Dat is juist een normaal salaris, ze geven een marktconform salaris, aangezien zij ook marktconforme inkomsten zullen hebben. Je zal moeten zorgen voor een goede basis wil je bedrijf levensvatbaar zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:14 schreef Blue-eyes het volgende:
Ooooooooohhh, dus je gaat mee in de gewoontes van het land! Dus als het in dat land normaal is om iemand een hongerloontje te betalen, dan doen je gewoon mee in plaats van de sleur te doorbreken en iemand een normaal salaris te geven voor het aantal uren dat hij werkt. Want zo kun je iets doen aan de armoede en ongelijkheid in dat land
In India is kinderarbeid nog heel normaal, zou je daar ook een kind aan het werk zetten?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is een non argument! Waar anders kun je een en ander op beginnen baseren dan? Je kunt moeilijk zeggen 'ik ga daar eens een jaartje wonen, kijken of het bevalt', want dan ben je dus al geemigreerd.
Men geeft ook alleen maar negatieve argumenten als reden van vertrek. Dan moet het wel fout lopen. Het is buiten Nederland meestal niet zo dat er niet gewerkt hoeft te worden en ook niet iedereen is voor een paar roebels om te kopen.quote:Op maandag 30 november 2009 14:28 schreef Bluezz het volgende:
Mensen die gaan vertrekken om minder hard te gaan werken, of minder regeltjes in hun leven willen heb ik nog nooit opgelucht adem zien halen in het nieuwe landZe zeggen ook allemaal hetzelfde
Maar ik had het niet over 'dit geval' hé. Ik reageerde op een algemene stelling dat mensen die emigreren zich baseren op een vakantie.quote:Op maandag 30 november 2009 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit geval waren ze er twee weken geweest en zijn ze er zonder noemenswaardige voorbereiding naar toe gegaan. Dat is gewoon op de bonnefooi. Een beetje meer voorbereiding en de kans op succes is al meteen stukken groter.
De mensen in dit programma doen dat in 99 van de 100 gevallen wel ja.quote:Op maandag 30 november 2009 22:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar ik had het niet over 'dit geval' hé. Ik reageerde op een algemene stelling dat mensen die emigreren zich baseren op een vakantie.
Dat zei ik, en ik zei ook dat ze moeilijk zich op een andere manier kunnen baseren op het gevoel dat ze willen emigreren naar dat bewuste land omdat ze niet even een jaartje op bezoek kunnen om zich te orienteren, want dan zijn ze dus al geemigreerd.quote:Op maandag 30 november 2009 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen in dit programma doen dat in 99 van de 100 gevallen wel ja.
Men zou op zijn minst zinvolle argumenten om te emigreren kunnen bedenken en zich ietwat voorbereiden. Dat zou een hoop miskleunen besparen.quote:Op maandag 30 november 2009 22:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat zei ik, en ik zei ook dat ze moeilijk zich op een andere manier kunnen baseren op het gevoel dat ze willen emigreren naar dat bewuste land omdat ze niet even een jaartje op bezoek kunnen om zich te orienteren, want dan zijn ze dus al geemigreerd.
Goed, dan zijn we het dus eens.
In ZA heb je blanken, kleurlingen en zwarten. Zo noemen zo elkaar ook gewoon. Ik word aangesproken met meilani, wat 'wijze witman' betekend in het Afrikaans. Ik praat samen met zwarten ook over 'the black guys' in the townships, niets discriminerend, zo is het gewoon. Kleurlingen zijn overigens een mengelmoes van blanken, zwarten, maleisiërs.quote:
Zelfde verhaal als hier boven, dingen niet vergelijken met Nederland aub.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:03 schreef Pyttpytt het volgende:
Wat een uitzending... heb met open mond zitten kijken en luisteren. Jezelf geen rascist noemen, maar wel steeds praten over de zwartjes, en meer van zulks, nee, dat stel zijn echt wel rascisten, en zouden het liefst de slavernij weer invoeren, heb ik het idee.
ik ben toevallig op dat programma terecht gekomen en deel je ergernis ! wat een kutwijf en 'n mislukte indiana jones waren dat zegquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:57 schreef MevrouwBusch het volgende:
Heb net gekeken na alle posts hier te hebben gelezen, en de werkelijkheid was nog erger als ik had gedacht.Wat ik niet begrijp is waarom zij zich niet rotschamen.Wat een walgelijke lui.
Kijk, de manier waarop die gozer iets communiceert kan een totale misvatting zijn aan jou kant.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:35 schreef Pyttpytt het volgende:
Zal allemaal wel, wat je hierboven neerzet, maar deze mensen zijn niet- geïntegreerde Hollanders, die net in ZA aan komen kakken. Hollanders dus, en die horen nou net niet te praten over zwartjes, een gat in de grond voor ze, 'nou met díe ga ik ff geen kennis maken', en meer van zulks. Groot verschil lijkt me!
En als je mijn post had gelezen, had je ook gelezen dat ik niet verwacht dat deze drol die hulp een Hollands salaris zou geven, maar dat ie er niet zo godsgruwelijk gemeen achteraan moet lachen, waarvan de ondertoon duidelijk was 'nou das een mooi voordeeltje, zo'n gewillige en nederige zwarte'.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:03 schreef Pyttpytt het volgende:
. heb met open mond zitten kijken en luisteren. Jezelf geen rascist noemen, maar wel steeds praten over de zwartjes, en meer van zulks, nee, dat stel zijn echt wel rascisten, en zouden het liefst de slavernij weer invoeren, heb ik het idee.
Dan had je er wel anders over gepraat..quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:48 schreef Pyttpytt het volgende:
Terwijl de halve bevolking daar nooit een kraan in 'huis' zal hebben. Hoe misplaatst in zo'n land. Gek dat ze je beroven!
http://player.omroep.nl/?aflid=10339446quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:30 schreef Self-Catering het volgende:
Respectloos, misschien is dat het woord ja. Nogmaals, ik heb de aflevering niet gezien, is het mogelijk deze ergens downloaden?
Aight, maar behalve streamen kan ik hm niet downloaden?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
http://player.omroep.nl/?aflid=10339446
nee, ben er niet geweest, zal er ook nooit heengaan, maar ik weet wel dat een zeer groot deel van de bevolking daar arm is en nauwlijks voorzieningen heeft. Maar goed, my bad dat ik iets daarover zegquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:30 schreef Self-Catering het volgende:
Respectloos, misschien is dat het woord ja. Nogmaals, ik heb de aflevering niet gezien, is het mogelijk deze ergens downloaden?
Maar goed, ik wil hier niet praten over de communicatievaardigheden van deze mensen.
Ik moest toentertijd lachen omdat het salaris in vergelijking met Nederland laag is. Praat aub niet over een schijntje, mensen met een salaris van 30 rand per uur verdienen zeer goed!
Overigens denk ik dat jij (nog) niet in ZA bent geweest:
[..]
Dan had je er wel anders over gepraat..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |