abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74532511
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:30 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Zeg zit wup niet zo op te jagen! Die heeft nog tijd zat!
nietes!
ik vind dat Claudia vandaag mag, en dan morgen Wup

lekker f5-en voor verse beebs
en ik ben zo nieuwsgiehiehierig
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74532535
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nietes!
ik vind dat Claudia vandaag mag, en dan morgen Wup

lekker f5-en voor verse beebs
en ik ben zo nieuwsgiehiehierig
ikook!!
Oud collegaatje is vannacht bevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74532602
vraagje voor de dames die zwanger en wel nog dragen: hoelang is 'gangbaar' dat je het volhoud? als ik selene (of een zware rugtas) langer dan een half uurtje draag gaan mijn heupen (en kont) toch wel zeer doen. is dat normaal? ik vind het toch nog vrij vroeg daarvoor (15 weken nu). met selene had ik daar geen last van.

sterkte LLM's en iedereen die wel wat steun kan gebruiken!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 november 2009 @ 09:43:08 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74532632
Ik draag helemaal niks. Ik ben al buiten adem als ik Eva de trap op draag
Als je lichaam het niet fijn vindt dan zou ik het laten. Je wi lt straks niet met een bekkenprobleem zitten, ben je nog verder van huis.
pi_74532683
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:41 schreef simmu het volgende:
vraagje voor de dames die zwanger en wel nog dragen: hoelang is 'gangbaar' dat je het volhoud? als ik selene (of een zware rugtas) langer dan een half uurtje draag gaan mijn heupen (en kont) toch wel zeer doen. is dat normaal? ik vind het toch nog vrij vroeg daarvoor (15 weken nu). met selene had ik daar geen last van.

met een tweede begint de verweking enzo toch ook eerder van je bekken? Dus in dat opzicht zou het goed kunnen dat je veel eerder last hebt dan bij Selene; en afgezien daarvan ben je toch in verwachting van een pittig setje ? dan zou het misschien zomaar kunnen dat het normaal is dat je nog eerder last hebt?

Ik weet het niet, ik zou doorgaan met dragen zolang het voor jezelf nog fijn is. Als het pijn gaat doen dan misschien eens goed kijken naar andere knopen ofzo. Misschien Davinia eens vragen anders.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 november 2009 @ 09:47:28 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74532692
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:41 schreef simmu het volgende:

Ik ben geen 'draagmama' maar ik had ook al heel erg snel last van mijn bekken al slepende met mijn werktas.
Ik kon rond de 8 weken al niet meer blijven staan na 1 uur op een personeelsfeest (maar toen wist ik nog niet dat mijn bekken de oorzaak was).
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat gaat. En als het dus niet gaat, niet meer doen. Ik denk niet dat er zoiets is als gangbaar...

ik bedoel als ik BJ en mij vergelijk: BJ heeft zwaar fysiek werk en heeft doorgewerkt tot week 32? Ik heb een 'kantoorbaan' en ik werkte met 7 weken al halve dagen en ben met 24 weken volledig uitgevallen
pi_74532755
oh, als dingen zeer doen doe ik ze gewoon niet hoor. het verwondert me alleen zo, omdat ik met selene helemaal geen heup/rug problemen gehad heb en ik pas 15 weken ben.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 november 2009 @ 09:54:15 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74532817
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:50 schreef simmu het volgende:
oh, als dingen zeer doen doe ik ze gewoon niet hoor. het verwondert me alleen zo, omdat ik met selene helemaal geen heup/rug problemen gehad heb en ik pas 15 weken ben.
Ik verwonder me over niks meer tegenwoordig
Wees maar zuinig op jezelf
pi_74532887
Goedemorgen!
Eind vorige week zijn al 3 van de 6 zwangerschapsgym baby's geboren (we hebben mailcontact echt leuk!), nu wil ik oohoook! Krijg er wel helemaal de kriebels van hoor, die verse beebfoto's

Tan, ben je gisteren wel thuis gekomen? Hopelijk moest je toch niet langer blijven hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 9 november 2009 @ 10:00:05 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74532914
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:58 schreef Poppejans het volgende:
Goedemorgen!
Eind vorige week zijn al 3 van de 6 zwangerschapsgym baby's geboren (we hebben mailcontact echt leuk!), nu wil ik oohoook! Krijg er wel helemaal de kriebels van hoor, die verse beebfoto's

Tan, ben je gisteren wel thuis gekomen? Hopelijk moest je toch niet langer blijven hoor
Leuk is dat!
Ik sta als 2de op de lijst van onze groep, dus ik verwacht niet dat er veel meiden voor zullen dringen.
Hooguit de twinmama, maar die wordt sowieso halverwege december ingeleid.
pi_74532983
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Leuk is dat!
Ik sta als 2de op de lijst van onze groep, dus ik verwacht niet dat er veel meiden voor zullen dringen.
Hooguit de twinmama, maar die wordt sowieso halverwege december ingeleid.
Wat leuk dat jij dat bij deze zwangerschap gedaan hebt, volgens mij hoor je niet vaak dat mensen dat doen als ze al 1 of meerdere kinderen hebben. Ik zou het zelf denk ik ook weer doen, alleen al voor de contacten want ik vond het erg leuk! (en wie weet heb ik ook wel echt wat aan de ademhaling dingetjes)
Ik ben bij ons clubje als laatste samen met iemand met exact dezelfde uitgerekende datum.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 9 november 2009 @ 10:07:07 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74533043
We zijn met zn 8en waarvan vier zwanger van de 2de.
Ik was het eerlijk gezegd niet van plan, maar ben blij dat ik toch ben gegaan.
Overigens mogen wij altijd onze verhalen vertellen, om de anderen lekker bang te maken haha.

Ik was volgens mij de enige die met ruggenprik was bevallen en in zkh. In ieder geval wel de enige met een kunstverlossing. Een ook de enige met meer dan 30 uur voorweeen
Achja, is mijn traumabevalling toch een beetje speciaal
pi_74533056
Voor 1 keerje meld ik me ook Icantrix, ik heb ook wakker gelegen vanaf 4 uur
Maar ik ga ervan uit dat het nog niet structureel wordt, want de snottebellen zijn vannacht losgebroken en volgens mij is de indaling verder ingezet (steken, pijn in onderbuik en onderrug, auw, pffff). En ik ben zelfs een keer wezen plassen, wat ik dus nooit hoef (in tegenstelling tot de vorige zwangerschap...).

Luna nog enorm gefeliciteerd met je mooie meisje Xandy!

Ik heb het een en ander gemist afgelopen week (en daarnaast iets met ene oor in andere uit, maar dan anders).
Tan wat goed dat je een bloeddrukmeter kon lenen en dat er zo snel actie is ondernomen. Hoop dat alles goed is.
Volgens mij zijn er een aantal met (vervroegd) verlof gegaan vorige week, hoop dat jullie er snel van kunnen genieten.
DJRandall alweer een half jaar, derde trimester nu dus.
Lijnloos succes met de glucosetesten, dat alles maar goed is!
Er was ook nog iemand die wilde zwemmen maar ook bekkenproblemen had dacht ik, volgens onze zwemjuf moet je dan geen schoolslag zwemmen met je benen maar flipperen zeg maar. Erg vermoeiend... (maar verder is zwemmen wel lekker).

Morgen de kraamintake en het ziet er hier uit alsof er een bom is ontploft, dus ik moet maar even wat orde op zaken gaan stellen...
  maandag 9 november 2009 @ 10:09:05 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74533083
Sidney, dat klopt. Mijn gymjuf is fysiotherapeut. En schoolslag is heel slecht voor je bekken ivm de druk die je creeert door het water weg te duwen tussen je benen. Beter is om te flipperen inderdaad.
pi_74533200
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:09 schreef amaranta het volgende:
Sidney, dat klopt. Mijn gymjuf is fysiotherapeut. En schoolslag is heel slecht voor je bekken ivm de druk die je creeert door het water weg te duwen tussen je benen. Beter is om te flipperen inderdaad.
Maar vooruit komen ho maar dan
Gelukkig trekt mijn bekken het nog redelijk, en moeten wij zo en zo veel wisselen van de juf.

Poppejans, ik ben ook zwanger van de tweede en doe ook een cursus. Bij ons 3 van de 8 die voor hun tweede kindje gaan. Mijn schoonmoeder heeft alleen een cursus gedaan bij de vierde, leek d'r wel leuk. Ik doe het ook meer voor de leuk en voor het fit-gedeelte dan voor de info. Gewoon lekker kletsen
pi_74533284
Hier 2 prikken gehad en straks om 14 uur terug voor de 3e en laatste van vandaag... Boek is in elk geval bijna uit, da's dan wel weer handig.
Sidn3y ook een voor het niet slapen. Jij ook al aan het indalen geslagen? Hier nog helemaal niks van dat alles te merken, alleen een hele drukke beeb de afgelopen dagen, die zich echt alle kanten door de buik slingerd. Kennelijk heeft ze nog ruimte zat...

Claudia, niet de hoop verliezen he, die kleine komt echt wel snel nu (ook al lijkt dat helemaal niet zo snel te gaan als je je hat voorgesteld). Kan me voorstellen dat hoe zeer je je er ook op instelt dat het 40+ wordt, de teleurstelling er toch is als je die grens overgaat zonder beeb in je armen.
pi_74533531
Lijnloos wanneer krijg je dan de uitslag?
En de indaling was al een week voor de vorige controle begonnen (beweeglijk in bekken he, nog niet vast), maar de afgelopen week was ik er niet zeker van of beeb er nog in zat of niet. Maar vannacht is er in ieder geval weer iets gebeurd.
Heel gek trouwens, navels ploppen vaak naar buiten hoor je. Nou was mijn navel iets naar buiten, niet veel, maar van het weekend juist helemaal naar binnen en nu weer iets naar buiten. Snap er niks van.

En ik heb geen zin in opruimen/schoonmaken, valt het op?
pi_74533534
Mijn fysio raadde zwemmen gewoon af. ook wegens de druk op je bekken inderdaad
pi_74533777
Goedemorgen...

Ik heb ook weer eens verdomd slecht geslapen. Ik ben tegenwoordig tegen een uu rof 4 wakker en blijf dan ook wakker tot 6-7 uur. Daarna kan ik gelukkig weer verder slapen tot een uur of 10. Dus ik maak mijn uurtjes gelukkig wel.

Tan, ik hoop voor je dat je alweer uit het ziekenhuis bent en dat het beter met je gaat.

Claudia, lijkt me heel vervelend om voorbij de uitgerekende datum te gaan, ook al heb je je er op ingesteld

Lijnloos, fijn dat je je eerste reeks prikken er weer op hebt zitten.

o, mijn schoonmama is er om te strijken. Joepi! CU
  maandag 9 november 2009 @ 10:49:17 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74533982
@Amaranta; dat klinkt erg vervelend....en het lijkt me bij tijd en wijle ook erg frustrerend, aangezien je ook nog een kleintje hebt waar je druk mee bent...

@Lijnloos; mooi dat deel 1 erop zit, sterkte alvast met deel 2

@Trixje; wat vervelend dat dat maagzuur toch weer de kop opsteekt zeg! Vind het zelf ook altijd onwijs vervelend....

@DjRandall: 26 weken mijlpaal! wat goed!

@Sidney; een dikke , wakker liggen snachts is niet leuk....

@Aoraki; ik geloof dat wij een beetje hetzelfde ritme hebben dan, ik heb de laatste nachten precies hetzelfde... ik ben dan echt klaar en klaarwakker rond 5-6 uur en uiteindelijk val ik rond een uurtje of 8 weer in slaap... (tot ongeveer 10).. best bijzonder....

Als ik hier soms lees, mag ik eigenlijk helemaal niet klagen... zoveel klachten heb ik niet, en kom (afgezien van de iets verhoogde bloeddruk, uitputting op mijn werk en vocht) tnt vrij gemakkelijk door de zwangerschap heen. Geen last van mijn lijf en ledematen, geen maagzuur (alleen op vakantie), geen pijnlijke ribben etc etc....
Ik hoop dat het daar ook een beetje bij blijft... (en natuurlijk dat mijn bloeddruk nu goed blijft).
Wil wel even alle dames sterkte wensen met de zwangerschapskwaaltjes... want ondanks dat het allemaal voor een enorm mooi doel is, is zwanger zijn, niet altijd even makkelijk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74534105
Aoraki: wat handig zo'n schoonmoeder!

Beessie: hoe bevalt het nu eigeniljk, sinds je thuis bent?

Hier mijn WW aangevraagd, vanmiddag even bellen voor een afspraak. Gek idee hoor!
  maandag 9 november 2009 @ 10:57:06 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74534193
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
Als ik hier soms lees, mag ik eigenlijk helemaal niet klagen... zoveel klachten heb ik niet, en kom (afgezien van de iets verhoogde bloeddruk, uitputting op mijn werk en vocht) tnt vrij gemakkelijk door de zwangerschap heen. Geen last van mijn lijf en ledematen, geen maagzuur (alleen op vakantie), geen pijnlijke ribben etc etc....
Ik hoop dat het daar ook een beetje bij blijft... (en natuurlijk dat mijn bloeddruk nu goed blijft).
Wil wel even alle dames sterkte wensen met de zwangerschapskwaaltjes... want ondanks dat het allemaal voor een enorm mooi doel is, is zwanger zijn, niet altijd even makkelijk...

Mooi! Dat vind ik oprecht fijn om te horen! dat het dus redelijk goed met ja gaat

Ik mag 18 nov starten met de gym. Ik ga het ook doen vooral voor de contacten en het fitgedeelte. Ik denk dat ik qua info meer aan Fok heb
  maandag 9 november 2009 @ 11:02:03 #273
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74534318
@Asy en Dj Randall;
ik voel me lichamelijk idd verder wel goed. Heb alleen nog wel moeite met het thuiszitten en weinig doen, maja is wel even het beste ivm mijn bloeddruk... ik hoop dat die as donderdag nog wat verder is gezakt en dan maar eens proberen wat meer te ondernemen.
Ik ga morgen wel eens ff de deur weer uit, met mijn moeder even bij opa en oma langs (al heeeeeeel lang niet geweest ) en even de stad in....
maar stilzitten en rust houden is lastig als je normaal altijd bezig en druk bent...

@Asy; zwangerschapsgym is idd best leuk; maar ik hoor hier op Fok ook meer nuttige tips hoor...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74534553
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Asy en Dj Randall;
ik voel me lichamelijk idd verder wel goed. Heb alleen nog wel moeite met het thuiszitten en weinig doen, maja is wel even het beste ivm mijn bloeddruk... ik hoop dat die as donderdag nog wat verder is gezakt en dan maar eens proberen wat meer te ondernemen.
Ik ga morgen wel eens ff de deur weer uit, met mijn moeder even bij opa en oma langs (al heeeeeeel lang niet geweest ) en even de stad in....
maar stilzitten en rust houden is lastig als je normaal altijd bezig en druk bent...

@Asy; zwangerschapsgym is idd best leuk; maar ik hoor hier op Fok ook meer nuttige tips hoor...
Dat is ook heel lastig, om even niets te mogen doen. Maar er is stiekum toch veel dat je wel kunt. Boekje lezen, filmpje kijken, kokkerellen, ik noem maar wat. Het moeilijkste is natuurlijk de confrontatie met jezelf. Maar wat Asy eerder al zei, jij hebt een zware baan en hebt het nog zooooo lang volgehouden. Ik vind dat je niet meer dan trots op jezelf mag zijn!

Edit: Zoals Lijnloos het hieronder beschrijft dus, dat bedoelde ik te zeggen....

[ Bericht 5% gewijzigd door DJRandall op 09-11-2009 11:31:46 ]
pi_74534653
Tnx meiden, viel me heel erg mee hoor, dat prikken (alleen in mijn vinger, dus niet heel spannend verder). Krijg morgen de uitslag geloof ik, dan moet ik toch weer op controle.

BJ, kan me voorstellen dat het moeilijk is om zo "stil" thuis te zitten. Vind het zelf ook niet makkelijk, maar heb gewoon allerlei leuke dingen in mijn hoofd om te doen gezet, zodat ik niet aan het "niksen" hoef te denken, hoe saai ik het stiekum soms ook vind. Of eigenlijk voel ik het meer als nutteloos dan saai, maar goed, ik denk dat je het wel begrijpt. Hopelijk is je bloeddruk wel weer op goed niveau dan donderdag... moet je nu elke week op controle?

Aoraki, wat balen dat je ook niet lekker geslapen hebt zeg. hopelijk kun je nog iets inhalen (of heb je al genoeg bijgeslapen?).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')