ik heb het ff gemist, verwijten naar het andere gezin toe?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
Ze zitten met dubbele gevoelens enerzijds begrip anderzins verwijten
Ja. Hij zegt natuurlijk gaat je gezin en je kind voorquote:Op donderdag 10 december 2009 22:11 schreef hetismijrobbert het volgende:
[..]
ik heb het ff gemist, verwijten naar het andere gezin toe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurige mensen en een nette reactie, maar hij had natuurlijk wel gelijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
Ze zitten met dubbele gevoelens enerzijds begrip anderzins verwijten
Gaat volgens mij voornamelijk over het medische traject en een eventuele taalbarriere. Ik zou eerlijk gezegd ook liever mijn kind ergens laten behandelen waar ik goed met medici kan communiceren.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef Jane het volgende:
Hoe triest ook wat er met het zoontje gebeurde (en ik begrijp de schok heel goed), begrijp ik toch niet zo goed hoe je in Frankrijk minder goed voor hem zou kunnen zorgen dan hier? Ik bedoel, in Nederland moet je waarschijnlijk toch weer gewoon een full time baan buitenshuis nemen...
Het is ook vrouw met een sterk leidinggevend karakter alleen of ze het even subtiel brachtquote:Op donderdag 10 december 2009 22:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Keurige mensen en een nette reactie, maar hij had natuurlijk wel gelijk.
Natuurlijk kies je altijd eerst voor je kind, maar daarnaast kan je nog steeds ook bezig zijn met een bedrijf op te bouwen.
Nu liet de secretaresse en man de boel wel abrupt in de steek.
Knap dat die vrouw in haar eentje het een groot gedeelte van de tijd draaiende heeft gehouden.
Ja, oke. Maar haar frans was best goed!quote:Op donderdag 10 december 2009 22:17 schreef geppie het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd ook liever mijn kind ergens laten behandelen waar ik goed met medici kan communiceren.
Heimwee is het ergste wat iemand kan overkomen, er is niets tegen bestand en iedere uitvlucht zal gebruikt worden om maar terug te gaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:28 schreef golfer het volgende:
Franse medische zorg staat minimaal op hetzelfde niveau als in Nederland. Vaak zelfs beter. Haar frans leek mij redelijk goed in orde.
Ik denk eerder dat het een emotioneel probleem (en het gemis van haar vertrouwde Brabantse familie) was wat hen tot dit nogal abrupte besluit heeft doen komen.
Want vrijwel al hun spullen (inclusief auto en kat) hebben ze daar achtergelaten.
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:41 schreef Stroekie het volgende:
gehoorimplantaten voor julian kon wel in nl maar niet in frankrijk
volgens mij omdat Julian voor de franse regels te jong is, Voor zover ik weet doen ze dat in Frankrijk pas vanaf 2 jaar of zo. Terwijl het in Nederland al op kinderen vanaf een half jaar wordt toegepast.quote:
Het is goed te horen dat het goed gaat. Jammer dat door zo'n incident vrienden banden kapot gaan. Terwijl het gewoon door de omstandigheden komt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef Stroekie het volgende:
[..]
volgens mij omdat Julian voor de franse regels te jong is, Voor zover ik weet doen ze dat in Frankrijk pas vanaf 2 jaar of zo. Terwijl het in Nederland al op kinderen vanaf een half jaar wordt toegepast.
Thelma en Niels zijn in Nederland ontzettend goed en snel in het medische circuit terecht gekomen en Julian wordt nu al gebaentaal bijgebracht
Thelma en Niels hebben bijna dagelijks hulpverleners over de vloer en natuurlijk leert heel de familie, dus ook opa en oma gebarentaal om met Julian te communicerenquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef jmac het volgende:
Zou handig zijn als die ouders dat ook leren
Ja vond inderdaad dat de achterblijvers aan het einde toch wel een venijnige sneer richting de remigranten maaktenquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Het is goed te horen dat het goed gaat. Jammer dat door zo'n incident vrienden banden kapot gaan. Terwijl het gewoon door de omstandigheden komt.
Thelma en Niels zijn bekenden van jou?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:29 schreef Stroekie het volgende:
Thelma en Niels hebben bijna dagelijks hulpverleners over de vloer en natuurlijk leert heel de familie, dus ook opa en oma gebarentaal om met Julian te communiceren
dat is een groot woord, beter is de omschrijving dat mijn collega bevriend is met haar moederquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Thelma en Niels zijn bekenden van jou?
Heb jij wel het juiste programma gekeken? Ze maakten helemaal geen sneer naar hen. Ze begrepen dat het andere koppel had gekozen voor het welzijn van hun kind, maar waren wel teleurgesteld in de situatie. Is dat zo raar dan? Dat ene vrouwtje moest plotsklaps alles helemaal alleen doen. Ook had ik de indruk dat de beslissing om weg te gaan nogal plotseling genomen was zonder echt overleg, want ze hadden alles in Frankrijk achter gelaten. Hun huisdieren en nota bene de auto stonden nog in Frankrijk. Van het een op andere moment had het ene koppel de afspraken die men had vmb het bedrijf zomaar even eenzijdig opgezegd. Kan me voorstellen dat je daarover niet staat te juichen, hoe begrijpelijk het misschien ook was.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:30 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Ja vond inderdaad dat de achterblijvers aan het einde toch wel een venijnige sneer richting de remigranten maakten
Dat idee had ik nou ook.quote:Op maandag 14 december 2009 10:56 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Heb jij wel het juiste programma gekeken? Ze maakten helemaal geen sneer naar hen. Ze begrepen dat het andere koppel had gekozen voor het welzijn van hun kind, maar waren wel teleurgesteld in de situatie. Is dat zo raar dan? Dat ene vrouwtje moest plotsklaps alles helemaal alleen doen. Ook had ik de indruk dat de beslissing om weg te gaan nogal plotseling genomen was zonder echt overleg, want ze hadden alles in Frankrijk achter gelaten. Hun huisdieren en nota bene de auto stonden nog in Frankrijk. Van het een op andere moment had het ene koppel de afspraken die men had vmb het bedrijf zomaar even eenzijdig opgezegd. Kan me voorstellen dat je daarover niet staat te juichen, hoe begrijpelijk het misschien ook was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |