abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:08:01 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74261913
Linda, dat tussen de ogen kan ook 'gewoon' berg zijn.
Dus dan kan je ook wat olie erop doen en het na een tijdje met een ansichtkaart eraf proberen te schrapen.
pi_74262557
Lieve pietjes hier!

En berg, ziet er zo vies uit he, maar is gelukkig onschuldig.

Lars had vandaag een redelijke dag vergeleken met de rest van de week.
Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.
Soms slaapt hij wel eventjes, maar ook dan is hij nog heel onrustig.

Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op maandag, de osteopaat.
Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.
Ervaringdeskundigen hier?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74263006
Karin, wat pittig zeg!! Ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Ik had niet echt het idee dat de osteo baat had bij Tess, maar elk kindje is anders...
voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74263455
Karin ik heb geen ervaring met de osteo. Sterkte
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:10:55 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74263716
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik gooi nie met mn kind

nee hoor srsly, ik had idd al bedacht dat als ze er last van had dat ik dan wel met olie in de weer zou gaan en dan gewoon daarna badderen. Als het maar voor een paar dagen is dat vette haar dan maakt het niet zo uit voor mij.

Dat van die bv wist ik niet! goeie tip thnx!
dan moet ik wel mikken want ik heb geen pipet. Misschien heb ik mazzel en laat ze weer los tijdens een tsr wat een idiotigheid dat bv zelfs daarvoor helpt tot nu toe red ik het trouwens met het neuspeertje maar dan zit haar neusje wel vollig de volgende ochtend. Dus misschien vanavond maar even proberen. gewoon erin druppelen dan? Hoeveel ongeveer?
niet zo heel veel, denk ik.
10 druppels of zo?
vraag anders ff in het bv-topic, in heb het zelf nooit gedaan, alleen voor groene prutoogjes, maar de andere dames vonden het een wondermiddel, vandaar

en anders kan je mss opvangen tijdens het voeden, en daar mee klooien. plakt lekker
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:18:47 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74263921
Karin, ik heb er zelf geen ervaring mee, puur wat ik er hier over gelezen heb en nog nooit heb ik gelezen dat het een horror-ervaring was. Integendeel zelfs. Ok, soms was het niet DE oplossing, maar nooit is het een nare ervaring geweest hoor! Althans, hier heb ik het nog nooit gelezen...
pi_74263954
Seb vond het wel grappig die osteopaat hoor. Niks geen marteling, leek meer een massage
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74264007
vraagje, 37.4 is dat al koorts? Driekus zit altijd rond de 37, maar nu ineens 37.4 en ik twijfel of ik daarmee een hap moet bellen. Sowieso wil ik over een half uurtje nog eens meten, hij was namelijk ook hard aan het huilen, krijg je het natuurlijk ook warm van.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74264010
Ik heb 2 mensen aan de telefoon gesproken die zeggen: nou bereid je maar voor....het is vreselijk.
Ik had ook al even gegoogled, en dan valt het ook allemaal wel mee.
Maar proberen met een open blik er heen te gaan, en hopen dat hij wat voor Lars kan doen.
Op zich is het niet gek dat er iets vast zou zitten als je nagaat dat hij 26 min voordat hij in mijn armen lag nog niet eens was ingedaald.
pi_74264034
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef mefke79 het volgende:
vraagje, 37.4 is dat al koorts? Driekus zit altijd rond de 37, maar nu ineens 37.4 en ik twijfel of ik daarmee een hap moet bellen. Sowieso wil ik over een half uurtje nog eens meten, hij was namelijk ook hard aan het huilen, krijg je het natuurlijk ook warm van.
vanaf 37.5 spreken ze van verhoging, en vanaf 38 graden koorts.
Voor 37.4 zou ik geen HAP bellen
Of je moet het idee hebben dat er iets aan de hand is met Driekus
pi_74264091
Driekus is verkouden, dat wel en hoest een beetje, maar niets verontrustend. Stom he, huisarts zegt dan wel "bellen bij koorts" maar ik vergeet effe te vragen wat nou precies koorts is. Ik heb het zelf echt bijna nooit (gelukkig maar, want bij 38 voel ik me al heel beroerd, zit normaal onder de 37).
pi_74264508
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad
maar bij twijfel altijd bellen he

Seb krijgt zijn 3de tandje
pi_74264810
Ik hou het zelf maar op tijdelijke warmte door enorm huilen omdat meneer gewoon honger bleek te hebben. Tja, als je eerst bijna een uur aan de borst ligt om vervolgens in slaap te vallen en een uur later huilend wakker te worden, dan zet je je ouders wel op het verkeerde been en is honger het laatste waar ze aan denken. Waar was ook alweer de gebruiksaanwijzing van een baby? Die kreeg je niet he...volgende keer er toch maar bijbestellen, maakt het net wat makkelijker
pi_74266206
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad
maar bij twijfel altijd bellen he

Seb krijgt zijn 3de tandje
hey dan lopen ze dus weer gelijk die 2 hoektanden zijn weer naar binnen getrokken ofzo en nu zijn de 2 ondertandjes en een zijsnijtandje door.. wel 2 rode bulten in de hoeken en 1 rode plek boven..
pi_74266413
Pas vanaf 38,5 is het koorts.

Tussen de 37,5 en 38,5 spreek je van verhoging.
Kleine babietjes kunnen heel snel van temperatuur wisselen. Je even goed kwaad maken omdat je honger hebt is dan al goed voor verhoging. Daarbij wisselt de temperatuur van iedereen over de dag heen wel een halve tot een hele graad.

Alleen bij echt koorts dus 38,5 of hoger is het bij een kind van jonger dan 3 maanden nodig om direct een arts te bellen. Tussen de 3 maanden en een jaar bel je na meer dan 3 dagen koorts tussen de 38,5 en 40 graden een arts, of bij koorts boven de 40 graden.

Eerder bellen mag natuurlijk altijd als je ongerust bent.
pi_74266539
bij een infectie kunnen er ook steeds temperatuurschommelingen optreden, dus het ene moment koorts/verhoging en het volgende moment ondertemperatuur. Maar dat speelt vooral bij heel jonge babies dacht ik.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:06:03 #267
5428 crew  miss_sly
pi_74266545
p_iglet, en wat met een lagere temperatuur?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74266591
Als je weet dat een kind altijd rond de 36.0 zit, zou ik boven de 37.5 of 38.0 al gaan bellen idd. Maar bij een het meerendeel van de mensen varieert de normale temperatuur tussen de 36,5 en 37,5 en dan spreken we van boven de 38,5 dus van koorts.

Bovenal geld regelmatig controleren, temperatuur wisselt. Dus wanneer een kind ziek oogt maar op dat moment geen koorts heeft, later nog een keer temperaturen. Of gewoon een arts bellen als je het niet vertrouwd.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:11:47 #269
5428 crew  miss_sly
pi_74266632
Ik bedoel eigenlijk als het kind ondertemperatuur heeft?
Senna's gewone temp is 36,8, vrij vast sinds haar geboorte. Soms uiteraard wel eens een kleine schommeling, maar vooral naar beneden ook wel eens wat groter; dan komt ze dus op 35,9-36,2 uit. Kan dat kwaad, of moet ik haar bijv dan toch wat warmer aankleden? Hoewel ze niet van warm aangekleed houdt, heb ik het idee.
pi_74266681
Als ze alert is, en ze niet extreem dun gekleed is zou ik daar heen punt van maken.
Sommige kinderen hebben een lichte ondertemperatuur als ze honger hebben.
Senna is ook geen heel klein babietje meer ondertussen.

Een mutsje op, net zoals je bij kleine babietjes doet wil ook nog wel eens helpen bij kinderen die de neiging hebben tot ondertemperatuur. Babies verliezen ook al zijn ze al wat ouder nog steeds flink wat van hun warmte via hun hoofd.
pi_74266697
Ik kleed dan wat warmer zodat de temperatuur weer komt op de vaste temperatuur.
Maar als het zo weinig onder de normale temp zit dan is er niet echt sprake van onderkoeling ofzo.
En als alles nog goed gaat dan maak ik me sowieso geen zorgen
pi_74266780
Ik temp eigenlijk nooit of hij moet erg warm voelen. Hoe vaak temp jij dan pvoess?
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:20:57 #273
5428 crew  miss_sly
pi_74266811
Ze oogt altijd gewoon alert, dat hou ik in de gaten.
En dat van de honger, zal ik eens op letten of ik toevallig temp net voor de voeding en ze dus bijv honger kan hebben.
Mutsje doe ik op het moment buiten iig altijd op. Binnen niet, maar dat lijkt me ook niet nodig.
pi_74266856
Ik temp als ze wat humeurig of ziekig overkomt. In principe is ze dus juist een kacheltje en valt het voornamelijk op als ze wat koeler is. Doordat ze een kacheltje is wil ik nog best af en toe een tempen omdat ik haar altijd als bloedjeheet ervaar (ik ben een koukleum en zij juist niet)
  zondag 1 november 2009 @ 00:31:26 #275
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74267015
Ikmoet eigenlijk al lang in bed liggen maar wilde een of ander topic lezen

Ruben heeft afgelopen nacht doorgeslapen, dat wil zeggen dat hij ergens tussen elf en twaalf nog bij mij gedronken heeft, in slaap is gevallen en zonder wakker te worden verder is gaan slapen in zijn eigen bed, vanmorgen om 10 over 7 was hij pas weer wakker!

En hij kan hoera doen en maakt er een geluidje bij dat klinkt als hoera,zo lief
*weg is
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')