Mag ik vragen hoe oud dat trio is?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te maken![]()
Ik heb een King tijdens een strandwandeling meegemaakt met veel Oud-duitsers erbij.
Voordeel schijnt te zijn dat de poten er recht onder staan,minder kans op HD.
Hetzelfde als de Oud-Duitse,ik vernam wel dat ze wat gemoedelijker zijn in het algemeen dan
een gewone duitser.
Vorig jaar een duitser moeten laten inslapen door spondylose,en nu één met HD.
Je blijft toch op zoek naar een zo gezond mogelijk herderras.
Was erg bezig met een langhaar King,maar sinds kort weer een opknapper DH erbij dus het kan nog wel een paar jaar duren .
Maar eens,mijn vorige DH werd door kinderen paard genoemd en zo sterk was die ook
![]()
Ik loop nu vaak met drie ,maar die halen het samen niet bij hem qua kracht.
[ afbeelding ]
De linkse ,Ka-atje ,langhaar van 10 moet je echt elke dag mee aan de gang voor zijn HD (Rust roest),en licht houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:20 schreef rats het volgende:
Mooie dieren, vooral de linker op de foto.
Ja hd is echt een vervelend iets. Heb wel eens een foute hond gekocht die met 1 jaar ingeslapen moest worden vanwege hd aan beide heupen. Was een zware les, maar wel een goede.
Die oude hd's tonen ook meer vind ik, dat ras moet gewoon wat groter zijn. Of er verschil inzit qua gedrag weet ik niet zo.
Wat wel zo is, is dat veel mensen herders onderschatten. Ze vergeten vak dat ze van nature toch wat dominant kunnen zijn (althans bij mechelaars is dit zo) tewijl je vaak ziet dat het van die goed gehoorzame lieve honden zijn (wat vaak te wijten is aan de goede opvoeding).
Van links naar rechts 10/ 5 / 11½quote:Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud dat trio is?
Ik persoonlijk vind een Duitser wat overzichtelijker en daarom veel relaxter dan een Belg.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef rats het volgende:
@ Waterkip. Merk jij veel verschil in gedrag tussen mechelaars en duitsers? Naar mijn weten staan duitse iets beter bekend als huishond, wat betreft omgang met familileden en ook qua dominantie.
Ben Djinn vanaf de minuut in huis al spelenderwijs wat dingen aan het aanleren, ook omdat ik niet wil dat hij tedominant gaatworden naar andere dieren / mensen toe Ook al in gesprek voor trainig hoor trouwens, wil het niet helemaal alleen doen. .
Hoeveel weegt ie?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:38 schreef rats het volgende:
Ik hoop ook zover te komen dat Djinn zo goed onder appel staat. Zeker met een grotere hond is het gewoon fijner als ze goed luisteren. Die oudere hond is duidelijk niet echt goed opgevoed en luisterd alleen als het hem uitkomt of je moet echt boos klinken en dan is hij gelijk bang en duikt in elkaar. Die kreeg ik pas toen hij 5 was en superbange hond, is gelukkig al heel stuk minder geworden.
Djinn gaat volgende week een introductieles doen en week erop een training, daarna hebben ze winterstop tot 6 jan en daarna volop de training in.Ben zelf ook al bezig met de simpele dingen als zit en komen. Aan de lijn loopt hij al netjes mee, trekt soms wel, amr dat komt ook wel goed.
Eigenlijk was ik ook op zoek naar een dh, maar zag foto's van deze pups en was verkocht. Heb er ook totaal geen spijt van
Heb trouwens primatour gehaald tegen wagenziekte voor hem zoals de tip. Alleen zit ik even te kijken voor dosering, neem aan dat half pilletje genoeg is?
Kan gewoon door de wind komen met dit weer nu hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Het oogwit van Magic is een beetje rood. Niet knal, maar wel een beetje... waar kan dit door komen? Is het erg? Wat kan ik er aan/tegen doen?
Geen ideequote:Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Burdie het volgende:
Nee, maar het viel me gewoon op... zou het moeheid kunnen zijn?
Niet meteen googelen ookquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
Okee thanx, ik ga het gewoon in de gaten houden... zal wel niets zijn hoor, maar als je googled dan lees je gelijk dat het symptomen kunnen zijn van glaucoom enzo...
Zijn oogjes zijn verder echt helemaal normaal, alleen dat oogwit is wat rood/roze dus. Nouja, ik kan zoiets beter een keer te veel vragen dan een keer te weinig (en anders kunnen we altijd nog naar de dierenarts)quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet meteen googelen ook![]()
Hou ook goed in de gaten of het oog niet droog is.
Plakt het aan het ooglid vast als je dat opzij trekt?
Als je denkt dat het droog is of dat er iets in zit kun je eventueel morgen bij een apotheek /drogist een flesje kunsttranen voor mensen kopen en daar mee druppelen, dat kan ieg geen kwaad.
Maar zolang ie geen pijn / last heeft is er geen reden tot paniek
Of te vaak door de wasstraatquote:
Zojuist lag hij er onderquote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Qwea het volgende:
Magic wil tenminste op zn kussen liggen(tvp)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zojuist lag hij er onder![]()
[ afbeelding ]
Ken je deze ook al,Piebald.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
arm ding![]()
Ik vind de kleuren van teckels in de VS zo mooi blond enzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks weer naar mijn eigen doggies wat heb ik ze gemist!!
Die bovenste is leuk zeg !quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:02 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ken je deze ook al,Piebald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is deze kleur niet erkent in Nederland (en die blonde ook niet).
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Guess. het volgende:
6 dagen zonder je hondjes,als wij een weekendje weg zijn mis ik ze al
Ik wist helemaal niet dat je naar het ziekenhuis moestquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuismaar ze zijn lekker thuis geweest dus ze hebben er geen last van gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |