abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:57:24 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74661582
Bucko, ze voelen de vorm en hoogte van je baarmoeder, en vanaf een week of 26 of zo, voelen ze ook of ze het kindje kunnen voelen. Maar als de 20w echo goed was, je hebt goed vruchtwater en de baarmoeder groeit naar wens, is er geen indicatie om uitgebreid het gewicht te gaan bepalen. Hoe verder je komt, hoe beter ze het kind kunnen voelen en aan de grootte van kop en kont kunnen ze een boel afleiden.

Marrije, het is nog veel irritanter als ze gaan voelen of het kind is ingedaald! dat gewroet bij het schaambeen, urg!

Leo, als je ongerust bent, ga dan op je linkerzij liggen (en heel rustig naar je buik ademhalen). Als je na 10 minuten of zo nog helemaal geen respons hebt gehad, dan mag je echt stressen Als je op je linkerzij ligt, is de doorbloeding namelijk optimaal, en dan krijg je meestal wel commentaar op

Lijnloos, wat irritant van die bloedneus! Uhm, welke medicijnen? En moet je ook echt vaker, of ligt je kindje heel laag?

En bij mij hebben ze idd ook nooit urine gecontroleerd. Al hoorde ik gister bij zwemmen dat ze bij ons standaard met 35 wk een liggingsecho doen! Heb ik dus een afspraak met 34 wk :’) En de ligging is niet echt een issue, want als er wordt gehikt, zit dat altijd onderin, maar toch… ff gluren

Happy ook al 26 weken!

En een voor claudia (ze is idd ruim een week overtijd)

gefeliciteerd tante Faja!

Trixie, heb je je eigen matras? Mss minder hoog doen? En een voor je vocht!

Free! :’)

Amaranta laatste dag! Veel plezier

Tsja, nachtrust… Vannacht geen last van gehad :’) Op rechts was niet lekker, op mijn rug werd ik duizelig en lag er iets op mn prikarm, op links lag ik op die stijve arm van de prik van gister, en het draaien tussen deze houdingen deed verrotte zeer. Ik was geloof ik niet zo gezellig vanochtend :’)
En idd 33 weken vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:11:01 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74662010
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef Incantrix het volgende:
Asy, half jaar zwanger alweer!

Heb hier trouwens ook nog interessant dillemma: lief had één kant van mijn matras een beetje opgehoogd tegen het maagzuur. Afgelopen nachten geweldig lekker doorgeslapen, maar overdag wel véél meer last van mijn Ischias. Daarom had ik hem dus gevraagd het matras maar weer te laten zakken.. Maar nu heb ik vannacht dus weer de halve nacht niet geslapen van het geborrel en het overgeven Ik kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapen Wat zal ik eens doen..

Ja hallo! Moet jij zeggen met je meldplicht opeens!

Slaap je op je rug? Dan kun je nog een klein kussentje in je rug leggen ('holle' rug) en/of onder je knie...
pi_74662019
Ben benieuwd naar Claudia! Kom op meid!

Vannacht lekker 4 uur wakker gelegen (3-7). Pfff, gelukkig heb ik daarna nog kunnen slapen... Lang leve de Nintendo DS... Want in opstaan heb ik toch ook echt geen zin.

@leo, ik moet idd zo vaak naar het ziekenhuis vanwege de bloeddruk, ze willen me constant in de gaten blijven houden... Vanmiddag weer... Dan ben ik er 3 dagen achter elkaar geweest (lekker efficient... ) Maar nu heb ik ook een consult met de Gyn, en ik heb een hele lijst vragen bij elkaar bedacht voor de keizersnede.

@maagzuur -> klote. Ik heb er gelukkig niet veel last van, misschien komt dat door de stuit? Hij trapt bij mij liever op mijn (spastische) darmen, is ook niet fijn

Faja, gefeliciteerd!!!
pi_74662036
Jaaaaa... Tante Faja, jij (en natuurlijk zus + familie) gefeliciteerd met de geboorte van Nick!

Gefeliciteerd ook allemaal met de mooie 'mijlpalen', het vliegt voorbij die zwangerschap na de 20 weken idd BJ!

Incantrix, bij de pufclub kreeg een meisje met lichamelijke klachten EN maagzuur de tip om niet het hoofdeinde van je bed omhoog te zetten omdat je dan dus niet plat licht en je dus lichamelijke klachten krijgt, maar het hele bed schuin te zetten, dus de achterkant omhoog zetten, zodat het hele bed iets schuin staat. Zo lig je wel plat maar iets schuin omhoog dus minder last van maagzuur. Maar dat moet wel mogelijk zijn met je bed natuurlijk. Anders zou ik zeker voor de nachtrust gaan

Amaranta, laatste dag! YEAH! Geniet ervan!

Zo, nu eerst even lunchen!
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:16:34 #205
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74662203
Faja wat geinig zo'n droom en dan nu tante Van harte gefeliciteerd
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74662306
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:11 schreef happyme28 het volgende:

het vliegt voorbij die zwangerschap na de 20 weken idd BJ!
heul niet
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:20:44 #207
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74662326
Davinia, balen van je nachtrust (gisteren ook ingeënt denk ik?) Kun je vandaag ergens misschien nog een tukje doen? En thnx! En 33 weken, woei!

Asy, ehm, ja.. When u'r right, u'r right En slapen op mijn rug doe ik soms, maar niet heel vaak en lang want dan gaan die SI-gewrichten zeer doen Het ís toch een gezeur zo he?

Aoraki, vandaag dus alweer terug? Bluh! Nouja, ze houden je in elk geval goed in de gaten zullen we dan maar denken

Happy, hey, da's een goeie, thnx! Moet lief van het weekend even kijken of hij iets kan doen met wat hout onder de bedklossen ofzo, die gaat hij er zondag even onder zetten met zijn vader Denk dat hij het niet erg vind om ook wat hoger te liggen aan één kant.. Ghi, ik krijg nu meteen wel weer zo'n beeld van 3 katten die tegen de spijlen aan het voeteneind geprakt zitten omdat de helling te stijl is om te blijven liggen (Zou wel een voordeel zijn trouwens, dan liggen ze niet meer op mijn benen ) En eetse!
3!
pi_74662341
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:01 schreef Incantrix het volgende:
Ik zag eruit als een kattenbrokje dat te lang in een bakje water heeft gelegen Boehoe!

ow, sorry, niet grappig......
maar je omschrijft het zo fantastisch

Amaranta: oe, laatste werkdag, wat lekker!

Faja: gefeliciteerd met je neefje. Wel bizar zo'n droom dan.

Happy een half jaar!!!!!
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:24:00 #209
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74662427
Amaranta, bijna verlof meid.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:46:17 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74663145
Zit ik hier braaf mijn 'own bussiness te minden' op de bank, komt onze vaste pakketjesbezorgster. Ik
Brengt ze gewoon al mijn kraampakket!
Ik ben nog helemaal niet zo ver! Ik ben pas nét zwanger...
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:47:34 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74663185
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Zit ik hier braaf mijn 'own bussiness te minden' op de bank, komt onze vaste pakketjesbezorgster. Ik
Weet je wat het leuke is aan het kraampakket? Die past heel goed achterin in de commode
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74663318
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Asyniur het volgende:
ho
Nu al?
hmmmm!
pi_74663379
Goeiemorgen!

Davinia 33 weken! Woei!

Ik heb echt iedereen bijgelezen en ik vind het zo stoer dat sommige van die hele verhalen kunnen terug schrijven.. Ik kan dat echt niet.. Sorry!

Maar wil wel even Faja feliciteren met haar neefje!

Het kraampakket is helemaal bekeken hier en staat nu netjes onder in Tinus' klerenkast.

Mn zwangerschapscursus was geweldig! Echt zo leuk en leerzaam
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:02:39 #214
95408 Incantrix
pi_74663693
DJRandall, haha, lachen mag wel hoor moest mijn vent ook toen ik dit met tranen in mijn ogen constateerde

Asy, oei, da's wel een ehm.. De mijne heb ik opengetrokken, met een schuin oog ingekeken ("nou, die hebben we ook weer gezien") en keihard begraven in de kast. En gisteravond uitgepakt en bekeken.. Omdat ik er dingen uit nodig had! *verstopt zich onder bureau met dekentje en eendje* Ahem, mijn advies: snel wegstoppen en weer op je bank je eigen bussiness gaan minden (wel geniaal omschreven trouwens )

Leuk dat je cursus zo goed bevalt Vlindur, wat voor cursus deed jij ook al weer?
3!
pi_74664291
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:20 schreef freecell het volgende:

[..]

heul niet
Ja maar, ja maar, het is voor jou de 2e keer. Ik moet nog zoveel regelen, doen, lezen, leren en ik weet niet wat er nog gaat komen, dus voor mij gaat het snel

Asy, kraampakket maar jij bent net zo ver als ik. Ik ben daar nog helemaal niet aan toe maar zelfs daar ben ik stiekem nieuwsgierig naar hihihi (om 'm waarschijnlijk daarna direct achterin de kast te zetten).

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 13-11-2009 13:26:13 ]
pi_74664325
Dit is standaard geloof ik, beetje babbelen, oefeningen doen (Bekkenbodem optrekken enzo en wat sporten) en vooral uitleg. Het zijn 6 lessen vooraf, waarvan les 5 met vriend is en achteraf nog 5 keer. 1 keer met kindjes en 4 keer sporten. We zijn met 10 vrouwen. Ik ben het verst met 33 weken en op begin feb zit de laatste.
pi_74664358
Wat vinden jullie nou allemaal zo eng en raar aan dat kraampakket? Ik vond het juist heel interessant
pi_74664403
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:19 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, het voor jou de 2e keer. Ik moet nog zoveel regelen, doen, lezen, leren en ik weet niet wat er nog gaat komen, dus voor mij gaat het snel
Ik kan helemaal niks doen
Eerst verhuizen
pi_74664422
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Vlindur het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal zo eng en raar aan dat kraampakket? Ik vond het juist heel interessant
ik ook hoor
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:28:15 #220
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74664600
nou ik vond het kraampakket helemaal niet leuk , vond het meer een antilekpakket met al die megaverbanden enzo, niet het leukste gedeelte van het krijgen van een kindje...
*die van mij staat ook in de kast op de babykamer, ver uit het zicht*

en kattenbrokje trixie
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74664617
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Vlindur het volgende:
Ja, ik ook hoor, maar het is niet zozeer het pakket, als wel het feit dat het krijgen ervan gelijk is aan het feit dat je dus al tegen het eind van je zwangerschap loopt en de bevalling dus dichterbij komt Ik geniet zo van mijn zwangerschap dat het van mij (nu) nog wel even mag duren.
pi_74664690
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik vond het kraampakket helemaal niet leuk , vond het meer een antilekpakket met al die megaverbanden enzo, niet het leukste gedeelte van het krijgen van een kindje...
mee eens

Ik vind het niet eng ofzo maar inderdaad het minder leuke gedeelte van het krijgen van een baby.
Je superpijnlijke "onderkant", de hechtingen, het getrek ervan, het gebloed en de geur van dat bloed...bweh (oh ja, je flubberbuik er nog bij)

vrijdag 13 november 2009 @ 13:38:37 #223
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74664916
Kan iemand me (alles) vertellen over n nageboorte Je hoort en ziet vanalles op tv en internet over de bevalling van het kindje, maar eigelijk nooit wat over de nageboorte.
Ik weet er dus eigelijk vrijwel niks van :S
pi_74665019
Dat is de geboorte van de placenta.
Je krijgt na de geboorte van je baby een spuitje in je been en even later wordt (als het goed is) de placenta geboren.
Voelt alsof je bevalt van een grote kikker (niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
pi_74665026
Mijn nageboorte was een wee, een verloskundige die riep dat ik nog 1 keer moest persen en wat geflubber. Meer heb ik er niet van meegekregen. Heb er wel een foto van, maar die al ik niet posten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74665045
Dat spuitje heb ik niet gehad. Lag wel aan een infuus en dat werd wat hoger gezet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:44:49 #227
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74665146
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
pi_74665191
Het spuitje is meer om nog een wee op te wekken. Zonder die spuit komt ie ook wel alleen duurt het dan wat langer. vk's hebben die spuitjes (met hormonen) ook.
Je moet nog even persen. Het doet geen pijn verder hoor..
pi_74665241
Pijn heb ik niet gevoeld, het is zoveel kleiner dan een baby. Het was bij mij niet meer dan een 'flubber', het is nog lang niet teruggerekt natuurlijk.
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:49:18 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74665289
Ik vind het kraampakket niet eng of raar, maar ik ben pas net zwanger. Ik bedoel het duurt nog zooooooooooooooo lang voordat onze Harry geboren moet worden en ik had het nog niet verwacht want het zou in de 7e maand ofzo geleverd worden

Vandaar...
pi_74665445
Die nageboorte vond ik echt smerig voelen toen die eruit kwam, flubber...
Overigens kreeg ik 2 keer zo'n spuitje (oxytocine uit 'm hoofd) toen het te lang duurde.

Icantrix wat balen van het niet halen. Wel nog een leuke avond gehad samen?
En het bed ophogen zou ik ook zo doen zoals Happy opperde. Ik heb zelf een elektrische bedbodem, maar als ik die gebruik word ik ook geradbraakt wakker. Ik heb een hoofdkussen onder m'n matras liggen, dat is voor mij voldoende recht om geen last te krijgen van m'n rug, maar anders zou ik ook wat onder de poten van m'n bed leggen.

Faja een tante, gefeliciteerd
En ik ben ook heel benieuwd naar Claudia...
pi_74665631
Ik heb gister ook mijn kraampakket gehad!! Staat ook in de kleding kast van mijn buikbewoonster, wel interessant allemaal eigenlijk.

Die placenta he, voelt dat niet gewoon als een soort van groot stolsel wat eruit komt rollen? Viezig zeg maar?.... (het lijkt me zo ranzig )
Ik stel me zo voor dat als die baby er eindelijk uit is dat dat echt als een opluchting voelt. (zoals naar de wc kunnen na een paar dagen ofzo, maar dan nog opgeluchter)
pi_74665706
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:44 schreef mama_papa het volgende:
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
Hij komt er meestal vanzelf wel uit Spuitje is alleen als je in het ziekenhuis ligt of als het thuis langer dan een half uur duurt.
het doet geen pijn, het voelt glibberig en vies Alsof je een blob snot verliest.
pi_74666135
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
pi_74666412
Een blob snot

Ik zie eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling op. "het hoort er nou eenmaal bij" heb ik meer. Hoop alleen dat ie een beetje voorspoedig zal verlopen

De babywas is opgevouwen. Alles ligt klaar in de kast.. Zo raar.. Alles is gewoon klaar
pi_74666813
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef lily het volgende:

Voelt alsof je bevalt van een grote kikker (niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
Iew!
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!

Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja! Leuke naam!

Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken , die kraamverbanden...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:50:04 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74667197
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Iew!
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!

Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja! Leuke naam!

Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken , die kraamverbanden...
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)
De rest is voor een later tijdstip. Ik krijg zo nog even een collega op visite...
pi_74667283
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:50 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)

Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje! Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74667355
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
Eigenlijk ligt dat helemaal aan je verloskundige en aan je voorgeschiedenis. Er zijn verloskundigen die altijd actief het nageboortetijdperk leiden (dus mét een prikje syntocinon), maar de meeste doen dat alleen als het nodig is. Het prikje zorgt ervoor dat je baarmoeder samentrekt (het is synthetische oxytocine, weeënhormoon dus). Het is nodig als je veel bloed verliest, de placenta lang op zich laat wachten, als je een voorgeschiedenis hebt van ruim bloedverlies tijdens de bevalling of een vastzittende placenta hebt gehad, als de ontsluiting of uitdrijving moeizaam is gegaan, als de baby heeft vastgezeten met z'n schouders, etc. Een enkele keer is er een tweede of zelfs derde prik nodig. In het ziekenhuis krijg je 'm vrijwel altijd van de gynaecoloog, maar vaak kan het medicijn dan via het infuus gegeven worden en krijg je geen prik in je been.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:57:57 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74667402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:53 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje! Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu )
pi_74667439
Met die laatste zin bedoel ik 'als je olv de gynaecoloog in het ziekenhuis bevalt, krijg je 'm vrijwel altijd'. Het staat er een beetje krom geloof ik
pi_74667476
Ik had een badjasje in m'n kraampakket zitten: maat 92
pi_74667644
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Bij voorkeur niet hoor
Waarom zou je iemand hormonen inspuiten die ze niet nodig heeft?

Welke verzekeringsmaatschappij heeft wat?
pi_74667671
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:00 schreef WupWup het volgende:
Ik had een badjasje in m'n kraampakket zitten: maat 92
ik had er ook een. Wit met rood??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:10:41 #245
95408 Incantrix
pi_74667781
Sidn3y, thnx Het was inderdaad wel fijn om er even uit te zijn samen, moeten we eigenlijk een beetje vaker doen.. Nouja, nu heeft hij er hopelijk ook wat meer tijd voor.

En dat kraampakket vond ik gewoon confronterend, tuurlijk wéét je dat het zeer gaat doen, dat dat kind er tóch een keer uit moet, dat je kans hebt op uitscheuren, hechtingen, knips en allerlei andere dingen, maar zoals BJ al zegt, een hele doos vol attributen om bloed en ander vocht op te vangen, te ontsmetten etc. etc. en het idee dat dat allemaal alléén maar voor jóuw lijf is bedoeld vond ik behoorlijk voelen als een bitchslap zeg maar. Zéker omdat je het ook nog eens toegezonden krijgt op een moment dat je bevalling voor jouw gevoel nog aardig ver weg is. Ik trok het gisteravond een stuk beter om naar die dingen te kijken als twee maanden terug zeg maar (ookal vond ik het nog steeds geen gezellig feestje ofzo, maar ach ). Ow, en ik zie wel op tegen de bevalling, dat werkt vast ook niet mee

Ghi, Freecell, ik heb Delta Lloyd en bij mij zat er echt een afschuwelijk, ehm, ja.. Ze noemden het op de bijbehorende inhoudsopgave een 'verzorgingsset', maar het was dus een soort van tasje dat je, als je het uitklapt, met veel fantasie zou kunnen zien als een verzorgingsmatje (maat kleine babypop) en wat vakjes voor crème-achtige dingen ofzo. Hij was rood met blauwe biezen en witte stippen en hoewel rood met witte stippen best leuk klinkt zag het er dus écht niet uit Het deed me denken aan van die kleine souvenir-replica's van mooie dingen op hippe vakantiebestemmingen, zoals van die el cheapo IJffeltorentjes ofzo. Heeft nix meer weg van het origineel, tenzij je er scheel met je ogen half-dicht een halve seconde langs kijkt
3!
pi_74667874
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu )
achmea
pi_74667883
Ik had in de mijne een Bad-capedoek ding. En mijn kraampakket zit in een bewaarbox
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:15:44 #248
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74667947
Ik had verder niks in mn kraampakket zitten behalve dan de dingen die ik nodig heb bij en na mn bevalling
Ik moet zeggen dat als ik denk dat ik over 3 maanden moet bevallen, ik toch wel bang word. Ben zo bang voor de bevalling en dan niet eens zozeer dat het pijn gaat doen, maar bang dat er wat met het kindje kan gebeuren of alles wel goed gaat etc
pi_74667949
Heb even mijn neefje geshowed, die overigens niet Nick maar Mick heet. Mijn wederhelft had het niet goed verstaan aan de telefoon. En iedereen bedanken voor de felicitaties.

[ Bericht 16% gewijzigd door Faja-Lobi op 13-11-2009 18:24:46 ]
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:16:24 #250
95408 Incantrix
pi_74667972
Owja, Vlindur, jij had die hele leuke! Daar zou ik misschien ook nog wel in hebben durven kijken

En ik moet er trouwens wel bijzeggen: toen ik via mijn verzekeraar de kraamzorg had geregeld kreeg ik wel meteen een mooi boek over zwangerschap, geboorte en de eerste zoveel maanden van een kind toegezonden. Dat dan weer wel
3!
pi_74668176
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik had er ook een. Wit met rood??
Nee helemaal wit. (vgz)

Verse baby Gefeliciteerd faja!
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:25:59 #252
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74668217
Faja wat een leuk kleintje !!
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:26:03 #253
95408 Incantrix
pi_74668220
Faja, had de foto net over het hoofd gezien, wat een prachtig ventje! Nogmaals gefeliciteerd, heel veel geluk, ook voor je zus en haar man!
3!
pi_74668222
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee helemaal wit. (vgz)

Verse baby Gefeliciteerd faja!
aha

Faja wat een moppie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74668255
Ik heb het pakket echt grondig doorgekeken (nieuwsgierigheid wint het vaak bij mij...) en moet zeggen dat het me best meeviel na de verhalen en indrukken die ik hier kreeg... Ja, tuurlijk is het niet tof om die enorme verbanden te zien en je daar bij te bedenken dat je ze misschien/waarschijnlijk nodig gaat hebben voor een plek waar je al helemaal geen pijn wilt hebben, maar ook dat hoort erbij (mijn bescheiden mening hoor..).
Ik zit bij Menzis en kreeg een knuffeltje, verzorgingsset (allerlei olie/zeep spul in flesjes), kruikenzak en nog iets dacht ik... Ik ben wel extra verzekerd, dus misschien is dat wel reden om wat extra's te krijgen

Faja, wat een mooi mannetje zeg, dat neefje van je! Geniet van je tanteschap!

Oh BTW, heeft iemand die reclames op MTV al gezien over een nieuw programma (16 en pregnant of zo)... echt geniaal bedacht De baby-hoody en de Studying-Cradle... Ben nu al benieuwd naar het programma zelf.
pi_74668461
Inca, ik krijg omdat ik optimaal verzekerd ben 150 euro toe. Dat kunnen we dan gebruiken om de kraamzorg te betalen. Dat vind ik echt zo gaaf! Verder geen boekjes ofzo. Maar die heb ik zelf al genoeg

Faja, Alsnog gefeliciteerd dan, maar dan met Mick
pi_74669698
Ik heb een mooie donkeroranje draagdoek in mijn kraampakket. Toevallig dezelfde kleur als de wandelwagen.

Vlindur; ik krijg de kraamzorg volledig vergoed (ook de eigen bijdrage zeg maar). Jij niet dan?

Faja, gefeliciteerd met je neefje Mick
pi_74670126
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:16 schreef lily het volgende:
Vlindur; ik krijg de kraamzorg volledig vergoed (ook de eigen bijdrage zeg maar). Jij niet dan?
Hee, verdomd, dat ook nog! Dat is super. Ik heb de polis er bij gepakt en idd! Gewoon 150 euro kado dus!
pi_74670179
haha, waarom krijg je die dan (die 150 euro) ?
pi_74670507
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:34 schreef lily het volgende:
haha, waarom krijg je die dan (die 150 euro) ?
Een extra tegemoetkoming. Ik zal er binnenkort wel even voor gaan zitten. Die brief ligt boven en ik heb geen zin om weer naar boven te hobbelen.. Het zal wel goedkomen. Of is juist die 150 euro een verkapt kado terwijl het gewoon in de polis staat.. Ik ga het uitzoeken..
pi_74670613
nou, hoe dan ook; goed geregeld zou ik zeggen
pi_74670816
Mick is leuker dan Nick vind ik! Zo had onze zoon ook kunnen heten, stond erg hoog hier

Oh zo leuk waren die spulletjes dus niet Asyniur.. jammer hoor
Vlindurs bewaarbox met schaap erop is leuk! Ik had spullen ook in een box zitten, maar niet met iets erop.
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:02:38 #263
95408 Incantrix
pi_74670971
Lijnloos, tuurlijk hoort het erbij Maar toch ben ik dankbaar voor de ignore-mode die ik heb

Vlindur, dat is fijn! En ik wilde al zeggen, krijg je de eigen bijdrage dan ook niet vergoed? Ik wel ook trouwens, maar niet die ¤ 150,= extra. Kan heel goed hoor, als je verzekeraar bijvoorbeeld 3 aanvullende pakketten voert en jij hebt de meest uitgebreide en vanaf het middelste pakket vergoeden ze alles al 100 % kan het zijn dat ze je op deze manier 'belonen' voor je extra dekking. Anders zou je namelijk geen extra belang hebben bij het meest uitgebreide pakket en dat is natuurlijk niet netjes enzo (Sorry, ex-beroeps-deformatie )

Over verzekeringen gesproken trouwens: als ik een geboortetens wil huren krijg ik dat vergoed, maar alléén als ik op voorhand toestemming vraag middels een briefje van de verloskundige. En toestemming krijgen duurt zo'n 2 weken Beetje jammer dat ik al in week 37 zit, dan is 2 weken wachten toch wel een beetje jammer.. Ik zit nu dus te twijfelen: huur ik 'm alvast vooruit en gok ik erop dat ze 'm toch vergoeden, ookal ligt de faktuurdatum dan vóór de toestemmingsdatum, of gok ik dat ik het niet krijg en koop ik voor het huurbedrag een iets minder uitgebreid apparaatje van hetzelfde merk? Vnvnd maar eens even overleggen met mijn lief.
3!
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:10:08 #264
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74671175
Mooie foto Faja. en ik vind Mick ook net een beetje toffere naam dan Nick
ben je ook helemaal verliefd op het kleine hummeltje???
pi_74673152
Ik ben hartstikke verliefd op het ventje maar ben sinds het ziekenhuisbezoek niet meer wezen kijken. Laat het nieuw bakken gezin even wennen aan elkaar en de ouders van mijn zwager waren er net ook weer. Beetje veel visite op 1 dag voor mijn zusje. Volgens mij heeft die sinds 4 uur vanmorgen geen oog meer dicht gedaan.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:56:57 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74674015
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben hartstikke verliefd op het ventje maar ben sinds het ziekenhuisbezoek niet meer wezen kijken. Laat het nieuw bakken gezin even wennen aan elkaar en de ouders van mijn zwager waren er net ook weer. Beetje veel visite op 1 dag voor mijn zusje. Volgens mij heeft die sinds 4 uur vanmorgen geen oog meer dicht gedaan.
heel verstandig van je Faja laat ze maar lekker even genieten en bijkomen.. morgen is dr weer een dag toch?

en kids van zusjes zijn
pi_74674253
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:02 schreef Incantrix het volgende:
Lijnloos, tuurlijk hoort het erbij Maar toch ben ik dankbaar voor de ignore-mode die ik heb

Vlindur, dat is fijn! En ik wilde al zeggen, krijg je de eigen bijdrage dan ook niet vergoed? Ik wel ook trouwens, maar niet die ¤ 150,= extra. Kan heel goed hoor, als je verzekeraar bijvoorbeeld 3 aanvullende pakketten voert en jij hebt de meest uitgebreide en vanaf het middelste pakket vergoeden ze alles al 100 % kan het zijn dat ze je op deze manier 'belonen' voor je extra dekking. Anders zou je namelijk geen extra belang hebben bij het meest uitgebreide pakket en dat is natuurlijk niet netjes enzo (Sorry, ex-beroeps-deformatie )

Over verzekeringen gesproken trouwens: als ik een geboortetens wil huren krijg ik dat vergoed, maar alléén als ik op voorhand toestemming vraag middels een briefje van de verloskundige. En toestemming krijgen duurt zo'n 2 weken Beetje jammer dat ik al in week 37 zit, dan is 2 weken wachten toch wel een beetje jammer.. Ik zit nu dus te twijfelen: huur ik 'm alvast vooruit en gok ik erop dat ze 'm toch vergoeden, ookal ligt de faktuurdatum dan vóór de toestemmingsdatum, of gok ik dat ik het niet krijg en koop ik voor het huurbedrag een iets minder uitgebreid apparaatje van hetzelfde merk? Vnvnd maar eens even overleggen met mijn lief.
*KUCH* ervaringsdeskundige hier. zorg dat je dat op schrift hebt van de verzekering, anders komen ze er na een jaar bv mee dat je dat ding via hun had moeten huren (dit terwijl je er vooraf 3 x voor gebeld had). dat is de ohra trouwens....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74674292
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
nog gefeliciteerd, ik zie het nu pas
idd lekker aan elkaar laten wennen, jouw tijd komt nog wel! zeker met kleintjes van dezelfde leeftijd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:58:52 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74676216
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:13 schreef freecell het volgende:
achmea
FBTO
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:56 schreef Poppejans het volgende:
Oh zo leuk waren die spulletjes dus niet Asyniur.. jammer hoor
Vlindurs bewaarbox met schaap erop is leuk! Ik had spullen ook in een box zitten, maar niet met iets erop.
Ík vind ze niet zo leuk. Manlief was wel meteen enthousiast over het boekje
Ow, bij mij zit er ook een bewaarbox bij, doorzichtig met ene blauwe deksel...

En die collega die langskwam? Die kwam namens mijn 4 directe collega's een mand met kadootjes brengen. Voor elke week tot de bevalling eentje
zelfs als ik overtijd ga
pi_74676499
Faja gefeliciteerd!!!

Vlindur: ik had nog nooit van die tegemoetkoming van 150 euro gehoord. Is dat alleen voor zwangeren? Via welke verzekeraar? Of is het gewoon een trucje met eigen bijdrage, dus dat je eigen bijdrage moet betalen en 150 euro weer terug krijgt (dus uiteindelijk niets hoeft te betalen)?
pi_74676718
Ik heb eigenlijk geen idee of hier alles vergoed wordt, maar ik denk het wel. Het is ook nergens terug te vinden, dus misschien van de week maar even bellen. Ben collectief verzekerd via Agis, is wel een uitgebreid pakket.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:20:09 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74677052
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb het pakket echt grondig doorgekeken (nieuwsgierigheid wint het vaak bij mij...) en moet zeggen dat het me best meeviel na de verhalen en indrukken die ik hier kreeg... Ja, tuurlijk is het niet tof om die enorme verbanden te zien en je daar bij te bedenken dat je ze misschien/waarschijnlijk nodig gaat hebben voor een plek waar je al helemaal geen pijn wilt hebben, maar ook dat hoort erbij (mijn bescheiden mening hoor..).
Leuk om hier alle verhalen daarover te lezen. Toen ik de eerste keer dat pakket kreeg dacht ik nog (hoe naief ) 'nou, dát zal ik niet nodig hebben hoor'
pi_74677491
Het hoeft naief te zijn hoor haha. Ik heb bij de 1e ook echt amper iets van het pakket gebruikt. Ok ik had dan wel een ziekenhuisbevalling Ennuh maandverband hier alleen 1 dag nodig gehad hoor en dat hadden ook dunnetjes kunnen zijn haha.
pi_74677496
Faja gefeliciteerd!!!

Ik heb het kraampakket nog niet helemaal grondig bekeken. Heb het opengemaakt, en daarna ook weer snel weggezet. KIomt nog wel!
pi_74677531
Nog een vraagje. Hebben jullie allemaal van die mega-onderbroeken aangeschaft voor de periode na de bevalling? Heeft iemand nog tips hiervoor?
pi_74677539
Oeps dubbel!
pi_74677590
Ik wel. Mooie oma onderbroeken van de hema.
Ik vond dat heerlijk en kraamverband vond ik er fijner inzitten dan in een boxershort
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:35:57 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74677635
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:31 schreef Meimeltje het volgende:
Het hoeft naief te zijn hoor haha. Ik heb bij de 1e ook echt amper iets van het pakket gebruikt. Ok ik had dan wel een ziekenhuisbevalling Ennuh maandverband hier alleen 1 dag nodig gehad hoor en dat hadden ook dunnetjes kunnen zijn haha.
Ah kijk aan

Nieuwe user, als je wel een kijkje neemt in je kraampakket dan zie je daar ook netonderbroekjes in zitten, dat houdt ook alles op zn plek.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:37:16 #279
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74677677
Een goedenavond allen.

De klossen staan op hun plek hoor. Wel weer even wennen zo'n hoog bed, maar ik weet nog dat ik het vorige keer jammer vond toen m'n bedje weer omlaag moest.

Vanaf wanneer moet je eigenlijk ook alweer van die 'matjes' op je matras ...
pi_74677714
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:32 schreef NieuweUser het volgende:
Nog een vraagje. Hebben jullie allemaal van die mega-onderbroeken aangeschaft voor de periode na de bevalling? Heeft iemand nog tips hiervoor?
Hier normaal ondergoed (nu meestal boxers). Eerste uren na de bevalling zo'n netjesonderbroek van het ziekenhuis Zou wel zorgen dat je niet te strakke ondergoed hebt en geen strings
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:39:45 #281
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74677768
Oh, en ik had van die netjes-onderbroeken met dikke lappen kraamverband ongeveer een dag of drie/ vier (een paar uur meimeltje echt? ). Ik weet ook dat ik wel een week lang van die grote bloedproppen verloor, echt zo groot als een vuist ongeveer . En dat ik ongeveeer vijf weken ben blijven bloeden . En toen een week niet en toen werd ik gewoon weer ongesteld

Sorry voor de details, maar las dat iemand maar één dag maandverband nodig had en toen dacht ik ... dat was bij mij wel anders .
pi_74677817
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Groofsken het volgende:

Vanaf wanneer moet je eigenlijk ook alweer van die 'matjes' op je matras ...
Bij de kraamzorg intake raadde ze het aan bij 36 weken al wel te doen voor het geval dat...

Ik heb het er ook nog niet op liggen, komt dan allemaal zo dichtbij he
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:41:15 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74677832
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Marrije, het is nog veel irritanter als ze gaan voelen of het kind is ingedaald! dat gewroet bij het schaambeen, urg!
haha, ja, dan zitten ze echt te porren, dat kan zelfs best pijnlijk zijn.
quote:
Tsja, nachtrust… Vannacht geen last van gehad :’) Op rechts was niet lekker, op mijn rug werd ik duizelig en lag er iets op mn prikarm, op links lag ik op die stijve arm van de prik van gister, en het draaien tussen deze houdingen deed verrotte zeer. Ik was geloof ik niet zo gezellig vanochtend :’)
En idd 33 weken vandaag!
Ik hoop dat je straks een betere nacht hebt. Jippie, 33 weken
pi_74677838
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:32 schreef NieuweUser het volgende:
ik had ze van de Zeeman.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74677847
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ah kijk aan

Nieuwe user, als je wel een kijkje neemt in je kraampakket dan zie je daar ook netonderbroekjes in zitten, dat houdt ook alles op zn plek.
Hmmm dat moet ik dan misschien toch maar doen.

En wellicht ook nog een aantal 'grotere' onderbroeken aanschaffen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:42:24 #286
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74677870
Ik moet bij bovenstaande wel even zeggen dat ik dat allemaal niet erg vond hoor .

Oh, oeps Meimeltje, dan ben ik alweer een week te laat. Misschien morgen maar eens doen dan. je zult altijd net zien....
pi_74677889
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Groofsken het volgende:
Oh, en ik had van die netjes-onderbroeken met dikke lappen kraamverband ongeveer een dag of drie/ vier (een paar uur meimeltje echt? ). Ik weet ook dat ik wel een week lang van die grote bloedproppen verloor, echt zo groot als een vuist ongeveer . En dat ik ongeveeer vijf weken ben blijven bloeden . En toen een week niet en toen werd ik gewoon weer ongesteld

Sorry voor de details, maar las dat iemand maar één dag maandverband nodig had en toen dacht ik ... dat was bij mij wel anders .
Schrik iedereen niet zo af Nee zo kan het idd ook, maar bij mij niet en gewoon ook niet bij mn 2e bevalling
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:42:59 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74677895
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Groofsken het volgende:

dat heb je bij deze ruimschoots gecompenseerd, ik gok dat ik ergens tussen in zit.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:43:57 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74677932
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:41 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Hmmm dat moet ik dan misschien toch maar doen.

En wellicht ook nog een aantal 'grotere' onderbroeken aanschaffen.
dat kan geen kwaad
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:44:04 #290
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74677936
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef Groofsken het volgende:
Ik moet bij bovenstaande wel even zeggen dat ik dat allemaal niet erg vond hoor .
!!!! Ik herhaal het nog maar even. Echt, ik vond het helemaal niet erg . het klinkt veel erger dan het in mijn ervaring was.
pi_74677948
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef Groofsken het volgende:

Oh, oeps Meimeltje, dan ben ik alweer een week te laat. Misschien morgen maar eens doen dan. je zult altijd net zien....
Te laat ben je nog niet , want je bed is nog schoon
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:45:09 #292
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74677982
True
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:46:16 #293
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74678029
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:47:19 #294
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74678057
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, wie wil er nog meer weten .
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:47:52 #295
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74678079
Misschien moet ik gebruik gaan maken van spoilers ...
pi_74678134
Nou ik ga hier eens spullen pakken.
We vertrekken morgen naar de Belgische Ardennen voor een verplichte schoonfamilie'vakantie'. Schoonouders hebben een huis gehuurd voor een week (ze zijn morgen zoveel jaar getrouwd). Ik wil eigenlijk niet, maar vriend heeft beloofd dat we dan echt maar tot zondagavond blijven.
Ik ga er niet vanuit dat de bevalling juist dit weekend al gaat beginnen, maar je weet het natuurlijk nooit (Kyllian kwam bij 37,5 week). Mag iig niet meer naar huis als het wel begint. Met weeen mocht ik niet 3 uur terug rijden en nu met gebroken vliezen ook nog niet omdat hij niet is ingedaald.
Hopelijk is het weekend snel voorbij en zit ik weer met een geruster gevoel thuis.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:51:02 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74678167
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:49 schreef Meimeltje het volgende:
Nou ik ga hier eens spullen pakken.
We vertrekken morgen naar de Belgische Ardennen voor een verplichte schoonfamilie'vakantie' (ze zijn morgen zoveel jaar getrouwd). Schoonouders hebben een huis gehuurd voor een week. Ik wil eigenlijk niet, maar vriend heeft beloofd dat we dan echt maar tot zondagavond blijven.
Ik ga er niet vanuit dat de bevalling juist dit weekend al gaat beginnen, maar je weet het natuurlijk nooit (Kyllian kwam bij 37,5 week). Mag iig niet meer naar huis als het wel begint. Met weeen mocht ik niet 3 uur terug rijden en nu met gebroken vliezen ook nog niet omdat hij niet is ingedaald.
Hopelijk is het weekend snel voorbij en zit ik weer met een geruster gevoel thuis.
Oh dat lijkt me heel spannend inderdaad. Juist omdat je zoon ook zo vroeg was.

Ziekenhuistas inpakken, moet ook nog op mijn lijstje.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:52:14 #298
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74678211
Zag net pas het award topic en zag dat freecell & tessie mij het Mooiste zwangere buik award hebben gegeven en ik werd er helemaal emotioneel van
Lief meiden!!!!!
pi_74678214
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:47 schreef Groofsken het volgende:
Misschien moet ik gebruik gaan maken van spoilers ...
Of ik moet jouw ervaringen hier compenseren (en dan vertel ik niet dat ik 1,5 dag bezig ben geweest met flinke rugweeen en uiteindelijk inleiding en ruggeprik ).
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:57:06 #300
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74678377
Kijk, wat dat betreft ging mijn eerste bevalling heel vlotjes. 7 uur en 45 minuten tussen de allereerste wee en de geboorte van mijn mooie wondermopje. In totaal 20 minuten geperst. ...
SPOILER
Oh en ik ben dus wel een beetje banger dan toen voor de bevalling. Maar nogsteeds niet echt heel heel erg bang, gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')