quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
HulloIk ben inderdaad aardig uitgeslapen, vanochtend wel een uurtje wakkergelegen, maar dus weer heel vlot weggesukkeld en K.O. geweest tot een uurtje of 10. Lekker! In het kader van 'in thema blijven met Fok!' zijn we nu dus aan het huishouden, hetgeen voor ons in de praktijk inhoudt dat lief bijna alles doet en ik er een beetje omheen drentel, wat losse troep opruim en kleine dingetjes doe, want meer kan helaas niet meer..
Wupwup, wat goed, gefeliciteerd!!Nu dus echt helemaal klaar, fijn gevoel is dat denk ik
Amaranta, ik heb gelukkig nog redelijk controle over mijn blaas, haha! Hoe was de kraamintake overigens? En beterschap voor je neefje!
Knuffelbeestje? Had ik jou al welkom geheten? Volgens mij niet! In dat geval gefeliciteerd en leuk dat je erbij bent
Asy, het klinkt alsof je een geweldig uitje hebt gehad, súperleuk zegOwja, en ik had op een gegeven moment een punt waarop ik kleine dikkie minder voelde, maar uiteindelijk bleek hij vooral ánders te bewegen zeg maar. Als je twijfelt moet je echter gewoon even bellen hoor! Fijn dat je VK even langskomt! Misschien is hij koppeltjegeduikeld en ligt zijn koppie nu beneden? Ik ben benieuwd!
Davinia, dat heb je goed onthoudenVoor het maagzuur moet ik eigenlijk zorgen dat ik niet meer 'leeg kom te staan' qua maaginhoud en moet dus constant kleine beetjes eten, terwijl ik mijn ijzerpillen juist op een lege maag moet nemen
Dat gaat redelijk, het makkelijkst is het om mijn ijzerpillen een half uur voor de maaltijd te nemen, want dan heb ik maar een half uurtje last van maagzuur. Anders moet het 2 a 3 uur na de maaltijd en als ik daarop moet gaan wachten zou ik vaak alweer wat moeten eten.. En hoe is het met u deze mooie dag?
Meimeltje verlof!Lekker!!
HOW! Faja, wat naar! Jemig, dat is echt schrikken zeg, beterschap voor je kleine vent en ik zal aan jullie denkenSterkte ermee, lijkt me heel erg angstig..
Harley, dat is fijn nieuwsWij hoeven inderdaad ook maar voor 2 dagen opvang te regelen en dat voelt echt heel goed. Lekker vasthouden die positiviteit
Draakje, haha, de skippybal gaat prima, af en toe doet 'ie me toch rare dingenEn fijn dat je gisteren minder gespuugd hebt, hopelijk kun je dat op die manier volhouden
DJ dus lekker met de meubeltjes bezig, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.. Nog een beetje kunnen slapen?
BJ, hè, balen zeg, dat gaat dus echt niet lekker zo.. Gelukkig is je migraine in elk geval weg, dat lijkt me helemáál zo rot.. Rustig dagje vandaag dan maar?En lief dat je aan me dacht
Claudia, ik moet nu elke controle (eens in de 2 weken) urine meebrengen waar ze dan een stripje in doen (controle op eiwitten volgens mij). Twee afspraken geleden moest ik voor de tweede keer bloed prikken, maar suiker werd daarbij niet gecontroleerd, dat ging meer om ijzer e.d. . Verder meten ze mijn bloeddruk, voelen ze hoe de baby ligt en meten ze de baarmoeder op. Laatste keer heb ik dus een inwendig onderzoek gehad, maar dat is buiten de 'normale' controle om, doordat ik vaginistisch ben geweest was het voor alle partijen fijn om te weten hoe het zou gaan als het bij mij nodig is om te voelen. Zo weten zij hoe ik reageer en weet ik hoe het voelt en werkt. Of het met 40 weken standaard is weet ik eigenlijk niet en ik weet ook niet of ze die standaard bij mij aan gaan houden i.v.m. mijn verledenZe zei dat ze bij vrouwen zoals ik minder snel toucheren. Groeiecho krijg ik niet tenzij er reden toe is.
Lily, hoe is het met jou?
-Volgens mij gooi ik nu het topic dicht, maar ik heb 'm door! ik open meteen een nieuwe-
heb je even?quote:
absoluut! en thxquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:31 schreef Incantrix het volgende:
Ennuhm, om een wonder duimen mag altijd toch? Ik doe gewoon met je mee!
Ja, ik heb er tijdens mijn ziekenhuisverblijf bij de eerste ook een aantal mogen begroeten..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:32 schreef freecell het volgende:
En gynaecologen zijn inderdaad vaak horken, het was mij ook al opgevallen
zo las ik het ook niet hoorquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:17 schreef Groofsken het volgende:
Oh en Lily, ik bedoel mijn zwangerschap helemaal niet te vergelijken met de jouwe hoor. Het lijkt me heel eng met dat gevaar op bloedingen enzo. Ik had het puur over dat idee keizersnede
.
thxquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh lily ik ga ongelooflijk hard voor je duimen
haha, zul je altijd zien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:53 schreef Asyniur het volgende:
VK is geweest. Harry doet het nog prima. Waarschijnlijk is hij het rustiger aan gaan doen omdat ik het ook rustiger aan ben gaan doen. Hij heeft al die tijd in mama's tempo meegehold en nu mama gestopt is met hollen, kan hij ook bijkomen. Buik groeit netjes zei VK.
en alsof hij het verdorie weet, trapt hij nog geen half uur na vertrek van VK weer als vanouds![]()
hoezo week 51 van het jaar? dat is de week rond kerst??quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest) dat je placenta nog verschuift.
enne, die keizersnede in wk 51(!!!) is een foutje toch?![]()
Zwangerschappen worden altijd langerquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest) dat je placenta nog verschuift.
enne, die keizersnede in wk 51(!!!) is een foutje toch?![]()
Wat vervelend allemaal, zeg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:27 schreef lily het volgende:
Het beleid is nu:
keizersnede in week 51 en aanstaande maandag 3 keer bloedprikken (nuchter, na het ontbijt en na de lunch) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Bij een spoortje suiker word ik op een dieet gezet.
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:20 schreef lily het volgende:
Mijn vk laat alleen op zwangerschapssuiker testen als de baby te groot is voor de zwangerschapsduur (is een andere test dan de glucoseprik in je vinger). Zij doet dit niet standaard.
Hij wordt geschat op ongeveer 8,5 pond bij geboorte, aan de hand van een groeiecho. Bij de laatste controle (zo'n 1,5 week geleden bij een termijn van 38 weken) heeft de verloskundige op basis van voelwerk geschat dat hij al op de 4 kg zat.quote:Het ziekenhuis/gynaecoloog doet de uitvoerige test (nuchter prikken/niet nuchter prikken) standaard bij een te groot kind (voor de zwangerschapsduur dan) omdat het toch belangrijk is om te weten.
Hoe groot wordt jouw kindje nu geschat dan?
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:38 schreef appelsientje het volgende:
In alle commotie ben ik vergeten te vertellen dat ik sinds 21 oktober trotste papa ben van Finn Noam
Ik heb werkelijk geen idee. Dit is voor mij ook nieuw. Ik ben nooit eerder op zwangerschapssuiker getest.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?
haha, nou je het zegt. Scherp van je!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Rubey, gefeliciteerd!![]()
Ik las al je post in het bv-topic, en ik moest ff denken of je nou al had gemeld dat je bevalen was
Het gaat nou weer aardig beterquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:17 schreef mefke79 het volgende:
Freecell, als het niet goed voelt, dan zou ik op je gevoel vertrouwen en de vk bellen, die zijn daar voor. En zeker als je ook vocht begint vast te houden (oke, dat hoeft niets te betekenen, maar vocht en je naar voelen was hier een reden om de vk te bellen)
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef freecell het volgende:
Ik voel me al de hele avond naar. Mijn buik voelt als een bowlingbal en of hij heel laag zit. Niet echt een harde buik, maar wel echt harder dan anders.
Ik word er een beetje onzeker van
Iemand die het herkent?
Dat heb ik ook! Het is bij mij zelfs heel sterk veranderd. Ik was altijd een echte koukleum, maar nu loop ik nog met korte mouwen rond. Ik ben er wel blij om, want het scheelt me het kopen van een winterjas waar m'n zwangere buik in past.quote:Op zondag 1 november 2009 11:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen
@davinia; ik herken dat niet, ik merk wel dat ik het minder snel koud heb, maar ik zweet niet extra snachts...
Heerlijk ...Iemand die mijn uitleg begrijpelijk vindt!quote:Op zondag 1 november 2009 08:48 schreef freecell het volgende:
Ha, Faja,dat klinkt of het de goede kant op gaat
Vamp: nou, je legt het gevoel voor mij heel begrijpelijk uitDat dus
Een beetje herkenning bij een ander is altijd wel fijn!
Kloptquote:Op zondag 1 november 2009 12:59 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Heerlijk ...Iemand die mijn uitleg begrijpelijk vindt!![]()
Maar tis geen fijn gevoel... Bij mij kwam het met vlagen zeg maar....
Fijn dat jullie weer naar huis mogenquote:Op zondag 1 november 2009 13:17 schreef Faja-Lobi het volgende:we zijn weer thuis
Hij mocht na dat de verpleegster had gezien dat ik hem zelf zijn medicatie kon toedienen van de sonde af en toen was het daar ook eindelijk het verlossende woord; "ontslag".
Gelukkig maar want mijn bekken vond het kamperen op een ziekenhuisbed en het constant moeten tillen van een dreumes niet echt prettig. Sliep gisteren dan ook met kinderbedtijd, ik had zo een pijn. Nu weer lekker slapen in eigen bed.
Ik ga zo maar eens even op jacht naar een goede bh want mijn omvang is flink toegenomen. Ik had een E75 maar die knellen zo erg dat ik er striemen van heb. En zonder bh lopen vind ik niet zo prettig. Oh en ik heb mijn buikomtrek ook maar eens voor de grap opgemeten en die was 103 cm, dinsdag ben ik 30 weken.
Nog een vraagje aan de andere zwangere dames, hebben jullie ook last van jullie stoelgang? Ik kan maar eens in de 2-3 dagen en geen idee of dat normaal is.
Ja, echt raar he. Zo lang geleden was dat inderdaad nog niet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:56 schreef Asyniur het volgende:
Faja wat fijn!![]()
Poppejans, spannend hoor!![]()
ik kan me nog herinneren dat we samen rammelden en nu wordt jij al heel snel mama!![]()
Pijnlijke fout, vooral voor een instituut als STAP.quote:Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef freecell het volgende:
Gefeliciteerd dan maar.
Enne: allemaal maar aan de alcohol?![]()
Ik snap alleen de laatste zin niet?
quote:Op zondag 1 november 2009 13:17 schreef Faja-Lobi het volgende:we zijn weer thuis
Hij mocht na dat de verpleegster had gezien dat ik hem zelf zijn medicatie kon toedienen van de sonde af en toen was het daar ook eindelijk het verlossende woord; "ontslag".
Gelukkig maar want mijn bekken vond het kamperen op een ziekenhuisbed en het constant moeten tillen van een dreumes niet echt prettig. Sliep gisteren dan ook met kinderbedtijd, ik had zo een pijn. Nu weer lekker slapen in eigen bed.
Ik ga zo maar eens even op jacht naar een goede bh want mijn omvang is flink toegenomen. Ik had een E75 maar die knellen zo erg dat ik er striemen van heb. En zonder bh lopen vind ik niet zo prettig. Oh en ik heb mijn buikomtrek ook maar eens voor de grap opgemeten en die was 103 cm, dinsdag ben ik 30 weken.
Nog een vraagje aan de andere zwangere dames, hebben jullie ook last van jullie stoelgang? Ik kan maar eens in de 2-3 dagen en geen idee of dat normaal is.
In he tbegin lijken die 9 maanden een eeuwigheid.... Maar opééns is het dan bijna zo ver!quote:Op zondag 1 november 2009 15:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, echt raar he. Zo lang geleden was dat inderdaad nog niet.
Het gaat zo snel! Momenteel een beetje TE snel.. ik vind het best wel eng ''echt'' worden nu
ha ha ik schrok toch een beetjequote:Op zondag 1 november 2009 19:46 schreef vamperotica het volgende:
[..]
In he tbegin lijken die 9 maanden een eeuwigheid.... Maar opééns is het dan bijna zo ver!
Ik moet nog tot ongeveer halverwege mei....
Nou ja.... Mn zusje dan!!
heejquote:Op maandag 2 november 2009 08:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou ik heb besloten dat ik het zat ben de hele tijd in te loggen met mijn andere account. Aangezien iedereen t nu weet in mijn omgeving ga ik lekker onder mijn eigen naam posten.
Ik ben dus clovertje.
Ohw ja mag ik ook in het lijstje?? Op 4 juli!
ja, mijn moeder neemt ook vrij, dus zal er ook wel zijn. En mijn man heeft verplicht vrij tussen Kerst en O&N dus dat komt wel goed .quote:Op maandag 2 november 2009 08:22 schreef freecell het volgende:
Mja Amaranta, ik heb een luxe-positieUiteraard wordt het anders met een dreumes, maar TARA neemt zijn zomervakantie gewoon in Februari op en is dus 2 à 3 weken thuis. En er komen na de kraamverzorgster ook nog wel mensen helpen
quote:Op maandag 2 november 2009 08:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou ik heb besloten dat ik het zat ben de hele tijd in te loggen met mijn andere account. Aangezien iedereen t nu weet in mijn omgeving ga ik lekker onder mijn eigen naam posten.
Ik ben dus clovertje.
Waarom niet dan?quote:Op maandag 2 november 2009 08:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja, mijn moeder neemt ook vrij, dus zal er ook wel zijn. En mijn man heeft verplicht vrij tussen Kerst en O&N dus dat komt wel goed .
Maar gisteren besefte ik pas, dat ik niet zomaar 5 dagen in mn nest kna blijven liggen
nou poepen in bed is zooooo 2008... ik zou dr af en toe uitgaan voor de wc en de douchequote:Op maandag 2 november 2009 09:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Waarom niet dan?Oma, kraamverzorgster en papa redden zich er best mee hoor
poepen doe ik wel als de kraam er isquote:Op maandag 2 november 2009 09:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou poepen in bed is zooooo 2008... ik zou dr af en toe uitgaan voor de wc en de douche
Sonnetje gefeliciteeeeeerd!![]()
![]()
![]()
k ben dr heulmaal hyper van
en wat doe je dat stiekem, t ontkasten
Wat liefquote:Op maandag 2 november 2009 09:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Sonnetje gefeliciteeeeeerd!![]()
![]()
![]()
k ben dr heulmaal hyper van
en wat doe je dat stiekem, t ontkasten
haha mafketel, iedereen verdient een update tochquote:Op maandag 2 november 2009 09:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wat lief![]()
Nou ja uhm hoe had ik het anders moeten doen?!
Ohw je hebt me in het update topic gezet![]()
Merk de eerste tekenen van mijn hormonen, wordt er bijna emo van![]()
Maar volgens mij is juist het probleem dat haar man er niet is...quote:Op maandag 2 november 2009 09:38 schreef huuphuup het volgende:
en Amaranta doe es normaal![]()
je man kan vast ook Eva's pannenkoek verschonen, gewoon in bed blijven hoor!
Zoiets:quote:Op zondag 1 november 2009 10:51 schreef Incantrix het volgende:
Leonieke, wat fijn dat je zus jullie al die spullen geeft, dat scheelt echt ontzettend veelEn misschien best handig toch, een beetje extra aansporing voor je lief?
Ehm, één dom vraagje alleen: wat is een park?
Tenminste, het beeld dat ik bij een park heb (gras, bloempjes, watertje, eendjes voeren etc.) is in deze context niet helemaal goed, schat ik
Ow, nee dat is niet onze box, maar ik zocht een foto van één om het te verduidelijken.quote:Op maandag 2 november 2009 10:00 schreef Lijnloos het volgende:
Leonieke, mooie Park (box inderdaad in NL)... wij hebben dezelfde maar dan in licht bruin/beuken kleur (ook gekregen). Stomme vraag misschien, maar wat voor systeem zit er om de bodem omhoog te zetten (zou je daar een foto'tje van kunnen maken?) want die hebben wij er niet bij gekregen.
Whaaaaaaaaaaaa, wat gaaf!quote:Op maandag 2 november 2009 08:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben dus clovertje.
dank je wel!quote:Op maandag 2 november 2009 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whaaaaaaaaaaaa, wat gaaf!Gefeliciteerd joh!
Super!
Zie, ik wist dat het geen onnozele opmerking van mij wasquote:Op maandag 2 november 2009 10:10 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, voel jij de baby al duidelijk? En kun jij hem aan de buitenkant voelen?
exact! maar voor hetzelfde beval ik tussen o&N en dan is hij wel gewoon thuisquote:Op maandag 2 november 2009 09:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar volgens mij is juist het probleem dat haar man er niet is...
Nou ja, jij weet wanneer je de baby voelt. Dus leg je hand er eens op en kijk of je als je hem binnenin voelt, ook aan de buitenkant voelt. Als jij het voelt aan de buitenkant, dan kun je elke avond braaf met je man op bed gaan liggen en geduldig wachtenquote:Op maandag 2 november 2009 10:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zie, ik wist dat het geen onnozele opmerking van mij was
Ik zei onlangs tegen mijn man dat ik niet wist of ik de baby aan de binnen- of buitenkant voelde en hij begon me heel raar aan te kijkenIk vrees dat het alleen nog maar aan de binnenkant is. Het is ook nog maar een goeie week en lijnloos sprak daarnet ook al van een viertal weken.
Ik ben gewoon te ongeduldig![]()
Hè Tan, wat rottig... Wel fijn dat je urine schoon was deze keer.quote:Op maandag 2 november 2009 10:32 schreef Tan het volgende:
Rubey gefeliciteerd met jullie Liz!
Faja, wat heb jij een rotweekend achter de rug zeg, ik heb niet alles gelezen, maar was het nu mexicaanse griep of niet? Wel erg fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent nu en dat het beter gaat. Maar bah wat een angst zo, met die uitdrogingsverschijnselen.
Ik baal zelf wel trouwensNet terug van de VK voor een extra bloeddrukcontrole, maar de bloeddruk was nog hoger dan de vorige keer, een onderdruk nu van 95, en dat is nog niet extreem hoog, ik ben zeg maar een grensgevalletje, maar omdat ik nog relatief vroeg in de zwangerschap zit (moet nog 9 weken), ben ik nu wel doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar moet ik morgen heen voor een extra, uitgebreide controle. Gelukkig was mijn urine dit keer wél schoon (vorige keer zat er eiwit in), maar omdat ik ook vrij vaak hoofdpijn heb word ik nu wel extra gevolgd voorlopig.
Als het dan goed blijft gaan mag ik terug naar de VK, maar anders moet ik bij de gyn blijven. Daar gaat mijn hoop op een thuisbevallingMaar goed, beter natuurlijk dat ik goed in de gaten gehouden word. En het is nog niet zo ver, misschien valt het allemaal gewoon mee.
Moet je wel goed mikken, hoor! Precies 31/12 om 23:59quote:Op maandag 2 november 2009 10:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
exact! maar voor hetzelfde beval ik tussen o&N en dan is hij wel gewoon thuis
Vader en moeder zijn erg moequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Gaat alles goed met kind, moeder en vader?
Is jullie zoon vernoemd naar Chomsky, toevallig?
haha, tussen kerst en 0&N hahaha, scherp van je!quote:Op maandag 2 november 2009 10:46 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Moet je wel goed mikken, hoor! Precies 31/12 om 23:59Of toch 1/1 om 0:00u
Tan, wat vervelend dat je nu weer overgedragen bent, zeg!
Onze box is op deze manier verhoogd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat het kind er niet herkenbaar op staat is toeval, trouwenszijn de enige foto's die ik kan vinden waarbij je de zo goed ziet.
Dus 4 planken die je met geweld tussen de spijlen ramt, en dan schroef je de bovenplaat met zo'n ikea-ding (zeshoek-geval) op iedere stang vast.
dit is trouwens een bopita-box
Nou, dat komt dus wel goed! Geen zorgen over maken. Wat fijn trouwens om je moeder erbij te hebben in de kraamweek.quote:
Ik ookquote:Op maandag 2 november 2009 11:16 schreef ymme het volgende:![]()
Ik vind het z'n mooi getal
![]()
![]()
Vandaag 25 weken zwanger..
Bij deze is het bewezen!quote:Op maandag 2 november 2009 11:40 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Sonnetje wat leuk!![]()
Rarekwast welkom hier!![]()
Tan, wat naar van die bloeddruk, ik hoop dat je het nog wel minstens 6 weken trekt hoor![]()
Ymme 25 weken! Feli!![]()
Hier heb ik vannacht waardeloos geslapen. Het dekbed jeukte me en die gaat er vandaag dus mooi weer af, (Lag er gister net schoon op) had last van mijn benen, zoonlief was druk en ik kon geen houding vindenDus ik zat om 01.00 weer beneden. Maar op de bank slapen wilde ook niet, dus toen toch maar in bed met een eenpersoonslaken er onder. Toen kon ik wel slapen. En ook nog minstens 5 keer wezen plassen volgens mij, maar ok.
Is het normaal dat je kind dagelijks de hik heeft?Dat knakkertje van ons die kan er wat van!
quote:Op maandag 2 november 2009 12:14 schreef freecell het volgende:
Mama papa, lekker genieten ervan joh
Wij hebben een enge cameraIk had gisteren een zwart wollen truitje aan en TARA maakte buikfoto's metde flits, maar ie gingen dus dwars door mijn truitje heen
Je kan precies de vorm en kleur van mijn beha zien en het was niet charmant
Beetje hetzelfde verhaal als bij mij dus, al is mijn bloeddruk iets hoger nog. Balen hè? Dat rustig aan doen is ook niet eenvoudig, erg ligt altijd wel werkquote:Op maandag 2 november 2009 12:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb geen stickertje gekregen bij de VK![]()
mijn bloeddruk is te hoog. Hij was de vorige keer heel keurig 106/71...
en nu 135/ 91 (en de 2e keer 127/88).....
ik moet dus rust nemen deze week, niet werken, niet naar het symposium etc...
![]()
en dan donderdag in de herkansing weer naar de VK. Urine was wel goed gelukkig....
en o ja, ons kindje ligt ook nog steeds in stuit... gelukkig mag dat nog tot week 36... maar ook dat kan nog wel eens roet in het eten gooien... (willen thuis bevallen en kindje ligt al sinds 20 weken echo in stuit).
sorry voor de klaagegopost....
Ach meissie toch... Probeer echt die rust te nemen hoor!quote:Op maandag 2 november 2009 12:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
![]()
en dan donderdag in de herkansing weer naar de VK. Urine was wel goed gelukkig....
en o ja, ons kindje ligt ook nog steeds in stuit... gelukkig mag dat nog tot week 36... maar ook dat kan nog wel eens roet in het eten gooien... (willen thuis bevallen en kindje ligt al sinds 20 weken echo in stuit).
haha nou ik hoop ook dat me dat gaat lukkenquote:Op maandag 2 november 2009 13:59 schreef Poppedein het volgende:
Och BJ!! Doe t maar ff lekker kalm aan deze week! Hopelijk zet t zoden aan de dijk! Ik wil je wel zien in december hoor!
quote:Op maandag 2 november 2009 14:01 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een pretecho. OP 16 december gaan we nog een keertje Harry kijken
Ja, stom he, dat gevoel is nergens op gebaseerd maar ik denk het echtquote:Op maandag 2 november 2009 13:19 schreef Incantrix het volgende:
Poppejans, ik las trouwens dat je heel erg het gevoel hebt dat je voor de uitgerekende datum zal gaan bevallen en dat heb ik sinds eventjes dus ook! Heb alleen ook ergens gelezen dat zo ongeveer elke zwangere dat ervaart maar dat dat dus niet altijd kloptStiekum begin ik zo langzaamaan te hopen van wel, ik hoop ook voor jou dat je voorgevoel juist is
Hier ook al zo'n gek kereltje! Vaak zelfs wel meerdere keren per dagquote:Op maandag 2 november 2009 11:40 schreef Vlindur het volgende:
Is het normaal dat je kind dagelijks de hik heeft?Dat knakkertje van ons die kan er wat van!
Aaw, arm dingquote:Op maandag 2 november 2009 14:57 schreef Ssserpente het volgende:
Lente had in m'n buik ook supervaak de hik. En nu nog steeds. Tot in d'r tenen, zo hard.
Het worden 3D plaatjes en ik ga proberen of ik ze hier kan plaatsen.quote:Op maandag 2 november 2009 14:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo Asy een pretecho wat leuk!!! en zoo spannend! ga je de plaatjes spammen hier?? vind het zo leuk die beeldjes![]()
Waarom laat je het niet alsnog doen? Ik ben ook 31 weken als we de pretecho laten doen. Ik zou het gewoon nu nog doen (op korte termijn).quote:Op maandag 2 november 2009 15:03 schreef Vlindur het volgende:
Davinia, ik bedoelde niet dat we nm krijgen, maar dat ik het bij de volgende wel wil doen. Want ik ben nu zo nieuwsgierig!
Tja.. We hebben al besloten om het niet te doen. Bovendien ben ik woensdag al 32 weken en vinden we het een hoop geld.. Ach, ik zie de kleine sowieso al elke 3 weken. Alleen niet in 3Dquote:Op maandag 2 november 2009 15:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Waarom laat je het niet alsnog doen? Ik ben ook 31 weken als we de pretecho laten doen. Ik zou het gewoon nu nog doen (op korte termijn).
BJ wat jammer dat je geen stickertje hebt gekregen. En zeker door die verdomde bloeddrukquote:Op maandag 2 november 2009 12:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
![]()
Mijn man wil dus echt nietquote:Op maandag 2 november 2009 14:01 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een pretecho. OP 16 december gaan we nog een keertje Harry kijken
Voor mijn lief hoefde het ook niet, maar ik heb gewoon m'n zin doorgedreven.quote:Op maandag 2 november 2009 15:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mijn man wil dus echt nietVandaag nog eens gevraagd, maar een vrij duidelijke nee gekregen
Kan je niet met een vriendin, opa/oma o.i.d. gaan? Nieuwsgierig als ik ben vraag ik me af waarom hij niet nog een keertje naar zijn kind wil kijken maar dat gaat me helemaal niks aanquote:Op maandag 2 november 2009 15:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mijn man wil dus echt nietVandaag nog eens gevraagd, maar een vrij duidelijke nee gekregen
Dat vind ik helemaal niet gek. Onze zoon heeft mijn dopneus.quote:Op maandag 2 november 2009 15:54 schreef leonieke het volgende:
Mja, jullie zullen me gek verklaren natuurlijk, maar ik ben vooral nieuwsgierig naar zijn neus(echt, ik verklaar mezelf ook gek hoor dus doe maar
![]()
)
Misschien geeft hij het gewoon als kerstgeschenk
Dat zei ik net nog tegen mijn vriend!quote:Op maandag 2 november 2009 15:48 schreef Ssserpente het volgende:
Aargh Vlinder, ben jij alweer bijna 32 weken?!'t Lijkt wel gisteren dat je twee streepjes pieste!
![]()
Men, wat gaat de tijd toch snel!. Voordat ik 't weet ben ik oma...
Dat ben ik ook! ik vroeg het aan mn gynaecoloog of hij kon kijken hoe zn neus er uit zag, maar zoonlief ligt naar beneden te kijken en dus kon hij zn neus er niet op krijgen en zn lippen ook nietquote:Op maandag 2 november 2009 15:54 schreef leonieke het volgende:
Mja, jullie zullen me gek verklaren natuurlijk, maar ik ben vooral nieuwsgierig naar zijn neus(echt, ik verklaar mezelf ook gek hoor dus doe maar
![]()
)
Misschien geeft hij het gewoon als kerstgeschenk
Het is niet dat hij er niet in geïnteresseerd is, hoor. Hij is gewoon de nuchterheid zelve en heeft een pak meer geduld als ik. Die paar maandjes extra wachten, vindt hij gewoon geen last. De tijd vliegt al voorbij, zegt hij, zodat het eind februari zal zijn voor wat het goed en wel beseffen.quote:Op maandag 2 november 2009 15:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kan je niet met een vriendin, opa/oma o.i.d. gaan? Nieuwsgierig als ik ben vraag ik me af waarom hij niet nog een keertje naar zijn kind wil kijken maar dat gaat me helemaal niks aan
Mannen met geduld zijn fijnquote:Op maandag 2 november 2009 16:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is niet dat hij er niet in geïnteresseerd is, hoor. Hij is gewoon de nuchterheid zelve en heeft een pak meer geduld als ik. Die paar maandjes extra wachten, vindt hij gewoon geen last. De tijd vliegt al voorbij, zegt hij, zodat het eind februari zal zijn voor wat het goed en wel beseffen.
En het is natuurlijk wel veel geld voor iets waarvan je niet zeker bent of je enig resultaat zult hebben of niet.
Ik heb een heel druk leven en voel me daar ook prettig bij maar niks doen kan ik toch ook heeeel goed hoorquote:Op maandag 2 november 2009 14:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
raar hoor, zo weinig mogelijk doen*kan dat niet zo goed*
eenquote:Op maandag 2 november 2009 16:32 schreef vamperotica het volgende:
Even een berichtje van Zoessie....
Draakje ( Draculettetje) is vanmiddag toch opgenomen in het ziekenhuis...
Na al dat gespuug en de afgelopen 2 weken geleefd te hebben op biscuitjes en appelmoes had ze er ook behoorlijke diaree bij gekregen en nu ligt ze even "bij te tanken" ... Er is bloed geprikt en aan de hadn daarvan gaat er gekeken worden wat er "bijgevuld" moet worden...
Ik houd jullie op de hoogte!
quote:Op maandag 2 november 2009 16:32 schreef vamperotica het volgende:
Na al dat gespuug en de afgelopen 2 weken geleefd te hebben op biscuitjes en appelmoes had ze er ook behoorlijke diaree bij gekregen en nu ligt ze even "bij te tanken" ... Er is bloed geprikt en aan de hadn daarvan gaat er gekeken worden wat er "bijgevuld" moet worden...
Getsie, goed bijtanken Draakje!! Sterkte daaro!quote:Op maandag 2 november 2009 16:32 schreef vamperotica het volgende:
ik ben (nog) niet bij de gyn hoor... en ik hoop ook dat ik na donderdag gewoon bij de VK kan blijven... maar dat is even afwachten allemaal...quote:Op maandag 2 november 2009 17:54 schreef Lijnloos het volgende:
Poeh, gisteren toch iets te druk geweest denk ik, ben echt helemaal op (ondanks 3 uur slapen net)... Maar goed ff doorbikkelen nog!
Draakje,beterschap meid, maar wel fijn dat er nou toch eindelijk actie wordt ondernomen! Wat eenraar gedoe dat die ha het zover heeft laten komen
bj en tan allebei ook een hoge bloeddruk... Hoop dat jullie deze week nog genoeg rust kunnen houden zodat je niet bij de gyn hoeft te blijven en jullie gewoon lekker thuis kunnen bevallen.
Sorry, verder ben ik het een beetje kwijt...
quote:Op maandag 2 november 2009 16:32 schreef vamperotica het volgende:
Volgens mij heeft ze dr mobiel bij zich jaquote:Op maandag 2 november 2009 18:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]Wil ik even volgen. Sterkte. geef haar een kus van me als je haar spreekt. Of is ze wel te bereiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
clovertje = sonnetje is uit de kast!!!quote:Op maandag 2 november 2009 08:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben dus clovertje.
quote:Op maandag 2 november 2009 19:06 schreef Lijnloos het volgende:
Jeetje Faja, als hij inderdaad van een "normale" griep al zo slecht wordt is het misschien maar beter om wel in te enten ja... wel fijn dat hij nu weer thuis is natuurlijk, dat scheelt denk ik een boel zorgen!
haha ja gaat snel he??? ik zag bij mij ook 59 dagen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.schrik....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
hier ook nog geen hik gevoeld, althans ook niet dat ik weet...quote:Op maandag 2 november 2009 13:17 schreef amaranta het volgende:
BJ we zijn er ook voor geklaag hoor. Sterkte deze week.
Mijn sjors heeft geen hik gehad voor zover ik weet. Eva had heel veel hik. Ik wil ook een hikbaby!!
Jah, ik heb ff op de site van de AH gekeken en daar zijn ze ¤ 2,95 voor 12 stuks, dus dat vind ik wel de moeite waardquote:Op maandag 2 november 2009 19:42 schreef Poppejans het volgende:
Die doekjes v de wasmachine lijken me ook wel wat ja, toch ook eens proberen.
Ik hoop ook dat onze kereltjes vlak bij elkaar geboren gaan worden, echt gaaf zou dat zijn! En wie weet ben jij wel gewoon eerder dan ik!
Zal nog wel even kort berichten hoe de film was. Het boek vond ik iig erg leuk
gemist denk ik....Phoebe is aan het zingen..quote:Op maandag 2 november 2009 19:43 schreef amaranta het volgende:
Niet naar Friends kijken nu. Niet naar friends kijken!
2 babies, Monica en Chandler hebben w2 versie babies gekregen, klein en lief en nu wil ik OOOOOOOKquote:Op maandag 2 november 2009 19:47 schreef DJRandall het volgende:
[..]
gemist denk ik....Phoebe is aan het zingen..
quote:Op maandag 2 november 2009 19:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 babies, Monica en Chandler hebben w2 versie babies gekregen, klein en lief en nu wil ik OOOOOOOK
Komt dátquote:Op maandag 2 november 2009 19:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 babies, Monica en Chandler hebben w2 versie babies gekregen, klein en lief en nu wil ik OOOOOOOK
even mooi uitquote:
Ja ik snap wat je bedoeld.quote:Op maandag 2 november 2009 19:49 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het laatste seizoen vond ik eigenlijk vreselijk om naar te kijken. Ik kan zo ongeveer elke aflevering al wenend bekijken
Ooww, haha, ok, ik dacht al.. Maarja, ik loop wel vaker achter wat dingen op tv betreftquote:Op maandag 2 november 2009 19:56 schreef leonieke het volgende:
Zijn herhalingen hoor Incantrix. Ze zijn gestopt na 10 seizoenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 november 2009 20:01 schreef amaranta het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oooooooooh......quote:Op maandag 2 november 2009 20:19 schreef harley het volgende:
Nou volgens mij is het schoon. Durfde het alleen niet in de droger te doen. Dus nu hangt het tussen mijn witte werkblousen te drogen in de hoop dat het niet opvalt.
En erg slechtvan mij maar net nog meer kleertjes besteldOa en een koekiemonster pyjama !
[ afbeelding ]
Nou moet ik hier echt mee stoppen want we weten nog niet eens wat het wordt. Hopelijk net voor de kerst (20 weken is de 23e)
quote:Op maandag 2 november 2009 20:19 schreef harley het volgende:
Nou volgens mij is het schoon. Durfde het alleen niet in de droger te doen. Dus nu hangt het tussen mijn witte werkblousen te drogen in de hoop dat het niet opvalt.
En erg slecht van mij maar net nog meer kleertjes besteldOa en een koekiemonster pyjama !
[ afbeelding ]
Nou moet ik hier echt mee stoppen want we weten nog niet eens wat het wordt. Hopelijk net voor de kerst (20 weken is de 23e)
Voor vamperotica succes aan je zus !
quote:Op maandag 2 november 2009 20:15 schreef vamperotica het volgende:
Even een draakje update....
Ligt nu aan een infuus met vocht, zout en glucose.
Plan is om af te wachten wat dit infuus doet... Dan in combinatie met voedsel kijken wat er binnen blijft, dan zonder infuus kijken wat er binnen blijft en dan naar huis....
Maar hoe lang dat gaat duren weet niemand ......
( zoessie kennende wil dat allemaal nog wel eens vrfeemd/anders lopen als wat in algemeenheid geldt....)
Dat zijn onderstaande doekjes? Ik wist niet eens dat die bestonden! Gebruik je die alleen bij de eerste was, of blijf je ze gebruiken?quote:Op maandag 2 november 2009 19:46 schreef Incantrix het volgende:
Jah, ik heb ff op de site van de AH gekeken en daar zijn ze ¤ 2,95 voor 12 stuks, dus dat vind ik wel de moeite waard![]()
Gedver de gedver,baal echt voor d'rquote:Op maandag 2 november 2009 20:15 schreef vamperotica het volgende:
Even een draakje update....
Ligt nu aan een infuus met vocht, zout en glucose.
Plan is om af te wachten wat dit infuus doet... Dan in combinatie met voedsel kijken wat er binnen blijft, dan zonder infuus kijken wat er binnen blijft en dan naar huis....
Maar hoe lang dat gaat duren weet niemand ......
( zoessie kennende wil dat allemaal nog wel eens vrfeemd/anders lopen als wat in algemeenheid geldt....)
ik geloof nooit zo in dit soort doekjes... iemand ervaringen ermee of ze echt werken hoe de reclame zegt dat ze werken? want in dat geval kan ik ze ook wel gebruiken...quote:Op maandag 2 november 2009 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn onderstaande doekjes? Ik wist niet eens dat die bestonden! Gebruik je die alleen bij de eerste was, of blijf je ze gebruiken?
[ afbeelding ]
Ik maak me ook vooral zorgen om de witte was waar gekleurde figuurtjes op zitten. Ik heb nu alle babywasjes één keer gedraaid en het is allemaal goed gegaan. Als ik die doekjes had gebruikt had ik het daaraan toegeschreven.quote:Op maandag 2 november 2009 21:11 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik geloof nooit zo in dit soort doekjes... iemand ervaringen ermee of ze echt werken hoe de reclame zegt dat ze werken? want in dat geval kan ik ze ook wel gebruiken...
Harley, wat een geweldige pyama!quote:Op maandag 2 november 2009 20:19 schreef harley het volgende:
En erg slecht van mij maar net nog meer kleertjes besteldOa en een koekiemonster pyjama !
[ afbeelding ]
Voor vamperotica succes aan je zus !
Onder het baas boven baas mom...die van mij wist tot 2 weken geleden niet eens wanneer ik ben uitgerekend.quote:Op maandag 2 november 2009 21:26 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Harley, wat een geweldige pyama!
Volgens mij ben je echt een lieve man! Er zijn er maar weinig die zo enthousiast doen bij een zwangere vrouw....Die van mij heeft nog niets gekocht uit zichzelf.....
Jij wint! Jeetje, lekker is dat.....Alsof het allemaal maar niets is.....quote:Op maandag 2 november 2009 21:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Onder het baas boven baas mom...die van mij wist tot 2 weken geleden niet eens wanneer ik ben uitgerekend.
zo betrokken als hij was bij de zw.schap van Eva, zo weinig is hij het nu, en dat vind ik best pijnlijk, en ik heb ook al 320098 keer tegen hem gezegd maar het kwartje wil niet echt vallen. Zo was hij verbaasd dat ik niet naar het theater wil op 6 december....uh, ik ben dan of super hoog zwanger of net bevallen of aan het bevallen..dus nee...ik skip even
Mooi, dan weet ik dat ik ook zo'n pakje kan halen voor nieuwe kleding...quote:Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Incantrix het volgende:
Jemig, arme Draakje.. Vamperotica, wens haar alsjeblieft veel beterschap!
Claudia en Mijsje, díe doekjes bedoel ik inderdaad! En mijn moeder én een vriendin hebben er reeds ervaring mee en beiden zeggen dat ze zeker werken, alleen wel met de kanttekening dat ze te duur zijn om met elke was mee te laten draaien zeg maar. Beiden zijn erg kritisch (met name die vriendin, die kreeg ze omdat ze in een testpanel zit, dus die heeft er met een scherp oog naar gekeken). Ik denk ook dat ik ze alleen zou gebruiken wanneer ik iets nieuws meewas dat een nogal aanstekelijk ogend kleurtje heeft, maar niet altijd. Vaker gewassen kleding geeft normaalgesproken ook niet meer af op een gegeven moment, dus ik hou het gewoon op 'alleen bij nieuwe kleding'
Zo nog even mijn hydrofielspul uit de was halen en uithangen en dan ga ik lekker plat denk ik, morgen weer een verse dag enzo
Goeiemorgen!quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:19 schreef lily het volgende:
goedemorgen![]()
Mannen beleven het gewoon anders allemaal. Het staat wat verder van ze af. Ze hebben geen last van hun hormonen en hebben geen baby in hun buik. Hun ratio werkt meestal beter dan hun gevoel.
Ik ken jullie mannen natuurlijk niet maar ik denk toch dat ze het vaak niet zo bedoelen.
Mijn man is ook niet zo betrokken dat hij kleertjes uitzoekt, of de (zwangerschaps)weekkalender bekijkt op internet of iets in die richting. Voor mij hoeft dat ook totaal niet.
Ik merk zijn betrokkenheid ook nu pas, nu mijn zwangerschap weer wat anders gaat. Hij is wel bezorgd en zegt me vooral niks meer te doen dan nodig. En als ik wat wil dan moet ik het zeggen en niet wachten totdat ik hoop dat hij het ziet
maar goed; ik moet douchen enzo...
fijne dag allemaal!!
Ik hoop voor je dat jouw verkoudheid snel overgaat. Ik weet hoe veel pijn hoesten en niezen kan doen. succces bij de VK!quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:55 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedemorgen. Ik ben inmiddels zo verkouden dat mijn buik aan de onderkant soort van spierpijn vertoont van het vele hoesten en neus snuiten. Echt herfst dus.
Mijn man is wel betrokken maar koopt alleen kleertjes als ik er bij ben, dan loopt hij een rondje door de winkel op zoek naar iets wat zijn aandacht trekt. En verders is hij heel zorgzaam voor mij nu ik niet zo veel kan. Haalt de kinderen van school, indien mogelijk, brengt ze, doet de was, strijkt, stofzuigt en kookt (dat doet hij altijd al, ik ben geen keukenprinses).
Ik mag zo om half elf naar de verloskundige. Ben benieuwd hoe de kleine man ervoor ligt.
mijn ventje heeft toch last van zijn hormonen op momenten en nu ook met geduld.. ik merk dat hij het ook ellendig begint te vidnen dat wachten... En eigenlijk op momenten is hij er véél mee bezig... want heb elke week moeten horen of we nog iets nodig hadden voor baby... En toen Jade juist geboren was ging hij zelfs kleertjes kopen... Vond juist bij Luna dat hij minder betrokken was dan nu bij Jade en deze baby... misschien omdat hij er nu al ervaring mee heeftquote:Op dinsdag 3 november 2009 06:19 schreef lily het volgende:
goedemorgen![]()
Mannen beleven het gewoon anders allemaal. Het staat wat verder van ze af. Ze hebben geen last van hun hormonen en hebben geen baby in hun buik. Hun ratio werkt meestal beter dan hun gevoel.
Ik ken jullie mannen natuurlijk niet maar ik denk toch dat ze het vaak niet zo bedoelen.
Mijn man is ook niet zo betrokken dat hij kleertjes uitzoekt, of de (zwangerschaps)weekkalender bekijkt op internet of iets in die richting. Voor mij hoeft dat ook totaal niet.
Ik merk zijn betrokkenheid ook nu pas, nu mijn zwangerschap weer wat anders gaat. Hij is wel bezorgd en zegt me vooral niks meer te doen dan nodig. En als ik wat wil dan moet ik het zeggen en niet wachten totdat ik hoop dat hij het ziet
maar goed; ik moet douchen enzo...
fijne dag allemaal!!
Ja, zo omschrijf je het goed ja. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat mijn man niet betrokken is, heel erg juist. Maar ik zie hem geen kleertjes kopen of enthousiast posten in een forum.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:19 schreef lily het volgende:
goedemorgen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |