Wat ik ermee probeerde aan te geven is dat veel mensen het wel willen, maar weinigen ook daadwerkelijk de stap zetten. Ik heb wel bewondering voor mensen die voor een avontuur in het buitenland kiezen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:36 schreef Duderella het volgende:
'Ik Vertrek' toont wel aan dat emigreren nou niet bepaald rocket science is hoor. Iedereen kan het.
Die salarissen zijn toch helemaal niet te vergelijken met Nederland..zijn normale salaris was 1600 ofzo en die pauper wou 'm 1200 oid geven met de mogelijkheid om daar naartoe te groeien. Zo vreemd vond ik 't niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:27 schreef dronkeykong het volgende:
Maar wat zijn dit voor slavendrijvers, die jongen moet 6 dagen werken voor 107 euro per maand....en dat manwijf nog zegen geef hem 900 rand
Dat was inderdaad wel irritant, ik zat te hopen dat die neger het kon verstaan, maar helaas (of hij deed net alsof hij het niet verstond).quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:52 schreef marcodej het volgende:
Tuurlijk, die lonen zijn redelijk marktconform. Maar dat gemene lachje van die vent sprak boekdelen en was tekenend.
Ik begrijp heus wel dat het een ander land is, maar dat dat wijf met een strak porem nog durft te zeggen doe maar 900/950 rand. Alsnog is het 1400 geworden, anders had Thomas wel wat kraantjes meegenomen of een paar kuikentjes.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:45 schreef MrData het volgende:
[..]
Die salarissen zijn toch helemaal niet te vergelijken met Nederland..zijn normale salaris was 1600 ofzo en die pauper wou 'm 1200 oid geven met de mogelijkheid om daar naartoe te groeien. Zo vreemd vond ik 't niet.
Ik vond dat manwijf gekker dat bij het zien van een neger 'nog wel ergens een gat had dat opgevuld moest worden'.
Ik niet zo zeer. Voor sommigen wel, mensen met een heel bijzonder plan bijvoorbeeld. Maar niet zo maar voor iedereen die 'emigreert'. Veel mensen die wel willen, maar niet gaan, hebben daar vast prima redenen voor, die ik ook bewonderenswaardig acht. Je wilt je kinderen geen onrust geven, of je realiseert je dat het wellicht een vlucht is, en je je zaakjes gewoon in het hier en nu moet oplossen. Je spullen pakken en gáán, is soms ook de makkelijkste weg. Niks mis mee, maar ik val niet meteen om van bewondering, bij sommige verhalen in Ik Vertrek.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:48 schreef Grunner het volgende:
[..]
Wat ik ermee probeerde aan te geven is dat veel mensen het wel willen, maar weinigen ook daadwerkelijk de stap zetten. Ik heb wel bewondering voor mensen die voor een avontuur in het buitenland kiezen.
Dat is ook wat ik me steeds afvraag: vluchten die mensen of hebben ze in Nederland echt geen toekomst meer? Om te verhuizen, te emigreren en daarmee weg te vluchten van de problemen die je uiteindelijk tķch meeneemt, is zo menselijk. Misschien alleen te toetsen als de vraag wordt gesteld: wil je hier niet meer zijn of wil je daar graag verder leven?quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:19 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik niet zo zeer. Voor sommigen wel, mensen met een heel bijzonder plan bijvoorbeeld. Maar niet zo maar voor iedereen die 'emigreert'. Veel mensen die wel willen, maar niet gaan, hebben daar vast prima redenen voor, die ik ook bewonderenswaardig acht. Je wilt je kinderen geen onrust geven, of je realiseert je dat het wellicht een vlucht is, en je je zaakjes gewoon in het hier en nu moet oplossen. Je spullen pakken en gáán, is soms ook de makkelijkste weg. Niks mis mee, maar ik val niet meteen om van bewondering, bij sommige verhalen in Ik Vertrek.
Ik snap verder wel wat je bedoelt hoor, maar bij mij zit bewondering meer in de overwegingen om het te doen (of niet) en niet zo zeer in de stap zelf.
Nou, dat laatste hoor je regelmatig, in Ik Vertrek (wat overigens niet per se representatief is voor de gemiddelde emigrant. De Tros is niet gek natuurlijk). Mensen willen altijd wég.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik me steeds afvraag: vluchten die mensen of hebben ze in Nederland echt geen toekomst meer? Om te verhuizen, te emigreren en daarmee weg te vluchten van de problemen die je uiteindelijk tķch meeneemt, is zo menselijk. Misschien alleen te toetsen als de vraag wordt gesteld: wil je hier niet meer zijn of wil je daar graag verder leven?
En steevast als de emigranten de taal niet beheersen van hun nieuwe land lijkt het een vlucht te zijn. Zo van: we willen niet meer in Nederland zijn.
Helemaal eens. Alleen het laatste vraag ik me af. Is het ook nog leuk na vijf jaar, na tien jaar? Als je oud en hulpbehoevend wordt? Als je kinderen het huis uit zijn? Als je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan en de tandarts stelt niks voor? Je moet het ziekenhuis in en het is een bende?quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:45 schreef Duderella het volgende:
Ja, die hadden in élk geval een helder plan met hun grond en ze waren bereid behoorlijk af te zien om hun droom te verwezenlijken. De ergste gevallen vind ik altijd de mensen die 'weg willen van een leven met alleen maar werken' en die dan vervolgens kapot gaan aan het feit dat hun droom een 24/7 inspanning vergt die ook nog eens veel vraagt van je relatie en gezin.
Overigens moet gezegd dat de meeste Ik Vertrekkers uiteindelijk blij zijn met hun keuze (al weet ik niet hoe lang na vertrek die stukjes worden opgenomen).
Ze zouden na een jaar of tien inderdaad eens een terugblik moeten maken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Helemaal eens. Alleen het laatste vraag ik me af. Is het ook nog leuk na vijf jaar, na tien jaar? Als je oud en hulpbehoevend wordt? Als je kinderen het huis uit zijn? Als je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan en de tandarts stelt niks voor? Je moet het ziekenhuis in en het is een bende?
Sorry hoor, maar dit is een non argument! Waar anders kun je een en ander op beginnen baseren dan? Je kunt moeilijk zeggen 'ik ga daar eens een jaartje wonen, kijken of het bevalt', want dan ben je dus al geemigreerd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, precies, wég gaan gewoon. Met ervaringen van het nieuwe land gebaseerd op wat vakanties.
Zie mijn post hierboven. Na twee keer een week vakantie (is wat anders dan een orientatieweek) kun je echt níets zeggen over het leven in een land. Na dat jaar dat ik in Noorwegen woonde, wist ik wel hoe het allemaal zo'n beetje in elkaar zat, maar er waren nog steeds zoveel aspecten die ik niet wist of totaal níet begreep. En da's dan nog een land dat qua cultuur erg op NL lijkt...quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is een non argument! Waar anders kun je een en ander op beginnen baseren dan? Je kunt moeilijk zeggen 'ik ga daar eens een jaartje wonen, kijken of het bevalt', want dan ben je dus al geemigreerd.
Uiteraard, mensen waarbij alles lukt is niet leuk om te laten zien.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:04 schreef Zith het volgende:
Of laten ze alleen tokkies zien die een hotel willen beginnen?![]()
Waar ik woon (Laos), is een normaal bedrag om voor een inwonende werkster te betalen zo'n 40 euro in de maand. En ik kan je vertellen dat de gelukkige ziel die dat baantje weet te bemachtigen er maar wat blij mee is, ten eerste betekent het geen woonkosten, gratis eten en kan ze (of hij natuurlijk) bijna alles wat ze verdient sparen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:14 schreef Blue-eyes het volgende:
Ooooooooohhh, dus je gaat mee in de gewoontes van het land! Dus als het in dat land normaal is om iemand een hongerloontje te betalen, dan doen je gewoon mee in plaats van de sleur te doorbreken en iemand een normaal salaris te geven voor het aantal uren dat hij werkt. Want zo kun je iets doen aan de armoede en ongelijkheid in dat land
In India is kinderarbeid nog heel normaal, zou je daar ook een kind aan het werk zetten?
Zou je er een boterham minder om eten als je haar i.p.v. 40 euro, 50 euro per maand zou betalen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:02 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Waar ik woon (Laos), is een normaal bedrag om voor een inwonende werkster te betalen zo'n 40 euro in de maand. En ik kan je vertellen dat de gelukkige ziel die dat baantje weet te bemachtigen er maar wat blij mee is, ten eerste betekent het geen woonkosten, gratis eten en kan ze (of hij natuurlijk) bijna alles wat ze verdient sparen.
Daarbij kan je nog beter voorzieningen als een waterput geven dan dat je een individu een belachelijk hoog loon gaat betalen.
(Ikzelf heb geen huishoudster, heb maar een klein huis dus niet nodig), maar toch zie ik weinig meerwaarde in het 10 euro meer betalen aan een bepaalde persoon als iedereen het werk toch al graag wil doen voor 40 euro. Beter is dan nog om 10 euro per maand te investeren in iets waar iedereen iets aan heeft, bijvoorbeeld 1 dag in de week vlees uitdelen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zou je er een boterham minder om eten als je haar i.p.v. 40 euro, 50 euro per maand zou betalen?
Dat is juist een normaal salaris, ze geven een marktconform salaris, aangezien zij ook marktconforme inkomsten zullen hebben. Je zal moeten zorgen voor een goede basis wil je bedrijf levensvatbaar zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:14 schreef Blue-eyes het volgende:
Ooooooooohhh, dus je gaat mee in de gewoontes van het land! Dus als het in dat land normaal is om iemand een hongerloontje te betalen, dan doen je gewoon mee in plaats van de sleur te doorbreken en iemand een normaal salaris te geven voor het aantal uren dat hij werkt. Want zo kun je iets doen aan de armoede en ongelijkheid in dat land
In India is kinderarbeid nog heel normaal, zou je daar ook een kind aan het werk zetten?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is een non argument! Waar anders kun je een en ander op beginnen baseren dan? Je kunt moeilijk zeggen 'ik ga daar eens een jaartje wonen, kijken of het bevalt', want dan ben je dus al geemigreerd.
Men geeft ook alleen maar negatieve argumenten als reden van vertrek. Dan moet het wel fout lopen. Het is buiten Nederland meestal niet zo dat er niet gewerkt hoeft te worden en ook niet iedereen is voor een paar roebels om te kopen.quote:Op maandag 30 november 2009 14:28 schreef Bluezz het volgende:
Mensen die gaan vertrekken om minder hard te gaan werken, of minder regeltjes in hun leven willen heb ik nog nooit opgelucht adem zien halen in het nieuwe landZe zeggen ook allemaal hetzelfde
Maar ik had het niet over 'dit geval' hé. Ik reageerde op een algemene stelling dat mensen die emigreren zich baseren op een vakantie.quote:Op maandag 30 november 2009 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit geval waren ze er twee weken geweest en zijn ze er zonder noemenswaardige voorbereiding naar toe gegaan. Dat is gewoon op de bonnefooi. Een beetje meer voorbereiding en de kans op succes is al meteen stukken groter.
De mensen in dit programma doen dat in 99 van de 100 gevallen wel ja.quote:Op maandag 30 november 2009 22:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar ik had het niet over 'dit geval' hé. Ik reageerde op een algemene stelling dat mensen die emigreren zich baseren op een vakantie.
Dat zei ik, en ik zei ook dat ze moeilijk zich op een andere manier kunnen baseren op het gevoel dat ze willen emigreren naar dat bewuste land omdat ze niet even een jaartje op bezoek kunnen om zich te orienteren, want dan zijn ze dus al geemigreerd.quote:Op maandag 30 november 2009 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen in dit programma doen dat in 99 van de 100 gevallen wel ja.
Men zou op zijn minst zinvolle argumenten om te emigreren kunnen bedenken en zich ietwat voorbereiden. Dat zou een hoop miskleunen besparen.quote:Op maandag 30 november 2009 22:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat zei ik, en ik zei ook dat ze moeilijk zich op een andere manier kunnen baseren op het gevoel dat ze willen emigreren naar dat bewuste land omdat ze niet even een jaartje op bezoek kunnen om zich te orienteren, want dan zijn ze dus al geemigreerd.
Goed, dan zijn we het dus eens.
In ZA heb je blanken, kleurlingen en zwarten. Zo noemen zo elkaar ook gewoon. Ik word aangesproken met meilani, wat 'wijze witman' betekend in het Afrikaans. Ik praat samen met zwarten ook over 'the black guys' in the townships, niets discriminerend, zo is het gewoon. Kleurlingen zijn overigens een mengelmoes van blanken, zwarten, maleisiërs.quote:
Zelfde verhaal als hier boven, dingen niet vergelijken met Nederland aub.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:03 schreef Pyttpytt het volgende:
Wat een uitzending... heb met open mond zitten kijken en luisteren. Jezelf geen rascist noemen, maar wel steeds praten over de zwartjes, en meer van zulks, nee, dat stel zijn echt wel rascisten, en zouden het liefst de slavernij weer invoeren, heb ik het idee.
ik ben toevallig op dat programma terecht gekomen en deel je ergernis ! wat een kutwijf en 'n mislukte indiana jones waren dat zegquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:57 schreef MevrouwBusch het volgende:
Heb net gekeken na alle posts hier te hebben gelezen, en de werkelijkheid was nog erger als ik had gedacht.Wat ik niet begrijp is waarom zij zich niet rotschamen.Wat een walgelijke lui.
Kijk, de manier waarop die gozer iets communiceert kan een totale misvatting zijn aan jou kant.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:35 schreef Pyttpytt het volgende:
Zal allemaal wel, wat je hierboven neerzet, maar deze mensen zijn niet- geīntegreerde Hollanders, die net in ZA aan komen kakken. Hollanders dus, en die horen nou net niet te praten over zwartjes, een gat in de grond voor ze, 'nou met díe ga ik ff geen kennis maken', en meer van zulks. Groot verschil lijkt me!
En als je mijn post had gelezen, had je ook gelezen dat ik niet verwacht dat deze drol die hulp een Hollands salaris zou geven, maar dat ie er niet zo godsgruwelijk gemeen achteraan moet lachen, waarvan de ondertoon duidelijk was 'nou das een mooi voordeeltje, zo'n gewillige en nederige zwarte'.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:03 schreef Pyttpytt het volgende:
. heb met open mond zitten kijken en luisteren. Jezelf geen rascist noemen, maar wel steeds praten over de zwartjes, en meer van zulks, nee, dat stel zijn echt wel rascisten, en zouden het liefst de slavernij weer invoeren, heb ik het idee.
Dan had je er wel anders over gepraat..quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:48 schreef Pyttpytt het volgende:
Terwijl de halve bevolking daar nooit een kraan in 'huis' zal hebben. Hoe misplaatst in zo'n land. Gek dat ze je beroven!
http://player.omroep.nl/?aflid=10339446quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:30 schreef Self-Catering het volgende:
Respectloos, misschien is dat het woord ja. Nogmaals, ik heb de aflevering niet gezien, is het mogelijk deze ergens downloaden?
Aight, maar behalve streamen kan ik hm niet downloaden?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
http://player.omroep.nl/?aflid=10339446
nee, ben er niet geweest, zal er ook nooit heengaan, maar ik weet wel dat een zeer groot deel van de bevolking daar arm is en nauwlijks voorzieningen heeft. Maar goed, my bad dat ik iets daarover zegquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:30 schreef Self-Catering het volgende:
Respectloos, misschien is dat het woord ja. Nogmaals, ik heb de aflevering niet gezien, is het mogelijk deze ergens downloaden?
Maar goed, ik wil hier niet praten over de communicatievaardigheden van deze mensen.
Ik moest toentertijd lachen omdat het salaris in vergelijking met Nederland laag is. Praat aub niet over een schijntje, mensen met een salaris van 30 rand per uur verdienen zeer goed!
Overigens denk ik dat jij (nog) niet in ZA bent geweest:
[..]
Dan had je er wel anders over gepraat..
Vind ik ook. Een beetje hoog van de toren komen blazen als inwoner van SA maar helemaal niet weten waar wij het over hebben omdat de uitzending nog niet eens bekeken is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Maar de pot verwijt de ketel kennelijk, want je hebt de hele uitzending niet gezien, maar denk wel te weten dat men hier níet gelijk heeft, dat dat gezin een stel aso's zijn, op het rascistische af?
Gebaseerd op wat....?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Maar de pot verwijt de ketel kennelijk, want je hebt de hele uitzending niet gezien, maar denk wel te weten dat men hier níet gelijk heeft, dat dat gezin een stel aso's zijn, op het rascistische af?
quote:Eerder was te zien hoe Rudolf Bouwmans (41) en René van Hulst (43) naar het Franse gehuchtje Aires les Biefs vertrokken, om een oud schoolgebouw binnen drie maanden tot gîtes en chambres 'd hôtes om te bouwen. Dat plan was iets té ambitieus. Want met de komst van de eerste gasten was de verf amper opgedroogd en het zwembad nog lang niet aangelegd. Hoewel de heren inmiddels een succesvol bedrijf runnen, is er in twee jaar tijd eigenlijk weinig veranderd. Rudolf en René hebben nog steeds last van te strakke deadlines en verbouwingsstress en als er een groep van 25 schildercursisten arriveert, is het nog maar de vraag of zij überhaupt onder de douche kunnen...
Bij Michel (36) en Melanie (37) Weigergangs is dat nét even anders. Drie jaar geleden vertrokken zij met hun kinderen Max (7) en Merel (5) naar het Portugese plaatsje Ferreira do Alentejo, om daar een emigratiebemiddelingsbureau op te starten. Hoewel niemand veel vertrouwen leek te hebben in dit plan, vertrok de familie toch om de eerste maanden met veertig graden op een dorre vlakte in een oude vouwwagen te bivakkeren. Inmiddels zitten Melanie, Michel, Max en Merel er héél anders bij en doet niets meer denken aan hoe het vroeger was...
Raar inderdaad. Ze wilde niet te diep gaan.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:54 schreef Pannenkoeken het volgende:
In een ander land gaan wonen, de taal gaan leren, maar de verleden tijds vormen niet belangrijk vinden
En de ouders hebben het niet eens doorquote:
Ze willen het ook gewoon niet zien.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:58 schreef themauster het volgende:
[..]
En de ouders hebben het niet eens door
Inderdaad, maar die kinderen spreken nu ook Portugees en ze wonen niet meer in een tentje op een dorre vlaktequote:Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Volgens mij gaat t nu iig een stuk beter met m
Ik kreeg de indruk dat er een hoop gasten uit Porto en Lisboa komen enzo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:10 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik snap ook net wie dat houten huis van ze huurt als vakantiewoning.
Je zit echt in de middle of nowhere in een gebied, waarvan ze zelf ook zeggen, weinig te doen en weinig toeristen trekt.
Wat bezielt je om daar vakantie te gaan houden
Dat leek mij ook helemaal niksquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:27 schreef Berto het volgende:
Vraag me alleen af of ze echt wel zo gelukkig zijn.
Het huis was prima, maar de rest? Een of ander gehucht in een dorre vlakte, waar volgens mij in de buurt ook niks maar dan ook niks is en rond komen van af en toe wat gasten in je appartement.
Ja, die heren werken snoeihard. Lijken mij hele prettige gastheren overigens. Over die verzekering, was het niet zo dat hun ziektekostenverzekering 15.000 euro per jaar kostte of zo? Heb dat niet helemaal goed begrepen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Die twee mannen in Frankrijk dan
Na aftrek van de verzekering houden ze dus slechts 15.000 euro per jaar over?
En dan zo moeten buffelen de helft van het jaar
Ze wonen mooi maar kunnen beter gewoon allebei een baantje gaan zoeken als schoonmaker twee dagen in de week en dan zitten ze er beter bij en met een stuk minder stress
Ik heb het net gekeken, maar voor zover ik begreep betreft dat inkomens (pensioen) + ziektekostenverzekeringen. Als dat namelijk alleen ziektekosten zouden zijn dan zijn ze veel voordeliger uit als ze in Nederland gewoon een buitenlandpolis voor ziektekosten aflsuiten, véél voordeliger.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, die heren werken snoeihard. Lijken mij hele prettige gastheren overigens. Over die verzekering, was het niet zo dat hun ziektekostenverzekering 15.000 euro per jaar kostte of zo? Heb dat niet helemaal goed begrepen.
Later zie je het gezin zelf zo reizen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:48 schreef Pyttpytt het volgende:
Als je niet eens kennis wil maken met de mensen achter in een truck, en dat op een afkeurend toontje zegt, dan voel je je kennelijk stukken beter dan de ander.
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:53 schreef jmac het volgende:
Emigratie bureau opzetten en het zelf niet eens goed voorbereiden
Sommige families? Heb eigenlijk nog niet een iemand gezien die een bewuste keuze heeft gemaakt, deze keuze goed kon uitleggen en het vertrek en aankomst in het nieuwe land van woonst goed had voorbereid.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
Geweldig programma. Sommige families zijn heerlijk tenenkrommend en naīef
Hmmmmm die familie die naar Hongarije ging had dat op zich wel goed voorbereid en mengde zich ook goed onder de bevolking. Die leken hun zaakjes verder goed op orde te hebben... en kan me ook herinneren dat ik me in de eerste serie van afleveringen nog niet zo zat te verkneukelenquote:Op zaterdag 5 december 2009 14:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige families? Heb eigenlijk nog niet een iemand gezien die een bewuste keuze heeft gemaakt, deze keuze goed kon uitleggen en het vertrek en aankomst in het nieuwe land van woonst goed had voorbereid.
Duh, dat is toch allang uitgelegd!! Mensen die zich goed hebben voorbereid, en die een bewuste keuze hebben gemaakt zijn niet interessant om te volgen. De kneuzen, daar wordt het materiaal van uitgezonden.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige families? Heb eigenlijk nog niet een iemand gezien die een bewuste keuze heeft gemaakt, deze keuze goed kon uitleggen en het vertrek en aankomst in het nieuwe land van woonst goed had voorbereid.
Nou ik zou het ook leuk vinden om eens een paar normale emigraties te zien.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Duh, dat is toch allang uitgelegd!! Mensen die zich goed hebben voorbereid, en die een bewuste keuze hebben gemaakt zijn niet interessant om te volgen. De kneuzen, daar wordt het materiaal van uitgezonden.
Ik heb hier in Ierland kennissen gehad van 2007 tot en met eind 2008 (ze wonen inmiddels weer in Nederland, aangezien ze maar 2 jaar per land willen uittrekken, maar zijn van plan op hun gemakje de halve wereldbol rond te emigreren) en die hadden zich ook opgegeven voor 'Ik vertrek', Ze hebben twee gesprekken gehad met de redactie, en toen werd ze medegedeeld dat hun emigratie 'te gewoontjes' was en alles op een rolletje zou gaan lopen vanwege hun gedegen voorbereiding, derhalve niet interessant voor de kijker,
En ik schat zo in dat het merendeel van de emigranten tot die laatste categorie behoort.
quote:Telma Hofstra (29) uit Oss koestert al jarenlang de stille droom om naar Frankrijk te vertrekken. Als ze er achter komt dat haar baas Rodrique Clijsen (45) precies met hetzelfde idee rondloopt, besluiten ze krachten te bundelen. Want vele handen maken licht werk en zo houd je ook nog eens tijd over voor de kinderen, zo luidt hun redenatie. En zo komt het dat baas én secretaresse samen met hun partners Marjon (41) en Niels (36) en kinderen Anouk (6), Olav (4), Mathijs (2) en baby Julian naar het gehuchtje Camurac vertrekken.
Hoewel beide families elkaar nog maar kort kennen en niet in het bezit zijn van enige horeca-ervaring, zullen ze daar samen een groot vakantieverblijf met restaurant openen. Voordat alle familieleden zich definitief in de Franse Pyreneeën kunnen vestigen, moeten de beide huizen alleen nog wel worden verkocht en blijven de mannen noodgedwongen in Nederland werken om de dubbele hypotheeklasten op te hoesten. Gelukkig is de eerste groep gasten, bestaande uit 25 Franse motorrijders, al in aantocht en zijn beide families klaar om van hun Chateau een succesvol logement te maken. Maar dan gebeurt er iets wat niemand ooit had kunnen voorspellen en wat alle plannen op losse schroeven zet…
Le-zen, mét partners en kinderenquote:Op woensdag 9 december 2009 11:44 schreef Halcon het volgende:
Baas en secretaresse samen naar Frankrijk.
Als ik de site van hun zo zie staat daar alleen nog die baas op met zijn gezin en is de secretaresse verdwenen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:00 schreef themauster het volgende:
Als ik de trailer zo zie, dan blijft de secretaresse alleen achter in frankrijkWordt weer een mooie uitzending morgen
Baas zal wel z'n secretaresse volblaffen en dan ontstaat er een discussie tussen de twee koppeltjes.quote:
Daar moest ik ook aan denken toen ik die trailer zag en die secretaresse in tranen vertelde dat ze daar dus nu in haar uppie zat.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef SigmundFreud het volgende:
Het kan ook zijn dat een van de twee overlijdt. Het zou niet de eerste keer zijn. Ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken toen ik die trailer zag en die secretaresse in tranen vertelde dat ze daar dus nu in haar uppie zat.
Daar heb jij weer gelijk in. We zullen het dus vanavond wetenquote:Op donderdag 10 december 2009 11:39 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Denk dat ze "gewoon" uit elkaar zijn, lijkt me niet gepast is om een overlijden van een van de twee als soort van cliffhanger te gebruiken
Dan kan je 95% van de franse dorpjes afschrijven en toch zijn die dorpjes leuk. De jeugd is vaak weggetrokken en wonen de oudjes er alleen nog en mensen met 2de huis.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:00 schreef Jane het volgende:
Het lijkt me toch niet echt een plaatsje dat je uitzoekt voor een gezellige vakantie.
Ja, misschien wel. Ik moet zeggen dat ik zelf idd al jaren niet meer in Frankrijk geweest ben.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan kan je 95% van de franse dorpjes afschrijven en toch zijn die dorpjes leuk. De jeugd is vaak weggetrokken en wonen de oudjes er alleen nog en mensen met 2de huis.
ik heb het ff gemist, verwijten naar het andere gezin toe?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
Ze zitten met dubbele gevoelens enerzijds begrip anderzins verwijten
Ja. Hij zegt natuurlijk gaat je gezin en je kind voorquote:Op donderdag 10 december 2009 22:11 schreef hetismijrobbert het volgende:
[..]
ik heb het ff gemist, verwijten naar het andere gezin toe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurige mensen en een nette reactie, maar hij had natuurlijk wel gelijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
Ze zitten met dubbele gevoelens enerzijds begrip anderzins verwijten
Gaat volgens mij voornamelijk over het medische traject en een eventuele taalbarriere. Ik zou eerlijk gezegd ook liever mijn kind ergens laten behandelen waar ik goed met medici kan communiceren.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef Jane het volgende:
Hoe triest ook wat er met het zoontje gebeurde (en ik begrijp de schok heel goed), begrijp ik toch niet zo goed hoe je in Frankrijk minder goed voor hem zou kunnen zorgen dan hier? Ik bedoel, in Nederland moet je waarschijnlijk toch weer gewoon een full time baan buitenshuis nemen...
Het is ook vrouw met een sterk leidinggevend karakter alleen of ze het even subtiel brachtquote:Op donderdag 10 december 2009 22:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Keurige mensen en een nette reactie, maar hij had natuurlijk wel gelijk.
Natuurlijk kies je altijd eerst voor je kind, maar daarnaast kan je nog steeds ook bezig zijn met een bedrijf op te bouwen.
Nu liet de secretaresse en man de boel wel abrupt in de steek.
Knap dat die vrouw in haar eentje het een groot gedeelte van de tijd draaiende heeft gehouden.
Ja, oke. Maar haar frans was best goed!quote:Op donderdag 10 december 2009 22:17 schreef geppie het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd ook liever mijn kind ergens laten behandelen waar ik goed met medici kan communiceren.
Heimwee is het ergste wat iemand kan overkomen, er is niets tegen bestand en iedere uitvlucht zal gebruikt worden om maar terug te gaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:28 schreef golfer het volgende:
Franse medische zorg staat minimaal op hetzelfde niveau als in Nederland. Vaak zelfs beter. Haar frans leek mij redelijk goed in orde.
Ik denk eerder dat het een emotioneel probleem (en het gemis van haar vertrouwde Brabantse familie) was wat hen tot dit nogal abrupte besluit heeft doen komen.
Want vrijwel al hun spullen (inclusief auto en kat) hebben ze daar achtergelaten.
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:41 schreef Stroekie het volgende:
gehoorimplantaten voor julian kon wel in nl maar niet in frankrijk
volgens mij omdat Julian voor de franse regels te jong is, Voor zover ik weet doen ze dat in Frankrijk pas vanaf 2 jaar of zo. Terwijl het in Nederland al op kinderen vanaf een half jaar wordt toegepast.quote:
Het is goed te horen dat het goed gaat. Jammer dat door zo'n incident vrienden banden kapot gaan. Terwijl het gewoon door de omstandigheden komt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef Stroekie het volgende:
[..]
volgens mij omdat Julian voor de franse regels te jong is, Voor zover ik weet doen ze dat in Frankrijk pas vanaf 2 jaar of zo. Terwijl het in Nederland al op kinderen vanaf een half jaar wordt toegepast.
Thelma en Niels zijn in Nederland ontzettend goed en snel in het medische circuit terecht gekomen en Julian wordt nu al gebaentaal bijgebracht
Thelma en Niels hebben bijna dagelijks hulpverleners over de vloer en natuurlijk leert heel de familie, dus ook opa en oma gebarentaal om met Julian te communicerenquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef jmac het volgende:
Zou handig zijn als die ouders dat ook leren
Ja vond inderdaad dat de achterblijvers aan het einde toch wel een venijnige sneer richting de remigranten maaktenquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Het is goed te horen dat het goed gaat. Jammer dat door zo'n incident vrienden banden kapot gaan. Terwijl het gewoon door de omstandigheden komt.
Thelma en Niels zijn bekenden van jou?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:29 schreef Stroekie het volgende:
Thelma en Niels hebben bijna dagelijks hulpverleners over de vloer en natuurlijk leert heel de familie, dus ook opa en oma gebarentaal om met Julian te communiceren
dat is een groot woord, beter is de omschrijving dat mijn collega bevriend is met haar moederquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Thelma en Niels zijn bekenden van jou?
Heb jij wel het juiste programma gekeken? Ze maakten helemaal geen sneer naar hen. Ze begrepen dat het andere koppel had gekozen voor het welzijn van hun kind, maar waren wel teleurgesteld in de situatie. Is dat zo raar dan? Dat ene vrouwtje moest plotsklaps alles helemaal alleen doen. Ook had ik de indruk dat de beslissing om weg te gaan nogal plotseling genomen was zonder echt overleg, want ze hadden alles in Frankrijk achter gelaten. Hun huisdieren en nota bene de auto stonden nog in Frankrijk. Van het een op andere moment had het ene koppel de afspraken die men had vmb het bedrijf zomaar even eenzijdig opgezegd. Kan me voorstellen dat je daarover niet staat te juichen, hoe begrijpelijk het misschien ook was.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:30 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Ja vond inderdaad dat de achterblijvers aan het einde toch wel een venijnige sneer richting de remigranten maakten
Dat idee had ik nou ook.quote:Op maandag 14 december 2009 10:56 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Heb jij wel het juiste programma gekeken? Ze maakten helemaal geen sneer naar hen. Ze begrepen dat het andere koppel had gekozen voor het welzijn van hun kind, maar waren wel teleurgesteld in de situatie. Is dat zo raar dan? Dat ene vrouwtje moest plotsklaps alles helemaal alleen doen. Ook had ik de indruk dat de beslissing om weg te gaan nogal plotseling genomen was zonder echt overleg, want ze hadden alles in Frankrijk achter gelaten. Hun huisdieren en nota bene de auto stonden nog in Frankrijk. Van het een op andere moment had het ene koppel de afspraken die men had vmb het bedrijf zomaar even eenzijdig opgezegd. Kan me voorstellen dat je daarover niet staat te juichen, hoe begrijpelijk het misschien ook was.
Die waren zo afgrijselijk dom dat het aandoenelijk werd.quote:Op maandag 28 december 2009 20:15 schreef Murd0ck het volgende:
De allerbeste aflevering (qua slechte voorbereiding) blijft toch wel dat stel op Kreta: http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/andre-en-henka
Daar had ik inderdaad bijna medelijden mee. Kon nou niemand die mensen een spiegel voorhouden....?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef geppie het volgende:
[..]
Die waren zo afgrijselijk dom dat het aandoenelijk werd.
Weet iemand trouwens hoe het met hun is? Hebben ze die bar nog?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Daar had ik inderdaad bijna medelijden mee. Kon nou niemand die mensen een spiegel voorhouden....?
Nee, ik las ergens dat die er ook allang weer mee gestopt zijn en weer in NL zitten.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens hoe het met hun is? Hebben ze die bar nog?
En volgens mij zijn zij ook uit elkaar en zit zij met een kindje om voor te zorgen.......quote:Op zondag 10 januari 2010 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik las ergens dat die er ook allang weer mee gestopt zijn en weer in NL zitten.
Als ik er nog eens over nadenk, heb je eigenlijk wel gelijk.....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Daar had ik inderdaad bijna medelijden mee. Kon nou niemand die mensen een spiegel voorhouden....?
Die heb ik afgelopen week gezien en voor de uitzending opende die jongen uit de Kreta aflevering dit topic:quote:Op maandag 28 december 2009 20:15 schreef Murd0ck het volgende:
De allerbeste aflevering (qua slechte voorbereiding) blijft toch wel dat stel op Kreta: http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/andre-en-henka
Op de voet gevolgd door de familie Grünewald (bar aan de kust in Spanje met een gebrek aan Vlammetjes) die er overigens al een tijd mee gestopt zijn en weer in Nederland wonen.
Hier een bericht van de dochter uit oktober vorig jaar:quote:Op maandag 11 januari 2010 14:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Gisteren heb ik de aflevering gezien waarin vader met een burnout zijn vrouw en puberdochter mee naar Spanje heeft gesleept. Ik kreeg medelijden met die dochter. Ze schijnen er nog wel te zitten en misschien wordt er ergens dit jaar gebouwd en kunnen ze 2011 open. Maar zelfs dat klonk nog zo onzeker.
http://ikvertrek.nl/uitzendingen/familie-van-den-hurk?page=2quote:* Door Sanne op 30. oktober 2009 - 22:26.
*
*
Ik ben dus de dochter van dit verhaal. als eerste wil ik zeggen dat ik het verschrikkelijk vind hoe mensen reageren. alsof mijn vader 1 of andere kindermishandelaar is, een vrouwenmeesleurder, ik heb namelijk in een reactie gelezen dat de kinderbescherming moet komen? gronduit schandalig, mag ik voordat je je mening uit (wat trouwens niet verboden is) mijn mening van het verhaal geven?
als er iemand hier kan zeggen of de kindermishandeling moet komen zal ik dat wel zijn, en dat antwoord is duidelijk NEE.
ik heb een blog op mijn hyves geschreven, als iemand het wilt lezen is dit de link:
http://sannnn-vdh.hyves.nl/blog/28264019/wat_ik_nu_vind/sxS6/
daar zie je hoe ik me voel, en daar zie je hoe mijn mening is.
ik stuur dit omdat ik het niet leuk vind hoe iedereen over mijn vader praat, als je iedere dag je vader ziet kokhalzen aan de keuken, je hem met de dag er slechter uit vind zien, en hem met de dag ongelukkiger ziet en hem vervolgnes wel gelukkig in een ander land ziet doet dat je goed. het is dus niet dat hij ons mee heeft gesleurd want als mijn moeder niet mee zou willen zou ze echt niet mee zijn gegaan. mijn moeder is een gewone vrouw die zelf keuzes kan maken over wat ze wel of niet wil. vooral bij deze keuze, deze grote stap zou zij toch wel het verstand hebben om te zeggen wat ze wil? dan kan je mij niet wijs maken dat het alleen liefde is, dat zal zeker een rol hebben gespeeld, maar dat zal haar niet tot de stap zetten alles op te geven.
over de ruzies tijdens de uitzending. tuurlijk die zijn er, in onze familie nogal vaaak omdat we erg op elkaar lijken, wij zeggen wat we denken en doen ook vaak wat wij willen. en met al die spanningen en sensaties, met een camera op je gezicht en met de emoties van het emigreren kan je nou eenmaal anders overkomen. en laten we niet vergeten, niet alles wat er gefilmd is is uitgezonden.
quote:Er zijn voorlopig geen nieuwe afleveringen van Ik Vertrek, een goede gelegenheid om eens in onze archieven te duiken en gemiste uitzendingen terug te zien. De populariteit van Ik Vertrek is ook terug te vinden in de twitter-berichten. Het is het meest 'betwitterde' TROS-programma.
Op zich heb je wel gelijk maar je moet in deze reeks niet vergeten dat het programma draait op wat bijzondere vertrekgevallen waarin mensen alleen maar ouwenelen over de zon, vinden dat er in Nederland teveel regels zijn en vervolgens in de ellende prutsen in het buitenland en het vaak helemaal niet beter blijkt te zijn en dat is ook wel zo prettig voor de kijker die de volgende dag gewoon weer naar zijn werk gaat.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:03 schreef edraket31 het volgende:
@Pyttpytt: opmerking was ook niet echt tegen jou bedoeld. Je gaf zelfs aan nog enig gevoel in je donder te hebben voor dat soort mensen. Opmerking was meer omdat het op FOK vrij gebruikelijk is om zulke mislukkelingen helemaal tot de grond toe af te branden omdat ze het zelf veeeeeel beter kunnen.
Zijn vaak dezelfde toetsenbordhelden die van mooie vrouwen roepen dat ze die aardslelijk vinden, maar niet het lef hebben om een foto te plaatsen van hun eigen vrouw/vriendin/vriend.
Vanavond even haar log lezen! Hoop dat ze haar draai een beetje gevonden heeft daar.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:59 schreef Murd0ck het volgende:
[..]
Hier een bericht van de dochter uit oktober vorig jaar:
[..]
http://ikvertrek.nl/uitzendingen/familie-van-den-hurk?page=2
Oh maar dat weet ik wel hoorquote:Op maandag 11 januari 2010 15:03 schreef edraket31 het volgende:
@Pyttpytt: opmerking was ook niet echt tegen jou bedoeld. Je gaf zelfs aan nog enig gevoel in je donder te hebben voor dat soort mensen. Opmerking was meer omdat het op FOK vrij gebruikelijk is om zulke mislukkelingen helemaal tot de grond toe af te branden omdat ze het zelf veeeeeel beter kunnen.
Zijn vaak dezelfde toetsenbordhelden die van mooie vrouwen roepen dat ze die aardslelijk vinden, maar niet het lef hebben om een foto te plaatsen van hun eigen vrouw/vriendin/vriend.
Dit is dus gewoon leedvermaak-tv en gedoemd te mislukken, maar daardoor wel hoge kijkcijfers!quote:Deze aflevering: Egbert en Hilda Jipping vertrekken met hun kinderen Chantal, André en Bjorn naar Portugal, op zoek naar een beter leven. Bert is werkloos en hoopt in Portugal wel een baan te vinden. Hilda lijdt aan een zeldzame spierziekte die haar spraak heeft aangetast en ze hoopt dat het Portugese klimaat een goede uitwerking op haar conditie zal hebben. Ze verkopen hun huis en hun inboedel en vertrekken met slechts één aanhangertje en achtduizend euro naar het warme zuiden. Eenmaal in Portugal begint een moeizame zoektocht naar een huis. Het budget is klein en ieder dubbeltje wordt omgedraaid, maar na een week lang overnachten in de auto, vindt het gezin toch een huis. Het is een voormalige schuur en kost 3500 euro. Er is geen water, geen stroom, geen gas en een onverwachts koude winter staat voor de deur. Lukt het dit gezin om met een klein budget een nieuw thuis te creëren? Zal Bert werk vinden en gaat het nu beter met de gezondheid van Hilda?
Datum uitzending: 26-06-2007. Tijdsduur: 45'27"
Las het verhaal, moet eigenlijk wat anders doen maar heb het net bekeken en vond het geweldig.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Murd0ck het volgende:
Ok, Stali en PyttPytt, graag jullie mening over de familie Jipping => http://player.omroep.nl/?aflid=4914060
Weliswaar niet van Ikvertrek, maar van Geen weg Terug van de EO, zelfde laken en pak.
[..]
Dit is dus gewoon leedvermaak-tv en gedoemd te mislukken, maar daardoor wel hoge kijkcijfers!
Deze mensen snappen gewoon niet hoe het werkt in de wereld en zouden hulp moeten zoeken...(ja, de aflevering is 2,5 jaar oud).
quote:Op maandag 11 januari 2010 17:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Las het verhaal, moet eigenlijk wat anders doen maar heb het net bekeken en vond het geweldig.
Nergens leedvermaak. Het is misschien niet de beste manier om te emigreren (het had ook enorm mis kunnen gaan) maar deze mensen hebben wel de allerbeste houding om zoiets te doen. Niet verwend en met alles tevreden en langzaam opbouwen. Ik heb er echt bewondering voor.
Leedvermaak TV?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Murd0ck het volgende:
Ok, Stali en PyttPytt, graag jullie mening over de familie Jipping => http://player.omroep.nl/?aflid=4914060
Weliswaar niet van Ikvertrek, maar van Geen weg Terug van de EO, zelfde laken en pak.
[..]
Dit is dus gewoon leedvermaak-tv en gedoemd te mislukken, maar daardoor wel hoge kijkcijfers!
Deze mensen snappen gewoon niet hoe het werkt in de wereld en zouden hulp moeten zoeken...(ja, de aflevering is 2,5 jaar oud).
Er zijn ruim 10 afleveringen van, bij die link naar uitzendinggemist staan ze allemaal netjes in het menu bij "meer afleveringen".quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:47 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga morgen die uitzending van de EO bekijken, is dat een heel seizoen uitgezonden eigenlijk?
Eens.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Die uitzending van de familie Jipping heb ik met verbazing bekenen, en nog eens, en nog eens. Maar deze meneer klaagt dus NOOIT. In die hele uitzending is ie positief en ze zien er gewoonweg gelukkig uit. Dat ze niet het buskruit hebben uitgevonden is wel duidelijk, maar ik heb wel respect voor die familie
Ik wil graag weten wat jouw mening is over deze aflevering http://player.omroep.nl/?aflid=5327420quote:Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Murd0ck het volgende:
[..]
Ik ga zoeken en met mijn nieuwe fijne programmaatje 'gemist downloader' op mijn pc zetten en vervolgens op DVD branden om op de tv te kijkenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:51 schreef Igen het volgende:
Er zijn ruim 10 afleveringen van, bij die link naar uitzendinggemist staan ze allemaal netjes in het menu bij "meer afleveringen".
Ik zie met zoeken dat er ook een seizoen 2005 is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:51 schreef Igen het volgende:
Er zijn ruim 10 afleveringen van, bij die link naar uitzendinggemist staan ze allemaal netjes in het menu bij "meer afleveringen".
Gratis reclame.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 03:13 schreef prinsrob het volgende:
Wat is de reden voor mensen om mee te doen aan het programma? Ik begrijp dat ze een contract moeten tekenen met allerlei voorwaarden (uitzending niet kunnen zien voor het wordt uitgezonden etc.), daar moet dan wel iets van geld tegenover staan lijkt me?
jeetje... Wat een aflevering. Ik moet zeggen dat ik, ondanks dat deze mensen niet handig en verantwoordelijk bezig waren door geen huis van te voren te kopen/huren en zo hun uitkering op het spel zetten, ik toch heel erg meeleefde. Is ook wel een beetje EO´s stategie natuurlijk. Wat een pech hadden die mensen. Deels door eigen oorzaak hoor, maar die brand...zo sneu! En toch, die simpele zielen hadden niet veel nodig, hadden elkaar, en hebben hun plekkie daar gevonden, zo lijkt. Ik had bij hen niet zo´nquote:Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Murd0ck het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van de aflevering af.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:14 schreef Bluezz het volgende:
Is er heel erg EO gestuurd?
Ga hem kijken. Ik download overigens met Orbit Downloader. Dacht dat het troep was, maar het is echt geweldig ook voor YouTube (Flash) en RTLGemist (SilverLight)!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 02:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat jouw mening is over deze aflevering http://player.omroep.nl/?aflid=5327420
Het huis staat te koop sinds juni 2009. Zie de reactie onder deze blog van de familie Jipping:quote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Eens.
Ben trouwens echt benieuwd hoe het met ze gaat. Weet iemand dit?
Hoezo geloofsachtergrond, waarom dachten ze dan dat jullie gingen emigreren?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, bij "geen weg terug" weet je dat er een geloofsmomentje komt. Kan er verder prima (doorheen) kijken en dan vind ik die afleveringen heel aardig om te bekijken. Kan me ook nog vaag een aflevering herinneren van een stel op een Zweedse camping. Vond ik ook wel een leuke aflevering.
Toen wij emigreerden hebben ze ons nog gevraagd (de producenten hadden onze inboedel op marktplaats te koop zien staan) of we misschien interesse hadden om mee te doen. Maar toen we duidelijk maakten dat we NIET vanwege een geloofsachtergrond weg gingen, was de interesse snel over, haha. We hadden sowieso nooit meegedaan, maar was wel benieuwd wat ze te bieden hadden...
Wat een gluiperd die Arjan, brrrr. Die heeft echt meer op z'n kerfstok. Zijn vriendin is veel te goedgelovig.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 02:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat jouw mening is over deze aflevering http://player.omroep.nl/?aflid=5327420
Ik heb deze zelf nog niet gezien. Weet iemand of het een goede aflevering is ?quote:Ik vertrek Ned 1
Serie reportages
Eigenlijk hebben Karin (43) en Hennie Goudswaard (42) het al helemaal gemaakt. Karin is manager in de communicatie en Hennie in de ICT. Met de geboorte van Kiki (2) en Kasper (4 maanden) is het gezin compleet. Toch rijst bij Hennie en Karin de vraag: is dit alles? Op zoek naar meer, vertrekt de familie naar Corfu om zich in het dorpje Kato Korakiana te vestigen. Daar zullen ze onder de naam ‘Corfu Unlimited’ een eigen zeilschip en luxe, nog te bouwen villa met zwembad gaan exploiteren.
Karin en Hennie richten zich op het hogere segment van de markt, oftewel: mensen met geld. ‘Succes verzekerd’, denken Karin en Hennie. Maar de realiteit is anders. Corfu is nog niet super populair onder yuppen en met boekingen voor de zeilvakanties of villa loopt het nog geen storm. Bovendien moet voormalig carričrevrouw Karin, wanneer haar man uit zeilen is, alleen voor twee kleine kinderen zorgen en dat valt zwaar. Voorbereiding en business-plan zien er prima uit, maar de tijd zal moeten leren of Hennie en Karin op het juiste paard hebben gewed.
Ik denk dat ze zwemmen in de aanmeldingen, echt. Vooral van mensen die "iets toeristisch" gaan doen. Wat een reclame en exposure genereer je wel niet voor het door jouw op te starten bedrijf door je te laten volgen door een camerateam! Ook al gaat het niet altijd (nooit) in één keer goed, slechte reclame is ook reclame!quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is natuurlijk wel een limiet aan kneusjes die zich ook nog willen laten filmen
Lijkt me niet dat je positieve reclame hebt als je WC's en dergelijke niet werkenquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zwemmen in de aanmeldingen, echt. Vooral van mensen die "iets toeristisch" gaan doen. Wat een reclame en exposure genereer je wel niet voor het door jouw op te starten bedrijf door je te laten volgen door een camerateam! Ook al gaat het niet altijd (nooit) in één keer goed, slechte reclame is ook reclame!
Dat verbaast me ook elke keer weer!quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat een zeur die vrouwen wat bereiden mensen zich toch slecht voor, heerlijk
Even kijken op de Ikvertrek site of ze al lang en breed terug in NL zijn
Emigratie, een eigen bedrijf starten, een huis bouwen en kinderen krijgen , zijn allemaal zeer zware opdrachten, maar je hebt het wel zelf in de macht om ze op te starten. Ik begrijp niet dat sommige mensen het allemaal tegelijk doen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik blijf me verbazen dat veel mensen met kleine kinderen willen emigreren, wat haal je je toch veel extra werk op de hals.
Bluezz, weet jij of iemand anders misschien of dit een herhaling was?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:16 schreef Bluezz het volgende:
Geen idee of we deze al gezien hebben, daarom dus even kijken
Idd,quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Emigratie, een eigen bedrijf starten, een huis bouwen en kinderen krijgen , zijn allemaal zeer zware opdrachten, maar je hebt het wel zelf in de macht om ze op te starten. Ik begrijp niet dat sommige mensen het allemaal tegelijk doen.
Dit is een herhaling, ik heb deze al eerder gezien op tv.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Bluezz, weet jij of iemand anders misschien of dit een herhaling was?
Was het hondje uitlaten in het bos en heb net de laatste twintig minuten kunnen zien en zou het nu graag helemaal willen bekijken.
Ah dan kan ik het in principe dus kijken. Maar weet jij dan heel misschien ook nog wanneer je deze aflevering ongeveer gezien hebt? Bij benadering hoor, dat alleen al zou ik knap vinden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dit is een herhaling, ik heb deze al eerder gezien op tv.
Dat ligt natuurlijk niet aan het feit dat ze puber zijn, maar of ze willen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Idd,
of met pubers emigreren.
En jij maar zoeken, 2 jaargangen doorquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Ah dan kan ik het in principe dus kijken. Maar weet jij dan heel misschien ook nog wanneer je deze aflevering ongeveer gezien hebt? Bij benadering hoor, dat alleen al zou ik knap vinden..
Lullig is dat altijd met herhalingen trouwens, ze zetten in de VARAgids nooit een afleveringnummer. Heb me laatste ook een ongeluk gezocht naar "wie is de Chef" want ik wilde de afloop weten en dat ging vrolijk twee jaar terug.
Jah. Grmbl.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
En jij maar zoeken, 2 jaargangen door![]()
Nee, sorry ik zou dat echt niet meer weten
Je bent een engeltje.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
op ikvertrek.nl staat de aflevering gewoon bovenaan, of bedoel je dat niet?
Voorstukje zag er veelbelovend uit. Die hebben echt een bouwval gekocht. En het feit dat oma meegaat moet natuurlijk garant staan voor veel spektakel.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:40 schreef jaco het volgende:
Vanavond 22:05 - 22:30 uur Nederland 1
De Noord-Hollandse familie Oosterbaan, bestaande uit Ronald, Esther, Jesse (7) en Senna (2), lijkt niet voor het geluk geboren. Nog voordat ze in het Tsjechische dorpje Krásnũ Dvůr een camping zijn begonnen, wordt de familie bij het zoeken naar een pup aangevallen door drie valse Bordeauxhonden. Ronald wordt met de traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht, waar amputatie van zijn arm ternauwernood voorkomen kan worden. Zoon Jesse houdt zestig hechtingen aan het drama over.
De familie besluit niet bij de pakken neer te gaan zitten en begint aan de verbouwing van de boerenhoeve met grond die ze voor 78.000 euro in verouderde staat heeft gekocht. Omi, de moeder van Esther, gaat ook mee en zal in de voormalige varkensstal gaan wonen.
Eenmaal begonnen aan de verbouwing, zit het de familie nķg niet mee. Als Ronald het gras voor ‘Camping Ronest’ wil gaan zaaien, blijkt dat de buurman doodleuk zijn graan in de daarvoor bestemde grond heeft gezaaid. Als dan ook nog het gloednieuwe, én met de allerlaatste centen gebouwde kantinedak door een storm wordt weggeblazen, wordt de positieve instelling van de familie Oosterbaan wel érg op de proef gesteld.
Jeetje, dat met die hondenquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:40 schreef jaco het volgende:
Vanavond 22:05 - 22:30 uur Nederland 1
De Noord-Hollandse familie Oosterbaan, bestaande uit Ronald, Esther, Jesse (7) en Senna (2), lijkt niet voor het geluk geboren. Nog voordat ze in het Tsjechische dorpje Krásnũ Dvůr een camping zijn begonnen, wordt de familie bij het zoeken naar een pup aangevallen door drie valse Bordeauxhonden. Ronald wordt met de traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht, waar amputatie van zijn arm ternauwernood voorkomen kan worden. Zoon Jesse houdt zestig hechtingen aan het drama over.
De familie besluit niet bij de pakken neer te gaan zitten en begint aan de verbouwing van de boerenhoeve met grond die ze voor 78.000 euro in verouderde staat heeft gekocht. Omi, de moeder van Esther, gaat ook mee en zal in de voormalige varkensstal gaan wonen.
Eenmaal begonnen aan de verbouwing, zit het de familie nķg niet mee. Als Ronald het gras voor ‘Camping Ronest’ wil gaan zaaien, blijkt dat de buurman doodleuk zijn graan in de daarvoor bestemde grond heeft gezaaid. Als dan ook nog het gloednieuwe, én met de allerlaatste centen gebouwde kantinedak door een storm wordt weggeblazen, wordt de positieve instelling van de familie Oosterbaan wel érg op de proef gesteld.
Ja, alles is een herhaling in de zomermaandenquote:
Inderdaad wat een ouwe zeiksnor die oma.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:27 schreef Ronaldsen het volgende:
hehe die oma constant zeuren, heerlijk
Zo te zien komt er nog geen hondquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:33 schreef Drassss het volgende:
http://www.ronest.com/nl/de-camping/
Volgens mij leeft het nog allemaal.
zo oma zo dochterquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:43 schreef Oidale het volgende:
Wat een zeikwijf.
Wat een volk!quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zo te zien komt er nog geen hond
En lees dit dan! http://www.ronest.com/nl/adoptieplan/
Op die site lees ik dat hij nu ook werkzaam is in Praag.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit filmpje was uit 2008, dus ze weten toch al zo'n 3 jaar te overleven in die bende
Ik ga jaarlijks even langs Praag, niemand gaat zowat naar dergelijke campings.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:59 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Op die site lees ik dat hij nu ook werkzaam is in Praag.
Geweldig kansloos iddquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:00 schreef marcodej het volgende:
Wat een arremoedige en troosteloze bende. Nou ja, op zich past dat gezin wel in die omgeving. Vooral dat mens, met haar kleurtjes in haar haar.
Ze hadden nooit op de bonnefooi daar heen moeten gaan. Hun 'plan' was zo doorzichtig en ondoordacht als een stuk rijstpapier.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:07 schreef KoningKlabanus het volgende:
Fucking kenaus altijd in dit programma, je zou voortaan toch spontaan louter nog heren met je kloppende rakker bezoedelen als je regelmatig dit programma kijkt.
Ik meen Truus en Arjen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:17 schreef Stali het volgende:
Verdorie. Ik heb het weer gemist hoor.
Weet iemand welke aflevering het van vanavond was?
Al hebben jullie maar de twee voornamen. Dan zoek ik het zelf verder uit in combi met Praag.
Nu heb ik spijt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik ga naar boven en op die namen snorren. Bedankt iig..
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:26 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Nu heb ik spijt.Het is de familie Oosterbaan, camping Ronest, aflevering van 30 oktober 2008.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |