Hij komt er meestal vanzelf wel uitquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:44 schreef mama_papa het volgende:
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
Iew!quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef lily het volgende:
Voelt alsof je bevalt van een grote kikker(niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Iew!![]()
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!
Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja!Leuke naam!
Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken, die kraamverbanden...
Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje!quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:50 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)
Eigenlijk ligt dat helemaal aan je verloskundige en aan je voorgeschiedenis. Er zijn verloskundigen die altijd actief het nageboortetijdperk leiden (dus mét een prikje syntocinon), maar de meeste doen dat alleen als het nodig is. Het prikje zorgt ervoor dat je baarmoeder samentrekt (het is synthetische oxytocine, weeënhormoon dus). Het is nodig als je veel bloed verliest, de placenta lang op zich laat wachten, als je een voorgeschiedenis hebt van ruim bloedverlies tijdens de bevalling of een vastzittende placenta hebt gehad, als de ontsluiting of uitdrijving moeizaam is gegaan, als de baby heeft vastgezeten met z'n schouders, etc. Een enkele keer is er een tweede of zelfs derde prik nodig. In het ziekenhuis krijg je 'm vrijwel altijd van de gynaecoloog, maar vaak kan het medicijn dan via het infuus gegeven worden en krijg je geen prik in je been.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
Je mag het van mij hebben...quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje!Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
Bij voorkeur niet hoorquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
ik had er ook een. Wit met rood??quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:00 schreef WupWup het volgende:
Ik had een badjasje in m'n kraampakket zitten: maat 92
achmeaquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |