abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 16:54:59 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639614
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Kennelclub is gewoon FCI hoor, hele mooie deftige stambomen zijn dat
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire

Is btw een deerhound niks voor jou?
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 16:55:46 #127
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74639641
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire

Is btw een deerhound niks voor jou?
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 16:56:31 #128
176471 oh-oh
pi_74639666
En ik wil trouwens ook liever geen honden die niet los kunnen lopen buiten, ondanks dat ik dol ben op alle honden uit de sighthound group
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 16:57:34 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639700
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel .
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 16:58:35 #130
176471 oh-oh
pi_74639731
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel .
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
Nou, het blijven jagers he, al die windhonden, ik zou t niet snel riskeren.
Ik zoek ff foto's, wij komen er altijd twee tegen, Liam en Seamus, ik ben echt flieft op ze, en mijn honden ook trouwens
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 17:00:11 #131
176471 oh-oh
pi_74639800

Dit was nog maar een pupje
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 17:02:02 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639877
Haha en nu al groter dan Magic ooit zal worden.
Prachtbeesten zijn het he !

Volgens mij hebben ze ook een fantastisch karakter, lekker eigenwijs en stoïcijns tegelijk.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 17:02:57 #133
176471 oh-oh
pi_74639912
Ze zijn echt machtig mooi, en heel rustig en kalm.
Ik zou dr een willen en m GVR noemen
Ik zeg altijd later als ik groot ben neem ik dr een.
Maar ik ben blijven steken op 1.62
( Groucho Marx )
  donderdag 12 november 2009 @ 17:04:41 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74639961
GVR ! Ja, dat is ook een beetje het beeld wat ik van ze heb. Heb er helaas nog nooit een in het echt gezien.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 17:05:37 #135
176471 oh-oh
pi_74639990
Oh ik ga op shows ook altijd kroelen.
Op t strand zag ik ook es hele mooie, w8!
Edit, die foto kan ik ff nie vinden...
( Groucho Marx )
pi_74640906
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.

In jouw geval kan dat dus ook, omdat beide ouderdieren een stamboom hebben. Maar mocht jij ooit met je hond een nestje willen, wie zegt dan wat de voorouders zijn? Moeten de pupkopers jou op je blauwe ogen geloven dat de honden die jij aanwijst als ouders, daadwerkelijk de ouders zijn?

Het hebben van een stamboom garandeert idd helemaal niets qua gezondheid, maar je kunt als koper wel zelf nagaan wat voor voorouders je hond heeft en wat hun gezondheidsuitslagen zijn. Je moet bij het kopen van een pup dus ook altijd deze uitslagen van beide ouders in kunnen zien.

Trouwens, waarom heeft jouw fokker geen stamboom aangevraagd dan? Kost maar 50 euro per pup .
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens naar gevraagd heb. Ik wilde een leuke huishond die tevens een beetje kan waken. Het nakijken van de voorouders daar zit wat in ja, maar dan moet je wel bekend zijn ermee denk ik.
Verder heb ik ook geen fokplannen en gaat het zaakje eraf met de tijd.
Ik heb verder heel goed gekeken naar het karakter van de moeder en dat was een groter doetje dan mijn andere hond (kruising husky / keeshond). Dit en het gegeven dat de ouderdieren gezond zijn gaf mij de doorslag, .maar moet zeggen dat ik alleen naar een hond met stamboom zou kijken als ik er meer mee zou willen. Verder is voor mij een gezondheidsverklaring en karakter van de ouderdieren voldoende.
Wat ook meetelde was dat de pups vanaf 2 weken netjes ontwormt zijn en met 6 weken hun eerste enting hebben gehad. Oftwel, het is gewoon het geheel.
Misschien dat dit komt doordat ik meer slechte ervaringen heb met honden met stamboom dan die met zonder. Verschil is wel of ze in huiselijke kring opgegroeid zijn of de zogenaamde boerderijdieren die in een schuur gehouden worden en de moeder in geen velden of wegen te vinden is (ook meegemaakt).

Wat betreft het mogen inkijken van uitslagen en dergelijke ben ik het helemaal met je eens hoor, dit zou inderdaad altijd mogelijk moeten zijn, zo niet dan kan je je vraagtekens erbij plaatsen.
pi_74641044
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden), heb ooit eens op een show een ierse wolfshond gezien, ook geweldig.
Helaas zijn dat soort honden ook voor hier te groot. Heel vreemd, met meeste kleine honden rassen heb ik niet zo veel, ja jack russels vind ik geweldig en teckels gaan ook nog wel, maar verder ....
Staffords ook geweldig, amar wilde het risico niet nemen met mijn andere hond, die is paar jaar geleden gegrepen door 1 en hij heeft eht niet zo meer met ze (ok tis al een oude schagerijn).
Verbaasde me gisteren dat mijn andere hond met de pup aan het spelen was, goed teken toch wel denk ik.
  donderdag 12 november 2009 @ 17:48:13 #138
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74641247
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
Blijft een gok ook als je gaat röntgenen
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  donderdag 12 november 2009 @ 17:52:03 #139
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74641361
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef rats het volgende:
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden),
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74641507
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:

[..]

Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
  donderdag 12 november 2009 @ 18:05:05 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74641752
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:57 schreef rats het volgende:

[..]

Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
Hahaha!

Ik vind maar heel weinig honden echt leuk, hoewel dat er wel meer worden de laatste tijd.
Maar sommige honden zal ik nooit leuk kunnen vinden. Van die onbetrouwbare, valse vechthonden. Brrr. Daar loop ik liever omheen.
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 18:06:30 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74641790
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:

[..]

Is een shiloh ook zo groot dan?
KuikenGuppy
  donderdag 12 november 2009 @ 18:14:10 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74641995
Gisteren zagen we schapen in het dorp. Magic was er niet bij weg te slaan !

KuikenGuppy
pi_74642052
Dat is dus mijn gevaar juist denk ik, ik ken geen angst voor honden. Toen ik klein was liep ik zo op elke hond af, zo snel dat ik de hond al aaide voor mijn moeder me te pakken had of baasje iets kon zeggen. Dit resulteerde wel eens in blikken van verbazing omdat de hond normaal gesproken beet.
En ook voor zo'n vechtersras geldt dat het er sterk aan ligt waar die vandaan komt (hier zou ik wel meer op achtergrond letten dan van een andere hond eerlijk gezegd).

Met mijn ex een stafford gehad en die hadden we samen met 2 andere honden. Na de break ik de stafford en labrador meegenomen, grote vrienden van elkaar en iederen kon zo binnen komen, viend of onbekende. Nja de lab kon bij mij de trap niet meer op dus ging naar mijn ex en de staff bleef achter. Na paar weken konden alleen bekenden nog maar binnen komen en nieuw gemaakte vrienden werden sterk in de gaten gehouden en hij bleef grommen en blaffen tot diegene weg was. Helaas kreeg ik dit er niet meer uit en heb ik hem met pijn in mijn hart weg moeten doen. Verder was het een schat van een hond waar je echt alles mee kon doen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei, zijn er zoveel leuk Al zou ik ze neit allemaal willen hebben, leuk en heb gehalte is nog heel verschil. Verder heb ik helemaal niks met kleine hondjes zoals die chiuaua (weet nog steeds niet hoe je dat nou precies schrijft), vlinderhondjes, etc. Die komen er nog niet in al krijg ik een hoop geld toe. Gelukkig verschillen smaken
  donderdag 12 november 2009 @ 18:16:39 #145
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74642074
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is niet ongebruikelijk dat sommige mannetjes een schofthoogte van 80 cm. bereiken. Met een gemiddelde schofthoogte van 76 cm. komen ze dichter in de buurt van de rasstandaard voor een Sint Bernard dan die van de Duitse Herder.

http://www.dutchprideshil(...)on/html/over_shilohs

Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74642087
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
  donderdag 12 november 2009 @ 18:26:11 #147
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74642324
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef rats het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
Duitse herder
De schofthoogte bedraagt voor reuen 60 tot 65 cm, bij teven 55 tot 60 cm ,scheelt dus een 15 centimeter.
Het hele grote fokken van Duitsers is weer een beetje voorbij volgens mij.
Zie allemaal kleinere ,rankere hier in de buurt.
Gaat een beetje de Mechelaar kant op
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74642500
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.

Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.

Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
  donderdag 12 november 2009 @ 19:02:09 #149
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74643439
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef rats het volgende:
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.

Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.

Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te maken

Ik heb een King tijdens een strandwandeling meegemaakt met veel Oud-duitsers erbij.
Voordeel schijnt te zijn dat de poten er recht onder staan,minder kans op HD.
Hetzelfde als de Oud-Duitse,ik vernam wel dat ze wat gemoedelijker zijn in het algemeen dan
een gewone duitser.
Vorig jaar een duitser moeten laten inslapen door spondylose,en nu één met HD.
Je blijft toch op zoek naar een zo gezond mogelijk herderras.
Was erg bezig met een langhaar King,maar sinds kort weer een opknapper DH erbij dus het kan nog wel een paar jaar duren .
Maar eens ,mijn vorige DH werd door kinderen paard genoemd en zo sterk was die ook
Ik loop nu vaak met drie ,maar die halen het samen niet bij hem qua kracht.

[ Bericht 5% gewijzigd door waterkip op 12-11-2009 19:11:43 ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_74643939
Mooie dieren, vooral de linker op de foto.
Ja hd is echt een vervelend iets. Heb wel eens een foute hond gekocht die met 1 jaar ingeslapen moest worden vanwege hd aan beide heupen. Was een zware les, maar wel een goede.
Die oude hd's tonen ook meer vind ik, dat ras moet gewoon wat groter zijn. Of er verschil inzit qua gedrag weet ik niet zo.
Wat wel zo is, is dat veel mensen herders onderschatten. Ze vergeten vak dat ze van nature toch wat dominant kunnen zijn (althans bij mechelaars is dit zo) tewijl je vaak ziet dat het van die goed gehoorzame lieve honden zijn (wat vaak te wijten is aan de goede opvoeding).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')