abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74645436
Hallo! Weer helemaal bijgelezen!

Jammer van je vriend Incantrix!

Wat een verschil in aankomen tijdens de zwangerschap. Hier ben ik nu zo'n 6 kilo aangekomen met 32 weken.

Verder heb ik de prik (nog) niet gehaald. Twijfel nog of ik dit alsnog ga doen.
pi_74645481
Balen van die bloedneus trouwens Lijnloos! Hopelijk krijg je er niet nog meer!
pi_74645492
heb ff vlug wat meegelezen. Maar Trix klote dattie gezakt is. Al bekend waarom ?

Heb vorig jaar ook mijn autorijbewijs pas gehaald (had al 9 jaar motorrijbewijs en vond ik genoeg maarja werk op locatie en vakantie in de USA is met een autorijbewijs toch wel een stuk makkelijker)
1e keer gezakt na een onenigheid met de examinator (in opleiding dus met een 2e examinator erbij om hem weer te controleren). 2e keer zo zitten ouwehoeren met de examinator (een andere) dattie zelf de helft is vergeten want we parkeerden weer en toen vroeg ik om de bijzondere verrichtingen. Euhm euh, dit parkeren was er 1 en de rest geloof ik wel zei die je hebt het gehaald

Maandag mogen wij weer op controle bij de VK (we zitten nu op 14 wk + 1 dag) Bij de 1e keer moest er ook urine enzo ingeleverd worden. 2e is maandag dus pas.
pi_74646953
Wat een verschillen qua protocollen bij vk en gyn hier zeg. Hier bij de vk is nooit mn urine gecontroleerd, gewicht alleen bij begin en op het eind.

Hier ook altijd heel duidelijk de baarmoeder kunnen voelen. Leonieke, met de zijkanten van je handen op verschillende plekken op je buik drukken, desnoods beetje je buik proberen in te houden.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:12:06 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74647531
Hier is bij vroedvrouw urine ook nog nooit gechecked. Wel mijn gewicht bij elke controle
+12 tot nu toe
pi_74647784
mijn urine ook niet. Ze heeft het me alleen geadviseerd toen ik zei dat ik een branderig gevoel had gehad bij het plassen.
Maar niet standaard.
pi_74648713
Ik kom hier ook maar weer eens vaker om de hoek kijken..
Vandaag 2e keer controle gehad, alles ok. Plaatje geschoten
Baarmoeder wel gevoeld, ze heeft het me ook uitgelegd.. Telling is een beetje vaag, volgens eigen telling na miskraam 12 wk 1 dag, volgens eerste echo 12 wk 6 dgn, tweede echo zegt 13 weken. Dus ergens tussen 20 en 26 mei..
Mag ik in de OP op 23 mei dan maar?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_74649510
Hoi Morretje! Mooie foto's heb je!!
  donderdag 12 november 2009 @ 22:23:18 #169
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74650702
Aangezien Claudia zich de laatste paar dagen redelijk consequent gemeld heeft, wil ik er toch vast even een paar stiekeme . . . tegenaan gooien .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 12 november 2009 @ 22:27:09 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74650872
Scherp Kim!
pi_74655817
Bluh... na een uur wakker zonder uitzicht op weer slapen heb ik het maar opgegeven...
Even een vraagje voor als jullie straks ook wakker zijn, is het voor iemand herkenbaar: Dit is nu al de derde nacht op rij dat ik wakker wordt en dat mijn darmen een feestje aan het vieren zijn en ik ontzettend nodig moet poepen... (sorry voor degenen die net wakker zijn en visueel ingesteld). Wordt er een beetje maf van, plassen kan ik nog wel op de automatische piloot en dan weer verder slapen maar zo niet... Bah!

Ik ga maar gewoon lekker een filmpje kijken en wachten tot mijn lief wakker is, dan kruip ik er weer in (scheelt ook gesnurk naast me).... da's dan wel weer het voordeel van verlof.
pi_74656096
Goedemorgen allemaal! Slapen wordt hier toch ook steeds zwaarder, als in dat ik last krijg van mijn buik als ik lang in 1 positief lig. Soort van (buik)spierpijn? Gelukkig slaap ik snel weer in.

Balen Incantrix, het zou zo lekker geweest zijn als hij het in 1 keer gehaald zou hebben, maar helaas komt dat tegenwoordig maar weinig voor. De 2e keer is het vast raak!!

Lijnloos, da's niet herkenbaar voor mij. Moest ik maar wat vaker poepen..... heb er soms gewoon pijn van in mijn buik als het lang niet lukt.

Oh ja, en voor Claudia even een want dat ziet er goed uit.

Morretje, da's een mooi plaatje zeg. Dat ruggetje en wat lekker dat je die 13 weken goed door bent gekomen! Op naar de 20 weken

Hier vandaag 26 weken alweer waar blijft de tijd Nog 10 weken tot het verlof en daar zitten nog korte weekjes bij ook ivm vrije dagen en feestdagen

Ik ga opschieten want we moeten weer aan het werk! Fijne dag allemaal!
pi_74656446
Ik wil hier even hyperen mijn zusje is bezig met bevallen
Ik werd wakker van een rare droom waarin mijn zusje der haren in een jaren 60 kapsel had gefohned, had opgemaakt en heel deftig gekleed bij mij thuis kwam melden dat ze weeen had om ze zo veel minuten en of ik een dekbedovertrekset had want ze had besloten thuis te bevallen. Dus ik zoeken in mijn kast en breng haar een set zit mijn nichtje, die einde van de straat woont op een stoel want die zou bij de bevalling blijven (en die komt daar dus nooit over de vloer, of in ieder geval zeer zelden) en mijn oom die een paar km verder woont kwam speciaal bij haar theezakjes halen want zijn thee was op. En ondertussen liep mijn zusje op hoge hakken rond en geen spoortje van pijn te zien. (mijn zusje maakt zich zelden op, draagt naar mijn weten never nooit hakken, gaat zeker niet deftig gekleed eerder modern en zou haar haren ook zeker niet in een raar kapsel fohnen).

Dus ik werd wakker en rende gelijk naar het raam, de auto stond gisteren nog op de stoep voor de deur en die was verdwenen, het licht en het raam gaat altijd pas rond 11 uur open en nu was het slaapkamerlicht aan, gordijnen pot dicht en gelijk ging mijn radar af. Mijn man stond me heel stom aan te kijken maar ben in mijn pyama naar buiten gerent om te kijken of de auto echt weg was en heb vervolgens mijn ouders gebeld met de vraag of ze bezig was. Mijn moeder heeft mijn zusje gebeld en die zijn dus vannacht om 4 uur richting het ziekenhuis gegaan en alles gaat voorspoedig.

Gisteren had ik ook in ene dat ik de kraamcadeautjes in moest pakken, uit het niets. En nu ben ik vreselijk hyper en geen rust in mijn reet.

Oh ja en mijn baby doet hyper mee want ik heb een constante harde buik en mijn navel doet zeer.

Goedemorgen trouwens.
pi_74656506
Wow, wat een droom, en dan is ze idd aan het bevallen
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:21:47 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74656531
Faja wat gaaf! En wat super dat je zo tegenover je zus woont. Echt leuk.

Vandaag is mijn laatste dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En er is net al 1 ouder een handje komen geven ik ben geliefd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:23:55 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74656553
@ lijnloos, ik poep weliswaar niet 's nachts maar ik poep me overdag ongeluk. En dan niet bescheiden he.. echt drollen waar de gem. Nederlander 3 dagen op broedt.\
En dat dus meerdere keren per dag!

Een vriendin van mij herkende het en niet veel later is ze bevallen!!!!
pi_74656697
Het kan heel goed zijn dat je darmen zich aan het legen (schoonmaken) zijn voor de bevalling. Hopelijk laat de baby dan niet lang op zich wachten.
pi_74656766
morretje wat een mooie echo!
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:54:44 #179
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74656886
Morretje inderdaad heel mooi en duidelijk zeg .

Faja, wat een droom .
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:56:05 #180
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74656904
Lijnloos, ik denk dat je gewoon teveel pepernoten hebt gegeten. Am I right?
pi_74657271
Spannend Faja, dus vandaag een baby erbij in je familie!

Volgens mij is Claudia echt gisteren bezig geweest met bevallen, die was over de 40 weken toch?
Ik vergeet steeds hoe ver ze nou was. iig ben ik erg nieuwsgierig Claudia en hoop ik dat je inderdaad al lekker je baby ligt te bewonderen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74657337
Mooie echo morretje!!
Whaha wat een droom Faja! En wat leuk dar ze bezig is!
Oehh volgens mij is Claudia ook bezig! Of ze is gewoon al bevallen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74658032
Hier ook even schreeuwen ik ben tante Mijn neefje heet Nick
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:52:12 #184
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74658051
Gefeliciteerd .
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:58:39 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74658222
Gefeliciteerd
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:01:06 #186
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74658292
Goedemorgen..

Ehm.. Nou.. *meld* dus

En Faja, wat bijzonder dat je het droomde en dat het dus echt zo ver is! Hardstikke gefeliciteerd, Nick, wat leuk!!

Lijnloos, wat vervelend.. Ik heb overdag al een tijd dat ik geen last heb zullen we maar zeggen (net als Amaranta zeg maar), maar dat heb ik sinds ik ijzerpillen heb, die hoeven dus niet altijd opstipatie te veroorzaken.

En Ja, ik denk ook echt wel dat Claudia bevallen is gister Laten we het hopen, zou fijn zijn voor haar. Ze zat al op 41 weken!

Pfff, bizar trouwens: ik had tot op heden niet heel erg veel last van vocht vasthouden, dat was prima te doen. Alleen, sinds gisterochtend is het echt bizár hoe opgeblazen ik ben, ik kon van de één op de andere dag mijn ringen niet meer afkrijgen (waarvan er al een paar waren vervangen door exemplaren van mijn lief omdat die groter zijn), mijn laarzen gingen niet meer dicht en ik herkende mijn enkels/benen en handen niet meer Ik zag eruit als een kattenbrokje dat te lang in een bakje water heeft gelegen Boehoe!
3!
pi_74658660
Gefeliciteerd Faja!

En zou het, dat Claudia bevallen is? *meeduimt*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:46:35 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74659356
goedemorgen allemaal

@happy; jeuj ook alweer 26 weken!!! wat gaat dat snel he??? ik vind echt dat het na de 20 weken zo hard gaat ineens... terwijl ik daarvoor de tijd niet vooruit kon kijken....
(en OMG inmiddels ben ik 33 weken....)

@Davinia; vandaag toch nog ff jompelen voor jou 33 weken!

@Morretje; mooi echoplaatje en wat fijn dat alles goed gaat!

@Trixie; jeuj ook al meldplicht!!! 37 weken!
en vervelend dat je zo ineens zoveel vocht vasthoudt... heb je al brandnetelthee gekocht? helpt bij mij erg goed tegen het vocht... (sinds ik dat drink heb ik geen enorme enkels meer gehad...)

@Faja; gefeliciteerd met je neefje! wat tof! en wat bijzonder dat je zo'n voorspellende droom hebt gehad... Ga je straks het wondertje aanschouwen?

@nachtbraker lijnloos; ik hoop dat je straks nog een beetje slaapt en als we het dan toch over poepen hebben; obstipatie heb ik ook al een poosje niet meer; heb na het ontbijt ongelofelijk darmkrampen de laatste weken.. (met zeer goed resultaat )

Ben benieuwd wanneer we nieuws krijgen van Claudia! die ligt vast lekker te genieten van een vers beebje!

en ik heb van8 eindelijk eens echt lekker geslapen!! bijna 9 uur (met wat pauzes; maar dat neem ik maar voor lief...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:47:19 #189
95408 Incantrix
pi_74659376
Aoraki, thnx en wat spannend dat je een datum hebt! Ik ben benieuwd hoor, maar als je het niet wil vertellen moet je dat zéker niet doen!

Harley, jah, je hoort heel vaak dat mensen de 2e keer slagen, dus daar gaan we maar vanuit. En in het ergste geval een taxi regelen is ook geen hele grote ramp, dus nouja..

Asy, half jaar zwanger alweer!

En Lijnloos, balen zeg, zo'n bloedneus. Ik heb al mijn gehele zwangerschap bloedneuzen, iets van 4 in de week ofzo, maar dan stroomt het er niet uit zeg maar.

Morretje, wat een onwíjs gave foto is dat zeg! Dat ruggengraatje!! En dat koppie zo... Oooww, zo lief!

Heb hier trouwens ook nog interessant dillemma: lief had één kant van mijn matras een beetje opgehoogd tegen het maagzuur. Afgelopen nachten geweldig lekker doorgeslapen, maar overdag wel véél meer last van mijn Ischias. Daarom had ik hem dus gevraagd het matras maar weer te laten zakken.. Maar nu heb ik vannacht dus weer de halve nacht niet geslapen van het geborrel en het overgeven Ik kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapen Wat zal ik eens doen..

[edit] BJ, wat fijn dat je lekker hebt geslapen!! Oh, dat kan écht wonderen doen he? Hopelijk heb je dan een heel fijn daggie vandaag! En owja, brandnetelthee, die heb ik wel in huis inderdaad (ik ben zo'n zeldzaam iemand die dat lekker vind).. Thnx voor je tip [/edit]
3!
pi_74659926
Faja, wat apart die droom en dat je zusje dan ook gewoon echt aan het bevallen was... en gefeliciteerd met je neefje! Hoop dat alles goed gaat met ze!

Amarante, geniet van je laatste dag joh! Leuk ook dat er dus ook ouders zijn die "afscheid" nemen... lief hoor!

Ja, ik ga mee met de algemene ideeen dat Claudia gewoon of bezig is (in dat geval een motivational- ) of haar beebje gewoon al heeft en ligt te genieten en bij te komen (in dat geval een + )

BJ, fijn dat je zo goed geslapen hebt, kun je tenminste effe goed uitrusten...

Morretje! Wat fijn dat je de eerste "bange" weken door bent! Op naar de volgende 13...

Happy ook al op/over de 2/3-grens..
En Davinia 33 weken alweer....

Trix, bah van het vocht... da's niet cool... maar wat BJ zegt, brandnetelthee kan een boel schelen. Heb het hier ook in huis voor het geval dat (in het begin een beetje last gehad van dikke pootjes). En lekker met de beentjes omhoog op de bank! Oh en meldplicht ook nog es!!! Jij gaat echt hard....

Zo, ben weer wakker na een tweede ronde (lekker nog effe 3 uurtjes te pakken! ) Beetje jammer dat mijn darmen nog wel over de zeik zijn... stomme diarree...
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:56 schreef Groofsken het volgende:
Lijnloos, ik denk dat je gewoon teveel pepernoten hebt gegeten. Am I right?
Wish that was true... maar misschien helpt het wel om ze juist te eten? Zo maar es proberen....
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het kan heel goed zijn dat je darmen zich aan het legen (schoonmaken) zijn voor de bevalling. Hopelijk laat de baby dan niet lang op zich wachten.
Mag toch hopen van niet... vind 34-en-een-beetje-weken net wat te vroeg eigenlijk....
pi_74659998
Ik was jullie kwijt

* freecell mengt weer in

Lekker BJ, lekker slapen

Incantrix, stom dilemma... En je voeteneinde ook wat omhoog leggen? Dat lig je een beetje zo: V maar misschien helpt het?
pi_74660160
Ik net in gedachten: mèn wat borrelt mijn buik,waar heb ik nou weer last van?
Oja, zwanger Baby wurmt.

Moest erg om mezelf lachen
pi_74660171
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef Incantrix het volgende:
Ik kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapen Wat zal ik eens doen..
Je hebt nog geen kinderen heh?

dan definitely het eerste
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:18:03 #194
95408 Incantrix
pi_74660285
Haha, WB Freecell En grin, da's wel een leuke, maar soms vergeet je het gewoon Heb het zelf vooral als ik deuren openmaak.. *Plok* "Owja.." En thnx, dat is misschien nog te proberen, weet niet of dat werkt op de zij (op mijn rug liggen werkt niet meer zo goed).

Lily, je bedoelt kiezen voor goede nachtrust toch? Daar neig ik ook naartoe, lopen kan ik toch al eeuwen niet goed meer, daar ben ik nu wel aan gewend
3!
pi_74660345
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:18 schreef Incantrix het volgende:
Lily, je bedoelt kiezen voor goede nachtrust toch? Daar neig ik ook naartoe, lopen kan ik toch al eeuwen niet goed meer, daar ben ik nu wel aan gewend
Ja! Het eerste bedoel ik dus

die nachtrust kun je strakkies ook weer vergeten dus pakken wat je pakken kan, sowieso, slechte nachtrust sucks....

niet lopen natuurlijk ook wel maar je begrijpt vast wat ik bedoel
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:24:36 #196
95408 Incantrix
pi_74660478
Klopt inderdaad Ik had eigenlijk zelf ook die neiging al, niet kunnen slapen vind ik op het moment vervelender.. Zeker als dat niet kunnen slapen komt doordat je slokdarm in de fik staat en je telkens moet overgeven
3!
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:31:22 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74660711
ik stem ook voor de goede nachtrust Trixie dus hoofdeinde weer omhoog en dan overdag maar iets minder mobiel...(maar je zal je een stuk minder brak voelen denk ik...)

@lijnloos; fijn dat je nog even lekker hebt kunnen slapen

ik denk dat ik zo nog even een paar winkels ga bezoeken...(mede voor secret santa denk ik)... maar eerst ff wachten tot het een beetje droog is... wat een deprimerend weer is het vandaag weer!
pi_74660969
quote:

Heb hier trouwens ook nog interessant dillemma: lief had één kant van mijn matras een beetje opgehoogd tegen het maagzuur. Afgelopen nachten geweldig lekker doorgeslapen, maar overdag wel véél meer last van mijn Ischias. Daarom had ik hem dus gevraagd het matras maar weer te laten zakken.. Maar nu heb ik vannacht dus weer de halve nacht niet geslapen van het geborrel en het overgeven Ik kan dus kiezen: overdag niet kunnen lopen of 's-nachts niet kunnen slapen Wat zal ik eens doen..
Hier hetzelfde, al weken... Ik kies zelf voor het maagzuur, ik vind het toch wel fijn om overdag enigszins mobiel te zijn. De fabrikant van Rennies is het met me eens, ik ben inmiddels tot hoofdsponsor benoemd
pi_74661111
aaaah Rennies
vlak na de bevalling nog 1 genomen en daarna heb k ze helemaal niet meer gebruikt of nodig gehad

ik vind het zo'n droog fenomeen dat een hoop van die klachten (vocht, benauwdheid, maagzuur) gewoon over zijn met de minuut dat je bevallen bent bij wijze van...

oh maar een voor iedereen die nog niet bevallen is dus, er komt een eind aan hoor maar voor nu is het wel even irritant.

* huuphuup gaat teruglezen voor claudia nieuws
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74661186
bohoooooo geen nieuws of meld nog van Claudia
spannend!!

zet hem op meid! Of misschien heb je je menneke al wel vast
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:57:24 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74661582
Bucko, ze voelen de vorm en hoogte van je baarmoeder, en vanaf een week of 26 of zo, voelen ze ook of ze het kindje kunnen voelen. Maar als de 20w echo goed was, je hebt goed vruchtwater en de baarmoeder groeit naar wens, is er geen indicatie om uitgebreid het gewicht te gaan bepalen. Hoe verder je komt, hoe beter ze het kind kunnen voelen en aan de grootte van kop en kont kunnen ze een boel afleiden.

Marrije, het is nog veel irritanter als ze gaan voelen of het kind is ingedaald! dat gewroet bij het schaambeen, urg!

Leo, als je ongerust bent, ga dan op je linkerzij liggen (en heel rustig naar je buik ademhalen). Als je na 10 minuten of zo nog helemaal geen respons hebt gehad, dan mag je echt stressen Als je op je linkerzij ligt, is de doorbloeding namelijk optimaal, en dan krijg je meestal wel commentaar op

Lijnloos, wat irritant van die bloedneus! Uhm, welke medicijnen? En moet je ook echt vaker, of ligt je kindje heel laag?

En bij mij hebben ze idd ook nooit urine gecontroleerd. Al hoorde ik gister bij zwemmen dat ze bij ons standaard met 35 wk een liggingsecho doen! Heb ik dus een afspraak met 34 wk :’) En de ligging is niet echt een issue, want als er wordt gehikt, zit dat altijd onderin, maar toch… ff gluren

Happy ook al 26 weken!

En een voor claudia (ze is idd ruim een week overtijd)

gefeliciteerd tante Faja!

Trixie, heb je je eigen matras? Mss minder hoog doen? En een voor je vocht!

Free! :’)

Amaranta laatste dag! Veel plezier

Tsja, nachtrust… Vannacht geen last van gehad :’) Op rechts was niet lekker, op mijn rug werd ik duizelig en lag er iets op mn prikarm, op links lag ik op die stijve arm van de prik van gister, en het draaien tussen deze houdingen deed verrotte zeer. Ik was geloof ik niet zo gezellig vanochtend :’)
En idd 33 weken vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:11:01 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74662010
quote:
Asy, half jaar zwanger alweer!

Ja hallo! Moet jij zeggen met je meldplicht opeens!

Slaap je op je rug? Dan kun je nog een klein kussentje in je rug leggen ('holle' rug) en/of onder je knie...
pi_74662019
Ben benieuwd naar Claudia! Kom op meid!

Vannacht lekker 4 uur wakker gelegen (3-7). Pfff, gelukkig heb ik daarna nog kunnen slapen... Lang leve de Nintendo DS... Want in opstaan heb ik toch ook echt geen zin.

@leo, ik moet idd zo vaak naar het ziekenhuis vanwege de bloeddruk, ze willen me constant in de gaten blijven houden... Vanmiddag weer... Dan ben ik er 3 dagen achter elkaar geweest (lekker efficient... ) Maar nu heb ik ook een consult met de Gyn, en ik heb een hele lijst vragen bij elkaar bedacht voor de keizersnede.

@maagzuur -> klote. Ik heb er gelukkig niet veel last van, misschien komt dat door de stuit? Hij trapt bij mij liever op mijn (spastische) darmen, is ook niet fijn

Faja, gefeliciteerd!!!
pi_74662036
Jaaaaa... Tante Faja, jij (en natuurlijk zus + familie) gefeliciteerd met de geboorte van Nick!

Gefeliciteerd ook allemaal met de mooie 'mijlpalen', het vliegt voorbij die zwangerschap na de 20 weken idd BJ!

Incantrix, bij de pufclub kreeg een meisje met lichamelijke klachten EN maagzuur de tip om niet het hoofdeinde van je bed omhoog te zetten omdat je dan dus niet plat licht en je dus lichamelijke klachten krijgt, maar het hele bed schuin te zetten, dus de achterkant omhoog zetten, zodat het hele bed iets schuin staat. Zo lig je wel plat maar iets schuin omhoog dus minder last van maagzuur. Maar dat moet wel mogelijk zijn met je bed natuurlijk. Anders zou ik zeker voor de nachtrust gaan

Amaranta, laatste dag! YEAH! Geniet ervan!

Zo, nu eerst even lunchen!
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:16:34 #205
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74662203
Faja wat geinig zo'n droom en dan nu tante Van harte gefeliciteerd
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74662306
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:11 schreef happyme28 het volgende:

het vliegt voorbij die zwangerschap na de 20 weken idd BJ!
heul niet
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:20:44 #207
95408 Incantrix
pi_74662326
Davinia, balen van je nachtrust (gisteren ook ingeënt denk ik?) Kun je vandaag ergens misschien nog een tukje doen? En thnx! En 33 weken, woei!

Asy, ehm, ja.. When u'r right, u'r right En slapen op mijn rug doe ik soms, maar niet heel vaak en lang want dan gaan die SI-gewrichten zeer doen Het ís toch een gezeur zo he?

Aoraki, vandaag dus alweer terug? Bluh! Nouja, ze houden je in elk geval goed in de gaten zullen we dan maar denken

Happy, hey, da's een goeie, thnx! Moet lief van het weekend even kijken of hij iets kan doen met wat hout onder de bedklossen ofzo, die gaat hij er zondag even onder zetten met zijn vader Denk dat hij het niet erg vind om ook wat hoger te liggen aan één kant.. Ghi, ik krijg nu meteen wel weer zo'n beeld van 3 katten die tegen de spijlen aan het voeteneind geprakt zitten omdat de helling te stijl is om te blijven liggen (Zou wel een voordeel zijn trouwens, dan liggen ze niet meer op mijn benen ) En eetse!
3!
pi_74662341
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:01 schreef Incantrix het volgende:
Ik zag eruit als een kattenbrokje dat te lang in een bakje water heeft gelegen Boehoe!

ow, sorry, niet grappig......
maar je omschrijft het zo fantastisch

Amaranta: oe, laatste werkdag, wat lekker!

Faja: gefeliciteerd met je neefje. Wel bizar zo'n droom dan.

Happy een half jaar!!!!!
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:24:00 #209
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74662427
Amaranta, bijna verlof meid.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:46:17 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74663145
Zit ik hier braaf mijn 'own bussiness te minden' op de bank, komt onze vaste pakketjesbezorgster. Ik
Brengt ze gewoon al mijn kraampakket!
Ik ben nog helemaal niet zo ver! Ik ben pas nét zwanger...
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:47:34 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74663185
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Zit ik hier braaf mijn 'own bussiness te minden' op de bank, komt onze vaste pakketjesbezorgster. Ik
Weet je wat het leuke is aan het kraampakket? Die past heel goed achterin in de commode
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74663318
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Asyniur het volgende:
ho
Nu al?
hmmmm!
pi_74663379
Goeiemorgen!

Davinia 33 weken! Woei!

Ik heb echt iedereen bijgelezen en ik vind het zo stoer dat sommige van die hele verhalen kunnen terug schrijven.. Ik kan dat echt niet.. Sorry!

Maar wil wel even Faja feliciteren met haar neefje!

Het kraampakket is helemaal bekeken hier en staat nu netjes onder in Tinus' klerenkast.

Mn zwangerschapscursus was geweldig! Echt zo leuk en leerzaam
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:02:39 #214
95408 Incantrix
pi_74663693
DJRandall, haha, lachen mag wel hoor moest mijn vent ook toen ik dit met tranen in mijn ogen constateerde

Asy, oei, da's wel een ehm.. De mijne heb ik opengetrokken, met een schuin oog ingekeken ("nou, die hebben we ook weer gezien") en keihard begraven in de kast. En gisteravond uitgepakt en bekeken.. Omdat ik er dingen uit nodig had! *verstopt zich onder bureau met dekentje en eendje* Ahem, mijn advies: snel wegstoppen en weer op je bank je eigen bussiness gaan minden (wel geniaal omschreven trouwens )

Leuk dat je cursus zo goed bevalt Vlindur, wat voor cursus deed jij ook al weer?
3!
pi_74664291
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:20 schreef freecell het volgende:

[..]

heul niet
Ja maar, ja maar, het is voor jou de 2e keer. Ik moet nog zoveel regelen, doen, lezen, leren en ik weet niet wat er nog gaat komen, dus voor mij gaat het snel

Asy, kraampakket maar jij bent net zo ver als ik. Ik ben daar nog helemaal niet aan toe maar zelfs daar ben ik stiekem nieuwsgierig naar hihihi (om 'm waarschijnlijk daarna direct achterin de kast te zetten).

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 13-11-2009 13:26:13 ]
pi_74664325
Dit is standaard geloof ik, beetje babbelen, oefeningen doen (Bekkenbodem optrekken enzo en wat sporten) en vooral uitleg. Het zijn 6 lessen vooraf, waarvan les 5 met vriend is en achteraf nog 5 keer. 1 keer met kindjes en 4 keer sporten. We zijn met 10 vrouwen. Ik ben het verst met 33 weken en op begin feb zit de laatste.
pi_74664358
Wat vinden jullie nou allemaal zo eng en raar aan dat kraampakket? Ik vond het juist heel interessant
pi_74664403
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:19 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, het voor jou de 2e keer. Ik moet nog zoveel regelen, doen, lezen, leren en ik weet niet wat er nog gaat komen, dus voor mij gaat het snel
Ik kan helemaal niks doen
Eerst verhuizen
pi_74664422
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Vlindur het volgende:
Wat vinden jullie nou allemaal zo eng en raar aan dat kraampakket? Ik vond het juist heel interessant
ik ook hoor
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:28:15 #220
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74664600
nou ik vond het kraampakket helemaal niet leuk , vond het meer een antilekpakket met al die megaverbanden enzo, niet het leukste gedeelte van het krijgen van een kindje...
*die van mij staat ook in de kast op de babykamer, ver uit het zicht*

en kattenbrokje trixie
pi_74664617
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Vlindur het volgende:
Ja, ik ook hoor, maar het is niet zozeer het pakket, als wel het feit dat het krijgen ervan gelijk is aan het feit dat je dus al tegen het eind van je zwangerschap loopt en de bevalling dus dichterbij komt Ik geniet zo van mijn zwangerschap dat het van mij (nu) nog wel even mag duren.
pi_74664690
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik vond het kraampakket helemaal niet leuk , vond het meer een antilekpakket met al die megaverbanden enzo, niet het leukste gedeelte van het krijgen van een kindje...
mee eens

Ik vind het niet eng ofzo maar inderdaad het minder leuke gedeelte van het krijgen van een baby.
Je superpijnlijke "onderkant", de hechtingen, het getrek ervan, het gebloed en de geur van dat bloed...bweh (oh ja, je flubberbuik er nog bij)

vrijdag 13 november 2009 @ 13:38:37 #223
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74664916
Kan iemand me (alles) vertellen over n nageboorte Je hoort en ziet vanalles op tv en internet over de bevalling van het kindje, maar eigelijk nooit wat over de nageboorte.
Ik weet er dus eigelijk vrijwel niks van :S
pi_74665019
Dat is de geboorte van de placenta.
Je krijgt na de geboorte van je baby een spuitje in je been en even later wordt (als het goed is) de placenta geboren.
Voelt alsof je bevalt van een grote kikker (niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
pi_74665026
Mijn nageboorte was een wee, een verloskundige die riep dat ik nog 1 keer moest persen en wat geflubber. Meer heb ik er niet van meegekregen. Heb er wel een foto van, maar die al ik niet posten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74665045
Dat spuitje heb ik niet gehad. Lag wel aan een infuus en dat werd wat hoger gezet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:44:49 #227
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74665146
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
pi_74665191
Het spuitje is meer om nog een wee op te wekken. Zonder die spuit komt ie ook wel alleen duurt het dan wat langer. vk's hebben die spuitjes (met hormonen) ook.
Je moet nog even persen. Het doet geen pijn verder hoor..
pi_74665241
Pijn heb ik niet gevoeld, het is zoveel kleiner dan een baby. Het was bij mij niet meer dan een 'flubber', het is nog lang niet teruggerekt natuurlijk.
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:49:18 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74665289
Ik vind het kraampakket niet eng of raar, maar ik ben pas net zwanger. Ik bedoel het duurt nog zooooooooooooooo lang voordat onze Harry geboren moet worden en ik had het nog niet verwacht want het zou in de 7e maand ofzo geleverd worden

Vandaar...
pi_74665445
Die nageboorte vond ik echt smerig voelen toen die eruit kwam, flubber...
Overigens kreeg ik 2 keer zo'n spuitje (oxytocine uit 'm hoofd) toen het te lang duurde.

Icantrix wat balen van het niet halen. Wel nog een leuke avond gehad samen?
En het bed ophogen zou ik ook zo doen zoals Happy opperde. Ik heb zelf een elektrische bedbodem, maar als ik die gebruik word ik ook geradbraakt wakker. Ik heb een hoofdkussen onder m'n matras liggen, dat is voor mij voldoende recht om geen last te krijgen van m'n rug, maar anders zou ik ook wat onder de poten van m'n bed leggen.

Faja een tante, gefeliciteerd
En ik ben ook heel benieuwd naar Claudia...
pi_74665631
Ik heb gister ook mijn kraampakket gehad!! Staat ook in de kleding kast van mijn buikbewoonster, wel interessant allemaal eigenlijk.

Die placenta he, voelt dat niet gewoon als een soort van groot stolsel wat eruit komt rollen? Viezig zeg maar?.... (het lijkt me zo ranzig )
Ik stel me zo voor dat als die baby er eindelijk uit is dat dat echt als een opluchting voelt. (zoals naar de wc kunnen na een paar dagen ofzo, maar dan nog opgeluchter)
pi_74665706
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:44 schreef mama_papa het volgende:
Krijg je dat spuitje ook als je thuis gaat bevallen? Doet het niet enorm veel pijn dat ook dat er nog uit moet komen?
Hij komt er meestal vanzelf wel uit Spuitje is alleen als je in het ziekenhuis ligt of als het thuis langer dan een half uur duurt.
het doet geen pijn, het voelt glibberig en vies Alsof je een blob snot verliest.
pi_74666135
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
pi_74666412
Een blob snot

Ik zie eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling op. "het hoort er nou eenmaal bij" heb ik meer. Hoop alleen dat ie een beetje voorspoedig zal verlopen

De babywas is opgevouwen. Alles ligt klaar in de kast.. Zo raar.. Alles is gewoon klaar
pi_74666813
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef lily het volgende:

Voelt alsof je bevalt van een grote kikker (niet dat ik ooit van een kikker bevallen ben)
Iew!
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!

Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja! Leuke naam!

Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken , die kraamverbanden...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:50:04 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74667197
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Iew!
Ik zie eigenlijk ook niet heel erg tegen de bevalling op, het zal er toch uit moeten en ik realiseer me echt wel heel erg dat dat vreselijk pijn gaat doen. Ik laat het wel over me heen komen, van mij mag het nu gebeuren hoor!

Jaaaa gefeliciteerd met je neefje Nick, Faja! Leuke naam!

Asyniur, heb je je pakket inmiddels al bekeken , die kraamverbanden...
Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)
De rest is voor een later tijdstip. Ik krijg zo nog even een collega op visite...
pi_74667283
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:50 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen de leuke dingen eruit gehaald (knuffel en een boekje)

Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje! Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
pi_74667355
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef lily het volgende:
Dat klopt niet helemaal, freecell. Bij een thuisbevalling geeft een vk ook gewoon dat spuitje (of beter gezegd; kan een vk dat spuitje gewoon geven, ook vaak meteen)
Eigenlijk ligt dat helemaal aan je verloskundige en aan je voorgeschiedenis. Er zijn verloskundigen die altijd actief het nageboortetijdperk leiden (dus mét een prikje syntocinon), maar de meeste doen dat alleen als het nodig is. Het prikje zorgt ervoor dat je baarmoeder samentrekt (het is synthetische oxytocine, weeënhormoon dus). Het is nodig als je veel bloed verliest, de placenta lang op zich laat wachten, als je een voorgeschiedenis hebt van ruim bloedverlies tijdens de bevalling of een vastzittende placenta hebt gehad, als de ontsluiting of uitdrijving moeizaam is gegaan, als de baby heeft vastgezeten met z'n schouders, etc. Een enkele keer is er een tweede of zelfs derde prik nodig. In het ziekenhuis krijg je 'm vrijwel altijd van de gynaecoloog, maar vaak kan het medicijn dan via het infuus gegeven worden en krijg je geen prik in je been.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:57:57 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74667402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:53 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Noujaaaa ik wil ook een knuffel en een boekje! Ik had er een verschrikkelijk lelijk paars tasje bij zitten.
Je mag het van mij hebben...
Het boekje heet 'kindje op komst': over veilig groter groeien. Het ziet er uit als een kinderboek met dito plaatjes en dan staat er in wat je al niet moet doen voor de veiligheid van je kind (stopcontacten afdekken etc).
De knuffel vind ik ook niet zo bijzonder. Hij rammelt wel (hoor ik nu )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')