quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:45 schreef Raissa het volgende:
Even een vraagje voor de 9+ maanden baby's. Op borstvoeding.com staat dat ze vanaf 9 maanden sinaasappel mogen, maakt het uit of het een perssinaasappel of een handsinaasappel is? Heb namelijk voor mezelf sinaasappelsap met banaan er door gemaakt en vroeg me af of Mila dit ook al mag?
Zo kom ik zelf ook aan de vitamientjesquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:52 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat dat niks uitmaakt Raissa, ik zou het gewoon eens proberen. Eerst een klein beetje, en als ze geen last van haar buikje krijgt kan het gewoon lijkt mij.
Fijne postquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:08 schreef Kersjes het volgende:
Heerlijk he, dat we mama mogen zijn van zulke lieve kleintjes!
Er bestaat toch niks fijners dan knuffelen met je baby(hoe oud die ook mag zijn). En hoewel het lang niet altijd even lekker gaat en er heus wel eens grrrrrrr-momenten voorbij komen.... die vergeet je toch gelijk weer als er zo'n warm knuffeltje tegen je ligt te lachen?
Ik ben verliefd
....om je vervolgens flink tussen de plooien op de buik te spugen en dan weer vrolijk verder lachenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:31 schreef Tinuviel het volgende:
En als je kleine baby dan na de borstvoeding heerlijk tegen je buik aangeplakt ligt te slapen
Lief dat je het vraagt (ik werd getipt naar dit topic)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:43 schreef trui het volgende:
ik was benieuwd naar 't babietje van Xenia! joehoe, Xenia, lees je hier nog wel es? hoe gaat 't met je meisje???
Leander heeft vanaf zijn geboorte al een knuffeltutje in bed. De laatste weken legt ie hem op zijn gezicht als ie gaat slapenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wanneer vinden babietjes het eigenlijk leuk om met een knuffeltje te slapen (en vanaf wanneer is dat veilig?). Hier is er zegmaar 0 interesse voor een knuffeltje, terwijl ik dacht dat dat al heel vroeg kon zijn?
Hee maar dat mag zo niet he. We willen een actiefoto!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:26 schreef Estrys het volgende:
Seb heeft een knuffel, maar met een andere knuffel kan hij ook wel slapen. Hij heeft niet echt een voorkeur
De knuffelhond die hij heeft heb ik hem een beetje opgedrongen zeg maarMaar hij is zoooo leuk
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:40 schreef Kleurdoos het volgende:
pstt nog meer Pietjes hier?
[ afbeelding ]
zo'n enthousiaste moederKerstmuts ligt ook al klaar
Die Thomas is dan ook niet gemaakt voor babybadjesquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:14 schreef Ca.ra het volgende:
Mama's van de iets grotere kindjes, tot wanneer hebben jullie het babybadje gebruikt? Thomas past er ineens niet meer inAls hij zijn benen strekt dan kan ik zijn hoofd niet meer wassen.
Is zo'n badje toch weer fijn tegen de tijd dat ze kunnen zitten, of kan ik hem dan net zo goed in het grote bad laten spetteren?
Het badje dat ik heb is nog mijn eigen babybadje, beschilderd door mijn opa. Na mij is het nog gebruikt door mijn twee neefjes en nichtje. Nu hoorde ik gisteren dat de oudste van de neefjes ook een kindje verwacht dus misschien vind hij het ook wel leuk om dan 'zijn eigen badje' te kunnen gebruiken...
Marie, wij hebben Jair met 9 maanden nog in het babybadje. Hij kan nog niet goed genoeg zelfstandig zitten, dat ik dat aandurf in bad. Wij hebben omdat het mij te zwaar werd zo'n babyzitje gekocht. Vind ik ideaal. Daardoor past hij zittend nog goed in bad, wat liggend niet meer zou passen. Zijn bovenlichaam is dan buiten het water maar je kan er steeds water overheen gieten, dat kan ook over zijn koppie/ haar of ik was het met het washandje. Wat ik ook nog leuk vind is het bibabad. Dat heeft ook minder water nodig dan een groot bad en is ideaal als je geen badkuip hebt, zet je hem in de douche.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:03 schreef Marie79 het volgende:
Wij hebben het babybadje alleen maar gebruikt toen Maarten heel klein was, daarna eigenlijk een hele tijd niet (toen kon hij nog niet zitten, maar werd wel een stuk zwaarder, en we hebben hem toen alleen maar onder de douche meegehad) en nu gaat hij alleen maar in het grote bad. Hij kan toch goed zitten en spetteren. Ik vond het in het kleine badje (in de standaard) toen zelfs een beetje eng, dat als hij een onverwachte beweging zou maken, dat hij er dan zo uit zou kunnen vallen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:15 schreef Raissa het volgende:
Mila hebben we ook al heel lang niet meer in het babybad, ze trappelt als een idioot en zo hard dat er in the end geen water meer in het badje zatNu dus maar in het grote bad met een laagje water of mee onder de douche.
Ja dat kost wel extra geld. Misschien gaat die van ons ook gewoon tot een paar jaar oud in het babybad zonder standaard. Die van ons trappelt ook heel erg, maar het badje staat in de douche. Alleen Mama moet haar kleren beschermen om niet zeiknat te worden.quote:
Dat dus ook, en hij is zo beweeglijk dat ik bang was dat hij zou vallen ofzo.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:15 schreef Raissa het volgende:
Mila hebben we ook al heel lang niet meer in het babybad, ze trappelt als een idioot en zo hard dat er in the end geen water meer in het badje zatNu dus maar in het grote bad met een laagje water of mee onder de douche.
Je moet ook niet de andere kant opkijken als je kind in bad zitquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Dat dus ook, en hij is zo beweeglijk dat ik bang was dat hij zou vallen ofzo.
En in het grote bad gaat maar een klein laagje water hoor, dus ws. net zoveel als in het kleine badje.
En ja hoor, vanmorgen dus weer 'gzelliig' in bad. Nou, dit meneertje vond het ineens helemaal niet meer leuk. Heb hem echt even 5 á 10 minuten ge-entertained en toen ging het wel, maar zodra ik maar even de andere kant op keek, was het brullen. Waar dat nou weer vandaan komt?
En doordat hij dus helemaal niet wilde zitten, ging hij op zijn knietjes zitten hangend op de rand en ineens stond hij zo... Eng kind, primeur van het staan in bad!
Nu heeft hij alweer in de box gespeeld en op dit moment op de grond, maar staan... ho maar...
Ik merk dat met wel meer dingen, ze doen iets voor het eerst, mama heel trots en vervolgens doen ze het een poosje niet en dan doe ze het opeens te pas en te onpasquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Marie79 het volgende:
En doordat hij dus helemaal niet wilde zitten, ging hij op zijn knietjes zitten hangend op de rand en ineens stond hij zo... Eng kind, primeur van het staan in bad!
Nu heeft hij alweer in de box gespeeld en op dit moment op de grond, maar staan... ho maar...
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja ik ben iig erg content met de douchebak, er past genoeg water in tot haar middel, en met een bekertje schep ik warm water over haar rug terwijl ze lekker met r eenjes speelt (eendjes eet, de niet giftige variant) en als t aan haar ligt zit ze er wel een halfuur in, soms vul ik gewoon warm water bij.
dat ik het niet weet, doen in feite niks anders dan normaal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, hoe kan het eigenlijk dat het een week goed ging, en nu weer mis is?
Merk je al verschil inmiddels?
Serieusquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
Ik heb vanmorgen bij de kruidvat een superleuk labeltjesdoekje gekocht! Maar 3 euro!!!
Ik heb eigenlijk weinig te melden over Tess.. Ze slaapt, drinkt, poept, piest en af en toe is ze wat minder gezellig...
ja serieus...quote:
wat heeft dat te maken met een POEPT PIEST post?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja serieus...
wil je mijn kind een dagje hebben?
dat krijsen/schreeuwen heeft niks met verdriet te maken hoor..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met een POEPT PIEST post?
Ik snap dat t lastig is als je baby veel huilt.. maar dan noem ik het huilen inderdaad. Niet JANKEN SCHREEUWEN KRIJSEN SPEENVARKEN . maar een baby met verdriet.
Het gaat om de manier waarop je post, hoe je over een baby praat. niet zozeer over de inhoud. Al neem ik aan dat er toch echt iets aan de hand is met mijn baby als ze huilt en het dus niet doet om mij te pesten of mij te irriteren. Dus dan HUILT ze wel degelijk, uit frustratie, pijn, eenzaamheid, verdriet, honger of wat dan ook, niet om de lolbroek uit te hangen en lekker gezellig te zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat krijsen/schreeuwen heeft niks met verdriet te maken hoor..
Ik weet toch echt wel wanneer Tess verdriet heeft.
Bar zou je hem niet liever met zijn buik tegen je buik willen hangen. Dat helpt denk ik ook gelijk als hij last heeft van krampjes. Als het krampjes zijn, dan is het misschien niet zo gek, dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet zonder, dat jullie iets anders hebben gedaan. Bij ons was dat ook zo als hij heel erg last had van krampjes was die soms ontroostbaar en wilde niets helpen (behalve de draagdoek) en andere dagen leek er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:09 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dat ik het niet weet, doen in feite niks anders dan normaal.
ochtendvoeding in bed (07.00) ging goed, zelfs spelen en keten in bed.
ochtendvoeding in bed(07.30) en na het boeren, huilen en krampjes.
veel huilen/gillen tot we gingen lopen door huis, toen werd roy stil, en viel in slaap, even doorgelopen en weggelegd in wandelwagen, 5 min stil en toen weer huilen, krampjes/overstrekken,en gillen.
diit duurde tot 10 uur, toen weer eten een half uur viel in slaap, bij mij laten slapen tot 10.30 weer weggelegd in box wakker en weer gilen/huilen/overstrekken/krampen.
nu hangt hij weer bij me rug tegen m'n buik, en zolang ik wiebel is hij stil.
en dit herhaalt zich eigenlijk tot vanavond 19 uur.
verschil merk ik totaal niet, maar goednog maar de eeerste dag eigenlijk dat ik anders drink en eet
joh, als mijn manier van schrijven/uiten je niet bevalt, lees er dan lekker overheen en reageer er niet op in plaats met stomme smileys te posten..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[quote]Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
-editregel-
sure
het liefste zou ik hem ook in de draagdoek willen doen, maar dat wilt hij echt niet, dan is hij helemaal ontroostbaar, al verschillende keren geprobeerd, maar telkens zodra hij hangt zeg maar begint het huilen opnieuw en dan maakt het niet uit hoelang je ermee rond loopt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:43 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Bar zou je hem niet liever met zijn buik tegen je buik willen hangen. Dat helpt denk ik ook gelijk als hij last heeft van krampjes. Als het krampjes zijn, dan is het misschien niet zo gek, dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet zonder, dat jullie iets anders hebben gedaan. Bij ons was dat ook zo als hij heel erg last had van krampjes was die soms ontroostbaar en wilde niets helpen (behalve de draagdoek) en andere dagen leek er niets aan de hand.
Sterkte ermee iig
Mefke,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef mefke79 het volgende:
Pff, bar, dat klinkt echt niet fijn zo! Hopelijk zet het zoden aan de dijk dat jij nu anders gaat eten.
VickyIk herken het hoor, heb hier gisteren ook al geopperd dat ik graag een rol behang en een pot lijm wil. Mijn ouders waren gisteren hier en toen was ie 1,5 uur lang de perfecte rustige baby. Daarna in bed gelegd en vannacht was het weer raak. Geen idee of het krampjes waren of zijn voeding of een boer of wat dan ook, maar dit was geen huilen meer maar echt krijsen. En daar kan ik niet zo goed tegen, zeker niet midden in de nacht. (komt dat schuldgevoel van die niet perfecte oermoeder weer om de hoek kijken).
Hoe erg een baby ook huilt, ik vind dat je niet zo over je kind hoort te praten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
joh, als mijn manier van schrijven/uiten je niet bevalt, lees er dan lekker overheen en reageer er niet op in plaats met stomme smileys te posten..
soms is het wel even lekker om een uurtje of wat "geen moeder" te zijn maar gewoon even Bar te zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef _Bar_ het volgende:
vicky mefkehet is ook zwaar dat gehuil, zo hebben wij morgen een feest,waar ik eerst weinig zin in had, maar om toch even adem te kunnen halen en bij te tanken en terug op te laden.
ga ik toch maar mee, en gaat roy een nachtje uit logeren.
Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
soms is het wel even lekker om een uurtje of wat "geen moeder" te zijn maar gewoon even Bar te zijn.
Feestje zal best wel leuk zijn!
heb vanmorgen ook afgesproken met mijn vriendin om binnenkort even zonder kids en zonder man wat te gaan eten..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.
En ik word zondag uitgelaten door mijn zusjequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.
Hahahahaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
En ik word zondag uitgelaten door mijn zusje(zoals ze het zelf noemt). Lekker shoppen (niet dat ik al iets normaals aan kan, maar toch).
Erg he, maar zo zegt ze het toch echt. Zo noemde ze het ook toen ik nog zwanger was trouwens...even Mefke uitlaten zodat ze wat anders ziet dan haar eigen huis en tuin. Ik vind em vooral erg grappig en ik weet al wat ze voor Sint gaat krijgen...een riem (kan ze me nog vaker uitlaten).quote:
Inderdaad veel, of het lijkt zo omdat moeders van baby's die het wel goed doen minder posten of denken minder te posten hebben omdat het gewoon goed gaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
Oe je doet een gevaarlijke uitspraak Diaanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Inderdaad veel, of het lijkt zo omdat moeders van baby's die het wel goed doen minder posten of denken minder te posten hebben omdat het gewoon goed gaat.
Oeps, zo bedoel ik het uiteraard echt niet... ik bedoel natuurlijk baby's die wat meer tevreden zijn en minder huilen. Sorry!!!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Oe je doet een gevaarlijke uitspraak DiaanJe bedoeld het niet zo maar toch
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
en het viel mij ook op dat Vicky regelmatig post dat Tess sjaggi is, maar ik denk dat dit ook een uitlaatklep voor haar is en de frustratie is denk ik ook erg hoog daardoor. Ik zie ook hele lieve berichtjes en zie mooie liefdevolle foto's![]()
Nee, hij ziet je al aan komen..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
tis ook een uitlaatklep. Tis soms zo frustrerend dat ik gewoon niet weet waarom ze zo intens huilt en als ik haar dan niet kan troosten voelt het als falen... En ja, Tess is af en toe behorlijk chagi. Dan helpt gewoon helemaal niks. Spelen niet, troosten niet, wandelen niet en dat is zwaar frustrerend!
En FOK is dan een fijne uitlaatklep, ik kan moeilijk de heel dag M. bellen...
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:50 schreef Stiemie het volgende:
Vicky dat je je soms zo voelt lijkt me heel normaal. Ik zit hier "pas" 6 weken met een meisje dat heel veel huilt zonder dat we precies weten waarom en dat is al loodzwaar. Jij zit al veel langer in die situatie dus ik vind het echt knap wat je doet!
Amelie mooi gemaakt hoor! Lief zeg die kleine voetjes.
En Diaan wou jij soms beweren dat mijn kind het niet goed doet!![]()
Hier ligt een klein roze hompie op me te snurken
k heb even gekeken, het is gedaan met gekleurde acrylverf (quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef mefke79 het volgende:
Huup, met wat voor verf heb je dat kunstwerk gemaakt? Ik wilde ook zoiets doen voor ons mam die volgende week jarig is. Gewoon plakaatverf ofzo?
En wat Vicky al zegt, tis ook meer een uitlaatklep en dan vind ik mezelf nog een zeur omdat Driekus pas sinds een dag of twee zo intens huilt. Het lijkt me echt zo naar als dat weken zo doorgaat.
Je hebt het bonnetje zeker niet meer?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:50 schreef Stiemie het volgende:
En Diaan wou jij soms beweren dat mijn kind het niet goed doet!![]()
kan ik me goed voorstellen hoor. En dat lijkt me echt enorm zwaarquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef Vicky het volgende:
Weet je, ik ben wel eens jaloers op moeders zoals bijvoorbeeld Huup en BE () die hun kindkes (bijna) overal zonder (al te veel) problemen mee naartoe kunnen.
Wij kunnen ook wel overal naartoe maar daar betalen we 's avonds de prijs voor omdat we dan een babietyje hebben die helemaal overstuur en ontroostbaar is omdat ze zoveel prikkels heeft gehad.
Nee dat hebben ze bij de bevalling samen met de gebruiksaanwijzing binnen laten zitten denk ikquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je hebt het bonnetje zeker niet meer?
Mefke je kan ook vingerverf gebruiken. Dat hebben wij hier een keertje gedaan. Heb je ook in leuke kleurtjes en het gaat er makkelijk weer af.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:08 schreef mefke79 het volgende:
Thanks huup, ik ga ook effe op zoek naar verf. En ik denk dat Driekus ook van die grote pootjes heeft. Grote voeten en lange vingers, tis volgens mij het enige dat ie van mij heeft.
Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Ssserpente het volgende:
Nog dank voor de reacties over de box.Ik heb nog geen mobile gekocht. Zag dat ze nieuw rond de dertig Euro kosten, terwijl er plenty tweedehands op Internet worden aangeboden. Voorlopig ligt ze dus als ze wakker is nog ff lekker in d'r bedje. Als ik 'r nu in de box doe, gaat ze huilen. Onze slaapkamer in beneden, dat scheelt denk ik ook al.
oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:15 schreef YPPY het volgende:
Vickyzie het als een gegeven, het is zo. En het wordt vast beter. Wij hebben de eerste jaren zo veel vermeden en niet gedaan. En nu nog steeds is het opletten dat het niet te veel wordt, maar het is nu eenmaal zo. En dat is lastig en jammer, maar erin mee gaan is het handigste. Als je haar nu die veiligheid en rust geeft, heeft ze dat vertrouwen iig steeds meer.
Amber zit er ook weer inquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:
[..]
En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppenals ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
vooral het onbegrip.. dat vind ik het ergste.. van die reacties: ah joh, dat gaat toch wel....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
Och, Oscar, wat sneuquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef Raissa het volgende:
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
Ikea heeft een leuke mobile zonder geluid (vind ik)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,
En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppenals ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
oh, hou je wel in de gaten hoeveel dunne luiers dat zijn? Als het er meer dan 6 zijn in combinatie met spugen en verhoging dan moest je de HA bellen. (is tegen mij gezegd in ieder geval op het cb en de nachtpost van de HAP.)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.
Soms voel ik me echt zo dom.
Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
geen idee? even in de gaten houden denk ik? En anders misschien iets van een ontspannend badje doen ofzo? Als ze verkouden is gaan daar misschien ook wel weer de luchtwegen van open staan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef Vicky het volgende:
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
Hoeveel weken is Jair? Er is een sprongetje bij 37 en een bij 46 weken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:25 schreef Tinuviel het volgende:
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.
Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Dat viel mij ook op ! Is dit de tijd van het jaar ofzo? ik heb natuurlijk geen ervaring met een baby in de herfst.... Dikke kus voor alle ploeterende mama's!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:
Bar, hier heeft hij rond die tijd ook weleens zo'n hele lange nacht gemaakt, was het eenmalig?
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:59 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.
tot vorige week maakte ik hem nog wakker om 23 uur dan sliep hij ook tot 06.00 uur.
maar vanwege het vele huilen en daardoor weinig slapen, heb ik roy van de week gewoon laten liggen als hij nog sliep, en toen was het ook aldoor 06.00 uur voor de volgende voeding.
en daarom maak ik hem eigenlijk niet meer wakker.
wat heeft je kind toch mooie ogenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:45 schreef Raissa het volgende:
[..]Zijn er giftige badeendjes?
Mila heeft er één, maar hoe weet ik nou of ie giftig is?
[ afbeelding ]
Het is ook wel lekker natuurlijk, omdat hij overdag ook al zoveel van je vraagt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:24 schreef Jelief het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
rijdt hier prima op t kleed, verder hebben we laminaat, gaat ook primaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:26 schreef Jore het volgende:
Wij hebben tapijt, ik denk niet dat een wheelybug dan lekker rijdt. Toch? Hoop ik? Dat scheelt me namelijk weer een hoop euro's
Halloquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:
Lilah van Kim heeft volgens mij een helm gehad.
nee ik merk niet dat hij rustiger is, maar komt ook door het huilen waardoor hij zeer aanwezig isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:24 schreef Jelief het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
5 weken en 6 dagen telt zeker ook wel? Mijn god zeg...al vanaf vannacht willen drinken om het uur het liefst...ben nu al kapot, maar ze vertikt het ook om langer dan een half uurtje te slapenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:51 schreef miss_sly het volgende:
ja Linda, regeldagen bij 6 weken klopt.
Het kan een dag duren, maar ook wat langer. Beste wat je kunt doen is erin meegaan. Installeer je op bed of op de bank met wat dingen bij je, zoals wat lekkers, drinken, boek, laptop, afstandbediening, en go with the flow. Aanleggen als ze er behoefte aan heeft, des te sneller is jouw produktie weer afgestemd op haar behoefte.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
5 weken en 6 dagen telt zeker ook wel? Mijn god zeg...al vanaf vannacht willen drinken om het uur het liefst...ben nu al kapot, maar ze vertikt het ook om langer dan een half uurtje te slapenHoelang duurt zoiets?
Jammer Stiemie, maar ze sliep dan toch al maar weer bijna 2 uur! Hartstikke goed, toch!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef Stiemie het volgende:
Stomme fok-wet! Ik drukte op invoeren en ze werd meteen wakker
Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:08 schreef Linda2205 het volgende:
Ze heeft trouwens al sinds dr geboorte hele dikke schilferige huid tussen en bij dr wenkbrouwen. Echt zo wat je even zou willen scrubbenKent iemand dat en is er iets tegen te doen? Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er niet zo fris uit het het schilfert ook soms...
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.
Volgens de huidarts was het eczeem, en we kregen een corisonezalf mee, maar ik vond dat het al beter werd met die mustella dus heb ik eerst daar verder mee ingesmeerd en het is volledig weggegaan en ze heeft er nooit meer last van gehad.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek?
Misschien is sudocreme ook wel geschikt voor die plek? Weet niet of je dat al in huis hebt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!
En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Vaseline sluit de huid af..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:18 schreef bodpa09 het volgende:
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:33 schreef miss_sly het volgende:
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.
zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
ook bij kindjes met al behoorlijk haar? wordt erg vettig da, toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
Bron.quote:•Door de hoofdhuid van jouw hummeltje regelmatig te masseren met je vingers of een zacht borsteltje, maak je de schilfers los en verbeter je de bloeddoorstroming van de hoofdhuid. Bovendien vindt jouw kindje al dat lichamelijke contact waarschijnlijk heerlijk!
•Was de haartjes van jouw kindje dagelijks wanneer je de schilfers ontdekt (met gistdodende shampoo of speciale babyshampoo) en breng dit terug naar één tot tweemaal per week zodra de schilfers verdwijnen. Spoel de shampoo goed uit.
•Borstel het haar van je kindje, nadat het gewassen is, met een zachte borstel. Herhaal dit enkele malen per dag.
•Neem - als de schilfers niet verdwijnen of als je twijfelt of het wel berg is - contact op met je huisarts of dermatoloog. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van je baby mee in te smeren.
Vanaf hier is een gedeelte van het begin van ons verhaal; Het grote kleine babietjes topic deel 163quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:52 schreef seilram het volgende:
Kim, bedankt. Jij hebt dus alsnog zelf bij de ka moeten aandringen op een helm begrijp ik?
Joep is volgende week 6 maanden, de fysio heeft een brief geschreven en daar wacht ik op, dan kan ik met die brief een verwijzing bij mijn huisarts gaan halen en dan een afspraak bij de ka maken zei ze. Maar als ik maandag die brief nog niet heb... dan bel ik gewoon vast voor een afspraak. Zij weten toch niet dat ik die verwijzing nog moet halen, die krijg ik echt wel van mijn ha.
BE, javriendin van mij heeft een zoon die 1 maand jonger is dan Joep en die is ruim de 8 kilo al voorbij. Het is geen vette inderdaad. Maar gezien zijn startgewicht groeit ie prima. Ach en als ie straks 18 is
Oscar groeit dan trouwens ook lekker flink zeg! Goed bezig die jongen!
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.
en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)
beterschap voor tess!
niet zo heel veel, denk ik.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik gooi nie met mn kind![]()
nee hoor srsly, ik had idd al bedacht dat als ze er last van had dat ik dan wel met olie in de weer zou gaan en dan gewoon daarna badderen. Als het maar voor een paar dagen is dat vette haar dan maakt het niet zo uit voor mij.
Dat van die bv wist ik niet! goeie tip thnx!![]()
dan moet ik wel mikken want ik heb geen pipet. Misschien heb ik mazzel en laat ze weer los tijdens een tsrwat een idiotigheid dat bv zelfs daarvoor helpt
tot nu toe red ik het trouwens met het neuspeertje maar dan zit haar neusje wel vollig de volgende ochtend. Dus misschien vanavond maar even proberen. gewoon erin druppelen dan? Hoeveel ongeveer?
vanaf 37.5 spreken ze van verhoging, en vanaf 38 graden koorts.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef mefke79 het volgende:
vraagje, 37.4 is dat al koorts? Driekus zit altijd rond de 37, maar nu ineens 37.4 en ik twijfel of ik daarmee een hap moet bellen. Sowieso wil ik over een half uurtje nog eens meten, hij was namelijk ook hard aan het huilen, krijg je het natuurlijk ook warm van.
hey dan lopen ze dus weer gelijkquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad![]()
maar bij twijfel altijd bellen he![]()
Seb krijgt zijn 3de tandje
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lieve pietjes hier!
En berg, ziet er zo vies uit he, maar is gelukkig onschuldig.
Lars had vandaag een redelijke dag vergeleken met de rest van de week.
Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.
Soms slaapt hij wel eventjes, maar ook dan is hij nog heel onrustig.
Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op maandag, de osteopaat.
Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.
Ervaringdeskundigen hier?
Ja dat is eigenlijk ook wel zoquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer Stiemie, maar ze sliep dan toch al maar weer bijna 2 uur! Hartstikke goed, toch!
Hopelijk volgende slaapje weer zo
Karin precies zo wat jij omschrijft, al is Esmee wel door mijn vriend te troosten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars had vandaag een redelijke dag vergeleken met de rest van de week.
Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.
Soms slaapt hij wel eventjes, maar ook dan is hij nog heel onrustig.
Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op maandag, de osteopaat.
Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.
Ervaringdeskundigen hier?
Ik vond het niet negatief/eng of vreselijk, maar wel heftig. Onze mannen hebben in t begin echt wel flink gehuild, en ook wel zo dat ik dacht: doe ik hier goed aan?? Maar, na een minuut of 20 was er totale ontspanning, je zag t wegglijden... en dat was voor mij de reden om ook nr 2 in handen van de osteo te geven. Maar leuk vond ik t zeker niet. Het heeft wel goed geholpen, de dag zelf hebben ze veel geslapen en daarna vond ik beide mannen een stukje ontspannener.quote:Op zondag 1 november 2009 08:31 schreef Vicky het volgende:
Karin, de osteo waar wij geweest zijn was heel lief en zacht. Ik heb het totaal niet als negatief/eng/vreselijk ervaren.
hoera voor het tandje!!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad![]()
maar bij twijfel altijd bellen he![]()
Seb krijgt zijn 3de tandje
Over welk 'andere topic' hebben we t dan?quote:Op zondag 1 november 2009 08:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
En even een noot na het lezen van dat andere topic: sorry voor wie last heeft van het geklaag hier over voeding/huilen/darmkrampjes, maar het is gewoon echt heel zwaar als je de hele dag ziet dat je kindje last en / of pijn heeft en je kunt er niks mee. Dan is het zo fijn als je hier je verhaal kwijt kunt en tips/erkenning/hoop kunt krijgen. Ik snap best dat het niet altijd leuk is om te lezen, maar geloof me ik had liever ook dat het allemaal wat lekkerder liep en ik gewoon van mijn kindje kon genieten zonder me bijna 24 uur per dag zorgen te maken.
quote:Op zondag 1 november 2009 09:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hoera voor het tandje!!![]()
![]()
en Jeliefwat goed van Ruben!
mijn polletje piekhaar had vannacht hongerze heeft zomaar allebei de borsten helemaal leeggedronken. Flinke boer gelaten en toen heel tevreden weggezakt in diepe slaap. Het zag er niet uit
hahaha. zo'n straaltje melk wat dan nog uit die mondhoek loopt. Mn eigen tevreden bolleke
Het buurmeisje van mijn ouders is een kapsalon aan huis begonnen. Een gewone kapper dus. Maar ze heeft zelf een kindje van een jaar dus wel ervaring met kinderenquote:Op zondag 1 november 2009 10:12 schreef Stiemie het volgende:
Seb gewoon al naar de kapperGa je naar een echte kinderkapper of naar een gewone kapper?
Gij gek mens!quote:Op zondag 1 november 2009 10:11 schreef Stiemie het volgende:
Miss sly misschien stom hoor, maar ik had echt het gevoel dat het over mijn 'geklaag' hier gingBlij om te horen dat dat dus niet zo is.
Hier een vreselijke nacht gehad. Bovenburen hadden een kom-we-verschuiven-de-hele-nacht-onze-hele-inboedel-nacht en aan de overkant was een halloween-dance-feest waarvan de muziek veel te hard stond. Tel daarbij op een peuter die wakker werd van de muziek en een baby met extra darmkrampjes en scheten door de nieuwe medicijnenVolgens mij hebben we elk half uur langs zien komen op de wekker...
Nou ja Esmee ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen in de wieg (kom maar op stomme fok-wet) en Linde wordt straks door mijn ouders opgehaald om even lekker uit te razen op de manege. Dus de rust is inmiddels weer een beetje terug hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |