je staat erbij hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 09:26 schreef draculettetje het volgende:
enne ik ben nu vast op tijd om in de OP te kunnen, 18 mei 2010
Jij bent bijna meldplichtig!quote:Op donderdag 12 november 2009 09:38 schreef Meimeltje het volgende:
Alweer bijna tijd voor alle decemberboys![]()
(sorry ff een tvp , probeer nu ook mee te lezen).
Het gaat helemaal prima. Komende zaterdag zijn we uitgerekend. Mevrouw heeft wel een buik van hier tot Tokyo, maar nog steeds nauwelijks zwangerschapskwaaltjes (behalve dan niet meer zo snel kunnen lopen en wat maagzuur). Gisteravond zelfs nog lekker naar de film geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:07 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en ik zag ziggy ook nog in het gesloten topic voorbij komen? Hoe gaat het daar dan?
In december nog wel dikke kans op datumtweelingen hier denk ikquote:Op donderdag 12 november 2009 10:45 schreef mijsje het volgende:Poppejans... nou, je staat ook bijna bovenaan, 4e is best goed, toch?
wow, zijn er echt veel in december...
Hoeveel moet je posten om wel mee te tellen?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:39 schreef Poppejans het volgende:
December jongensboom? Hoop dat die van mij lekker in november komt hoor!
Maar totaal nog niks aan het gebeuren hier
Woooh ik sta echt al wel hoog, die 1e twee nu tel ik niet mee, toevallig dat die ziggy hier wel weer eens post, edit: aslof het zo moest zijn![]()
![]()
maar ze posten helaas verre van actief, dusse vind ik dat ik bijna bovenaan sta![]()
Veel plezier met de liggingsecho Meimeltje! Fijn dat hij gewoon al goed ligt, een echo om te gluren is altijd leuk!
Nee hoor, dat zeg ik toch nergens.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoeveel moet je posten om wel mee te tellen?Of is dit stiekem toch een vrouwentopic waar mannen oogluikend gedoogd worden?
smoesjes, je wil gewoon bovenaan staan!quote:Op donderdag 12 november 2009 10:50 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zeg ik toch nergens.
Maar je post hier amper tot nooit, (al moet ik zeggen dat er ook mensen zijn die 1x komen zeggen dat ze zwanger zijn en dan ECHT nooit meer terug komen) dus eigenlijk ''kennen'' we je helemaal niet.
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Soneal het volgende:
Môgguh dames, het is nog wel heel vroeg, maar ik ben klaar met wachten dus wat mij betreft mag ik hier in de lijst.... FF zegt een due date op basis van de ovulatie van 17 juli, maar ik gok dat de verloskundige op 21 juli gaat uitkomen, dus ik kan gezellig gelijk op met Marrije
Mijn vk gaf als antwoord dat ze het advies van de gezondheidsraad moeten volgen. Maar ik twijfelde ook wel aan haar mening. Ik DENK dat ik me wel laat inenten. Naast zwanger behoor ik sowieso tot de risico-groep....Ik twijfel al heel lang, maar ik ga er van uit dat de overheid het beste met ons voor heeft en dat we daar vertrouwen in moeten hebben. Bovendien heeft mijn kindje niets aan mij als ik ziek ben....quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Het topic over de vaccinatie gaat meer over kinderen van ouders, daarom stel ik mijn vraag maar hier.
Wat zeggen jullie VK over de vaccinatie?
Onze VK zegt dat het helemaal aan ons is, maar ik proefde in haar betoog dat zij eigenlijk vindt dat we het niet moeten doen.
Wie van de zwangere vrouwen gaan zich WEL en wie juist NIET in laten enten. En belangrijker daarbij, wat heeft jou er toe doen besluiten om het wel of niet te doen?
Alvast bedankt!
Incantrix beschrijft in onderstaande quote de redenen waarom ik me vanmiddag laat vaccineren. Daarbij ga ik na de bevalling borstvoeding geven en alle antistoffen die ik dan heb, komen dan wellicht ook een beetje bij het kind, en daarmee geef ik haar dan meer bescherming.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Het topic over de vaccinatie gaat meer over kinderen van ouders, daarom stel ik mijn vraag maar hier.
Onze VK zegt dat het helemaal aan ons is, maar ik proefde in haar betoog dat zij eigenlijk vindt dat we het niet moeten doen.
Wie van de zwangere vrouwen gaan zich WEL en wie juist NIET in laten enten. En belangrijker daarbij, wat heeft jou er toe doen besluiten om het wel of niet te doen?
Alvast bedankt!
quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:03 schreef Incantrix het volgende:
Na een heleboel twijfels hier (en al een paar keer het besluit niet voor de prik te gaan) heb ik uiteindelijk toch besloten om wél te gaan, ondanks de gevorderde termijn van mijn zwangerschap. Ik kom tot deze slotsom na uitgebreid overleg met mijn verloskundige en huisarts en daarbij wegen voor mij de navolgende punten mee:
- Als ik mij nu niet laat vaccineren wordt het aangeraden dit wel te doen zodra de baby er is, omdat het voor zo'n kleine jongen (zoals BE ook al zegt) sowieso verschrikkelijk heftig kan zijn om hier ziek van te worden. Wanneer men alle huisgenoten van baby's jonger dan 5 maanden oproept zich te laten vaccineren (en dat is hier het geval) ga ik er wel vanuit dat dit een goede reden heeft.
- Als ik mij nu wél laat vaccineren is komen er waarschijnlijk ook nog antistoffen bij de baby terecht via de placenta, hetgeen zou betekenen dat hij zelf ook al een soort basisbescherming heeft tijdens de drukke periode van kraamvisite e.d. en dat vind ik een fijn gevoel. Voor mezelf vond ik het tot nu toe niet belangrijk genoeg, maar met deze informatie ben ik om: ik wil gewoon niet dat mijn kind hier ziek van wordt als het niet nodig is..
Verder kreeg ik van mijn verloskundige de website www.grieppandemie.nl door waar erg veel informatie te vinden is (weet niet of deze al was langsgekomen, sorry anders) en daar heb ik voor mezelf erg veel aan gehad.
ik heb me gister laten vaccineren; ik zou zeggen, lees het vorige topic even; daar heb ik mijn redenen ingezetquote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Alvast bedankt!
Je kindje heeft inderdaad niets aan je als je ziek bent, maar je kindje hoeft ook geen last te hebben van jouw ziek zijn. Pas als je een week lang met zware koorts op bed ligt, kan het kindje daar ook 'ziek' van worden. Maar goed, daarna wordt het kindje ook weer beter.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Mijn vk gaf als antwoord dat ze het advies van de gezondheidsraad moeten volgen. Maar ik twijfelde ook wel aan haar mening. Ik DENK dat ik me wel laat inenten. Naast zwanger behoor ik sowieso tot de risico-groep....Ik twijfel al heel lang, maar ik ga er van uit dat de overheid het beste met ons voor heeft en dat we daar vertrouwen in moeten hebben. Bovendien heeft mijn kindje niets aan mij als ik ziek ben....
Ik heb gisteren de eerste vaccinatie gehad.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
ik heb me wel in laten enten (en selene mag ook). ik heb al hoge risico's op complicaties en ik ben al zo bereord als wat (kotsen & doodmoe, hoort erbij en is normaal) met als gevolg dat ik behoorlijk gewicht verlies (7 kilo tot nu toe). sangdrax kan hier niet even overnemen, ik kan gewoon niet ziek worden. de bijwerkingen zijn acceptabel, de risico's ook in mijn opinie.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef Masegate het volgende:
Alvast bedankt!
oh, gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Soneal het volgende:
Môgguh dames, het is nog wel heel vroeg, maar ik ben klaar met wachten dus wat mij betreft mag ik hier in de lijst.... FF zegt een due date op basis van de ovulatie van 17 juli, maar ik gok dat de verloskundige op 21 juli gaat uitkomen, dus ik kan gezellig gelijk op met Marrije
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:12 schreef Soneal het volgende:
Klopt helemaal. Maar als ik de griep krijg, loop ik ook het risico dat mijn ziekte getriggerd wordt. Ik heb Cröhn. Veel medicijnen mag ik dus niet en als ik een opvlamming krijg, dan heb ik een probleem.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:23 schreef Masegate het volgende:
[..]
Je kindje heeft inderdaad niets aan je als je ziek bent, maar je kindje hoeft ook geen last te hebben van jouw ziek zijn. Pas als je een week lang met zware koorts op bed ligt, kan het kindje daar ook 'ziek' van worden. Maar goed, daarna wordt het kindje ook weer beter.
Het grootste risico dat je loopt, is dat je longontsteking krijgt, waar je vervolgens niet de juiste medicatie voor mag krijgen. Volgens onze VK is de kans daarop net zo groot als dat je bij je bevalling 4 liter bloed verliest. Die kans is dus ontzettend klein.
Verder had ze het over stoffen die in de vaccins worden gebruikt die eigenlijk niet meer gebruikt mochten worden. Ze worden nu echter weer wel gebruikt, omdat er snel zo'n vaccin moest komen. Daar word ik niet vrolijker van en daardoor weet ik het gewoon niet meer.
Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben. Het is sowieso niet schadelijk voor de kleine en met wat geluk krijgt de kleine wel anti-stoffen mee.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar als ik de griep krijg, loop ik ook het risico dat mijn ziekte getriggerd wordt. Ik heb Cröhn. Veel medicijnen mag ik dus niet en als ik een opvlamming krijg, dan heb ik een probleem.
Maar de quote van Incantrix doet het hem wel voor me...
Behalve dat dat dus niet waar isquote:Op donderdag 12 november 2009 11:33 schreef Masegate het volgende:
Tsja... als je al meer risico's meedraagt wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Mijn vriendin is echter kerngezond en de kans dat ze iets ernstigs krijgt is gewoon zoooo miniem.
Wat bij mij het meest schuurt is het feit dat ze stoffen eerst verbieden en daarna maar weer zeggen: "Nou, omdat we snel vaccins nodig hebben, trekken we die stoffen maar weer even uit de kast."
Hoe dan ook, mijn vriendin neigt naar WEL inenten en ik vind dat zij uiteindelijk het laatste woord heeft. Het is immers haar lichaam. Grote kans dat ze zich dus snel gaat laten inenten.
Volgens de VK bedoelde ze niet dat kwik (want dat dacht ik dus eerst ook). Er worden andere loodhoudende stoffen gebruikt die blijkbaar voor eerdere vaccins verboden waren.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:40 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Behalve dat dat dus niet waar is
staat in het andere topic.
Gaat over ethykwik, wat in de vaccins zit. methylkwik is giftig, ethylkwik niet. of andersom
open het topic maar ff op 1 pagina, en dan zoeken op "ethylkwik" (gewoon ctrl+f) dan vindt hij vanzelf de juiste quote (ben ff lui, en heb geen zin om hier dat andere topic nog eens te doen)
Volgens mijn huisarts zijn alle indianenverhalen gewoon, en ik citeer, gelul.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:50 schreef Masegate het volgende:
Ik vind de overheid hier echt tekort schieten, want ook op hun pandemie website wordt niet echt open kaart gespeeld.
Ik denk ook wel dat dat zo is ja... maar je kunt niet ontkennen dat de overheid niet goed om kan gaan met dit soort acties. Kijk ook naar het baarmoederhalskanker-vaccin. Een opkomst van 50%.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:54 schreef lily het volgende:
[..]
Volgens mijn huisarts zijn alle indianenverhalen gewoon, en ik citeer, gelul.
maar goed; je wordt er toch onzeker van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |