de kans dat je kindje in een later stadium van de zwangerschap nog afwijkingen krijgt, schijnt minimaal te zijn, juist de eerste maanden is die kans groot, vandaar dat ze de 1e 13 weken dus niet vaccineren.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:29 schreef Poppejans het volgende:
Welkom Soneal![]()
![]()
![]()
![]()
Vettere positieve streep kan niet hoor!
Ik vraag toch volgende week maar eens advies aan de VK over wel/niet vaccineren, ik twijfel toch wel enorm merk ik aan mezelf.
Ik zou het dus wel hebben gedaan als de baby er al was, ik ben gewoon ZO bang dat de baby er toch wat van kan krijgen nu het nog in mijn buik zit, of zou die kans juist in een laatste termijn v zwangerschap veel minder groot zijn dat het nu nog een afwijking krijgt?
Moeilijk hoor
huh ben je maar 2 kg aangekomen in de hele zwangerschap???quote:Op donderdag 12 november 2009 12:37 schreef Meimeltje het volgende:
Marrije ook gefeliciteerd![]()
Ja liggingsecho is hier standaard.
Ow en ik moest op de weegschaal, doen ze begin en eind van de zwangerschap.....ben 2 kilo aangekomen en er dus heel tevreden meeEn nu zit ik met mn zoontje een appelflap te eten
Ja 2 kilo tijdens hele zwangerschap, thuis trouwens 3-3,5quote:Op donderdag 12 november 2009 12:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
huh ben je maar 2 kg aangekomen in de hele zwangerschap???
(OMG ik voel me ineens enorm....)
hoe doe je dat in godsnaamquote:Op donderdag 12 november 2009 12:37 schreef Meimeltje het volgende:
Ow en ik moest op de weegschaal, doen ze begin en eind van de zwangerschap.....ben 2 kilo aangekomen en er dus heel tevreden meeEn nu zit ik met mn zoontje een appelflap te eten
he Lily, ik ben blij om dat van jou te horen.... ik ben ongeveer even ver en ook 13 kg ongeveer aangekomen inmiddels.... dacht ff dat ik een uitzondering was..quote:Op donderdag 12 november 2009 12:43 schreef lily het volgende:
[..]
hoe doe je dat in godsnaam![]()
Mijn VK weegt dus niet maar de gyn nu dus wel![]()
Ik heb zelf ook geen weegschaal maar bij mijn vorige medische checkup (vanuit werk) wel nog gewogen (niet zwanger) ds ik weet ongeveer wat ik woog.
Ik ben dus nu 14 kilo bijgekomen![]()
(maar bij mijn eerste zelfs 25 en ook dat ging er weer af dus ik maak me geen zorgen
)
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
ben wel blij om dat nu van dames te horen die zelf ervaring hebben bij een eerdere zwangerschap...
ik denk ook zelf wel dat ik het er uiteindelijk weer af krijg... maja ik heb natuurlijk wel een beetje moeite in mijn hoofd als het om gewichtszaken gaat...(denk dat dat wel logisch is, als je zo enorm zwaar bent geweest en zo opgelucht bent nadat al die kg's waren verdwenen).
Nee dieet volgen tijdens zwangerschap mag echt niet lijkt me hoor. Heb gewoon normaal gegeten, enige verschil is dat ik het meer over de dag verdeel (omdat ik heel snel vol zit) en 's ochtends ook ontbijt (deed ik zelden).quote:Op donderdag 12 november 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Meimeltje, heb je daar iets speciaals voor gedaan? De gyn had mij opgelegd dat ik maar zoveel mocht bijkomen, maar dat zal me dus echt niet lukken.
Heb je een dieet gevolgd tijdens de zwangerschap ofzo?
Ik krijg 49 uur aan kraamzorg, geen idee of dat meer is eigenlijk? Als de baby niet te vroeg komt heb ik mijn moeder en na de 13de ook mijn vader fulltime hier om te helpen. Als ie wel voor de 5e komt.... niet aan denken, niet aan denken... dan denk ik dat het wel goed komt met de hulp, maar dat het wel wat meer gedoe is.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef mijsje het volgende:
Groofsken, ik vroeg me iets af... krijg jij als alleenstaande ouder nu ook meer kraamzorg/thuiszorg dan ouders die met z'n tweeen zijn? of komt er iemand bij je in huis voor de eerste dingen?
zat ik gewoon aan te denken...
Ik mocht 2à3 kg bijkomen tijdens de hele zwangerschap, maar na 22 weken zat ik dus al op 1.4 kg.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Nee dieet volgen tijdens zwangerschap mag echt niet lijkt me hoor. Heb gewoon normaal gegeten, enige verschil is dat ik het meer over de dag verdeel (omdat ik heel snel vol zit) en 's ochtends ook ontbijt (deed ik zelden).
Ik denk dat ik de 2 maanden voor mn zwangerschap snel veel reservers heb gekregen en de baby is daar gewoon lekker van aan het snoepen geweest
Hoeveel heeft je gyn dan gezegd dat je mocht aankomen? Eerlijk gezegd vind ik dat heel vreemd hoor. Ze kunnen wel aangegeven gezond te eten, maar je hebt echt niet altijd invloed op het aantal kilo's dat je aan komt.
quote:Op donderdag 12 november 2009 13:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
..
maar ik was idd voordat ik zwanger raakte vrij slank. ..
Nou ik wou dat de mijne 3 jaar geleden zo gedacht zou hebben. Hij heeft 2 dagen vrij gehad (tijdens de bevalling zelf dus) en daarna konden ze hem dus niet missen zei hij zelf. Bedoeling was gewoon 2 weken vrij.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Niemand is onmisbaar op het werk hoor. Ik heb ook nog een paar weken vakantie staan voor als het zover is, ze hebben het er maar mee te doen.
ik kreeg de oproep omdat ik al in de risicogroep zat... (volgens mij wist mijn HA niet eens dat ik zwanger ben.. haha)..quote:Op donderdag 12 november 2009 15:08 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wat ik zo gek vind... veel van jullie hebben het over een oproep voor die griepprik, maar ik heb helemaal niks gezien... iemand een idee hoe dat zit?
![]()
![]()
Voor Trix man!
Je moet zelf je huisarts inlichten. Normaal krijg je dan een uitnodiging. Misschien even bellen met de HA?quote:Op donderdag 12 november 2009 15:08 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wat ik zo gek vind... veel van jullie hebben het over een oproep voor die griepprik, maar ik heb helemaal niks gezien... iemand een idee hoe dat zit?
![]()
![]()
Voor Trix man!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |