abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:49:45 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74163913
Het grote kleine babietjestopic deel 227

Babietjes

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Make love, not war ☮
pi_74163943
Of sinaasappelsap met liga erdoor

Even herhalen, mijn laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:45 schreef Raissa het volgende:
Even een vraagje voor de 9+ maanden baby's. Op borstvoeding.com staat dat ze vanaf 9 maanden sinaasappel mogen, maakt het uit of het een perssinaasappel of een handsinaasappel is? Heb namelijk voor mezelf sinaasappelsap met banaan er door gemaakt en vroeg me af of Mila dit ook al mag?
pi_74164020
Ik weet het niet, maar denk dat het wel mag. Goed idee trouwens.
pi_74164051
Ik denk dat dat niks uitmaakt Raissa, ik zou het gewoon eens proberen. Eerst een klein beetje, en als ze geen last van haar buikje krijgt kan het gewoon lijkt mij.
pi_74164140
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:52 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat dat niks uitmaakt Raissa, ik zou het gewoon eens proberen. Eerst een klein beetje, en als ze geen last van haar buikje krijgt kan het gewoon lijkt mij.
Zo kom ik zelf ook aan de vitamientjes
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:55:13 #6
114177 Diaan73
pi_74164161
Mijn reactie:

Ow dat is een heerlijk fruithapje , maak ik ook bijna elke week voor ons. Af en toe krijgt Lennon ook gewoon wat hoor. Mila mag dat denk ik ook wel gewoon hebben.

En nog even Kick en Lennon:

Make love, not war ☮
pi_74164975
Leuk kereltje, die Lennon!
Wel schrikken dattie van de commode stuiterde!

Fruppel, fijn dat Danique zo snel alweer opknapt!

Men, wat een rampdag hier...het leek zoveel beter te gaan, nou volgens mij zijn we weer terug bij af.
1,5 uur na de fles is Lars helemaal over de toeren, en niet te troosten....
Vervolgens krijst en gilt hij ongeveer een kwartier echt alles bij elkaar, en kijkt me dan aan met zo'n blik van:" help me" echt hartverscheurend om te zien. Vervolgens valt hij op mijn arm in slaap, om na een half uurtje weer zo'n aanval te krijgen. Zo ploeteren we door tot er weer een fles in mag.
De wijkverpleegkundige belde nog om te vragen hoe het ging, en die wist het ook even niet meer wat we eraan kunnen doen. Ze wil Lars wel graag even zien, dus moet morgen met hem naar het CB. De arts kijkt ook even mee dan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74164994
geraspte appel met sinaasappelsap erdoor is ook heeel erg lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74165279
Ach Lars toch.
pi_74165915
Lars en Karin
Wij dachten hier wel effe zonder Infacol te kunnen, fout gedacht. Driekus heeft ineens moeite met zijn ontlasting (van spuitluiers naar een dag bijna zonder poepluier) en hij heeft krampjes. Helemaal over zijn toeren raakt ie er van, zo sneu. Dus we zijn maar meteen weer begonnen met Infacol en het lijkt al weer wat beter te gaan. Maar tjee wat kan zo'n kleintje dan vieze scheten laten zeg
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74166676
teeveepee
pi_74166715
Karin wat vervelend zeg, zowel voor jou als voor Lars Hopelijk hebben ze morgen goede tips voor jullie!

Esmee heeft vandaag eindelijk een paar uur geslapen Lekker in de draagdoek bij mama hangen is toch gewoon het lekkerst blijkt maar weer. Waren we ook wel even aan toe, een paar huilloze uurtjes! Heerlijk.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:03:03 #13
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74167159
Ik las over vallende kindjes (vooral schrikken voor moeders en vaders volgens mij, de kindjes zijn sneller over de schrik heen)

Lars en Karin

Stiemie, wat fijn dat Esmee nog lekker heeft geslapen!

Maarten is een stoere vent! Hij heeft alleen even (als in 2 seconden) gebrult na de 2e prik en verder geen centje last gehad ervan. Hij is verder helemaal goedgekeurd, deed alles wat hij moest doen. Hij is geen snelle baby ofzo, maar doet het gewoon keurig allemaal!
Eerst natuurlijk gewogen, hij weegt nu 8665 gram (ong. 400 gram meer dan de vorige keer, hij volgt nog steeds keurig dezelfde afstand onder het middellijntje) en is 74,5 cm.

en we kwamen in de Deen onze oude buurtjes tegen, hun wisten wel van mijn eerste miskraam (2004) maar dat wij verhuist waren wel een keer gezien voor mijn zwangerschap, maar daarna niet meer, dus ze wisten niet dat we een kindje hadden gekregen en ze hebben Maarten dus even uitgebreid bewonderd. Leuk
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74167399
Beterschap voor alle niet zo lekkere kindjes in dit topic.

Na een paar dagen elke nacht weer een paar keer wakker worden en toch maar bij Mama en Papa in bed slapen ging het gisternacht weer een stuk beter. Hij heeft in zijn eigen bed geslapen en is pas om 6 uur wakker geworden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74167417
Heerlijk he, dat we mama mogen zijn van zulke lieve kleintjes!
Er bestaat toch niks fijners dan knuffelen met je baby (hoe oud die ook mag zijn). En hoewel het lang niet altijd even lekker gaat en er heus wel eens grrrrrrr-momenten voorbij komen.... die vergeet je toch gelijk weer als er zo'n warm knuffeltje tegen je ligt te lachen?

Ik ben verliefd
.... met gevoel voor drama....
pi_74167538
Nou idd Kersjes, onvoorwaardelijke liefde he.

Lars vandaag ook nog, tussen het huilen door, krijg ik de meest geweldige lach van hem....smelt
pi_74167571
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:08 schreef Kersjes het volgende:
Heerlijk he, dat we mama mogen zijn van zulke lieve kleintjes!
Er bestaat toch niks fijners dan knuffelen met je baby (hoe oud die ook mag zijn). En hoewel het lang niet altijd even lekker gaat en er heus wel eens grrrrrrr-momenten voorbij komen.... die vergeet je toch gelijk weer als er zo'n warm knuffeltje tegen je ligt te lachen?

Ik ben verliefd
Fijne post
pi_74168193
Nou idd Kersjes! Zo lekker samen knuffelen en dan dat blije koppie van hem Dan smelt je toch gewoon helemaal
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74168393
En als je kleine baby dan na de borstvoeding heerlijk tegen je buik aangeplakt ligt te slapen
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74169536
Wanneer vinden babietjes het eigenlijk leuk om met een knuffeltje te slapen (en vanaf wanneer is dat veilig?). Hier is er zegmaar 0 interesse voor een knuffeltje, terwijl ik dacht dat dat al heel vroeg kon zijn?
pi_74169907
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:31 schreef Tinuviel het volgende:
En als je kleine baby dan na de borstvoeding heerlijk tegen je buik aangeplakt ligt te slapen
....om je vervolgens flink tussen de plooien op de buik te spugen en dan weer vrolijk verder lachen Serieus, ik zou beter moeten weten maar 9 van de 10 keer dat hij melk teruggeeft zit ik zonder doekje binnen handbereik.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:06:06 #22
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74170101
Stiemie, heerlijk dat Esmee een paar uurtjes lekker bij je geslapen heeft!

Karin, wat rot zeg dat het niet lekker gaat. Hoop dat het cb kan helpen!

Kersjes edit: voor je eerdere post

Zweefvliegje, hier slaapt ze vanaf 5 maanden met een konijn. Toen vond ik het veilig genoeg (als in, ze kan dat ding echt zelf wegtrekken van haar gezicht) Ze is helemaal verknocht aan dat beestje er wil er niet zonder slapen. Als ze verdrietig is biedt konijn ook troost . Ze heeft trouwens geen speen... misschien dat dat scheelt?
pi_74170468
Ik weet niet het niet Grasjes! Wel schattig dat ze een knuffeltje heeft (foto's!!).
Lianne heeft ook geen speentje. Wel duimt ze.
En ik heb dus zo'n kroelpoppetje of hoe zo'n ding ook heet en die leg ik wel eens bij haar, of ik geef hem in haar handje, maar het interesseert haar niet.

Zo'n ding dus:
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:30:10 #24
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74171092
Speelt ze ook niet met bepaalde knuffels die in de box liggen?
Ik zal eens wat foto's plaatsen binnenkort
pi_74171834
Ben benieuwd naar de foto's!

Ze zit niet meer zo vaak in de box, meestal kruipt ze overal en nergens door de kamer.
Snoeren en het toetsenbord zijn haar favoriet
Als ze wel even rustig zit te spelen met iets, dan is dat meestal met een wc-rol of een lepel.
Heb 2 knuffels in de box en ook gewoon op de grond ligt wel wat, maar nee, ze heeft liever andere dingen!
Het maakt natuurlijk ook niks uit, maar het leek me zo lief/leuk/schattig zo'n kleintje die helemaal verknocht is aan haar knuffel

Ik ga slapen, weltrusten!
pi_74172156
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:43 schreef trui het volgende:
ik was benieuwd naar 't babietje van Xenia! joehoe, Xenia, lees je hier nog wel es? hoe gaat 't met je meisje???
Lief dat je het vraagt (ik werd getipt naar dit topic)
Ik hoop snel weer meer hier te zijn, maar vooralsnog kom ik aan weinig dingen toe. Mijn meisje doet het gelukkig heel erg goed (ze is nu 2925 gram).
We zijn de afgelopen weken vooral bezig geweest met voeden. De borstvoeding wilde niet erg op gang komen dus de afgelopen weken bestonden uit aanleggen - vingervoeden - kolfen. Gemiddeld was ik ruim twee uur bezig per voeding, dus er bleef maar heel weinig tijd over voor andere dingen. We hebben deze week besloten om borstvoeding op te geven. Heel erg jammer, maar ook wel een opluchting om de knoop door te hakken en weer wat tijd te krijgen voor andere dingen (zoals slapen).

Ik zal in het fototopic wat foto's plaatsen van haar. Ze is zo ontzettend lief en mooi en geweldig.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 07:27:43 #27
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74175394
Xenia, welkom!
Fijn dat je meisje het zo goed doet, en aan de ene kant zonde dat de bv niet gelukt is, maar wel fijn dat je je goed voelt met deze beslissing.
En ik ga even speuren in het fototopic hoor!
pi_74175841
Xenia, daar ben je
Wat jammer dat het met de borstvoeding niet goed loopt. Fijn dat je de knoop hebt kunnen doorhakken, ook al viel dat misschien niet mee. Ik hoop dat je nu meer tijd krijgt voor andere dingen; slapen is zeker iets waar je tijd voor moet hebben
En ik heb de foto's gezien, wat een ontzettend lief, mooi poppetje is ze
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74176206
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wanneer vinden babietjes het eigenlijk leuk om met een knuffeltje te slapen (en vanaf wanneer is dat veilig?). Hier is er zegmaar 0 interesse voor een knuffeltje, terwijl ik dacht dat dat al heel vroeg kon zijn?
Leander heeft vanaf zijn geboorte al een knuffeltutje in bed. De laatste weken legt ie hem op zijn gezicht als ie gaat slapen

Ga meteen even een foto maken
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:54:36 #30
114177 Diaan73
pi_74176242
Lennon heeft ook al vanaf het begin twee knuffels bij hem liggen...en onlangs heeft hij er zelf een 3e bij gepakt, een Snoopy die bovenaan in zn bedje lag... die pakt hij nu altijd als hij gaat slapen en gaat even met hem spelen.

Twan heeft nog steeds een knuffel, meneer beer. Gisteren nog foto's van meneer Beer gezien toen Twan net geboren was... hij ziet er nu niet meer uit, maar gaat nog altijd mee naar bed en is ook zijn houvast geweest tijdens de scheiding. Meneer Beer was de enige die er altijd was.
Make love, not war ☮
pi_74176441
elin heeft niets met knuffels, vind ik wel jammer..kan ontzettend handig zijn als troost.
Verder heeft ze wel 1 grote liefde, haar gele balletje die gaat overal mee naartoe
pi_74176479

Zo slaapt Leander altijd als ie op zijn rug ligt
pi_74177018
Wat grappig dat Leander zo slaapt. Je ziet nog maar een heel klein stukje van hem.

M. is verzot op het snoozebaby labeldoekje dat in het pakket zat. Hij pakt hem als hij verdrietig is en als hij pijn of slaap heeft.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:56:09 #34
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74177627
Annicka heeft niets met wat voor voorwerp dan ook. Best een raar meisje dus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74178389
Seb heeft een knuffel, maar met een andere knuffel kan hij ook wel slapen. Hij heeft niet echt een voorkeur

De knuffelhond die hij heeft heb ik hem een beetje opgedrongen zeg maar Maar hij is zoooo leuk

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74178821
Devin kreeg pas interese in knuffels toen hij ruim 1 jaar was. En toen werden zijn op dat moment hotte items werkelijk overal mee naartoe gesleept. Elke 2 weken ofzo had hij een nieuwe favo knuffel en tot een paar weken terug moesten ze ook allemaal bij hem in bed liggen altijd. Net als al zijn graafmachines

Hai Xenia, welkom! En fijn dat je nu wat meer rust en tijd hebt gekregen om ook te genieten van je meisje.

En waarom vergeet ik steeds dat er een fototopic bestaat?
pi_74179513
Iris pakte gister een doekje vast uit zichzelf
Fake it till you make it...
pi_74180873
Guus heeft ook geen knuffel of iets dergelijks waar ie mee slaapt ofzo.
Wel jammer eigenlijk, zou af en toe wel makkelijk zijn.
pi_74181231
Driekus is nu al dol op zijn nijn (zie ook fototopic, 2 dagen terug, geloof ik). Nou, vanacht weer even gespookt door krampjes, maar nu lijkt het beter te gaan. Maar hij is wel echt verkouden en knort en niest. Dus straks een langs de apotheek voor neusdruppels. Zolang ie goed drinkt en geen koorts heeft mochten we het aanzien van de huisarts, maar als het erger wordt of ie last krijgt van zijn luchtwegen moeten we meteen bellen. Omdat ik zelf als klein kind veel last van mijn luchtwegen had, zijn ze er extra allert op. Maar goed, ik vind het een gewone verkoudheid, anders ga ik me veel te druk maken.
Oja en doekjes heb ik ook nooit bij de hand als ik ze nodig heb...gelukkig bestaan er hydrofiel luiers en die zwerven hier door het hele huis, dus bijna altijd wel binnen handbereik.
pi_74181253
Tess heeft 2 van deze knuffeltjes:

Die liggen tegen haar hoofd als ze gaat slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74181394
Graeme vind het wel leuk om met zo'n knisperzonnetje van difrax te spelen, of met zo'n soort popje wat hier net al voorbij kwam, maar dan de simpele versie zonder gezichtje. Maar meer omdat hij het leuk vind om te pakken en in zn mond te stoppen dan dat ie het echt ziet als knuffel volgens mij.
Als hij moe is en in slaap gaat vallen, dan wil hij het liefste een hydrofielluier vasthebben en half over zn gezicht trekken, das ook weer wat nieuws. Hij wil ook ineens niet meer op zijn buik slapen overdag, alleen dus maar op zn rug op de bank met hydrofiel. Raar kind

Net moest ie zo hard lachen Als ie zn speen in heeft, zegt ie vaak oioi! Dus ik zei de hele tijd hoihoi en oioi tegen hem ( ) zodat ie het na zou gaan zeggen, maar dat deed ie niet. Dus toen zei ik, ga je het niet zeggen? Terwijl ik met mijn hoofd van nee schudde, en dat was blijkbaar erg hilarisch, hij bleef er maar om schaterlachen, zo cute!
pi_74183769
sinds vanmorgen weer aldoor in gesprek met ha en cb arts en wijkverpleegkundige.
hebben een week bij mogen komen, en nu is het weer prijs...
behoorlijk pittig en voornamelijk ik zit er doorheen, waardoor roy ook gefrustreerd raakt.
weer een cirkeltje dus.
het huilen is heftiger en bijna de hele dag.

aanpak: 2 dagen niks van melkprodukten eten/drinken, niks geen koolzuur drinken, niks pittigs eten
kijken of het minderd allemaal.
zo niet, dan of in het weekend de hap bellen, of volhouden tot maandag en dan terug ha en doorverwijzen ka.

[ Bericht 29% gewijzigd door _Bar_ op 29-10-2009 13:29:01 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74185598
ben met lars naar het cb geweest, en hij ging daar ook flink tekeer.
het was zo erg, de wvk moest er gewoon van huilen.
ze had een heel onbestemd gevoel zei ze, en het idee dat hij pijn heeft.
de arts heeft hem nog nagekeken en kon niks ontdekken.
ze adviseren om nu pepti te gebruiken, dus dat doen we dan maar.
verder gaan we nog met lars naar een osteopaat op aanraden van de wvk.
ze vroeg zich af hoe we dit in vredesnaam volhielden zo.
pi_74185850
Bar en Karin, ik leef met jullie mee. Zwaar zo zeg.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:57:44 #45
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74185883
Bar en Karin wat lijkt me dat vervelend dat het nog niet zo lekker gaat met jullie mannetjes en ik kan niet anders doen dan jullie sterkte wensen en hopen dat snel duidelijk is wat er aan de hand is.
pi_74186279
Inderdaad Bar en Karin, veel sterkte ermee.
Tis verschrikkelijk als je zo je kindje ziet huilen...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:09:35 #47
114177 Diaan73
pi_74186405
Bar en Karin, pfff wat een vervelende berichten. Ik leef ook met jullie, erg zwaar lijkt me.

Ik zag vanmorgen bij Lennon op zn achterhoof toch nog een soort van bult... die voelt heel zacht. Net toch maar even de huisarts gebeld en we hoeven ons nergens zorgen om te maken. Hij zou een hersenschudding kunnen hebben maar dan was hij wel vrij snel na de val gaan braken. Eigenlijk had we hem gisterenavond en vannacht moeten wekken de eerste 24 uur maar dat heeft nu geen zin meer. Ze denkt dat het nu gewoon goed gaat komen. Ook omdat hij meteen huilde en verder vrolijk is en zich normaal gedraagt. Zodra we denken dat er iets niet goed is, moeten we meteen bellen.
Make love, not war ☮
pi_74186694
Och karin, ik moet er ook vsn huilen.. Heb zo met jullie te doen..

bar ook al zoveel ellende
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74187073
Bar en Karin wat naar dathet niet gewoon 'lekker' gaat,sterkte!

Ik had hier eerder moeten vertellen over het slapen van Ruben. De wet van Fok! Gisteravond viel hij vrij snel in slaap en bleef slapen toen ik hem in bed legde, tot half vijf en daarna heeft hij bij mij geslapen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74187091
Karin en Bar een dikke voor jullie en voor jullie mannetjes. Heel veel sterkte, het lijkt me zo zwaar en zeker als je niet weet wat er mis is.

Driekus is weer gekalmeerd, hij heeft echt zoveel last van zijn ontlasting (of eigenlijk van het niet krijgen van ontlasting). Hij hangt nu te slapen in de draagdoek, terwijl ie toch eigenlijk honger zou moeten hebben. Ga em straks even wakker maken om te kijken of ie wil eten en om te kijken of ie koorts heeft.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:31:12 #51
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74187289
Mefke heb je al een beetje olie geprobeerd? Staat hier garant voor een vieze broek.
pi_74187683
Karin en Bar
pi_74187834
Karin en Bar .
Hopelijk voor jullie kereltjes gauw een betere tijd!
pi_74188612
Karin en Bar, wat ontzettend naar dat het niet fijn gaat met jullie mannetjes. Wat moet dat zwaar zijn voor jullie. Sterkte, ik hoop dat het gauw omdraait en veel beter wordt

mefke, wat rot voor Driekus. Krijgt hij fles of bv? Ik dacht dat ik hier gelezen had dat een beetje olijfolie door de fles kan helpen.
pi_74188733
Driekus krijgt en bv en fv. De eerste week dat ie fv erbij kreeg, was de ontlasting nog net zoals met alleen bv. Maar nou heeft ie dus al 24 uur geen poepluier meer gehad en dat mag wel, maar hij heeft zo'n last van scheten en hij heeft dus krampjes. Ik kijk het nog een uurtje aan en anders gaat er een druppie olie door de volgende fles.
pi_74188897
Ze kunnen ook last van scheetjes en krampjes hebben, zonder dat er ontlasting dwars zit, he. NIets aan te doen en hoort helaas bij het onrijp zijn van de darmpjes.
pi_74191258
Karin en Bar een dikke voor jullie want het is zo zwaar om te zien dat je kindje het niet fijn heeft!

Na een dag vol gehuil gisteren hebben wij vanmorgen het ziekenhuis gebeld om te vragen of we de echo konden vervroegen. Nu is het pas over 2 weken en we lopen nu gewoon tegen vanalles aan. Zowel de osteopaat als het cb wil liever niks proberen voor we de uitslag van de echo hebben omdat ze bang zijn iets ten onrechte te veranderen of om juist iets te verergeren. Dat zou dus inhouden dat we nog minstens 2 weken met een huilerig en erg onrustig meisje zitten hier. En we hebben eigenlijk niet echt het idee dat we het gaan trekken zo.

Dus vanmorgen gebeld of we de afspraak voor de echo konden verplaatsen zodat we de echo al sneller hebben, maar de eerste vrije plek was een dag voor onze afspraak, dus dat schoot niet echt op De enige die ervoor kan zorgen dat de echo eerder zou plaatsvinden, is de kinderarts die we dinsdag hebben gesproken. Dus kregen we een belafspraak en nu heeft ze net teruggebeld. Volgens haar heeft het geen nut om de echo te vervroegen, want als er al iets zou zijn, is het niet iets waar Esmee zo onrustig en huilerig van kan zijn. Ze stelde in plaats daarvan voor om met medicijnen tegen de reflux te beginnen omdat alle symptomen die ik noemde daarop kunnen wijzen. De medicijnen gaan we 2 weken proberen en dan hebben we dus alsnog de echo. Gelukkig weer een lichtpuntje dus
pi_74191381
Oh nou dat is in ieder geval iets Stiemie, dat is net als wat we hier hebben....je kunt iets doen.
Je voelt je zo machteloos als je kindje zo huilt, dus alles wat je evt zou kunnen doen grijp je met beide handen aan.
pi_74191524
Ja inderdaad. Vreselijk om te zien dat ze ergens last van hebben, maar dat je gewoon niet weet waarvan

Eigenlijk vond ik het wel erg jammer dat we de echo niet eerder hebben want ik maak me er toch wel veel zorgen om. Maar ik ben wel erg blij dat er nu in ieder geval iets gaat gebeuren inderdaad. Volgens de kinderarts staat dat gaatje in Esmee haar rug echt helemaal los van de onrust en het huilen dus dat is dan wel fijn om te weten.
pi_74194493
Stiemie, ik hoop dat de medicijnen aanslaan!
Driekus hangt nou bij zijn papa, hangen is het enige dat ie wil. Net na mijn post van straks (en net na de fles) was er eindelijk een poepluier. Niet zoveel, maar het luchtte zichtbaar op. Ben benieuwd voor de rest van de dag.
pi_74196073
karin en stieme
pi_74196316
Stiemie, hopelijk slaan de medicijnen gauw aan en maakt dat ook de onrust minder.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 oktober 2009 @ 19:49:44 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74198919
zo. ik kom me na een poosje weer eens melden... ik heb alleen dit topic doorgelezen, echt geen fut voor meer topics heb het echt razenddruk met van alles en nog wat .. en als ik dan probeer te bedenken wat, kan ik het niet benoemen ik probeer het wel weer een beetje bij te gaan houden, maar ik kan niets beloven ...

bar, karin en stiemie heel veel sterkte met jullie kleintjes, ik hoop dat er snel verbetering komt!

Met Jan gaat alles prima, hij gaat uit zichzelf zitten (sinds afgelopen zondag) en is bezig met kiezen krijgen. Regelmatig hoor ik iets wat op mama lijkt, maar het nog niet is hij is nog altijd immer vrolijk, ook zijn kiezen krijgen hem niet aan het huilen. Komende maandag gaan we weer naar het cb smorgens voor de herhalingsinentingen en smiddags ziekenhuis.

De (twee)wekelijkse controle's zijn nagenoeg voorbij, alleen van 5 november zes weken lang met hem naar het mkd voor die observatie. Hij is iig een stukje rustiger nu ik niet elke dag van afspraak naar afspraak hoef te jachten. Alleen met aankleden vertikt hij het om op zijn rug te blijven liggen... het kruipen zal nu ook wel snel komen, hij tijgert nog altijd, omdat dat veel makkelijker is op laminaat (dat overal waar ik kom ook laminaat ligt, helpt niet echt mee)

voor alle kindjes en moeders die het nodig hebben
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:16:57 #64
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74199916
Dikke *: voor Bar, Karin & Stiemie

DJMO fijn je weer even te horen en wat fijn dat alles zo lekker gaat!

Danique lijkt inmiddels weer wat beter te zijn, ze heeft nog wel een zeer oor want als je eraan zit dan is het huilen geblazen. Maar ze is weer wat levendiger!
Gelijk met de oorontsteking heeft de ook de 6de ziekte te pakken gekregen, dat verklaarde volgens de huisarts ook meteen waarom ze zo lang hoge koort heeft gehad.
Ze zit nu dus onder de rode stippies op rug en buik, gelukkig heeft ze er geen last van!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:17:31 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74199944

Ik zat me van de week idd al af te vragen waar je gebleven was.
pi_74200513
Bar, Karin en Stiemie Ik hoop voor jullie dat het snel beter wordt en je kindjes rustiger en minder huilerig zijn.

Fruppel beterschap voor Danique

DJMO fijn, dat het nu goed gaat met Jan.

Kersjes ik mis ook vaak een hydrofiel luier in de buurt bij het voeden. Bij ons wordt er niet in de plooien van mijn buik gespuugd maar meestal over mijn shirt nadat meneer na de voeding over mijn schouder hangt. Door zijn extreme bewegen op de arm zit er ook nog wel eens een projectiel spugen direct in Mamas decollete in, heel fijn

Jair slaapt sinds hij 3 maanden is met een knuffeldoek. Welke precies maakt niet zo heel veel uit. Hij trekt hem ook over zijn gezicht. Wij begonnen ermee toen hij naar het kdv ging. Daarvoor had ik de knuffel een dag lang onder mijn t-shirt gedragen zodat het mijn geur aannam.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:46:25 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_74201225
Hier spuugt Jochem gelukkig niet veel, maar als hij de borst loslaat ben ik gewoon zeiknat. Het drupt gewoon verder, dus hier altijd een melkballet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74201524
DJMo fijn dat het goed gaat.

Tyler eet steeds meer! Stukjes nog niet altijd heel goed, maar we werken eraan.
pi_74201968
DJMO, fijn dat het goed gaat met Jan.

En voor Tyler en ook voor Danique die zich al wat beter voelt.

Stiemie, fijn dat ze nu medicijnen heeft, hopelijk werkt het snel.
En een voor Karin, wat sneu voor Lars, en zwaar voor jullie.

Graeme spuugt gelukkig niet meer zo heel veel. Maar soms spuugt ie ineens 2 of 3 uur na een flesje, en dan ruikt het ook niet meer naar die melk, maar echt zo'n kotslucht al Blegh.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 oktober 2009 @ 21:18:01 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74202511
Dat is zo'n lekkere lucht he tessie

Fijn dat het met tyler ook steeds beter gaat ingrid!!!

Danique och arm meisje, dat heb ik dus helemaal gemist .. alsnog beterschap voor haar fruppel!!!

hij is niet duidelijk, en je hoort duidelijk dat hij moe en gefrustreerd is, want het gaat niet zo (snel) als hij wil,

Jan gaat zelf zitten:
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 29 oktober 2009 @ 21:28:35 #71
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74202912
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:26 schreef Estrys het volgende:
Seb heeft een knuffel, maar met een andere knuffel kan hij ook wel slapen. Hij heeft niet echt een voorkeur

De knuffelhond die hij heeft heb ik hem een beetje opgedrongen zeg maar Maar hij is zoooo leuk

[ afbeelding ]
Hee maar dat mag zo niet he. We willen een actiefoto!
En dat geldt ook voor Kersjes natuurlijk, Devin in een bed vol knuffels willen we zien.

Bar en Karin

Stiemie, balen dat jullie niet eerder terecht kunnen voor de echo. Ik hoop dat het ook niks zal blijken te zijn uiteindelijk. Hopelijk helpen de medicijnen tegen reflux net zo goed bij jullie als bij ons. Krijgen jullie ook zantac?

Mefke, hoera voor de poep. Hopelijk heeft het zoden aan de dijk gezet voor de rest van de dag.

En DJMO fijn dat er bij jullie wat rust in komt en dat Jan dat ook die rust meekrijgt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74203426
pstt nog meer Pietjes hier?

zo'n enthousiaste moeder Kerstmuts ligt ook al klaar
pi_74203526
Hallo DJMO fijn om te horen dat alles goed gaat. Ik miste jullie al een tijdje.

Cara geen idee wat we krijgen. De kinderarts zou een recept naar de apotheek faxen, maar daar was het om half 6 nog niet binnengekomen. Morgenochtend nog maar eens langsgaan dus...
pi_74203703
Leuk pietje! Waar heb je die gekocht KD?
pi_74203806
blokker, euro
pi_74204687
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:40 schreef Kleurdoos het volgende:
pstt nog meer Pietjes hier?
[ afbeelding ]
zo'n enthousiaste moeder Kerstmuts ligt ook al klaar

hier ook een pietje!!

Deze komt van de AH, daar zijn ze 1.99
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74205003
amelepiet
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:18:17 #78
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74205176
Hebbuh! (inclusief pietmuts!)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74206120
lieve piet
pi_74208216
Echt super cute! Ik ga ook ff langs blokker denk ik
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:14:40 #81
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74212846
Mama's van de iets grotere kindjes, tot wanneer hebben jullie het babybadje gebruikt? Thomas past er ineens niet meer in Als hij zijn benen strekt dan kan ik zijn hoofd niet meer wassen.
Is zo'n badje toch weer fijn tegen de tijd dat ze kunnen zitten, of kan ik hem dan net zo goed in het grote bad laten spetteren?

Het badje dat ik heb is nog mijn eigen babybadje, beschilderd door mijn opa. Na mij is het nog gebruikt door mijn twee neefjes en nichtje. Nu hoorde ik gisteren dat de oudste van de neefjes ook een kindje verwacht dus misschien vind hij het ook wel leuk om dan 'zijn eigen badje' te kunnen gebruiken...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:03:30 #82
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74213101
Wij hebben het babybadje alleen maar gebruikt toen Maarten heel klein was, daarna eigenlijk een hele tijd niet (toen kon hij nog niet zitten, maar werd wel een stuk zwaarder, en we hebben hem toen alleen maar onder de douche meegehad) en nu gaat hij alleen maar in het grote bad. Hij kan toch goed zitten en spetteren. Ik vond het in het kleine badje (in de standaard) toen zelfs een beetje eng, dat als hij een onverwachte beweging zou maken, dat hij er dan zo uit zou kunnen vallen.
pi_74213752
Linde zit nog steeds in het babybadje (niet meer op de standaard natuurlijk) en die is bijna 2,5 jaar oud Nou hebben wij ook geen gewoon bad (soms gaat ze wel mee onder douche) maar het lijkt me ook heel veel water schelen als je zo'n klein badje blijft gebruiken in plaats van een gewoon bad. Ander voordeel is dat zo'n klein badje toch wat minder groot en dus ook minder eng voor ze is (qua onderuit glijden enzo)

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiemie op 30-10-2009 09:01:47 ]
pi_74213831
En mag ik even heel voorzichtig

We hebben gisteren zo'n fijne dag gehad met Esmee! Ze heeft gewoon steeds tussen de voedingen geslapen en zelfs 's avonds was het slapen geen probleem. Gewoon de eerste avond dat we niet continu met een klein huilend meisje zaten! Ze ligt nu ook sinds een paar dagen in een slaapzakje zonder mouwen in plaats van in de bakerdoek en dat lijkt haar veel meer te bevallen. Nu twijfelen we dus alleen weer of we wel met de medicijnen tegen reflux moeten beginnen. Straks blijft het goed gaan en dan weet je neit of het nou komt doordat het beter met haar gaat of omdat de medicijnen werken... Misschien eerst nog maar een dagje zonder aankijken.

Mijn kleine meisje is nu steeds zoveel blijer

Vanaf welke leeftijd mag je ookalweer de nagels van je baby knippen ipv vijlen? Ik lees allerlei verschillende antwoorden op internet...

[ Bericht 6% gewijzigd door Stiemie op 30-10-2009 09:09:29 ]
pi_74214082
Hoera voor Esmee!!!!
zou het ook nog een dag aankijken denk ik

Bar, hoe kan het eigenlijk dat het een week goed ging, en nu weer mis is?
Merk je al verschil inmiddels?

Lars blijft erg onrustig, maandag naar de osteopaat
pi_74214256
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 07:14 schreef Ca.ra het volgende:
Mama's van de iets grotere kindjes, tot wanneer hebben jullie het babybadje gebruikt? Thomas past er ineens niet meer in Als hij zijn benen strekt dan kan ik zijn hoofd niet meer wassen.
Is zo'n badje toch weer fijn tegen de tijd dat ze kunnen zitten, of kan ik hem dan net zo goed in het grote bad laten spetteren?

Het badje dat ik heb is nog mijn eigen babybadje, beschilderd door mijn opa. Na mij is het nog gebruikt door mijn twee neefjes en nichtje. Nu hoorde ik gisteren dat de oudste van de neefjes ook een kindje verwacht dus misschien vind hij het ook wel leuk om dan 'zijn eigen badje' te kunnen gebruiken...
Die Thomas is dan ook niet gemaakt voor babybadjes wat een beertje

Elin zit altijd in de douchebak, stop erin, antislipmatje en dan kan ze heerlijk kruipen door de bak heen of lekker zitten spelen, ook gestrekt liggen als ze dat zou willen (maar dat doet ze niet ;') )
pi_74214405
M zit het liefst in de tummy tub. Nog steeds.
Voeten eruit, lekker badderen.
Het grote bad vindt hij ook wel grappig.
pi_74214647
Ze kunnen best lang in dat bad maar op een gegeven moment kunnen ze niet meer in de complete lighouding. Ik deed Seb in het badje en dan had ik zijn lijfje wat hoger dan zijn benen. Met een lichte heupknik zeg maar.
Toen hij kon zitten ging hij zittend, nu zwemt hij op zijn buik in het grote bad
pi_74214709
of ze klimmen uit bad
pi_74214908
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:46 schreef Kleurdoos het volgende:
of ze klimmen uit bad
dan weet je dat het bad te klein begint te worden
pi_74215192
Tyler wil nooit in bad. Al heel lang niet. Dus wassen en douchen dan maar. Ook leuk.
Had Kim op een gegeven moment ook. Nooit meer goed gekomen. in bad gaan dus, douchen wil ze ook niet, maar moet wel
pi_74215308
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 08:03 schreef Marie79 het volgende:
Wij hebben het babybadje alleen maar gebruikt toen Maarten heel klein was, daarna eigenlijk een hele tijd niet (toen kon hij nog niet zitten, maar werd wel een stuk zwaarder, en we hebben hem toen alleen maar onder de douche meegehad) en nu gaat hij alleen maar in het grote bad. Hij kan toch goed zitten en spetteren. Ik vond het in het kleine badje (in de standaard) toen zelfs een beetje eng, dat als hij een onverwachte beweging zou maken, dat hij er dan zo uit zou kunnen vallen.
Marie, wij hebben Jair met 9 maanden nog in het babybadje. Hij kan nog niet goed genoeg zelfstandig zitten, dat ik dat aandurf in bad. Wij hebben omdat het mij te zwaar werd zo'n babyzitje gekocht. Vind ik ideaal. Daardoor past hij zittend nog goed in bad, wat liggend niet meer zou passen. Zijn bovenlichaam is dan buiten het water maar je kan er steeds water overheen gieten, dat kan ook over zijn koppie/ haar of ik was het met het washandje. Wat ik ook nog leuk vind is het bibabad. Dat heeft ook minder water nodig dan een groot bad en is ideaal als je geen badkuip hebt, zet je hem in de douche.

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74215396
Mila hebben we ook al heel lang niet meer in het babybad, ze trappelt als een idioot en zo hard dat er in the end geen water meer in het badje zat Nu dus maar in het grote bad met een laagje water of mee onder de douche.
pi_74215401
Maar die is wel duur vind ik.
pi_74215583
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:15 schreef Raissa het volgende:
Mila hebben we ook al heel lang niet meer in het babybad, ze trappelt als een idioot en zo hard dat er in the end geen water meer in het badje zat Nu dus maar in het grote bad met een laagje water of mee onder de douche.

Hier ook. Fons zit soms nog wel eens in de keuken in een babybadje, maar zijn zus is echt nt te doen. Dan ligt alles nat.
pi_74215692
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar die is wel duur vind ik.
Ja dat kost wel extra geld. Misschien gaat die van ons ook gewoon tot een paar jaar oud in het babybad zonder standaard. Die van ons trappelt ook heel erg, maar het badje staat in de douche. Alleen Mama moet haar kleren beschermen om niet zeiknat te worden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:29:10 #97
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74215765
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:15 schreef Raissa het volgende:
Dat dus ook, en hij is zo beweeglijk dat ik bang was dat hij zou vallen ofzo.
En in het grote bad gaat maar een klein laagje water hoor, dus ws. net zoveel als in het kleine badje.
En ja hoor, vanmorgen dus weer 'gzelliig' in bad. Nou, dit meneertje vond het ineens helemaal niet meer leuk. Heb hem echt even 5 á 10 minuten ge-entertained en toen ging het wel, maar zodra ik maar even de andere kant op keek, was het brullen. Waar dat nou weer vandaan komt?
En doordat hij dus helemaal niet wilde zitten, ging hij op zijn knietjes zitten hangend op de rand en ineens stond hij zo... Eng kind, primeur van het staan in bad!
Nu heeft hij alweer in de box gespeeld en op dit moment op de grond, maar staan... ho maar...
pi_74215775
Stiemie wat fijn voor jullie! Hopelijk blijft het zo! En nageltjes knippen was volgens mij vanaf 6 weken, dus vanaf gister mag je los
Lotte!
Noah!
pi_74215839
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Dat dus ook, en hij is zo beweeglijk dat ik bang was dat hij zou vallen ofzo.
En in het grote bad gaat maar een klein laagje water hoor, dus ws. net zoveel als in het kleine badje.
En ja hoor, vanmorgen dus weer 'gzelliig' in bad. Nou, dit meneertje vond het ineens helemaal niet meer leuk. Heb hem echt even 5 á 10 minuten ge-entertained en toen ging het wel, maar zodra ik maar even de andere kant op keek, was het brullen. Waar dat nou weer vandaan komt?
En doordat hij dus helemaal niet wilde zitten, ging hij op zijn knietjes zitten hangend op de rand en ineens stond hij zo... Eng kind, primeur van het staan in bad!
Nu heeft hij alweer in de box gespeeld en op dit moment op de grond, maar staan... ho maar...
Je moet ook niet de andere kant opkijken als je kind in bad zit
pi_74215954
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Marie79 het volgende:
Ik merk dat met wel meer dingen, ze doen iets voor het eerst, mama heel trots en vervolgens doen ze het een poosje niet en dan doe ze het opeens te pas en te onpas
pi_74216060

nouja ik ben iig erg content met de douchebak, er past genoeg water in tot haar middel, en met een bekertje schep ik warm water over haar rug terwijl ze lekker met r eenjes speelt (eendjes eet, de niet giftige variant ) en als t aan haar ligt zit ze er wel een halfuur in, soms vul ik gewoon warm water bij.
pi_74216297
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:

nouja ik ben iig erg content met de douchebak, er past genoeg water in tot haar middel, en met een bekertje schep ik warm water over haar rug terwijl ze lekker met r eenjes speelt (eendjes eet, de niet giftige variant ) en als t aan haar ligt zit ze er wel een halfuur in, soms vul ik gewoon warm water bij.
Zijn er giftige badeendjes?
Mila heeft er één, maar hoe weet ik nou of ie giftig is?

pi_74216307
Seb zit in het grote bad, doe ik gewoon helemaal vol en dan geef ik Seb een rietje, kan ie snorkelen Ik had eerst zo'n badring waar hij dus binnen tien minuten uitklom.
Nu zit hij los en gaat hij steeds staan en dan laat hij zich met een plons weer in het water vallen Grappig en mama heeeel nat spetteren ook leuk. En als ik dan zing: in het zwembad, in het zwembad, word ik nat, word ik nat, overal is water, overal is water spetterspat. Dan slaat hij heel hard op het water en gaat heel hard lachen Want dat zingen we altijd bij het zwemmen en dan moeten ze in het water spetteren met de handjes. Overigens doet hij dat tijdens het zwemmen dus niet
pi_74216997
Ik heb vanmorgen bij de kruidvat een superleuk labeltjesdoekje gekocht! Maar 3 euro!!!

Ik heb eigenlijk weinig te melden over Tess.. Ze slaapt, drinkt, poept, piest en af en toe is ze wat minder gezellig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:09:36 #105
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74217180
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Bar, hoe kan het eigenlijk dat het een week goed ging, en nu weer mis is?
Merk je al verschil inmiddels?
dat ik het niet weet, doen in feite niks anders dan normaal.

ochtendvoeding in bed (07.00) ging goed, zelfs spelen en keten in bed.
ochtendvoeding in bed(07.30) en na het boeren, huilen en krampjes.
veel huilen/gillen tot we gingen lopen door huis, toen werd roy stil, en viel in slaap, even doorgelopen en weggelegd in wandelwagen, 5 min stil en toen weer huilen, krampjes/overstrekken,en gillen.
diit duurde tot 10 uur, toen weer eten een half uur viel in slaap, bij mij laten slapen tot 10.30 weer weggelegd in box wakker en weer gilen/huilen/overstrekken/krampen.
nu hangt hij weer bij me rug tegen m'n buik, en zolang ik wiebel is hij stil.

en dit herhaalt zich eigenlijk tot vanavond 19 uur.

verschil merk ik totaal niet, maar goednog maar de eeerste dag eigenlijk dat ik anders drink en eet
pi_74217215
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
Ik heb vanmorgen bij de kruidvat een superleuk labeltjesdoekje gekocht! Maar 3 euro!!!

Ik heb eigenlijk weinig te melden over Tess.. Ze slaapt, drinkt, poept, piest en af en toe is ze wat minder gezellig...
Serieus
pi_74217426
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Serieus
ja serieus...

wil je mijn kind een dagje hebben?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74217539
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja serieus...

wil je mijn kind een dagje hebben?
wat heeft dat te maken met een POEPT PIEST post?
Ik snap dat t lastig is als je baby veel huilt.. maar dan noem ik het huilen inderdaad. Niet JANKEN SCHREEUWEN KRIJSEN SPEENVARKEN . maar een baby met verdriet.
pi_74217628
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wat heeft dat te maken met een POEPT PIEST post?
Ik snap dat t lastig is als je baby veel huilt.. maar dan noem ik het huilen inderdaad. Niet JANKEN SCHREEUWEN KRIJSEN SPEENVARKEN . maar een baby met verdriet.
dat krijsen/schreeuwen heeft niks met verdriet te maken hoor..
Ik weet toch echt wel wanneer Tess verdriet heeft...

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 30-10-2009 11:23:05 (ach, laat ook meer, zonde van mijn energie.) ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74217749
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat krijsen/schreeuwen heeft niks met verdriet te maken hoor..
Ik weet toch echt wel wanneer Tess verdriet heeft.
Het gaat om de manier waarop je post, hoe je over een baby praat. niet zozeer over de inhoud. Al neem ik aan dat er toch echt iets aan de hand is met mijn baby als ze huilt en het dus niet doet om mij te pesten of mij te irriteren. Dus dan HUILT ze wel degelijk, uit frustratie, pijn, eenzaamheid, verdriet, honger of wat dan ook, niet om de lolbroek uit te hangen en lekker gezellig te zijn.
pi_74217778
[quote]Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

-editregel-

sure
pi_74218380
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:09 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

dat ik het niet weet, doen in feite niks anders dan normaal.

ochtendvoeding in bed (07.00) ging goed, zelfs spelen en keten in bed.
ochtendvoeding in bed(07.30) en na het boeren, huilen en krampjes.
veel huilen/gillen tot we gingen lopen door huis, toen werd roy stil, en viel in slaap, even doorgelopen en weggelegd in wandelwagen, 5 min stil en toen weer huilen, krampjes/overstrekken,en gillen.
diit duurde tot 10 uur, toen weer eten een half uur viel in slaap, bij mij laten slapen tot 10.30 weer weggelegd in box wakker en weer gilen/huilen/overstrekken/krampen.
nu hangt hij weer bij me rug tegen m'n buik, en zolang ik wiebel is hij stil.

en dit herhaalt zich eigenlijk tot vanavond 19 uur.

verschil merk ik totaal niet, maar goednog maar de eeerste dag eigenlijk dat ik anders drink en eet
Bar zou je hem niet liever met zijn buik tegen je buik willen hangen. Dat helpt denk ik ook gelijk als hij last heeft van krampjes. Als het krampjes zijn, dan is het misschien niet zo gek, dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet zonder, dat jullie iets anders hebben gedaan. Bij ons was dat ook zo als hij heel erg last had van krampjes was die soms ontroostbaar en wilde niets helpen (behalve de draagdoek) en andere dagen leek er niets aan de hand.

Sterkte ermee iig
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74218807
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[quote]Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

-editregel-

sure
joh, als mijn manier van schrijven/uiten je niet bevalt, lees er dan lekker overheen en reageer er niet op in plaats met stomme smileys te posten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:16:11 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74219526
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Bar zou je hem niet liever met zijn buik tegen je buik willen hangen. Dat helpt denk ik ook gelijk als hij last heeft van krampjes. Als het krampjes zijn, dan is het misschien niet zo gek, dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet zonder, dat jullie iets anders hebben gedaan. Bij ons was dat ook zo als hij heel erg last had van krampjes was die soms ontroostbaar en wilde niets helpen (behalve de draagdoek) en andere dagen leek er niets aan de hand.

Sterkte ermee iig
het liefste zou ik hem ook in de draagdoek willen doen, maar dat wilt hij echt niet, dan is hij helemaal ontroostbaar, al verschillende keren geprobeerd, maar telkens zodra hij hangt zeg maar begint het huilen opnieuw en dan maakt het niet uit hoelang je ermee rond loopt.
buik tegen buik wilt hij ook niet gedragen worden.
echt het enige wat goed gaat is rug tegen buik en hand dan tussen de benen zo zijn luier vast houdend, en dan rustig rondjes lopen.

wat ook wel helpt is wandelen, meestal rond een uurtje of 10 leg ik hem in de wandelwagen en dan gaan we er samen een paar uurtjes tussenuit. dan slaapt hij ook gelijk een paar uur.
eenmaal thuis kan ik hem de ene keer nog een tijdje laten liggen in de wandelwagen en slaapt hij door, en kom ik nog eens ergens aan toe.
maar soms word hij wakker en dan loop ik binnen met hem verder.
pi_74219634
Pff, bar, dat klinkt echt niet fijn zo! Hopelijk zet het zoden aan de dijk dat jij nu anders gaat eten.

Vicky Ik herken het hoor, heb hier gisteren ook al geopperd dat ik graag een rol behang en een pot lijm wil. Mijn ouders waren gisteren hier en toen was ie 1,5 uur lang de perfecte rustige baby. Daarna in bed gelegd en vannacht was het weer raak. Geen idee of het krampjes waren of zijn voeding of een boer of wat dan ook, maar dit was geen huilen meer maar echt krijsen. En daar kan ik niet zo goed tegen, zeker niet midden in de nacht. (komt dat schuldgevoel van die niet perfecte oermoeder weer om de hoek kijken).
pi_74219683
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef mefke79 het volgende:
Pff, bar, dat klinkt echt niet fijn zo! Hopelijk zet het zoden aan de dijk dat jij nu anders gaat eten.

Vicky Ik herken het hoor, heb hier gisteren ook al geopperd dat ik graag een rol behang en een pot lijm wil. Mijn ouders waren gisteren hier en toen was ie 1,5 uur lang de perfecte rustige baby. Daarna in bed gelegd en vannacht was het weer raak. Geen idee of het krampjes waren of zijn voeding of een boer of wat dan ook, maar dit was geen huilen meer maar echt krijsen. En daar kan ik niet zo goed tegen, zeker niet midden in de nacht. (komt dat schuldgevoel van die niet perfecte oermoeder weer om de hoek kijken).
Mefke, nobody's perfect!! We zijn allemaal ook mens hoor en soms kan je iets beter hebben dan een andere keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74219793
Bar dat klinkt heel heftig zeg!

Vicky het is ook niet niks om een baby te hebben die zoveel huilt. Kan me heel goed voorstellen dat je er soms gewoon zelf even niet meer tegen kan.

Mefke lastig is dat he als je kindje zo huilt en je weet niet waarom. En het allerergst is dan nog wel als je zo wanhopig wordt en dat je het even niet trekt. Waardoor je dan weer boos op jezelf wordt, want je moet het toch gewoon aankunnen als mama zijnde...
pi_74219804
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

joh, als mijn manier van schrijven/uiten je niet bevalt, lees er dan lekker overheen en reageer er niet op in plaats met stomme smileys te posten..
Hoe erg een baby ook huilt, ik vind dat je niet zo over je kind hoort te praten.
Tuurlijk kan ik over posts heenlezen maar daar is een forum (OUD!!) volgens mij niet voor.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:26:17 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74219813
vicky mefke het is ook zwaar dat gehuil, zo hebben wij morgen een feest,waar ik eerst weinig zin in had, maar om toch even adem te kunnen halen en bij te tanken en terug op te laden.
ga ik toch maar mee, en gaat roy een nachtje uit logeren.
pi_74219883
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef _Bar_ het volgende:
vicky mefke het is ook zwaar dat gehuil, zo hebben wij morgen een feest,waar ik eerst weinig zin in had, maar om toch even adem te kunnen halen en bij te tanken en terug op te laden.
ga ik toch maar mee, en gaat roy een nachtje uit logeren.
soms is het wel even lekker om een uurtje of wat "geen moeder" te zijn maar gewoon even Bar te zijn.
Feestje zal best wel leuk zijn!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74220014
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

soms is het wel even lekker om een uurtje of wat "geen moeder" te zijn maar gewoon even Bar te zijn.
Feestje zal best wel leuk zijn!
Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.
pi_74220100
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:

[..]

Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.
heb vanmorgen ook afgesproken met mijn vriendin om binnenkort even zonder kids en zonder man wat te gaan eten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74220172
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:

[..]

En ik word zondag uitgelaten door mijn zusje (zoals ze het zelf noemt). Lekker shoppen (niet dat ik al iets normaals aan kan, maar toch).
pi_74220628
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

En ik word zondag uitgelaten door mijn zusje (zoals ze het zelf noemt). Lekker shoppen (niet dat ik al iets normaals aan kan, maar toch).
Hahahaha
pi_74221306
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
pi_74221383
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:51 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hahahaha
Erg he, maar zo zegt ze het toch echt. Zo noemde ze het ook toen ik nog zwanger was trouwens...even Mefke uitlaten zodat ze wat anders ziet dan haar eigen huis en tuin. Ik vind em vooral erg grappig en ik weet al wat ze voor Sint gaat krijgen...een riem (kan ze me nog vaker uitlaten).
Nou effe zonder gekheid, ik ben allang blij dat ik effe het huis uit kan ja, niet dat Driekus zo lastig is, maar gewoon omdat ik ook wel weer eens Mefke wil zijn ipv mama van Driekus.
pi_74221747
Lijkt me heerlijk, even 'uitgelaten' worden! Ik moet alleen nog even leren kolven, daar heb ik me nog niet in verdiept. Zodra ik een voorraadje in de vriezer heb liggen, ga ik er ook eens tussenuit.

Ik heb ook al maanden zin in een wijntje. Maar vrees dat ik na één slok al onder tafel lig...

Nog dank voor de reacties over de box. Ik heb nog geen mobile gekocht. Zag dat ze nieuw rond de dertig Euro kosten, terwijl er plenty tweedehands op Internet worden aangeboden. Voorlopig ligt ze dus als ze wakker is nog ff lekker in d'r bedje. Als ik 'r nu in de box doe, gaat ze huilen. Onze slaapkamer in beneden, dat scheelt denk ik ook al.

Over nageltjes: ik (en de kraam) vijl Lente d'r nageltjes al vanaf dag één heel voorzichtig met een glasvijl. Da's een hele zachte, fijne vijl. Ze krabte zichzelf helemaal open anders.
pi_74221864
Mefke, lekker toch even uitgelaten worden

Die kleine dame hier heeft ontdekt dat ze dingen vast kan pakken, dat ze ons om haar vingertjes kan winden als ze lief lacht. Jammergenoeg heeft ze dat slapen 's nachts nog niet zo goed door, ze komt weer steeds vroeger .
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:31:10 #129
114177 Diaan73
pi_74222033
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
Inderdaad veel, of het lijkt zo omdat moeders van baby's die het wel goed doen minder posten of denken minder te posten hebben omdat het gewoon goed gaat.

Wij hebben - gelukkig - een heerlijke vrolijke en gezellige baby, maar toch vind ik het ook heerlijk af en toe gewoon op mn werk of er even uit te zijn. Even geen moeder zijn....

Vicky en Bar, ik (her) ken het niet, maar kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment even helemaal zat bent hoor. Dikke knuffel voor jullie en het viel mij ook op dat Vicky regelmatig post dat Tess sjaggi is, maar ik denk dat dit ook een uitlaatklep voor haar is en de frustratie is denk ik ook erg hoog daardoor. Ik zie ook hele lieve berichtjes en zie mooie liefdevolle foto's

Ow en Lennon gaat nog steeds in het babybadje.. tot twee weken geleden lag hij op zo'n badsteun, maar sindsdien zit hij gewoon in het badje. Wij hebben geen groot bad, hij gaat ook af en toe mee onder de douche, maar daar vind ik hem nu eigenlijk te zwaar voor worden, vooral erg glibberig als hij ingezeept is.
Make love, not war ☮
pi_74222126
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Inderdaad veel, of het lijkt zo omdat moeders van baby's die het wel goed doen minder posten of denken minder te posten hebben omdat het gewoon goed gaat.
Oe je doet een gevaarlijke uitspraak Diaan Je bedoeld het niet zo maar toch
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:36:23 #131
114177 Diaan73
pi_74222238
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Oe je doet een gevaarlijke uitspraak Diaan Je bedoeld het niet zo maar toch
Oeps, zo bedoel ik het uiteraard echt niet... ik bedoel natuurlijk baby's die wat meer tevreden zijn en minder huilen. Sorry!!!
Make love, not war ☮
pi_74222244
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

en het viel mij ook op dat Vicky regelmatig post dat Tess sjaggi is, maar ik denk dat dit ook een uitlaatklep voor haar is en de frustratie is denk ik ook erg hoog daardoor. Ik zie ook hele lieve berichtjes en zie mooie liefdevolle foto's

tis ook een uitlaatklep. Tis soms zo frustrerend dat ik gewoon niet weet waarom ze zo intens huilt en als ik haar dan niet kan troosten voelt het als falen... En ja, Tess is af en toe behorlijk chagi. Dan helpt gewoon helemaal niks. Spelen niet, troosten niet, wandelen niet en dat is zwaar frustrerend!
En FOK is dan een fijne uitlaatklep, ik kan moeilijk de heel dag M. bellen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74222401
hahaha Estrys

maar Diaan heeft wel gelijk hoor denk ik. Ondanks dat wij ook van de fysio gebruik maken dus ergens ook wel bij de kwakkelaars horen maar ik post hier niet zo gek veel omdat ik eigenlijk niet zo veel te melden heb. Het gaat geweldig, mn meisje doet het goed ( ) ze groeit goed, drinkt goed, slaapt goed, huilt eigenlijk nauwelijks (fokwet, afklopt...) en is over het geheel genomen een tevreden meisje, en ik geniet met volle teugen en mn lief ook. Nou kan ik dat wel dagelijks gaan posten hier maar het voelt zo niksig om zoiets te posten als je daarvoor ook al hebt gezegd dat het goed gaat.

maarrrr mn meisje en ik heb geknutseld vandaag voor papa en dat kwam ik even laten zien

*trots kijkt*

en ja ze heeft wel vijf tenen maar het kleine teentje ging nie op papier
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:44:05 #134
114177 Diaan73
pi_74222506
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

tis ook een uitlaatklep. Tis soms zo frustrerend dat ik gewoon niet weet waarom ze zo intens huilt en als ik haar dan niet kan troosten voelt het als falen... En ja, Tess is af en toe behorlijk chagi. Dan helpt gewoon helemaal niks. Spelen niet, troosten niet, wandelen niet en dat is zwaar frustrerend!
En FOK is dan een fijne uitlaatklep, ik kan moeilijk de heel dag M. bellen...
Nee, hij ziet je al aan komen.. maar ik kan me je frustratie wel voorstellen hoor... ik vind nog dat je het lang volhoudt. Ik kan soms een beetje gefrustreerd worden als Lennon ligt te huilen en je niet weet wat er aan de hand is of als hij zn fles maar niet wil drinken. En hij doet dat maar heel af en toe. Baby's zijn nou eenmaal niet altijd even leuk en lief. Soms zijn ze ook gewoon lastig en even niet leuk.
Make love, not war ☮
pi_74222589
Mooie tekening heeft Amelie gemaakt!

Maar om nu gewoon ff lekker wel heel erg trots te doen.. Tess rolde net van rug naar buik toen weer naar rug en toen weer naar buik, met als gevolg dat ze nu niet meer op het kleed ligt maa rop de grond en rondjes om haar as aan het draaien is waarbij ze verschrikkelij ondeugend kijkt en hele gekke geluidjes maakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74222706
Vicky dat je je soms zo voelt lijkt me heel normaal. Ik zit hier "pas" 6 weken met een meisje dat heel veel huilt zonder dat we precies weten waarom en dat is al loodzwaar. Jij zit al veel langer in die situatie dus ik vind het echt knap wat je doet!

Amelie mooi gemaakt hoor! Lief zeg die kleine voetjes.

En Diaan wou jij soms beweren dat mijn kind het niet goed doet!

Hier ligt een klein roze hompie op me te snurken
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:54:37 #137
114177 Diaan73
pi_74222840
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:50 schreef Stiemie het volgende:
Vicky dat je je soms zo voelt lijkt me heel normaal. Ik zit hier "pas" 6 weken met een meisje dat heel veel huilt zonder dat we precies weten waarom en dat is al loodzwaar. Jij zit al veel langer in die situatie dus ik vind het echt knap wat je doet!

Amelie mooi gemaakt hoor! Lief zeg die kleine voetjes.

Hier ligt een klein roze hompie op me te snurken
]Ik had het al uitgelegd en sorry gezegd

Amélie wat een leuke schilderij heb je gemaakt!

Tess Lennon wil al helemaal niet meer op de deken, die zet ik tegenwoordig maar gewoon op de vloer.
Make love, not war ☮
pi_74222922
huup lijkt het nou zo of heeft Amelie nou zulke grote voeten?? Wel leuk haar eerste kunstwerkje

Hier met posten eigenlijk hetzelfde als wat huup zegt, het gaat best goed en om dat nou iedere dag te melden... Daarnaast gaan de topic's best snel en ik heb gewoon niet echt de tijd om dat allemaal bij te lezen. Finn eist best wel veel aandacht van me op en ik wil iedere dag ook wel even uit huis met hem.

Gisteren rolde hij van zijn buik naar zijn rug! Hij maakte zich heel erg kwaad en met een enorme kreun rolde hij ineens om. Toen ik hem daarna weer op zijn buik legde werd hij helemaal nijdig
pi_74223026
hahaha nee fta het is echt belachelijk die voeten van mijn dame
Amélie heeft heuse trekschuitjes ik heb ze net op die tekening even opgemeten en ik kom op 8 cm!

het viel ons na de geboorte al op dat ze grote voetjes heeft, en lange tenen en erg lange vingers ook
ik ben benieuwd of dat uiteindelijk iets zegt over haar latere schoenmaat. Ik hoop het niet voor haar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74223047
Huup, met wat voor verf heb je dat kunstwerk gemaakt? Ik wilde ook zoiets doen voor ons mam die volgende week jarig is. Gewoon plakaatverf ofzo?
En wat Vicky al zegt, tis ook meer een uitlaatklep en dan vind ik mezelf nog een zeur omdat Driekus pas sinds een dag of twee zo intens huilt. Het lijkt me echt zo naar als dat weken zo doorgaat.
pi_74223186
Ik heb even gemeten en Finn zit nu op 7 cm Huup
Ik ga even een stukje wandelen buiten denk ik want Finn is niet te genieten. Hij is ook zo verkouden dat hij ons de hele nacht wakker houdt en dan vervolgens zelf niet wil slapen overdag.
pi_74223262
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef mefke79 het volgende:
Huup, met wat voor verf heb je dat kunstwerk gemaakt? Ik wilde ook zoiets doen voor ons mam die volgende week jarig is. Gewoon plakaatverf ofzo?
En wat Vicky al zegt, tis ook meer een uitlaatklep en dan vind ik mezelf nog een zeur omdat Driekus pas sinds een dag of twee zo intens huilt. Het lijkt me echt zo naar als dat weken zo doorgaat.
k heb even gekeken, het is gedaan met gekleurde acrylverf ( ) van de action. Plakkaatverf is misschien handiger omdat dat er makkelijker af gaat? Ik weet het niet eigk.

Ik heb haar voetje eerst ingesmeerd met een dikke klodder van die nivea, uit die old-skool donkerblauwe pot weet je wel? En toen op een zoogkompres een klodder verf gedaan en met dat zoogkompres haar voetje ingesmeerd. Met haar op het blaadje gestampt en direct daarna met een billendoekje t pootje weer schoonmaken. Gaat als een trein!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74223302
Thanks huup, ik ga ook effe op zoek naar verf. En ik denk dat Driekus ook van die grote pootjes heeft. Grote voeten en lange vingers, tis volgens mij het enige dat ie van mij heeft.
pi_74223324
Wat leuk huup, paps zal vast blij zijn! wat vond de kleine dame zelf van het gekriebel?

bar ik herken wel een boel dingen uit jouw post...knuffel die kant op

wat ik zelf ook erg naar vind is dat mijn vriend Lars niet kan troosten.
Ik had eigenlijk nu naar de winkel gemoeten maar ik ga nu niet omdat ik Lars niet bij hem wil laten met de kans dat hij al die tijd huilt.
Heel frustrerend ook voor mijn vriend dit.
pi_74223359
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:50 schreef Stiemie het volgende:

Je hebt het bonnetje zeker niet meer?
pi_74223363
Weet je, ik ben wel eens jaloers op moeders zoals bijvoorbeeld Huup en BE ( ) die hun kindkes (bijna) overal zonder (al te veel) problemen mee naartoe kunnen.
Wij kunnen ook wel overal naartoe maar daar betalen we 's avonds de prijs voor omdat we dan een babietyje hebben die helemaal overstuur en ontroostbaar is omdat ze zoveel prikkels heeft gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74223450
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef Vicky het volgende:
Weet je, ik ben wel eens jaloers op moeders zoals bijvoorbeeld Huup en BE ( ) die hun kindkes (bijna) overal zonder (al te veel) problemen mee naartoe kunnen.
Wij kunnen ook wel overal naartoe maar daar betalen we 's avonds de prijs voor omdat we dan een babietyje hebben die helemaal overstuur en ontroostbaar is omdat ze zoveel prikkels heeft gehad.
kan ik me goed voorstellen hoor. En dat lijkt me echt enorm zwaar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74223572
Vicky zie het als een gegeven, het is zo. En het wordt vast beter. Wij hebben de eerste jaren zo veel vermeden en niet gedaan. En nu nog steeds is het opletten dat het niet te veel wordt, maar het is nu eenmaal zo. En dat is lastig en jammer, maar erin mee gaan is het handigste. Als je haar nu die veiligheid en rust geeft, heeft ze dat vertrouwen iig steeds meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74223706
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je hebt het bonnetje zeker niet meer?
Nee dat hebben ze bij de bevalling samen met de gebruiksaanwijzing binnen laten zitten denk ik
pi_74223709
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:08 schreef mefke79 het volgende:
Thanks huup, ik ga ook effe op zoek naar verf. En ik denk dat Driekus ook van die grote pootjes heeft. Grote voeten en lange vingers, tis volgens mij het enige dat ie van mij heeft.
Mefke je kan ook vingerverf gebruiken. Dat hebben wij hier een keertje gedaan. Heb je ook in leuke kleurtjes en het gaat er makkelijk weer af.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:19:32 #151
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74223723
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Ssserpente het volgende:
Nog dank voor de reacties over de box. Ik heb nog geen mobile gekocht. Zag dat ze nieuw rond de dertig Euro kosten, terwijl er plenty tweedehands op Internet worden aangeboden. Voorlopig ligt ze dus als ze wakker is nog ff lekker in d'r bedje. Als ik 'r nu in de box doe, gaat ze huilen. Onze slaapkamer in beneden, dat scheelt denk ik ook al.
Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,

En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppen als ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
pi_74223791
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:15 schreef YPPY het volgende:
Vicky zie het als een gegeven, het is zo. En het wordt vast beter. Wij hebben de eerste jaren zo veel vermeden en niet gedaan. En nu nog steeds is het opletten dat het niet te veel wordt, maar het is nu eenmaal zo. En dat is lastig en jammer, maar erin mee gaan is het handigste. Als je haar nu die veiligheid en rust geeft, heeft ze dat vertrouwen iig steeds meer.
oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74223815
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:

[..]

En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppen als ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
Amber zit er ook weer in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74223903
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74223969
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:23 schreef YPPY het volgende:

[..]

Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
vooral het onbegrip.. dat vind ik het ergste.. van die reacties: ah joh, dat gaat toch wel....
Nee dat gaat nou eenmaal niet.. Althans, het zal best wel gaan maar dan zit ik 's avonds met de "ellende" en daar pas ik voor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:26:08 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74223979
Heeft er hier iemand tips voor spugende kindjes?
Ik heb het niet eerder gemeld omdat het niet echt heel erg veel spugen is, maar Oscar heeft het al wel een tijdje. Voornamelijk kokhalzen, maar vandaag is het weer best heel heftig en het arme kind lijkt echt kots en kotsmisselijk te zijn. (Of zou het maagzuur kunnen zijn).
Veel kokhalzen, ook met nare geluiden en al erbij alsof hij het in probeert te houden.
Af en toe een flinke golf naar buiten ook.

Ik gebruik al een beetje johannesbroodpitmeel, maar te veel daarvan lijkt alsof hij daar weer krampjes van krijgt en gisteren heb ik een fles klaargemaakt met de hoeveelheid JBPM zoals ze aangeven op het pak en hoewel dat er prima in ging vond ik hem vannacht met de klodders zooi op zijn gezichtje en zijn dekentje vies plakkerig van die troep enzo... niet zo heel fijn, en eig. ook wel een beetje eng. Dat spul is nl. best dik en taaiig dan zeg maar.

Zouden jullie zelf iets als voeding voor spugende kindjes proberen? Of toch eerst in overleg?
Ik kan dan de zorglijn wel bellen, maar ik heb niet veel vertrouwen in advies via de telefoon. Maandag is inloopspreekuur op het cb, dus dan kan ik daar wel heen maar ik vroeg me af of er iemand is met een gouden tip.
Rechtop houden na de fles maakt niet veel uit, soms lijkt hij juist dan te gaan spugen en hij heeft het eig. ook wel vlak voor de fles dus volle maag of lege maag maakt niet uit.

Hij is er overigens niet minder vrolijk om en huilt ook niet overdreven veel, maar ik vind het zelf gewoon een heel naar geluid en zeker 's nachts zorgt het ervoor dat ik nog wel eens wakker schrik.
pi_74224068
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
pi_74224117
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef Raissa het volgende:
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
Och, Oscar, wat sneu
Bij Amber hielp rechtop en JPBM ook..dus helas geen tips
Ik zou maandag fflangs het cb gaan BE.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:34:03 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74224280
BE, is hij niet gewoon kotsmisselijk? Ruben heeft nu al twee keer een paar dagen vreselijk gespuugd. En dan niet 'mondjes terug geven' maar echt overgeven. Geen koorts erbij maar duidelijk wel misselijk, volgens de huisarts was het een virus dat op zijn oren sloeg en daardoor wat moeilijkheden met zijn evenwichtsorgaan en dus misselijk.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:37:41 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224433
Ja, dat zou natuurlijk wel kunnen Jelief, maar het is echt al best wel een paar weken.
Nu is hij ook al sinds zijn geboorte non-stop snotverkouden zo ongeveer (zo heel af en toe hebben we een weekje zonder zout-oplossing, maar op dit moment staat er ook weer een ui onder zijn bed bijvoorbeeld ).
En dat zou natuurlijk ook best op dat evenwicht kunnen slaan idd.
Had ik nog niet over na gedacht...

Ik wil eig. niet zelf zomaar gaan rommelen met weer andere voeding dus ik kijk het wel aan tot maandag.
Evt. gewoon een virus kan natuurlijk ook nog, daar had ik niet bij stil gestaan.
pi_74224589
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,

Ikea heeft een leuke mobile zonder geluid (vind ik)

die beestjes kijken naar beneden toe dus je kindje heeft een leuk uitzicht als het omhoog kijkt
ik wilde hem hebben maar we hebben hier al 3 mobiles (gekregen allemaal overigens!)

BE wat rot zeg!
ik zou het niet weten. Ik ben zelf ook niet zo van het zelf dingetjes gaan proberen. Je moet zoiets ook een tijdje achter elkaar proberen voor je weet of het werkt en als je nu iets probeert en het cb adviseert wat anders heb je kans dat je veel dingen gaat wisselen ofzo.
Kun je niet gewoon de huisarts bellen voor een telefonisch advies? Of werkt dat niet zo, moet je eerst contact hebben gehad met het cb? (dat vraag ik me eigk serieus af, hoe werkt dat bij dit soort vragen?)
Beterschap voor je snotterende mannetje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:44:49 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224659
Ha bellen zou ook wel kunnen maar telefonisch spreekuur is al geweest en ik ben dan altijd weer zo bang dat ik voor niks kom als ze me een afspraak geven. 'Ja mevrouw, kan gebeuren, hoort erbij'.
EN dus ga ik dan liever eerst naar het inloopspreekuur bij het cb.
pi_74224727
ah okay. Ja is ook weer zo natuurlijk.

nouja, vertrouw sowieso gewoon op je gevoel. Als jij denkt dat je het nog tot maandag uit kunt zingen zonder dat Oscar er al teveel last of pijn aan heeft dan zou ik zeker even het spreekuur afwachten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:48:26 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224789
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.

Soms voel ik me echt zo dom.

Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
pi_74224807
Hoi! Ik kom ook maar weer even om het hoekje kijken!

Alles gaat gesmeerd hier! De plek onder de oksel van Isabeau is helemaal weg, dus ze is weer zo goed als nieuw Ze ligt nu heerlijk in de draagdoek te snurken op mijn buik.

Maken jullie baby's soms ook van die geluiden die je haast doen besluiten een exorcist te bellen? Of doet die van mij dat alleen?

Huup, wat een mooi kunstwerk van je meisje! Daar is d'r papa vast blij mee!

En een aan alle moeders met kindjes die zich niet lekker voelen.
pi_74224905
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.

Soms voel ik me echt zo dom.

Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
oh, hou je wel in de gaten hoeveel dunne luiers dat zijn? Als het er meer dan 6 zijn in combinatie met spugen en verhoging dan moest je de HA bellen. (is tegen mij gezegd in ieder geval op het cb en de nachtpost van de HAP.)

plaats je een foto van je mennekes met pietenpetjes?

Sorbo
hier heel af en toe een soort hoge gil waar mn lief en ik spontaan van door het plafond gaan. En dan het liefst 's nachts. Zodat wij allebei in standje alarm naast haar bedje staan. En dan staan we te kijken naar een heerlijk tevreden slapende baby
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74225143
Sorbo, zo'n geluidje waarbij je denkt: Hij stik! En dat je dan naar z'n bed sprint om een vrolijk kijkende of slapende bab aan te treffen. Jep, komt bekend voor!
pi_74225239
Gelukkig, toch altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent met zo'n 'engerdje'
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:38:57 #169
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74226511
nee mijn kind is zo gewoontjes, die maakt nooooiiiiiit rare geluiden.

telefoonummer vanexcorsist wist uit telefoon
pi_74228120
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.

Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74228703
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74228806
Onze man gaat wel heel erg snel..hij werd wakker met een snor!
Van snot dan he, geen echte. Hoezo verkouden dus. Gelukkig lijkt ie er niet echt last van te hebben, maar het zag er heel sneu uit.
pi_74228966
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef Vicky het volgende:
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
geen idee? even in de gaten houden denk ik? En anders misschien iets van een ontspannend badje doen ofzo? Als ze verkouden is gaan daar misschien ook wel weer de luchtwegen van open staan.

Hier ook een beetje een zielig meisje, huilen zodra je haar op haar rug legt, al de hele dag. Ik heb het idee dat er iets dwars zit, een flinke boer of inmiddels haar darmpjes ofzo maar ik weet het ook niet. T gaat vast vanzelf wel weer over maar ik vind het zo sneu voor haar dat ik niets kan doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74231526
BE, hopelijk knapt hij gauw op

Vicky, wat gebeurd er als je haar even laat huilen?
Iris protesteert soms al als we haar op de commode leggen en dan gaat ze in bed protesteren, om dan vaak na een kwartiertje (en een paar keer speen terugstoppen) weer in slaap te vallen.
Tess, ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt!

Iris kan haar duim wat beter vinden maar het ding ploept steeds weer uit haar mond.
Het viel me trouwens ook op dat er zoveel kindjes onrustig zijn... zou het de tijd van het jaar zijn ofzo? Ik vind onze kleine meid ook behoorlijk onrustig (maar dat is misschien ook een wisselwerking met mij en ik hoop dat dat beter wordt nu ik heb besloten om over te stappen op kv in plaats van bv)
pi_74233008
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:25 schreef Tinuviel het volgende:
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.

Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Hoeveel weken is Jair? Er is een sprongetje bij 37 en een bij 46 weken.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:50:50 #176
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74234010
Zo, ik ben weer even bijgelezen (3 kwartier hahahahaha). Ik zag een heerlijke badfoto van Mila!

En Huup, wat hebben jullie leuk geknutseld! Wat gezellig

BE, wat vervelend voor Oscar zeg..... Heb je al iets meer duidelijkheid wat het zou kunnen zijn? Is ie misschien wat verkouden? dat hij moet hoesten en er dan wat meer mee komt dan normaal ofzo.... ik noem maar wat

Bar, hoe was het feestje?

Jair, wel lekker slapen kereltje!! Is hij misschien gaan dromen? ik las van de week dat kindjes zo rond de 9 maanden voor het eerst gaan dromen en dat ze daardoor wat slechter kunnen slapen.

Hier gaat alles eigenlijk goed. Joep is blij. Woog afgelopen maandag 6600 gram en 62 cm. Het cb zegt dat hij volgens de lijn goed groeit. Hij is nu bijna 6 maanden. Het is gewoon een heerlijk ventje . We worden alleen wel door de fysio weer naar de ka gestuurd, want hij zit net op de rand met zijn hoofdje.... dus de ka gaat nu beoordelen of hij een helm mag. Ik krijg er nu al (terwijl we nog niet eens weten of hij een helm krijgt of niet...) al wel veel negatieve reacties op, dat vind ik zelf best raar. Veel mensen vragen of we een perfect kind willen creeren ofzo "Moet hij dan helemaal symmetrisch en perfect zijn?" Nee, helemaal niet! Maar ik vind het zelf wel vervelend als hij straks 10 is en zijn haar lekker kort wil en gepest zou worden omdat hij een scheef hoofd heeft, terwijl we nu misschien de mogelijkheid hebben om daar iets aan te doen. Wat vinden jullie?
Niet mieten! Door gieten!
pi_74234112
Ik vind dat je gelijk hebt. Hoe vind je zijn afwijking zelf?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:56:48 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74234227
voor alle babies en mama's en papa's waarbij het zo nu en dan gewoon niet zo fijn loopt allemaal

Seilram het feestje is morgen
en fijn dat het allemaal goed met Joep gaat

is het trouwens "normaal"dat een kindje van nog geen 3maand al 12 uur tussen een voeding laat?
(19.00-07.00)
En volgens mij heeft Roy door dat hij handjes heeft zit er echt zo gebilogeerd naar te kijken, om ze vervolgens als knuistjes in z,n mondje wilt steken
En net na de voeding hebben we samen gezellig zitten klessebessen
pi_74234515
Huup, wat hebben jij en je meisje een leuk schilderij gemaakt.

Bar, hier heeft hij rond die tijd ook weleens zo'n hele lange nacht gemaakt, was het eenmalig?

Moeilijk Seilram, ik moet zeggen dat wij misschien ook voor die keus komen te staan. En ik weet het nog niet. Mijn vriend wil geen helm. En soms hoor je ook dat mensen te snel voor die helm gaan dat het eigenlijk niet nodig is. Dat postte laatst iemand volgens mij.
Lilah van Kim heeft volgens mij een helm gehad.

Laatst ging het toch over knuffels? Kobus en het konijn zijn wel vriendjes hoor

Hier zie je trouwens goed dat alleen een speen niet genoeg is, de vinger moet er ook nog bij.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74234523
Nijna, als ik Tess laat huilen slaat ze door en dan wordt het ontroostbaar krijsen dus dat is geen optie. Ik heb haar 3x in bed gelegd en ook weer 3x eruit gehaald. Toen maar een flesje gegeven en daar werd ze wat rustiger van. Om 19.00 uur weer naar bed gedaan maar ze is verschrikkelijk onrustig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 30-10-2009 20:17:40 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74234662
Geen idee Bar, volgens mij is het wel lang 12 uur ertussen... Maar misschien ook afhankelijk van zn gewicht?
Leuk he, handjes
pi_74234738
Ik vind Kobus zo'n poepie hè

Bar, normaal bestaat niet . Misschien kun je hem nog een keertje gaan wegen tussendoor? Als hij goed groeit, voldoende plast & poept en niet suf is overdag dan is het prima. Houd alleen wel in de gaten of je productie het trekt, twaalf uur tussen twee voedingen.
pi_74234746
Seilram, ik vind je argumenten heel helder en ik denk dat ik er net zo in zou staan hoor. Het is nu het moment om er eventueel wat aan te doen. Dat heeft m.i. niet direct te maken met het creeëren van "het perfecte kind".

Vicky, dat lijkt me dan inderdaad geen optie. Arm klein ding, zoveel onrust in dat lijfje
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:16:16 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74234938
Seilram, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, dat is vaak de juiste keuze heb ik gemerkt. Je maakt een keuze toch alleen maar omdat je het beste wilt voor je kindje...

Vicky Ooooohhhhwww bah!

Hihi, Kobus

Hier is omrollen van rug naar buik niet zo ver meer weg geloof ik. Ze komen allebei een heel eind, maar het rollen over de schouder lukt nog niet helemaal. En dat geeft frustraties
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:16:56 #185
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74234966
Jore, hij heeft tuurlijk nu nog niet echt veel haar. Dus aan de achterkant vind ik dat je het nu wel goed ziet. Bovendien staan door die afwijking zijn oren ook een beetje gek. Het ene oor zit wat hoger dan het andere oor. En tja, ik ben zijn moeder Ik vind hem prachtig hihihi. Maar ik wacht denk even af wat de ka zegt, die heeft er uiteindelijk toch de meest professionele kijk op. Als die zegt doen, dan denk ik wel dat we een helmpje nemen, ookal vind ik dat helemaal niet leuk, want dan kan ik hem geen kusjes meer op zijn lieve hoofd geven. Ik vind het alleen zo vervelend dat mensen reageren alsof ik mijn kind perfect wil hebben en hem iets naar aandoen omdat ik wil dat hij perfect is.

Ow sorry bar, niet goed gelezen Maar niet minder gemeend: veel plezier morgen! En over die 12 uur tussen een voeding... geen idee. Joep is pas niet (5,5 maanden oud was hij toen) van zijn laatste voeding af en die heeft ie nog heel lang gehad, terwijl hij er volgens mij niet echt behoefte aan had.... Dan at hij om 23.00 maar was hij vervolgens om 08.30 nog niet hongerig! en at ie maar een beetje. Ik denk dat je het beste gewoon kunt aanhouden wat Roy fijn vindt...

Oeke, waarom wil je man geen helm? en wat lief! Kobus met zijn knuffel Joep heeft niet eens een speen, wil ie niets van weten!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:22:06 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74235149
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Dat viel mij ook op ! Is dit de tijd van het jaar ofzo? ik heb natuurlijk geen ervaring met een baby in de herfst.... Dikke kus voor alle ploeterende mama's!
pi_74235371
seilram over die helm. Ik zou heel goed naar die afwijking laten kijken, of het echt nodig is, maar verder kan ik me helemaal vinden in jouw argumenten hoor.

Ik zou het helemaal niet leuk vinden als mn meisje een helm zou moeten, maar ik zou het nog veel erger vinden als zij het me op haar zestiende zou verwijten dat wij er toen ze klein was niet alles aan gedaan hadden zodat zij geen scheef hoofd heeft zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74235400
Seilram, mijn vriend vindt dat geloof ik zielig. Maar goed, volgens mij is het aardig bijgetrokken, dus ik hoop niet voor de keus gesteld te worden (of de discussie).
Maar je moet gewoon je eigen gevoel volgen en wat hebben die andere mensen er nou mee te maken. Jij bent zijn mama hoor.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:33:09 #189
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74235593
Dank voor jullie reacties En Oeke, je hebt ook helemaal gelijk, mijn hart weet dat ook. Maar toch he.... dan zit hier zo'n schoonmoeder die me aankijkt of ik gek ben en dan twijfel ik gewoon.

Trouwens... Joep wordt eenkennig... hij wil niet zomaar bij oma (die hij maar 1 keer in de maand ziet) op schoot, dan gilt/krijst/schreeuwt hij de heleboel bij elkaar. Werkelijk alsof hij vermoord wordt! Zo erg. Ik kan daar echt niet tegen, dus ik zei: geef hem maar weer snel aan mij... wat denk je dat ze zegt: nee, laat hem maar even, daar moet hij maar aan wennen. Ik was met de stomheid geslagen, ik wist gewoon niet wat ik hoorde en hoe ik daar fatsoenlijk op moest reageren. Gelukkig zag ze na 2 minuten ook wel in dat het geen zin had en toen legde ze hem in zijn box. Maar dat wilde meneertje helemaal niet, ik kon hem toen gelukkig zelf weer pakken en het was gelijk over. Hij keek me ook echt zo aan van: wil jij dat gewoon eens ff niet meer doen ja! mij zomaar aan andere mensen geven!
pi_74235606
Dat is apart seilram, dat je nu al negatieve reacties krijgt op het eventueel nemen van een helmpje!
Persoonlijk zou ik niet eens twijfelen tussen wel of geen helm. Precies om wat jij aangeeft. Nu kan je er nog wat aan doen, en later kan Joep niet nog eens zeggen dat hij het anders wil hebben, want dan is het te laat!
Kijk, als de ka zegt dat het niet nodig is, dan niet, maar anders zou ik er wel voor kiezen.
Hij heeft er zelf geen last van!
pi_74235664
Lieuwes hoofdje is trouwens ook een beetje scheef, maar niet helmwaardig. Ik vond het echt vreselijk, toen het er hier laatst over ging durfde ik ook niet mee te posten . Nu trekt het gelukkig aardig bij, ik heb er ook wel veel aan gedaan moet ik zeggen. Ik vond het zo erg dat z'n koppie niet meer perfect was, niet meer helemaal mooi gaaf en rond zoals bij de geboorte. Dat knaagde echt en ik voelde me ook schuldig.
Einde ontboezeming.
Als er een helmpje aan te pas had moeten komen had ik het zeker gedaan, om dezelfde reden als dat hij van mij een beugel mag als z'n tanden scheef blijken te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 30-10-2009 20:48:29 ]
pi_74236450
Seilram wat erg zeg. Inderdaad wat Jore zegt, zijn diezelfde mensen ook zo tegen een beugel om een gebit recht te zetten? Alsof het voor jezelf al niet een hele grote stap is om je kind met een helmpje op te zadelen zeg! Ik zou het ook doen als is het maar zodat je later nooit kunt denken "had ik maar..."

Bar geen idee of er 12 uur tussen de voedingen mag voor Roy. Esmee heeft als maximale nu zo'n 8 uur tussen de voedingen gehad en dat was volgens het cb geen probleem.

Ik heb vanmorgen trouwens echt te vroeg gejuichd. Vanaf 1 uur vanmiddag heeft Esmee bijna niet geslapen en alleen maar gehuild. Soms even een klein hazenslaapje op mij, maar slapen in wieg/box of kinderwagen ho maar. Nou heeft ze ook al 24 uur geen poepluier gehad terwijl er normaal zo'n 3 op een dag zijn. Dus dat kan haar ook dwars zitten...

Wat wel grappig is, is dat Linde er echt totaal niet mee zit wanneer Esmee huilt. Zo zaten we net te eten en dan houden mijn vriend en ik Esmee om de beurt vast zodat we allebei toh kunnen eten en Esmee was vreselijk aan het huilen. Zegt Linde: "Esmee is lief he? " Overigens vond ze de doperwtjes in haar lasagna daarna ook lief dus
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:59:37 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74236491
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:

Bar, hier heeft hij rond die tijd ook weleens zo'n hele lange nacht gemaakt, was het eenmalig?
als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.

tot vorige week maakte ik hem nog wakker om 23 uur dan sliep hij ook tot 06.00 uur.

maar vanwege het vele huilen en daardoor weinig slapen, heb ik roy van de week gewoon laten liggen als hij nog sliep, en toen was het ook aldoor 06.00 uur voor de volgende voeding.
en daarom maak ik hem eigenlijk niet meer wakker.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:00:27 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74236524
Dat had ik ook hoor Jore, zodra ik het idee had dat Oscar een voorkeurshouding had ben ik er op gaan letten. Ik zou het gewoon zonde vinden als dat mooie ronde bolletje een afplatting zou krijgen.
Ik schrok er dus ook best wel van toen bij de fysio bleek dat hij al op de grens van matig tot ernstig zat.

seilraM, ik zou het wel doen als de KA het adviseert. Het is een vrij simpel iets, het is niet dat het gaat over een enorme operatie ofzo. Dit valt voor mij onder 'goed voor je kind zorgen' hoor.

Met Oscar gaat het wel. Heb hem vnml in de wipstoel gehad verder en afgezien van nog flink wat kokhalzen na de fles viel het uiteindelijk nog wel mee. Nog wel hele dunne poep en wat verhoging dus we houden hem goed in de gaten. En ja, dat snot en dat hoesten... Het is idd natuurlijk ook wel gewoon herfst. We druppelen dus maar vrolijk voort met zoutoplossing en er staat nu ook een ui in zijn kamertje.
pi_74236752
Beterschap voor Oscar!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:18:43 #196
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74237135
Tinuviel Ruben is ook 9 maanden en ook hij slaapt dus hel slecht, het lijkt nu wat beter te gaan, hij maakt meer uren in de nacht en vandaag op het kdv heeft hij sinds lange tijd in een bedje geslapen. Toevallig kan hij nu ook weer wat nieuws... hij tijgert dat wordt het huis beveiligen.

Vicky misschien loopt het snot in haar keel als ze ligt en wil ze daarom niet in bed liggen? Of ze voelt zich gewoon niet lekker en wil bij je zijn.

seilram ik denk dat ik wel een helmpje zou laten aanmeten, liever nu wat ongemak dan straks een scheef hoofd. Mijn zusje had een ontzettende voorkeurshouding en dat zie je nog steeds aan haar voorhoofd.
pi_74237253
Hmpff, wij kregen de wheelybug binnen, was er een spoelfriet afgebroken gemailt en nu krijgen we een nieuwe met een verzendzegel en hij is vandaag al op de post gegaan, vind ik wel netjes. elin vond m iig al erg leuk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:24:08 #198
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74237332
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:59 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.

tot vorige week maakte ik hem nog wakker om 23 uur dan sliep hij ook tot 06.00 uur.

maar vanwege het vele huilen en daardoor weinig slapen, heb ik roy van de week gewoon laten liggen als hij nog sliep, en toen was het ook aldoor 06.00 uur voor de volgende voeding.
en daarom maak ik hem eigenlijk niet meer wakker.
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
pi_74237366
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:45 schreef Raissa het volgende:

[..]

Zijn er giftige badeendjes?
Mila heeft er één, maar hoe weet ik nou of ie giftig is?

[ afbeelding ]
wat heeft je kind toch mooie ogen
en ehm nouja ik weet dat de oudere badeendjes PVC en ftalaten bevatten, zeer chemische troep. en ik had gemailt met een fabricant van deze eendjes en wilde weten wat er allemaal inzat
dus of t jouw badeendjes betreft weet ik niet ..
pi_74237435
Wij hebben tapijt, ik denk niet dat een wheelybug dan lekker rijdt. Toch? Hoop ik? Dat scheelt me namelijk weer een hoop euro's
pi_74237467
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:24 schreef Jelief het volgende:

[..]

Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
Het is ook wel lekker natuurlijk, omdat hij overdag ook al zoveel van je vraagt.
Dan is het lekker als je zelf in ieder geval een fatsoenlijke nacht kunt maken. Even opladen.
pi_74237526
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:26 schreef Jore het volgende:
Wij hebben tapijt, ik denk niet dat een wheelybug dan lekker rijdt. Toch? Hoop ik? Dat scheelt me namelijk weer een hoop euro's
rijdt hier prima op t kleed, verder hebben we laminaat, gaat ook prima wieltjes gaan alle kanten op
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:32:58 #203
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74237656
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:

Lilah van Kim heeft volgens mij een helm gehad.
Hallo .

. Mijn eigen ervaring is juist dat mensen het snel afraden en niet nodig vinden, ik ken niemand die onnodig voor een helm is gegaan. Zelfs de fossiele kinderarts waar we geweest zijn voor de doorverwijzing vond het niet nodig, maar toen hij eenmaal het resultaat zag na een paar maanden zei hij dat het toch maar mooi geholpen had, net alsof ie het zelf had aangeraden .

Als de oren al scheef staan is er echt wel een serieuze correctie nodig. Ik weet niet precies hoe oud Joep is, maar als je nu rond de 6 maanden zit zou ik vandaag nog een doorverwijzing voor een orthopedisch centrum halen om de boel na te laten meten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_74237700
hehe, dat wist ik nog van mijn Slank-lurk-tijd.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:51:52 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74238401
Oh en seilraM, je update over lengte en gewicht van Joep! Ik schoot in de lach.
Oscar is dus 6700 gram en 61cm met 9 weken!

En Innepin... zo ziet dat er dus uit.

Lekkere wangen he!
pi_74238701
*hap!*
pi_74238894
Zo'n lief kinnetje!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:04:28 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74238932
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:24 schreef Jelief het volgende:

[..]

nee ik merk niet dat hij rustiger is, maar komt ook door het huilen waardoor hij zeer aanwezig is
hij is wel allert, voldoende plasluiers, en dat hij aankomt maak ik me eigenlijk al helemaal geen zorgen om, zie hem groeien namelijk.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:05:22 #209
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74238969
wat een beertje Be
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:48:48 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74240492
Seilram, alles is al gezegd, gewoon je gevoel volgen, en totaal niet naar die negatieve reactie's luisteren... als jij het niet doet krijg je van diezelfde mensen over tig jaar commentaar: "Waarom heb je er toen niets aan gedaan, nu ziet het er niet meer uit"

BE wat een droppie en oeke ook al zo'n ondeugend boefje en mila met haar mooie ogen

Ik zei gistern dat meneer het zelf zitten vanuit lig onder de knie had.. gisterenavond probeerde hij zich op te trekken aan de box, en zat dus op zijn knietjes.. ik drop zo wel wat foto's in het foto-topic..

vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:59:07 #211
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74240852
Mijn laptop was gecrasht vanochtend Ik heb de hele dag dus maar uit arren moede het huis gepoetst. Thomas was zo lekker braaf in de box, helemaal idolaat van zijn nieuwe (nouja, marktplaats) muziekmobile. En mama maar telkens opwinden tussendoor.
De laptop is vanavond liefdevol gerepareerd door mijn huis-IT-er. Het gaat hard hier in het babietjestopic tegenwoordig, ik moest nog mijn best doen om bij te lezen. En ik ben een beetje gaar dus ben ik eigenlijk alweer vergeten wat ik gelezen heb.... erg he.

BE in ieder geval succes met het spugen vannacht. Hopelijk heeft Oscar het virusje snel onder controle. En verder een dikke voor alle andere mama's met onrustige kindjes.

Iedereen ook bedankt voor de reacties op mijn bad-vraag.
Ik heb mijn neef het badje maar aangeboden. Zij wonen nu nog in een appartement zonder bad dus die kunnen het badje beter gebruiken. En dan wordt de familietraditie ook doorgezet he. Thomas kan dan wel in het grote bad, en tegen de tijd dat hij kan zitten heb ik ook nog eventueel een grote wasmand die ik als bad kan inzetten.

Nu op tijd naar bed, ik ben moe gepoetst. Truste!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:52:30 #212
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74246009
Kim, bedankt. Jij hebt dus alsnog zelf bij de ka moeten aandringen op een helm begrijp ik?
Joep is volgende week 6 maanden, de fysio heeft een brief geschreven en daar wacht ik op, dan kan ik met die brief een verwijzing bij mijn huisarts gaan halen en dan een afspraak bij de ka maken zei ze. Maar als ik maandag die brief nog niet heb... dan bel ik gewoon vast voor een afspraak. Zij weten toch niet dat ik die verwijzing nog moet halen, die krijg ik echt wel van mijn ha.

BE, ja vriendin van mij heeft een zoon die 1 maand jonger is dan Joep en die is ruim de 8 kilo al voorbij. Het is geen vette inderdaad. Maar gezien zijn startgewicht groeit ie prima. Ach en als ie straks 18 is Oscar groeit dan trouwens ook lekker flink zeg! Goed bezig die jongen!
pi_74246198

Waar is mijn baby
pi_74246314
Leander wat doe jij nou niet zooo snel hoor
pi_74246419
Wow Leander, dat is snel!

Hier ook een pietje

Beetje te groot alleen nog
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:04:47 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74246604
Wat leuk al die Pietjes! Wij gaan zo even naar het winkelcentrum, ga ik wel even kijken bij de Kruidvat... Ik hoop alleen dat Maarten hem ophoudt!
pi_74247290
Wat een lieve pietjes allemaal

Be wat is Oscar een lekker spekje zeg! Die wangetjes inderdaad

En Leander gaat gewoon al staan. Die ios snel MeNicole!

Vanmorgen hebben we de eerste medicijnen aan Esmee gegeven. Nu maar hopen dat ze snel werken. Ze slaapt in ieder geval al vanaf 9 uur in de wieg
pi_74247314
KD, gij regeldagen-wijze. Zijn er regeldagen met 6 weken?
Lotte!
Noah!
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:51:42 #219
5428 crew  miss_sly
pi_74247337
ja Linda, regeldagen bij 6 weken klopt.
pi_74247381
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:51 schreef miss_sly het volgende:
ja Linda, regeldagen bij 6 weken klopt.
5 weken en 6 dagen telt zeker ook wel? Mijn god zeg...al vanaf vannacht willen drinken om het uur het liefst...ben nu al kapot, maar ze vertikt het ook om langer dan een half uurtje te slapen Hoelang duurt zoiets?
Lotte!
Noah!
pi_74247387
Stomme fok-wet! Ik drukte op invoeren en ze werd meteen wakker
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:04:58 #222
5428 crew  miss_sly
pi_74247558
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

5 weken en 6 dagen telt zeker ook wel? Mijn god zeg...al vanaf vannacht willen drinken om het uur het liefst...ben nu al kapot, maar ze vertikt het ook om langer dan een half uurtje te slapen Hoelang duurt zoiets?
Het kan een dag duren, maar ook wat langer. Beste wat je kunt doen is erin meegaan. Installeer je op bed of op de bank met wat dingen bij je, zoals wat lekkers, drinken, boek, laptop, afstandbediening, en go with the flow. Aanleggen als ze er behoefte aan heeft, des te sneller is jouw produktie weer afgestemd op haar behoefte.
Sterkte, want het is niet fijn, maar als je het accepteert en erin meegaat, is het het snelste voorbij
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:05:47 #223
5428 crew  miss_sly
pi_74247574
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef Stiemie het volgende:
Stomme fok-wet! Ik drukte op invoeren en ze werd meteen wakker
Jammer Stiemie, maar ze sliep dan toch al maar weer bijna 2 uur! Hartstikke goed, toch!
Hopelijk volgende slaapje weer zo
pi_74247631
Overdag vind ik het niet zo'n ramp...maar ze had best vanmorgen ermee mogen beginnen, ipv stipt om 12u We gaan straks wel even een flink stuk lopen ofzo, dan slaapt ze tenminste eventjes. Ze heeft trouwens al sinds dr geboorte hele dikke schilferige huid tussen en bij dr wenkbrouwen. Echt zo wat je even zou willen scrubben Kent iemand dat en is er iets tegen te doen? Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er niet zo fris uit het het schilfert ook soms...

Stiemie, balen dat Esmee weer wakker is. Maar ze heeft iig even in dr wiegje geslapen, dat is al heel goed toch? Hopelijk slaan de medicijnen aan en bied het jullie een uitkomst
Lotte!
Noah!
pi_74247704
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:08 schreef Linda2205 het volgende:
Ze heeft trouwens al sinds dr geboorte hele dikke schilferige huid tussen en bij dr wenkbrouwen. Echt zo wat je even zou willen scrubben Kent iemand dat en is er iets tegen te doen? Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er niet zo fris uit het het schilfert ook soms...
Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.
Volgens de huidarts was het eczeem, en we kregen een corisonezalf mee, maar ik vond dat het al beter werd met die mustella dus heb ik eerst daar verder mee ingesmeerd en het is volledig weggegaan en ze heeft er nooit meer last van gehad.
pi_74247812
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.
Volgens de huidarts was het eczeem, en we kregen een corisonezalf mee, maar ik vond dat het al beter werd met die mustella dus heb ik eerst daar verder mee ingesmeerd en het is volledig weggegaan en ze heeft er nooit meer last van gehad.
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!

En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Lotte!
Noah!
pi_74247897
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek?

En je moet echt wel een tijdje heel de tijd smeren, zodat het echt vochtig blijft.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:26:51 #228
5428 crew  miss_sly
pi_74247926
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!

En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Misschien is sudocreme ook wel geschikt voor die plek? Weet niet of je dat al in huis hebt?

Ik zou denk ik een paar keer achter elkaar dezelfde borst geven. Ik hou dat principe er sowieso in: als ze binnen 3-4 uur weer komt, krijgt ze altijd dezelfde borst. Zo krijgt ze ook de zog achtermelk goed binnen en heeft de andere tepel toch even rust. Want ook met goed aanleggen, heb ik het idee dat een beetje rust zo nu en dan geen kwaad kan
pi_74248022
Ja, sudocreme heb ik wel in huis...en wat de vk zei doen ze droge liezen had, was olijfolie, met een watje erop smeren. Maar zo dicht bij dr oogjes weet ik niet of dat een goed idee is...

En zelfde borst it is, thnx
Lotte!
Noah!
pi_74248052
Sudocreme lijkt me eerder uitdrogen en een laagje opleggen, niet?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:36:21 #231
5428 crew  miss_sly
pi_74248092
Weet niet, dat gebruik ik hier ook tegen kapotte billetjes (de ze niet heeft, trouwens, maar na poepluier hou ik het even in de gaten en als het wat rood wordt, smeer ik een keertje).
pi_74248129
Ja, daarom juist, het lijkt me eerder om de huid droog en afgeschermd te houden en bij die schilfers hier hielp het juist om het vochtig te houden.
pi_74248291
Ik gebruik lipikar creme echt geweldig spul voor eczeem speciaal voor kindjes
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:16:08 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74248753
ik moet er eigenijk ook niets over zeggen, senna heeft zo'n gemakkelijke huid, die heeft nergens last van.

waar ze wel ineens last van heeft: hoesten en snotneus. ze heeft geen verhoging en oogt helder en vrolijk. niets aan te doen, denk ik, alleen in de gaten houden?

helpt vaker aanleggen ivm goede (anti)stoffen wellicht?
pi_74248796
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:48:13 #236
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74249463
Ik kom gezien de discussie in het andere topic even melden dat Thomas niet doorslaapt, en dat ik dat ook geen probleem vind hoor. Wel is het fijn dat hij de tijd tussen de nachtvoedingen wat heeft opgerekt tot iets van 2,5 - 3 uur ertussen, waardoor mama ook wat slaap krijgt.
Ik vond het eigenlijk vrij normaal dat hij dat nog doet, en ook raar dat mijn moeder steeds loopt te hameren op het feit dat hij nu echt wel binnenkort de hele nacht zal gaan doorslapen hoor. Hij doet het maar lekker in zijn eigen tempo. Het lijkt me voor zijn reflux ook helemaal niet fijn als hij zich voor de nacht helemaal vol moet proppen.
pi_74250285
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:18 schreef bodpa09 het volgende:
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
Vaseline sluit de huid af..

Mijn meisje is ziekjes. Ze is verkouden, niest en hoest heel erg. Ik hou haar temp maar even goed in de gaten (met het oog op de mex griep). Gisteravond moest ze zo hoesten, de halve fles kwam eruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74250349
Ik zou idd ook geen sudo smeren. Vaseline eerder!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:33:30 #239
5428 crew  miss_sly
pi_74250488
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.

zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
pi_74250561
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:33 schreef miss_sly het volgende:
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.

zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:38:17 #241
5428 crew  miss_sly
pi_74250617
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
ook bij kindjes met al behoorlijk haar? wordt erg vettig da, toch?
pi_74250629
En nog wat tips:
quote:
•Door de hoofdhuid van jouw hummeltje regelmatig te masseren met je vingers of een zacht borsteltje, maak je de schilfers los en verbeter je de bloeddoorstroming van de hoofdhuid. Bovendien vindt jouw kindje al dat lichamelijke contact waarschijnlijk heerlijk!
•Was de haartjes van jouw kindje dagelijks wanneer je de schilfers ontdekt (met gistdodende shampoo of speciale babyshampoo) en breng dit terug naar één tot tweemaal per week zodra de schilfers verdwijnen. Spoel de shampoo goed uit.
•Borstel het haar van je kindje, nadat het gewassen is, met een zachte borstel. Herhaal dit enkele malen per dag.
•Neem - als de schilfers niet verdwijnen of als je twijfelt of het wel berg is - contact op met je huisarts of dermatoloog. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van je baby mee in te smeren.
Bron.
pi_74251164
miss hier ook een verkouden meisje met een volle neus
ik doe er niets aan verder, ze is niet ziekig ofzo dat scheelt, ik hou wel haar temperatuur in de gaten en ik haal haar neusje leeg met een neuspeertje.
Vindt ze hilarisch dat zuigende gevoel in dr neusje. Mafkees van mij maar het werkt wel zo'n ding.
Een ui onder het bedje zetten kun je ook doen om 's nachts wat verlichting te geven, dat zorgt ervoor dat de luchtwegen een beetje vrijkomen zeg maar.
Extra aanleggen kan natuurlijk altijd als Senna er behoefte aan heeft maar volgens mij krijgt Senna niet ineens een stoot aan weerstand extra binnen dan. Ze krijgt al anti-stoffen via de normale voedingsmomenten binnen.

oh en berg, wat Ssserpente zegt, die tips ja
mijn dame had het in haar wenkbrauwtjes op een gegeven moment.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:07:42 #244
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74251319
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:52 schreef seilram het volgende:
Kim, bedankt. Jij hebt dus alsnog zelf bij de ka moeten aandringen op een helm begrijp ik?
Joep is volgende week 6 maanden, de fysio heeft een brief geschreven en daar wacht ik op, dan kan ik met die brief een verwijzing bij mijn huisarts gaan halen en dan een afspraak bij de ka maken zei ze. Maar als ik maandag die brief nog niet heb... dan bel ik gewoon vast voor een afspraak. Zij weten toch niet dat ik die verwijzing nog moet halen, die krijg ik echt wel van mijn ha.

BE, ja vriendin van mij heeft een zoon die 1 maand jonger is dan Joep en die is ruim de 8 kilo al voorbij. Het is geen vette inderdaad. Maar gezien zijn startgewicht groeit ie prima. Ach en als ie straks 18 is Oscar groeit dan trouwens ook lekker flink zeg! Goed bezig die jongen!
Vanaf hier is een gedeelte van het begin van ons verhaal; Het grote kleine babietjes topic deel 163

Ik ben eerst naar de huisarts gegaan voor een verwijzing voor de KA. Een paar dagen daarna moest ik naar het CB en daar kreeg ik een doorverwijzing voor de fysiotherapeute die bij ons langskwam en die heeft tegen ons gezegd dat we gelijk een afspraak bij de kinderarts moesten maken, maar voor vlak daarna ook bij het orthopedisch centrum, nog voordat de KA een doorverwijzing had gegeven. Want als je daar eenmaal bent met je doorverwijzing, moeten ze de helm aanmeten en laten maken (in ons geval kwam ie helemaal uit de VS) en daar gaat ook wel weer minimaal een week of 2 overheen.

Oja, en als je bij de KA zit, niet zeggen dat je al een afspraak bij het orthopedisch centrum hebt, want dan wordt ie boos .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_74252593
mijn meisje is echt niet lekker..
ze heeft 2x flink gespuugd en gisteravond ook een keer flink.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74254050
ahw Tess zielepietje beterschap!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:07:27 #247
5428 crew  miss_sly
pi_74255558
Beterschap voor Tess

bedankt voor de tips, Sserpente! Zal het eens gaan proberen hier.

Ik heb schaap net nog naar de Hema gestuurd voor zo'n neuspeertje, maar ze hadden ze niet. Zal er in de loop van de week nog eens op teruggaan, klinkt handig
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:16:10 #248
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74257213
Seilram, hopelijk heb je de verwijzing snel binnen! En de mensen in je omgeving lekker laten praten... jouw kind, jouw beslissing!

MissSly, mijn dochter heeft nog steeds berg (10 maanden) het begint wel los te laten en ik kan het ook los krabben zeg maar. Heb er dus niets aan gedaan, maar als je zou willen.. make-up pad met babyolie erop en dan haar hoofdje daarmee insmeren en dan moet je het eraf kunnen halen als de olie wat ingetrokken is. k vind vette haren zo vies, daarom heb ik het niet gedaan

Ca.ra, Thomas is ook nog zo klein! Van lekker drinken wordt hij groot Isis sliep trouwens ook pas met 6 maanden door. flesvoeding Ik had me erbij neergelegd en alle opmerkingen van "oh de mijne sliep al met 6 weken door etc" naast me neergelegd. Daar kan je toch niets mee.

Vicky, sterkte met zieke Tess!

En verder zag ik nog lieve minipietjes en kleine grote Leander die staat op de bank

Hier ook al een verkouden meisje Ik ga die ui wel even overwegen. Ze lag om half 6 al in bed...
Ze heeft een lampion geknutseld op het kDV Zo leuk!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:23:57 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74260716
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.

en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)

beterschap voor tess!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74260857
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.

en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)

beterschap voor tess!

ik gooi nie met mn kind

nee hoor srsly, ik had idd al bedacht dat als ze er last van had dat ik dan wel met olie in de weer zou gaan en dan gewoon daarna badderen. Als het maar voor een paar dagen is dat vette haar dan maakt het niet zo uit voor mij.

Dat van die bv wist ik niet! goeie tip thnx!
dan moet ik wel mikken want ik heb geen pipet. Misschien heb ik mazzel en laat ze weer los tijdens een tsr wat een idiotigheid dat bv zelfs daarvoor helpt tot nu toe red ik het trouwens met het neuspeertje maar dan zit haar neusje wel vollig de volgende ochtend. Dus misschien vanavond maar even proberen. gewoon erin druppelen dan? Hoeveel ongeveer?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:08:01 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74261913
Linda, dat tussen de ogen kan ook 'gewoon' berg zijn.
Dus dan kan je ook wat olie erop doen en het na een tijdje met een ansichtkaart eraf proberen te schrapen.
pi_74262557
Lieve pietjes hier!

En berg, ziet er zo vies uit he, maar is gelukkig onschuldig.

Lars had vandaag een redelijke dag vergeleken met de rest van de week.
Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.
Soms slaapt hij wel eventjes, maar ook dan is hij nog heel onrustig.

Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op maandag, de osteopaat.
Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.
Ervaringdeskundigen hier?
pi_74263006
Karin, wat pittig zeg!! Ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Ik had niet echt het idee dat de osteo baat had bij Tess, maar elk kindje is anders...
voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74263455
Karin ik heb geen ervaring met de osteo. Sterkte
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:10:55 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74263716
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik gooi nie met mn kind

nee hoor srsly, ik had idd al bedacht dat als ze er last van had dat ik dan wel met olie in de weer zou gaan en dan gewoon daarna badderen. Als het maar voor een paar dagen is dat vette haar dan maakt het niet zo uit voor mij.

Dat van die bv wist ik niet! goeie tip thnx!
dan moet ik wel mikken want ik heb geen pipet. Misschien heb ik mazzel en laat ze weer los tijdens een tsr wat een idiotigheid dat bv zelfs daarvoor helpt tot nu toe red ik het trouwens met het neuspeertje maar dan zit haar neusje wel vollig de volgende ochtend. Dus misschien vanavond maar even proberen. gewoon erin druppelen dan? Hoeveel ongeveer?
niet zo heel veel, denk ik.
10 druppels of zo?
vraag anders ff in het bv-topic, in heb het zelf nooit gedaan, alleen voor groene prutoogjes, maar de andere dames vonden het een wondermiddel, vandaar

en anders kan je mss opvangen tijdens het voeden, en daar mee klooien. plakt lekker
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:18:47 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74263921
Karin, ik heb er zelf geen ervaring mee, puur wat ik er hier over gelezen heb en nog nooit heb ik gelezen dat het een horror-ervaring was. Integendeel zelfs. Ok, soms was het niet DE oplossing, maar nooit is het een nare ervaring geweest hoor! Althans, hier heb ik het nog nooit gelezen...
pi_74263954
Seb vond het wel grappig die osteopaat hoor. Niks geen marteling, leek meer een massage
pi_74264007
vraagje, 37.4 is dat al koorts? Driekus zit altijd rond de 37, maar nu ineens 37.4 en ik twijfel of ik daarmee een hap moet bellen. Sowieso wil ik over een half uurtje nog eens meten, hij was namelijk ook hard aan het huilen, krijg je het natuurlijk ook warm van.
pi_74264010
Ik heb 2 mensen aan de telefoon gesproken die zeggen: nou bereid je maar voor....het is vreselijk.
Ik had ook al even gegoogled, en dan valt het ook allemaal wel mee.
Maar proberen met een open blik er heen te gaan, en hopen dat hij wat voor Lars kan doen.
Op zich is het niet gek dat er iets vast zou zitten als je nagaat dat hij 26 min voordat hij in mijn armen lag nog niet eens was ingedaald.
pi_74264034
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef mefke79 het volgende:
vraagje, 37.4 is dat al koorts? Driekus zit altijd rond de 37, maar nu ineens 37.4 en ik twijfel of ik daarmee een hap moet bellen. Sowieso wil ik over een half uurtje nog eens meten, hij was namelijk ook hard aan het huilen, krijg je het natuurlijk ook warm van.
vanaf 37.5 spreken ze van verhoging, en vanaf 38 graden koorts.
Voor 37.4 zou ik geen HAP bellen
Of je moet het idee hebben dat er iets aan de hand is met Driekus
pi_74264091
Driekus is verkouden, dat wel en hoest een beetje, maar niets verontrustend. Stom he, huisarts zegt dan wel "bellen bij koorts" maar ik vergeet effe te vragen wat nou precies koorts is. Ik heb het zelf echt bijna nooit (gelukkig maar, want bij 38 voel ik me al heel beroerd, zit normaal onder de 37).
pi_74264508
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad
maar bij twijfel altijd bellen he

Seb krijgt zijn 3de tandje
pi_74264810
Ik hou het zelf maar op tijdelijke warmte door enorm huilen omdat meneer gewoon honger bleek te hebben. Tja, als je eerst bijna een uur aan de borst ligt om vervolgens in slaap te vallen en een uur later huilend wakker te worden, dan zet je je ouders wel op het verkeerde been en is honger het laatste waar ze aan denken. Waar was ook alweer de gebruiksaanwijzing van een baby? Die kreeg je niet he...volgende keer er toch maar bijbestellen, maakt het net wat makkelijker
pi_74266206
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:

hey dan lopen ze dus weer gelijk die 2 hoektanden zijn weer naar binnen getrokken ofzo en nu zijn de 2 ondertandjes en een zijsnijtandje door.. wel 2 rode bulten in de hoeken en 1 rode plek boven..
pi_74266413
Pas vanaf 38,5 is het koorts.

Tussen de 37,5 en 38,5 spreek je van verhoging.
Kleine babietjes kunnen heel snel van temperatuur wisselen. Je even goed kwaad maken omdat je honger hebt is dan al goed voor verhoging. Daarbij wisselt de temperatuur van iedereen over de dag heen wel een halve tot een hele graad.

Alleen bij echt koorts dus 38,5 of hoger is het bij een kind van jonger dan 3 maanden nodig om direct een arts te bellen. Tussen de 3 maanden en een jaar bel je na meer dan 3 dagen koorts tussen de 38,5 en 40 graden een arts, of bij koorts boven de 40 graden.

Eerder bellen mag natuurlijk altijd als je ongerust bent.
pi_74266539
bij een infectie kunnen er ook steeds temperatuurschommelingen optreden, dus het ene moment koorts/verhoging en het volgende moment ondertemperatuur. Maar dat speelt vooral bij heel jonge babies dacht ik.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:06:03 #267
5428 crew  miss_sly
pi_74266545
p_iglet, en wat met een lagere temperatuur?
pi_74266591
Als je weet dat een kind altijd rond de 36.0 zit, zou ik boven de 37.5 of 38.0 al gaan bellen idd. Maar bij een het meerendeel van de mensen varieert de normale temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 en dan spreken we van boven de 38,5 dus van koorts.

Bovenal geld regelmatig controleren, temperatuur wisselt. Dus wanneer een kind ziek oogt maar op dat moment geen koorts heeft, later nog een keer temperaturen. Of gewoon een arts bellen als je het niet vertrouwd.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:11:47 #269
5428 crew  miss_sly
pi_74266632
Ik bedoel eigenlijk als het kind ondertemperatuur heeft?
Senna's gewone temp is 36,8, vrij vast sinds haar geboorte. Soms uiteraard wel eens een kleine schommeling, maar vooral naar beneden ook wel eens wat groter; dan komt ze dus op 35,9-36,2 uit. Kan dat kwaad, of moet ik haar bijv dan toch wat warmer aankleden? Hoewel ze niet van warm aangekleed houdt, heb ik het idee.
pi_74266681
Als ze alert is, en ze niet extreem dun gekleed is zou ik daar heen punt van maken.
Sommige kinderen hebben een lichte ondertemperatuur als ze honger hebben.
Senna is ook geen heel klein babietje meer ondertussen.

Een mutsje op, net zoals je bij kleine babietjes doet wil ook nog wel eens helpen bij kinderen die de neiging hebben tot ondertemperatuur. Babies verliezen ook al zijn ze al wat ouder nog steeds flink wat van hun warmte via hun hoofd.
pi_74266697
Ik kleed dan wat warmer zodat de temperatuur weer komt op de vaste temperatuur.
Maar als het zo weinig onder de normale temp zit dan is er niet echt sprake van onderkoeling ofzo.
En als alles nog goed gaat dan maak ik me sowieso geen zorgen
pi_74266780
Ik temp eigenlijk nooit of hij moet erg warm voelen. Hoe vaak temp jij dan pvoess?
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:20:57 #273
5428 crew  miss_sly
pi_74266811
Ze oogt altijd gewoon alert, dat hou ik in de gaten.
En dat van de honger, zal ik eens op letten of ik toevallig temp net voor de voeding en ze dus bijv honger kan hebben.
Mutsje doe ik op het moment buiten iig altijd op. Binnen niet, maar dat lijkt me ook niet nodig.
pi_74266856
Ik temp als ze wat humeurig of ziekig overkomt. In principe is ze dus juist een kacheltje en valt het voornamelijk op als ze wat koeler is. Doordat ze een kacheltje is wil ik nog best af en toe een tempen omdat ik haar altijd als bloedjeheet ervaar (ik ben een koukleum en zij juist niet)
  zondag 1 november 2009 @ 00:31:26 #275
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74267015
Ikmoet eigenlijk al lang in bed liggen maar wilde een of ander topic lezen

Ruben heeft afgelopen nacht doorgeslapen, dat wil zeggen dat hij ergens tussen elf en twaalf nog bij mij gedronken heeft, in slaap is gevallen en zonder wakker te worden verder is gaan slapen in zijn eigen bed, vanmorgen om 10 over 7 was hij pas weer wakker!

En hij kan hoera doen en maakt er een geluidje bij dat klinkt als hoera,zo lief
*weg is
  zondag 1 november 2009 @ 07:40:01 #276
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74269925
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lieve pietjes hier!

En berg, ziet er zo vies uit he, maar is gelukkig onschuldig.

Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.

Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.

beetje een goede nacht gehad?
Lars hopelijk slaat de pepti snel aan jongen
pi_74270077
Karin, de osteo waar wij geweest zijn was heel lief en zacht. Ik heb het totaal niet als negatief/eng/vreselijk ervaren.

Mijn muppet is echt niet lekker. Ze hoest verschrikkelijk, heefr hele rode oogjes die heel er tranen en dr neusje zit lekker verstopt. Ze heeft iig geen koorts maar haar temp schommelt wel tussen 36,5 en 37,8.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 november 2009 @ 08:38:33 #278
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74270106
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jammer Stiemie, maar ze sliep dan toch al maar weer bijna 2 uur! Hartstikke goed, toch!
Hopelijk volgende slaapje weer zo
Ja dat is eigenlijk ook wel zo Misschien hoopte ik gewoon dat de medicijnen er meteen voor zouden zorgen dat alles wat rustiger zou gaan hier Ik vind het zo erg om te zien dat mijn meisje zo'n last heeft en dat ik niks kan doen...
  zondag 1 november 2009 @ 08:52:30 #279
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74270186
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Karin precies zo wat jij omschrijft, al is Esmee wel door mijn vriend te troosten.
Linde doet het trouwens echt helemaal niks als Esmee huilt. Esmee kan de hele flat bij elkaar gillen en dan schuift Linde haar kinderstoel tegen de box aan en komt erbij zitten en zegt: "lief he Esmeetje!"

En even een noot na het lezen van dat andere topic: sorry voor wie last heeft van het geklaag hier over voeding/huilen/darmkrampjes, maar het is gewoon echt heel zwaar als je de hele dag ziet dat je kindje last en / of pijn heeft en je kunt er niks mee. Dan is het zo fijn als je hier je verhaal kwijt kunt en tips/erkenning/hoop kunt krijgen. Ik snap best dat het niet altijd leuk is om te lezen, maar geloof me ik had liever ook dat het allemaal wat lekkerder liep en ik gewoon van mijn kindje kon genieten zonder me bijna 24 uur per dag zorgen te maken.

De ostheopaat was hier helemaal niet eng hoor. Al heeft ie ook niet veel kunnen doen omdat we eerst de echo af moeten wachten. Maar wat hij deed zag er heel rustig en ontspannen uit. Bovendien ben je er toch bij als hij Lars gaat behandelen? Dan kan je altijd ingrijpen als je het niks vindt.

Linde is bijna 2,5 en heeft nog steeds berg Maar het kan geen kwaad dus ik wil er ook niet te veel aan rommelen. Soms 's avonds wat olijfolie in haar haar en van mijn schoonmoeder hebben we van Zwitsal anti-bergpads gekregen, maar dat durf ik niet zo goed omdat Linde daar soms op reageert.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stiemie op 01-11-2009 08:57:57 ]
  zondag 1 november 2009 @ 09:21:07 #280
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74270370
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:31 schreef Vicky het volgende:
Karin, de osteo waar wij geweest zijn was heel lief en zacht. Ik heb het totaal niet als negatief/eng/vreselijk ervaren.

Ik vond het niet negatief/eng of vreselijk, maar wel heftig. Onze mannen hebben in t begin echt wel flink gehuild, en ook wel zo dat ik dacht: doe ik hier goed aan?? Maar, na een minuut of 20 was er totale ontspanning, je zag t wegglijden... en dat was voor mij de reden om ook nr 2 in handen van de osteo te geven. Maar leuk vond ik t zeker niet. Het heeft wel goed geholpen, de dag zelf hebben ze veel geslapen en daarna vond ik beide mannen een stukje ontspannener.
pi_74270418
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:

hoera voor het tandje!!

en Jelief wat goed van Ruben!

mijn polletje piekhaar had vannacht honger ze heeft zomaar allebei de borsten helemaal leeggedronken. Flinke boer gelaten en toen heel tevreden weggezakt in diepe slaap. Het zag er niet uit hahaha. zo'n straaltje melk wat dan nog uit die mondhoek loopt. Mn eigen tevreden bolleke
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 09:27:01 #282
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74270433
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:52 schreef Stiemie het volgende:

[..]

En even een noot na het lezen van dat andere topic: sorry voor wie last heeft van het geklaag hier over voeding/huilen/darmkrampjes, maar het is gewoon echt heel zwaar als je de hele dag ziet dat je kindje last en / of pijn heeft en je kunt er niks mee. Dan is het zo fijn als je hier je verhaal kwijt kunt en tips/erkenning/hoop kunt krijgen. Ik snap best dat het niet altijd leuk is om te lezen, maar geloof me ik had liever ook dat het allemaal wat lekkerder liep en ik gewoon van mijn kindje kon genieten zonder me bijna 24 uur per dag zorgen te maken.

Over welk 'andere topic' hebben we t dan?
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 09:40:54 #283
5428 crew  miss_sly
pi_74270561
Stiemie, ik heb niet echt zin om voorbeelden te zoeken over wat ik niet zo fijn vond, maar ik kan je verzekeren dat het wat mij betreft zeker niet over jou ging. Het lijkt me duidelijk dat Esmee niet lekker in haar velletje zit en dat jullie aan het zoeken zijn naar een manier om het voor haar fijner te maken. Dat ze niet zomaar en beetje huilt, maar erg veel, lijkt me erg zwaar voor jullie
pi_74270830
quote:
Op zondag 1 november 2009 09:25 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hoera voor het tandje!!

en Jelief wat goed van Ruben!

mijn polletje piekhaar had vannacht honger ze heeft zomaar allebei de borsten helemaal leeggedronken. Flinke boer gelaten en toen heel tevreden weggezakt in diepe slaap. Het zag er niet uit hahaha. zo'n straaltje melk wat dan nog uit die mondhoek loopt. Mn eigen tevreden bolleke

Mijn polletje piekhaar heeft een afspraak bij de kapper binnenkort Spannend dat wel maar dat piekhaar van 3 cm dat over zijn oren valt ziet er echt niet uit, dus krijgt mijn schat een knipbeurt. En daarna ga ik gel gebruiken
  zondag 1 november 2009 @ 10:11:31 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74270862
Miss sly misschien stom hoor, maar ik had echt het gevoel dat het over mijn 'geklaag' hier ging Blij om te horen dat dat dus niet zo is.

Hier een vreselijke nacht gehad. Bovenburen hadden een kom-we-verschuiven-de-hele-nacht-onze-hele-inboedel-nacht en aan de overkant was een halloween-dance-feest waarvan de muziek veel te hard stond. Tel daarbij op een peuter die wakker werd van de muziek en een baby met extra darmkrampjes en scheten door de nieuwe medicijnen Volgens mij hebben we elk half uur langs zien komen op de wekker...

Nou ja Esmee ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen in de wieg (kom maar op stomme fok-wet ) en Linde wordt straks door mijn ouders opgehaald om even lekker uit te razen op de manege. Dus de rust is inmiddels weer een beetje terug hier
  zondag 1 november 2009 @ 10:12:13 #286
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74270870
Seb gewoon al naar de kapper Ga je naar een echte kinderkapper of naar een gewone kapper?
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 10:15:30 #287
5428 crew  miss_sly
pi_74270904
Zelfs al wordt Esmee nu wakker, heeft ze toch mooi alweer een ruk van 2 uur gemaakt in haar wiegje! Dat is hartstikke goed van haar, en fijn voor jullie!

Seb naar de kapper en daarna spelen met gel, leuk!
pi_74270910
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:12 schreef Stiemie het volgende:
Seb gewoon al naar de kapper Ga je naar een echte kinderkapper of naar een gewone kapper?
Het buurmeisje van mijn ouders is een kapsalon aan huis begonnen. Een gewone kapper dus. Maar ze heeft zelf een kindje van een jaar dus wel ervaring met kinderen Het zal mij benieuwen met meneer-ik-zit-nooit-stil. Maar we gaan binnenkort naar de fotograaf en dan moet het wel een beetje toonbaar zijn.

Elin heb je zelf toch ook al eens geknipt KD? Nou is het bij meisjes iets minder snel dat het er niet uit ziet. Die lange plukken over de oren terwijl de rest kort is vind ik bij een jongen niet zo mooi.
pi_74270922
Heh dan krijgt ie een heus kapsel ben benieuwd! Eigenlijk moet Elins mat er ook af bijgepunt is t al wel (3x) maar t begint er nu wel erg sjonnie uit te zien. Ik kan het alleen niet over mijn hart verkrijgen nog iedereen loooves haar haartjes Het zit nu net als t haar van Catootje uit jan , jans en de kinderen
pi_74271242
Karin, het zou fijn zijn als de osteopaat wat voor jullie kan betekenen, dit sloopt je zo volgens mij...

Jelief, lekker zo'n doorslaapnacht . Ahw, hoera

Seb, nog een tand,

Stiemie, rumoerig nachtje dus... wie weet komende nacht beter.

Iris rolde gister van haar buik naar haar rug, ze leunde helemaal naar haar zus en ineens lag ze op haar rug. En ze kan zo lekker liggen smilen .
  zondag 1 november 2009 @ 11:24:47 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74271977
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:11 schreef Stiemie het volgende:
Miss sly misschien stom hoor, maar ik had echt het gevoel dat het over mijn 'geklaag' hier ging Blij om te horen dat dat dus niet zo is.

Hier een vreselijke nacht gehad. Bovenburen hadden een kom-we-verschuiven-de-hele-nacht-onze-hele-inboedel-nacht en aan de overkant was een halloween-dance-feest waarvan de muziek veel te hard stond. Tel daarbij op een peuter die wakker werd van de muziek en een baby met extra darmkrampjes en scheten door de nieuwe medicijnen Volgens mij hebben we elk half uur langs zien komen op de wekker...

Nou ja Esmee ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen in de wieg (kom maar op stomme fok-wet ) en Linde wordt straks door mijn ouders opgehaald om even lekker uit te razen op de manege. Dus de rust is inmiddels weer een beetje terug hier
Gij gek mens! Tuurlijk gaat het niet over jou!

Wel fijn dat esmee met de medicijnen steeds 2 uur in de wieg kan slapen!

(gebruiken jullie de cosi-bag eigenlijk voor de krampjes? ben benieuwd of het ook voor jullie werkt )

En een snell voor lars en tess

estrys, even een tip voor de kapper: neem chantagemiddelen mee zoals een liga of wat sap, en een lievelingsknuffel of -boekje. (behale als seb het niet erg vindt als er aan zijn hoofd gefrut wordt, dan is het niet nodig )

mikoxx, het andere topic is het "attachment parenting topic", deel 1 en 2. het zijn veel lange posts, dus je moet wel ff de tijd nemen als je het helemaal wil lezen
pi_74272002
het zal vast wel over mijn geklaag gaan.. sorry dan... maar volgens mij is bij de meet in A'dam wel duidelijk geworden wat voor kindje ik heb.

ik ga me maar een tijdje afzijdig houden denk ik..
blijkbaar mag er nietr geklaagd worden.

wees v****** blij als je een kindje hebt dat het goed doet en dat weinig huilt..

[ Bericht 51% gewijzigd door Vicky op 01-11-2009 11:33:28 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74272087
Niels (22-10-2009) meldt zich!

<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_74272382
Niels Wat een lief jongetje! Welkom.

Stiemie wat een heftige nacht zo met al het buren rumoer. Nu slaapt ze in ieder geval al 2 uurtjes lekker. Dat is toch ook ongeveer normaal, 2 uur? Tenminste als er tussen de voedingen 3 uur zit. Kobus slaapt sosm maar een half uur en dan ineens 2.5 uur. Geen peil op te trekken.

Seb naar de kapper, spannend! Ben benieuwd naar het resultaat met meneertje wriemel.

Over dat klagen, het is heel moeilijk uit te leggen wat ik bedoelde of aan te wijzen welke posts ofzo. Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik dat moest posten maar ik wilde wel aanduiden waarom ik soms moeite heb hier iets te posten.
Ik ben ook f***ing blij dat Ko het zo goed doet en dan is het moeilijk hier iets te schrijven als de toon soms zo anders is. Alsof je schuldig bent aan een vrolijk kind. Niet altijd doet hij het goed, maar ik wil gewoon ook geen negatieve dingen over hem wil schrijven.
Maar ziekte of omdat je kindje onbegrijpelijk veel huilt vind ik toch echt iets anders en heel begrijpelijk dat je dat kwijt wil..
Sorry dus Vicky en Stiemie, dat jullie je persoonlijk aangesproken voelen erdoor.
  zondag 1 november 2009 @ 11:49:30 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74272462
Wauw wat een lekker ding die Niels!

Ik heb gewoonweg geen tijd om hier te posten en flink bij te lezen. Alexa doet het goed, maar is zo'n handenbindertje, wil overdag nooit alleen liggen dus mama heeft haar handen vol Wellicht binnenkort!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_74272797
Dankje Oeke. Je moet je niet schuldig voelen dat Ko het zo goed doet, geniet ervan!!

Je wil niet weten wat een pijn het doet en hoe jet aan me vreet dat ik soms mijn eigen kind niet kan troosten. Dat voelt als falen. Tess kijkt me soms aan met oogjes die angst uitstralen. En dan worden er hier soms opmerkingen of reacties geplaatst en die komen soms hard aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vicky op 01-11-2009 12:08:05 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 november 2009 @ 12:05:20 #297
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74272897
Welkom Niels! Wat ben jij een schatje zeg!

Oeke je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor als Kobus het goed doet. Dat is toch juist fijn! En als ik lees over kindjes die het fijn hebben en die het goed doen, voelt dat ook fijn hoor om te lezen

Davinia de cosi bag helpt hier de ene keer wel en de andere keer niet. Ligt er denk ik net aan hoeveel krampjes ze heeft.

Estrys inderdaad chantagemateriaal meenemen Al scheelt het wel dat jouw kapper ervaring met kindjes heeft. Ik ga met Linde naar een kapper waar ze een klein tv-tje met dvd-speler hebben staan en dan mag ze ondertussen Dora kijken. Scheelt een boel want anders wil ze alleen maar naar de schaar kijken de hele tijd En leuk zeg de fotograaf. Laat je de foto's hier ook zien?

Esmee heeft gewoon 3,5 uur geslapen in de wieg! Was ook wel hard nodig want gisteren en vannacht heeft ze niet veel geslapen dus het was een inhaalslagje denk ik Ze was daarna meteen een stuk vrolijker
  zondag 1 november 2009 @ 12:16:44 #298
114177 Diaan73
pi_74273204
Vicky, ik vind dat je gewoon moet blijven komen hoor

Ik heb net een stukje gelezen in die topics... maar ben er maar mee gestopt.

Twinkly, van harte gefeliciteerd en welkom hier!!

Seb, een 3e tand en naar de kapper. Cool zeg!!
Make love, not war ☮
pi_74273257
Oh Vicky, die angstige blikken heeft Ko ook een tijd gehad, alsof hij echt bang was voor de wereld. Zo moeilijk vond ik dat. Dus ik begrijp wat je bedoelt.

Lekker is dat als ze goed uitgeslapen zijn, dan zijn ze zoveel vrolijker.
  zondag 1 november 2009 @ 13:05:30 #300
100412 mefke79
komt goed!
pi_74274513
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je hier niet van je af zou mogen schrijven. En ik vind het dus juist jammer als de mama's met problemen daardoor minder zouden schrijven, voel me dan zelf ook ineens bezwaard om nog wat te vragen of te melden.
Stiemie, hopelijk geldt de fokwet niet en slaapt ze nog! Karin, hopelijk komt er snel verbetering bij Lars. En Vicky, wordt er eigenlijk nog door een arts verder gekeken naar wat er met Tess kan zijn of moet ze hier 'gewoon' overheen groeien?
Voor jullie allemaal:

Driekus was gewoon warm door het huilen, mijn man heeft vanacht bij elk flesje nog even gecontroleerd en niets aan de hand. Tja, snotverkouden, maar hij lijkt er weinig last van te hebben. Meneer had vanacht een inhaalslagje met drinken, 11 uur, 4 uur en 7 uur. Dus toen ik om 10.15 wakker werd van lekkage (zoogcompressen kunnen ook verschuiven...) snapte ik maar niet dat Driekus nog niet wakker was, tot hij vertelde dat die om 7 uur nog gedronken had. Nou had ie gister overdag wat minder gedronken en dus heeft ie het fijn ingehaald 's nachts.
Driekus wordt groot! Ik vind het echt geen kleine baby meer, geen pasgeborene zeg maar. Morgen ook alweer 5 weken, de tijd gaat soms zo snel. En hij kan lachen, echt breeduit. Krijg het alleen niet op de foto
pi_74274578
Stiemie, wat goed van Esmee

BE, thnx, ik heb nu een meiske met een heel mooi zacht voorhoofdje! (en nog ietwat vettig van de olie )
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')