Voor mij is het ook wel verdrietig geweest, het afscheid van m'n collega's, maar om eerlijk te zijn vind ik het zo tijdens mijn verlof heerlijk om me te kunnen isoleren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:17 schreef Lijnloos het volgende:
Hier net aangekomen op mijn laatste werkdag, maar ben een beetjeVind het stiekum helemaal niet leuk om 4 maanden niet meer bijna elke dag mijn collega's te zien. *mompelt iets over hormonen en zo*
quote:Op donderdag 5 november 2009 21:15 schreef freecell het volgende:
Ik wist al dat ik een schimmeltje had, maar nu heb ik ook nog spruwEn ik ben er even goed zat van
Pff, ik was altijd al bang dat je stiekem een kloon van mij was, maar hier heb ik gelukkig (nog?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:17 schreef freecell het volgende:
Vannacht trouwens flink kramp gehad in mijn kuiten, maar ze willen niet echt soepel meer worden nu
quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Incantrix het volgende:
*Komt topic binnengesloft, bromt goedemorgen, gaat zitten en lurkt aan kopje thee*
Mag ik even klagen over maagzuur? Ja? Ja. Het ging echt even beter, maar vannácht, bwuh.. Ik moest er gewoon van overgeven en kauwtabletjes hielpen echt voor geen meter
Wat dan wel weer bizar is: ik ben vandaag 36 weken![]()
En Luna, zet 'm op vandaag meid!Kom maar op met die vlotte bevalling, 4 cm. had je al, hopelijk komt de rest ook lekker makkelijk!
![]()
![]()
Lijnloos, na een paar dagen was dat gevoel bij mij gezakt en nu ben ik verschrikkelijk blij dat ik lekker in mijn coconnetje mag en kan wonen
ik heb nog een aantal nieuwe boeken staan.. in mijn eigen bieb haha... (had ik al ingeslagen voor verlof enzo...)quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:50 schreef Faja-Lobi het volgende:
Incantrix 36 weken al weer, nog even en je hebt meldplicht
Davinia al weer 32 weken.....wij schelen niet echt veel (iets minder dan 2 weken)
Beessie, misschien een wandeling richting de dichtsbijzijnde bieb? Kan je nieuwe boeken halen.
Lijnloos, laatste werkdag!! Misschien heel stom maar ik mis mijn werk totaal niet. En ik ben al sinds september uit de running en dat tot mei ongveer. Neem denk ik nog een week of wat vakantie op na mijn verlof. Ik mis wel het iets anders om handen hebben dan mijn kinderen maar verders mis ik het niet hoor.
Ik mag straks de reguliere griepprik halen, deel 1 van 3 prikken tot ergens begin december. Kinderen moeten ook geprikt worden, dat zal wel huilen en hoog drama gehalte worden.
De gewone griepprik stelt echt niets voor! Ik heb hem woensdag gehad en echt waar, je voelt hem niet eens. Ik baalde omdat de buurvrouw niet thuis was en ik dus Ruben mee moest nemen, maar Ruben heeft niet eens gemerkt dat ik een spuitje kreeg, ik zei tegen hem "kijk eens wat mooi" en wees ergens naar toe en toen zat de prik er al inquote:Op vrijdag 6 november 2009 09:50 schreef Faja-Lobi het volgende:
Incantrix 36 weken al weer, nog even en je hebt meldplicht
Davinia al weer 32 weken.....wij schelen niet echt veel (iets minder dan 2 weken)
Beessie, misschien een wandeling richting de dichtsbijzijnde bieb? Kan je nieuwe boeken halen.
Lijnloos, laatste werkdag!! Misschien heel stom maar ik mis mijn werk totaal niet. En ik ben al sinds september uit de running en dat tot mei ongveer. Neem denk ik nog een week of wat vakantie op na mijn verlof. Ik mis wel het iets anders om handen hebben dan mijn kinderen maar verders mis ik het niet hoor.
Ik mag straks de reguliere griepprik halen, deel 1 van 3 prikken tot ergens begin december. Kinderen moeten ook geprikt worden, dat zal wel huilen en hoog drama gehalte worden.
het voelt minder aanwezig ofzo... beetje vreemd... en ook al lees ik overal dat dat normaal is en bij de termijn van de zwangerschap hoort, toch is het even wennenquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:33 schreef Incantrix het volgende:
Klopt BJ, deze beweegt vooral anders, probeert zijn ruimte in te nemen zeg maar.. Ik had dat in elk geval ook
Kun je het niet voelen dan? Zn kontje is een puntje en zn hoofd is groot en rond. Ik kan precies voelen hoe Tinus er bij ligtquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
thx dames, ik loop me weer , druk te maken om niets....kindje was net, toen ik mijn boek aan het uitlezen was, weer lekker aan het bewegen....
ennuh het was net of ik nu wat beweging bovenin mijn buik voelde, maar dat kan ook inbeelding zijn..... offff.. zou ons beebje gister zijn eigen draaipoging hebben gedaan?? durf dr nog niet op te hopen, houd jullie op de hoogte
nou voelen is een beetje problematisch; niet lachen; maar de vorige controle zei de VK dat ze niet kon voelen hoe de baby lag, doordat mijn buikspieren zo strak zijn.... (3 weken geleden)..quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Kun je het niet voelen dan? Zn kontje is een puntje en zn hoofd is groot en rond. Ik kan precies voelen hoe Tinus er bij ligt
Succes! Gister stak meneer zijn kont naar voren, daar was ik niet zo van gediend en die heb ik dus weer keurig op zn plaats geduwdquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou voelen is een beetje problematisch; niet lachen; maar de vorige controle zei de VK dat ze niet kon voelen hoe de baby lag, doordat mijn buikspieren zo strak zijn.... (3 weken geleden)..
uh ik zo; welke buikspieren???![]()
maar zelf vind ik het nog wel lastig te voelen; soms voel ik wel een ruggetje hoor... zal straks eens ff plat op bed gaan liggen in alle rust en dan even voelen....
De verloskundige kan bij mij ook nog steeds de baby moeilijk voelen omdat ik 'naar binnen draag'. Het lukt haar bijvoorbeeld niet om zijn kontje te pakken te krijgen en daardoor kan ze zijn grootte moeilijk inschatten. Ik heb ook nog eens een onwijs harde en gespannen buik.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou voelen is een beetje problematisch; niet lachen; maar de vorige controle zei de VK dat ze niet kon voelen hoe de baby lag, doordat mijn buikspieren zo strak zijn.... (3 weken geleden)..
uh ik zo; welke buikspieren???![]()
maar zelf vind ik het nog wel lastig te voelen; soms voel ik wel een ruggetje hoor... zal straks eens ff plat op bed gaan liggen in alle rust en dan even voelen....
Die van ons was afgelopen dagen ook erg rustig en dat vonden we ook wel een beetje engquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:
BJ, ik had dat dus van de week. De VK is toen even op huisbezoek geweest om te checken of alles in orde was, maar Harry deed het prima.
Zij zei dat het waarschijnlijk kwam omdat ik al die tijd mezelf voorbij ben gehold en de baby met me mee heeft gehold. Ze zei: ik denk dat ie blij is dat zijn moeder het eindelijk wat rustiger aan is gaan doen, kan hij ook eindelijk uitrusten en bijkomen...
Maar ik ben wel minder ver in de zwangerschap dan jij dus ik kan me ook heel goed vinden in de uitleg van Incantrix, of misschien is het een combinatie van beiden...
In elk geval als je je echt zorgen maakt, gewoon de VK bellen.
heeft de mijne me ook nog eens op het hart gedrukt: daar zijn we voor mama
Fijn!quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:19 schreef draculettetje het volgende:
nog totaal niet bijgelezen, maar wilde even zeggen dat ik goed ben thuis gekomen!
Kun je geen maalox halen? Of mag je dat ook niet?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:47 schreef Incantrix het volgende:
Heej, welkom thuis Draakje!Dat is nog eens mooi nieuws!
Pfff, mijn VK heeft de beantwoorder erop staan. Kan ze natuurlijk niets aan doen, als ze een bevalling heeft heeft het telefonisch spreekuur gewoon pech.. Maar wel jammer dat ik dan waarschijnlijk het hele weekend doormoet voordat ik evt. een nieuw recept voor anti-maagzuur-prut kan gaan ophalenIk zit te twijfelen om antagel te halen, want de VK heeft me vorige keer verteld dat ik geen rennies mag vanwege bepaalde bestanddelen die erin zitten, en dat die ook in sommige andere anti-maagzuurproducten zitten. Ik weet dus niet of ik die dus wel of niet mag
Oh getver danquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:00 schreef Incantrix het volgende:
Ow, die heb ik nu idd, maar 's-nachts helpt die dus niet..
Ik vind het, als het me te lang duurt, een beetje zielig voor baby.Terwijl dat eigenlijk nergens op slaatquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:03 schreef Vlindur het volgende:
Tinus heeft voor de 2e keer vandaag de hik, gister had ie het in totaal 3 keer (waar ik me dan bewust van ben iig)
Ik vind het maar een vervelend gevoel![]()
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:19 schreef draculettetje het volgende:
nog totaal niet bijgelezen, maar wilde even zeggen dat ik goed ben thuis gekomen!
heeeeey amaranta *zwaait terug* hoe is het met je???quote:
Goed hoor. Nog 1 weekje (3 dagen) en dan gaat mijn verlof in.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heeeeey amaranta *zwaait terug* hoe is het met je???
van Rennies mag je er maximaal 16 per dag!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het aan de verloskundige en aan de apotheker gevraagd, en volgens hen waren rennies volkomen veilig/OK. Ook op de site van Rennie staat dat je het middel gerust bij zwangerschap kunt gebruiken (terwijl men meestal juist terughoudend is met zulke uitspraken).
Oh well, voor mij heeft een negatief advies weinig zin meer.Voor de anderen kan het wel nuttig zijn! En ik ben ook wel benieuwd.
Fijnquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:19 schreef draculettetje het volgende:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
van Rennies mag je er maximaal 16 per dag!!
ik leefde praktisch op rennies...quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:02 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
![]()
Ik heb Rennie Duo gekocht voor K. Is tegen brandend maagzuur en zure oprispingen.
iki ben met vlagen en vooral met eten nog wel misselijk maar heb nu ook goede medicatie voorquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo arme dames met maagzuur; ik heb in mijn zwangerschap nog maar een aantal keer zo'n aanval gehad, maar de laatste weken is het gelukkig heel rustig.... *klopt nogmaals af*
Ik heb voor noodgevallen, van die zakjes Maalox van mijn werk meegenomen en die hebben het bij mij tnt heel goed gedaan...![]()
@draakje, wat fijn dat je weer thuis bent!! ben je nu ook minder misselijk? kan je weer een beetje eten en drinken?
@Baldria; jeuj een goede echo!! wat fijn voor je! hoe voel je je verder?
Ik heb vandaag niet veel gedaan, eerst mijn boek uitgelezen, toen mijn kledingkast een beetje opgeruimd (was weer een bende), lakentjes voor de baby gestreken en daarna lekker in bed dvd's gekeken.
en nu staat het eten op en wacht ik gezellig tot vriendlief weer thuis is.
en o ja, ik ben snipverkouden....en ons kindje is vandaag alweer een stuk drukker dan gister
hmmm klinkt nog niet fijn, in elk geval heel veel sterkte ermee... hoop voor je dat het de komende weken (zoals bij velen van ons) wat beter gaat...quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:43 schreef draculettetje het volgende:
[..]
iki ben met vlagen en vooral met eten nog wel misselijk maar heb nu ook goede medicatie voor
drinken blijft inmiddels binnen alleen eten nog steeds niet! maar de voedingsdrankjes helpen weer wel!
Thuis tot nu toe niet anders maar dat moet in de loop van komende weken over gaan!
Ik vind dat ook elke keer weer spannend, om bij de controle te horen hoe hij erbij ligt. Ik ben dan ook ontzettend blij dat die van mij eindelijk ingedaald is (zij het niet volledig).quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:22 schreef Incantrix het volgende:
Wel grappig, ik werd uiteindelijk wakker om 6 omdat ik heel erg moest plassen en toen ik weer ging liggen voelde het alsof kleine dikkie weer aan het indalen is, dus ik denk dat hij nog een stukje aan het zakken is danwel was. Ik had daarnaast ook de indruk dat hij aan het draaien was (hetgeen een goed ding is, sinds hij tot nu toe met zijn rug in mijn linkerzij lag en zijn benen in de rechterzij), dus dat zei ik tegen lief en verdomd: mijn buik is ineens een ontzéttend stuk geslonken!Heel bizar (ik kan serieus ineens mijn voeten weer zien!), maar ook wel een fijn idee, hopelijk blijkt hij komende woensdag bij de VK goed te liggen (en doe ook maar meteen vast dan, dan zijn we klaar ook
).
Mijn familie begint ook ongeduldig te worden. Ik vind dat zo lief.quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Oh, zussie is niet aan het bevallen. De auto staat er gewoon. Jammer had wel vers kindje willen vast houden.
huh is je bestelling van lief dr nu al????quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:05 schreef Lijnloos het volgende:
Haha BJ, be carefull what you wish for
trix goed geslapen!!! Jeuj(wanneer moet je vent afrijden?heb nu toch niks met mijn duimen te doen, dus dan maar meeduimen voor hem!)
faja, wachten op je zus.... Spannend hoor (wel handig dat je het vanuit je eigen huis in de gaten kan houden). En weer iets beter aan het voelen? Das ook goed!
hier op weg naar Hoorn, maar eerst via de mediamrkt eb prenatal bij de arena... Als we er dan toch langskomen.... Moeten vanavond naar een galavoorstelling, maar ik heb echt zo geen zin om speciaal daarvoor nieuwe kleren An te moeten schaffen... Ik ben al niet zo van de nette kleren, maar nu wil ik ook gewoon niet (hormonen koest!). Maar eens zien of ze wat leuks hebben bij prenatal. Oh wel leuk, de bestelling van lief! Is gekomen... Zo leuk... En een canvasdoek met de 3D-foto van frummel... Superkoel! Ok, ben weer happy!
Fijne dag allemaal meiden!
Yayquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:10 schreef Groofsken het volgende:
Ik weet nog dat het over dat berenpak ging van de H&M. Ik vond hem ook superleuk maar had hem niet gekocht omdat ik al zat kleertjes heb op zolder, ook voor buiten. En nu kreeg ik een tas van een vriendin en drie keer raden wat daarin zat. het berenpak van H&M
.
daar word ik dus niet blij van, hou het nog geen 3 minuten uit....quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:55 schreef freecell het volgende:
Mooie echo Sindell
Amaranta: dagje verwennen in de sauna
Leuk!! Hierbij laat ik je officieel toe tot de Berenpakclubquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:10 schreef Groofsken het volgende:
Ik weet nog dat het over dat berenpak ging van de H&M. Ik vond hem ook superleuk maar had hem niet gekocht omdat ik al zat kleertjes heb op zolder, ook voor buiten. En nu kreeg ik een tas van een vriendin en drie keer raden wat daarin zat. het berenpak van H&M
.
Ja ik vind het heel spannend. Maar ook bijzonder. Mijn zusje die ook moeder wordt. Je gaat toch met andere ogen er naar kijken. Met mij gaat het stukken beter dankzij de medicatie. Ik kan weer enigzins bukken om wat op te pakken zonder dat mijn hoofd uit elkaar lijkt te exploderen. Kinderen zijn ook veel beter. Houdt de kleine man wel nog anderhalve week thuis tot het op de creche ook wat is opgelost. Daar is het grootste gedeelte van de kinderen ook ziek thuis en net nu hij iets op knapt zit ik niet op het volgende virus te wachten.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:48 schreef Tan het volgende:
Fijn BJ dat je nu weer een discoganger in je buik hebtScheelt hier ook, soms twee dagen heel rustig en dan maak ik me zorgen, maar dan ineens weer een paar dagen lang eentje die de horlepiep aan het dansen is
@Faja, spannend is dat altijd hč, als er eentje op knappen staat in je omgeving, helemaal als het je familie is. Hier is eergister mijn buurvrouw bevallen, heb op zich niet zo heel veel contact met haar, maar het is toch weer spannend.
Hoe is het met de ziekenboeg bij je thuis? Kindjes en jijzelf weer opgeknapt?
Hier alles rustig, had eergister nog weer vreselijke hoofdpijn, was er weer helemaal misselijk van, was ook bloedjechagrijnig die dagMaar heb dan ook weer zorgen om de bloeddruk enzo, daar word ik ook niet vrolijker van. Maar gister voelde ik me weer picobello.
Hopelijk blijft dat vandaag ook zo.
Maandag weer een groeiecho, ben benieuwd wat de VK zegt over het ruime vruchtwater. Tot zover mijn nutteloze bijdrage van vandaag.
Nou ja dichtbij, half uurtje rijden voor onsquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:08 schreef Vlindur het volgende:
Groof heeft het berenpak!![]()
Ik ga hem denk ik toch nog maar wel halen.. Ik vind hem ook zo gaaf!
Sindell, Oosterwolde? Das dichtbij!Mooie foto's!
Nee, juist niet. Het is daar een grote flubberlap, Daarom had ik het ook niet verwacht denk ik..quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:45 schreef DaviniaHR het volgende:
Vlindur, balen van je sttriae!Had je ook last van een hele gespannen huid onderin?
Nee niks aan de hand hier. Drukke dagen en nu veel pijn in rug en bekkenquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:05 schreef Poppejans het volgende:
Joehoe, WupWup, ben je stiekem al bezig?
poehhh geen idee; ik heb dr nog nooit van gehoord eigenlijk..... weet dus niet of het helpt... en of het kwaad kan ook niet...quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:14 schreef Soneal het volgende:
Sterkte Tan
Dames, ik heb nog een vraag die ik gevoelsmatig beter hier aan de ervaringsdeskundigen kan stellen...
Het is hier nog wachten op het tweede streepje, maar ik ben nu al dagen verschrikkelijk verstopt, dusdanig dat het zeer doet (tot steken in de zij aan toe).
Omdat ik niet weet of ik zwanger ben, maar nog een paar symptomen heb die er op wijzen dat het misschien wel eens zo zou kunnen zijn, wil ik niet het risico nemen dat dat misgaat door een (standaard) laxeermiddel te nemen. Er wordt immers geadviseerd dat niet te doen.
Nou las ik ergens een eetlepel olijfolie nemen, of een glas sinaasappelsap met een eetlepel olijfolie.
Ik kom het echter niet anders tegen dan als sporadische tip, mijn vraag dus: zou dat verantwoord zijn of zien jullie daar andere gevaren in?
Ik moest toen ik net zwanger was (dus bijna negen maanden terugquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:40 schreef Borra het volgende:
Handige tips dames tegen obstipatieik heb er nu ik zwanger ben ook ineens last van.
Ik heb gister een voetje gevoeld van de baby van een vriendin tegen haar buikSamen met nog een vriendin met ukkie van 10 maanden nog even langsgeweest voordat ze moest bevallen. Ik vond het wel lastig om niets te zeggen..
![]()
Toen ik vorige week bij de tandarts was voor controle gaf hij aan dat ik volgend jaar voor foto's moest. Dus ik hem zeggen dat ik zwanger ben.. Hij zei dat hij op het moment dat ik binnen kwam al wist dat ik zwanger was.. grappig(ik was al 2 jaar niet naar de tandarts geweest en ken hem eigenlijk niet omdat het een nieuwe is! )
Is er al nieuws van Luna? misschien is haar beebje er al en is ze lekker aan het genieten
kijk dat geeft de burger moedquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:34 schreef marky het volgende:
sonnetje85, wat vervelend van die koortslip. Ik heb er tijdens mijn zwangerschap ook regelmatig last van. Simpele koortslipcrčme van de apotheek kun je gewoon gebruiken en helpt bij mij echt goed.
ik zei gisteren nog tegen mijn schoonzusje, dat ik het zo wel 9 maanden kan volhoudenquote:Op zondag 8 november 2009 10:44 schreef happyme28 het volgende:
Sonnetje85, 6 weken is een mooie mijlpaal hoorde meeste zwangerschappen gaan in de eerste 6 weken mis. En wat lekker dat je nog nergens last van hebt!
Fijn!quote:Op zondag 8 november 2009 11:58 schreef Aoraki het volgende:
Net weer terug uit het ziekenhuis voor CTG, bloeddruk en urine onderzoek. Alles was weer ok. Mannetje doet het goed, hoewel het een enorme druktemaker is... Geen eiwit in de urine en de onderdruk blijft rond de 90 hangen... Dus het was allemaal weer prima. Op naar de volgende meting op woensdag.
ja daar vrees ik ook voor dat het vanaf 6 weken begint haha.quote:Op zondag 8 november 2009 11:55 schreef sindell het volgende:
Sonnetje, ik ging pas vanaf 6 wekendus juich maar niet te vroeg
![]()
(natuurlijk hoop ik echt dat het je bespaard blijft, want het is niet leuk ... )
Nee joh, bij jou blijven de klachten gewoon weg!quote:Op zondag 8 november 2009 12:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ja daar vrees ik ook voor dat het vanaf 6 weken begint haha.
heb ik wel s gelezen dat het vanaf dan begint. Ach ja zie t wel
Ja, idd... Maar wij hebben de hoop dat ie draait gewoon opgegeven en kijken nu gewoon uit naar de keizersnede. Hij voelt zich goed, en dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 8 november 2009 12:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Fijn!![]()
en het ventje lag zeker nog steeds verkeerd om...![]()
We weten niet precies vanaf wanneer hij in een stuit ligt. Zeker vanaf 30 weken, omdat we toen de eerste groeiecho gehad hebben. Daarvoor zei de vk dat hij met z'n koppie naar beneden lag, maar dat dacht ze 1 dag na de groeiecho ook. Toen ik zei dat ie de dag ervoor anders lag, heeft zij ook met de echo gekeken, en jawel in een stuit. Ook de controles erna kon ze het heel moeilijk voelen en blijk hij bij de echo's gewoon in stuit te liggen. Maar de placenta ligt er ook voor, en de vk's in het ziekenhuis konden het ook niet echt goed voelen.quote:Op zondag 8 november 2009 12:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Aoraki; vanaf wanneer ligt jullie frummel al in stuit??? en mocht je zelf kiezen voor stuitbevalling of keizersnede?
weet ik, daar ga ik ook niet vanuitquote:Op zondag 8 november 2009 12:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Sonnetje; ook 6 weken is een mooi aantal hooren het worden er vanzelf meer... maar ik zal er maar niet vanuit gaan dat de komende maanden ook zo makkelijk blijven hoor...
(en dat bedoel ik niet pessimistisch, maar heel reeel, bijna iedereen krijgt wel 1 of meerdere kleine of grotere zwangerschapsklachten....)
ons kindje ligt ws al langer in stuit, Bij 20 weken echo namelijk ook al, en nu dus nog steeds... en ik heb ook nooit schopjes oid bovenin mijn buik gevoeld. Alleen in de onderste regionen...quote:Op zondag 8 november 2009 12:40 schreef Aoraki het volgende:
MP alweer 26 weken, gaat snel he?
[..]
We weten niet precies vanaf wanneer hij in een stuit ligt. Zeker vanaf 30 weken, omdat we toen de eerste groeiecho gehad hebben. Daarvoor zei de vk dat hij met z'n koppie naar beneden lag, maar dat dacht ze 1 dag na de groeiecho ook. Toen ik zei dat ie de dag ervoor anders lag, heeft zij ook met de echo gekeken, en jawel in een stuit. Ook de controles erna kon ze het heel moeilijk voelen en blijk hij bij de echo's gewoon in stuit te liggen. Maar de placenta ligt er ook voor, en de vk's in het ziekenhuis konden het ook niet echt goed voelen.
Maar jij bent nu toch ongeveer 32,5 week? Dan heeft je beeb nog alle tijd! En misschien heeft jouw vk het ook wel fout. Bovendien kunnen ze meestal nog wel een draaipoging proberen, alleen dat is bij mij wegens alle andere factoren niet geprobeerd.
Met 20 weken gaan kindjes toch nog alle kanten op? Ik had begrepen dat ze echt pas veel later een vaste(re) ligging aannemen.quote:Op zondag 8 november 2009 13:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ons kindje ligt ws al langer in stuit, Bij 20 weken echo namelijk ook al, en nu dus nog steeds... en ik heb ook nooit schopjes oid bovenin mijn buik gevoeld. Alleen in de onderste regionen...
wij hopen ook dat ons kindje vanzelf nog draait... heeft de kans nog tot 36 weken ongeveer zei de VK.
en draaipoging doen ze ook niet als je een hoge bloeddruk hebt... dus die zou eventueel ook eerst nog moeten zakken..naja we hebben nog tijd, dus we wachten het rustig af...
Ditoquote:Op zondag 8 november 2009 12:31 schreef mama_papa het volgende:
Vandaag 26 weken!!! 6 maanden wow, het gaat écht snel![]()
Het wachten word maar moeilijker en moeilijker, ben zo benieuwd hoe onze kleine meid eruit gaat zien
Ook hier vandaag lekker bankhangen met liefFijne dag meiden!!
Nou het gekke is dat ik Harry bijna altijd onderin voel (en een heel enkele keer aan de rechterzijkant). En toch lag hij de laatste 2 controles bij de vroedvrouw met zijn koppie naar beneden. De laatste keer was ik daar echt verbaasd over want nog geen 5 minuten daarvoor was hij mijn blaas aan het verbouwen (omdat ik de bekkenband om had)quote:Op zondag 8 november 2009 13:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ons kindje ligt ws al langer in stuit, Bij 20 weken echo namelijk ook al, en nu dus nog steeds... en ik heb ook nooit schopjes oid bovenin mijn buik gevoeld. Alleen in de onderste regionen...
wij hopen ook dat ons kindje vanzelf nog draait... heeft de kans nog tot 36 weken ongeveer zei de VK.
en draaipoging doen ze ook niet als je een hoge bloeddruk hebt... dus die zou eventueel ook eerst nog moeten zakken..naja we hebben nog tijd, dus we wachten het rustig af...
elleboogjes?quote:Op zondag 8 november 2009 14:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou het gekke is dat ik Harry bijna altijd onderin voel (en een heel enkele keer aan de rechterzijkant). En toch lag hij de laatste 2 controles bij de vroedvrouw met zijn koppie naar beneden. De laatste keer was ik daar echt verbaasd over want nog geen 5 minuten daarvoor was hij mijn blaas aan het verbouwen (omdat ik de bekkenband om had)
Dat zou mijn kind nooit doenquote:Op zondag 8 november 2009 14:32 schreef amaranta het volgende:
Ja of misschien zit Harry jou gewoon te knijpen met zn vingertjes
Ik heb ook alweer honger (en ook gewoon braaf geluncht). Dus ik ga maar eens een grapefruit om zeep helpen...quote:Op zondag 8 november 2009 14:35 schreef freecell het volgende:
Ik heb echt honger, maar ik ga om 16:00 uit eten
Probleem
En wel gewoon gelunched hč?
Serieus, ik vertrouw mijn anti-schimmelkuurtje niet. Ongeveer een half uur na inname krijg ik maagpijn die enkele uren blijftEn hónger!
Het kan zijn dat je juist jeuk krijgt van die creme. Ik kon niet tegen de buikencreme van Zwitsal, ik bleef krabben maar toen ik stopte met smerem was de jeuk ook weg.quote:Op zondag 8 november 2009 16:17 schreef mama_papa het volgende:
Ff weer een vraagje van mij
Ik heb nu echt een aantal dagen ernome kriebelige borsten en buik, echt dat ik helemaal gek ervan word!! Ik probeer niet te krabben, maar het is zo frustrerend :S Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Ik smeer 1 keer per dag buik en borstencreme van de hema..
tan, hoe is het nu?quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:07 schreef Tan het volgende:
Even snel een berichtje tussendoor, ik had net heel erg last van vlekken voor mijn ogen en het trok ook niet snel weg. Bloeddrukmeter van mijn schoonmoeder opgehaald en de bloeddruk veel te hoog. VK gebeld, en ook zij meette het tot twee keer toe veel te hoog. Nu wordt ik dus voor de zekerheid opgenomen in het ziekenhuis voor een nacht en een dagje.Balen balen, maar ja, wel beter voor de veiligheid van de baby en mijzelf.
Dat heb ik ook zo,ben nu bijna 9wkn maar voor m'n gevoel ben ik al veel langer zwanger echt maf!quote:Op zondag 8 november 2009 11:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
6 weken klinkt zo weinig haha, voor mijn gevoel is t al veel langer. Beetje raar
Klopt, maar je 40e week begint na 39 weken. Net als je 2e week na 1 week begint.quote:Op zondag 8 november 2009 23:11 schreef amaranta het volgende:
Maar de 14de toch pas echt 40 weken?
En langzaam begint het besef door te dringen dat het waarschijnlijk allang middernacht is geweest en het vuurwerk gewoon NIET meer gaat komen. Als je vuurwerk wilt, moet je het maar zelf halen en afsteken.quote:Op zondag 8 november 2009 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hop, en wij zijn vrolijk de veertigste week in. Het voelt een beetje als Oudejaarsavond zonder klok: je zit te wachten, maar je hebt geen idee wanneer het vuurwerk begint...
Weet je misschien waar het door komt, of kun je er geen peil op trekken? Ik krijg bijvoorbeeld altijd last van maagzuur als ik na het avondeten nog iets zoets eet.quote:Op maandag 9 november 2009 05:59 schreef Incantrix het volgende:
Nouja, het is niet zo heel erg, maar wel jammer dat ik toch weer lekker maagzuur heb, maja
Lieve Claudia,quote:Op maandag 9 november 2009 08:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En langzaam begint het besef door te dringen dat het waarschijnlijk allang middernacht is geweest en het vuurwerk gewoon NIET meer gaat komen. Als je vuurwerk wilt, moet je het maar zelf halen en afsteken.
quote:Op maandag 9 november 2009 09:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lieve Claudia,
Jouw vuurwerk komt ook! En dat hoef je helemaal niet zelf te halen want dat komt gewoon van zelf. Soms heeft lontje wat moeite. Maar er zit een lontje aan en dat gaat vanzelf branden!
Het duurt nu echt niet lang meer!
Vandaag 2 jaar geleden was ik uitgerekend, toen was er ook geen vuurwerkde dag erna ook niet....
op 16 -11 was de hemel rozeverlicht en barstte alles los!
Ja maar toch hou je de uitgerekende datum aanquote:Op maandag 9 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik had me mentaal zo voorbereid op 42 weken, omdat ik hier gezien heb hoe vervelend het is als je over de uitgerekende datum heengaat. Maar nu het moment dan zover is vind ik het toch gewoon moeilijk.
quote:Op maandag 9 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik had me mentaal zo voorbereid op 42 weken, omdat ik hier gezien heb hoe vervelend het is als je over de uitgerekende datum heengaat. Maar nu het moment dan zover is vind ik het toch gewoon moeilijk.
Zeg zit wup niet zo op te jagen! Die heeft nog tijd zat!quote:Op maandag 9 november 2009 09:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wachten is altijd vervelend en helemaal als je zo graag wilt en zo nieuwsgierig bent. Verwen jezelf even lekker vandaag, je verdient het, en daarna vind ik dat je beebje gewoon moet komen![]()
Wup! schiet jij ook ns op, ik ben nieuwsgierig naar je meisje!
nietes!quote:Op maandag 9 november 2009 09:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zeg zit wup niet zo op te jagen! Die heeft nog tijd zat!
ikook!!quote:Op maandag 9 november 2009 09:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nietes!
ik vind dat Claudia vandaag mag, en dan morgen Wup
lekker f5-en voor verse beebs![]()
en ik ben zo nieuwsgiehiehierig
met een tweede begint de verweking enzo toch ook eerder van je bekken? Dus in dat opzicht zou het goed kunnen dat je veel eerder last hebt dan bij Selene; en afgezien daarvan ben je toch in verwachting van een pittig setjequote:Op maandag 9 november 2009 09:41 schreef simmu het volgende:
vraagje voor de dames die zwanger en wel nog dragen: hoelang is 'gangbaar' dat je het volhoud? als ik selene (of een zware rugtas) langer dan een half uurtje draag gaan mijn heupen (en kont) toch wel zeer doen. is dat normaal? ik vind het toch nog vrij vroeg daarvoor (15 weken nu). met selene had ik daar geen last van.
sterkte LLM's en iedereen die wel wat steun kan gebruiken!
Ik ben geen 'draagmama' maar ik had ook al heel erg snel last van mijn bekken al slepende met mijn werktas.quote:Op maandag 9 november 2009 09:41 schreef simmu het volgende:
vraagje voor de dames die zwanger en wel nog dragen: hoelang is 'gangbaar' dat je het volhoud? als ik selene (of een zware rugtas) langer dan een half uurtje draag gaan mijn heupen (en kont) toch wel zeer doen. is dat normaal? ik vind het toch nog vrij vroeg daarvoor (15 weken nu). met selene had ik daar geen last van.
sterkte LLM's en iedereen die wel wat steun kan gebruiken!
Ik verwonder me over niks meer tegenwoordigquote:Op maandag 9 november 2009 09:50 schreef simmu het volgende:
oh, als dingen zeer doen doe ik ze gewoon niet hoor. het verwondert me alleen zo, omdat ik met selene helemaal geen heup/rug problemen gehad heb en ik pas 15 weken ben.
Leuk is dat!quote:Op maandag 9 november 2009 09:58 schreef Poppejans het volgende:
Goedemorgen!
Eind vorige week zijn al 3 van de 6 zwangerschapsgym baby's geboren (we hebben mailcontact echt leuk!), nu wil ik oohoook! Krijg er wel helemaal de kriebels van hoor, die verse beebfoto's![]()
Tan, ben je gisteren wel thuis gekomen? Hopelijk moest je toch niet langer blijven hoor
Wat leuk dat jij dat bij deze zwangerschap gedaan hebt, volgens mij hoor je niet vaak dat mensen dat doen als ze al 1 of meerdere kinderen hebben. Ik zou het zelf denk ik ook weer doen, alleen al voor de contacten want ik vond het erg leuk! (en wie weet heb ik ook wel echt wat aan de ademhaling dingetjes)quote:Op maandag 9 november 2009 10:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Leuk is dat!
Ik sta als 2de op de lijst van onze groep, dus ik verwacht niet dat er veel meiden voor zullen dringen.
Hooguit de twinmama, maar die wordt sowieso halverwege december ingeleid.
Maar vooruit komen ho maar danquote:Op maandag 9 november 2009 10:09 schreef amaranta het volgende:
Sidney, dat klopt. Mijn gymjuf is fysiotherapeut. En schoolslag is heel slecht voor je bekken ivm de druk die je creeert door het water weg te duwen tussen je benen. Beter is om te flipperen inderdaad.
Mooi! Dat vind ik oprecht fijn om te horen! dat het dus redelijk goed met ja gaatquote:Op maandag 9 november 2009 10:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
Als ik hier soms lees, mag ik eigenlijk helemaal niet klagen... zoveel klachten heb ik niet, en kom (afgezien van de iets verhoogde bloeddruk, uitputting op mijn werk en vocht) tnt vrij gemakkelijk door de zwangerschap heen. Geen last van mijn lijf en ledematen, geen maagzuur (alleen op vakantie), geen pijnlijke ribben etc etc....
Ik hoop dat het daar ook een beetje bij blijft... (en natuurlijk dat mijn bloeddruk nu goed blijft).
Wil wel even alle dames sterkte wensen met de zwangerschapskwaaltjes... want ondanks dat het allemaal voor een enorm mooi doel is, is zwanger zijn, niet altijd even makkelijk...
Dat is ook heel lastig, om even niets te mogen doen. Maar er is stiekum toch veel dat je wel kunt. Boekje lezen, filmpje kijken, kokkerellen, ik noem maar wat. Het moeilijkste is natuurlijk de confrontatie met jezelf. Maar wat Asy eerder al zei, jij hebt een zware baan en hebt het nog zooooo lang volgehouden. Ik vind dat je niet meer dan trots op jezelf mag zijn!quote:Op maandag 9 november 2009 11:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Asy en Dj Randall;
ik voel me lichamelijk idd verder wel goed. Heb alleen nog wel moeite met het thuiszitten en weinig doen, maja is wel even het beste ivm mijn bloeddruk... ik hoop dat die as donderdag nog wat verder is gezakt en dan maar eens proberen wat meer te ondernemen.
Ik ga morgen wel eens ff de deur weer uit, met mijn moeder even bij opa en oma langs (al heeeeeeel lang niet geweest) en even de stad in....
maar stilzitten en rust houden is lastig als je normaal altijd bezig en druk bent...![]()
@Asy; zwangerschapsgym is idd best leuk; maar ik hoor hier op Fok ook meer nuttige tips hoor...
Ik vind het ook moeilijk hoor!quote:Op maandag 9 november 2009 11:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Asy en Dj Randall;
ik voel me lichamelijk idd verder wel goed. Heb alleen nog wel moeite met het thuiszitten en weinig doen, maja is wel even het beste ivm mijn bloeddruk... ik hoop dat die as donderdag nog wat verder is gezakt en dan maar eens proberen wat meer te ondernemen.
Ik ga morgen wel eens ff de deur weer uit, met mijn moeder even bij opa en oma langs (al heeeeeeel lang niet geweest) en even de stad in....
maar stilzitten en rust houden is lastig als je normaal altijd bezig en druk bent...![]()
@Asy; zwangerschapsgym is idd best leuk; maar ik hoor hier op Fok ook meer nuttige tips hoor...
quote:Op maandag 9 november 2009 11:58 schreef freecell het volgende:
Hey Asy, jouw kabouters ook al?
Je bent mijn kloon hč?
Maar wat ik even wilde zeggen, ik was net even bij de apotheek voor Salbutamol (zo'n ventolin-discus-ding) en mijn apotheker: ik zou het niet meer gebruiken na de 37e week, het is weeënremmend en de meeste artsen weten dat niet
Dus, mochten hier nog pufjesgebruikers zijn: salbutamol is weeënremmend
Ik duim voor jequote:Op maandag 9 november 2009 12:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
VK net aan de lijn gehad en mag om 13 uur even langskomen voor bloeddruk en urinecontrole. Maar even voor de zekerheid...
Hoop dattie gewoon goed is, en mijn hoofdpijn gewoon komt van verkoudheid en/ of migraine....
Succes strakjes. Ik hoop dat alles goed is!quote:Op maandag 9 november 2009 12:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
VK net aan de lijn gehad en mag om 13 uur even langskomen voor bloeddruk en urinecontrole. Maar even voor de zekerheid...
Hoop dattie gewoon goed is, en mijn hoofdpijn gewoon komt van verkoudheid en/ of migraine....
wel grappig, mijn allergieen zijn juist heel rustig nu ik zwanger ben, ik heb eigenlijk elk jaar wel in de zomer last van benauwdheid, irritatie tot aan galbulten... En deze zomer zonder enige medicatie (terwijl ik normaal oogdruppels, tabletten en een neusspray gebruik) eigenlijk bijna geen klachten gehad...quote:Op maandag 9 november 2009 12:03 schreef Asyniur het volgende:
[..]
![]()
Goed om te weten, dat van die salbutamol!
Ik heb al heel lang geen pufjes meer hoeven gebruiken, alleen pas toen ik bij Ca.ra op visite was geweest. Die heeft een kat en ik was zo benauwd en pieperig. Sinds ik zwanger ben, reageer ik weer heel erg astmatisch blijkbaar...
Lief van je dat je er aan denktquote:Op maandag 9 november 2009 12:29 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ, succes zometeen bij de vlos! Hopelijk is alles goed!
Vlindur, hoe zit het nu met jullie medsiche circuit? Er was toch sprake dat het mss toch niet rhesusgebeuren zou zijn, maar dat lange qt-dinges of zo? heb je al meer zekerheid?
ik ben wel blij dat madam lekker relaxed is, eigenlijk!eli was ook zo'n wilde. hebben we nog een mooi filpmje van. zij laat zich wrs wat minder leuk filmen, maar ach. elk nadeel hep zn voordeel
(of was het andersom?)
dat kan komen omdat het je eigen kat is, daar ben je goed aan gewend.quote:Op maandag 9 november 2009 12:12 schreef freecell het volgende:
Ik heb zelf een kat en normaal nergens last van. Nu ik zwanger ben krijg ik jeukogen als ik mijn hoofd in de kat begraaf
Maar onze poezel haart echt vrijwel niet uit. Als ik bij TARA's moeder binnenloop heb ik binnen 10 minuten een allergische aanvalDie heeft 2 katten die wel wat uitharen.
Dus ik geloof dat ik mazzel heb met mijn poezebeest!(en na de vorige zwangerschap was het gewoon weer over zodra hummel er was
)
Nee, ben nu nét weer thuis na twee dagen ziekenhuis. De bloeddruk zakte wel iets na twee dagen rust, maar zodra ik even uit bed ging om bijvoorbeeld te douchen was hij weer te hoog. Omdat de bloedwaarden goed zijn ben ik nu wel ontslagen, maar ik heb strikte rust opgekregen voor de komende weken. Helaas betekent dit nu ook dat ik helemaal ben overgedragen aan de gynaecoloog, inclusief een ziekenhuisbevalling, maar ja dat is niet anders.quote:Op maandag 9 november 2009 09:58 schreef Poppejans het volgende:
Tan, ben je gisteren wel thuis gekomen? Hopelijk moest je toch niet langer blijven hoor
Hoe ga je dat doen met de kinderen dan? Fijn dat je weer thuis bent iig!quote:Op maandag 9 november 2009 12:49 schreef Tan het volgende:
[..]
Nee, ben nu nét weer thuis na twee dagen ziekenhuis. De bloeddruk zakte wel iets na twee dagen rust, maar zodra ik even uit bed ging om bijvoorbeeld te douchen was hij weer te hoog. Omdat de bloedwaarden goed zijn ben ik nu wel ontslagen, maar ik heb strikte rust opgekregen voor de komende weken. Helaas betekent dit nu ook dat ik helemaal ben overgedragen aan de gynaecoloog, inclusief een ziekenhuisbevalling, maar ja dat is niet anders.
Heb nog niet bijgelezen, dat doe ik later wel, eerst even een laptopje regelen zodat ik vanuit bed of vanaf de bank kan internetten
ik heb de hele zwangerschap geen medicijnen nodig gehad voor mn allergieen, twee weken na de bevalling werd ik 's morgens wakker met dikke rode ogen en een loopneus en overal jeuk. En maar afvragen wat het toch wasquote:Op maandag 9 november 2009 12:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wel grappig, mijn allergieen zijn juist heel rustig nu ik zwanger ben, ik heb eigenlijk elk jaar wel in de zomer last van benauwdheid, irritatie tot aan galbulten... En deze zomer zonder enige medicatie (terwijl ik normaal oogdruppels, tabletten en een neusspray gebruik) eigenlijk bijna geen klachten gehad...
heel merkwaardig en bijzonder....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |