Sam is

.
En de goldens van Hara zijn ook zo leuk met z'n tweetjes.
Het voordeel van Scheveningen is dat je aan het eind van de boulevard, richting de haven, ontzettende lekkere frietjes met vis kan eten. Wij waren er begin november op een zondag en het viel wel mee met de drukte. Het was te vergelijken met een gemiddelde zondag hier in de duinen, waar iedereen achter elkaar over de hondenloslooproute sjokt.
Lara vond het trouwens helemaal geweldig. Een jaar eerder waren we ook aan zee ['s-Gravenzande], maar toen zwom ze nog niet en het water smaakte ook maar raar, dat vond ze ook niets. Ze heeft toen alleen maar over het strand gerend en liggen snurken in de strandtent. De eigenaar merkte al op dat ze zo goed bleef liggen [ze was toen een half jaar oud], toen had ik hem maar verklapt dat ze al die tijd dat we binnen waren, onder tafel lag te snurken, zo moe was ze.
Verharen is hier nu al een paar weken verleden tijd. Sinds de eerste nachtvorst is d'r vacht echt snel dikker geworden, dus in huis zo af en toe nog een pluk haren die ronddwarrelen, maar voor de rest valt het mee. Het scheelde voor ons wel dat we sowieso iedere dag stofzuigen, omdat mijn vriend psoriassis heeft. Dus die paar extra plukken haar maken dan ook niet zo veel meer uit. Toen het de vorige winter 15 graden ging vriezen en Lara nog een dun puppievachtje had, hadden we haar 's nachts weer binnen gehaald, toen was ze binnen no-time van d'r winterbontje af... toen was er bekant niet tegenop te vegen en zuigen.
En wat Maes zegt, daar ben ik het helemaal mee eens. Een werkhond is

.
Ik had nooit gedacht dat ik er nu mee op de jachtcursus zou zitten en dat we het alletwee zou leuk zouden vinden. Voorheen hebben wij altijd een Schotse Collie en een Sheltie gehad en dat waren geweldige honden. Maar totaal anders dan dit soort honden. Als naar die van ons een keer hard riep, dan keken ze je een week niet aan. Was ik een week op schoolverlaterskamp geweest, dan werd ik gewoon 3 dagen stijl genegeerd... zo boos dat ze waren [alletwee] dat ik niet thuis was gekomen.
Met Lara is het juist het tegenovergestelde, die is zo hardleers en eigenwijs dat ze vaak wat langer de tijd nodig heeft om te doen wat van d'r verlangt wordt. Hoe vaak ik die niet in het bos kwijt ben geweest dat ze achter een konijnen- of reeënspoor aan ging. M'n hart bonkte in m'n keel en dan lijken de minuten wel uren te duren. Dan riep ik haar terug, maar madam trok gewoon d'r eigen plan. Ging op d'r gemak een molshoop staan uitgraven, terwijl ik helemaal overstuur aan kwam rennen om d'r op d'r mieter te geven. Om de volgende dag doodleuk weer hetzelfde te gaan doen.
Dan leer je op de cursus om twee keer te roepen of te fluiten en als ze dan niet komen, moet je er achter aan rennen en ze in d'r nekvel grijpen. Dus ik weer voor de zoveelste keer door dat bos rennen, maar no way dat ik ze bij kon houden natuurlijk, dus met m'n tong op m'n vestje kwam ik haar dan eindelijk ergens tegen en dan moest ik d'r ook nog op d'r donder geven. En een commentaar dat je dan krijgt van mensen in het bos... nee die tillen hun pup al op als ze die van mij zagen aankomen... of hij mag nog niet los in het bos, want dan komt hij misschien wel grotere honden tegen.
Die van mij ging vanaf de dag dat ze alle inentingen had gehad [en dus ook in het bos op de loslooproute mocht komen] los mee en van te voren liepen we iedere dag al door de wijk dat ze los meeliep. Nu is het alleen zo'n waterrat dat ze de hele loslooproute netjes luistert, behalve als ze in de gaten heeft dat we bijna bij het fietspad naast de ijsbaan zijn en dan peert ze er tussenuit om alvast een lekkere duik te nemen. Ze mag daar nu niet zwemmen van ons, omdat het water daar veel te groen en te ondiep is, maar daar trekt ze zich niets van aan. Dat is dus weer een puntje van aandacht de komende weken.
Al moet ik zeggen dat ze na haar sterilisatie wat dat betreft beter luistert, maar dan kan ook te maken hebben met dat ze wat minder ging puberen. In ieder geval is dat een mooie bijwerking als dat van de operatie komt.
Ze houdt trouwens niet van Pearl Jam. Ik zette net de DVD-registratie van het concert uit 2000 uit en ze gaat liever buiten uitwaaien met de blaadjes op de plaats.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 18-11-2009 23:29:17 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.