'down under' zeg maar... en pijn bij mijn schaambeen...
(ingedaald kindje misschien????)
dan zal dat het idd wel zijn denk ik....quote:Op maandag 30 november 2009 10:08 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Veel plezier! Nog even spieken naar je baby is vast weer leuk! Ik had ook wel zo'n laatste echo nog willen hebben! Maar hier maar 2 gehad.
Indalen vond ik inderdaad voelen als steken beneden, en vooral met lopen een drukkend gevoel van onderen geven.
neem je ook direct ananas mee? en natuuuuuuurlijk moet je ook ff prostaglandingessenquote:Op maandag 30 november 2009 10:10 schreef Poppejans het volgende:
Oh ik ga zo echt pannekoekmix (aan nieuwe spelling doe ik niet hoor)kopen om dinsdagavond aan de pannekoeken te gaan, en dan dinsdagnacht zoals afgesproken op de 2de te gaan bevallen!
Nee, maar pas 1 dagje overtijd nu, het is nog geen olifantendracht aan het worden hoor.quote:
En de ananashart en de frambozenbladthee en een potje stevige bridge met een glaasje bitterlemon en .... en... en.....quote:Op maandag 30 november 2009 10:14 schreef Soneal het volgende:
Dan gaan we uit van de pannenkoekenmagic
touwtje springen, sex...quote:Op maandag 30 november 2009 10:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
En de ananashart en de frambozenbladthee en een potje stevige bridge met een glaasje bitterlemon en .... en... en.....
dat is het idd ook wel. gelukkig heb je die steun wel hoor van alle anderen!! *knufs*quote:Op maandag 30 november 2009 10:30 schreef Asyniur het volgende:
BJ gaat nog even babyspieken! Wat leuk!![]()
Ik moet nog 17 dagen wachten![]()
en dank jullie wel voor de lieve woorden![]()
het is toch te triest voor woorden dat ik meer steun krijg van mensen van een forum en mijn collega's dan van mijn eigen ouders![]()
quote:Op maandag 30 november 2009 10:30 schreef Asyniur het volgende:
BJ gaat nog even babyspieken! Wat leuk!![]()
Ik moet nog 17 dagen wachten![]()
en dank jullie wel voor de lieve woorden![]()
het is toch te triest voor woorden dat ik meer steun krijg van mensen van een forum en mijn collega's dan van mijn eigen ouders![]()
Daar was ooit een reclame van. Van zo;n bekakte dame en die ging dan een stevig rubbertje bridge ofzo doen.quote:
in 2007 hebben een paar dames geworpen na het eten van pannekoeken. dus het nieuwste bakerpraatjequote:Op maandag 30 november 2009 10:11 schreef Soneal het volgende:![]()
![]()
Wat is dat toch met die pannenkoekenmagic hier?!
Thanks Beessie. Maar ik ben alleen maar wat misselijkquote:Op maandag 30 november 2009 10:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen lieve dames![]()
wat weer een hoophier.....
*knuffelt vast ff flinkt rond*
@Asyniur; wat enorm naar dat je weer problemen hebt met je moeder.... dat is natuurlijk altijd vervelend; maar kan me voorstellen nu je zwanger bent; dat het nog weer anders voelt. Omdat je ook zelf bezig bent moeder te worden..(en je je niet kan voorstellen dta jij oooooooit zulke problemen met jouw kleintje gaat krijgen oid).![]()
@minnie en Leonieke; succes met de werkweek; als het echt niet meer gaat moet je het op je werk aangeven hoor! ik heb er ook te lang mee gewacht.... als je zwanger bent en je meldt je ziek; krijgt de werkgever daar geld voor om iemand anders in te huren... en je moet vooral aan jezelf en je kleintje denken.
En dat zeg ik nu heel braaf; maar deed ik zelf ook niet; en heb hard doorgebikkeld met hetzelfde gevoel als jullie...![]()
@amaranta; die data zijn altijd ff lastig. Hoop voor jou dat mini-amaranta niet op de 14e komt. En anders heeft het misschien wel zo moeten zijn; en zit er iets diepgaands achter... (wat je dan maar moet koesteren?)
Ik heb nogal veel kans om op een feestdag te bevallen; sinterklaas is misschien nog wat snel; maar kerst, oud en nieuw en mijn eigen verjaardag (12jan) zijn allemaal nog opties...
(en o ja; mijn zus haar dochtertje is op de 14e (dec) al jarig en mijn oma de 17e, dus dat heeft ook geen voorkeur...) haha
maja kheb dr weinig invloed op he? het komt zoals het komt; en wanneer het komt![]()
en ik ga zo met vriendlief naar de VK; hebben ook de liggingsecho vandaag.. leuk!
en heb gelukkig een beetje slaap ingehaald van8. Heb alleen de laatste dag wel vaak steken 'down under' zeg maar... en pijn bij mijn schaambeen...
(ingedaald kindje misschien????)
Je hebt wel een beetje gelijk, maar ik wil dat gewoon niet accepteren van mezelf...quote:Op maandag 30 november 2009 11:37 schreef simmu het volgende:
"niet zo aanstellen" is overrated! als je je niet fijn/lekker wat dan ook voelt dan voel je je nu eenmaal zo. nja, mijn meninkje maar
ik denk dat het mijn overenthousiaste schuld isquote:Op maandag 30 november 2009 10:55 schreef ChilllayD het volgende:
Wie heeft mij in de openingspost gezet??????
15 juli 2010: ChilllayD
Dat ik jarig ben op 15 juli klopt.
Maar ik ben echt pas uitgerekend op 2 augustus.
Ik wil liever sowieso eerst weten of alles in orde is.
Eerder durf ik er niet echt in te geloven.....
Waar het hart vol van is...quote:Op maandag 30 november 2009 12:04 schreef Vlindur het volgende:
Op de 28e is mn zwanger jarig en dan mag ik niet bevallen
Wat zouden ze niet goed moeten vinden?quote:Op maandag 30 november 2009 12:23 schreef ymme het volgende:
Een stickertje voor BJ
En en over 20 min is de kraamzorg hier.
Vind het gewoon spannend, eerste keer, weet niet wat ik moet verwachten enzo.
Dadelijk vinden ze iets niet goed.
Ik heb ook nog geen po of klossen in huis hoor!quote:Op maandag 30 november 2009 12:28 schreef ymme het volgende:
Kraampakket heb ik al in huis. Maar een po? Waarom hihi.
Heb dit nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Wij hebben een wc boven, is dat niet genoeg
Oh, en ik dacht dat ze ook de babykamer gingen bekijken en dergelijke.
Kan iemand dat dan even aanpassen? Wel de juiste datum of gewoon eruit halen aubquote:Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik denk dat het mijn overenthousiaste schuld issnorry
![]()
quote:Op maandag 30 november 2009 13:22 schreef Orea het volgende:
Precies! Maargoed, misschien is naiviteit hoor! Maar het lijkt me zo zonde om rond 12 weken te beseffen dat alles tot dan goed is gegaan maar ik helemaal niet genoten heb...
Ik heb een matrasbeschermer van Ikea (maar dan een standaard geval, zonder plastic of ander spul waardoor het niet doorlekt) en op mijn 180x220 bed gebruik ik gewoon die van 180x200.quote:Op maandag 30 november 2009 13:28 schreef ymme het volgende:
Kraamzorg is weer weg.
Ongeveer 45 min hier geweest. Inderdaad gewoon een lijst doorgenomen.
OVer de uren gehad, en waar ik nog aan moet denken etc. Klossen en een po inderaad
Nu zit ik alleen met het probleem matrasbeschermer
We hebben een matras van 140/220. En de meeste (zoals van de hema etc) zijn maar 140/200.
Wie ooh wie, heeft dit probleem ook gekend?
Of wie kan mij vertellen, hoe ik aan een matrasbeschermer van 140/220 kan komen?
Wat heb je liever? Het is mij om het even namelijk en ik vind het zo suf dat ik zou besluiten voor het een of het ander.quote:Op maandag 30 november 2009 13:00 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Kan iemand dat dan even aanpassen? Wel de juiste datum of gewoon eruit halen aub
Het moet dus wel z'n ding zijn, met een soort plastic laagje in het midden ofzo. Zodat het niet op het matras gaat lekken., (We hebben net een nieuw matras en zou deze graag droog houden).quote:Op maandag 30 november 2009 13:45 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ik heb een matrasbeschermer van Ikea (maar dan een standaard geval, zonder plastic of ander spul waardoor het niet doorlekt) en op mijn 180x220 bed gebruik ik gewoon die van 180x200.
Maar dat kan met dat model dan ook omdat het gewoon een vlak geheel is met elastieken die je over de hoeken van de matras doet.
Oh wacht, en ik heb m op de dekmatras... niet aan het matras zelf![]()
Maar deze dus:
[ afbeelding ]
Je mag ook het plastic zeiltje uit het kraampakket gebruiken en dan doe je daarover een gewone molton en dan je hoeslaken. Dan zitten er 2 lagen stof tussen het plastic en jou. Misschien broeit en kraakt het dan minder...quote:Op maandag 30 november 2009 13:57 schreef ymme het volgende:
[..]
Het moet dus wel z'n ding zijn, met een soort plastic laagje in het midden ofzo. Zodat het niet op het matras gaat lekken., (We hebben net een nieuw matras en zou deze graag droog houden).
En het matras is ook aardig dik, dus een hoeslaken van 140/200 past er niet omheen.
Oh drama. En ik moet iets hebben, waardoor het matras droog en schoon blijft
En als je deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60152774 nou eens een beetje verknipt zodat de rand die om het matras zou moeten eraf is, en op deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00140538 vastmaakt..... dan ben je voor ¤ 27,= en een beetje creatief doen klaarquote:Op maandag 30 november 2009 13:57 schreef ymme het volgende:
[..]
Het moet dus wel z'n ding zijn, met een soort plastic laagje in het midden ofzo. Zodat het niet op het matras gaat lekken., (We hebben net een nieuw matras en zou deze graag droog houden).
En het matras is ook aardig dik, dus een hoeslaken van 140/200 past er niet omheen.
Koop bij de drogist nog een paar celstofmatjes en plak die met duct-tape aan je matras vast. Dik badlaken eroverheen en dan je bedje op maken en dan kan je prima slapen. Je hoeft echt niet van het hoofdeinde tot eht voeteneinde te beschermen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:57 schreef ymme het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2009 14:15 schreef amaranta het volgende:
OF, je zorgt er gewoon voor dat je vliezen elders breken. Ik weet dat menig verloskundige graag een keer een liggende vrouw in een supermarkt bezoekt!
Schijnbaar vragen veel vrouwen aan de vk wat ze meoten doen als hun vliezen in de winkel breken.
Volgens mij is het nog afwachten. Ze liggen in het ziekenhuis.....Volgens mij nog meer dan 1,5 uur rijden van de eigen woonplaats.quote:Op maandag 30 november 2009 14:36 schreef freecell het volgende:
Das ook wel vroeg Randall
Gaat het wel goed met de kinderen?
dinsdagmiddag 14 uurquote:Op maandag 30 november 2009 15:00 schreef Poppedein het volgende:
Ymme, bij de leenbakker heb je fijne matrasbeschermers met inderdaad ook elastiek aan de hoeken. Ik geloof dat die als lengte afmeting 210 hebben, maar pasten prima op ons 22o bed!! En niks geen gezweet, heerlijk!!
BJ..wanneer moet je weer komen?
Oh klinkt niet fijn nee.quote:Op maandag 30 november 2009 15:14 schreef Vlindur het volgende:
Zo. En toen lag ik bijna bij de intertoys op de grondDat winkelen gaat echt niet meer zeg. Zag allemaal vlekken en het was echt klote
Ik heb mn broer opgebeld en hij en zijn vriendin hebben me opgehaald en thuis gebracht.. Ik lig nu op de bank voor pampus..
Orea welkom!
Ik ga ff slapen ofzo. Tot ooit
Je mag hier altijd alles kwijt. Dus ook nu. Laat of vroeg wat maakt het uit.quote:Op maandag 30 november 2009 15:26 schreef draculettetje het volgende:
ik heb nog lang niet alles bijgelezen maar ik wil gewoon even meehuilen als ik niet te laat ben
meehuilen mag altijd hoor, er leeft altijd iemand met je mee! en het is gewoon allemaal niet niks. dat mag best wel eens erkend worden. *knufs*quote:Op maandag 30 november 2009 15:26 schreef draculettetje het volgende:
ik heb nog lang niet alles bijgelezen maar ik wil gewoon even meehuilen als ik niet te laat ben
Het is me geloof ik allemaal een beetje teveelquote:Op maandag 30 november 2009 15:31 schreef ymme het volgende:
[..]
Je mag hier altijd alles kwijt. Dus ook nu. Laat of vroeg wat maakt het uit.
Wat scheelt eraan? Kun je nog geen voedsel binnen houden? Of voel je gewoon even Bleh..
hoogquote:Op maandag 30 november 2009 15:58 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, Draakje...Dat is ook niet niks allemaal, dan mag je best effe flink
en hier je hart luchten natuurlijk.
Vlindur, doe jij es effe rustig en niet vallen in de speelgoedzaken!Nu lekker rustig aan op de bank! heel goed...
Heb net de klossen gehaald, nooit gedacht dat die dingen er zo uitzagen...Vanavond manlief maar even vragen om ze dan ook echt onder het bed te mikken... ben benieuwd hoe dat ligt.
ook mijn eerste reactiequote:
Ik heb dat dus met 14 december, zoals ik vanmorgen al schreef. Als het zo is, dan is het zo. Maar dat zal altijd mijn overleden broertje's verjaardag blijven. (Een dag die nu gewoon voorbij gaat als een willekeurige andere, maar ik vind het prima zo)quote:Op maandag 30 november 2009 16:08 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ook mijn eerste reactie![]()
ach op zich had ik eerst moeite met die datum's aan de andere kant kan ik het ook wel zien als iets "moois" in een nare tijd, maar idd de dagen blijven wel staan!
dank allemaal voor de lieve reacties
ow meneer belt net wordt morgen, grrr ben boos
Jeujjj That's a date!quote:Op maandag 30 november 2009 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
dinsdagmiddag 14 uurben je dr dan???
![]()
helaas hebben we dat niet voor het uitkiezen, maar leuk is andersquote:Op maandag 30 november 2009 16:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb dat dus met 14 december, zoals ik vanmorgen al schreef. Als het zo is, dan is het zo. Maar dat zal altijd mijn overleden broertje's verjaardag blijven. (Een dag die nu gewoon voorbij gaat als een willekeurige andere, maar ik vind het prima zo)
Het was ook echt het eerste wat mijn moeder zei toen ik zei dat ik rond die datum was uitgerekend. Als het maar niet op die dag is.
Pfff, kan me het wel een beetje voorstellen denk ik ja.quote:Op maandag 30 november 2009 15:53 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Het is me geloof ik allemaal een beetje teveel
Toen ik net de hond ging uitlaten zag ik dat er iemand net gereanimeerd werd, ben snel doorgegaan naar het park aan de overkant, maak ik een ronde van zeker 20 a 30 min en ging toen naar huis, toen zag ik net de ambu weer met sirene aan weg rijden, op zich lijkt me dat wel een goed teken
maar brengt ook teveel naar boven (en dan dus ook de gedachte dat ik op de overlijdens datum van ons pap (die met een hartaanval ging) ben uitgerekend, maar een week ervoor zit die van ons mam pfff ik ga maar later bevallen
Daarnaast ben ik zo in dubio over wat ik nog aan kan met de pijn in mn been. De gyn die het morfine gedeelte voor me heeft uitgezocht is pas donderdag weer te bereiken en ik heb dan ook een bel afspraak voor na 17.00 uur staan, ergens wil ik het nog zonder medicatie volhouden tot na de 20 weken echo, die hebben we over 6 weken, maar ik weet gewoon echt niet of ik het red en dat voelt gewoon stom
het spugen gaat ook gewoon door en ik had eigenlijk gehoopt dat als ik daar weer wat energie van binnen zou krijgen ik mn been beter aan kon
en ik ben boos omdat manlief vandaag dan echt eerder uit zn werk zou komen om dan eindelijk de traplift aan te gaan vragen, maar waar is ie nou dan?? en neemt ook zn foon niet op...
Serieus?quote:Op maandag 30 november 2009 17:35 schreef lily het volgende:
Oh
BJ:voor de echo (en 2440 gram, wat netjes, die van ons weegt nu al 3,5 kilo als het niet meer is
)
en Happy ookvoor de echo
Ach meis, now worries, ik zie dat je de belangrijke dingen toch wel onthoudtquote:Op maandag 30 november 2009 16:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Groofsken ging lasagna maken a la Jamie Oliver, klinkt goed![]()
Ik geloof dat ik iets moet gaan verzinnen om mijn geheugen te trainen want de helft van wat ik lees ben ik al weer vergeten![]()
Ik zit gewoon mee te janken hier op de bank. Rothormonenquote:Op maandag 30 november 2009 20:22 schreef draculettetje het volgende:
ik zit de pfaffs niet te kijken
Ik vind ze ook echt geweldig de pfaffs.quote:Op maandag 30 november 2009 20:27 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb het meteen aangezet, ik hou van die familie
. Ik wil ook zo'n groot fijn gezinsgezelschap op de gang
![]()
.
Het was 3 uur snachts toen ik mn ouders belden. En ze waren er binnen 5 minuten. HEbben de dokter nog voorbij zien rennen en toen Eva helemaal schoon gewassen en gechecked was kwamen zij ook binnen.quote:Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef draculettetje het volgende:
als vamp het red komt ze vast ook wel tegen die tijd denk ik
ze doen me altijd denken aan thuisquote:Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind ze ook echt geweldig de pfaffs.
Is jouw familie ook zo groot dan?quote:Op maandag 30 november 2009 20:36 schreef simmu het volgende:
nja, de pfafss hebben ietsje meer klasse dan mijn familie. ze hebben toch altijd champagne bij? de mijne zouden aankomen met een kratje bier
Ze was verdoofd he, met een ruggenprik, dan is het helemaal niet zo moeilijk meer. En volgens mij is ze ook ingeleid en weeen opwekkers, maar dat is niet met zoveel woorden gezegd.quote:Op maandag 30 november 2009 20:37 schreef NieuweUser het volgende:
Ik heb de Pfaffs ook gezien. Het lijkt alleen zo makkelijk zoals ze het laten zien, een bevallig!
ha ha, voor vamp is het hoe dan ook 1,5 uur rijden en met alle kids is het altijd kijken of het kanquote:Op maandag 30 november 2009 20:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het was 3 uur snachts toen ik mn ouders belden. En ze waren er binnen 5 minuten. HEbben de dokter nog voorbij zien rennen en toen Eva helemaal schoon gewassen en gechecked was kwamen zij ook binnen.
En daarna ging mijn vader filet americain voor me kopen.
Ik zou haar ook terugsturen als ze geen FILET bij zich heeft! De filet is erg belangrijk. Vooral na 9 maanden onthouding.quote:Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ha ha, voor vamp is het hoe dan ook 1,5 uur rijden en met alle kids is het altijd kijken of het kan
maar ik denk wel dat ze met filet aankomt haha
oh ja! van mijn kant wel hoor. van vaders kant 5 ooms en tantes (allemaal minstens 2 kinderen) en van moeders kant 3 (ook allemaal minstens 2 offspring). let op mijn gebruik van de term "minstens"quote:Op maandag 30 november 2009 20:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is jouw familie ook zo groot dan?
Die van mij op zich ook wel maar dan zouden ze allemaal uti Spanje moeten overkomen, das wel ver fietsen
Ik heb hier 'alleen' mijn ouders. En mijn man hoeft zijn moeder er niet zonodig bij.
quote:Op maandag 30 november 2009 20:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou haar ook terugsturen als ze geen FILET bij zich heeft! De filet is erg belangrijk. Vooral na 9 maanden onthouding.
En met uitjes uiteraard.
........................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik kan niet wachten!!
dat is redelijk standaard in belgie ja. in het buitenland vinden ze nederland barbaars omdat er relatief weinig verdoofd wordt. maar wat was het bij selene een opluchting toen ik die ruggeprik kreeg! er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopicquote:Op maandag 30 november 2009 20:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze was verdoofd he, met een ruggenprik, dan is het helemaal niet zo moeilijk meer. En volgens mij is ze ook ingeleid en weeen opwekkers, maar dat is niet met zoveel woorden gezegd.
Vind het wel tof dat ze ALLEMAAL bij dezelfde gyneacoloog bevallen.
Bij mijn vader zijn ze ook met 7 kinderen, waarvan er 6 allemaal 2 kinderen hebben en eentje 7. Waarvan de meeste ook al weer kinderen hebben.quote:Op maandag 30 november 2009 20:42 schreef simmu het volgende:
[..]
oh ja! van mijn kant wel hoor. van vaders kant 5 ooms en tantes (allemaal minstens 2 kinderen) en van moeders kant 3 (ook allemaal minstens 2 offspring). let op mijn gebruik van de temr "minstens"![]()
en nu laat ik oudooms, en achterneefjes en dergelijke nog buiten beschouwing, maar als kind had ik met allemaal altijd wel ergens regelmatig contact.
sangdrax (mijn partner) daarentegen heeft zowat alleen contact met zijn ouders en zus. er zijn wel 2 ooms, maar daar is weinig contact mee.
dank jequote:Op maandag 30 november 2009 20:35 schreef amaranta het volgende:
Het is ook een hele mooie banner Simmu!
Persoonlijk aan:quote:Op maandag 30 november 2009 20:44 schreef simmu het volgende:
[..]
dat is redelijk standaard in belgie ja. in het buitenland vinden ze nederland barbaars omdat er relatief weinig verdoofd wordt. maar wat was het bij selene een opluchting toen ik die ruggeprik kreeg! er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopic
gingen jullie ook altijd samen dingen doen? bij ons wel. op woensdagmiddag met alle neefjes & nichtjes van kant 1 en op zondag met die van kant 2. en sinterklaasmiddagen (met oom X als piet en oudoom Y als sint) en familieetentjes enzo.quote:Op maandag 30 november 2009 20:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij mijn vader zijn ze ook met 7 kinderen, waarvan er 6 allemaal 2 kinderen hebben en eentje 7. Waarvan de meeste ook al weer kinderen hebben.
Erg groot dus ook.
Aan mijn moeders kant zijn ze met 6 en en daar heb ik maar 1 neef en 1 nicht.
Aan mijn moeders kant wel heel close met achter neven en nichten.
nee want zij wonen in Spanje en wij (mijn vader moeder, broertje en ik) hierquote:Op maandag 30 november 2009 20:47 schreef simmu het volgende:
[..]
gingen jullie ook altijd samen dingen doen? bij ons wel. op woensdagmiddag met alle neefjes & nichtjes van kant 1 en op zondag met die van kant 2. en sinterklaasmiddagen (met oom X als piet en oudoom Y als sint) en familieetentjes enzo.
Ja daar kwam ik ook achter toen het er wel heel gezellig uit zag!quote:Op maandag 30 november 2009 20:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze was verdoofd he, met een ruggenprik, dan is het helemaal niet zo moeilijk meer. En volgens mij is ze ook ingeleid en weeen opwekkers, maar dat is niet met zoveel woorden gezegd.
Vind het wel tof dat ze ALLEMAAL bij dezelfde gyneacoloog bevallen.
ik vind ze er ook echt schattig zittenquote:Op maandag 30 november 2009 20:45 schreef simmu het volgende:
[..]
dank je
ik wilde perse een bannerding met twee
wat jammer. maar ws wel hele leuke vakanties dan!!!quote:Op maandag 30 november 2009 20:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
nee want zij wonen in Spanje en wij (mijn vader moeder, broertje en ik) hier
dat dan weer wel jaquote:Op maandag 30 november 2009 20:50 schreef simmu het volgende:
[..]
wat jammer. maar ws wel hele leuke vakanties dan!!!
Ik heb echt helemaal niks gevoeld. Ook niet het staan van het hoofdje of wat dan ook. Omdat ze kort voor de 'bevalling' de vagina had verdoofd ivm knip. Dus ik heb helemaal niks gevoeld. Maar ik vond het wel prima zo.quote:Op maandag 30 november 2009 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vraag me af hoe een ruggenprik is.
Ik heb het zonder wat dan ook gedaan en het lijkt me zo vreemd om het te doen met ruggenprik .
(Niet dat ik dat ik dat als een slechte keuze of falen zie. maar kan me er niets bij voorstellen)
hier ook. allemaal verschillende variaties van "jan" zowatquote:Op maandag 30 november 2009 20:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
En mijn neven (aan vaders kant) heten bijna allemaal hetzelfde.
lekker he....quote:Op maandag 30 november 2009 20:55 schreef simmu het volgende:
ik ook niet. op zich voelde ik bv wel dat ik persweeen had, maar niet de weeen zelf. dus ik kon wel goed meepersen. het zetten van de ruggeprik heb ik niet eens meegekregen. wel het ijsje direct nadat het werkte
bij ons van 'Juan'quote:Op maandag 30 november 2009 20:55 schreef simmu het volgende:
[..]
hier ook. allemaal verschillende variaties van "jan" zowat
goed idee, morgen prikje dag weer (voor mij, selene de week erop weer) en vandaag was ook druk. trusten!!quote:Op maandag 30 november 2009 20:57 schreef draculettetje het volgende:
ik ga maar weer afsluiten voor vandaag!
hoop dat jullie allemaal een goede nachtrust hebben!
Ik heb dat bij mijn zus eigenlijk ook gedaanquote:Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ha ha, voor vamp is het hoe dan ook 1,5 uur rijden en met alle kids is het altijd kijken of het kan
Goed, héquote:Op maandag 30 november 2009 20:44 schreef simmu het volgende:
[..]
dat is redelijk standaard in belgie ja. in het buitenland vinden ze nederland barbaars omdat er relatief weinig verdoofd wordt. maar wat was het bij selene een opluchting toen ik die ruggeprik kreeg! er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopic
Wat doen ze in Belgie dan?quote:Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Goed, hé![]()
![]()
Mijn gyn gaf eigenlijk voornamelijk commentaar op het lang laten lopen van zwangere vrouwen in Nederland (als in: ja daar gaan ze makkelijk tot 42 weken of meer). Ze heeft niets gezegd over al dan niet toedienen van verdoving
Ik denk: makkelijker epidurale geven. Maar dat komt volgens mij ook omdat er in België veel minder thuisbevallingen zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 21:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat doen ze in Belgie dan?
En Tan, wat een drama zeg. Heel veel sterkte met de laatste loodjes![]()
haha, doe maarquote:Op maandag 30 november 2009 22:23 schreef DaviniaHR het volgende:
sonnetje, nu heb ik ergens zin om alle verboden vruchten neer te gaan kalken, op zoek naar dat ene wat je dan juist wel mist!
amaranta, vind je niet dat je een deel van de ervaring hebt gemist? met alle verdoving, bedoel ik dan? (niet beoordelend, hoor! gewoon nwsgierig. ik vind het voor mezelf juist een ervaring om op eigen kracht die bevalling door te komen, namelijk)
ChillayD misschien had je even terug moeten lezen???quote:Op maandag 30 november 2009 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat heb je liever? Het is mij om het even namelijk en ik vind het zo suf dat ik zou besluiten voor het een of het ander.
Btw... 15 juli-> me too!![]()
Snap er helemaal niets meer van.........quote:Op maandag 30 november 2009 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat heb je liever? Het is mij om het even namelijk en ik vind het zo suf dat ik zou besluiten voor het een of het ander.
Btw... 15 juli-> me too!![]()
Ik vraag of dat weg mag of dat de datum aangepast mag worden naar 02-08 (dat is pas mijn datum).quote:Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik denk dat het mijn overenthousiaste schuld issnorry
![]()
quote:Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef draculettetje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2009 20:44 schreef simmu het volgende:
er staat me ook bij dat het niet altijd even goed werkt, maar da's voor het bevallingstopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Jep, eruit of erin met juiste datum.quote:Op maandag 30 november 2009 23:08 schreef freecell het volgende:
ChillayD: jij zei dat je of UIT de openingspost gehaald werd óf dat de datum gewijzigd werd. BE wist niet of je er nu uit wilde of er in met de juiste datum. En Asy heeft je er misschien in gezet, maar kan je er niet uithalen
Er in met de juiste datum dus?
De laatste keer 166/110 in combinatie met extreme hoofdpijn.quote:Op maandag 30 november 2009 21:53 schreef leonieke het volgende:
Tan, hoe hoog is jouw bloeddruk dan als je naar het ziekenhuis moet?
Waarom moet/ mag jij voor controle in het ziekenhuis? Sorry als ik het had kunnen weten, maar ik ben nogal vergeetachtigquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:17 schreef Lijnloos het volgende:
Nou dan maar een goed begin van de ochtend....: meld!
Heb een heerlijke nacht gehad en nu langzaam wakker worden om zo richting zh te gaan voor controle. Eens kijken hoe het er voor staat allemaal....
Babyproof is het al heel snel hoor. Alleen maar zorgen dat ze niet bij stopcontacten kunnen en de (slaap)veiligheidsvoorschriften proberen te volgen. En verder pas je je huis volgens mij vanzelf aan naar waar ze aan toe zijn, zeg maar. Zo ging dat hier althans.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:21 schreef Keshet het volgende:
Poppejans waar beeeeeen je?Je ligt waarschijnlijk nog lekker te slapen!
Lijnloos heeft zich gemeld!Succes voor de controle!
Vraagje: Wat hebben jullie allemaal gedaan om je huis baby-proof te maken?
Helaas ook deze ochtend niets...quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:17 schreef amaranta het volgende:
Zou poppejans het spits aan het afbijten zijn?
Onze baby is inmiddels 2. En hoewel ik 2 jaar terug stellig beweerde dat ik niks zou verzetten. Staat er inmiddels niks meer de salontafel, niks meer op het tv meubel en niks meer in het onderste vak van de kast.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:21 schreef Keshet het volgende:
Poppejans waar beeeeeen je?Je ligt waarschijnlijk nog lekker te slapen!
Lijnloos heeft zich gemeld!Succes voor de controle!
Vraagje: Wat hebben jullie allemaal gedaan om je huis baby-proof te maken?
Ja, zoiets dacht ik inderdaad al! Dank je!quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:23 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Babyproof is het al heel snel hoor. Alleen maar zorgen dat ze niet bij stopcantacten kunnen en de veiligheidsvoorschriften proberen te volgen. En verder pas je je huis volgens mij vanzelf aan naar waar ze aan toe zijn, zeg maar. Zo ging dat hier althans.
Ze gaat alleen op woensdag. Dus morgen is ze weer weg.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:26 schreef Groofsken het volgende:
Gaat Eva eigenlijk ook gewoon naar het kdv nu?
Ik heb één traphekje boven (beneden is de trap in de gang en ze opent nog niet zelf de deuren). En één kastje beveiligd (waar de poetsspullen inliggen), en de stopcontacten. Verder zijn in de loop der tijd de onderste twee planken van de kast ontdaan van boeken en gevuld met speelgoed en is de tafel van plek veranderd zodat madam op haar loopauto rond kon crossenquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:25 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ja, zoiets dacht ik inderdaad al! Dank je!
Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis. Ik had bedacht het meteen maar baby-proof te maken als ik dan toch aan het klussen ga. Dingen als een traphekje plaats ik écht nog niet maar ik zat wel aan keukenkastjes-beveiliging te denken. En ja, ik weet dat babies niet meteen kruipend/lopend richting keuken gaan.
Nou ja, ze zei 'waarschijnlijk', daarom typte ik ook 'misschien'. Maar ik weet wel dat het zomaar kan veranderen, dat zag ik wel bij anderen. De ene dag zeggen ze dit, de andere dag weer dat. Er zat er eentje met dezelfde klachten als ik, iets verder zwanger. Ze zou die week nog ingeleid worden. Twee dagen later kreeg ze te horen dat ze weer naar huis mocht omdat het toch weer beter leek te gaan. Weer twee dagen later lag ze terug in het ZH en werd het een spoedkeizersnede. Je weet niet hoe het loopt dus.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:23 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Tan, fijn dat je weer thuis bent! En wat goed dat je nu iig weet dat je dit niet NOG meerdere keren hoeft mee te maken en dat ze dan de baby gewoon gaan halen!
Al hoop ik dat de baby nog even lekker kan groeien in je buik.![]()
Geeft niks hoor... we kunnen ook niet alles meer onthoudenquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:20 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Waarom moet/ mag jij voor controle in het ziekenhuis? Sorry als ik het had kunnen weten, maar ik ben nogal vergeetachtig.
Jaaaaaaquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:54 schreef pinquit het volgende:
wow groof! het is al bijna zover zie ik ineens![]()
Ik heb een hekje van dit spul (via traphekje.nl) om de keuken af te sluiten. Ideaal spul.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:32 schreef Keshet het volgende:
Ik vond deze trouwens ook nog via Google:
[ afbeelding ]
Krijg er een beetje een 'Teigetje. Geboren mei 2010. Inheemse baby soort. Niet bijvoeren voor 'ie zes maanden is' idee bij.![]()
Maar op zich is het wel een handig ding natuurlijk.
Dat hebben ze bij mij 8 weken lang gedaan bij de eerste.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:36 schreef Poppejans het volgende:
Hopelijk gaan ze dan wel echt over tot aktie, Tan. Dat aanmodderen zo kan toch ook eigenlijk echt niet, ziekenhuis in/uit
Dat lijkt me wel heel erg rot.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:26 schreef lily het volgende:
Ja, het is december
aanstaande mama's succes met alles!
vooral degene rond de uitgerekende datum (en Tan natuurlijk)
[..]
Dat hebben ze bij mij 8 weken lang gedaan bij de eerste.
Ik kreeg zware bloedingen met 30 weken. Ziekenhuis in en uit. Ik heb er 8 weken gelegen en mocht af en toe eens naar huis maar bij een bloeding moest ik weer meteen terug en ik had ze bijna dagelijks dus dan weet je het wel...
Zo ging dat week in week uit.
Pas met 38 weken deden ze iets....
Tsja, hoe rot ook, het gaat om wat er het beste is voor je kindje. Of mama het ook nog prettig vind is ondergeschikt, zeker als het medisch verder niet gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:36 schreef Poppejans het volgende:
Hopelijk gaan ze dan wel echt over tot aktie, Tan. Dat aanmodderen zo kan toch ook eigenlijk echt niet, ziekenhuis in/uit
jawel...quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, hoe rot ook, het gaat om wat er het beste is voor je kindje. Of mama het ook nog prettig vind is ondergeschikt, zeker als het medisch verder niet gevaarlijk is.
Niet leuk, maar wel begrijpelijk toch?
haha, nee, je hebt gewoon gelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry.
Ik heb ook makkelijk kletsen...
ja doet me echt ff goed!quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:42 schreef Soneal het volgende:
Draakje!! Lekker is dat hè.... ik slaap ook uuuuuren![]()
Het is dat ik me verder goed voel maar ik heb wel het idee dat m'n lichaam een uitputtingsslag aan het leveren is.
nja, ik heb soms wel de indruk dat de grens tussen "niet fijn voor mama" en "mama trekt het niet meer en gaat eraan onderdoor want mama's lijf wil gewoon niet meer" nogal vaag is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry.
Ik heb ook makkelijk kletsen...
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:22 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, ik heb soms wel de indruk dat de grens tussen "niet fijn voor mama" en "mama trekt het niet meer en gaat eraan onderdoor want mama's lijf wil gewoon niet meer" nogal vaag is.
Hmm... Jij hebt het zoveel zwaarder dan alleen rugpijn en harde buiken!quote:Op maandag 30 november 2009 09:19 schreef freecell het volgende:
Simmu: zie het als hulpvaardigheid
Ze hebben ook wel een punt dat een tweelingzwangerschap met zo'n kleintje gewoon erg zwaar is.
Hier ziet mijn omgeving me geloof ik nog steeds als: af en toe een harde buik en wat rug/bekkenpijn, dat heeft toch iedereen? Waar doet ze nou moeilijk over?
die dingen ja. vergeet ook niet op tijd het eventuele hemeltje weg te halen, alle losse dingen (hydrofiele luiers) uit bedje, dat soort dingen. en dan blijven enkel nog de echte onverwachte zaken over. badjes die instorten met kind erin, ondernemende kleuters die in massief eikenhouten kasten klimmen die dan naar beneden komen zettenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:39 schreef Sidn3y het volgende:
Je huis babyproof maken is volgens mij vooral zorgen dat de baby niet uit het raam kan vallen (of andere hoogte, zoals bed), niet verstrikt kan raken in gordijnen of klamboe (zodra ze gaan graaien), niet kunnen stikken in plastic tasjes e.d. Oh en dat er geen touwtjes of lusjes om de vingertjes kunnen gaan zitten, die knellen dan af en dat is echt doodeng (labellusjes van knuffels bijvoorbeeld).
En weer wat later natuurlijk dat ze niet bij gevaarlijke producten kunnen (schoonmaakmiddel, medicijnen etc). Stopcontacten zeggen ze altijd idd.
Keukenkastjes hebben wij overigens nooit "op slot" gedaan. 1 kastje kind-proof gemaakt en daar mag alles uitgesjouwd worden enzo, de rest aangeleerd dat ze er vanaf moest blijven (en natuurlijk gevaarlijke dingen weg gehaald).
En nu is Sesamstraat afgelopen dus heb ik weer een peuter aan m'n arm hangen...
Ohja en december is begonnenMaar het was nog niet mijn planning om morgenavond met volle maan te bevallen hoor...
ik zie dat iemand anders hem quotete, had het gemist!quote:Op maandag 30 november 2009 09:19 schreef freecell het volgende:
Simmu: zie het als hulpvaardigheid
...
Hier ziet mijn omgeving me geloof ik nog steeds als: af en toe een harde buik en wat rug/bekkenpijn, dat heeft toch iedereen? Waar doet ze nou moeilijk over?
Gevonden!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef pessie het volgende:
Volle maan! Veel vrouwen schijnen dan te bevallen.
Hebben jullie iets van Freecell gehoord? Neemt dr telefoon niet op...
Ik heb een aantal weken geleden nog een kuur amoxiciline gekregen in capsule vorm, 3 maal daags 5 dagen lang.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:09 schreef pessie het volgende:
Zo! ik heb niet eens alles bijgelezen, maar was al een hele tijd bezig!
Wij zijn weer terug uit Londen. Helaas was ik ziek in Londen en ben ik nog steeds ziek. Ik mag gelukkig om 14.50 naar de huisarts. Ik vermoed zelf een bronchitis maar ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Ik had voordat we naar Londen gingen niet door hoe ziek ik was, ik dacht dat alles kwam door dat parasietje wat in mij zit, dit geloof ik nu niet meer. Ik wil antibiotica. Weet alleen niet of dit wel mag bij zwangerschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |