Hihihi. Maar wat is tiequote:Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef Burdie het volgende:
GETVERDERRIE!!! Magic probeerde net een drol op te eten. Ik had pas door dat het een drol was, toen ik 'm achteruit z'n keel viste en mijn handen ineens enorm gingen stinken![]()
.
Nee, niet mijn nieuwe damequote:Op woensdag 4 november 2009 08:43 schreef oh-oh het volgende:
Bennie, wat mooi!
Is dat je nieuwe dame?
Echt een megatoffe foto![]()
Hier twee sjaggo ventjes die niet blij worden als t 's morgens al zeikregent als we naar kantoor gaan![]()
[ afbeelding ]
Heerlijk fout he!quote:Op woensdag 4 november 2009 08:48 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Nee, niet mijn nieuwe dame.
Wat een geweldige jasjes.
Ik zie geen fotootjequote:Op woensdag 4 november 2009 10:03 schreef Burdie het volgende:
TVP met een foto van ons monstertje.
[ afbeelding ]
Ze zijn van Puppiaquote:Op woensdag 4 november 2009 11:28 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier 2 teckels die ook graag zo'n jasje zouden hebben
quote:
Heb ik er gelijk bij gekocht bij de Pets Place XL. Superkussen! Ik was het gewoon op 60gr. Bob sleept er ook mee. Als je vraagt: wil je spelen en ze kan niet zo snel haar speeltje vinden komt ze aan met het kussen uit de mandquote:Op woensdag 4 november 2009 15:29 schreef Burdie het volgende:
Wat heb je er trouwen voor lekker kussen in liggen?
Dat wil ik ook wel voor Magic!
Ik zag hem vanochtend op m'n gsm toen ik zelf nog chagerijnig en brak was, maar toen ik deze 2 snoetjes zag was ik meteen vrolijkquote:Op woensdag 4 november 2009 08:43 schreef oh-oh het volgende:Bennie, wat mooi!
Is dat je nieuwe dame?
Hier twee sjaggo ventjes die niet blij worden als t 's morgens al zeikregent als we naar kantoor gaan![]()
[ afbeelding ]
Oh ik heb zelf de mand niet gekocht, maar ga binnenkort wel eens bij Pets Place kijken, thanx!quote:Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Maes het volgende:
[..]
Heb ik er gelijk bij gekocht bij de Pets Place XL. Superkussen! Ik was het gewoon op 60gr. Bob sleept er ook mee. Als je vraagt: wil je spelen en ze kan niet zo snel haar speeltje vinden komt ze aan met het kussen uit de mand![]()
quote:Op woensdag 4 november 2009 08:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heerlijk fout he!
Normaal dragen ze die capuchonnetjes niet natuurlijk, maar Hara vroeg laatst om een foto met dat ding op, dus vandaar
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:23 schreef Dandilion het volgende:
oww ik ben zooo blij met super leuke surprise in de brievenbus!! :-)
kom hier hondje = terug vind post
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag hem vanochtend op m'n gsm toen ik zelf nog chagerijnig en brak was, maar toen ik deze 2 snoetjes zag was ik meteen vrolijk![]()
En de rechtse kijkt zo mysterieus
quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:01 schreef ..bennie het volgende:
Spinnen eten muggen, dus spinnen zijn.
Daar kan iemand dan gewoon niks aan doen. Hoe oud is oma?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:08 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Niet iedereen is een hondenliefhebber natuurlijk, en dat hoeft ook niet, maar ze vertelde dat ze zelfs bang is van een pasgeboren pup. Terwijl die dan nog doof en blind zijn, geen tanden hebben en niet eens kunnen lopen.
Ja maar je kan toch eerlijk gezegd niet verwachten dat je je hond bij iedereen mee kan nemen? (Of heb je gevraagd of het kon?) Dan dring je het dus gewoon op. (Of bedoel je het nu omdat je nog een pup hebt, dat je het leuk vindt om te showen zeg maar?)quote:Op donderdag 5 november 2009 15:05 schreef Burdie het volgende:
terwijl mijn broer zei dat dat beest dan maar in de auto moet blijven als we op visite komen.![]()
Wat een mooierd!quote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 08:43 schreef oh-oh het volgende:Bennie, wat mooi!
Is dat je nieuwe dame?
[ afbeelding ]
Zeker weten ze loopt ook echt zo van kijk mij eens hahaquote:
Dank je!quote:Op zondag 8 november 2009 13:00 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Zeker weten ze loopt ook echt zo van kijk mij eens haha
Kijk hier al een hele poos mee maar besloot nu eens mee te gaan posten omdat ik gek ben op honden en ik later ook met ze ga werken. En ik vind jou hondjes zo leuk! oh-oh
Eigelijk alle hondjes hier zijn heel leuk
Ah tof, ik ken veel mensen met een eigen trimsalon , lijkt me leuk werk.quote:Op zondag 8 november 2009 13:35 schreef LPFAN het volgende:
Ik wil later een trimsalon gaan runnen.
Ben nu nog bezig met de opleiding Dierverzorging, zit in mijn laatste jaar. Hierna ga ik een trimopleiding volgen en dan hoop ik mijn eigen trimsalon te kunnen gaan beginnen.
Opleiding duurt 2 jaar dus ben nog even onderweg haha
Mijnes zijn met alle teven sowieso altijd leuk, behalve Kees, die moet de ene wel en de andere niet, ze duldt niet echt vrouwelijke concurrentie in dr posse geloof ikquote:Op zondag 8 november 2009 20:14 schreef Nonneke het volgende:
Volgende keer neem je die 3 van mij ook mee oh-oh dat wil ik meemaken![]()
Mijn Faasjezou het zooooooo leuk vinden met die 4 van jou, ze is gek op kleine hondjes, jammer dat ze afentoe een sjaggo stuk vreten is anders had ik dr zo een middagje gebracht !
zo zielig vind ik dat ook voor haar, ze speelt het liefst met jack russels enzo, maar zodra ze aan haar gaan ruiken gaat ze grommen
![]()
Vrouw eigen tochquote:Op zondag 8 november 2009 20:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijnes zijn met alle teven sowieso altijd leuk, behalve Kees, die moet de ene wel en de andere niet, ze duldt niet echt vrouwelijke concurrentie in dr posse geloof ik![]()
Echte bitch is het
Gheghe ja, de reuen zijn veel relaxter wat dat betreft hoor, alleen superdominante andere reuen dat werkt natuurlijk niet, maar dat ligt dan niet echt aan mijn honden.quote:Op zondag 8 november 2009 20:29 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Vrouw eigen toch![]()
Hier is het niet echt geslacht gericht, de ene moeten ze wel de ander niet, of het nou een reu of een teef is![]()
Faas is wat dat betreft het makkelijkst, eigenlijk met alles, die kan je overal wel mee naartoe nemen, het liefst gaat ze mee wokken
Mischien iets voor Keesquote:Op zondag 8 november 2009 12:16 schreef oh-oh het volgende:
Oh, en ik noem Kees altijd dikke pad, ze is potverdorie even breed als Billy![]()
Ze eet al zo weinig, ik moet maar es goed gaan bedenken hoe ik daar iets aan kan doen![]()
Oh wat een ding, te liefquote:Op maandag 9 november 2009 00:26 schreef rats het volgende:
De nieuwe aanwinst van vriendlief en mij.
[ afbeelding ]
Let niet op de haren etc op de bank, die zijn van mijn andere hond, die verhaart nogal erg.
Halve meter tong weer buitenboordquote:Op maandag 9 november 2009 21:10 schreef LPFAN het volgende:
leuke foto´s mooi beest!
Die foto waarop hij naar je toe rent is mooi
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:00 schreef LPFAN het volgende:
Ik had vandaag EHBO voor dieren
we moesten een poot en hoofd verband oefenen op onze honden ( voor deze les mogen we dan onze eigen honden mee) Dat hoofdverband ziet er niet uit! Hebben materiaal meegekregen voor te oefenen thuis.
Morgen ben ik bij mijn ouders dus Caitlin is de kloszal morgen een foto van haar maken dan en uploaden
Dat is balen. Misschien wordt het beter als hij ouder is. Alhoewel de hond van mijn ouders heeft het zijn hele leven gehad.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:43 schreef rats het volgende:
Mooie herders ook
Ehbo voor dieren stond ook ooit op mijn lijstje om te doen. Het is er nog niet van gekomen, wie weet komt dat nog een keertje.
Zo afspraak gemaakt voor Djinn, vanmiddag krijgt hij zijn tweede enting en wordt hij nog even helemaal nagekeken. Helaas wordt het wel lopen, hij lijkt wagenziek te zijn. Heeft al twee keer overgegeven in de auto
Ik ga het strakjes ieder geval even navragen hoe of wat. Ik heb namelijk beetje het idee dat het zenuwen zijn. Bij het ophalen heeft ie 1 keer over gegeven en afgelopen maandag onderweg naar de dierenwinkel, op de terugweg niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:09 schreef Maes het volgende:
[..]
Dat is balen. Misschien wordt het beter als hij ouder is. Alhoewel de hond van mijn ouders heeft het zijn hele leven gehad.
Dat is wel makkelijk dat ze dat tegenwoordig bij de opleidingen geven. De foto's zien er wel grappig uitquote:Op woensdag 11 november 2009 13:13 schreef LPFAN het volgende:
EHBO voor dieren zit bij mijn opleiding in ;-) MBO Dierverzorging het is heel interessant leer er wel veel van
hier de foto's! ze vond het maar niks![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Primatour is gewoon voor mensen, krijg je bij de drogist en zelfs bij AH !quote:Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef rats het volgende:
Nee heb nog niks geprobeerd verder, heb hem pas sinds afgelopen zaterdag. Bij de dierenarts zeiden ze ook al dat er goede middelen tegen zijn tegenwoordig. Zal het zeker in mijn achterhoofd houden als hij vaker met de auto mee moet. Dat primatour is dat via de dierenarts te krijgen? of ook bij de grotere dierenwinkel, is zeker wel waard om te proberen.
Hij is trouwens helemaal gezond verklaard en heeft zich heel goed gedragen zowel onderweg als bij de dierenarts zelf (eerste keer zo'n stuk meelopen). Nu ligt hij uitgeteld te pitten hahaha, was ook wel lange wandeling voor hem. *is trots op der kleine mannetje (en ook op de grote vent, mijn andere hond is wat chagerijnig vaak ook naar ons toe en lijkt de uk steeds beter te accepteren)*.
Ga naar de website van de rasvereniging van het ras dat jij wil, kijk bij fokkers/pup of er nestjes zijn of dat er iets in de planning is. Kijk welke ouders/pups je aanstaan, maak een afspraak om te kijken.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef Arie85 het volgende:
Weet niet of dit het topic is maar kan geen ander centraal honden topic vinden![]()
Ik wil binnenkort een hond (pup) nemen, ben wat aan het kijken. Maargoed, leuk en aardig, maar ben niet echt thuis in het aankooptraject. Is het gebruikelijk om gewoon een kennel te benaderen waar ze pups hebben (/binnenkort geboren worden)? Hoe open staan kennels er in het algemeen voor dat je even komt kijken hoe hun met de dieren omgaan zonder daar meteen koopverwachtingen bij te hebben?
Dit is het juiste topic hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef Arie85 het volgende:
Weet niet of dit het topic is maar kan geen ander centraal honden topic vinden![]()
Ik wil binnenkort een hond (pup) nemen, ben wat aan het kijken. Maargoed, leuk en aardig, maar ben niet echt thuis in het aankooptraject. Is het gebruikelijk om gewoon een kennel te benaderen waar ze pups hebben (/binnenkort geboren worden)? Hoe open staan kennels er in het algemeen voor dat je even komt kijken hoe hun met de dieren omgaan zonder daar meteen koopverwachtingen bij te hebben?
Pupje uitzoeken van een foto, keuze doorbellen en morgen ophalen.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe zou het eigenlijk anders kunnen?
Ja maar dan wil ik graag dat iemand daar ter plekke eerst wat research voor me doet.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:14 schreef Burdie het volgende:
Welk ras is dat, oh-oh?
Als dat ras in NL je niet zo aanstaat, maar wel in de UK, dan zou ik gewoon importeren hoor... meteen een leuk excuus voor een vakantie naar de UK!
Toch wel?quote:Op donderdag 12 november 2009 12:23 schreef Burdie het volgende:
Ah, je wilt trimmen!![]()
Mijn ervaring is dat je ook via internet al een hoop informatie kunt inwinnen, en idd wat mensen die daar wonen vragen om eens voor je rond te kijken. En dan kan die vakantie altijd nog, als je wat concreter gaat kijken.
En hoe zit het met andere landen dan de UK? Heb je daar naar gekeken?
(en hoe zit het met de stamboom, de kennelclub wordt toch niet door de fci erkend?)
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Toch wel?
Chico heeft ook een kennelclub stamboom, die is gewoon geïmporteerd, no problemo!
Tis een Engels ras dus ik zou dr dan als ik toch moet importeren liefst een van daar halen.
Maar wellicht wacht ik ook de poedel van die vriendin nog even af...
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:29 schreef Arie85 het volgende:
Ik had me al uitgebreid verdiept hoe ik een goede fokker kan vinden, mijn onzekerheid zit hem er vooral in; hoe benader ik een fokker en hoe reageren fokkers (zeker de 'betere') op relatief onervaren honderbezitters in spe?
Ik ben sowieso niet zo van het mailen, dus bellen gaat het worden. En ja, wat je zegt heb je ook wel gelijk in, moet gewoon m'n eigen onzekerheid zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.
Iedere ervaren hondenbezitter heeft ooit een eerste hond gehad, daar kijkt niemand van op.
Ja, de Zwitserse.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig. En de border collie natuurlijk
.
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig. En de border collie natuurlijk
.
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.
Zou gewoon bellen inderdaad. Reageren ze vreemd in je ogen dan weet je dat je daar zeker niet moet zijn. Meeste fokkers zijn blij als mensen interesse tonen in hun honden en laten je graag zien hoe hun het doen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:32 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ivm erfelijke afwijkingen nooit niet snel voor een hond zonder stamboom kiezen, maar dat moet iedereen voor zich weten.
Ook dat jaquote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
Daarom verbeterde ik mezelf ookquote:Op donderdag 12 november 2009 14:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.
Als ik een herplaatser zou zoeken zou het me niet zo veel uit maken.
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:13 schreef rats het volgende:
Wat is voor jullie de waarde van een stamboom papier dan?
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentairequote:Op donderdag 12 november 2009 13:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kennelclub is gewoon FCI hoor, hele mooie deftige stambomen zijn dat
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartementquote:Op donderdag 12 november 2009 16:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire![]()
Is btw een deerhound niks voor jou?
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafelquote:Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
Nou, het blijven jagers he, al die windhonden, ik zou t niet snel riskeren.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel.
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens naar gevraagd heb. Ik wilde een leuke huishond die tevens een beetje kan waken. Het nakijken van de voorouders daar zit wat in ja, maar dan moet je wel bekend zijn ermee denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.
In jouw geval kan dat dus ook, omdat beide ouderdieren een stamboom hebben. Maar mocht jij ooit met je hond een nestje willen, wie zegt dan wat de voorouders zijn? Moeten de pupkopers jou op je blauwe ogen geloven dat de honden die jij aanwijst als ouders, daadwerkelijk de ouders zijn?
Het hebben van een stamboom garandeert idd helemaal niets qua gezondheid, maar je kunt als koper wel zelf nagaan wat voor voorouders je hond heeft en wat hun gezondheidsuitslagen zijn. Je moet bij het kopen van een pup dus ook altijd deze uitslagen van beide ouders in kunnen zien.
Trouwens, waarom heeft jouw fokker geen stamboom aangevraagd dan? Kost maar 50 euro per pup.
Blijft een gok ook als je gaat röntgenenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
shiloh shepherd ,king shepherd ?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef rats het volgende:
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden),
Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindtquote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Hahaha!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:57 schreef rats het volgende:
[..]
Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
Is een shiloh ook zo groot dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Het is niet ongebruikelijk dat sommige mannetjes een schofthoogte van 80 cm. bereiken. Met een gemiddelde schofthoogte van 76 cm. komen ze dichter in de buurt van de rasstandaard voor een Sint Bernard dan die van de Duitse Herder.quote:
Duitse herderquote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef rats het volgende:
[..]
Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te makenquote:Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef rats het volgende:
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.
Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.
Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
Mag ik vragen hoe oud dat trio is?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te maken![]()
Ik heb een King tijdens een strandwandeling meegemaakt met veel Oud-duitsers erbij.
Voordeel schijnt te zijn dat de poten er recht onder staan,minder kans op HD.
Hetzelfde als de Oud-Duitse,ik vernam wel dat ze wat gemoedelijker zijn in het algemeen dan
een gewone duitser.
Vorig jaar een duitser moeten laten inslapen door spondylose,en nu één met HD.
Je blijft toch op zoek naar een zo gezond mogelijk herderras.
Was erg bezig met een langhaar King,maar sinds kort weer een opknapper DH erbij dus het kan nog wel een paar jaar duren .
Maar eens,mijn vorige DH werd door kinderen paard genoemd en zo sterk was die ook
![]()
Ik loop nu vaak met drie ,maar die halen het samen niet bij hem qua kracht.
[ afbeelding ]
De linkse ,Ka-atje ,langhaar van 10 moet je echt elke dag mee aan de gang voor zijn HD (Rust roest),en licht houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:20 schreef rats het volgende:
Mooie dieren, vooral de linker op de foto.
Ja hd is echt een vervelend iets. Heb wel eens een foute hond gekocht die met 1 jaar ingeslapen moest worden vanwege hd aan beide heupen. Was een zware les, maar wel een goede.
Die oude hd's tonen ook meer vind ik, dat ras moet gewoon wat groter zijn. Of er verschil inzit qua gedrag weet ik niet zo.
Wat wel zo is, is dat veel mensen herders onderschatten. Ze vergeten vak dat ze van nature toch wat dominant kunnen zijn (althans bij mechelaars is dit zo) tewijl je vaak ziet dat het van die goed gehoorzame lieve honden zijn (wat vaak te wijten is aan de goede opvoeding).
Van links naar rechts 10/ 5 / 11½quote:Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud dat trio is?
Ik persoonlijk vind een Duitser wat overzichtelijker en daarom veel relaxter dan een Belg.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef rats het volgende:
@ Waterkip. Merk jij veel verschil in gedrag tussen mechelaars en duitsers? Naar mijn weten staan duitse iets beter bekend als huishond, wat betreft omgang met familileden en ook qua dominantie.
Ben Djinn vanaf de minuut in huis al spelenderwijs wat dingen aan het aanleren, ook omdat ik niet wil dat hij tedominant gaatworden naar andere dieren / mensen toe Ook al in gesprek voor trainig hoor trouwens, wil het niet helemaal alleen doen. .
Hoeveel weegt ie?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:38 schreef rats het volgende:
Ik hoop ook zover te komen dat Djinn zo goed onder appel staat. Zeker met een grotere hond is het gewoon fijner als ze goed luisteren. Die oudere hond is duidelijk niet echt goed opgevoed en luisterd alleen als het hem uitkomt of je moet echt boos klinken en dan is hij gelijk bang en duikt in elkaar. Die kreeg ik pas toen hij 5 was en superbange hond, is gelukkig al heel stuk minder geworden.
Djinn gaat volgende week een introductieles doen en week erop een training, daarna hebben ze winterstop tot 6 jan en daarna volop de training in.Ben zelf ook al bezig met de simpele dingen als zit en komen. Aan de lijn loopt hij al netjes mee, trekt soms wel, amr dat komt ook wel goed.
Eigenlijk was ik ook op zoek naar een dh, maar zag foto's van deze pups en was verkocht. Heb er ook totaal geen spijt van
Heb trouwens primatour gehaald tegen wagenziekte voor hem zoals de tip. Alleen zit ik even te kijken voor dosering, neem aan dat half pilletje genoeg is?
Kan gewoon door de wind komen met dit weer nu hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Het oogwit van Magic is een beetje rood. Niet knal, maar wel een beetje... waar kan dit door komen? Is het erg? Wat kan ik er aan/tegen doen?
Geen ideequote:Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Burdie het volgende:
Nee, maar het viel me gewoon op... zou het moeheid kunnen zijn?
Niet meteen googelen ookquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
Okee thanx, ik ga het gewoon in de gaten houden... zal wel niets zijn hoor, maar als je googled dan lees je gelijk dat het symptomen kunnen zijn van glaucoom enzo...
Zijn oogjes zijn verder echt helemaal normaal, alleen dat oogwit is wat rood/roze dus. Nouja, ik kan zoiets beter een keer te veel vragen dan een keer te weinig (en anders kunnen we altijd nog naar de dierenarts)quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet meteen googelen ook![]()
Hou ook goed in de gaten of het oog niet droog is.
Plakt het aan het ooglid vast als je dat opzij trekt?
Als je denkt dat het droog is of dat er iets in zit kun je eventueel morgen bij een apotheek /drogist een flesje kunsttranen voor mensen kopen en daar mee druppelen, dat kan ieg geen kwaad.
Maar zolang ie geen pijn / last heeft is er geen reden tot paniek
Of te vaak door de wasstraatquote:
Zojuist lag hij er onderquote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Qwea het volgende:
Magic wil tenminste op zn kussen liggen(tvp)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zojuist lag hij er onder![]()
[ afbeelding ]
Ken je deze ook al,Piebald.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
arm ding![]()
Ik vind de kleuren van teckels in de VS zo mooi blond enzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks weer naar mijn eigen doggies wat heb ik ze gemist!!
Die bovenste is leuk zeg !quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:02 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ken je deze ook al,Piebald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is deze kleur niet erkent in Nederland (en die blonde ook niet).
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Guess. het volgende:
6 dagen zonder je hondjes,als wij een weekendje weg zijn mis ik ze al
Ik wist helemaal niet dat je naar het ziekenhuis moestquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuismaar ze zijn lekker thuis geweest dus ze hebben er geen last van gehad.
Oh de horror zegquote:Op woensdag 18 november 2009 10:50 schreef Harajuku. het volgende:
Echt, dat is nog weinig. We stofzuigen tegenwoordig elke dag, de rest van het huis is dat keer 10
Samequote:Op woensdag 18 november 2009 10:50 schreef Harajuku. het volgende:
Echt, dat is nog weinig. We stofzuigen tegenwoordig elke dag, de rest van het huis is dat keer 10
en het duurt ook al zo langquote:Op woensdag 18 november 2009 11:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same
Overal liggen ook complete plukken haar
ja precies. En al borstel je 4x per dag, er komt ook alle 4x dezelfde hoeveelheid uitquote:Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef draculettetje het volgende:
[..]
en het duurt ook al zo lang
ik denk steeds nu moet ze toch d'r wintervacht wel hebben
Ik heb het idee dat ie t hele jaar door aan het verharen isquote:Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef draculettetje het volgende:
[..]
en het duurt ook al zo lang
ik denk steeds nu moet ze toch d'r wintervacht wel hebben
Wat een leukerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohh wat leuk al die foto'sIk begin dit subforum nu pas een beetje te ontdekken geloof ik
![]()
Aangezien mijn Sam in het Carnibest vs bork topic fans heeft gemaakt met zijn verjaardagsfoto zal ik meteen maar even goed aftrappen hier![]()
Sam is een Cocker Spaniel die voluit (niet) luistert naar de naam Samuel Joe Cocker. Hij is sinds gister precies 2 jaar bij ons, kwam als 8 weken oud hummeltje en is nu een stoere, lieve vent.
Dit was met zijn verjaardag op 21 september. Wachten op het carnibesttaartje:
[ afbeelding ]
Hij werd 2:
[ afbeelding ]
Samen blazen![]()
[ afbeelding ]
Lekker smullen!
[ afbeelding ]
Gister is Sam naar de trimmer geweest, het was hoog nodig! Hij heeft een absurd dikke en zachte vacht voor een Cocker en dat gaat erg klitten. Hoe dol we ook zijn op zijn uggs en kuif, het is ook wel prettig dat hij nu weer wat korter is, met dit weer wordt hij anders gewoon niet meer droog![]()
Hij vind het zelf ook niet zo leuk trouwens:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, nu eens terug bladeren om te kijken wat hier nog meer allemaal ronddribbelt
Wat is Sam leuk!quote:Op woensdag 18 november 2009 14:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohh wat leuk al die foto'sIk begin dit subforum nu pas een beetje te ontdekken geloof ik
![]()
Aangezien mijn Sam in het Carnibest vs bork topic fans heeft gemaakt met zijn verjaardagsfoto zal ik meteen maar even goed aftrappen hier![]()
Sam is een Cocker Spaniel die voluit (niet) luistert naar de naam Samuel Joe Cocker. Hij is sinds gister precies 2 jaar bij ons, kwam als 8 weken oud hummeltje en is nu een stoere, lieve vent.
Dit was met zijn verjaardag op 21 september. Wachten op het carnibesttaartje:
[ afbeelding ]
quote:
Dit was Bram toen hij 1 jaar werd afgelopen zomer;quote:Op donderdag 19 november 2009 12:36 schreef rats het volgende:
Haha leuk te zien dat ik niet de enige gek ben die der hond zo'n verjaardagshoedje opzet. Jaren terug heb ik dat gedaan bij een labrador die toen 1 jaar werd. Heb er helaas geen foto's van op de pc staan (is ook al ruim 9 jaar geleden).
Hihi ja ik vind het echt leuk. We hadden alleen geen taartjes, maar dat is wel een idee voor volgend jaar!quote:Op donderdag 19 november 2009 13:17 schreef Maes het volgende:
Ik ga ook verjaardagshoedjes kopen bij de volgende verjaardag van Bob. Das pas in augustus
Haha dat klinkt bekend!! Hij ging het liefste vast binnen liggen, maar kwam dan wel steeds even naar buiten rennen om te kijken of wij ook al kwamenquote:Op woensdag 18 november 2009 23:23 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik zag dat jullie op pad waren met een de Waard, Lara heeft dit jaar voor het eerst kennis gemaakt met onze vergrote zilvermeeuw en ze vond hem geweldig. Iedere avond na het laatste rondje, stond ze tegen de deurrits aan te duwen dat ze alvast naar binnen wilde om te gaan slapen. Terwijl wij 's avonds nog onder de luifel zaten te lezen of kaarten [en op de kids zaten te wachten].
quote:Op donderdag 19 november 2009 17:40 schreef Sunnythesun het volgende:
(ik typ steeds bijna verhaardag![]()
)
13 kilometer per uur niet een beetje veel voor een hond van anderhalf ?quote:Op donderdag 19 november 2009 23:53 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Vanavond hebben we voor de tweede keer een rondje rond de Efteling gefietst en dat ging onwijs goed. Volgens Google Maps is het hele rondje van huis, rond de Efteling en weer naar huis zo'n 6,5 kilometer en vandaag liep ze die vlot in een half uur, inclusief een grote en een kleine boodschap doen aan het begin.
Met de komst van het nieuwe bungalowpark is de weg richting Villa Pardoes en Bosrijk al een paar jaar geasfalteerd EN verlicht, dus nu is het tenminste ook veilig om daar te fietsen. Voorheen was het echt geen goed idee om daar te komen als het donker was.
Vrienden van ons wonen sinds kort weer in de buurt op ook zo'n 6,2 kilometer, dus dan kan ik mooi een keertje op de fiets gaan aanwaaien met Lara en kan de auto gewoon thuis blijven. Na paar bakkies koffie, kunnen we dan weer op ons gemak terug en misschien kan ik dan ook wel een pilsje pakken, voordat we terug naar huis fietsen.
Mijn moeder woont op zo'n 11 kilometer afstand, dat moet op den duur ook wel te halen zijn voor d'r, maar dat is pas over een paar maandjes. Maar met zo'n weer als vandaag is het prima fietsweer. Zeker niet te warm, want dat loopt niet lekker voor d'r. In het begin was het wat fris, maar na een minuut of 10 had ik het zelf ook niet meer zo koud. Heel anders dan in de zomer, waarin ik pas 's avonds laat ging fietsen als het flink was afgekoeld.
Waarom?quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:54 schreef waterkip het volgende:
[..]
13 kilometer per uur niet een beetje veel voor een hond van anderhalf ? [ afbeelding ]
Ben niet bekend met het ras ,maar de wat grotere honden zijn pas op 2 of 3 jarige leeftijd uitgegroeid .quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:01 schreef compier het volgende:quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:23 schreef compier het volgende:
rufus is nu bij de vet... krijgt zijn rabies shot, wordt gecastreerd en dan volgende week ofzo zijn parvo boostershot
IK weet niet of er in de USA nog steeds zo gedacht word maar het is wel achterhaald hoor.Zijn karakter kan helemaal verranderen ja dus kan ook rustiger worden,maar hoeft niet.Ook zijn vacht enzo kan verranderen,en het ergste vind ik nog dat ze vaak zo lelijk dik worden,pas daar aub mee op.Ik ben niet perse tegen casteren maar omdat ie dan rustiger word vind ik echt een onzin reden en dat gezondheidsverhaal snap ik ook niet zo.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:22 schreef compier het volgende:
aangezien honden over het algemeen rustiger worden en beagles al redelijk eigenwijs enzo zijn..
en het is beter voor de gezondheid (maar dat woog niet echt zwaar mee)
Dit dacht ik ook ja.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Castreren schijnt bij reuen meer gezondheidsrisico's op te leveren dan op te lossen, percentuele kans op allerlei kankers en aandoeningen stijgt enorm. Bij teefjes is het kiezen uit 2 kwaden en kan het beter uitpakken, maar bij reuen is het voor de gezondheid iig niet zo bevorderlijk als de dierenartsen soms zelf nog geloven. (en anders hun portemonnee..)
En of het gedrag er beter op wordt is een grote gok, dat valt niet te voorspellen.. Ze worden vaak rustiger maar ze kunnen ook ineens heel angstig of onzeker worden en dan ben je verder van huis.
Ik begin er iig niet aan zolang het niet medisch echt noodzakelijk is of nadat er een heel leger aan gedragsdeskundigen heeft verklaart dat er niets anders meer op zit dan dat te proberen..
(maar goed, ik heb dan ook een hondje wat qua gedrag zo gemakkelijk is [voor een Cocker] dat de gedachte nog nooit in ons op is gekomen, dus heb wellicht makkelijk praten)
Prostaat vergrotingquote:Op zondag 22 november 2009 17:13 schreef oh-oh het volgende:
Huh, noem es een reden waarom het voor de gezondheid van een reu beter zou zijn om hem te laten helpen?
Das ook zeer zeker een kwestie van opvoeden, geloof me, ik heb de grootste markeerders binnen een week er van af als het moetquote:Op maandag 23 november 2009 01:29 schreef compier het volgende:
maar verder stopt het ook het "territorium afbaken gedrag" oftewel niet overal tegenaan willen pissen
Prostaatvergroting wordt regelmatig gediagnosticeerd bij de oudere intacte hond. Bij 80% van de intacte reuen ouder dan 5 jaar komt dit voor.quote:Op maandag 23 november 2009 08:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Prostaat vergroting, tja, hoe groot is de kans überhaupt dan een reu dat krijgt?
Ik heb er expres voor gekozen om zijn ballen we te laten halen omdat de kans op kanker vrij groot was als ik ze zou laten zitten.quote:Baarmoederontsteking, daar ken ik toch veel honden, die daar zomaar ineens net wel of net niet aan overleden. Prostaatvergroting is bij mijn weten ook lang niet zo accuut dodelijk als baarmoederontsteking, daar zit natuurlijk een groot verschil in.
80 % van de intacte reuen boven de 5 jaar?quote:Op maandag 23 november 2009 10:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Prostaatvergroting wordt regelmatig gediagnosticeerd bij de oudere intacte hond. Bij 80% van de intacte reuen ouder dan 5 jaar komt dit voor.
[..]
Ik heb er expres voor gekozen om zijn ballen we te laten halen omdat de kans op kanker vrij groot was als ik ze zou laten zitten.
Ik heb er geen moment spijt van gehad. Afgezien dat hele ketamine zeikverhaal van toen.
De mooiste bijkomstigheid is dat hij ook stukken beter met andere honden om kan gaan. Voorheen moest hij echt ELKE hond hebben, nu is het 1 op de 40 honden waar die niks van moet hebben.
Ik heb t in al die jaren alleen bij Qwea gehoord, en ik ken me nogal wat hondenquote:Op maandag 23 november 2009 10:55 schreef senesta het volgende:
Elco heeft gelukkig ook nooit last gehad
http://www.huisdierenziek(...)rgrote-prostaat.htmlquote:Op maandag 23 november 2009 10:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
80 % van de intacte reuen boven de 5 jaar?
Wat is daar je bron van?
Naja, dan kloppen die statistieken ieg niet in mijn huis, gelukkig!
Ik heb het ook nog nooit gehoord/ meegemaakt hoor afgezien van Baloe.quote:Op maandag 23 november 2009 10:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb t in al die jaren alleen bij Qwea gehoord, en ik ken me nogal wat honden
Eigenlijk zouden we gewoon eens moeten mailen en vragen naar de bron van die cijfersquote:Op maandag 23 november 2009 11:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.huisdierenziek(...)rgrote-prostaat.html
Te voorzichtig is ook niet goed voor de ontwikkeling van je hond..quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
Ben niet bekend met het ras ,maar de wat grotere honden zijn pas op 2 of 3 jarige leeftijd uitgegroeid .
Kan op latere leeftijd gewrichtsproblemen geven
http://www.fryskdagboek.nl/html/fietsen.html
Ja ,ik ben heel voorzichtig!
Ik dacht dat deze mythe inmiddels toch echt wel achterhaald zou zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:22 schreef compier het volgende:
aangezien honden over het algemeen rustiger worden en beagles al redelijk eigenwijs enzo zijn..
en het is beter voor de gezondheid (maar dat woog niet echt zwaar mee)
Somsquote:Op maandag 23 november 2009 13:26 schreef Maes het volgende:
Q als ik die dikke van jou zie wil ik em altijd knuffelen, hij heeft zo'n knuffelhoofdWil ie dat wel zo met je armen om zijn nek?
Oohh, wat een leukerdsquote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef tralalala het volgende:
Maar eens even wat foto's van onze Kooiker pup Joy posten.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haar zusje zit nu bij mijn tante en oom, dus die kunnen elkaar lekker blijven zien.![]()
[ afbeelding ]
Dat valt best mee hoor. We fietsen al sinds haar eerste verjaardag en de eerste keer was het alleen nog maar de straat uit en gingen we lopend weer terug. Maar Lara heeft zo ontzettend veel energie, die moet gewoon genoeg bewegen iedere dag, anders gaat ze in huis de hele tijd zitten walgen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:54 schreef waterkip het volgende:
[..]
13 kilometer per uur niet een beetje veel voor een hond van anderhalf ? [ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef tralalala het volgende:
Maar eens even wat foto's van onze Kooiker pup Joy posten.![]()
Klinkt prima zo hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:55 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Dat valt best mee hoor. We fietsen al sinds haar eerste verjaardag en de eerste keer was het alleen nog maar de straat uit en gingen we lopend weer terug. Maar Lara heeft zo ontzettend veel energie, die moet gewoon genoeg bewegen iedere dag, anders gaat ze in huis de hele tijd zitten walgen.
En ik heb gewoon niet iedere dag de tijd om met haar zo'n uur of 3 door het bos te wandelen. Waar ze trouwens de route ook altijd 5 keer aflegt, omdat ze van voor naar achter scheurt en ook alleen maar rent.
En ze draaft naast de fiets. In het begin wil ze altijd in galop, maar omdat dat niet goed is voor d'r gewrichten, mag ze dat van mij niet. En tussendoor stap ik een keer of twee af, zodat ze wat kan snuffelen en eventjes langs de fiets kan wandelen.
Ik denk dat je dat ook makkelijk goed vind met kleine hondjes dan grote,ik moet er niet aan denken 3 Lara's op de bank hoe lief ze ook isquote:Op dinsdag 24 november 2009 20:57 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Beterschap huize Guess.
Soms zou ik willen dat ik Lara van mezelf ook op de bank mocht laten springen, maar dat is gewoon geen goed idee. Ze kent haar plek in huis [en de roedel] en daarom liggen we alleen samen op de Fatboy.
Dat is een dekbed overtrek,die had ik "euhm" voor mezelf mee op de bank.Ik heb een stel fleecedekens waar ze normaal op en onder liggen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:35 schreef Dandilion het volgende:
leuek fotos weer.. even een offtopic vraagje, is dat een woondeken of een dekbed hoes :-) ik zoek een nieuwe deken voor op de bank :-) :-)
Oh wat een leuk beestquote:Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef sinemet het volgende:
M'n schatje Bullie op schoot bij m'n pa:
[ afbeelding ]
Toffe foto, ze passen bij elkaarquote:Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef sinemet het volgende:
M'n schatje Bullie op schoot bij m'n pa:
[ afbeelding ]
dit zou zo ronja kunnen zijnquote:Op woensdag 25 november 2009 21:34 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Die puppyslaaphouding heeft ze iedere dag al, sinds ze hier in huis is. Ik vind het zo schattig om te zien. Vaak heeft ze één van d'r voorpoten of alle twee ook nog gestrekt in het luchtledige hangen, echt te maf om te zien.
Hier was ze net een week of 10 oud denk ik...
[ afbeelding ]
... en heeft ze nog zo'n lekker rattenstaartje.
Even schaamteloos deze link uit de nieuwsbrief van de Salt geplukt: Why old dogs are the best dogs.
Ik herkende het wel, moest gelijk aan die twee oude sullen van ons denken
.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:47 schreef waterkip het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |