abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74665045
Dat spuitje heb ik niet gehad. Lag wel aan een infuus en dat werd wat hoger gezet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:44:49 #227
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74665146
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74665191
Het spuitje is meer om nog een wee op te wekken. Zonder die spuit komt ie ook wel alleen duurt het dan wat langer. vk's hebben die spuitjes (met hormonen) ook.
Je moet nog even persen. Het doet geen pijn verder hoor..
pi_74665241
Pijn heb ik niet gevoeld, het is zoveel kleiner dan een baby. Het was bij mij niet meer dan een 'flubber', het is nog lang niet teruggerekt natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:49:18 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74665289
Ik vind het kraampakket niet eng of raar, maar ik ben pas net zwanger. Ik bedoel het duurt nog zooooooooooooooo lang voordat onze Harry geboren moet worden en ik had het nog niet verwacht want het zou in de 7e maand ofzo geleverd worden

Vandaar...
pi_74665445
Die nageboorte vond ik echt smerig voelen toen die eruit kwam, flubber...
Overigens kreeg ik 2 keer zo'n spuitje (oxytocine uit 'm hoofd) toen het te lang duurde.

Icantrix wat balen van het niet halen. Wel nog een leuke avond gehad samen?
En het bed ophogen zou ik ook zo doen zoals Happy opperde. Ik heb zelf een elektrische bedbodem, maar als ik die gebruik word ik ook geradbraakt wakker. Ik heb een hoofdkussen onder m'n matras liggen, dat is voor mij voldoende recht om geen last te krijgen van m'n rug, maar anders zou ik ook wat onder de poten van m'n bed leggen.

Faja een tante, gefeliciteerd
En ik ben ook heel benieuwd naar Claudia...
pi_74665631
Ik heb gister ook mijn kraampakket gehad!! Staat ook in de kleding kast van mijn buikbewoonster, wel interessant allemaal eigenlijk.

Die placenta he, voelt dat niet gewoon als een soort van groot stolsel wat eruit komt rollen? Viezig zeg maar?.... (het lijkt me zo ranzig )
Ik stel me zo voor dat als die baby er eindelijk uit is dat dat echt als een opluchting voelt. (zoals naar de wc kunnen na een paar dagen ofzo, maar dan nog opgeluchter)
pi_74665706
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:44 schreef mama_papa het volgende:
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
Hij komt er meestal vanzelf wel uit Spuitje is alleen als je in het ziekenhuis ligt of als het thuis langer dan een half uur duurt.
het doet geen pijn, het voelt glibberig en vies Alsof je een blob snot verliest.
pi_74666135
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
pi_74666412
Een blob snot

Ik zie eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling op. "het hoort er nou eenmaal bij" heb ik meer. Hoop alleen dat ie een beetje voorspoedig zal verlopen

De babywas is opgevouwen. Alles ligt klaar in de kast.. Zo raar.. Alles is gewoon klaar
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74666813
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef lily het volgende:

Voelt alsof je bevalt van een grote kikker (niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
Iew!
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!

Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja! Leuke naam!

Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken , die kraamverbanden...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:50:04 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74667197
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Iew!
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!

Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja! Leuke naam!

Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken , die kraamverbanden...
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)
De rest is voor een later tijdstip. Ik krijg zo nog even een collega op visite...
pi_74667283
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:50 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)

Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje! Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74667355
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
Eigenlijk ligt dat helemaal aan je verloskundige en aan je voorgeschiedenis. Er zijn verloskundigen die altijd actief het nageboortetijdperk leiden (dus mét een prikje syntocinon), maar de meeste doen dat alleen als het nodig is. Het prikje zorgt ervoor dat je baarmoeder samentrekt (het is synthetische oxytocine, weeënhormoon dus). Het is nodig als je veel bloed verliest, de placenta lang op zich laat wachten, als je een voorgeschiedenis hebt van ruim bloedverlies tijdens de bevalling of een vastzittende placenta hebt gehad, als de ontsluiting of uitdrijving moeizaam is gegaan, als de baby heeft vastgezeten met z'n schouders, etc. Een enkele keer is er een tweede of zelfs derde prik nodig. In het ziekenhuis krijg je 'm vrijwel altijd van de gynaecoloog, maar vaak kan het medicijn dan via het infuus gegeven worden en krijg je geen prik in je been.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:57:57 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74667402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:53 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje! Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu )
pi_74667439
Met die laatste zin bedoel ik 'als je olv de gynaecoloog in het ziekenhuis bevalt, krijg je 'm vrijwel altijd'. Het staat er een beetje krom geloof ik
pi_74667476
Ik had een badjasje in m'n kraampakket zitten: maat 92
pi_74667644
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Bij voorkeur niet hoor
Waarom zou je iemand hormonen inspuiten die ze niet nodig heeft?

Welke verzekeringsmaatschappij heeft wat?
pi_74667671
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:00 schreef WupWup het volgende:
Ik had een badjasje in m'n kraampakket zitten: maat 92
ik had er ook een. Wit met rood??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:10:41 #245
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74667781
Sidn3y, thnx Het was inderdaad wel fijn om er even uit te zijn samen, moeten we eigenlijk een beetje vaker doen.. Nouja, nu heeft hij er hopelijk ook wat meer tijd voor.

En dat kraampakket vond ik gewoon confronterend, tuurlijk wéét je dat het zeer gaat doen, dat dat kind er tóch een keer uit moet, dat je kans hebt op uitscheuren, hechtingen, knips en allerlei andere dingen, maar zoals BJ al zegt, een hele doos vol attributen om bloed en ander vocht op te vangen, te ontsmetten etc. etc. en het idee dat dat allemaal alléén maar voor jóuw lijf is bedoeld vond ik behoorlijk voelen als een bitchslap zeg maar. Zéker omdat je het ook nog eens toegezonden krijgt op een moment dat je bevalling voor jouw gevoel nog aardig ver weg is. Ik trok het gisteravond een stuk beter om naar die dingen te kijken als twee maanden terug zeg maar (ookal vond ik het nog steeds geen gezellig feestje ofzo, maar ach ). Ow, en ik zie wel op tegen de bevalling, dat werkt vast ook niet mee

Ghi, Freecell, ik heb Delta Lloyd en bij mij zat er echt een afschuwelijk, ehm, ja.. Ze noemden het op de bijbehorende inhoudsopgave een 'verzorgingsset', maar het was dus een soort van tasje dat je, als je het uitklapt, met veel fantasie zou kunnen zien als een verzorgingsmatje (maat kleine babypop) en wat vakjes voor crème-achtige dingen ofzo. Hij was rood met blauwe biezen en witte stippen en hoewel rood met witte stippen best leuk klinkt zag het er dus écht niet uit Het deed me denken aan van die kleine souvenir-replica's van mooie dingen op hippe vakantiebestemmingen, zoals van die el cheapo IJffeltorentjes ofzo. Heeft nix meer weg van het origineel, tenzij je er scheel met je ogen half-dicht een halve seconde langs kijkt
3!
pi_74667874
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu )
achmea
pi_74667883
Ik had in de mijne een Bad-capedoek ding. En mijn kraampakket zit in een bewaarbox
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:15:44 #248
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74667947
Ik had verder niks in mn kraampakket zitten behalve dan de dingen die ik nodig heb bij en na mn bevalling
Ik moet zeggen dat als ik denk dat ik over 3 maanden moet bevallen, ik toch wel bang word. Ben zo bang voor de bevalling en dan niet eens zozeer dat het pijn gaat doen, maar bang dat er wat met het kindje kan gebeuren of alles wel goed gaat etc
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74667949
Heb even mijn neefje geshowed, die overigens niet Nick maar Mick heet. Mijn wederhelft had het niet goed verstaan aan de telefoon. En iedereen bedanken voor de felicitaties.

[ Bericht 16% gewijzigd door Faja-Lobi op 13-11-2009 18:24:46 ]
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:16:24 #250
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74667972
Owja, Vlindur, jij had die hele leuke! Daar zou ik misschien ook nog wel in hebben durven kijken

En ik moet er trouwens wel bijzeggen: toen ik via mijn verzekeraar de kraamzorg had geregeld kreeg ik wel meteen een mooi boek over zwangerschap, geboorte en de eerste zoveel maanden van een kind toegezonden. Dat dan weer wel
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')