Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentairequote:Op donderdag 12 november 2009 13:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kennelclub is gewoon FCI hoor, hele mooie deftige stambomen zijn dat
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartementquote:Op donderdag 12 november 2009 16:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg bij de kennelclub altijd van die nare associaties sinds die BBC-documentaire![]()
Is btw een deerhound niks voor jou?
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafelquote:Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, die vinnik geweldig, maar niet in mijn appartement
Nou, het blijven jagers he, al die windhonden, ik zou t niet snel riskeren.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daarvoor echt midden in de bossen wonen. Dat beest is zo groot als onze eettafel.
Maar deerhounds kunnen toch wel los?
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens naar gevraagd heb. Ik wilde een leuke huishond die tevens een beetje kan waken. Het nakijken van de voorouders daar zit wat in ja, maar dan moet je wel bekend zijn ermee denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ik kan nakijken wat de voorouders van de hond zijn.
In jouw geval kan dat dus ook, omdat beide ouderdieren een stamboom hebben. Maar mocht jij ooit met je hond een nestje willen, wie zegt dan wat de voorouders zijn? Moeten de pupkopers jou op je blauwe ogen geloven dat de honden die jij aanwijst als ouders, daadwerkelijk de ouders zijn?
Het hebben van een stamboom garandeert idd helemaal niets qua gezondheid, maar je kunt als koper wel zelf nagaan wat voor voorouders je hond heeft en wat hun gezondheidsuitslagen zijn. Je moet bij het kopen van een pup dus ook altijd deze uitslagen van beide ouders in kunnen zien.
Trouwens, waarom heeft jouw fokker geen stamboom aangevraagd dan? Kost maar 50 euro per pup.
Blijft een gok ook als je gaat röntgenenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het sowieso bij een herder nogal gewaagd om zomaar wat in huis te halen.
shiloh shepherd ,king shepherd ?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef rats het volgende:
Die deerhounds zijn ook geweldig inderdaad (ben echt fan van grote honden),
Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindtquote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Hahaha!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:57 schreef rats het volgende:
[..]
Beiden leuk, maar vind een hoop leuk *bloos*. Mijn vriend wordt er wel eens gek van als ik weer ergens een leuke hond ziet en krijg dan ook altijd de reactie dat ik alles op 4 poten leuk vindt
Is een shiloh ook zo groot dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
shiloh shepherd ,king shepherd ?
Het is niet ongebruikelijk dat sommige mannetjes een schofthoogte van 80 cm. bereiken. Met een gemiddelde schofthoogte van 76 cm. komen ze dichter in de buurt van de rasstandaard voor een Sint Bernard dan die van de Duitse Herder.quote:
Duitse herderquote:Op donderdag 12 november 2009 18:17 schreef rats het volgende:
[..]
Wat ik gezien heb zijn ze vergelijkbaar met een duitse herder? Correct me if i'm wrong
Mechelaren hebben te kampen met maagkanker ,en ze fokken er terriërin om ze scherper te makenquote:Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef rats het volgende:
Ok dan, ik ken ze alleen van foto's hoor en wat ik zag deed me aan een duitse herder denken. Het is geod dat ik al een hond heb nu, anders ... Ow wacht mijn huis is te klein voor een hond ter grootte van een sint bernard.
Wat je zegt klopt volgens mij ook wel aardig hoor. Je wordt bijna doodgegooid met advertenties van mechelaars en de duitsers een heel stuk minder. Ook lijken ze inderdaad wat kleiner dan vroeger, jammer wel vind ik.
Ben je zelf bekend met die rassen waterkip?Die shilohs en king shepperds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |