je staat erbij hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 09:26 schreef draculettetje het volgende:
enne ik ben nu vast op tijd om in de OP te kunnen, 18 mei 2010
Jij bent bijna meldplichtig!quote:Op donderdag 12 november 2009 09:38 schreef Meimeltje het volgende:
Alweer bijna tijd voor alle decemberboys![]()
(sorry ff een tvp , probeer nu ook mee te lezen).
Het gaat helemaal prima. Komende zaterdag zijn we uitgerekend. Mevrouw heeft wel een buik van hier tot Tokyo, maar nog steeds nauwelijks zwangerschapskwaaltjes (behalve dan niet meer zo snel kunnen lopen en wat maagzuur). Gisteravond zelfs nog lekker naar de film geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:07 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en ik zag ziggy ook nog in het gesloten topic voorbij komen? Hoe gaat het daar dan?
In december nog wel dikke kans op datumtweelingen hier denk ikquote:Op donderdag 12 november 2009 10:45 schreef mijsje het volgende:Poppejans... nou, je staat ook bijna bovenaan, 4e is best goed, toch?
wow, zijn er echt veel in december...
Hoeveel moet je posten om wel mee te tellen?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:39 schreef Poppejans het volgende:
December jongensboom? Hoop dat die van mij lekker in november komt hoor!
Maar totaal nog niks aan het gebeuren hier
Woooh ik sta echt al wel hoog, die 1e twee nu tel ik niet mee, toevallig dat die ziggy hier wel weer eens post, edit: aslof het zo moest zijn![]()
![]()
maar ze posten helaas verre van actief, dusse vind ik dat ik bijna bovenaan sta![]()
Veel plezier met de liggingsecho Meimeltje! Fijn dat hij gewoon al goed ligt, een echo om te gluren is altijd leuk!
Nee hoor, dat zeg ik toch nergens.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoeveel moet je posten om wel mee te tellen?Of is dit stiekem toch een vrouwentopic waar mannen oogluikend gedoogd worden?
smoesjes, je wil gewoon bovenaan staan!quote:Op donderdag 12 november 2009 10:50 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zeg ik toch nergens.
Maar je post hier amper tot nooit, (al moet ik zeggen dat er ook mensen zijn die 1x komen zeggen dat ze zwanger zijn en dan ECHT nooit meer terug komen) dus eigenlijk ''kennen'' we je helemaal niet.
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Soneal het volgende:
Môgguh dames, het is nog wel heel vroeg, maar ik ben klaar met wachten dus wat mij betreft mag ik hier in de lijst.... FF zegt een due date op basis van de ovulatie van 17 juli, maar ik gok dat de verloskundige op 21 juli gaat uitkomen, dus ik kan gezellig gelijk op met Marrije
Mijn vk gaf als antwoord dat ze het advies van de gezondheidsraad moeten volgen. Maar ik twijfelde ook wel aan haar mening. Ik DENK dat ik me wel laat inenten. Naast zwanger behoor ik sowieso tot de risico-groep....Ik twijfel al heel lang, maar ik ga er van uit dat de overheid het beste met ons voor heeft en dat we daar vertrouwen in moeten hebben. Bovendien heeft mijn kindje niets aan mij als ik ziek ben....quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Het topic over de vaccinatie gaat meer over kinderen van ouders, daarom stel ik mijn vraag maar hier.
Wat zeggen jullie VK over de vaccinatie?
Onze VK zegt dat het helemaal aan ons is, maar ik proefde in haar betoog dat zij eigenlijk vindt dat we het niet moeten doen.
Wie van de zwangere vrouwen gaan zich WEL en wie juist NIET in laten enten. En belangrijker daarbij, wat heeft jou er toe doen besluiten om het wel of niet te doen?
Alvast bedankt!
Incantrix beschrijft in onderstaande quote de redenen waarom ik me vanmiddag laat vaccineren. Daarbij ga ik na de bevalling borstvoeding geven en alle antistoffen die ik dan heb, komen dan wellicht ook een beetje bij het kind, en daarmee geef ik haar dan meer bescherming.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Het topic over de vaccinatie gaat meer over kinderen van ouders, daarom stel ik mijn vraag maar hier.
Onze VK zegt dat het helemaal aan ons is, maar ik proefde in haar betoog dat zij eigenlijk vindt dat we het niet moeten doen.
Wie van de zwangere vrouwen gaan zich WEL en wie juist NIET in laten enten. En belangrijker daarbij, wat heeft jou er toe doen besluiten om het wel of niet te doen?
Alvast bedankt!
quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:03 schreef Incantrix het volgende:
Na een heleboel twijfels hier (en al een paar keer het besluit niet voor de prik te gaan) heb ik uiteindelijk toch besloten om wél te gaan, ondanks de gevorderde termijn van mijn zwangerschap. Ik kom tot deze slotsom na uitgebreid overleg met mijn verloskundige en huisarts en daarbij wegen voor mij de navolgende punten mee:
- Als ik mij nu niet laat vaccineren wordt het aangeraden dit wel te doen zodra de baby er is, omdat het voor zo'n kleine jongen (zoals BE ook al zegt) sowieso verschrikkelijk heftig kan zijn om hier ziek van te worden. Wanneer men alle huisgenoten van baby's jonger dan 5 maanden oproept zich te laten vaccineren (en dat is hier het geval) ga ik er wel vanuit dat dit een goede reden heeft.
- Als ik mij nu wél laat vaccineren is komen er waarschijnlijk ook nog antistoffen bij de baby terecht via de placenta, hetgeen zou betekenen dat hij zelf ook al een soort basisbescherming heeft tijdens de drukke periode van kraamvisite e.d. en dat vind ik een fijn gevoel. Voor mezelf vond ik het tot nu toe niet belangrijk genoeg, maar met deze informatie ben ik om: ik wil gewoon niet dat mijn kind hier ziek van wordt als het niet nodig is..
Verder kreeg ik van mijn verloskundige de website www.grieppandemie.nl door waar erg veel informatie te vinden is (weet niet of deze al was langsgekomen, sorry anders) en daar heb ik voor mezelf erg veel aan gehad.
ik heb me gister laten vaccineren; ik zou zeggen, lees het vorige topic even; daar heb ik mijn redenen ingezetquote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Alvast bedankt!
Je kindje heeft inderdaad niets aan je als je ziek bent, maar je kindje hoeft ook geen last te hebben van jouw ziek zijn. Pas als je een week lang met zware koorts op bed ligt, kan het kindje daar ook 'ziek' van worden. Maar goed, daarna wordt het kindje ook weer beter.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Mijn vk gaf als antwoord dat ze het advies van de gezondheidsraad moeten volgen. Maar ik twijfelde ook wel aan haar mening. Ik DENK dat ik me wel laat inenten. Naast zwanger behoor ik sowieso tot de risico-groep....Ik twijfel al heel lang, maar ik ga er van uit dat de overheid het beste met ons voor heeft en dat we daar vertrouwen in moeten hebben. Bovendien heeft mijn kindje niets aan mij als ik ziek ben....
Ik heb gisteren de eerste vaccinatie gehad.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
ik heb me wel in laten enten (en selene mag ook). ik heb al hoge risico's op complicaties en ik ben al zo bereord als wat (kotsen & doodmoe, hoort erbij en is normaal) met als gevolg dat ik behoorlijk gewicht verlies (7 kilo tot nu toe). sangdrax kan hier niet even overnemen, ik kan gewoon niet ziek worden. de bijwerkingen zijn acceptabel, de risico's ook in mijn opinie.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Alvast bedankt!
oh, gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Soneal het volgende:
Môgguh dames, het is nog wel heel vroeg, maar ik ben klaar met wachten dus wat mij betreft mag ik hier in de lijst.... FF zegt een due date op basis van de ovulatie van 17 juli, maar ik gok dat de verloskundige op 21 juli gaat uitkomen, dus ik kan gezellig gelijk op met Marrije
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Soneal het volgende:
Klopt helemaal. Maar als ik de griep krijg, loop ik ook het risico dat mijn ziekte getriggerd wordt. Ik heb Cröhn. Veel medicijnen mag ik dus niet en als ik een opvlamming krijg, dan heb ik een probleem.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:23 schreef Masegate het volgende:
[..]
Je kindje heeft inderdaad niets aan je als je ziek bent, maar je kindje hoeft ook geen last te hebben van jouw ziek zijn. Pas als je een week lang met zware koorts op bed ligt, kan het kindje daar ook 'ziek' van worden. Maar goed, daarna wordt het kindje ook weer beter.
Het grootste risico dat je loopt, is dat je longontsteking krijgt, waar je vervolgens niet de juiste medicatie voor mag krijgen. Volgens onze VK is de kans daarop net zo groot als dat je bij je bevalling 4 liter bloed verliest. Die kans is dus ontzettend klein.
Verder had ze het over stoffen die in de vaccins worden gebruikt die eigenlijk niet meer gebruikt mochten worden. Ze worden nu echter weer wel gebruikt, omdat er snel zo'n vaccin moest komen. Daar word ik niet vrolijker van en daardoor weet ik het gewoon niet meer.
Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben. Het is sowieso niet schadelijk voor de kleine en met wat geluk krijgt de kleine wel anti-stoffen mee.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar als ik de griep krijg, loop ik ook het risico dat mijn ziekte getriggerd wordt. Ik heb Cröhn. Veel medicijnen mag ik dus niet en als ik een opvlamming krijg, dan heb ik een probleem.
Maar de quote van Incantrix doet het hem wel voor me...
Behalve dat dat dus niet waar isquote:Op donderdag 12 november 2009 11:33 schreef Masegate het volgende:
Tsja... als je al meer risico's meedraagt wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Mijn vriendin is echter kerngezond en de kans dat ze iets ernstigs krijgt is gewoon zoooo miniem.
Wat bij mij het meest schuurt is het feit dat ze stoffen eerst verbieden en daarna maar weer zeggen: "Nou, omdat we snel vaccins nodig hebben, trekken we die stoffen maar weer even uit de kast."
Hoe dan ook, mijn vriendin neigt naar WEL inenten en ik vind dat zij uiteindelijk het laatste woord heeft. Het is immers haar lichaam. Grote kans dat ze zich dus snel gaat laten inenten.
Volgens de VK bedoelde ze niet dat kwik (want dat dacht ik dus eerst ook). Er worden andere loodhoudende stoffen gebruikt die blijkbaar voor eerdere vaccins verboden waren.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:40 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Behalve dat dat dus niet waar is
staat in het andere topic.
Gaat over ethykwik, wat in de vaccins zit. methylkwik is giftig, ethylkwik niet. of andersom
open het topic maar ff op 1 pagina, en dan zoeken op "ethylkwik" (gewoon ctrl+f) dan vindt hij vanzelf de juiste quote (ben ff lui, en heb geen zin om hier dat andere topic nog eens te doen)
Volgens mijn huisarts zijn alle indianenverhalen gewoon, en ik citeer, gelul.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:50 schreef Masegate het volgende:
Ik vind de overheid hier echt tekort schieten, want ook op hun pandemie website wordt niet echt open kaart gespeeld.
Ik denk ook wel dat dat zo is ja... maar je kunt niet ontkennen dat de overheid niet goed om kan gaan met dit soort acties. Kijk ook naar het baarmoederhalskanker-vaccin. Een opkomst van 50%.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:54 schreef lily het volgende:
[..]
Volgens mijn huisarts zijn alle indianenverhalen gewoon, en ik citeer, gelul.
maar goed; je wordt er toch onzeker van
de kans dat je kindje in een later stadium van de zwangerschap nog afwijkingen krijgt, schijnt minimaal te zijn, juist de eerste maanden is die kans groot, vandaar dat ze de 1e 13 weken dus niet vaccineren.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:29 schreef Poppejans het volgende:
Welkom Soneal![]()
![]()
![]()
![]()
Vettere positieve streep kan niet hoor!
Ik vraag toch volgende week maar eens advies aan de VK over wel/niet vaccineren, ik twijfel toch wel enorm merk ik aan mezelf.
Ik zou het dus wel hebben gedaan als de baby er al was, ik ben gewoon ZO bang dat de baby er toch wat van kan krijgen nu het nog in mijn buik zit, of zou die kans juist in een laatste termijn v zwangerschap veel minder groot zijn dat het nu nog een afwijking krijgt?
Moeilijk hoor
huh ben je maar 2 kg aangekomen in de hele zwangerschap???quote:Op donderdag 12 november 2009 12:37 schreef Meimeltje het volgende:
Marrije ook gefeliciteerd![]()
Ja liggingsecho is hier standaard.
Ow en ik moest op de weegschaal, doen ze begin en eind van de zwangerschap.....ben 2 kilo aangekomen en er dus heel tevreden meeEn nu zit ik met mn zoontje een appelflap te eten
Ja 2 kilo tijdens hele zwangerschap, thuis trouwens 3-3,5quote:Op donderdag 12 november 2009 12:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
huh ben je maar 2 kg aangekomen in de hele zwangerschap???
(OMG ik voel me ineens enorm....)
hoe doe je dat in godsnaamquote:Op donderdag 12 november 2009 12:37 schreef Meimeltje het volgende:
Ow en ik moest op de weegschaal, doen ze begin en eind van de zwangerschap.....ben 2 kilo aangekomen en er dus heel tevreden meeEn nu zit ik met mn zoontje een appelflap te eten
he Lily, ik ben blij om dat van jou te horen.... ik ben ongeveer even ver en ook 13 kg ongeveer aangekomen inmiddels.... dacht ff dat ik een uitzondering was..quote:Op donderdag 12 november 2009 12:43 schreef lily het volgende:
[..]
hoe doe je dat in godsnaam![]()
Mijn VK weegt dus niet maar de gyn nu dus wel![]()
Ik heb zelf ook geen weegschaal maar bij mijn vorige medische checkup (vanuit werk) wel nog gewogen (niet zwanger) ds ik weet ongeveer wat ik woog.
Ik ben dus nu 14 kilo bijgekomen![]()
(maar bij mijn eerste zelfs 25 en ook dat ging er weer af dus ik maak me geen zorgen
)
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
ben wel blij om dat nu van dames te horen die zelf ervaring hebben bij een eerdere zwangerschap...
ik denk ook zelf wel dat ik het er uiteindelijk weer af krijg... maja ik heb natuurlijk wel een beetje moeite in mijn hoofd als het om gewichtszaken gaat...(denk dat dat wel logisch is, als je zo enorm zwaar bent geweest en zo opgelucht bent nadat al die kg's waren verdwenen).
Nee dieet volgen tijdens zwangerschap mag echt niet lijkt me hoor. Heb gewoon normaal gegeten, enige verschil is dat ik het meer over de dag verdeel (omdat ik heel snel vol zit) en 's ochtends ook ontbijt (deed ik zelden).quote:Op donderdag 12 november 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Meimeltje, heb je daar iets speciaals voor gedaan? De gyn had mij opgelegd dat ik maar zoveel mocht bijkomen, maar dat zal me dus echt niet lukken.
Heb je een dieet gevolgd tijdens de zwangerschap ofzo?
Ik krijg 49 uur aan kraamzorg, geen idee of dat meer is eigenlijk? Als de baby niet te vroeg komt heb ik mijn moeder en na de 13de ook mijn vader fulltime hier om te helpen. Als ie wel voor de 5e komt.... niet aan denken, niet aan denken... dan denk ik dat het wel goed komt met de hulp, maar dat het wel wat meer gedoe is.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef mijsje het volgende:
Groofsken, ik vroeg me iets af... krijg jij als alleenstaande ouder nu ook meer kraamzorg/thuiszorg dan ouders die met z'n tweeen zijn? of komt er iemand bij je in huis voor de eerste dingen?
zat ik gewoon aan te denken...
Ik mocht 2à3 kg bijkomen tijdens de hele zwangerschap, maar na 22 weken zat ik dus al op 1.4 kg.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Nee dieet volgen tijdens zwangerschap mag echt niet lijkt me hoor. Heb gewoon normaal gegeten, enige verschil is dat ik het meer over de dag verdeel (omdat ik heel snel vol zit) en 's ochtends ook ontbijt (deed ik zelden).
Ik denk dat ik de 2 maanden voor mn zwangerschap snel veel reservers heb gekregen en de baby is daar gewoon lekker van aan het snoepen geweest
Hoeveel heeft je gyn dan gezegd dat je mocht aankomen? Eerlijk gezegd vind ik dat heel vreemd hoor. Ze kunnen wel aangegeven gezond te eten, maar je hebt echt niet altijd invloed op het aantal kilo's dat je aan komt.
quote:Op donderdag 12 november 2009 13:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
..
maar ik was idd voordat ik zwanger raakte vrij slank. ..
Nou ik wou dat de mijne 3 jaar geleden zo gedacht zou hebben. Hij heeft 2 dagen vrij gehad (tijdens de bevalling zelf dus) en daarna konden ze hem dus niet missen zei hij zelf. Bedoeling was gewoon 2 weken vrij.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Niemand is onmisbaar op het werk hoor. Ik heb ook nog een paar weken vakantie staan voor als het zover is, ze hebben het er maar mee te doen.
ik kreeg de oproep omdat ik al in de risicogroep zat... (volgens mij wist mijn HA niet eens dat ik zwanger ben.. haha)..quote:Op donderdag 12 november 2009 15:08 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wat ik zo gek vind... veel van jullie hebben het over een oproep voor die griepprik, maar ik heb helemaal niks gezien... iemand een idee hoe dat zit?
![]()
![]()
Voor Trix man!
Je moet zelf je huisarts inlichten. Normaal krijg je dan een uitnodiging. Misschien even bellen met de HA?quote:Op donderdag 12 november 2009 15:08 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wat ik zo gek vind... veel van jullie hebben het over een oproep voor die griepprik, maar ik heb helemaal niks gezien... iemand een idee hoe dat zit?
![]()
![]()
Voor Trix man!
hmm de prik zelf deed zeer Davinia? ik vond dat juist heel erg meevallen, voelde er eigenlijk niets van.. (misschien goede priktechniek van de HA?) Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn arm gisteravond en vanmorgen erg pijnlijk was, spierpijngevoel... wordt nu gelukkig al wel weer wat beter..quote:Op donderdag 12 november 2009 15:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Vorige zwangerschap was ik bij 36 wk 11 kg aangekomen, en nu met 33wk (32w6d) staat de teller op +8 en een beetje. Het zal wel![]()
Even eenvoor het rijexamen van man-trixie
ik heb net de prik gehaald en het deed nog gemeen zeer ook!
en daarvoor weer een onderhoudsbeurt bij de osteopaat. ik waggelde heen als een kreupele eend, en terug leek het weer wat meer op lopen![]()
pfff, nog 1 weekje en dan verlof!![]()
Dat is dan al bijna het einde en zo! het eind is in zicht!
onze HA-praktijk doet dat dus wel...quote:Op donderdag 12 november 2009 15:31 schreef Meimeltje het volgende:
Oproep voor griepprik krijgt iedereen die al in de risicogroep viel thuis, maar een oproep voor de mex griepprik komt niet. Als het goed is moet je zelf contact opnemen met de HA als je die wilt. Zo doen ze het hier iig.
hehe owkee bekken danquote:Op donderdag 12 november 2009 15:40 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ, ik ben een ontzettende zeikerd vwb prikken
doe mij maar een flinke portie weeën als ik daarmee een prik kan voorkomen
en ik denk nog slim te zijn en de plek na te masseren, kom ik er net achter dat ik dus echt totaal op de verkeerde plek zat te wrijven!![]()
![]()
![]()
ik was trouwens helemaal niet opgeroepen, was neit gelukt om alle zwangeren op te roepen of zo. heb vanochtend gebeld en toen hadden ze vanmiddag kennelijk een prikdag. kstond tussen allemaal senioren
en idd 50 dagen mijlpaal!
enne, tis bekken, niet rug
Ow dat bedoelde ik dus ook hihi.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en bij ons werden zwangeren ook niet opgeroepen, maar alle andere risicogroepen voor de mexicaanse griep wel, en daar val ik dus wel in, even verduidelijken voordat er hier verwarring ontstaat.
Allemaal itti bitti's SIO, zowel S als M waaronder een paar limited editions, extra inleggers en romperverlengersquote:Op donderdag 12 november 2009 15:24 schreef Incantrix het volgende:
Wupwup, jeej, luiertjes bestellen, woohoo!!Ben benieuwd wat jij van plan bent aan te schaffen
En jemig zeg, jij ook al zo'n man.. Wat is dat toch?
Jammer van z'n examen, maar meer dan je best kun je toch niet doen. Kan 'ie voor je bevalling op voor poging 2?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:01 schreef Incantrix het volgende:
Pff, nou, dat smsje met 'helaas' erin voorspelt niet veel goeds..Maar vanavond gaan we toch lekker even naar het centrum om een bakkie toe doen en de spanning achter ons te laten, leek me wel fijn
![]()
Wupwup, wat leuk! Op het eerste gezicht zijn wij beiden ook het meest fan van de Itti Bitti's, die zien er zo mooi en lief uitVeel plezier met je bestelling maken en ontvangen alvast!
Lijnloos, idd even bellen, ligt er dus maar net aan waar de HA het initiatief neerlegt (de mijne weet ook van mijn zwangerschap).
quote:Op donderdag 12 november 2009 16:53 schreef Incantrix het volgende:
Absoluut, heb hem ook al gezegd dat ik retetrots op hem ben no matter what
En ik denk dat ik nu eens even iets ga regelen met snackbars en patatjes
hey idd, die heb ik ook nog niet gezien....quote:Op donderdag 12 november 2009 16:59 schreef lily het volgende:
Hee, Claudia heeft zich nog niet "gemeld" hier vandaag toch?
Nee, dat is waar (maar ze was hier de laatste tijd iets meer)quote:Op donderdag 12 november 2009 17:06 schreef WupWup het volgende:
Claudia post volgens mij niet dagelijks, maar ze staat natuurlijk wel heel erg op springen... Spannend!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vandaag een half jaar zwanger
quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Herkenbaar... en ik ga ook porren hoor, meestal is dat genoeg voor een snelle response, waarna ik mezelfquote:Op donderdag 12 november 2009 17:31 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Pfff, ik merk dat ik toch een beetje angstig ben nu
Als ze een tijdje stil is, ben ik bijna geneigd om te gaan porren of ze het nog wel doet
urg.
maar gelukkig wordt nu mijn blaas verbouwd, en mijn lies verhikt, dus dat zit wel goed.
spannend Vlindur! ik hoef nog maar 2 keer heen... ben jij niet bijna uitgerekend aan het einde van de cursus dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:56 schreef Vlindur het volgende:
Asy al een half jaar zwanger! Ik heb die mijlpaal toen echt straal gemist
Davinia, Ik por hem gewoon als ie te lang stil is. Maar hij is vaker in beweging dan dat ie stil zit.
Oh ja, ik had vanacht weer kramp!*PIJNLIJK*!!
En zo om 19.00 mn eerst zwangerschapscursus. Ik ben erg benieuwd
Ik zou wel willen maar ik mag niets meer wijzigen in de openingspost; moderator heeft reactie gesloten, staat er...quote:Op donderdag 12 november 2009 17:51 schreef knuffelbeestje het volgende:
@Lily: wil je mij ook nog toevoegen aan de OP met 2 juli?
10 bijeenkomsten hebben wij. (9 keer 1 uur en 1 keer 2 uur..... )quote:Op donderdag 12 november 2009 18:19 schreef Vlindur het volgende:
Beessie, de volgende meetingen zijn op 19, 26 november, 3, 10 en 17 november. Dus het valt wel mee![]()
Hoevaak zijn jou lessen geweest dan? Mijne duren wel lang; 19.00- 20.30!
Een half jaar al?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Oh das wel vaker ja! Ben erg benieuwd wat we allemaal gaan doen. Moeten makkelijke kleren aan en een handdoek voor op het matje meenemen.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
10 bijeenkomsten hebben wij. (9 keer 1 uur en 1 keer 2 uur..... )
mijlpaal!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Ze kunnen prima de baby voelen hoor! Ze voelen ook hoe de baby ligt en inderdaad kijken ze ook naar de grootte van de baarmoeder.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Bucko het volgende:
even wat anders, wat ik hier in Nederland raar vind...als je bij de verloskundige op controle moet en niet in het ziekenhuis, wordt eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd of het kindje goed groeit. Dat is dadelijk dus maar een verassing. Of kunnen ze dat afleiden uit hoe de baarmoeder groeit?
en wat ik ook vreemd vind, een vriendin van mij staat wel onder controle bij het ziekenhuis, maar ze hebben haar nog nooit de urine gecontroleerd, terwijl ze dat bij mij wel doen sinds 30 weken ongeveer.
De groei wordt een beetje globaal bekeken door aan je buik te voelen, zit je bij de 20 weken echo te veel van het gemiddelde af dan word je pas wat vaker in de gaten gehouden. Volgens mij.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Bucko het volgende:
even wat anders, wat ik hier in Nederland raar vind...als je bij de verloskundige op controle moet en niet in het ziekenhuis, wordt eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd of het kindje goed groeit. Dat is dadelijk dus maar een verassing. Of kunnen ze dat afleiden uit hoe de baarmoeder groeit?
en wat ik ook vreemd vind, een vriendin van mij staat wel onder controle bij het ziekenhuis, maar ze hebben haar nog nooit de urine gecontroleerd, terwijl ze dat bij mij wel doen sinds 30 weken ongeveer.
De intake duurde bij ons niet bijster lang... denk half uurtje ongeveer. Eigenlijk was het een eerste kennismaking (van beide kanten natuurlijk) en vervolgens werden alle medische zaken besproken... van jezelf, van de partner (vrij weinig) en van jullie beiden vanuit familie. Dit allemaal ivm de overdragelijkheid van dingen en om te zien of er bepaalde zaken zijn waar ze nu al rekening mee moeten houden. Verder bloeddruk opmeten, en gewicht en zo...quote:Op donderdag 12 november 2009 17:51 schreef knuffelbeestje het volgende:
@crazyprincess dat alles eten wat los en vast zit herken ik ook wel. Vooral lekkere trek die ik normaal wel kan weerstaan moet elke keer wel ff gestild worden. Misschien ook wel omdat het de misselijkheid daarna weer wat dempt.
Wat hebben de vroege zwangeren allemaal als truukjes? Ik word namelijk best wel misselijk in de trein elke morgen en echt makkelijk weg kun je ook niet uit zo'n trein.
Morgen de intake bij de verloskundige en volgende week de termijnecho. Ik vind het best wel spannend. Hoe lang duurde de intake bij de anderen en wat 'behandelen' ze allemaal?
@soneal en marrije: gefeliciteerd! En gezellig zo nog meer zwangeren.
@Lily: wil je mij ook nog toevoegen aan de OP met 2 juli?
dat vind ik trouwens wel wat akelig, zoals ze flink in je buik drukken in het begin.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:55 schreef Asyniur het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve reacties![]()
Ik ben ook heel er verbaasd...
[..]
Ze kunnen prima de baby voelen hoor! Ze voelen ook hoe de baby ligt en inderdaad kijken ze ook naar de grootte van de baarmoeder.
Ik heb zo afgelopen zondag mijn eerst stress-dag gehad. Een hele namiddag rustig op een stoel gezeten bij mijn zus en de kleine geen enkele keer gevoeld.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:44 schreef Lijnloos het volgende:
Herkenbaar... en ik ga ook porren hoor, meestal is dat genoeg voor een snelle response, waarna ik mezelfomdat rust soms ook wel even fijn is...
hmm kan mijn baarmoeder toch wel erg duidelijk voelen hoor...quote:Op donderdag 12 november 2009 19:23 schreef leonieke het volgende:
Ik blijf het toch raar vinden hoe ze het op die manier kunnen weten. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik voel ook mijn baarmoeder niet. Terwijl mijn gyn 2 seconden voelde en zei "oh duidelijk, jouw baarmoeder ligt helemaal goed"
Vraag het gewoon een keer of de VK het wil uitleggenquote:Op donderdag 12 november 2009 19:26 schreef leonieke het volgende:
Ik zou echt niet weten hoe een baarmoeder voelt![]()
Volgende week donderdag wat beter opletten
En een fijn vooruitzicht voor volgende weekNa het bezoek aan de gyn (donderdag om 14.30u) begint mijn weekend
![]()
De eerste keer mocht ik niet op de weg omdat ik er niet door was voor mijn manoeuvers, de tweede keer was mijn instructeur van de rijschool ervan overtuigd dat ik geslaagd was (niet dusquote:Op donderdag 12 november 2009 19:43 schreef Aoraki het volgende:
Soneal, gefeliciteerd en welkom hier!
Trix, wat jammer dat je vent het niet gehaald heeft. Maar het is ook een kwestie van geluk hebben... Ik heb het in 1 keer gehaald (en ik reed heeeeeel slecht). Lief heeft er 5 keer over gedaan en lieten hem steeds op onbenulligheden zakken. Dus misschien heeft ie volgende keer meer geluk.
Ik zal het waarschijnlijk gemist hebben, maar waarom moet je 2 à 3 keer per week naar het ziekenhuis? Komt dat door jouw bloeddruk?quote:Hier werd ik wel steeds bij de vk gewogen en bloeddruk gecontroleerd, na de 20 weken ook elke keer het hartje gehoord. Geen urine controle gehad. Nu ik bij de gyn loop moet ik 2 a 3 keer per week aan de CTG en bloeddrukmeter, daarnaast wordt ook elke keer mijn urine gecontroleerd.
Net terug van opname-intake in het ziekenhuis, We hebben een datum voor de keizersnede! Ik moet alleen nog even bedenken of ik hem hier ga posten...
Ja behoorlijk. Over 30 dagen zijn we gewoon uitgerekend!quote:Op donderdag 12 november 2009 18:23 schreef Bucko het volgende:
[..]
het komt nu toch wel allemaal heel dichtbij he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wish that was true... maar misschien helpt het wel om ze juist te eten?quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:56 schreef Groofsken het volgende:
Lijnloos, ik denk dat je gewoon teveel pepernoten hebt gegeten. Am I right?
Mag toch hopen van niet... vind 34-en-een-beetje-weken net wat te vroeg eigenlijk....quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het kan heel goed zijn dat je darmen zich aan het legen (schoonmaken) zijn voor de bevalling. Hopelijk laat de baby dan niet lang op zich wachten.
Je hebt nog geen kinderen heh?quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef Incantrix het volgende:
Ik kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapenWat zal ik eens doen..
Ja! Het eerste bedoel ik dusquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:18 schreef Incantrix het volgende:
Lily, je bedoelt kiezen voor goede nachtrust toch? Daar neig ik ook naartoe, lopen kan ik toch al eeuwen niet goed meer, daar ben ik nu wel aan gewend
Hier hetzelfde, al weken... Ik kies zelf voor het maagzuur, ik vind het toch wel fijn om overdag enigszins mobiel te zijn. De fabrikant van Rennies is het met me eens, ik ben inmiddels tot hoofdsponsor benoemdquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef Incantrix het volgende:
Heb hier trouwens ook nog interessant dillemma: lief had één kant van mijn matras een beetje opgehoogd tegen het maagzuur. Afgelopen nachten geweldig lekker doorgeslapen, maar overdag wel véél meer last van mijn Ischias. Daarom had ik hem dus gevraagd het matras maar weer te laten zakken.. Maar nu heb ik vannacht dus weer de halve nacht niet geslapen van het geborrel en het overgevenIk kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapen
Wat zal ik eens doen..
Ja hallo! Moet jij zeggen met je meldplicht opeens!quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef Incantrix het volgende:
Asy, half jaar zwanger alweer!
Heb hier trouwens ook nog interessant dillemma: lief had één kant van mijn matras een beetje opgehoogd tegen het maagzuur. Afgelopen nachten geweldig lekker doorgeslapen, maar overdag wel véél meer last van mijn Ischias. Daarom had ik hem dus gevraagd het matras maar weer te laten zakken.. Maar nu heb ik vannacht dus weer de halve nacht niet geslapen van het geborrel en het overgevenIk kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapen
Wat zal ik eens doen..
heul nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:11 schreef happyme28 het volgende:
het vliegt voorbij die zwangerschap na de 20 weken idd BJ!
quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:01 schreef Incantrix het volgende:
Ik zag eruit als een kattenbrokje dat te lang in een bakje water heeft gelegenBoehoe!
Weet je wat het leuke is aan het kraampakket? Die past heel goed achterin in de commodequote:Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Zit ik hier braaf mijn 'own bussiness te minden' op de bank, komt onze vaste pakketjesbezorgster. Ik![]()
Brengt ze gewoon al mijn kraampakket!![]()
Ik ben nog helemaal niet zo ver! Ik ben pas nét zwanger...
hoquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Zit ik hier braaf mijn 'own bussiness te minden' op de bank, komt onze vaste pakketjesbezorgster. Ik![]()
Brengt ze gewoon al mijn kraampakket!![]()
Ik ben nog helemaal niet zo ver! Ik ben pas nét zwanger...
Ja maar, ja maar, het is voor jou de 2e keer. Ik moet nog zoveel regelen, doen, lezen, leren en ik weet niet wat er nog gaat komen, dus voor mij gaat het snelquote:
Ik kan helemaal niks doenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:19 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, het voor jou de 2e keer. Ik moet nog zoveel regelen, doen, lezen, leren en ik weet niet wat er nog gaat komen, dus voor mij gaat het snel![]()
![]()
ik ook hoorquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Vlindur het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal zo eng en raar aan dat kraampakket? Ik vond het juist heel interessant
Ja, ik ook hoor, maar het is niet zozeer het pakket, als wel het feit dat het krijgen ervan gelijk is aan het feit dat je dus al tegen het eind van je zwangerschap loopt en de bevalling dus dichterbij komtquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Vlindur het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal zo eng en raar aan dat kraampakket? Ik vond het juist heel interessant
mee eensquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik vond het kraampakket helemaal niet leuk , vond het meer een antilekpakket met al die megaverbanden enzo, niet het leukste gedeelte van het krijgen van een kindje...![]()
Hij komt er meestal vanzelf wel uitquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:44 schreef mama_papa het volgende:
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
Iew!quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef lily het volgende:
Voelt alsof je bevalt van een grote kikker(niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Iew!![]()
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!
Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja!Leuke naam!
Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken, die kraamverbanden...
Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje!quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:50 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)
Eigenlijk ligt dat helemaal aan je verloskundige en aan je voorgeschiedenis. Er zijn verloskundigen die altijd actief het nageboortetijdperk leiden (dus mét een prikje syntocinon), maar de meeste doen dat alleen als het nodig is. Het prikje zorgt ervoor dat je baarmoeder samentrekt (het is synthetische oxytocine, weeënhormoon dus). Het is nodig als je veel bloed verliest, de placenta lang op zich laat wachten, als je een voorgeschiedenis hebt van ruim bloedverlies tijdens de bevalling of een vastzittende placenta hebt gehad, als de ontsluiting of uitdrijving moeizaam is gegaan, als de baby heeft vastgezeten met z'n schouders, etc. Een enkele keer is er een tweede of zelfs derde prik nodig. In het ziekenhuis krijg je 'm vrijwel altijd van de gynaecoloog, maar vaak kan het medicijn dan via het infuus gegeven worden en krijg je geen prik in je been.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
Je mag het van mij hebben...quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje!Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
Bij voorkeur niet hoorquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
ik had er ook een. Wit met rood??quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:00 schreef WupWup het volgende:
Ik had een badjasje in m'n kraampakket zitten: maat 92
achmeaquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu)
ahaquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee helemaal wit. (vgz)
Verse babyGefeliciteerd faja!
Hee, verdomd, dat ook nog! Dat is super. Ik heb de polis er bij gepakt en idd! Gewoon 150 euro kado dus!quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:16 schreef lily het volgende:
Vlindur; ik krijg de kraamzorg volledig vergoed (ook de eigen bijdrage zeg maar). Jij niet dan?
Een extra tegemoetkoming. Ik zal er binnenkort wel even voor gaan zitten. Die brief ligt boven en ik heb geen zin om weer naar boven te hobbelen.. Het zal wel goedkomen. Of is juist die 150 euro een verkapt kado terwijl het gewoon in de polis staat.. Ik ga het uitzoeken..quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:34 schreef lily het volgende:
haha, waarom krijg je die dan (die 150 euro) ?
heel verstandig van je Fajaquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben hartstikke verliefd op het ventje maar ben sinds het ziekenhuisbezoek niet meer wezen kijken. Laat het nieuw bakken gezin even wennen aan elkaar en de ouders van mijn zwager waren er net ook weer. Beetje veel visite op 1 dag voor mijn zusje. Volgens mij heeft die sinds 4 uur vanmorgen geen oog meer dicht gedaan.
*KUCH* ervaringsdeskundige hier. zorg dat je dat op schrift hebt van de verzekering, anders komen ze er na een jaar bv mee dat je dat ding via hun had moeten huren (dit terwijl je er vooraf 3 x voor gebeld had). dat is de ohra trouwens....quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:02 schreef Incantrix het volgende:
Lijnloos, tuurlijk hoort het erbijMaar toch ben ik dankbaar voor de ignore-mode die ik heb
Vlindur, dat is fijn! En ik wilde al zeggen, krijg je de eigen bijdrage dan ook niet vergoed? Ik wel ook trouwens, maar niet die ¤ 150,= extra. Kan heel goed hoor, als je verzekeraar bijvoorbeeld 3 aanvullende pakketten voert en jij hebt de meest uitgebreide en vanaf het middelste pakket vergoeden ze alles al 100 % kan het zijn dat ze je op deze manier 'belonen' voor je extra dekking. Anders zou je namelijk geen extra belang hebben bij het meest uitgebreide pakket en dat is natuurlijk niet netjes enzo(Sorry, ex-beroeps-deformatie
)
Over verzekeringen gesproken trouwens: als ik een geboortetens wil huren krijg ik dat vergoed, maar alléén als ik op voorhand toestemming vraag middels een briefje van de verloskundige. En toestemming krijgen duurt zo'n 2 wekenBeetje jammer dat ik al in week 37 zit, dan is 2 weken wachten toch wel een beetje jammer.. Ik zit nu dus te twijfelen: huur ik 'm alvast vooruit en gok ik erop dat ze 'm toch vergoeden, ookal ligt de faktuurdatum dan vóór de toestemmingsdatum, of gok ik dat ik het niet krijg en koop ik voor het huurbedrag een iets minder uitgebreid apparaatje van hetzelfde merk? Vnvnd maar eens even overleggen met mijn lief.
nog gefeliciteerd, ik zie het nu pasquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben hartstikke verliefd op het ventje maar ben sinds het ziekenhuisbezoek niet meer wezen kijken. Laat het nieuw bakken gezin even wennen aan elkaar en de ouders van mijn zwager waren er net ook weer. Beetje veel visite op 1 dag voor mijn zusje. Volgens mij heeft die sinds 4 uur vanmorgen geen oog meer dicht gedaan.
FBTOquote:
Ík vind ze niet zo leuk. Manlief was wel meteen enthousiast over het boekjequote:Op vrijdag 13 november 2009 16:56 schreef Poppejans het volgende:
Oh zo leuk waren die spulletjes dus niet Asyniur.. jammer hoor
Vlindurs bewaarbox met schaap erop is leuk! Ik had spullen ook in een box zitten, maar niet met iets erop.
Leuk om hier alle verhalen daarover te lezen. Toen ik de eerste keer dat pakket kreeg dacht ik nog (hoe naiefquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb het pakket echt grondig doorgekeken (nieuwsgierigheid wint het vaak bij mij...) en moet zeggen dat het me best meeviel na de verhalen en indrukken die ik hier kreeg... Ja, tuurlijk is het niet tof om die enorme verbanden te zien en je daar bij te bedenken dat je ze misschien/waarschijnlijk nodig gaat hebben voor een plek waar je al helemaal geen pijn wilt hebben, maar ook dat hoort erbij (mijn bescheiden mening hoor..).
Ah kijk aanquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:31 schreef Meimeltje het volgende:
Het hoeft naief te zijn hoor haha. Ik heb bij de 1e ook echt amper iets van het pakket gebruikt. Ok ik had dan wel een ziekenhuisbevallingEnnuh maandverband hier alleen 1 dag nodig gehad hoor en dat hadden ook dunnetjes kunnen zijn haha.
Hier normaal ondergoed (nu meestal boxers). Eerste uren na de bevalling zo'n netjesonderbroek van het ziekenhuisquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:32 schreef NieuweUser het volgende:
Nog een vraagje. Hebben jullie allemaal van die mega-onderbroekenaangeschaft voor de periode na de bevalling? Heeft iemand nog tips hiervoor?
Bij de kraamzorg intake raadde ze het aan bij 36 weken al wel te doen voor het geval dat...quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Vanaf wanneer moet je eigenlijk ook alweer van die 'matjes' op je matras...
haha, ja, dan zitten ze echt te porren, dat kan zelfs best pijnlijk zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Marrije, het is nog veel irritanter als ze gaan voelen of het kind is ingedaald!dat gewroet bij het schaambeen, urg!
Ik hoop dat je straks een betere nacht hebt. Jippie, 33 wekenquote:Tsja, nachtrust… Vannacht geen last van gehad :’) Op rechts was niet lekker, op mijn rug werd ik duizelig en lag er iets op mn prikarm, op links lag ik op die stijve arm van de prik van gister, en het draaien tussen deze houdingen deed verrotte zeer. Ik was geloof ik niet zo gezellig vanochtend :’)
En idd 33 weken vandaag!
ik had ze van de Zeeman.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:32 schreef NieuweUser het volgende:
Nog een vraagje. Hebben jullie allemaal van die mega-onderbroekenaangeschaft voor de periode na de bevalling? Heeft iemand nog tips hiervoor?
Hmmm dat moet ik dan misschien toch maar doen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ah kijk aan![]()
Nieuwe user, als je wel een kijkje neemt in je kraampakket dan zie je daar ook netonderbroekjes in zitten, dat houdt ook alles op zn plek.
Schrik iedereen niet zo afquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Groofsken het volgende:
Oh, en ik had van die netjes-onderbroeken met dikke lappen kraamverbandongeveer een dag of drie/ vier (een paar uur meimeltje echt?
). Ik weet ook dat ik wel een week lang van die grote bloedproppen verloor, echt zo groot als een vuist ongeveer
. En dat ik ongeveeer vijf weken ben blijven bloeden
. En toen een week niet en toen werd ik gewoon weer ongesteld
Sorry voor de details, maar las dat iemand maar één dag maandverband nodig had en toen dacht ik... dat was bij mij wel anders
.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Groofsken het volgende:
Oh, en ik had van die netjes-onderbroeken met dikke lappen kraamverbandongeveer een dag of drie/ vier (een paar uur meimeltje echt?
). Ik weet ook dat ik wel een week lang van die grote bloedproppen verloor, echt zo groot als een vuist ongeveer
. En dat ik ongeveeer vijf weken ben blijven bloeden
. En toen een week niet en toen werd ik gewoon weer ongesteld
Sorry voor de details, maar las dat iemand maar één dag maandverband nodig had en toen dacht ik... dat was bij mij wel anders
.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:41 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Hmmm dat moet ik dan misschien toch maar doen.
En wellicht ook nog een aantal 'grotere' onderbroeken aanschaffen.
!!!! Ik herhaal het nog maar even. Echt, ik vond het helemaal niet ergquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef Groofsken het volgende:
Ik moet bij bovenstaande wel even zeggen dat ik dat allemaal niet erg vond hoor.
Te laat ben je nog niet , want je bed is nog schoonquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef Groofsken het volgende:
Oh, oeps Meimeltje, dan ben ik alweer een week te laat. Misschien morgen maar eens doen dan. je zult altijd net zien....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, wie wil er nog meer weten.
Oh dat lijkt me heel spannend inderdaad. Juist omdat je zoon ook zo vroeg was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:49 schreef Meimeltje het volgende:
Nou ik ga hier eens spullen pakken.
We vertrekken morgen naar de Belgische Ardennen voor een verplichte schoonfamilie'vakantie' (ze zijn morgen zoveel jaar getrouwd). Schoonouders hebben een huis gehuurd voor een week. Ik wil eigenlijk niet, maar vriend heeft beloofd dat we dan echt maar tot zondagavond blijven.
Ik ga er niet vanuit dat de bevalling juist dit weekend al gaat beginnen, maar je weet het natuurlijk nooit (Kyllian kwam bij 37,5 week). Mag iig niet meer naar huis als het wel begint. Met weeen mocht ik niet 3 uur terug rijden en nu met gebroken vliezen ook nog niet omdat hij niet is ingedaald.
Hopelijk is het weekend snel voorbij en zit ik weer met een geruster gevoel thuis.
Of ik moet jouw ervaringen hier compenserenquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:47 schreef Groofsken het volgende:
Misschien moet ik gebruik gaan maken van spoilers...
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en ik ben dus wel een beetje banger dan toen voor de bevalling.Maar nogsteeds niet echt heel heel erg bang, gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |