abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 12:05:19 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74630192
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef Arie85 het volgende:
Weet niet of dit het topic is maar kan geen ander centraal honden topic vinden

Ik wil binnenkort een hond (pup) nemen, ben wat aan het kijken. Maargoed, leuk en aardig, maar ben niet echt thuis in het aankooptraject. Is het gebruikelijk om gewoon een kennel te benaderen waar ze pups hebben (/binnenkort geboren worden)? Hoe open staan kennels er in het algemeen voor dat je even komt kijken hoe hun met de dieren omgaan zonder daar meteen koopverwachtingen bij te hebben?
Dit is het juiste topic hoor . In wat voor hond ben je geïnteresseerd?

Toen wij een hondje gingen uitzoeken, zijn we bij verschillende kennels geweest. Nog voordat ze puppies hadden. Puur om een hoop van onze vragen te beantwoorden, maar ook om te kijken hoe zij met hun honden omgaan. Alle puppies zijn lief... maar wil wilden echt een klik hebben met de kennelhouder. Die voedt immers je hond op tijdens de eerste paar weken van zijn/haar leven.

Als een fokker het niet goed vindt dat ik vrijblijvend kom kijken, hoef ik daar al geen pup van te hebben. Een goede fokker zal het net zo ervaren en willen ook het liefst dat je komt kennis maken nog voordat de pups zijn geboren. Hij of zij zal je dan aan een 'kruisverhoor' onderwerpen: waarom ben jij een goed baasje voor de hond, heb je er genoeg tijd voor, zijn je verwachtingen reëel?

Mijn ervaring is, dat je eerst eens gaat kennismaken, daarna thuis nog wat nadenkt, en dan aan de kennelhouder laat weten of je al dan niet interesse hebt om met hun verder te gaan. Bij de fokker waar wij uiteindelijk ons hondje vandaan hebben, zijn we een keer of vier/vijf op bezoek geweest voordat er überhaupt pups geboren waren.

Wat ik zelf verder erg belangrijk vind om te weten bij het uitzoeken van een goede fokker, is de gezondheidsaspecten van de ouderdieren. Hebben beide ouders een stamboom en zijn alle voorouders 'gezond' en getest op erfelijke aandoeningen? Krijgt de moederhond niet te vaak een nestje achter elkaar en wordt er gefokt volgens de reglementen van zowel de Raad van Beheer als de rasvereniging? Wij hebben zelf dan ook nog naar de 'lijnen' gekeken van onze hond. Zit daar niet teveel inteelt, hoe zit het met erfelijke afwijkingen in die lijnen, zijn het 'showlijnen' of 'werklijnen' (bij 'ons' ras, de border collie, zit daar namelijk nogal wat verschil in).

Wij zijn al met al bijna een jaar bezig geweest van het idee 'wij willen een hondje' tot het moment waarop er nu daadwerkelijk een viervoetertje ons huis aan het slopen is .

Er zullen genoeg mensen zijn die dit heel anders doen, wellicht lees je hier ook wel hun ervaringen .
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 12:08:48 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74630295
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe zou het eigenlijk anders kunnen?
Pupje uitzoeken van een foto, keuze doorbellen en morgen ophalen.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 12:09:39 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74630321
Leuke foto's trouwens, Hara.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 12:12:24 #104
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74630392
Psies zoals Burdie zegt dus
Ik zit nu wel een beetje met een probleem, ik ben geïnteresseerd in een ras, maar wat ik online aan Nederlandse kennels en rasvereniging kan vinden staat me helemaal niet aan.
Tis ook een ras waarvan ik denk dat ik er beter een uit de UK kan halen als ik dr daadwerkelijk ooit een neem.
Nu ga ik dus mensen die connecties daar hebben in andere rassen eerst maar eens vragen of zij wellicht fokkers kennen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 12:14:32 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74630458
Welk ras is dat, oh-oh?

Als dat ras in NL je niet zo aanstaat, maar wel in de UK, dan zou ik gewoon importeren hoor... meteen een leuk excuus voor een vakantie naar de UK!
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 12:19:16 #106
176471 oh-oh
pi_74630579
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:14 schreef Burdie het volgende:
Welk ras is dat, oh-oh?

Als dat ras in NL je niet zo aanstaat, maar wel in de UK, dan zou ik gewoon importeren hoor... meteen een leuk excuus voor een vakantie naar de UK!
Ja maar dan wil ik graag dat iemand daar ter plekke eerst wat research voor me doet.
Bovendien heb ik wel interesse maar niet meteen persé voor nu.
Ik wil tzt wss een bedlington terriër
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 12:23:15 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74630675
Ah, je wilt trimmen!
Mijn ervaring is dat je ook via internet al een hoop informatie kunt inwinnen, en idd wat mensen die daar wonen vragen om eens voor je rond te kijken. En dan kan die vakantie altijd nog, als je wat concreter gaat kijken.
En hoe zit het met andere landen dan de UK? Heb je daar naar gekeken?
(en hoe zit het met de stamboom, de kennelclub wordt toch niet door de fci erkend?)
KuikenGuppy
pi_74630843
Mijn vorige hond kwam uit het asiel vandaar mijn onwetendheid. Ik wil zelf graag een herder, ben nog niet helemaal uit wat voor ras precies. Wat ik in ieder geval belangrijk vind is dat het een hond is die liever buiten als binnen bezig is en lekker speels sportief is maar ook gewoon te trainen is om zonder lijn rustig mee te lopen. Het ontwikkelen van een echte band met de hond vind ik ook belangrijk.

Ik had me al uitgebreid verdiept hoe ik een goede fokker kan vinden, mijn onzekerheid zit hem er vooral in; hoe benader ik een fokker en hoe reageren fokkers (zeker de 'betere') op relatief onervaren honderbezitters in spe?
  donderdag 12 november 2009 @ 12:32:18 #109
176471 oh-oh
pi_74630932
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:23 schreef Burdie het volgende:
Ah, je wilt trimmen!
Mijn ervaring is dat je ook via internet al een hoop informatie kunt inwinnen, en idd wat mensen die daar wonen vragen om eens voor je rond te kijken. En dan kan die vakantie altijd nog, als je wat concreter gaat kijken.
En hoe zit het met andere landen dan de UK? Heb je daar naar gekeken?
(en hoe zit het met de stamboom, de kennelclub wordt toch niet door de fci erkend?)
Toch wel?
Chico heeft ook een kennelclub stamboom, die is gewoon geïmporteerd, no problemo!
Tis een Engels ras dus ik zou dr dan als ik toch moet importeren liefst een van daar halen.
Maar wellicht wacht ik ook de poedel van die vriendin nog even af...
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 12:46:48 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74631382
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Toch wel?
Chico heeft ook een kennelclub stamboom, die is gewoon geïmporteerd, no problemo!
Tis een Engels ras dus ik zou dr dan als ik toch moet importeren liefst een van daar halen.
Maar wellicht wacht ik ook de poedel van die vriendin nog even af...
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 12:47:38 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74631406
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:29 schreef Arie85 het volgende:
Ik had me al uitgebreid verdiept hoe ik een goede fokker kan vinden, mijn onzekerheid zit hem er vooral in; hoe benader ik een fokker en hoe reageren fokkers (zeker de 'betere') op relatief onervaren honderbezitters in spe?
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.
Iedere ervaren hondenbezitter heeft ooit een eerste hond gehad, daar kijkt niemand van op .
KuikenGuppy
pi_74631798
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.
Iedere ervaren hondenbezitter heeft ooit een eerste hond gehad, daar kijkt niemand van op .
Ik ben sowieso niet zo van het mailen, dus bellen gaat het worden. En ja, wat je zegt heb je ook wel gelijk in, moet gewoon m'n eigen onzekerheid zijn
  donderdag 12 november 2009 @ 13:07:34 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74631967
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig . En de border collie natuurlijk .
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 13:12:48 #114
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74632165
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ja, de Zwitserse. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:15:21 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74632242
De beauceron vind ik ook prachtig.
KuikenGuppy
pi_74632759
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:46:33 #117
176471 oh-oh
pi_74633155
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.
Kennelclub is gewoon FCI hoor, hele mooie deftige stambomen zijn dat
( Groucho Marx )
pi_74634054
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:32 schreef Arie85 het volgende:

[..]

Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.
Zou gewoon bellen inderdaad. Reageren ze vreemd in je ogen dan weet je dat je daar zeker niet moet zijn. Meeste fokkers zijn blij als mensen interesse tonen in hun honden en laten je graag zien hoe hun het doen.

Zelf heb ik sinds zaterdag een mechelse herderpup. Deze is gewoon van partikulieren die graag een keer een nest wilden. De honden zijn niet met stamboom, maar daar was ik ook niet naar op zoek. Aan de telefoon werden al een hoop vragen beantwoord en uiteindelijk zijn we gaan kijken. De honden werden in huis opgevoed, samen met moeders, die rondliep en met kinderen en katten. Je kan ook merken dat hij sociaal opgegroied is.
De pup heb ik via een marktplaats advertentie, daar staan ook veel fokkers tussen die volgens richtlijnen werken met of zonder stambomen. Kijk wel of een adverteerder meerdere advertenties heeft staan, helaas staan er ook zat zogenoemde broodfokkers tussen die een hele hoop rassen aanbieden.

Zie je wat leuks, dan gewoon bellen. In princiepe is het vrijblijvend om een keer te gaan kijken. Wees niet bang omdat het pas de eerste keer is dat je op deze manier een hond aanschaf, zoals eerder geopperd is iedereen ooit een keer zo begonnen.
Bedenk alleen wel of je het bijvoorbeeld belangrijk vind dat er een stamboom bijzit of wat je ermee wil gaan doen, actief in de hondensport of gewoon samen sportief bezig zijn.
Ik weet wel dat er op marktplaast een aantal advertenties staan voor duitse herders waarvan ouders certiticaten hebben voor sport / bewaking etc. Deze pups hebben dan ook vaak wel een stamboom en ouders zijn getest etc. Oftewel, gewoon even rondneuzen op sites en wie weet staat je droompup er wel tussen

Succes met zoeken en we zijn hier natuurlijk benieuwd als er eenmaal een pup is
  donderdag 12 november 2009 @ 14:48:38 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74635310
Ik zou ivm erfelijke afwijkingen nooit niet snel voor een hond zonder stamboom kiezen, maar dat moet iedereen voor zich weten.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 14:51:05 #120
176471 oh-oh
pi_74635383
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ivm erfelijke afwijkingen nooit niet snel voor een hond zonder stamboom kiezen, maar dat moet iedereen voor zich weten.
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.
Als ik een herplaatser zou zoeken zou het me niet zo veel uit maken.
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 14:57:59 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74635616
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:00:48 #122
176471 oh-oh
pi_74635707
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
Ook dat ja
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 15:04:21 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74635837
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.
Als ik een herplaatser zou zoeken zou het me niet zo veel uit maken.
Daarom verbeterde ik mezelf ook
KuikenGuppy
pi_74636118
Een stamboom garandeerd verder niks. Ook een stamboom hond kan iets hebben / krijgen.
Persoonlijk heb ik er niet voor gekozen omdat ik er toch niks mee doet en het boeit mij niet of de hond wel of geen papiertje heeft. Tuurlijk kijk je wel naar de ouderdieren.
Bij mijn pup hadden beide ouderdieren wel een stamboom en vrij van de bekende aandoeningen. De moeder hebben we gezien en was een op het oog gezonde, vriendelijke hond. De vader was actief in de hondensport dus ook vrij van aandoeningen en met certificaten.

Dat zo'n hond zonder stamboom verkocht wordt is keuze van de fokkers. Dit waren gewoon partikulieren die graag een keer een nest wilde. Gewoon van gezonde ouderdieren.

Wat is voor jullie de waarde van een stamboom papier dan? Ervan uitgaande dat je de hond gewoon als huishond wil he, niet voor sport / shows.
Ik vraag dit omdat ik ook gevallen ken van rashonden met stamboom, die ook erfeleijke aandoeningen hadden. Zover ik weet betekent dat papiertje niet dat de honden getest zijn (natuurlijk zijn hoop beroepsfokkers die dit wel doen).
Vraag het me gewoon af dus. Heb ook veel advertenties gezien van labradors waarbij er geen stamboom zat, maar dat de ouders wel getest waren op HD bijvoorbeeld en de fokkers dit ook aan konden tonen.

Kan me wel voorstellen dat het bij het ene ras meer oppassen is dan bij het andere ras.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:47:03 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639361
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:13 schreef rats het volgende:
Wat is voor jullie de waarde van een stamboom papier dan?
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.

In jouw geval kan dat dus ook, omdat beide ouderdieren een stamboom hebben. Maar mocht jij ooit met je hond een nestje willen, wie zegt dan wat de voorouders zijn? Moeten de pupkopers jou op je blauwe ogen geloven dat de honden die jij aanwijst als ouders, daadwerkelijk de ouders zijn?

Het hebben van een stamboom garandeert idd helemaal niets qua gezondheid, maar je kunt als koper wel zelf nagaan wat voor voorouders je hond heeft en wat hun gezondheidsuitslagen zijn. Je moet bij het kopen van een pup dus ook altijd deze uitslagen van beide ouders in kunnen zien.

Trouwens, waarom heeft jouw fokker geen stamboom aangevraagd dan? Kost maar 50 euro per pup .
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 16:54:59 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639614
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Kennelclub is gewoon FCI hoor, hele mooie deftige stambomen zijn dat
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire

Is btw een deerhound niks voor jou?
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 16:55:46 #127
176471 oh-oh
pi_74639641
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire

Is btw een deerhound niks voor jou?
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 16:56:31 #128
176471 oh-oh
pi_74639666
En ik wil trouwens ook liever geen honden die niet los kunnen lopen buiten, ondanks dat ik dol ben op alle honden uit de sighthound group
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 16:57:34 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639700
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel .
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 16:58:35 #130
176471 oh-oh
pi_74639731
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel .
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
Nou, het blijven jagers he, al die windhonden, ik zou t niet snel riskeren.
Ik zoek ff foto's, wij komen er altijd twee tegen, Liam en Seamus, ik ben echt flieft op ze, en mijn honden ook trouwens
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 17:00:11 #131
176471 oh-oh
pi_74639800

Dit was nog maar een pupje
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 17:02:02 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639877
Haha en nu al groter dan Magic ooit zal worden.
Prachtbeesten zijn het he !

Volgens mij hebben ze ook een fantastisch karakter, lekker eigenwijs en stoïcijns tegelijk.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 17:02:57 #133
176471 oh-oh
pi_74639912
Ze zijn echt machtig mooi, en heel rustig en kalm.
Ik zou dr een willen en m GVR noemen
Ik zeg altijd later als ik groot ben neem ik dr een.
Maar ik ben blijven steken op 1.62
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 17:04:41 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639961
GVR ! Ja, dat is ook een beetje het beeld wat ik van ze heb. Heb er helaas nog nooit een in het echt gezien.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 17:05:37 #135
176471 oh-oh
pi_74639990
Oh ik ga op shows ook altijd kroelen.
Op t strand zag ik ook es hele mooie, w8!
Edit, die foto kan ik ff nie vinden...
( Groucho Marx )
pi_74640906
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.

In jouw geval kan dat dus ook, omdat beide ouderdieren een stamboom hebben. Maar mocht jij ooit met je hond een nestje willen, wie zegt dan wat de voorouders zijn? Moeten de pupkopers jou op je blauwe ogen geloven dat de honden die jij aanwijst als ouders, daadwerkelijk de ouders zijn?

Het hebben van een stamboom garandeert idd helemaal niets qua gezondheid, maar je kunt als koper wel zelf nagaan wat voor voorouders je hond heeft en wat hun gezondheidsuitslagen zijn. Je moet bij het kopen van een pup dus ook altijd deze uitslagen van beide ouders in kunnen zien.

Trouwens, waarom heeft jouw fokker geen stamboom aangevraagd dan? Kost maar 50 euro per pup .
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens naar gevraagd heb. Ik wilde een leuke huishond die tevens een beetje kan waken. Het nakijken van de voorouders daar zit wat in ja, maar dan moet je wel bekend zijn ermee denk ik.
Verder heb ik ook geen fokplannen en gaat het zaakje eraf met de tijd.
Ik heb verder heel goed gekeken naar het karakter van de moeder en dat was een groter doetje dan mijn andere hond (kruising husky / keeshond). Dit en het gegeven dat de ouderdieren gezond zijn gaf mij de doorslag, .maar moet zeggen dat ik alleen naar een hond met stamboom zou kijken als ik er meer mee zou willen. Verder is voor mij een gezondheidsverklaring en karakter van de ouderdieren voldoende.
Wat ook meetelde was dat de pups vanaf 2 weken netjes ontwormt zijn en met 6 weken hun eerste enting hebben gehad. Oftwel, het is gewoon het geheel.
Misschien dat dit komt doordat ik meer slechte ervaringen heb met honden met stamboom dan die met zonder. Verschil is wel of ze in huiselijke kring opgegroeid zijn of de zogenaamde boerderijdieren die in een schuur gehouden worden en de moeder in geen velden of wegen te vinden is (ook meegemaakt).

Wat betreft het mogen inkijken van uitslagen en dergelijke ben ik het helemaal met je eens hoor, dit zou inderdaad altijd mogelijk moeten zijn, zo niet dan kan je je vraagtekens erbij plaatsen.
pi_74641044
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden), heb ooit eens op een show een ierse wolfshond gezien, ook geweldig.
Helaas zijn dat soort honden ook voor hier te groot. Heel vreemd, met meeste kleine honden rassen heb ik niet zo veel, ja jack russels vind ik geweldig en teckels gaan ook nog wel, maar verder ....
Staffords ook geweldig, amar wilde het risico niet nemen met mijn andere hond, die is paar jaar geleden gegrepen door 1 en hij heeft eht niet zo meer met ze (ok tis al een oude schagerijn).
Verbaasde me gisteren dat mijn andere hond met de pup aan het spelen was, goed teken toch wel denk ik.
  donderdag 12 november 2009 @ 17:48:13 #138
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74641247
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Blijft een gok ook als je gaat röntgenen
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  donderdag 12 november 2009 @ 17:52:03 #139
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74641361
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef rats het volgende:
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden),
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74641507
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:

[..]

Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
  donderdag 12 november 2009 @ 18:05:05 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74641752
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:57 schreef rats het volgende:

[..]

Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
Hahaha!

Ik vind maar heel weinig honden echt leuk, hoewel dat er wel meer worden de laatste tijd.
Maar sommige honden zal ik nooit leuk kunnen vinden. Van die onbetrouwbare, valse vechthonden. Brrr. Daar loop ik liever omheen.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 18:06:30 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74641790
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:

[..]

Is een shiloh ook zo groot dan?
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 18:14:10 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74641995
Gisteren zagen we schapen in het dorp. Magic was er niet bij weg te slaan !

KuikenGuppy
pi_74642052
Dat is dus mijn gevaar juist denk ik, ik ken geen angst voor honden. Toen ik klein was liep ik zo op elke hond af, zo snel dat ik de hond al aaide voor mijn moeder me te pakken had of baasje iets kon zeggen. Dit resulteerde wel eens in blikken van verbazing omdat de hond normaal gesproken beet.
En ook voor zo'n vechtersras geldt dat het er sterk aan ligt waar die vandaan komt (hier zou ik wel meer op achtergrond letten dan van een andere hond eerlijk gezegd).

Met mijn ex een stafford gehad en die hadden we samen met 2 andere honden. Na de break ik de stafford en labrador meegenomen, grote vrienden van elkaar en iederen kon zo binnen komen, viend of onbekende. Nja de lab kon bij mij de trap niet meer op dus ging naar mijn ex en de staff bleef achter. Na paar weken konden alleen bekenden nog maar binnen komen en nieuw gemaakte vrienden werden sterk in de gaten gehouden en hij bleef grommen en blaffen tot diegene weg was. Helaas kreeg ik dit er niet meer uit en heb ik hem met pijn in mijn hart weg moeten doen. Verder was het een schat van een hond waar je echt alles mee kon doen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei, zijn er zoveel leuk Al zou ik ze neit allemaal willen hebben, leuk en heb gehalte is nog heel verschil. Verder heb ik helemaal niks met kleine hondjes zoals die chiuaua (weet nog steeds niet hoe je dat nou precies schrijft), vlinderhondjes, etc. Die komen er nog niet in al krijg ik een hoop geld toe. Gelukkig verschillen smaken
  donderdag 12 november 2009 @ 18:16:39 #145
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74642074
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is niet ongebruikelijk dat sommige mannetjes een schofthoogte van 80 cm. bereiken. Met een gemiddelde schofthoogte van 76 cm. komen ze dichter in de buurt van de rasstandaard voor een Sint Bernard dan die van de Duitse Herder.

http://www.dutchprideshil(...)on/html/over_shilohs

Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74642087
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
  donderdag 12 november 2009 @ 18:26:11 #147
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74642324
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef rats het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
Duitse herder
De schofthoogte bedraagt voor reuen 60 tot 65 cm, bij teven 55 tot 60 cm ,scheelt dus een 15 centimeter.
Het hele grote fokken van Duitsers is weer een beetje voorbij volgens mij.
Zie allemaal kleinere ,rankere hier in de buurt.
Gaat een beetje de Mechelaar kant op
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74642500
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.

Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.

Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
  donderdag 12 november 2009 @ 19:02:09 #149
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74643439
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef rats het volgende:
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.

Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.

Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te maken

Ik heb een King tijdens een strandwandeling meegemaakt met veel Oud-duitsers erbij.
Voordeel schijnt te zijn dat de poten er recht onder staan,minder kans op HD.
Hetzelfde als de Oud-Duitse,ik vernam wel dat ze wat gemoedelijker zijn in het algemeen dan
een gewone duitser.
Vorig jaar een duitser moeten laten inslapen door spondylose,en nu één met HD.
Je blijft toch op zoek naar een zo gezond mogelijk herderras.
Was erg bezig met een langhaar King,maar sinds kort weer een opknapper DH erbij dus het kan nog wel een paar jaar duren .
Maar eens ,mijn vorige DH werd door kinderen paard genoemd en zo sterk was die ook
Ik loop nu vaak met drie ,maar die halen het samen niet bij hem qua kracht.

[ Bericht 5% gewijzigd door waterkip op 12-11-2009 19:11:43 ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74643939
Mooie dieren, vooral de linker op de foto.
Ja hd is echt een vervelend iets. Heb wel eens een foute hond gekocht die met 1 jaar ingeslapen moest worden vanwege hd aan beide heupen. Was een zware les, maar wel een goede.
Die oude hd's tonen ook meer vind ik, dat ras moet gewoon wat groter zijn. Of er verschil inzit qua gedrag weet ik niet zo.
Wat wel zo is, is dat veel mensen herders onderschatten. Ze vergeten vak dat ze van nature toch wat dominant kunnen zijn (althans bij mechelaars is dit zo) tewijl je vaak ziet dat het van die goed gehoorzame lieve honden zijn (wat vaak te wijten is aan de goede opvoeding).
pi_74644245
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef waterkip het volgende:

[..]

Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te maken

Ik heb een King tijdens een strandwandeling meegemaakt met veel Oud-duitsers erbij.
Voordeel schijnt te zijn dat de poten er recht onder staan,minder kans op HD.
Hetzelfde als de Oud-Duitse,ik vernam wel dat ze wat gemoedelijker zijn in het algemeen dan
een gewone duitser.
Vorig jaar een duitser moeten laten inslapen door spondylose,en nu één met HD.
Je blijft toch op zoek naar een zo gezond mogelijk herderras.
Was erg bezig met een langhaar King,maar sinds kort weer een opknapper DH erbij dus het kan nog wel een paar jaar duren .
Maar eens ,mijn vorige DH werd door kinderen paard genoemd en zo sterk was die ook
Ik loop nu vaak met drie ,maar die halen het samen niet bij hem qua kracht.
[ afbeelding ]
Mag ik vragen hoe oud dat trio is?
  donderdag 12 november 2009 @ 19:51:45 #152
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74644812
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:20 schreef rats het volgende:
Mooie dieren, vooral de linker op de foto.
Ja hd is echt een vervelend iets. Heb wel eens een foute hond gekocht die met 1 jaar ingeslapen moest worden vanwege hd aan beide heupen. Was een zware les, maar wel een goede.
Die oude hd's tonen ook meer vind ik, dat ras moet gewoon wat groter zijn. Of er verschil inzit qua gedrag weet ik niet zo.
Wat wel zo is, is dat veel mensen herders onderschatten. Ze vergeten vak dat ze van nature toch wat dominant kunnen zijn (althans bij mechelaars is dit zo) tewijl je vaak ziet dat het van die goed gehoorzame lieve honden zijn (wat vaak te wijten is aan de goede opvoeding).
De linkse ,Ka-atje ,langhaar van 10 moet je echt elke dag mee aan de gang voor zijn HD (Rust roest),en licht houden.
De rechtse,Toy is 111/2 die springt nog anderhalve meter hoog.
Het blijft altijd afwachten ,ik geloof niet dat je kan uitsluiten via voeding ,beweging of ?
Het klopt wel dat ze kleiner zijn dan een aantal jaren geleden,volgens een fokker die ik ken om gewrichtsproblemen minder voor te laten komen.
Oude politiefoto's met DH's dan staat er wat ,is toch anders dan met een Mechelaar die ze nu gebruiken.
Ik heb de discussie op de IPO training wel eens gevoerd,mechelaar van goed dertig kilo moet bij pakwerk een vent van 90 kilo uit balans brengen.
Verhouding beetje zoek ,doe dat is met een King van 80 Kg.
Mijn oude DH was 46 kilo (droog) toen die goed was durfde ze niet de lange baan met hem op

Ik denk sterk dat qua dominantie het roedelgedrag speelt,toen hier vorig jaar de kaarten opnieuw geschud werden na het inslapen van de grootste,wilde dezelfde avond die langhaar mij dekken.
Ging zuiver om positie,ik heb hem op zijn rug gelegd voorpoten vast daarna nooit meer twijfel van zijn kant.
(Nooit geslagen)
Ik heb hem daarna wel eens uit een knokpartij gehaald ,mijn gezicht was centimeters van zijn kop.
Hij wilde uithalen en je zag aan hem ,oh die niet .
vanmiddag de plassen weer rond geweest met die drie geen blafje van hun kant bij passeren of kruisen van andere viervoeters .
Vroeger wel andere honden gehad boxers/poedels/kees maar had je toch niet het contact mee als met een DH.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74650296
@ Waterkip. Merk jij veel verschil in gedrag tussen mechelaars en duitsers? Naar mijn weten staan duitse iets beter bekend als huishond, wat betreft omgang met familileden en ook qua dominantie.
Ben Djinn vanaf de minuut in huis al spelenderwijs wat dingen aan het aanleren, ook omdat ik niet wil dat hij tedominant gaatworden naar andere dieren / mensen toe Ook al in gesprek voor trainig hoor trouwens, wil het niet helemaal alleen doen. .
  donderdag 12 november 2009 @ 22:47:50 #154
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74651772
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Arie85 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud dat trio is?
Van links naar rechts 10/ 5 / 11½
Reu /teef /teef
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  donderdag 12 november 2009 @ 23:07:51 #155
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74652497
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef rats het volgende:
@ Waterkip. Merk jij veel verschil in gedrag tussen mechelaars en duitsers? Naar mijn weten staan duitse iets beter bekend als huishond, wat betreft omgang met familileden en ook qua dominantie.
Ben Djinn vanaf de minuut in huis al spelenderwijs wat dingen aan het aanleren, ook omdat ik niet wil dat hij tedominant gaatworden naar andere dieren / mensen toe Ook al in gesprek voor trainig hoor trouwens, wil het niet helemaal alleen doen. .
Ik persoonlijk vind een Duitser wat overzichtelijker en daarom veel relaxter dan een Belg.
Hoe leuk ik sommige belgen ook vind, het is mij te druk/aanwezig
De duitsers die ik ken zijn ook kindelijker qua gedrag,en kleinzeriger.
Je hoeft maar een kam aan die langhaar te laten zien en hij zit achter de stoel.
Heel voorzichtig de klitjes eruit met een borstel want anders gaat die gillen.
De jongste stond gewoon binnen anderhalf jaar volledig onder appèl.,katten ,vogels ,kleine huisdieren allemaal geen probleem .
Je kan haar buiten laten stoppen op de centimeter (ook op afstand),ken diverse Mechelaren die ook in de sport zitten ,zie ik ze niet doen in het woon-werkcircuit.
Afleggen voor de winkel ,al blijf je een half uur binnen of komen er tien honden voorbij verlaat haar post niet.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  vrijdag 13 november 2009 @ 07:00:36 #156
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_74655983
Ik zie ook maar weinig mensen, euh geen mensen, dit soort dingen trainen in het wooncircuit, leuk om te lezen dat ik niet de enige ben . Mijn mechelaar kruising doet dat overigens beter dan mijn dh+ dame .
Het valt mij overigens op dat mijn dame alleen kleinzerig is als het haar uitkomt .
pi_74656960
mijn schoomoeder heeft een langharige dh, alsatian (wonen in Engeland) en nou is ie zoo bang van het vuurwerk, echt zo zielig. Het is verders een schat, speelt graag met andere honden en is gek op kinderen.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_74668517
Ik hoop ook zover te komen dat Djinn zo goed onder appel staat. Zeker met een grotere hond is het gewoon fijner als ze goed luisteren. Die oudere hond is duidelijk niet echt goed opgevoed en luisterd alleen als het hem uitkomt of je moet echt boos klinken en dan is hij gelijk bang en duikt in elkaar. Die kreeg ik pas toen hij 5 was en superbange hond, is gelukkig al heel stuk minder geworden.

Djinn gaat volgende week een introductieles doen en week erop een training, daarna hebben ze winterstop tot 6 jan en daarna volop de training in.Ben zelf ook al bezig met de simpele dingen als zit en komen. Aan de lijn loopt hij al netjes mee, trekt soms wel, amr dat komt ook wel goed.

Eigenlijk was ik ook op zoek naar een dh, maar zag foto's van deze pups en was verkocht. Heb er ook totaal geen spijt van

Heb trouwens primatour gehaald tegen wagenziekte voor hem zoals de tip. Alleen zit ik even te kijken voor dosering, neem aan dat half pilletje genoeg is?
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:54:28 #159
176471 oh-oh
pi_74668991
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:38 schreef rats het volgende:
Ik hoop ook zover te komen dat Djinn zo goed onder appel staat. Zeker met een grotere hond is het gewoon fijner als ze goed luisteren. Die oudere hond is duidelijk niet echt goed opgevoed en luisterd alleen als het hem uitkomt of je moet echt boos klinken en dan is hij gelijk bang en duikt in elkaar. Die kreeg ik pas toen hij 5 was en superbange hond, is gelukkig al heel stuk minder geworden.

Djinn gaat volgende week een introductieles doen en week erop een training, daarna hebben ze winterstop tot 6 jan en daarna volop de training in.Ben zelf ook al bezig met de simpele dingen als zit en komen. Aan de lijn loopt hij al netjes mee, trekt soms wel, amr dat komt ook wel goed.

Eigenlijk was ik ook op zoek naar een dh, maar zag foto's van deze pups en was verkocht. Heb er ook totaal geen spijt van

Heb trouwens primatour gehaald tegen wagenziekte voor hem zoals de tip. Alleen zit ik even te kijken voor dosering, neem aan dat half pilletje genoeg is?
Hoeveel weegt ie?
Chico weegt 6 kilo en die kreeg idd een half tablet per keer, ik geloof een half uur voordat we gingen rijden.
( Groucho Marx )
pi_74669225
Hij woog van de week bij de da 5,4 kilo.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:14:17 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74676811
Vraagje. Het oogwit van Magic is een beetje rood. Niet knal, maar wel een beetje... waar kan dit door komen? Is het erg? Wat kan ik er aan/tegen doen?
KuikenGuppy
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:36:24 #162
176471 oh-oh
pi_74677648
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Het oogwit van Magic is een beetje rood. Niet knal, maar wel een beetje... waar kan dit door komen? Is het erg? Wat kan ik er aan/tegen doen?
Kan gewoon door de wind komen met dit weer nu hoor.
Heeft ie dr last van denk je?
Zit te dr aan te wrijven of met zn kop langs dingen te schuren?
( Groucho Marx )
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:37:32 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74677683
Nee, maar het viel me gewoon op... zou het moeheid kunnen zijn?
KuikenGuppy
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 november 2009 @ 20:38:30 #164
163650 Greys
pi_74677722
Kan ook een allergietje zijn, of een haartje dat in het oog gefrummeld heeft.
Even aankijken of het erger wordt, zou ik doen, en anders even langs de DA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:38:51 #165
176471 oh-oh
pi_74677734
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Burdie het volgende:
Nee, maar het viel me gewoon op... zou het moeheid kunnen zijn?
Geen idee
Goed in de gaten houden, zolang ie geen pijn heeft is dr niks aan de hand hoor
Mag ik nu in bad?
Ik kijk straks nog wel ff ok?
( Groucho Marx )
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:39:27 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74677757
Okee thanx, ik ga het gewoon in de gaten houden... zal wel niets zijn hoor, maar als je googled dan lees je gelijk dat het symptomen kunnen zijn van glaucoom enzo...
KuikenGuppy
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:42:14 #167
176471 oh-oh
pi_74677864
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
Okee thanx, ik ga het gewoon in de gaten houden... zal wel niets zijn hoor, maar als je googled dan lees je gelijk dat het symptomen kunnen zijn van glaucoom enzo...
Niet meteen googelen ook
Hou ook goed in de gaten of het oog niet droog is.
Plakt het aan het ooglid vast als je dat opzij trekt?
Als je denkt dat het droog is of dat er iets in zit kun je eventueel morgen bij een apotheek /drogist een flesje kunsttranen voor mensen kopen en daar mee druppelen, dat kan ieg geen kwaad.
Maar zolang ie geen pijn / last heeft is er geen reden tot paniek
( Groucho Marx )
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:35:41 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74679569
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Niet meteen googelen ook
Hou ook goed in de gaten of het oog niet droog is.
Plakt het aan het ooglid vast als je dat opzij trekt?
Als je denkt dat het droog is of dat er iets in zit kun je eventueel morgen bij een apotheek /drogist een flesje kunsttranen voor mensen kopen en daar mee druppelen, dat kan ieg geen kwaad.
Maar zolang ie geen pijn / last heeft is er geen reden tot paniek
Zijn oogjes zijn verder echt helemaal normaal, alleen dat oogwit is wat rood/roze dus. Nouja, ik kan zoiets beter een keer te veel vragen dan een keer te weinig (en anders kunnen we altijd nog naar de dierenarts)
KuikenGuppy
pi_74685159
MIsschien inderdaad gewoon wat irritatie door wind of een vuiltje wat in het oog gezeten heeft. Bij de dierenwinkel heb ik druppels gevonden die gewoon als een soort oogwash werken. 2x Per week druppeltje en dan houdt het het oog schoon (mocht het door een vuiltje komen.). Niet te snel druk maken, blijft het aanhouden kan je altijd je dierenarts nog evne bellen om een tip te vragen.

Hopen dat het snel weg is ieder geval.
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:27:08 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74696147
Het is vandaag al weer een stuk minder. Het is nu heeeeeeeeeeeel licht blauw. Maar het oogwit zal nooit helemaal spierwit zijn, denk ik... toch?
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 14 november 2009 @ 16:21:59 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_74697418
Nee hoor, kijk maar eens naar dat van jezelf
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 16 november 2009 @ 14:41:31 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74748197
Ik heb er nog eens extra op gelet en zijn oogjes worden ietsjes roder als hij moe wordt. Dan zal het daar wel gewoon mee te maken hebben.

Het monstertje groeit trouwens enorm, even meten leerde mij dat z'n schofthoogte alweer 40cm is!!! En dat tegenover de 31cm toen wij hem drie weken geleden ophaalden... hebben puppies niet last van groeipijn ofzo?! Hij is zo'n lekkere slungel aan het worden nu, heerlijk klunzig ook .
KuikenGuppy
  maandag 16 november 2009 @ 14:45:24 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74748322
Dolblij met zijn nieuwe kussen:

KuikenGuppy
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 15:58:22 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_74750454
aaaww!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 16 november 2009 @ 16:26:27 #175
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_74751348
Ooh kijk die Magic nou lekker liggen op zijn nieuwe kussen Wasbaar hoop ik
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  maandag 16 november 2009 @ 16:40:55 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74751767
Ja, wasbaar! en dat is na 1 week eigenlijk al hard nodig. Hij sleept alles mee naar z'n nieuwe kussen .
KuikenGuppy
  maandag 16 november 2009 @ 17:42:59 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74753968
Magic wil tenminste op zn kussen liggen (tvp)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74754831

Chihuahua die ff is ingepakt.
75 topics = FIN
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:27:01 #179
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74776543
arm ding

Ik vind de kleuren van teckels in de VS zo mooi blond enzo

Straks weer naar mijn eigen doggies wat heb ik ze gemist!!
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:42:47 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74777009
Een blonde teckel... apart!
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 11:56:10 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_74777409
Ik vind m zo flets
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:27:20 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74778250
Verschoten in het zonnetje
KuikenGuppy
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:31:17 #183
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_74780052
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:27 schreef Burdie het volgende:
Verschoten in het zonnetje
Of te vaak door de wasstraat
Ow O+
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:32:44 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74780087
Magic is trouwens weer goedgekeurd door de dierenarts gisteren! De dierenarts vond 'm helemaal geweldig en Magic vond de dierenarts ook wel tof. Hij gaf namelijk snoepjes en wilde knuffelen .

Ik heb gelijk even naar zijn oogjes laten kijken, daar was niets raars mee aan de hand *pak van m'n hart*. Gewicht was goed, lengte was goed... helemaal top dus!
KuikenGuppy
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:46:00 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74782361
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Qwea het volgende:
Magic wil tenminste op zn kussen liggen (tvp)
Zojuist lag hij er onder

KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 14:46:51 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_74782391
pi_74785348
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef Burdie het volgende:
Een blonde teckel... apart!
Net een mislukte golden retriever
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:28:52 #188
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74785542
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zojuist lag hij er onder

[ afbeelding ]
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:02:43 #189
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74788057
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
arm ding

Ik vind de kleuren van teckels in de VS zo mooi blond enzo

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Straks weer naar mijn eigen doggies wat heb ik ze gemist!!
Ken je deze ook al,Piebald.

Volgens mij is deze kleur niet erkent in Nederland (en die blonde ook niet).
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:51:38 #190
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74789448
Klopt zijn idd niet erkend

Zo na 6 dagen mijn hondjes weer kunnen knuffen was erg fijn
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:38:31 #191
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74793458
6 dagen zonder je hondjes,als wij een weekendje weg zijn mis ik ze al
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:47:30 #192
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_74793820
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:02 schreef Guess. het volgende:

[..]

Ken je deze ook al,Piebald.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Volgens mij is deze kleur niet erkent in Nederland (en die blonde ook niet).
Die bovenste is leuk zeg !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:48:25 #193
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74796493
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Guess. het volgende:
6 dagen zonder je hondjes,als wij een weekendje weg zijn mis ik ze al
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuis maar ze zijn lekker thuis geweest dus ze hebben er geen last van gehad.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:19:57 #194
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_74797917
* Sjeekie_Beekie mept zichzelf tegen haar bips wegens digitale onkunde.

Had een heel verhaal getypt en wilde de foto's in het bericht plakken... sluit ik het venster van dit topic... weg lap tekst.

@ LPFAN: je Collie is geweldig. Ze lijkt op onze Collie, die had ook zo'n witte kraag en zo'n zelfverzekerde blik in d'r ogen altijd.

Lara heeft twee weken hondenschoolvacantie [en ik dus ook]. We beginnen de 28ste weer met de jachtcursus en we hebben er alletwee weer veel zin in. Lara is trouwens aan het body-builden geslagen. Ze leek flink te zijn aangekomen, maar haar ribbenkast is nu flink aan het uitdijen. Eerst was het echt een slanke den, maar nu is het echt een flinke hond aan het worden.

We waren laatst naar Scheveningen:

Gooien:

Weer ophalen:

En netjes afgeven:

Lekker nat:

Alles in de gaten willen houden:

Best vermoeiend hoor:

Lara by sunset:

Lara die Fledermaus:

Lara longlegs:
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_74798111
Wat een leuke serie van Lara!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 18 november 2009 @ 08:43:56 #196
176471 oh-oh
pi_74805727
Gekke Magic
En wat een heerlijke Lara raportage
Nadeel van Scheveningen vind ik dat het er echt altijd druk is, maar Lara vermaakt zich prima zo te zien
En die oren
Billy wil wel met dr daten
( Groucho Marx )
  woensdag 18 november 2009 @ 09:21:50 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74806326
Lara heeft de wubba gered uit het water !
En die oren !!!

Leuke serie, Sjeekie!
KuikenGuppy
pi_74807626
Mooie foto's weer sjeekie! ik vin Lara ook echt leuk enzo!

ik moet snel maar weer eens foto's maken van Ronja!

Hoorde gister eindelijk het verhaal eens van alle comotie vorige week hier bij het kanaal.
Er was dus een hond in het kanaal gevallen, die er niet meer uit kon komen, vrouwtje in paniek er ook achteraan gesprongen en toen konden ze er eigenlijk beide niet meer goed uitkomen.
Gelukkig genoeg omstanders, met 2 slimme jongens die vrouw en hond met behulp van stok weer op de kant hebben gekregen
De volgende dag zijn de 2 ook nog geintervieuwd, tuurlijk net toen ik er ook met Ronja was, dus die vond het allemaal wel erg intressant!
  woensdag 18 november 2009 @ 10:28:52 #199
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_74808066
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuis maar ze zijn lekker thuis geweest dus ze hebben er geen last van gehad.
Ik wist helemaal niet dat je naar het ziekenhuis moest Is het allemaal goed nu?
Ow O+
  woensdag 18 november 2009 @ 10:30:03 #200
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_74808106
Sjeekie, het lijkt me heerlijk zo'n werkhond! voor Lara

En Magic, lekker ding
Ow O+