abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74639781
Hee, Claudia heeft zich nog niet "gemeld" hier vandaag toch?
pi_74639847
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:59 schreef lily het volgende:
Hee, Claudia heeft zich nog niet "gemeld" hier vandaag toch?
hey idd, die heb ik ook nog niet gezien....

zou het???
spannend!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 12 november 2009 @ 17:04:03 #128
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74639946
BJ, misschien maar beter ook vind dat we vandaag even los mogen, sinds die drive-in van de mekdonnels toch nog even op zich laat wachten

En hey, Lily, nu je het zegt! Oh mensen, ik hoop voor haar dat dat betekent dat ze bezig is of al met een kleine hummel in haar armen zit

Owja, en nu ga ik écht, haha!
3!
pi_74640025
Claudia post volgens mij niet dagelijks, maar ze staat natuurlijk wel heel erg op springen... Spannend!
pi_74640057
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:06 schreef WupWup het volgende:
Claudia post volgens mij niet dagelijks, maar ze staat natuurlijk wel heel erg op springen... Spannend!
Nee, dat is waar (maar ze was hier de laatste tijd iets meer)
  donderdag 12 november 2009 @ 17:25:23 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74640558
Ik ben vandaag een half jaar zwanger
  donderdag 12 november 2009 @ 17:31:56 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74640760
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:25 schreef Asyniur het volgende:
Gefeliciteerd! Mooie mijlpaal!

Pfff, ik merk dat ik toch een beetje angstig ben nu
Als ze een tijdje stil is, ben ik bijna geneigd om te gaan porren of ze het nog wel doet
urg.

maar gelukkig wordt nu mijn blaas verbouwd, en mijn lies verhikt, dus dat zit wel goed.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74641114
quote:
Een half jaar alweer... het gaat echt zo snel!
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:31 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]
Pfff, ik merk dat ik toch een beetje angstig ben nu
Als ze een tijdje stil is, ben ik bijna geneigd om te gaan porren of ze het nog wel doet
urg.

maar gelukkig wordt nu mijn blaas verbouwd, en mijn lies verhikt, dus dat zit wel goed.
Herkenbaar... en ik ga ook porren hoor, meestal is dat genoeg voor een snelle response, waarna ik mezelf omdat rust soms ook wel even fijn is...
pi_74641356
@crazyprincess dat alles eten wat los en vast zit herken ik ook wel. Vooral lekkere trek die ik normaal wel kan weerstaan moet elke keer wel ff gestild worden. Misschien ook wel omdat het de misselijkheid daarna weer wat dempt.

Wat hebben de vroege zwangeren allemaal als truukjes? Ik word namelijk best wel misselijk in de trein elke morgen en echt makkelijk weg kun je ook niet uit zo'n trein.

Morgen de intake bij de verloskundige en volgende week de termijnecho. Ik vind het best wel spannend. Hoe lang duurde de intake bij de anderen en wat 'behandelen' ze allemaal?

@soneal en marrije: gefeliciteerd! En gezellig zo nog meer zwangeren.

@Lily: wil je mij ook nog toevoegen aan de OP met 2 juli?
pi_74641485
Asy al een half jaar zwanger! Ik heb die mijlpaal toen echt straal gemist

Davinia, Ik por hem gewoon als ie te lang stil is. Maar hij is vaker in beweging dan dat ie stil zit.

Oh ja, ik had vanacht weer kramp! *PIJNLIJK*!!
En zo om 19.00 mn eerst zwangerschapscursus. Ik ben erg benieuwd
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74642002
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:56 schreef Vlindur het volgende:
Asy al een half jaar zwanger! Ik heb die mijlpaal toen echt straal gemist

Davinia, Ik por hem gewoon als ie te lang stil is. Maar hij is vaker in beweging dan dat ie stil zit.

Oh ja, ik had vanacht weer kramp! *PIJNLIJK*!!
En zo om 19.00 mn eerst zwangerschapscursus. Ik ben erg benieuwd
spannend Vlindur! ik hoef nog maar 2 keer heen... ben jij niet bijna uitgerekend aan het einde van de cursus dan?

en ons kleintje is de laatste dagen weer lekker aanwezig, dus dat porren is niet echt nodig

en jeeeeeej Asy, half jaar mijlpaal!
pi_74642139
Beessie, de volgende meetingen zijn op 19, 26 november, 3, 10 en 17 november. Dus het valt wel mee
Hoevaak zijn jou lessen geweest dan? Mijne duren wel lang; 19.00- 20.30!
pi_74642199
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:51 schreef knuffelbeestje het volgende:
Ik zou wel willen maar ik mag niets meer wijzigen in de openingspost; moderator heeft reactie gesloten, staat er...
pi_74642201
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:19 schreef Vlindur het volgende:
Beessie, de volgende meetingen zijn op 19, 26 november, 3, 10 en 17 november. Dus het valt wel mee
Hoevaak zijn jou lessen geweest dan? Mijne duren wel lang; 19.00- 20.30!
10 bijeenkomsten hebben wij. (9 keer 1 uur en 1 keer 2 uur..... )
  donderdag 12 november 2009 @ 18:23:12 #140
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_74642244
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:29 schreef amaranta het volgende:
Gedeelde 9de plaats met Bucko!
het komt nu toch wel allemaal heel dichtbij he
pi_74642294
quote:
Een half jaar al?
Ik weet nog dat jij streepjes plaste toen ik pas net in OUD meepostte, je was de eerste.

Er komen hier steeds meer bekenden uit het streepjestopic, ik moet zo af en toe maar eens uit de lurkstand komen.
Leerzaam topic dit (ook al negeer ik veel van de pijntjes, kwaaltjes en bevallingsverhalen ), hopelijk ga ik nog wat aan die kennis hebben.
pi_74642331
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:21 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

10 bijeenkomsten hebben wij. (9 keer 1 uur en 1 keer 2 uur..... )
Oh das wel vaker ja! Ben erg benieuwd wat we allemaal gaan doen. Moeten makkelijke kleren aan en een handdoek voor op het matje meenemen.
  donderdag 12 november 2009 @ 18:28:15 #143
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_74642384
even wat anders, wat ik hier in Nederland raar vind...als je bij de verloskundige op controle moet en niet in het ziekenhuis, wordt eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd of het kindje goed groeit. Dat is dadelijk dus maar een verassing. Of kunnen ze dat afleiden uit hoe de baarmoeder groeit?

en wat ik ook vreemd vind, een vriendin van mij staat wel onder controle bij het ziekenhuis, maar ze hebben haar nog nooit de urine gecontroleerd, terwijl ze dat bij mij wel doen sinds 30 weken ongeveer.
pi_74642547
quote:
mijlpaal!
pi_74642592
Mijn urine is 1 keer gecontroleerd, mijn gewicht nog nooit.
En ik loop in het ziekenhuis.
  donderdag 12 november 2009 @ 18:55:47 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74643250
Dank jullie wel voor de lieve reacties
Ik ben ook heel er verbaasd...
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Bucko het volgende:
even wat anders, wat ik hier in Nederland raar vind...als je bij de verloskundige op controle moet en niet in het ziekenhuis, wordt eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd of het kindje goed groeit. Dat is dadelijk dus maar een verassing. Of kunnen ze dat afleiden uit hoe de baarmoeder groeit?

en wat ik ook vreemd vind, een vriendin van mij staat wel onder controle bij het ziekenhuis, maar ze hebben haar nog nooit de urine gecontroleerd, terwijl ze dat bij mij wel doen sinds 30 weken ongeveer.
Ze kunnen prima de baby voelen hoor! Ze voelen ook hoe de baby ligt en inderdaad kijken ze ook naar de grootte van de baarmoeder.
  donderdag 12 november 2009 @ 18:57:28 #147
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74643303
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Bucko het volgende:

De groei wordt een beetje globaal bekeken door aan je buik te voelen, zit je bij de 20 weken echo te veel van het gemiddelde af dan word je pas wat vaker in de gaten gehouden. Volgens mij.

Mijn urine is ook nooit gecontroleerd bij de vk, slechts 1 keer op mijn eigen aandringen en daarna nog een keer 'als het jou gerust stelt'. Maar het zal wel per vk verschillen?

Asyniur, een half jaar zwanger, tweederde zit erop
pi_74643338
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:51 schreef knuffelbeestje het volgende:
@crazyprincess dat alles eten wat los en vast zit herken ik ook wel. Vooral lekkere trek die ik normaal wel kan weerstaan moet elke keer wel ff gestild worden. Misschien ook wel omdat het de misselijkheid daarna weer wat dempt.

Wat hebben de vroege zwangeren allemaal als truukjes? Ik word namelijk best wel misselijk in de trein elke morgen en echt makkelijk weg kun je ook niet uit zo'n trein.

Morgen de intake bij de verloskundige en volgende week de termijnecho. Ik vind het best wel spannend. Hoe lang duurde de intake bij de anderen en wat 'behandelen' ze allemaal?

@soneal en marrije: gefeliciteerd! En gezellig zo nog meer zwangeren.

De intake duurde bij ons niet bijster lang... denk half uurtje ongeveer. Eigenlijk was het een eerste kennismaking (van beide kanten natuurlijk) en vervolgens werden alle medische zaken besproken... van jezelf, van de partner (vrij weinig) en van jullie beiden vanuit familie. Dit allemaal ivm de overdragelijkheid van dingen en om te zien of er bepaalde zaken zijn waar ze nu al rekening mee moeten houden. Verder bloeddruk opmeten, en gewicht en zo...
Niet heel spannend allemaal maar stiekum toch wel. De termijnecho vond ik spannender natuurlijk... "zou er wel wat zitten, verbeeld ik het me niet allemaal..."
  donderdag 12 november 2009 @ 18:59:30 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74643365
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:55 schreef Asyniur het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve reacties
Ik ben ook heel er verbaasd...
[..]

Ze kunnen prima de baby voelen hoor! Ze voelen ook hoe de baby ligt en inderdaad kijken ze ook naar de grootte van de baarmoeder.
dat vind ik trouwens wel wat akelig, zoals ze flink in je buik drukken in het begin.
pi_74643656
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:44 schreef Lijnloos het volgende:

Herkenbaar... en ik ga ook porren hoor, meestal is dat genoeg voor een snelle response, waarna ik mezelf omdat rust soms ook wel even fijn is...
Ik heb zo afgelopen zondag mijn eerst stress-dag gehad. Een hele namiddag rustig op een stoel gezeten bij mijn zus en de kleine geen enkele keer gevoeld.
Porren lijkt hier eigenlijk helemaal niets te doen (misschien reageert hij daar gewoon nog niet op).
Toen ik zondagavond thuis kwam, heb ik me gewoon plat in de zetel gelegd tot ik hem begon te voelen en dan was ik weer gerustgesteld. En heel de namiddag heb ik binnensmonds zitten vloeken dat het allemaal beter was toen ik hem nog niet voelde, toen kon ik het namelijk niet weten. Stom natuurlijk

En Asyniur al een half jaar zwanger? Ik herinner mij dat ik nog zei na jouw positieve test dat ik jou zou komen volgen in Z&G. Eerlijk? Ik geloofde er toen helemaal niets van dat het zou gebeuren, maar wou toch wel wat stoer doen en zie me hier nu ook posten

Wat raar eigenlijk dat bij de ene urine getest wordt en bij de andere niet. Hier testen ze in het ziekenhuis elke keer mijn urine (sinds ik dus 12 weken ben want ervoor zat ik nog op fertiliteit). Alhoewel, ik weet eigenlijk ook niet hoe het bij anderen gaat in België. Maar het lijkt me zo'n eenvoudige test dat ik niet inzie dat ze het niet overal doen

De laatste keer nam de gyn trouwens bij mij een meetlint, niet om mijn omtrek te meten, maar om mijn buik te meten (als in van bovenkant van baarmoeder tot onderkant). Ik heb toen eigenlijk niet gevraagd of alles ok was maar ik ga er eigenlijk altijd van uit: als ze niets zeggen, dan zal het wel goed zijn en dan stress ik achteraf in de auto omdat ik het eigenlijk toch niet zeker weet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')