Dit is het juiste topic hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef Arie85 het volgende:
Weet niet of dit het topic is maar kan geen ander centraal honden topic vinden![]()
Ik wil binnenkort een hond (pup) nemen, ben wat aan het kijken. Maargoed, leuk en aardig, maar ben niet echt thuis in het aankooptraject. Is het gebruikelijk om gewoon een kennel te benaderen waar ze pups hebben (/binnenkort geboren worden)? Hoe open staan kennels er in het algemeen voor dat je even komt kijken hoe hun met de dieren omgaan zonder daar meteen koopverwachtingen bij te hebben?
Pupje uitzoeken van een foto, keuze doorbellen en morgen ophalen.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe zou het eigenlijk anders kunnen?
Ja maar dan wil ik graag dat iemand daar ter plekke eerst wat research voor me doet.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:14 schreef Burdie het volgende:
Welk ras is dat, oh-oh?
Als dat ras in NL je niet zo aanstaat, maar wel in de UK, dan zou ik gewoon importeren hoor... meteen een leuk excuus voor een vakantie naar de UK!
Toch wel?quote:Op donderdag 12 november 2009 12:23 schreef Burdie het volgende:
Ah, je wilt trimmen!![]()
Mijn ervaring is dat je ook via internet al een hoop informatie kunt inwinnen, en idd wat mensen die daar wonen vragen om eens voor je rond te kijken. En dan kan die vakantie altijd nog, als je wat concreter gaat kijken.
En hoe zit het met andere landen dan de UK? Heb je daar naar gekeken?
(en hoe zit het met de stamboom, de kennelclub wordt toch niet door de fci erkend?)
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Toch wel?
Chico heeft ook een kennelclub stamboom, die is gewoon geïmporteerd, no problemo!
Tis een Engels ras dus ik zou dr dan als ik toch moet importeren liefst een van daar halen.
Maar wellicht wacht ik ook de poedel van die vriendin nog even af...
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:29 schreef Arie85 het volgende:
Ik had me al uitgebreid verdiept hoe ik een goede fokker kan vinden, mijn onzekerheid zit hem er vooral in; hoe benader ik een fokker en hoe reageren fokkers (zeker de 'betere') op relatief onervaren honderbezitters in spe?
Ik ben sowieso niet zo van het mailen, dus bellen gaat het worden. En ja, wat je zegt heb je ook wel gelijk in, moet gewoon m'n eigen onzekerheid zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 12:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon een mailtje sturen, of liever: bellen.
Iedere ervaren hondenbezitter heeft ooit een eerste hond gehad, daar kijkt niemand van op.
Ja, de Zwitserse.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig. En de border collie natuurlijk
.
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Burdie het volgende:
Wat voor herder heb je in gedachten, of ben je daar echt nog een beetje 'blanco' in?
Ik vind zelf de zwitserse herder prachtig. En de border collie natuurlijk
.
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat de kennelclub niet erkend was, maar ik denk dat ik nu in de war ben met het ISDS-stamboek van de Britse Border Collies, die niet 1-op-1 erkend wordt.
Zou gewoon bellen inderdaad. Reageren ze vreemd in je ogen dan weet je dat je daar zeker niet moet zijn. Meeste fokkers zijn blij als mensen interesse tonen in hun honden en laten je graag zien hoe hun het doen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:32 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ben er niet 'geheel' blanco in. Ik heb veel gekeken naar een beauceron, ik ben niet echt een border collie liefhebber maar ik weet niet of dat dat meer te maken heeft met het karakter of toch met het uiterlijk. Bij de beauceron heb ik weer meer karaktervragen aangezien daar weer betrekkelijk weinig over te vinden is. Of misschien toch een duitser. Bij die twee heeft mijn aandacht tot op heden het meest gelegen.
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zou ivm erfelijke afwijkingen nooit niet snel voor een hond zonder stamboom kiezen, maar dat moet iedereen voor zich weten.
Ook dat jaquote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
Daarom verbeterde ik mezelf ookquote:Op donderdag 12 november 2009 14:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik nooit voor een pup zonder stamboom als ik bewust een rashond wilde.
Als ik een herplaatser zou zoeken zou het me niet zo veel uit maken.
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:13 schreef rats het volgende:
Wat is voor jullie de waarde van een stamboom papier dan?
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentairequote:Op donderdag 12 november 2009 13:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kennelclub is gewoon FCI hoor, hele mooie deftige stambomen zijn dat
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartementquote:Op donderdag 12 november 2009 16:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire![]()
Is btw een deerhound niks voor jou?
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafelquote:Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
Nou, het blijven jagers he, al die windhonden, ik zou t niet snel riskeren.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel.
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens naar gevraagd heb. Ik wilde een leuke huishond die tevens een beetje kan waken. Het nakijken van de voorouders daar zit wat in ja, maar dan moet je wel bekend zijn ermee denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.
In jouw geval kan dat dus ook, omdat beide ouderdieren een stamboom hebben. Maar mocht jij ooit met je hond een nestje willen, wie zegt dan wat de voorouders zijn? Moeten de pupkopers jou op je blauwe ogen geloven dat de honden die jij aanwijst als ouders, daadwerkelijk de ouders zijn?
Het hebben van een stamboom garandeert idd helemaal niets qua gezondheid, maar je kunt als koper wel zelf nagaan wat voor voorouders je hond heeft en wat hun gezondheidsuitslagen zijn. Je moet bij het kopen van een pup dus ook altijd deze uitslagen van beide ouders in kunnen zien.
Trouwens, waarom heeft jouw fokker geen stamboom aangevraagd dan? Kost maar 50 euro per pup.
Blijft een gok ook als je gaat röntgenenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
shiloh shepherd ,king shepherd ?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef rats het volgende:
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden),
Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindtquote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Hahaha!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:57 schreef rats het volgende:
[..]
Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
Is een shiloh ook zo groot dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Het is niet ongebruikelijk dat sommige mannetjes een schofthoogte van 80 cm. bereiken. Met een gemiddelde schofthoogte van 76 cm. komen ze dichter in de buurt van de rasstandaard voor een Sint Bernard dan die van de Duitse Herder.quote:
Duitse herderquote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef rats het volgende:
[..]
Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te makenquote:Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef rats het volgende:
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.
Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.
Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
Mag ik vragen hoe oud dat trio is?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te maken![]()
Ik heb een King tijdens een strandwandeling meegemaakt met veel Oud-duitsers erbij.
Voordeel schijnt te zijn dat de poten er recht onder staan,minder kans op HD.
Hetzelfde als de Oud-Duitse,ik vernam wel dat ze wat gemoedelijker zijn in het algemeen dan
een gewone duitser.
Vorig jaar een duitser moeten laten inslapen door spondylose,en nu één met HD.
Je blijft toch op zoek naar een zo gezond mogelijk herderras.
Was erg bezig met een langhaar King,maar sinds kort weer een opknapper DH erbij dus het kan nog wel een paar jaar duren .
Maar eens,mijn vorige DH werd door kinderen paard genoemd en zo sterk was die ook
![]()
Ik loop nu vaak met drie ,maar die halen het samen niet bij hem qua kracht.
[ afbeelding ]
De linkse ,Ka-atje ,langhaar van 10 moet je echt elke dag mee aan de gang voor zijn HD (Rust roest),en licht houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:20 schreef rats het volgende:
Mooie dieren, vooral de linker op de foto.
Ja hd is echt een vervelend iets. Heb wel eens een foute hond gekocht die met 1 jaar ingeslapen moest worden vanwege hd aan beide heupen. Was een zware les, maar wel een goede.
Die oude hd's tonen ook meer vind ik, dat ras moet gewoon wat groter zijn. Of er verschil inzit qua gedrag weet ik niet zo.
Wat wel zo is, is dat veel mensen herders onderschatten. Ze vergeten vak dat ze van nature toch wat dominant kunnen zijn (althans bij mechelaars is dit zo) tewijl je vaak ziet dat het van die goed gehoorzame lieve honden zijn (wat vaak te wijten is aan de goede opvoeding).
Van links naar rechts 10/ 5 / 11½quote:Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud dat trio is?
Ik persoonlijk vind een Duitser wat overzichtelijker en daarom veel relaxter dan een Belg.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef rats het volgende:
@ Waterkip. Merk jij veel verschil in gedrag tussen mechelaars en duitsers? Naar mijn weten staan duitse iets beter bekend als huishond, wat betreft omgang met familileden en ook qua dominantie.
Ben Djinn vanaf de minuut in huis al spelenderwijs wat dingen aan het aanleren, ook omdat ik niet wil dat hij tedominant gaatworden naar andere dieren / mensen toe Ook al in gesprek voor trainig hoor trouwens, wil het niet helemaal alleen doen. .
Hoeveel weegt ie?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:38 schreef rats het volgende:
Ik hoop ook zover te komen dat Djinn zo goed onder appel staat. Zeker met een grotere hond is het gewoon fijner als ze goed luisteren. Die oudere hond is duidelijk niet echt goed opgevoed en luisterd alleen als het hem uitkomt of je moet echt boos klinken en dan is hij gelijk bang en duikt in elkaar. Die kreeg ik pas toen hij 5 was en superbange hond, is gelukkig al heel stuk minder geworden.
Djinn gaat volgende week een introductieles doen en week erop een training, daarna hebben ze winterstop tot 6 jan en daarna volop de training in.Ben zelf ook al bezig met de simpele dingen als zit en komen. Aan de lijn loopt hij al netjes mee, trekt soms wel, amr dat komt ook wel goed.
Eigenlijk was ik ook op zoek naar een dh, maar zag foto's van deze pups en was verkocht. Heb er ook totaal geen spijt van
Heb trouwens primatour gehaald tegen wagenziekte voor hem zoals de tip. Alleen zit ik even te kijken voor dosering, neem aan dat half pilletje genoeg is?
Kan gewoon door de wind komen met dit weer nu hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Het oogwit van Magic is een beetje rood. Niet knal, maar wel een beetje... waar kan dit door komen? Is het erg? Wat kan ik er aan/tegen doen?
Geen ideequote:Op vrijdag 13 november 2009 20:37 schreef Burdie het volgende:
Nee, maar het viel me gewoon op... zou het moeheid kunnen zijn?
Niet meteen googelen ookquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
Okee thanx, ik ga het gewoon in de gaten houden... zal wel niets zijn hoor, maar als je googled dan lees je gelijk dat het symptomen kunnen zijn van glaucoom enzo...
Zijn oogjes zijn verder echt helemaal normaal, alleen dat oogwit is wat rood/roze dus. Nouja, ik kan zoiets beter een keer te veel vragen dan een keer te weinig (en anders kunnen we altijd nog naar de dierenarts)quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet meteen googelen ook![]()
Hou ook goed in de gaten of het oog niet droog is.
Plakt het aan het ooglid vast als je dat opzij trekt?
Als je denkt dat het droog is of dat er iets in zit kun je eventueel morgen bij een apotheek /drogist een flesje kunsttranen voor mensen kopen en daar mee druppelen, dat kan ieg geen kwaad.
Maar zolang ie geen pijn / last heeft is er geen reden tot paniek
Of te vaak door de wasstraatquote:
Zojuist lag hij er onderquote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef Qwea het volgende:
Magic wil tenminste op zn kussen liggen(tvp)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zojuist lag hij er onder![]()
[ afbeelding ]
Ken je deze ook al,Piebald.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
arm ding![]()
Ik vind de kleuren van teckels in de VS zo mooi blond enzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks weer naar mijn eigen doggies wat heb ik ze gemist!!
Die bovenste is leuk zeg !quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:02 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ken je deze ook al,Piebald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is deze kleur niet erkent in Nederland (en die blonde ook niet).
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Guess. het volgende:
6 dagen zonder je hondjes,als wij een weekendje weg zijn mis ik ze al
Ik wist helemaal niet dat je naar het ziekenhuis moestquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Had ze wel mee willen nemen in het ziekenhuismaar ze zijn lekker thuis geweest dus ze hebben er geen last van gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |