abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 13:52:21 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_74539384
Zwangerschap en geboorte deel 586

11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983
18 juni 2010: Guess
04 juli 2010: Sonnetje85
06 juli 2010: MinnieMin
06 juli 2010: borra
21 juli 2010: Marrije

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Sorry, zat niet op te letten

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-11-2009 18:02:22 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74539726
Tan fijn dat je weer thuis bent. Erg vervelend dat de bloeddruk niet omlaag wilt. Veel sterkte komende tijd, volledige rust houden is niet makkelijk.

BJ goed dat je gebeld hebt! Wat was het oordeel?

Salbutamol weeënremmend? Dat heb ik ook nog niet gehoord! Freecell, weet je waar de beste man/vrouw dat vandaan heeft? Want er staat niks over in het farmacotherapeutisch kompas (en dat verklaart weer waarom artsen het niet weten ).

En ik ga nog niet bevallen stelletje ongeduldigen. En morgen ook niet, want ik moet woensdag m'n diploma gaan tekenen
  maandag 9 november 2009 @ 14:06:06 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74539883
Tan, fijn dat je weer thuis bent!
Maar idd volledige rust met 4 kids thui lijkt me nog een klus!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74539953
Tan, goed dat je weer thuis bent. Rustig aan dan maar. Heb jij geen bloeddrukverlagers voorgeschreven gekregen?

BJ hoe is het met je bloeddruk?
pi_74540168
hey dames, wat lief dat jullie aan me denken

eerst even een voor Tan; wat ontzettend vervelend dat je bloeddruk niet volledig onder controle is te krijgen zeg... en strikte rust.. weet hoe vervelend dat is, maar ik heb geen kids rondlopen enzo...
hoe ga je dat in hemelsnaam voor mekaar krijgen???
en wat vervelend dat je dus bij de gyn loopt nu en in het ziekenhuis moet bevallen....

Ik ben dus ff bij de VK geweest, puur uit controle ivm hoofdpijn. En gelukkig was de bloeddruk niet de reden van mijn hoofdpijn! hij was nu 119/82 (onderdruk is dus ongeveer hetzelfde gebleven, en de bovendruk nog een beetje gezakt! ) ben dr tevreden mee!
en omdat ik er toch was, hebben ze direct mijn controle van donderdag maar vast gedaan....
Gewicht is hetzelfde als 1,5 week geleden, urine was goed, en mijn kindje groeit mooi,
direct aan het schoppen tegen de doppler en duidelijk regulair hartritme...
en en en

het leukste:
het hoofdje lag vandaag onder!!!!
*en nu maar duimen dat dat ook zo blijft!*

dus heb vandaag wel een stickertje!

(moet nu wel elke week op controle blijven komen).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 9 november 2009 @ 14:20:47 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74540401
Tan, jammer dat het je niet wat meer mee zit...
Hopelijk lukt het je om je rust te nemen in je drukke huishouden
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef WupWup het volgende:
En ik ga nog niet bevallen stelletje ongeduldigen. En morgen ook niet, want ik moet woensdag m'n diploma gaan tekenen
Dat zei ik ook, maar huup blijft maar stoken!

BJ, fijn dat je bloeddruk in elk geval oke is. En natuurlijk dat babylief inmiddels de goede weg heeft gevonden!
  maandag 9 november 2009 @ 14:22:58 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74540469
Oeh, tweede in het lijstje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_74540612
Gelukkig BJ, dat je bloeddruk onder controle lijkt te zijn. En fijn dat ie met z'nkoppie naar beneden ligt. Heb je hem voelen draaien de afgelopen week?
  maandag 9 november 2009 @ 14:28:28 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74540635
Oh, dat is wel heel fijn BJ!
  maandag 9 november 2009 @ 14:30:11 #10
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74540691
Zo, weer redelijk bijgelezen

Allereerst Luna gefeliciteerd met je dochter, wat een leuke originele naam

@BJ, fijn dat jouw bloeddruk goed is, wel vervelend dat je evengoed hoofdpijn hebt. Is er een andere logische verklaring voor?

@Troel, nee is een ander ziekenhuis, bij Ayden moest ik naar het Sophiaziekenhuis in Zwolle, vanwege de faciliteiten, nu mag ik gewoon naar ons eigen streekziekenhuisje waar ik ook ben bevallen van Junah. De oudste drie zijn in Den Helder geboren, in het Geminiziekenhuis.

Ik heb nu nog meer klussen uitbesteed, maar er zijn wel dingen die ik toch zelf moet doen. Zoals koken bijvoorbeeld, dat kan niemand hier in huis, ja simpele dingen als een pizza opwarmen of zo, maar daar kunnen we niet nog 8 weken van leven. De oudste twee koken wel eens, maar dat houdt ook op bij macaroni of spaghetti, en dan sta ik nog vaak zelf bij te springen omdat het anders aanbrandt.
Maar goed, ik neem echt zoveel rust als kan, ik moet ook wel, anders word ik gewoon weer opgenomen zei de Gyn. en daar zit ik niet op te wachten
  maandag 9 november 2009 @ 14:39:38 #11
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74541006
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:27 schreef Aoraki het volgende:
Gelukkig BJ, dat je bloeddruk onder controle lijkt te zijn. En fijn dat ie met z'nkoppie naar beneden ligt. Heb je hem voelen draaien de afgelopen week?
nou een aantal dagen geleden, heb ik wel een paar uur een nogal gespannen gevoel in mijn buik gehad, was er nogal naar van.... en later had ik hier ook gemeld dat het net was of ik bewegingen op een andere plek voelde...
dus denk dat dat misschien achteraf het moment is geweest maja ik ben dr wel blij mee,
maar nu moet ons eigenwijsje wel ff zo blijven liggen haha

@Tan; de hoofdpijn is op zich wel te verklaren denk ik, ik ben de laatste dagen nogal verkouden geweest, en heb dan wel vaker last van mijn holtes.. dus denk dat dat het is..
maar omdat de VK met klem had gezegd dat ik me moest melden bij hoofdpijnklachten, had ik dat toch maar gedaan..
(en ik ben bekend met migraine, dus sterretjes zien en hoofdpijn heb ik veel vaker, vandaar ook de lastigheid, van wanneer nou wel en wanneer nou niet bellen.....)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 9 november 2009 @ 14:45:02 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74541235
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:39 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

nou een aantal dagen geleden, heb ik wel een paar uur een nogal gespannen gevoel in mijn buik gehad, was er nogal naar van.... en later had ik hier ook gemeld dat het net was of ik bewegingen op een andere plek voelde...
dus denk dat dat misschien achteraf het moment is geweest maja ik ben dr wel blij mee,
maar nu moet ons eigenwijsje wel ff zo blijven liggen haha

Ik zeg: op je buik gaan liggen met 1 been opgetrokken. Dan heeft ie gewoon geen ruimte meer om te draaien

Tan, heb je iemand die de rest van je huishouden tijdelijk doet?
pi_74541368
pfff, we worstelen hier nog steeds met de vraag of ik de proluton injecties moet nemen of niet. ik vind het maar erg lastig. naar het schijnt zijn er geen bij effecten voor de babies en de moeder. zegt de gyn. maar als je er onderzoeken over leest is dat dus niet helemaal het geval; het is gewoon niet bekend. ik weet niet of ik er zo kapot van ben om mee te doen aan experimenteel gedoe met een medicijn wat nog niet goedgekeurd is door de medische raad (of hoe die luitjes ook heten mogen). maar het is wel bewezen effectief in het verbeteren van de kans op vreoggeboorte. nja, ik wilde het even iig ergens vast weggeschreven hebben dat ik zo mijn twijfels heb. ik hoef iig niet vandaag te beslissen, dus ik knars er nog een tijdje over.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 november 2009 @ 14:51:10 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74541492
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zeg: op je buik gaan liggen met 1 been opgetrokken. Dan heeft ie gewoon geen ruimte meer om te draaien

GMTA!

simmu, moet je daar nu al over beslissen?
kan je niet beginnen met een week of 30?
hebben de andere tweelingmama's hier dat medicijn genomen? kp, mikoxx en dinges, die kids zijn nu bijna 6 mnd. wellicht kunnen zij meer info geven.
pi_74541531
Zo! Kraamzorg is geregeld. 8 uur perdag en dat afbouwen naar wens. Het gaat helemaal goed komen!

Een dikke knuffel voor Tan
En BJ's beeb is gedraaid!

Nog 13 wachtenden voor me!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74541677
Lastige keuze simmu. Ik weet dat er de afgelopen jaren een grootschalig onderzoek in Nederland is gedaan naar het toedienen van progesteron bij meerlingzwangerschappen, de AMPHIA-studie. De studie is nog niet geheel afgerond, maar je kunt er hier meer over lezen.
pi_74542217
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef WupWup het volgende:
Tan fijn dat je weer thuis bent. Erg vervelend dat de bloeddruk niet omlaag wilt. Veel sterkte komende tijd, volledige rust houden is niet makkelijk.

BJ goed dat je gebeld hebt! Wat was het oordeel?

Salbutamol weeënremmend? Dat heb ik ook nog niet gehoord! Freecell, weet je waar de beste man/vrouw dat vandaan heeft? Want er staat niks over in het farmacotherapeutisch kompas (en dat verklaart weer waarom artsen het niet weten ).

zucht... vooruit dan maar...
woensdagavond dan. Doe net als FTA!
met weeen op het podium

jaaaaaaa ik ben voor!
en in jouw geval hoef je geloof ik niet bang te zijn of er wel deskundige hulp in de buurt is of wel?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74542263
BJ, fijn dat het goed gaat met je bloeddruk en dat de beeb nog gedraaid is ook!
Vlindur, goed dat je intake goed ging, en het klinkt alsof je blij bent met de resultaten.

Hier inmiddels 3 gaatjes in mijn vinger, maar uitgetest voor vandaag. Morgen weer naar de vk in het zh en dan doen we nog een plasje en is het weer klaar voor deze week. Volgende week weer een groeiecho, ben benieuwd hoe ze er dan bij ligt.
  maandag 9 november 2009 @ 15:26:32 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74542725
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou niet echt eigenlijk, heb wel hulptroepen ingeschakeld, de oudste twee moeten de afwas maar doen (want geen afwasmachine), zij kunnen ook vast wel een keer stofzuigen. Zwaardere klussen zoals de badkamer soppen moet mijn vriend maar doen en anders vraag ik mijn schoonmoeder wel. Koken doe ik zelf dan nog en ook wasvouwen. Maar ik dacht net voor de gein eens te kijken wat dat doet, was vouwen, ik heb namelijk die bloeddrukmeter nog liggen hier. Net na een tijd rusten: 125/85, ik ben tien minuten aan het wasvouwen: 154/99
Wasvouwen is dus ook al te zwaar blijkt, maar ja, ik zal toch moeten. Dan maar zo kort mogelijk en daarna weer lang rust nemen. Hetzelfde effect heb ik namelijk na bijv. een keer douchen en dat kan ik ook niet 8 weken lang laten omdat mijn bloeddruk anders stijgt. Zolang de bloeddruk steeds nog daalt bij rust, zal het wel goed zijn.
  maandag 9 november 2009 @ 15:38:25 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74543138
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:26 schreef Tan het volgende:

[..]

Nou niet echt eigenlijk, heb wel hulptroepen ingeschakeld, de oudste twee moeten de afwas maar doen (want geen afwasmachine), zij kunnen ook vast wel een keer stofzuigen. Zwaardere klussen zoals de badkamer soppen moet mijn vriend maar doen en anders vraag ik mijn schoonmoeder wel. Koken doe ik zelf dan nog en ook wasvouwen. Maar ik dacht net voor de gein eens te kijken wat dat doet, was vouwen, ik heb namelijk die bloeddrukmeter nog liggen hier. Net na een tijd rusten: 125/85, ik ben tien minuten aan het wasvouwen: 154/99
Wasvouwen is dus ook al te zwaar blijkt, maar ja, ik zal toch moeten. Dan maar zo kort mogelijk en daarna weer lang rust nemen. Hetzelfde effect heb ik namelijk na bijv. een keer douchen en dat kan ik ook niet 8 weken lang laten omdat mijn bloeddruk anders stijgt. Zolang de bloeddruk steeds nog daalt bij rust, zal het wel goed zijn.
Nou ja, als dat het enige is wat je doet, dan mag dat van mij
Ik doe het ook in kleine beetjes en tussendoor steeds zitten.
Weet je wat het is Tan: als je in het ziekenhuis komt te liggen, hebben ze thuis een groter probleem...
  maandag 9 november 2009 @ 15:47:46 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74543437
pff, tan, wat heftig zo! hebben ze enig idee hoe het komt?

vlindur, wat fijn dat tinus het zo goed blijft doen!
enneh, morgen heb je nogmaar 50 dagen te gaan! mijlpaal!
  maandag 9 november 2009 @ 15:49:29 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74543502
wat naar Tan, en erg onhandig ook. ik hoop dat 't toch lukt om genoeg rust te nemen. sterkte ermee!
in de haak.
pi_74545125
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:56 schreef WupWup het volgende:
Lastige keuze simmu. Ik weet dat er de afgelopen jaren een grootschalig onderzoek in Nederland is gedaan naar het toedienen van progesteron bij meerlingzwangerschappen, de AMPHIA-studie. De studie is nog niet geheel afgerond, maar je kunt er hier meer over lezen.
die loopt idd nog, dat is hem idd. ik had laatst al hier gevraagd of iemand er ervaring mee had, maar dat leek niet zo te zijn. je moet er voor week 20 mee beginnen. ik zoek en vraag gewoon nog even door. het antwoord van de gyn beviel me niet. die had geen folder, geen info behalve "nee hoor, is volstrekt onschadelijk" en toen ik vroeg of hij de naam van het spulletje wilde opschrijven deed hij dat onder protest van "je moet niet alles geloven wat op inet staat". dat klopt en daar heeft hij heus wel gelijk in, maar ik wil wel graag zelf beoordelen wat ik al dan niet in mijn lijf stop dank u zeer. en de mededeling van hem dat het onschadelijk is, is voor mij gewoon niet goed genoeg. eigenwijs kreng dat ik ben. overigens is de conclusie 'onschadelijk en geen bijwerkingen' niet juist, de conclusie van het laatste onderzoek was 'er zijn vervelende effecten bij de moeder, niet het kind, dit dient nader onderzocht te worden, deze lijken niet blijvend schadelijk te zijn'
pi_74545182
Tan, kan je niet thuishulp ofzo krijgen? dat is toch voor dit soort situaties zou je zo zeggen
  maandag 9 november 2009 @ 16:44:01 #25
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74545409
Jeetje Tan, wat lijkt me dat ontzéttend onhandig en vervelend! We; fijn dat je ondertussen weer thuis bent, houden zo! Sterkte ermee de komende tijd, poeh hee..

Lijnloos is ook alweer uitgeprikt Is je boek nog uitgekomen?

Ik heb mezelf vandaag nuttig gemaakt: ik heb de gordijnen voor de babykamer ingekort Ik denk alleen niet dat ik mijn bloeddruk erbij had moeten meten, want ik weet nu weer exáct waarom ik altijd zo tegen dit soort klusjes opzie: wat heeft mijn naaimachine toch een hartgrondige hekel aan mij Het eerste gordijn ging perfect, maar met het tweede ben ik bijna twee uur bezig geweest.. Meteen op mijn verlanglijstje voor wanneer dan ook: nieuwe naaimachine, ik heb letterlijk krijsend achter dat ding gezeten.. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt. Ow, en de geboortekaartjes zijn besteld, overmorgen kunnen we de enveloppen ophalen
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')