abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74257319
Mijn vk laat alleen op zwangerschapssuiker testen als de baby te groot is voor de zwangerschapsduur (is een andere test dan de glucoseprik in je vinger). Zij doet dit niet standaard.

Dat dit bij mij het geval is zijn ze pas vorige week vrijdag achter gekomen (per toeval eigenlijk aangezien het om een placenta lokalisatie ging).

Het ziekenhuis/gynaecoloog doet de uitvoerige test (nuchter prikken/niet nuchter prikken) standaard bij een te groot kind (voor de zwangerschapsduur dan) omdat het toch belangrijk is om te weten.

Hoe groot wordt jouw kindje nu geschat dan?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:21:10 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74258773
Meimeltje, geniet van je verlof!

Ieks, faja, wat eng! Heel veel sterkte!

Clovertje, bij tennis heb je wel een risico dat er een bal in je buik komt. Maar als je goed kan tennissen zal dat niet zo gauw gebeuren

Asy, je hoeft Harry pas dagelijks en altijd even sterk te voelen vanaf 26 of 28 wk. Mss groeit hij wel heel hard nu, daar worden ze ook rustiger van. lekker eigenwijsje heb je dus! Wel goed dat je ff hebt gebeld!

Claudia, bij mij waren alle controles hetzelfde, gedurende de hele zwangerschap. Ja, twee keer bloed prikken (moet maandag weer! ), maar verder niets bijzonders gedaan. Ook niet ontsluiting checken als daar geen reden voor is. Ik verwacht niet dat ze deze keer allerlei fratsen gaan uithalen tijdens de controles.

Lily, wat vervelend dat je je nu moet gaan voorbereiden op een ks! Lijkt me idd flink balen! Heel veel sterkte iig!

Trix, wat goed dat je een manier hebt gevonden om die pillen met je maagzuur te combineren (beetje krom, maar u snapt hem wel. Ik heb een voet die bijna een hele cm uitsteekt boven de rest van buik, en dat leidt af )

Zo goed als het gister en eergister ging, zo bagger was het weer vandaag. Word er een beetje moe van… En ineens 1,5kg erbij, vind ik ook stom. Ennnnn, het maagzuur is weer terug! *zucht*
Nog 8w6d… (al probeer ik wel te genieten van het getrappel, hoor! Maar soms wordt het me een beetje moeilijk gemaakt door het bekken )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74258923
Heuj, ik houd vocht vast
Ik ben nog lang geen huupje, maar mijn sokken staan wel in mijn enkel als ze allang uit zijn en als ik 's avonds zout eet ben ik 's ochtends echt een kilo zwaarder dan normaal
Even voorzichtig doen met zout dus...
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:38:25 #29
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_74259301
In alle commotie ben ik vergeten te vertellen dat ik sinds 21 oktober trotste papa ben van Finn Noam
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_74261177
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:20 schreef lily het volgende:
Mijn vk laat alleen op zwangerschapssuiker testen als de baby te groot is voor de zwangerschapsduur (is een andere test dan de glucoseprik in je vinger). Zij doet dit niet standaard.
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?
quote:
Het ziekenhuis/gynaecoloog doet de uitvoerige test (nuchter prikken/niet nuchter prikken) standaard bij een te groot kind (voor de zwangerschapsduur dan) omdat het toch belangrijk is om te weten.

Hoe groot wordt jouw kindje nu geschat dan?
Hij wordt geschat op ongeveer 8,5 pond bij geboorte, aan de hand van een groeiecho. Bij de laatste controle (zo'n 1,5 week geleden bij een termijn van 38 weken) heeft de verloskundige op basis van voelwerk geschat dat hij al op de 4 kg zat.

Het verbaast mij wel dat de verloskundige ontzettend nuchter omgaat met zijn formaat. Ze geeft er geen blijk van in praktische zin rekening te houden met een moeilijkere bevalling. De optie eerder inleiden is ook niet ter sprake gekomen en nogmaals op suiker testen vond ze niet nodig. Het enige wat ze gedaan heeft is in mijn dossier 'macrosomie' noteren. (Ik heb thuis meteen opgezocht wat het betekende: reuzengroei. )

Ik vind het wel interessant om te horen dat jouw verloskundige daar anders mee omgaat. Ik ga het bij mijn volgende controle in ieder geval hebben over de optie eerder inleiden en ik wil ook wel weten met wat voor complicaties tijdens de bevalling ik rekening zou kunnen houden. De verloskundige heeft gezegd dat formaat niet het belangrijkste is, omdat het verloop van de bevalling met name gaat om de verhouding tussen de grootte van het bekken en de grootte van het hoofdje. Maar dan nog ben je altijd in het voordeel met een klein kindje, natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74261339
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:38 schreef appelsientje het volgende:
In alle commotie ben ik vergeten te vertellen dat ik sinds 21 oktober trotste papa ben van Finn Noam
Gefeliciteerd! Gaat alles goed met kind, moeder en vader?

Is jullie zoon vernoemd naar Chomsky, toevallig?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74261455
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?
Ik heb werkelijk geen idee. Dit is voor mij ook nieuw. Ik ben nooit eerder op zwangerschapssuiker getest.

Maar de term macrosomie heb ik nu dus ook voor het eerst gehoord.
Dat je kindje wat zwaarder is, is an sich natuurlijk ook geen probleem maar toch vind ik dan eigenlijk ook dat ze er wel nuchter over doet.
Zeker als ze met macrosomie termen gaat strooien (macrosomie is toch vanaf 4500 gram?)

Een te groot kindje kan leiden tot een langere en zwaardere bevalling of zelfs een keizersnede daarom is het best vreemd dat je niet nog eens getest bent.
Maar misschien is de test die je gehad hebt wel afdoende? Ook voor de rest van je zwangerschap? Ik ben geen vk natuurlijk.

Ik weet het eigenlijk ook niet allemaal.
Ik lees er nu sinds gisteren voor het eerst over (op internet enzo)....

Oh, mijn tweede zoon werd ook zwaarder geschat trouwens door de vk. Ik heb toen ook nooit een groeiecho gehad of een suikertest.
Ze hebben het gewoon afgewacht en hij is geboren met 41 weken (bijna 4400 gram).
Dit is wel wat zwaarder maar niet abnormaal ofzo (wel een tweede bevalling en dat scheelt toch ook weer lijkt me)

Wanneer ze nu welk besluit nemen; ik weet het niet..

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 31-10-2009 21:00:05 ]
pi_74262522
lily ook ik blijf voor je duimen

asyniur fijn dat de vk je heeft kunnen geruststellen en dat harry daarna weer volop in beweging was

appelsientje gefeliciteerd nog

bij davina op en af en dan ook nog maagzuur weer terug

freecell idd maar even wat minder met het zout

hier vandaag vooral veel geslapen lekker lui dus
pi_74263278
Ik voel me al de hele avond naar. Mijn buik voelt als een bowlingbal en of hij heel laag zit. Niet echt een harde buik, maar wel echt harder dan anders.
Ik word er een beetje onzeker van
Iemand die het herkent?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:57:19 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74263391
free, ligt je beeb niet met zn rug naar je buikwand? dat is ook heel hard?
voel je wel voldoende leven en zo? bel anders de vk ff
en dat je nu al vocht vasthoudt.
pi_74263740
Ik oel de baby wel, maar niet heel enthousiast ofzo...
Voelt allemaal gewoon een beetje raar allemaal... Ik weet niet.
pi_74263867
Even een snel berichtje, later meer!

Afgelopen woensdag zijn wij om 1 uur de trotse ouders geworden van Liz!
Ze is met een keizersnede gehaald en we zijn vandaag thuis gekomen.
pi_74263882
Freecell, als het niet goed voelt, dan zou ik op je gevoel vertrouwen en de vk bellen, die zijn daar voor. En zeker als je ook vocht begint vast te houden (oke, dat hoeft niets te betekenen, maar vocht en je naar voelen was hier een reden om de vk te bellen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74263942
Ja rubey! Gefeliciteerd met jullie meisje
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:25:29 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74264070
Rubey, gefeliciteerd!
Ik las al je post in het bv-topic, en ik moest ff denken of je nou al had gemeld dat je bevalen was
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:42:30 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_74264503
Gefeliciteerd Rubey!! Leuke naam!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:45:44 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264576
Gefeliciteerd Rubey!
pi_74264822
GEfeliciteerd Rubey
mooie naam, Liz!
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Rubey, gefeliciteerd!
Ik las al je post in het bv-topic, en ik moest ff denken of je nou al had gemeld dat je bevalen was
haha, nou je het zegt. Scherp van je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74264873
Gefeliciteerd Rubey!!
pi_74264998
Rubey gefeliciteerd!
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:17 schreef mefke79 het volgende:
Freecell, als het niet goed voelt, dan zou ik op je gevoel vertrouwen en de vk bellen, die zijn daar voor. En zeker als je ook vocht begint vast te houden (oke, dat hoeft niets te betekenen, maar vocht en je naar voelen was hier een reden om de vk te bellen)
Het gaat nou weer aardig beter
Als het morgen weer zo is bel ik sowieso de vlos even!

Vocht vasthouden is ook niet heel plotseling hoor, dat valt me gewoon zo langzamerhand steeds meer op
pi_74265073
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef freecell het volgende:
Ik voel me al de hele avond naar. Mijn buik voelt als een bowlingbal en of hij heel laag zit. Niet echt een harde buik, maar wel echt harder dan anders.
Ik word er een beetje onzeker van
Iemand die het herkent?
Ik had dit in de laatste zwangerschap best vaak....
Net of de baby zn best doet om helemaal onderin te gaan liggen en daarbij alle gewicht die die op welke manier dan ook mee kan slepen mee naar beneden trekt waardoor het uhm.... tja raar voelt... Strak en trekkerig maar inderdaad niet als een harde buik... Maar heel mn babybult was wel hard ( in tegenstelling tot het geflubber van mn vetjes eromheen)
Verder voelde het ook algemeen "naar " Net of je enorm veel te veel gegeten hebt zeg maar ( maar dan toch weer net even anders)

Nou ja... vrij onduidelijke uitleg dus daar schiet je denk ik neit veel mee op

Mocht je je er nou echt niet lekker om voelen gewoon even je verloskundige bellen
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74265943
Rubey en Rubeyman!!! Gefeliciteerd met Liz, wat een prachtige naam!
  zondag 1 november 2009 @ 00:07:45 #48
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74266573
Rubey en man Van harte met de geboorte van jullie dochter
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74267009
Gefeliciteerd met de geboorte van Liz, Rubey!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74267080
Rubey, gefeliciteerd met je dochter Liz! Mooie naam
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')