abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:19:32 #151
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74223723
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Ssserpente het volgende:
Nog dank voor de reacties over de box. Ik heb nog geen mobile gekocht. Zag dat ze nieuw rond de dertig Euro kosten, terwijl er plenty tweedehands op Internet worden aangeboden. Voorlopig ligt ze dus als ze wakker is nog ff lekker in d'r bedje. Als ik 'r nu in de box doe, gaat ze huilen. Onze slaapkamer in beneden, dat scheelt denk ik ook al.
Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,

En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppen als ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74223791
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:15 schreef YPPY het volgende:
Vicky zie het als een gegeven, het is zo. En het wordt vast beter. Wij hebben de eerste jaren zo veel vermeden en niet gedaan. En nu nog steeds is het opletten dat het niet te veel wordt, maar het is nu eenmaal zo. En dat is lastig en jammer, maar erin mee gaan is het handigste. Als je haar nu die veiligheid en rust geeft, heeft ze dat vertrouwen iig steeds meer.
oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74223815
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:

[..]

En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppen als ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
Amber zit er ook weer in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74223903
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74223969
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:23 schreef YPPY het volgende:

[..]

Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
vooral het onbegrip.. dat vind ik het ergste.. van die reacties: ah joh, dat gaat toch wel....
Nee dat gaat nou eenmaal niet.. Althans, het zal best wel gaan maar dan zit ik 's avonds met de "ellende" en daar pas ik voor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:26:08 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74223979
Heeft er hier iemand tips voor spugende kindjes?
Ik heb het niet eerder gemeld omdat het niet echt heel erg veel spugen is, maar Oscar heeft het al wel een tijdje. Voornamelijk kokhalzen, maar vandaag is het weer best heel heftig en het arme kind lijkt echt kots en kotsmisselijk te zijn. (Of zou het maagzuur kunnen zijn).
Veel kokhalzen, ook met nare geluiden en al erbij alsof hij het in probeert te houden.
Af en toe een flinke golf naar buiten ook.

Ik gebruik al een beetje johannesbroodpitmeel, maar te veel daarvan lijkt alsof hij daar weer krampjes van krijgt en gisteren heb ik een fles klaargemaakt met de hoeveelheid JBPM zoals ze aangeven op het pak en hoewel dat er prima in ging vond ik hem vannacht met de klodders zooi op zijn gezichtje en zijn dekentje vies plakkerig van die troep enzo... niet zo heel fijn, en eig. ook wel een beetje eng. Dat spul is nl. best dik en taaiig dan zeg maar.

Zouden jullie zelf iets als voeding voor spugende kindjes proberen? Of toch eerst in overleg?
Ik kan dan de zorglijn wel bellen, maar ik heb niet veel vertrouwen in advies via de telefoon. Maandag is inloopspreekuur op het cb, dus dan kan ik daar wel heen maar ik vroeg me af of er iemand is met een gouden tip.
Rechtop houden na de fles maakt niet veel uit, soms lijkt hij juist dan te gaan spugen en hij heeft het eig. ook wel vlak voor de fles dus volle maag of lege maag maakt niet uit.

Hij is er overigens niet minder vrolijk om en huilt ook niet overdreven veel, maar ik vind het zelf gewoon een heel naar geluid en zeker 's nachts zorgt het ervoor dat ik nog wel eens wakker schrik.
pi_74224068
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
pi_74224117
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef Raissa het volgende:
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
Och, Oscar, wat sneu
Bij Amber hielp rechtop en JPBM ook..dus helas geen tips
Ik zou maandag fflangs het cb gaan BE.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:34:03 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74224280
BE, is hij niet gewoon kotsmisselijk? Ruben heeft nu al twee keer een paar dagen vreselijk gespuugd. En dan niet 'mondjes terug geven' maar echt overgeven. Geen koorts erbij maar duidelijk wel misselijk, volgens de huisarts was het een virus dat op zijn oren sloeg en daardoor wat moeilijkheden met zijn evenwichtsorgaan en dus misselijk.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:37:41 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224433
Ja, dat zou natuurlijk wel kunnen Jelief, maar het is echt al best wel een paar weken.
Nu is hij ook al sinds zijn geboorte non-stop snotverkouden zo ongeveer (zo heel af en toe hebben we een weekje zonder zout-oplossing, maar op dit moment staat er ook weer een ui onder zijn bed bijvoorbeeld ).
En dat zou natuurlijk ook best op dat evenwicht kunnen slaan idd.
Had ik nog niet over na gedacht...

Ik wil eig. niet zelf zomaar gaan rommelen met weer andere voeding dus ik kijk het wel aan tot maandag.
Evt. gewoon een virus kan natuurlijk ook nog, daar had ik niet bij stil gestaan.
pi_74224589
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,

Ikea heeft een leuke mobile zonder geluid (vind ik)

die beestjes kijken naar beneden toe dus je kindje heeft een leuk uitzicht als het omhoog kijkt
ik wilde hem hebben maar we hebben hier al 3 mobiles (gekregen allemaal overigens!)

BE wat rot zeg!
ik zou het niet weten. Ik ben zelf ook niet zo van het zelf dingetjes gaan proberen. Je moet zoiets ook een tijdje achter elkaar proberen voor je weet of het werkt en als je nu iets probeert en het cb adviseert wat anders heb je kans dat je veel dingen gaat wisselen ofzo.
Kun je niet gewoon de huisarts bellen voor een telefonisch advies? Of werkt dat niet zo, moet je eerst contact hebben gehad met het cb? (dat vraag ik me eigk serieus af, hoe werkt dat bij dit soort vragen?)
Beterschap voor je snotterende mannetje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:44:49 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224659
Ha bellen zou ook wel kunnen maar telefonisch spreekuur is al geweest en ik ben dan altijd weer zo bang dat ik voor niks kom als ze me een afspraak geven. 'Ja mevrouw, kan gebeuren, hoort erbij'.
EN dus ga ik dan liever eerst naar het inloopspreekuur bij het cb.
pi_74224727
ah okay. Ja is ook weer zo natuurlijk.

nouja, vertrouw sowieso gewoon op je gevoel. Als jij denkt dat je het nog tot maandag uit kunt zingen zonder dat Oscar er al teveel last of pijn aan heeft dan zou ik zeker even het spreekuur afwachten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:48:26 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224789
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.

Soms voel ik me echt zo dom.

Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
pi_74224807
Hoi! Ik kom ook maar weer even om het hoekje kijken!

Alles gaat gesmeerd hier! De plek onder de oksel van Isabeau is helemaal weg, dus ze is weer zo goed als nieuw Ze ligt nu heerlijk in de draagdoek te snurken op mijn buik.

Maken jullie baby's soms ook van die geluiden die je haast doen besluiten een exorcist te bellen? Of doet die van mij dat alleen?

Huup, wat een mooi kunstwerk van je meisje! Daar is d'r papa vast blij mee!

En een aan alle moeders met kindjes die zich niet lekker voelen.
pi_74224905
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.

Soms voel ik me echt zo dom.

Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
oh, hou je wel in de gaten hoeveel dunne luiers dat zijn? Als het er meer dan 6 zijn in combinatie met spugen en verhoging dan moest je de HA bellen. (is tegen mij gezegd in ieder geval op het cb en de nachtpost van de HAP.)

plaats je een foto van je mennekes met pietenpetjes?

Sorbo
hier heel af en toe een soort hoge gil waar mn lief en ik spontaan van door het plafond gaan. En dan het liefst 's nachts. Zodat wij allebei in standje alarm naast haar bedje staan. En dan staan we te kijken naar een heerlijk tevreden slapende baby
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74225143
Sorbo, zo'n geluidje waarbij je denkt: Hij stik! En dat je dan naar z'n bed sprint om een vrolijk kijkende of slapende bab aan te treffen. Jep, komt bekend voor!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74225239
Gelukkig, toch altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent met zo'n 'engerdje'
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:38:57 #169
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74226511
nee mijn kind is zo gewoontjes, die maakt nooooiiiiiit rare geluiden.

telefoonummer vanexcorsist wist uit telefoon
pi_74228120
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.

Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74228703
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74228806
Onze man gaat wel heel erg snel..hij werd wakker met een snor!
Van snot dan he, geen echte. Hoezo verkouden dus. Gelukkig lijkt ie er niet echt last van te hebben, maar het zag er heel sneu uit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74228966
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef Vicky het volgende:
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
geen idee? even in de gaten houden denk ik? En anders misschien iets van een ontspannend badje doen ofzo? Als ze verkouden is gaan daar misschien ook wel weer de luchtwegen van open staan.

Hier ook een beetje een zielig meisje, huilen zodra je haar op haar rug legt, al de hele dag. Ik heb het idee dat er iets dwars zit, een flinke boer of inmiddels haar darmpjes ofzo maar ik weet het ook niet. T gaat vast vanzelf wel weer over maar ik vind het zo sneu voor haar dat ik niets kan doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74231526
BE, hopelijk knapt hij gauw op

Vicky, wat gebeurd er als je haar even laat huilen?
Iris protesteert soms al als we haar op de commode leggen en dan gaat ze in bed protesteren, om dan vaak na een kwartiertje (en een paar keer speen terugstoppen) weer in slaap te vallen.
Tess, ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt!

Iris kan haar duim wat beter vinden maar het ding ploept steeds weer uit haar mond.
Het viel me trouwens ook op dat er zoveel kindjes onrustig zijn... zou het de tijd van het jaar zijn ofzo? Ik vind onze kleine meid ook behoorlijk onrustig (maar dat is misschien ook een wisselwerking met mij en ik hoop dat dat beter wordt nu ik heb besloten om over te stappen op kv in plaats van bv)
Fake it till you make it...
pi_74233008
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:25 schreef Tinuviel het volgende:
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.

Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Hoeveel weken is Jair? Er is een sprongetje bij 37 en een bij 46 weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')