hey idd, die heb ik ook nog niet gezien....quote:Op donderdag 12 november 2009 16:59 schreef lily het volgende:
Hee, Claudia heeft zich nog niet "gemeld" hier vandaag toch?
Nee, dat is waar (maar ze was hier de laatste tijd iets meer)quote:Op donderdag 12 november 2009 17:06 schreef WupWup het volgende:
Claudia post volgens mij niet dagelijks, maar ze staat natuurlijk wel heel erg op springen... Spannend!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vandaag een half jaar zwanger
quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Herkenbaar... en ik ga ook porren hoor, meestal is dat genoeg voor een snelle response, waarna ik mezelfquote:Op donderdag 12 november 2009 17:31 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Pfff, ik merk dat ik toch een beetje angstig ben nu
Als ze een tijdje stil is, ben ik bijna geneigd om te gaan porren of ze het nog wel doet
urg.
maar gelukkig wordt nu mijn blaas verbouwd, en mijn lies verhikt, dus dat zit wel goed.
spannend Vlindur! ik hoef nog maar 2 keer heen... ben jij niet bijna uitgerekend aan het einde van de cursus dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:56 schreef Vlindur het volgende:
Asy al een half jaar zwanger! Ik heb die mijlpaal toen echt straal gemist
Davinia, Ik por hem gewoon als ie te lang stil is. Maar hij is vaker in beweging dan dat ie stil zit.
Oh ja, ik had vanacht weer kramp!*PIJNLIJK*!!
En zo om 19.00 mn eerst zwangerschapscursus. Ik ben erg benieuwd
Ik zou wel willen maar ik mag niets meer wijzigen in de openingspost; moderator heeft reactie gesloten, staat er...quote:Op donderdag 12 november 2009 17:51 schreef knuffelbeestje het volgende:
@Lily: wil je mij ook nog toevoegen aan de OP met 2 juli?
10 bijeenkomsten hebben wij. (9 keer 1 uur en 1 keer 2 uur..... )quote:Op donderdag 12 november 2009 18:19 schreef Vlindur het volgende:
Beessie, de volgende meetingen zijn op 19, 26 november, 3, 10 en 17 november. Dus het valt wel mee![]()
Hoevaak zijn jou lessen geweest dan? Mijne duren wel lang; 19.00- 20.30!
Een half jaar al?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Oh das wel vaker ja! Ben erg benieuwd wat we allemaal gaan doen. Moeten makkelijke kleren aan en een handdoek voor op het matje meenemen.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
10 bijeenkomsten hebben wij. (9 keer 1 uur en 1 keer 2 uur..... )
mijlpaal!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Ze kunnen prima de baby voelen hoor! Ze voelen ook hoe de baby ligt en inderdaad kijken ze ook naar de grootte van de baarmoeder.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Bucko het volgende:
even wat anders, wat ik hier in Nederland raar vind...als je bij de verloskundige op controle moet en niet in het ziekenhuis, wordt eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd of het kindje goed groeit. Dat is dadelijk dus maar een verassing. Of kunnen ze dat afleiden uit hoe de baarmoeder groeit?
en wat ik ook vreemd vind, een vriendin van mij staat wel onder controle bij het ziekenhuis, maar ze hebben haar nog nooit de urine gecontroleerd, terwijl ze dat bij mij wel doen sinds 30 weken ongeveer.
De groei wordt een beetje globaal bekeken door aan je buik te voelen, zit je bij de 20 weken echo te veel van het gemiddelde af dan word je pas wat vaker in de gaten gehouden. Volgens mij.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Bucko het volgende:
even wat anders, wat ik hier in Nederland raar vind...als je bij de verloskundige op controle moet en niet in het ziekenhuis, wordt eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd of het kindje goed groeit. Dat is dadelijk dus maar een verassing. Of kunnen ze dat afleiden uit hoe de baarmoeder groeit?
en wat ik ook vreemd vind, een vriendin van mij staat wel onder controle bij het ziekenhuis, maar ze hebben haar nog nooit de urine gecontroleerd, terwijl ze dat bij mij wel doen sinds 30 weken ongeveer.
De intake duurde bij ons niet bijster lang... denk half uurtje ongeveer. Eigenlijk was het een eerste kennismaking (van beide kanten natuurlijk) en vervolgens werden alle medische zaken besproken... van jezelf, van de partner (vrij weinig) en van jullie beiden vanuit familie. Dit allemaal ivm de overdragelijkheid van dingen en om te zien of er bepaalde zaken zijn waar ze nu al rekening mee moeten houden. Verder bloeddruk opmeten, en gewicht en zo...quote:Op donderdag 12 november 2009 17:51 schreef knuffelbeestje het volgende:
@crazyprincess dat alles eten wat los en vast zit herken ik ook wel. Vooral lekkere trek die ik normaal wel kan weerstaan moet elke keer wel ff gestild worden. Misschien ook wel omdat het de misselijkheid daarna weer wat dempt.
Wat hebben de vroege zwangeren allemaal als truukjes? Ik word namelijk best wel misselijk in de trein elke morgen en echt makkelijk weg kun je ook niet uit zo'n trein.
Morgen de intake bij de verloskundige en volgende week de termijnecho. Ik vind het best wel spannend. Hoe lang duurde de intake bij de anderen en wat 'behandelen' ze allemaal?
@soneal en marrije: gefeliciteerd! En gezellig zo nog meer zwangeren.
@Lily: wil je mij ook nog toevoegen aan de OP met 2 juli?
dat vind ik trouwens wel wat akelig, zoals ze flink in je buik drukken in het begin.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:55 schreef Asyniur het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve reacties![]()
Ik ben ook heel er verbaasd...
[..]
Ze kunnen prima de baby voelen hoor! Ze voelen ook hoe de baby ligt en inderdaad kijken ze ook naar de grootte van de baarmoeder.
Ik heb zo afgelopen zondag mijn eerst stress-dag gehad. Een hele namiddag rustig op een stoel gezeten bij mijn zus en de kleine geen enkele keer gevoeld.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:44 schreef Lijnloos het volgende:
Herkenbaar... en ik ga ook porren hoor, meestal is dat genoeg voor een snelle response, waarna ik mezelfomdat rust soms ook wel even fijn is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |