Dit is het juiste topic hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef Arie85 het volgende:
Weet niet of dit het topic is maar kan geen ander centraal honden topic vinden![]()
Ik wil binnenkort een hond (pup) nemen, ben wat aan het kijken. Maargoed, leuk en aardig, maar ben niet echt thuis in het aankooptraject. Is het gebruikelijk om gewoon een kennel te benaderen waar ze pups hebben (/binnenkort geboren worden)? Hoe open staan kennels er in het algemeen voor dat je even komt kijken hoe hun met de dieren omgaan zonder daar meteen koopverwachtingen bij te hebben?
Pupje uitzoeken van een foto, keuze doorbellen en morgen ophalen.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe zou het eigenlijk anders kunnen?
Ja maar dan wil ik graag dat iemand daar ter plekke eerst wat research voor me doet.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:14 schreef Burdie het volgende:
Welk ras is dat, oh-oh?
Als dat ras in NL je niet zo aanstaat, maar wel in de UK, dan zou ik gewoon importeren hoor... meteen een leuk excuus voor een vakantie naar de UK!
Toch wel?quote:Op donderdag 12 november 2009 12:23 schreef Burdie het volgende:
Ah, je wilt trimmen!![]()
Mijn ervaring is dat je ook via internet al een hoop informatie kunt inwinnen, en idd wat mensen die daar wonen vragen om eens voor je rond te kijken. En dan kan die vakantie altijd nog, als je wat concreter gaat kijken.
En hoe zit het met andere landen dan de UK? Heb je daar naar gekeken?
(en hoe zit het met de stamboom, de kennelclub wordt toch niet door de fci erkend?)
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Toch wel?
Chico heeft ook een kennelclub stamboom, die is gewoon geïmporteerd, no problemo!
Tis een Engels ras dus ik zou dr dan als ik toch moet importeren liefst een van daar halen.
Maar wellicht wacht ik ook de poedel van die vriendin nog even af...
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:29 schreef Arie85 het volgende:
Ik had me al uitgebreid verdiept hoe ik een goede fokker kan vinden, mijn onzekerheid zit hem er vooral in; hoe benader ik een fokker en hoe reageren fokkers (zeker de 'betere') op relatief onervaren honderbezitters in spe?
Ik ben sowieso niet zo van het mailen, dus bellen gaat het worden. En ja, wat je zegt heb je ook wel gelijk in, moet gewoon m'n eigen onzekerheid zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.
Iedere ervaren hondenbezitter heeft ooit een eerste hond gehad, daar kijkt niemand van op.
Ja, de Zwitserse.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig. En de border collie natuurlijk
.
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig. En de border collie natuurlijk
.
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.
Zou gewoon bellen inderdaad. Reageren ze vreemd in je ogen dan weet je dat je daar zeker niet moet zijn. Meeste fokkers zijn blij als mensen interesse tonen in hun honden en laten je graag zien hoe hun het doen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:32 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ivm erfelijke afwijkingen nooit niet snel voor een hond zonder stamboom kiezen, maar dat moet iedereen voor zich weten.
Ook dat jaquote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
Daarom verbeterde ik mezelf ookquote:Op donderdag 12 november 2009 14:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.
Als ik een herplaatser zou zoeken zou het me niet zo veel uit maken.
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:13 schreef rats het volgende:
Wat is voor jullie de waarde van een stamboom papier dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |